صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علت عدم انتصاب یک معاونت قوی و کارآمد برای معاونت پشتیبانی که در واقع موتور محرکه سازمان در پیگیری امورات مالی در بخش دانش آموزی و همکاران می باشد چیست و چرا  هرکسی در این بخش ابلاغ می گیرد بیش از چند ماه دوام نمی آورد/ ضریب اعمال سنوات ۱/۲و پرداخت مابه التفاوت آن بالاخره به کجا انجامید / موضوع طلب همکاران استثنائی در وزارتخانه مطلقا دیده نمی شود/ در اواخر سال ۹۴ با امضاء معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  ( محمد بطحائی)  ادارات کل استان ها و مناطق از اعمال  دستورالعمل مزبور منع و حتی طبق گزارشات واصله در برخی استان ها ، سنوات اعطائی را از احکام همکاران  مسترد و از مجموع سنوات احکام معلمان آموزش وپرورش استثنائی  کسر نموده اند/ مگر مدارس استثنائی و معلمان و مدیران چه اندازه می توانند در نتایج انتخابات مختلف موثر باشند که به سمت سیاست زدگی و در خدمت سیاست زدگان قرار گیرند/ همان سال هائی  که یک  کارشناس ارشد مکانیک در راس سازمان استثنائی کشور با تمام پیچیدگی هایش قرارگرفته بود و نتیجه طبیعی آن تدریس کتب درسی دانش آموزان عادی در مدارس استثنائی ، انتصاب مدیران غیر تخصصی و…. که با هیچ استانداری قابل توجیه نبود/ کدام مزایای معلمان استثنائی در طول مدیریت جنابعالی برگشته است که در ماهنامه نگاه با افتخار بدان اشاره فرموده اید/ به گواهی و تائید همکاران شاغل در این بخش ،در زمان تقریبا سه سالی که جنابعالی در راس این سازمان قرار گرفته اید به جز وعده های عملی نشده  ،اقدام موثری انجام نگرفته است/ بارها تاکید می فرمودید با کم کاری یا فرار از مسئولیت کاری نکنید که بر روی پل صراط  یک کوک معصوم استثنائی جلوی شما را بگیرد و بگوید حق من را خورده ای ، بنابراین نمی گذارم از پل عبور کنی

منتشرشده در یادداشت

منظور از جهانی شدن الزاما" به معنی همزیستی فیریکی آن طور آقای عبدالهی فهمیده، نیست/ جهان وطنی یعنی موفقیت و دستاورد هر فردی موفقیت کل بشر و رنج و اندوه هر آدمی آلام کل بشری است. در جهان وطنی مسئله میراث مشترک بشری مطرح است و بر خلاف برداشت ایشان در جهان وطنی سود ملتی زیان ملت دیگر معنی نمی شود/ در یک جمله جهان وطنی یعنی گذشت و ایثار به خاطر همنوع/ مگر نه این است تبریز اولین شهر مدرن  و امروزی ایران، که تا نود سال قبل برزگترین شهر ایران و تا پانصد سال قبل چهارمین ابر شهر جهان، نقطه تقاطع جاده های مواصلاتی شرق و غرب مثل جاده ابرایشم ، محل تعامل فرهنگ ها ، مرکز تجارت و صنعت عالم بود

منتشرشده در یادداشت

کمتر در مدارس و ادارات به عنوان واحدهای عملی آموزش و پرورش ، نگاه کلی نگر ؛ چه از نظر شامل شدن کل وسعت جامعه دانش آموزان و چه از نظر عمق زمانی فعالیت آموزش و پرورش دیده می‌شود/ چرخه به کارگیری ، تجربه اندوزی ، شهرت و به کارگیری همواره حول عده خاصی از معلمان مدارس و دانش آموزان تکرار می‌شود/ وظیفه آموزش و پرورش و مدرسه صرفا پالایش و جداسازی معلمان توانا و دور ریختن سایر معلمان نیست/ ستادهای کاری موظفند به تمامی معلمان فرصت و راهنمایی لازم را برای رسیدن به شرایط ایده آل و خدمتگزاری بهتر ارائه دهند

منتشرشده در یادداشت

اولين مسافران ايراني در ديار غريبه‌ها، سعي داشته‌اند اين نکته را به خواننده بگويند که خارجي‌ها و اجنبي‌ها، هيچ تعارفي نمي‌کنند و چانه‌اي در خريد و فروش انجام نمي‌دهند/ نخستين برخورد هر ايراني با شهرهاي اروپايي با يک تعجب هميشگي آميخته است. انسان دو چيز را يا اصلاً نمي‌بيند يا به زحمت مي‌تواند پيدا کند. نخستين آن گداست/دومين چيزي هم که مي‌خواستم بگويم باز نخواهيم ديد و يا به زحمت خواهيم ديد همان پاسبان است/ چطور با همه  اين نمايندگان قانون مبارزه کنيم و چشممان را دور ببينيم و به حق ديگران تجاوز کنيم/ رفتار افراد توسط نگرش‌هايشان مشخص مي‌شود/ به طور کلي مي‌توان رانندگان تهاجمي را با توجه به ويژگي‌هاي شخصيتي ناآرام، منش و ناپايدار، ناامني‌هاي رواني و ناپختگي عاطفي ايشان به 5 دسته يا طبقه تقسيم کرد/ سرعتي‌ها، سبقتي‌ها، خودنماها، قانون‌گريزها و رقابتي‌ها و اين 5 تيپ براساس مطالعات انجام شده در کشورهاي مختلف، اکثراً مجرد بوده و خلاء عاطفي و عدم دلبستگي امن به کانون خانواده از ديگر ويژگي‌هاي اين دسته از رانندگان است/ جهان مدرسه‌اي بيش نيست و همه ما مستقيم و غيرمستقيم، خواسته و ناخواسته هم درس مي‌دهيم و هم درس مي‌آموزيم و غالب رفتارهاي ما نتيجه‌اي است از اکتساب‌هاي اجتماعي/ بررسي‌ها در ايران نشان داده است که کنترل اجتماعي در جنبه‌هاي اعتقادي و حقوق شهروندي ضعيف است/ در اين انديشه است که رانندگي و جاده و خيابان، ميدان رقابت است و محل برتري‌جويي و کام‌طلبي و همه راننده‌ ما رقيب اويند و گاهي اوقات مي‌خواهد بگويد من تند مي‌رانم تا بگويم هستم و خودش را نشان بدهد و به خودنمايي بپردازد

منتشرشده در پژوهش
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

بخشنامه منع ادامه تحصیل

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/ نخستین بار در 23 مرداد 1395 ، جمعی از معلمان شهرستان خوشاب در نامه ای به صدای معلم از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی انتقاد کردند . ( این جا )

روز شنبه  13 شهریور سال جاری نیز یک فرهنگی در یادداشتی با عنوان " قوی ترین مدیر کل آموزش و پرورش فانی و ناراضی ترین معلمان ایران ؟!" از عملکرد این اداره کل انتقاد کرد . ( این جا )

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این مطالبه فرهنگیان ، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی را تغییر داد .

« صدای معلم » از این اقدام مردمی و معلم پسندانه فانی تشکر و قدردانی می کند .

گروه گزارش/

اعمال نمره ارزشیابی سالانه در رتبه بندی حرفه ای معلمان

به تازگی بخشنامه ای در استان یزد با عنوان " اعمال نمره ارزشیابی سالانه در رتبه بندی حرفه ای معلمان " صادر گردیده است . ( این جا )

بر اساس مفاد این بخشنامه  :

الف ) چنان چه نمره ارزشیابی همکاری که قبلا مشمول رتبه عالی گردیده کم تر از 90 گردد رتبه شغلی حرفه ای وی به خبره تنزل خواهد یافت .

ب ) چنان چه نمره ارزشیابی همکاری که قبلا مشمول رتبه خبره گردیده کم تر از 85 گردد رتبه شغلی وی به ارشد تنزل خواهد یافت .

ج ) چنان چه نمره ارزشیابی همکاری که قبلا مشمول رتبه ارشد گردیده کم تر از 80 گردد رتبه شغلی وی به پایه تنزل خواهد یافت .

د ) چنان چه نمره ارزشیابی همکاری که قبلا مشمول رتبه ارشد گردیده کم تر از 75 گردد رتبه شغلی حرفه ای وی حذف می گردد .

محتوای این بخشنامه موجب طرح پرسش ها و نیز نگرانی هایی در میان جامعه فرهنگیان و معلمان کشور شده است .

« صدای معلم » برای اطلاع از صحت و یا سقم این موضوع سعی نمود تا با محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت و گویی داشته باشد اما متاسفانه ایشان حاضر به پاسخ گویی نشد .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش تهران نیز در این زمینه پاسخ گو نبود .

« صدای معلم » سرانجام تصمیم گرفت تا در این موضوع با « خسرو ساکی » مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز صحبت کند .

وی تصریح کرد :

این که جدیدا اگر رتبه ارزشیابی همکاری زیر 90 و یا اعداد دیگر شود و بخواهند رتبه اش را بگیرند چنین چیزی به این استان نرسیده است .

اما این که برای گرفتن رتبه خبره و یا عالی باید نمره ارزیابی بالای 80 و یا 90 باشد همان روال سابق است و تغییری نکرده است .

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود

تجربیات تاریخی کشورهای مختلفی نشان داده است که روش کنترلی دولت، سنجش و بازرسی بر عملکرد معلمان نتیجه مثبتی نداشته است/ رویای فنلاندی بر این عنوان استوار شد : « وجود مدرسه خوب در همه محل های زندگی برای همه کودکان، بدون توجه به سابقه خانوادگی و شرایط شخصی هر فرد/ مرحله دوم از اوایل دهه نود زمانی که شروع شد دولت مردان متوجه شدند نیاز به ایجاد یک فرهنگ جدید در آموزش و پرورش است/ در تاریخچه کشور فنلاند ، معلمان ؛ همواره به عنوان افرادی که تمدن را به روستای کوچک آورده اند دیده شده اند/ معلمان در فنلاند افرادی حرفه ی ، مستقل و مورد احترام برای ساختن یک زندگی متفاوت برای نوجوانان و جوانان هستند/ معلمان در فنلاند افرادی حرفه ی ، مستقل و مورد احترام برای ساختن یک زندگی متفاوت برای نوجوانان و جوانان هستند/ در کشور ما معلمان و مدارس در چه وضعیتی قرار دارند/ این همه نشست، جلسه و ساعت کار کارشناسی چه شد/ چگونه می شود به مجموعه ای اعتماد داشت که پس از سه سال فعالیت هنوز کاری به این سادگی را نتوانسته ارائه دهد

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور