صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

سرایداران

چهارمحال و بختیاری

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/ توسط فرهنگیان استان فارس اهدای یک باب منزل مسکونی به خانواده معلم فداکار خاشی صورت گرفت.

رسانه « صدای معلم » با هدف  تاسیس و تثبیت " تفکر انتقادی " و " گفت و گو "  به عنوان حلقه های مفقوده در چرخه نظام تعلیم و تربیت به وجود آمد/ اکنون به عنوان رسانه ای موثر و مستقل جای خود را در بین آموزگاران و مسوولان آموزش و پرورش و اهالی رسانه باز نموده است/ یکی از برتری های رسانه در فضای مجازی ایجاد رابطه دوسویه است/ واقعیت این است که  فعالیت رسانه ای چه از منظر تولید محتوا و چه از منظر مصرف محتوا  نیازمند سواد و آگاهی است/ مخاطبان در هر کامنتی و در هر ارتباطی با مسوولان ،رسانه ها و خبرنگاران  خود را عصبانی نشان می دهند / نمایش این عصبانیت میزان الحراره ای از وضیعت اجتماعی و اقتصادی جامعه است/ « جامعه عصبانی » که به مسوولان اعتماد ندارد. از سوی دیگر مسوولانی که این عصبانیت ها را نمی بینند و یا نمی  خواهند ببینند/ صدای معلم یک رسانه است و تنها تبیین مشکلات و آگاهی بخشی نظام فرهنگی از منظر رسانه ای ،رسالتی است که صدای معلم دارد/ معلمان فقط مساله معیشت  را از صدای معلم مطالبه می نمایند که گرجه معیشت مهم است اما مگر می توان در همه اخبار و تحلیل و یادداشت ها صرفا به آن پرداخت/ امید است در فضای مجازی و رسانه ای اندکی اخلاق رسانه ای را نیز رعایت نماییم

منتشرشده در یادداشت

طنزانه ای برای رتبه بندی معلمان و فیش های حقوقی

بار دبگر مهر آید ؛ رتبه بندی می شویم

با شروع فاز دوم  گاو بندی می شویم

ای که بودی در مزایا آب بندی سال قبل

با شروطی رتبه بندی ها شده احکام جعل
ای که نالان بوده ای از  فرق در پرداخت ها
رو نمایی می شود هر لحظه فیش اغنیا

در فضاهایی که نامش را مجازی خوانده اند
طشت رسوایی خود را بر زمین افکنده اند
همچنان در مانده ای در واپسین روزای ماه
تا چه پیش آید از این طرحی که افتاده به راه
ما تمنایی اگر از فیش خود می داشتیم

خود غلط بود آن تصوّرها که می پنداشتیم
رتبه ها عالی ! ولی درحکم، ناپیدا ستی

از کجا معلوم  گردید، ارتقایی یافتی؟

گفته آمد رتبه ای دارد مدارس نیز هم

ارزیابی می شود میخ کنار میز هم
   
 رتبه ها اسباب تبعیض و تفرُّق می شود

در تحول های بنیادین   تحرُّق می شود

در سندهایی که آن را نقشه اش نامیده اید
 با چه معیاری تفرُّق را تحوّل خوانده اید؟
 با هدایت های اجباری در این سال جدید

نقطه ی عطفی به تحصیل محصل ها زدید
باغ بی برگی ندارد میوه ای کو را سزد

گرچه هر دم باغ آموزش  بری تازه دهد


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

فیش حقوقی سرمربیان لیگ برتر فوتبال   گروه اخبار/

پس از فیش های حقوقی مدیران دولتی حالا نوبت اهالی فوتبال رسیده است تا از فیش های حقوق و دستمزد خود رونمایی کنند. اما آن کجا و این کجا ؟!

رقم قرارداد سرمربیان تیم های لیگ برتری رسما اعلام شد.

سازمان لیگ امروز رقم دقیق قرارداد سرمربیان ۱۶ تیم لیگ برتری را اعلام کرد که بر این اساس ، برانکو گران قیمت ترین مربی لیگ برتر فوتبال ایران است.

۱- برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس ۲میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان
۲- علیرضا منصوریان سرمربی استقلال یک میلیارد تومان
۳- امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی تبریز یک میلیارد و پانصد میلیون تومان
۴- علی دایی سرمربی نفت یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان
۵-  یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب آهن یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان
۶-  عبدالله ویسی سرمربی سپاهان یک میلیارد تومان
۷- حسین فرکی سرمربی سایپا یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان
۸- مجید جلالی سرمربی پیکان ۷۵۰ میلیون تومان
۹- نادر دست‌نشان سرمربی صنعت نفت آبادان ۶۰۰ میلیون تومان
۱۰- صمد مرفاوی سرمربی صبای قم ۳۰۰ میلیون تومان
۱۱- نعیم سعداوی سرمربی فولاد خوزستان ۳۵۰ میلیون تومان
۱۲- فراز کمالوند سرمربی گسترش فولاد تبریز ۶۰۰ میلیون تومان
۱۳- سید اکبر پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان ۵۰۰ میلیون تومان
۱۴-رسول خطیبی سرمربی ماشین سازی تبریز ۵۰۰ میلیون تومان
۱۵-رضا مهاجری سرمربی پدیده مشهد ۵۰۰ میلیون تومان
۱۶- فرهاد کاظمی سرمربی سیاه جامگان ۸۰۰ میلیون تومان

این ارقام قابل مقایسه با حقوق کارمندان، کارگران و برخی مدیران زحمتکش نیست!

پاراف

سوال اين است كه اين يافته هاي تجربي و پژوهشي تا چه حد مورد توجه طراحان امر هدايت تحصيلي نظام آموزشي 3-3-6 قرار گرفته است/ آيا تصميم منطقي در اين ميان، حذف امتيازات مشاوره اي بود يا تعديل ضوابط انتخاب رشته/ حذف امتيازات مشاوره اي چه تاثيري در نگرش دانش آموزان و اولياي آن ها نسبت به مشاوره و مشاوران خواهد گذاشت؟ و يا اين كه در سال تحصيلي آينده، دانش آموزان و والدين آن ها با چه اطميناني به صحبت هاي مشاوران گوش خواهند داد/ شيوه برخورد دانش آموزان و خانواده هاي آن ها با امتيازات مشاوره اي در سال تحصيلي آينده چگونه خواهد بود/ مسئوليت اين هيجان هاي منفي وارد شده به عزيزان اين مرز و بوم در اين شرايط سني، چه كساني هستند/ آيا طراحان هدايت تحصيلي با توجه به بدنه كارشناسي و اجرايي گسترده خود، قادر به پيش بيني اين مشكلات نبوده اند/ در صورت نامناسب و نادرست بودن اين  روند، هزينه و خسارت معنوي و روان شناختي اين تصميم بر عهده چه كساني خواهد بود و يا آيا دانش آموزان پايه نهم مصداق قربانيان اين اقدام خواهند بود

منتشرشده در دانش آموز

گروه اخبار/ در آذر ماه 1393 بود که « صدای معلم ( سخن معلم ) » برای نخستین بار ایده تشکیل « فراکسیون صنفی معلمان » را مطرح کرد ( این جا ) .

خوشبختانه با پی گیری های صورت گرفته ، این تشکیلات در مجلس دهم شکل گرفته است .

امید است تا فرهنگیان و معلمان در تعامل با نمایندگان منتخب تشکل های معلمی و بر اساس موارد میثاق نامه ( این جا ) پی گیر مستمر و جدی مطالبات و حقوق خویش باشند .

دیدار علی اصغر فانی با انجمن اسلامی معلمان ایران و مطالبات فرهنگیان و آموزش و پرورش

به گزارش صدای معلم ؛ در ابتدای این دیدار که صبح روز سه شنبه 5 مردادماه دردفتر وزیر آموزش و پرورش برگزارشد دکتر سیدعبدالرزاق موسوی دبیر کل انجمن اسلامی معلمان ایران گزارشی از برنامه ها و فعالیت های سال جاری و نحوه تعامل این تشکل با وزرات آموزش وپرورش را ارائه کرد .

 سپس اعضای هیئت رئیسه ، دیدگاه ها و نظرات انجمن را در موضوعات مختلف و روز آموزش و پرورش مانند مشارکت معلمان در آموزش و پرورش ، طرح سازمان نظام معلمی، تخلفات مدارس در دریافت وجه از مردم به ویژه مدارس غیردولتی، طبقاتی شدن مدارس ، برنامه های آموزش و پرورش ،هدایت تحصیلی، توجه به اصل شایسته سالاری در گزینش مدیران، تبعیض بین معلمان و دیگران به ویژه بازنشستگان، ضرورت ایجاد تغییر در برخی حوزه های مدیریت ستادی، اصلاح ساختار حقوقی صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف حضور نمایندگان فرهنگیان عضو در اداره صندوق ، شفاف سازی اقدامات صندوق و ارائه گزارش مستند عملکرد صندوق به اعضاء، آسیب های اجتماعی ، حقوق دانش اموزان و رضایت اولیا و.. را ارائه کردند.

در ادامه جلسه دکتر فانی ضمن تشکر از حضور اعضای انجمن در پاسخ به نظرات و پیشنهادات ارائه شده عنوان کرد که انتظار از انجمن همین است .

فانی در ادامه به اولین بیانیه انجمن به مناسبت 17شهریور( روزهای انقلاب ) اشاره و تاکید کرد که امروز انجمن اسلامی معلمان ملجاء فرهنگیان است .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش فعالیت های این تشکل در یکی دو ساله اخیر  گفت :

در مورد آسیب های اجتماعی و به شکل خاص اعتیاد آنچه گفته می شود خلاف واقع است  .

ما کارهای خوبی انجام داده و  اعتبارات خوبی برای امر پیشگیری جذب کرده ایم . تشکل های دانش آموزی ایجاد  شده اند .

فانی با تاکید بر افزایش 80 درصدی حقوق فرهنگیان در طول 3 سال گذشته تصریح کرد که اعتبارات آموزش وپرورش 2/7 درصد افزایش پیداکرده است و این  موضوع تاکنون بی سابقه است.

وی با اشاره به موضوع طبقاتی شدن مدارس افزایش تعداد مدارس تیزهوشان ( خاص ) را  در دولت قبل بی سابقه خوانده و گفت : در نرم جهانی 2 تا 3 درصد دانش آموزان تیزهوش هستند اما تعداد این گونه مدارس  30 درصد یعنی بیش از ده برابرافزایش یافت.

در حال حاضر این میزان حدود  5 درصداست.

وزیر آموزش وپرورش مدارس نمونه دولتی را خاص مناطق محروم خواند اما در تهران تعداد این گونه مدارس افزایش یافت که نتیجه طبیعی آن تضعیف مدارس دولتی بود .

در موضوع شهریه ،تعدادی از مدارس غیرانتفاعی در تهران را به علت تخلفات انجام شده منحل کردیم و تعدادی از مدیران این مدارس نیز برکنار شدند و دریافت های  اضافی به مردم عودت داده شد .

 فانی به پیشنهادات ارائه شده در موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره و گفت که در حال پی گیری موضوعات است .

وی مسائل بازنشستگان را مهم دانسته و عنوان کرد که با وزیر کار و اموراجتماعی که متولی بازنشستگان می باشد هماهنگی هایی صورت گرفته است .

در پایان ، فانی به موضوع  هدایت تحصیلی و توزیع متوازن اشاره نمود که در این راستا با برگزاری جلسه با معاونین قرار بر این شده است که چند درصد تعدیل شود .

پایان گزارش /

منتشرشده در گفت و شنود

معلمی که صلاحیت حضور در کلاس درس را دارد طبعا واجد شرایط  برای نظارت بر امتحانات هم است/ گاهی مدیران برای فرار از پاسخ گویی و ترساندن معلمان، پای حراست را وسط می کشند/  هفت هزار نیروی بازرس و حراست بانک ها در ارتباط با تخلفات مالی مدیران چه کار کردند/ برخی حراست ها درگیر مسایل خُرد شده  و از مسایل کلان غافل مانده اند/ گاهی سوء استفاده مدیران از قدرت مهم ترین تهدید و چالش در یک دستگاه است/ بدون ایجاد یک نظام کارآمدنظارت و بازرسی و رسیدگی سریع و دقیق به شکایات، امنیت فرهنگی تامین نمی شود/ چرا سامانه رسیدگی به شکایات در سایت های ادارات کل آموزش و پرورش فعال نیست/ بیخ گوش وزیر، کُد پیگیری و کد شکایت می دهند اما به شکایت رسیدگی نمی کند/ در حراست، «منطق قدرت» باید جایش را به «قدرت منطق» بدهد/ منطق قدرت در محیط های آموزشی کارآیی ندارد/برخوردهای سلبی و حذف معلول توسط حراست تنها صورت مسئله را پاک می کند/ درهای حراست باید به روی تمامی معلمان باز باشد و معلمان به حراست برای حل مشکل مراجعه ‌کنند/ رویکرد حراست نباید رازآلود، سیاسی، کنترلی و برخورد از موضع قدرت باشد

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور