صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

این همایش دستاورد آموزشی و کاری مشخصی ندارد و بیشتر یک نوع همایش نمایشی و تبلیغاتی و سیاسی است/ مقامات سیاسی کشور و مسئولین ارشد آموزش و پرورش در سخنرانی های خود از حد کلیات و تعارفات فراتر نمی روند/ مدیران ارشد آموزش و پرورش هم برای تبلیغ عملکرد و برنامه های خود از این تربیون استفاده کنند/ سه دقیقه سخنرانی جز بار نمایشی بار کارشناسی و تحلیلی نمی تواند داشته باشد و صرفا هدف استفاده از تریبون اجلاس بوده است/ روسای برخی نواحی و مناطق آموزش و پرورش  آذربایجان شرقی پس از اتمام سخنرانی های اجلاس و ترک حضار،  در جایگاه سخنرانی حاضر شده و به شکلی که بنر تبلیغاتی سی و سومین اجلاس مدیران آموزش و پرورش کشور پشت سرشان دیده می شود با ژست سخنرانی در سالن خالی از جمعیت عکس تبلیغی گرفتند/ این رفتار، عملی غیر اخلاقی و غیر فرهنگی است که ارتکاب آن از سوی مدیران آموزش و پرورش که خود باید نماد فرهنگ و اخلاق باشند دور از انتظار است/ سخنرانی فرزند قره داغ حاج علیرضا ستاری در سی سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/ جمعی از دبیران آموزش و پرورش شهرستان سمیرم ( اصفهان ) در نامه ای که برای صدای معلم ارسال کرده اند نسبت به وضعیت و بخشنامه سامان دهی نیروها انتقاد کرده اند .

« صدای معلم » آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می دارد .

کارنامه وزیر آموزش و پرورش و عملکرد فانی

ضمن تبریک به پرسنل فداکار و خدوم نیروی انتظامی به خاطر داشتن مسئولینی دلسوز و پیگیر و بیدار در گرفتن حق پرسنل خود از دولت مدعی خزانه خالی که فریب این ادعاها رانمی خورند بلکه معتقدند اگر خزانه خالی است پس فیش های نجومی از کجا پرداخت می شود و بر همین اساس نه تنها بر پرسنل خود ظلم مضاعف نمی کنند بلکه استیفای حقوق آنها را تا رسیدن به مقصود پیگیری می کنند.

حال برخی ازخدمات ارزنده وزیر آموزش و پرورش جناب فانی و تیمش به فرهنگیان و مدارس را مرور می کنیم :

1- حذف سه ساله سرانه مدارس و فشار غیرمستقیم بر مدیران که باید خودگردان باشید .

2- الزام به پرداخت بهای حامل های انرژی مدارس از سال 92 که در دولت قبل معاف شده بودند.

3- انعقاد قرارداد بیمه به ظاهر طلایی بی خاصیت باشرکت ... که فرهنگیان از طرح آن نزد پزشکان و مراکز درمانی خجالت می کشند.

4- حذف مختصر اضافه کاری کادر اجرایی مدارس

5- افزایش اضافه کاری نیروهای ستادی

6- تحمیل حداقل 6 ساعت و در برخی موارد 12ساعت تدریس موظف مدیران ؛ معاونان و معاون دبیران واحدهای آموزشی 

7- گسترش ساختارسازمانی ادارات کل و افزایش بار مالی و تعریف پست های بی خاصیت رئیس اداره مثلا فنی و حرفه ای ؛ مدیر گروه آموزش متوسطه ؛کارشناس مسئول و... که جز افزایش بارمالی ناشی از بهره مندی افراد متصدی این پست ها از حق مدیریت هیچ کاربرد دیگری ندارد .

8- حذف برخی از پست های اجرایی مدارس و یا کاهش نرم تخصیص برخی از پست ها مثلا مربی پرورشی به نرم یک پانزدهم افزایش یافته است که همزمان باید تدریس دروس پرورشی و بعضا دفاعی را هم برعهده بگیرند.

9- انتصاب بعضا مدیران کل که طاقت شنیدن کوچکترین انتقاد را از زیر مجموعه خود نداشته و ندارند و در صورت مشاهده با لحنی بسیاربد با مخاطب روبه رو می شوند.

10- انتصابات غیرشایسته سالار و یا حتی موافقت با ادامه فعالیت مدیران مناطق از دولت قبلی که زمان 4 ساله مدیریت آنها نیزخاتمه یافته است.

11- تدریس دروس به نیروهای غیرمرتبط و بدون توجه به تخصص آنها حتی با فشار زور و یا به اصطلاح باچماق طرح رتبه بندی معلمان که اگر این مواد درسی را برعهده نگیرید از طرح رتبه بندی خارج می شوید .

12- اجرای تصمیمات بسیار غلط و افتخار به اینکه از صرفه جویی اعتبارات طرح ها و برنامه ها حدود 1000 میلیارد تومان برای دولت صرفه جویی کرده است .

13 - دریافت وجوه ازاولیاء دانش آموزان به انحاء مختلف مانند مسابقات فرهنگی و هنری ؛ قرآن و عترت و... و رواج مادی گری در بین دانش آموزان.

14- پرداخت وام های بابهره بالا به فرهنگیان از محل سپرده آنان در نزد صندوق ذخیره که سرمایه این عزیزان در صندوق اگر بیشتر از بانک هایی مثل قوامین نباشد کمتر نیست.

15- استفاده از مشاورانی که بعضا توان علمی و حتی تجربه ای کافی برای ارائه طرح و برنامه ندارند درسطوح بالا و ادارات کل با پرداخت حق الزحمه .

16- پرداخت پاداش های چند میلیونی به اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان .

17- تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان محترم 

18-  بی توجهی به افزایش حقوق بازنشستگان فرهنگی سال های قبل و ده ها موارد دیگر...


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

دلایل استیضاح فانی و فراکسیون امید

 فاطمه سعیدی با بیان اینکه محورهای استیضاح آقای فانی در مجلس دهم که همراه و همسو دولت یازدهم است؛ همان محورهایی است که در مجلس نهم مطرح شده بود، گفت: این مهم نشان می‌دهد پشت استیضاح مطرح شده، انگیزه‌های سیاسی وجود ندارد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: هدف همه ما کمک به فرهنگیان کشور است اما هرقدر که برنامه‌های روز اول شما را مطالعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم بعد از ۳ سال هنوز نمی‌توان نمره قبولی به وزارت آموزش و پرورش داد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه بدنه وزارت آموزش و پرورش خسته و فرسوده است، گفت: این عدم تحرک و پویایی در سطح ستادی نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد و باید فکر عاجلی به حال آن شود.

خبرگزاری خانه ملت

تا اصلاح ساختار صورت نگيرد ، اگر تمام بودجه دولت و حتي چند برابر کل بودجه دولـت ، به سوي آموزش و پرورش سرازير شود باز هم چالش هاي آن باقي مي ماند/ سازمان مديريت و برنامه ريزي را تعطيل کردند و بزرگترين ضربه را به اقتصاد ، آموزش و پرورش و ...کشور وارد نمودند / هر تحول نیازمند تغییر نگرش است که این نگرش باید در آموزش و پرورش نیز اتفاق بیفاتد و باید نگاه به معلم و آموزش و پرورش متحول شود/ ابتدا بايد يک کميته فوق تخصصي با حضور دکتر نوبخت و جهانگيري و نخبگاني که ديدگاه استرتژيک دارند تشکليل شود که نمايندگان تشکل هاي مدني معلمان و يا نمايندگان شوراهاي معلمان يا پارلمان معلمي به عنوان بازخورد دهنده اطلاعات در اين کميسيون فوق تخصصي عضويت داشته باشند/ تشکل هاي مدني به خصوص تشکل هاي مدني فعال در حوزه آموزش و پرورش و رسانه ها فرصت سوزي نکنيد

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

تاخیر در پرداخت حقوق

همدان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه گزارش/

زمان و ضوابط اجرای مرحله یا فاز دوم رتبه بندی معلمان

مرحله اول رتبه بندی معلمان سال قبل اجرا شد .

اعتبار این مرحله 1350 میلیارد تومان بود .

مسئولان وزارت آموزش و پرورش همان موقع اعلام کردند که اعتباری به مبلغ 3500 میلیارد تومان برای سال 95 پیش بینی شده است و به تصویب مجلس نهم نیز رسیده است .

این در حالی است که  فانی در مهر ماه سال 1394 اعلام کرد مرحله دوم اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۶ آغاز می‌شود .

پس از گذشت 5 ماه از سال 95 هنوز اخبار مشخص و قابل اتکایی در این زمینه از مسئولان شنیده نمی شود و حتی این اخبار به نظر می رسد ضد و نقیض هم باشد .

فرهنگیان و معلمان پرسش های بسیاری در مورد چگونگی و کم و کیف اجرای مرحله دوم رتبه بندی دارند .

آنان در پیام های متعدد از صدای معلم می خواهند تا از کم و کیف این مساله سوال کند .

بدین منظور تصمیم گرفتیم تا با مسئولان مختلف گفت و گویی در این مورد داشته باشیم .

ابتدا موضوع را با دکتر الهیار ترکمن رئیس آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در میان گذاشتیم .

او به صدای معلم گفت :

بخش امور اداری وزارت آموزش و پرورش روی این مساله دارند کار می کنند .

طرح هایی پیشنهاد می کنند و من در جریان جزییات نیستم اما آقای مسعودی ( مشاور آقای بطحایی ) در جریان است .

هنوز چیزی از آن ها برای ما ارائه نشده است .

پس از ایشان به سراغ محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش می رویم .

تلفن سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مطابق معمول دایورت بوده و غالبا مسئول دفتر ایشان پاسخ می دهد .

پرسش را مطرح می کنیم و او از این مساله اظهار بی اطلاعی می کند و چند شماره تلفن می دهد .

سرانجام به قسمت " حقوق و مزایای وزارت آموزش و پرورش " می رسیم .

فردی از پشت تلفن می گوید من در این مورد اجازه ندارم که صحبت کنم و شما می توانید با بخش روابط عمومی هماهنگ کنید .

اما در  ادامه می گوید که مرحله دوم رتبه بندی از 1 / 1 / 95 اجرا می شود .احتمالا تا 7 یا 8 روز دیگر ضوابط آن اعلام می شود .

قانون می گفت تا 6 ماه دیگر می توانید ضوابط تعیین کنید و این ضوابط از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ می شود .

این مقام آگاه در برابر این پرسش صدای معلم که از سازمان مدیریت هم سوال شده است اما آن ها نیز به وزارت آموزش و پرورش ارجاع داده اند گفت :

من پی گیری کرده ام .

گفتند که بخشنامه آن در دفتر آقای بطحایی است و احتمالا تا 20 روز دیگر ابلاغ می شود .

ما منتظر ابلاغ این ضوابط هستیم که بتوانیم مبالغ اجرای مرحله دوم را پرداخت کنیم .

این مقام آگاه در برابر این پرسش که آیا ضوابط امسال با سال قبل تفاوتی دارد یا خیر پاسخ داد :

سعی کردیم خیلی پیچیده نباشد .ضوابط امسال تفاوت چندانی با سال قبل ندارد .گروه های آموزشی ( وابسته به  معاونت آموزشی ) دارند مساله را پی گیری می کنند .

ایشان در پایان خواست که برای اطلاع از جزییات بیشتر با آقای حسینی ، مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش تماس گرفته شود .

با آقای حسینی تماس گرفته شد .

ایشان هم مطابق معمول در جلسه بودند .

پایان گزارش /

منتشرشده در گفت و شنود

از من نپرسید که آیا می‌توانم و می‌خواهم که این وام سنگین را ضمانت کنم یا خیر، بلکه از من خواست که ضمانتش کنم/ خالص دریافتی‌ام یک میلیون تومان است و به این دلیل بانک ضمانتم را نخواهد پذیرفت/ من فیش حقوقی ام رو به بابام هم نشون نمی‌دم/ حرفش حق بود/ می‌دانم که همکارانم شاکی خواهند شد و وزارتخانه نوشته‌هایم را تکذیب خواهد کرد امّا می‌خواهم حقیقتی را بگویم/ شما اگر نمی‌خواهید وامی با اقساط ماهانه مثلاً یک میلیون و پانصد هزار تومان را ضمانت کنید، فقط کافی است به سامانه‌ی مجازی دریافت فیش حقوقی فرهنگیان دستور بدهید فیشی با خالص دریافتی کمتر از یک و پانصد برای‌تان صادر کند/ فیش نوع دوم محرمانه است و در گاو‌صندوق بانک مرکزی نگه‌داری می‌شود. هیچ معلّمی تا به‌حال آن‌ را ندیده‌ است فقط مبالغش را از غریبه و آشنا شنیده‌ایم/ حقوق معلّمان بر اساس فیش نوع دوم، که محرمانه است، پرداخت می‌شود و نه فیش به‌دردنخور نوع اوّل

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

حاجی بابایی و آموزش و پرورش

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «دلتان برای آموزش و پرورش تنگ شده است؟»، اظهار داشت: همیشه دلم برای آموزش و پرورش تنگ است.

وی افزود: آموزش و پرورش یک جایگاه دوست داشتنی دارد و جایی است که پاک‌ترین و معصوم‌ترین بچه‌ها در آنجا درس می‌خوانند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه دورانی که در آموزش و پرورش بودم خیلی خیلی خوب بود، خاطرنشان کرد: تمام دوران‌های آموزش و پرورش زیباست؛ وزارتش چون کار سنگینی داشت کار سختی بود.

وزیر سابق آموزش و پرورش تصریح کرد: در مدت زمان چهار سالی که در آموزش و پرورش بودم به اندازه بیست سال فعالیت داشتم.

وی در خصوص نگاه مجلس کنونی به آموزش و پرورش گفت: هنوز در مجلس کار آن چنان که باید شکل نگرفته است، اما بر اساس مراجعاتی که به من وجود دارد نگاه به آموزش و پرورش مثبت است؛ باید ببینیم این موضوع در عمل چگونه است.

انتهای پیام/

گروه اخبار/ وزیر آموزش و پرورش موفقیت دانش آموز دختر کیمیا علیزاده در المپیک و کسب مدال برنز را به او تبریک گفت.

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور