صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

کیومرث ایران نژاد/ آموزگار شهرستان سیرجان

اضافه کاری اجباری ؛ چرا ؟

 وضعیت تقلیل کار معلمان در آموزش و پرورش و معلمان ذخیره  معلمان بعد از 20 سال تدریس ساعت کاری شان به 20 ساعت تقلیل پیدا می کند و بسیاری با انواع مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و دیگر کار آیی سابق را ندارند .

در زمان دولت خاتمی در مدارس ابتدایی « معلمان ذخیره » بودند که در صورت نبود معلم اصلی به کلاس می رفت و کلاس را اداره می کرد ، از زمان دولت احمدی نژاد این پست حذف شد و با 24 ساعت کار معلم مبلغی به عنوان اضافه کار به معلم هر دو ماه یکبار پرداخت می شد تا اینکه در سال اول دولت وقت ساعت اضافه کار به 3 ساعت تبدیل شد و در سال دوم ابلاغ ها با تاخیر در بهمن ماه صادر شد و هر روز معلمان را سرگردان کرده بودند و معلوم نبود اضافه کار پرداخت می شود یا نمی شود ؛ در سال سوم دولت هم ابلاغ های 20 ساعتی صادر کردند ولی به صورت شفاهی اعلام کردند اضافه کار پرداخت خواهد شد  !

از آن جا که با وجود صدور ابلاغ اضافه کاری مبلغ آن با تاخیر چندین ماهه پرداخت می شد حال با توجه به صادر نشدن ابلاغ در سال 94-95 عده ای از معلمان تصمیم گرفتند از بیکاری خود استفاده کنند ؛ حال بماند که چه دردسرهایی با مدیر مدرسه و اولیا پیدا کردند ...

حتما چنین فراغتی نیاز بوده که قانون گذار آن را تدوین کرده است  و اگر کسی بیشتر از ساعات مشخص شده کار کند دچار آسیب جدی خواهد شد که شاید غیر قابل جبران باشد  .

با توجه به موارد ذکر شده بهتر است آموزش و پرورش دوباره پست معلمان ذخیره را احیا کند تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید و یک معلم بتواند از 4 ساعت فراغت خود استفاده کند و کار کردن بیش از ساعات موظف کیفیت کار را هم پایین خواهد آورد .

اگر احیای پست معلم ذخیره امکان پذیر نیست حداقل مدیران را توجیه کنند اگر همکاری درخواست استفاده از فراغت خود را دارد با او موافقت شود و با بهانه های مختلف در روز های فراغت معلم را به مدرسه نکشانند !


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 07 مهر 1395 15:34 خوانده شده: 2582 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +6 -3 --
فرهنگی 1395/07/07 - 19:01
زنگ خطر


صندوق ذخیره فرهنگیان بزودی برشکسته می شود
پاسخ + 0 0 --
دبیر شهریاری 1395/07/07 - 21:40
سلام. ضمن تشکر از هشدار شما : 1. مستندات این هشدار چیست ؟ 2. ورشکسته صحیح است .
پاسخ + 0 0 --
معلم مشهدی 1395/07/08 - 10:46
کلاسها در ناحیه یک بسیار شلوغ و اضافه کار کم بکارگیری بازنشستگان ممنوع شدن ادامه تحصیل معیشت و منزلت خراب و... حالا فانی لایق تشویق یا استیضاح؟؟؟/
پاسخ + +2 -1 --
فرهنگی 1395/07/07 - 21:34
برادر بزرگوار درشهرستان بهشهر الا چند سال هست اضافه کار معلمان بیست سال به بالا سابقه را نمیدهند امسال که معاون اموزشی اداره یه بی تجربه را اوردند که باعث اعتراضات زیاد خانواده ها و معلمان و معاونان ومدیران شده از معاونان ومدیران مدارس امضا گرفتند که باید شش ساعت بروند کلاس امسال بی برنامه گی درمدارس ابتدایی موج میزنه ولی هیچ کس جوابگونیست کلاس ها به علت نداشتن معلم 38نفره شدند مدارسی که داشتند خوب کار می کردند بردند حاشیه شهر خدا به دادمعلمان و مدیران ومعاونان بهشهری برسد معاونان اگه کلاس نروند برکنار میشوند
پاسخ + 0 0 --
محمد 1395/07/07 - 23:25
همین الان هم آموزگاران اضافه کار اجباری دارند . برنامه کلاسی را برای 25 ساعت در هفته تنظیم کرده اند و به معلم ابلاغ 24 ساعته میدهند و عملا یکساعت کار اضافی بدون دستمزد به معلم تحمیل میکنند . با بیگاری کشیدن از معلم نمی توانند کار کیفی انجام دهند
پاسخ + 0 0 --
Morteza Hajibabae 1395/07/08 - 11:41
الان در متطقه ما معلمان با ابلاغ 24 ساعت باید 25 ساعت اجباری و معلمان بالا ی بیست سال باید 21 ساعا کار کنند بدون اضافه کار
پاسخ + +1 0 --
ali 1395/07/08 - 17:40
سلام جناب اقای کیومرث ایران نژاد ، کاری به سیاست ندارم اما
اسم اقای خاتمی را اوردید و داغ معلمان را تازه کردید
1- به ازا هر 176 ساعت کلاس ضمن خدمت مبلغی به معلم داده می شد ( الان : هزینه کلاس های ضمن خدمت را خودتان باید بپردازید)
2 - اکثر جلسات اموزش و پرورش در روز پنجشنبه بود و به همکارانی که بیکاری داشتند اضافه کاری داده می شد ( امروزه چی )
3 - ساعات کلاس های ضمن خدمت متناسب با حجم کتاب بود حتی تا 80 یا 100 ساعت ( امروزه فقط در حدی که بگویند کلاس برگزار شد حداکثر 32 ساعت )
4 - در کلاس های ضمن خدمت کلمه و خط به خط کتاب بحث می شد و به یک نتیجه واحد میرسیدند تا همه یک کلام باشند ( امروزه ، مدرس : وظیفه من نیست که همه چیز را بگویم بروید از اینترنت پیدا کنید و ...)
5 - کلاس ها روز پنج شنبه و جمعه یا جمعه و شنبه برگزار می شد. ( امروزه فقط عصرها یا پنج شنبه و جمعه )
6 - ...........
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/05 - 04:46
سلام
امروز بهمن 95 است و هنوز ابلاغ اضافه کاری رو نزدن میگن ابدیت نشده ما اضافه کاریکاتور وارد کردیم.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور