صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

عبدالرضا خسروی/ دبیر فیزیک آموزش و پرورش بروجرد

" آموزش و پرورش فرزند ناتنی دولت ها "

اگر در یک کشور اقدامات صورت گرفته در نهاد تعلیم و تربیت به شکلی بود که خانواده ها در زمان تحصیل فرزندانشان اولویت آنها شغل معلمی باشد ، آن زمان می توانیم بگوییم کشور در مسیر توسعه ی فرهنگی و پیامد آن توسعه ی اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی قرارگرفته است/ توسعه ی فرهنگی با صدور بخشنامه و ایجاد محدودیت و بگیر و ببند میسر نمی شود، توسعه ی فرهنگی باید با ابزار فرهنگی صورت پذیرد/ مهمترین چالش نظام تعلیم و تربیت بازگرداندن هویت معلم به جامعه ی فرهنگیان است/ وقتی از مطالبات فرهنگیان سخن گفته می شود تنها مشکلات اقتصادی و معیشتی نیست بلکه بازگرداندن هویت و تمام الزامات شغل معلمی است/ در نظام آموزشی ما اجرای برنامه های تعلیم و تربیت به صورت آزمون و خطا صورت گرفته است/ باید گفتمان آموزش وپرورش از حالت متمرکز به غیرمتمرکز تغییر یابد/ اگر دانش آشتیانی نتواند سهم آموزش و پرورش را در لایحه بودجه افزایش دهد بدون تردید به سرنوشت وزرای قبلی دچار خواهد شد ....

 جایگاه معلمان و چالش های آموزش و پرورش  تعلیم و تربیت انسان ها در کشورهای توسعه یافته از جایگاه والایی برخوردار است و هر حکومتی تلاش می کند تا برای پرورش انسان ها و تربیت نسل های آینده کشور برنامه ریزی دقیق و اساسی انجام دهد.
در کشور ما متاسفانه دولت ها طی دوره های گذشته علی رغم شعارهای فراوان و پرطمطراق در عمل بی توجهی نسبت به آموزش وپرورش روا داشته اند و این دستگاه عریض و طویل را دچار خمودگی و ایستایی کرده و از پویایی و تحرک بازداشته اند.
اگر در یک کشور اقدامات صورت گرفته در نهاد تعلیم و تربیت به شکلی بود که خانواده ها در زمان تحصیل فرزندانشان اولویت آنها شغل معلمی باشد ، آن زمان می توانیم بگوییم کشور در مسیر توسعه ی فرهنگی و پیامد آن توسعه ی اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی قرارگرفته است چراکه زیر بنای توسعه ی همه جانبه توسعه ی فرهنگی است.
توسعه ی فرهنگی با صدور بخشنامه و ایجاد محدودیت و بگیر و ببند میسر نمی شود، توسعه ی فرهنگی باید با ابزار فرهنگی صورت پذیرد.
یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگی « معلم » است. مهمترین چالش نظام تعلیم و تربیت بازگرداندن هویت معلم به جامعه ی فرهنگیان است که موجب ایجاد اعتماد به نهاد آموزشی می شود و سرمایه اجتماعی عظیمی برای کشور محسوب می شود.
وقتی از مطالبات فرهنگیان سخن گفته می شود تنها مشکلات اقتصادی و معیشتی نیست بلکه بازگرداندن هویت و تمام الزامات شغل معلمی است.
اگر نگاهی اجمالی به جایگاه آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه بیاندازیم متوجه خواهیم شد که آنچه در گفتار مسئولین و تبیین نظری می آید درعمل فراموش می شود و به آموزش وپرورش به مثابه ی فرزند ناتنی دولت نگریسته شده است.
در حال حاضر نظام تعلیم و تربیت با چالش های فراوانی به ویژه از زمان اجرای سند تحول بنیادین و استوار نظام آموزشی 3-3-6 روبه رو می باشد که ار آن جمله می توان به کمبود نیروی انسانی متخصص در دوره ایتدایی ، عدم توازن و ساماندهی نامناسب نیروی انسانی در مناطق مختلف ، ازدحام کلاس های درسی با اجرای طرح تجمیع ، اجرای ناقص نظام رتبه بندی معلمان ، عدم توجه به زیرساخت های لازم سخت افزاری ونرم افزاری برای استقرار نظام آموزشی جدید و ... اشاره کرد .
در نظام آموزشی ما اجرای برنامه های تعلیم و تربیت به صورت آزمون و خطا صورت گرفته است و همین مسئله بزرگترین ضربه را به شکوفایی این دستگاه وارد کرده است .
تغییر سازنده درهر نظام آموزشی نشانه ی پویایی وتحرک آن است و نظام های بسته هیچ گاه نتوانسته اند به شکوفایی و پویایی دست یابند.باید گفتمان آموزش وپرورش از حالت متمرکز به غیرمتمرکز تغییر یابد.
اما مهمترین چالش وزیر جدید ، اقتصاد آموزش و پرورش است که پاشنه آشیل همه وزرای قبلی از بدو انقلاب بوده ، اقتصاد آموزش و پرورش مهمترین دغدغه ی مدیران نظام آموزشی است که بهبود آن در شرایط کنونی نیازمند تدابیر مشخص و تشکیل اتاق فکری از کارشناسان متخصص اقتصادی می باشد .

از آقای آشتیانی انتظار می رود همان گونه که گفته اند در گرفتن بودجه فردی سمج هستند و کوتاه نمی آیند این را در عمل نشان داده و جایگاه آموزش و پرورش را در برنامه ششم توسعه و لایجه بودجه سال 96 بهبود بخشند .
افزایش بودجه آموزش و پرورش راه حل کوتاه مدت برای برون رفت از شرایط موجود است ،اگر دانش آشتیانی نتواند سهم آموزش و پرورش را در لایحه بودجه افزایش دهد بدون تردید به سرنوشت وزرای قبلی دچار خواهد شد .

بدیهی است که مجلس نمی تواند خارج از ساختار بودجه برای دولت هزینه ایجاد کند مگراینکه متناسب با هزینه ، منابع تأمین آن را پیش بینی کند .
حل ریشه ای مشکلات آموزش وپرورش به یک عزم ملی در همه ی ارکان نظام نیاز دارد، بدیهی است در دستگاهی با این حجم مشکلات سخت افزاری ونرم افزاری برای پاسخ گویی به مخاطبان 40 میلیونی خود ،جابه جایی یک وزیر به معنی پاک کردن صورت مسئله است.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 13 آذر 1395 21:28 خوانده شده: 4771 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +23 0 --
ناشناس 1395/09/13 - 22:20
ای خدا چرا معلم شدم.ما معلمها بطور کاملا محسوس زیر بار انواع ظلمها هستیم .و حتی جیک نمی زنیم.یک مورد همین ارزیابی جدید که عرضه اعتراض نداشتیم.سال اینده ببینید چه بلایی سرمون بیاد. من فکر می کنم هرچی سرمون میاد حقمونه
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/09/14 - 17:21
متاسفانه چنان است و بجز دولت اصلاحات ک کمی بیشتر ب معلمان توجه داشت در بقیه دولتها معلمان اضافی و زیادی بوده اند!
پاسخ + +20 0 --
ناشناس 1395/09/13 - 22:26
آقای خسروی برادر عزیز آموزش و پرورش اصلا فرزند دولت نیست
یک بچه سرراهی است که کسی حاضر نیست مسوولیت آن را بر عهده بگیرد. اگر قرار است آموزش رایگان با کلاس‌های بالاتر از چهل نفر و فضای تخریبی و... باشد، همان بهتر که با اصلاح قانون اساسی، از این قانون حذف شود و رسما تحصیلات عمومی غیر رایگان اعلام شود. تا کی می‌خواهیم خودمان را گول بزنیم؟!!
پاسخ + +14 0 --
عارف 1395/09/13 - 23:27
به نظر می رسد اگر به فرض جناب دانش در گرفتن بودجه بیشتر سماجت هم کرده باشد زیاد نتیجه نداده چون چند روز پبش 4 الویت دولت در بودجه سال 96در صدا و سیما گفته شد که آموزش و پرورش بین آنها نبود.
پاسخ + +8 -1 --
محمد باقر 1395/09/13 - 23:38
بسیاری از همکاران فکر میکردند مشکل از آقای فانی است اما کم کم و با گذشت زمان و بلکه همین الان باید متوجه شده باشند که مشکل از اقای فانی نبوده است و اقای دانش هم همان برنامه های ایشان را دنبال خواهند کرد .آری معضل آموزش و پرورش راه حل عزم ملی می طلبد و با تغییر وزیر کار ی انجام نمی شود . همکاران بازنشسته و شاغل بیشتر از اینها خواهند فهمید که مشکل سر وزیر نبوده و نیست . متاسفانه کاسه و کوزه های دولت و عدم التفاتش به آ.پ تماما سر اقای فانی شکسته شد و اقای اشتیانی هم کاری از پیش نخواهند برد و نارضایتی ها کما فی السابق به قوت خویش پابرجا خواهد ماند .این از پیش بینی من . در حال حاضر که همه درگیر خیانت امریکا به برجام و تصویب تحریمهای ظالمانهء اویند و بازار هم به دنبال نرخ ارز و صعود بی وقفهء آن کسی به فکر من و شما هم نیست .با احترام
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/09/14 - 07:50
حداقل ایشان مانند فانی هر روز آمار من در آوردی و نجومی از افزایش ها نمی دهد همین هم جای شکر دارد
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1395/09/14 - 21:29
دانش بافانی متفاوت است حداقل اوضاع ا.پ رابدتر نکرده ووعده ی دروغ نمی دهد ویرانی های زمان فانی یک شبه قابل ترمیم نیست دانش باید برای ایجاد تغییرات از حرکت لاک پشتی دست بردارد ونمایندگان مجلس ودولت را به اهمیت ا.پ واقف کند وبودجه لازم برای تغییرات ساختاری در آ.پ را جذب کند کارنامه ی فانی جز سیاهی چیزی نداشت دانش باید ازایشان عبرت بگیرد ودر این فرصت اندک حرکت به سوی تغییرات را شروع کند
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1395/09/14 - 00:26
وقتی خودمان ارزان فروشی میکنیم، نمی توانیم از دیگران زیاد توقع داشته باشیم.
خیلی از معلمان جلوی یک مدیر مدرسه یک لا قبا از دانش آموز ذلیل تر هستند.
جرات کوچکترین اعتراضی رو ندارند.
هر موقع به ارزش واقعی خودتون پی بردید، اون موقع به صورت خودکار کارها در روال خود خواهد افتاد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/09/14 - 15:43
دقیقا همینطوره.معلم های مارو خوار و ذلیل می خواهند.وبه این هدف هم رسیده اند.مدیر و معاونین مدرسه ما که خودشونو رییس بلا فصل ما معلمها می دونن..میگن هرچی که ما بگیم باید همان شود. حتی اگر ناحق باشه.
پاسخ + +11 0 --
کاظمیان دربندی 1395/09/14 - 08:47
فقط چاره کار شغل دوم است که مزایای آن عبارتند ار:
1- درآمد بیشتر.
2- عدم استرس و اظطراب کمبود حقوق.
3- باعث سر زنده شدن و احساس باارزش شدن می کند.
4- وقتی برای خراب کردن اعصاب نخواهد داشت.
5 با آموزش آن به فرزند خود ،نگران آینده شغلی او نخواهد بود.
6- باعث آبرومند شدن بین خانواده و فامیل می شود.
7- دیگر زیاد به رتبه بندی و ارزشیابی کذایی اهمیت نمیدهد.
8-... بگم؟ باز هم بگم؟!
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1395/09/14 - 21:18
آقای کاظمیان شغل دوم شماچیست که در اوقات استراحت می توانید آن راانجام دهید لطف کنید راهنمایی کنید تاما هم ازاین وضعیت دربیاییم
پاسخ + 0 0 --
کاظمیان دربندی 1395/09/15 - 23:12
ساخت هواپیمای رادیو کنترل.
پاسخ + +6 0 --
کارمند دانشگاه 1395/09/14 - 10:28
دکتر دانش این ترم 8 واحد درس دکتری وکارشناس ارشد داره واغلب پیش ماست تاکی باید شما معلمها چشمتون به بیرون باشه واینقدر نسبت به خودتان بی معرفت وبی مهر وبی تعصب باشید
پاسخ + 0 0 --
...... 1395/09/14 - 14:31
جناب کارمند دانشگاه باز جای شکر داره که دکتر دانش به کار علمی مشغول هستند و مثل وزرای قبلی هر روز تو تلویزیون علیه معلما حرف نمیزنن ...همین که به دروغ نمیاد بگه حقوق معلما با رتبه بندی 800هزار تومان افزایش یافته یا میانگین حقوق معلم ها 3ملیونه یا حقوق معلما تو دو سال 85%افزایش داشته و .....خودش خيليه.
پاسخ + 0 0 --
مرادی 1395/09/14 - 15:23
ایکاش درد معلمان کشور را می فهمیدی وسیاست بازی ها را هم درک میکردی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/09/14 - 15:48
ناشناس۱۴:۳۱خیلیے سادهای متاسفم.به چه چیزهایی دل خودتو خوش می کنی
پاسخ + +3 -7 --
مربی پرورشی 1395/09/14 - 10:35
بااین انتصاب نابجایی که در معاونت پرورشی وزارت دکتر دانش انجام داد جامعه پرورشی کشور را از خود ناامید کرد واقعا انتظار نداشتیم بزودی نتایجش را خواهید دید وای برحال مشاوران بی اطلاعتان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/09/14 - 14:16
اتفاقا تا به اینجا بهترین کاری که وزیر جدید انجام داده، تغییر آقایان کفاش و بطحایی بوده... در این سه سال و حتی پیش از آن، غیر از یک سری برنامه‌های تبلیغاتی، عملکرد معاونت پرورشی دقیقا چه بوده است؟!
سری به مدارس بزنید... معاونین پرورشی مدارس از بس برای برنامه‌های مختلف این حوزه گزارش‌های رنگارنگ مصور دادند خسته شدند. چه زمانی باید این حوزه به وظایف اصلی خود از جمله رسیدگی به مشکلات تربیتی مدارس عمل کند؟!
پاسخ + 0 0 --
مرادی 1395/09/14 - 15:18
امیدوارم دکتر فیض که هیچ اطلاعی از اموزش وپرورش ندارد بتواند خواسته های این منتقد عزیز را فراهم کند ومدارس را گلستان نماید تا ما معلمان باخودمان اینگونه باشیم بجایی نخواهیم رسید
پاسخ + 0 0 --
مرادی 1395/09/14 - 15:20
ضمنا ناشناس عزیز لطفا شما سری به حوزه های پرورشی بصورت ناشناس بزنید تااز واقعیتها مطلع شوید به نظرم اطلاعاتتان بسیار سطحی است
پاسخ + 0 0 --
مربی پرورشی 1395/09/14 - 15:25
مدرسه پول میخواهد اقای ناشناس که در بودجه 96 هم با حضور وزیر جدیدتان از ان خبری نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/09/14 - 23:08
جناب مرادی و مربی پرورشی گرامی، بنده در مدرسه مستقیما شاهد بعضی از برنامه‌ها و طرح‌هایی که در دوره معاونت آقای کفاش اجرا شدند، بوده‌ام.
بزرگوار، رسیدگی به مشکلات تربیتی دانش‌آموزان مدرسه بیشتر پول می‌خواهد یا طرح‌هایی مثل اردوهای راهیان نور و نظایر آن؟!!
اصلا حقیر ناآگاه... شما که از حوزه پرورشی آگاهید، بفرمایید فلسفه وجودی و مأموریت اصلی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش چیست؟!! آیا محدودکردن فعالیت‌های این نهاد به برگزاری اردو و انتشار مجله ظلم به آن نیست؟ آیا هدایت تحصیلی که مرتبط با اداره کل امور تربیتی و مشاوره به عنوان زیرمجموعه این نهاد بود، درست اجرا شد؟ آیا فعالیت مربیان پرورشی به سبک فعلی در مدارس مفید و موثر است؟
پاسخ + 0 0 --
محمد 1395/09/15 - 13:33
جناب ناشناس بیش از 400 شاخص حوزه پرورشی دارد میتوانید برای اطلاع مطالعاتی عمیق به اقای دکتر شربتدار در ستاد امور تربیتی مراجعه فرمایید تاانشاالله اظهار نظرهایتان علمی ومنطقی بشود
پاسخ + 0 0 --
مشاور مدرسه 1395/09/15 - 13:36
اقای ناشناس هدایت تحصیلی را ما مشاوران به بهترین وجه انجام دادیم خرابکاری مربوط به توسعه متوازن رشته هاست که بصورت اجباری از سوی معاونت متوسطه ابلاغ شد
پاسخ + 0 0 --
مدیر مدرسه 1395/09/15 - 13:38
ناشناس عزیز پول اردوهای راهیان نور را بسیج واولیا دانش اموزان پرداخت میکنند نه امور تربیتی شک دارم شما مدرسه ای باشید
پاسخ + 0 0 --
مربی پرورشی 1395/09/15 - 13:43
عامل افت تربیت در مدارس برخی از شما معلمهای عزیز هستید که فقط دغدغه اموزش دارید ناشناس عزیز چرا همه مشکلات را به گردن امور تربیتی ها می اندازید که بیشترین ایثار را در طول انقلاب اسلامی داشته اند ما در مدارس کشور 50 هزار نفریم وشما یک ملیون در وزارت هم یک معاون پرورشی است وده معاون وزیر ورییس سازمان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/09/15 - 21:10
عزیزان مشاور و مدیر مدرسه و مربی پرورشی... این‌که نیروهای پرورشی خود را تافته جدا بافته بدانند و سایر معلمین را متهم کنند درست نیست. مگر مربیان پرورشی غیر از سایر معلمان هستند؟! آن‌چه در نظرات پیشین نوشتم بخشی از واقعیت مدارس بود که خود لمس کرده‌ام. بحث من نادیده گرفتن زحمات مربیان پرورشی نبود. بحث من این بود که مأموریت معاونت پرورشی یا همان نهاد امور تربیتی چیست و آیا آن‌چه در سال‌های اخیر انجام‌شده در راستای رسیدن به اهداف این نهاد بوده است یا نه... به عنوان نمونه آقای کفاش در ابتدای مسوولیت خود از تعطیلی پنجشنبه‌ها صحبت کردند... سرانجام طرح پنجشنبه‌های بدون کیف و کتاب چه شد؟! آیا واقعا این تعطیلی در برابر مشکلات حادی که نظام آموزشی با آن روبه‌رو است آن‌قدر اهمیت داشت که مطرح شود؟!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/09/15 - 21:19
جناب مربی پرورشی در اظهارنظرهایتان جانب انصاف را نگهدارید. «ما» پنجاه هزار نفر و «شما» یک میلیون نفر!! نه درست است و نه منصفانه چرا که ایجاد تقابل کاذب بین نیروهای مختلف وزارت آموزش و پرورش می‌کند.
قضاوت را در مورد سایر نوشته‌هایتان به خوانندگان محترم این متون می‌سپارم.
پاسخ + +2 -8 --
معاون پرورشی استان 1395/09/14 - 10:38
واقعا یک نفر درستاد پیدا نمیشه به همه استانها تلفن بزنه وجو شدید نارضایتی از کناره گیری دکتر کفاش عزیز را به دکتر دانش گزارش کنه واقعا روابط عمومی خوابه یا خودش رو به خواب زده
پاسخ + 0 0 --
همکار 1395/09/14 - 13:46
دکتر کفاش عزیز در چهار سال تصدی معاونت پرورشی چکار کرد مهمترین برنامه اش پنجشنبه بدون کیف و کتاب بود که اجرایی نشد.
پاسخ + 0 0 --
معاون پرورشی استان 1395/09/14 - 15:12
در سه سال احیای 650 دارالقران راه اندازی 5 عنوان مجله تربیتی فعالسازی اردوگاهها وکانونها بادست خالی رساندن رکورد راهیان نور به 700 هزار نفر راه اندازی سفرهای عتبات عالیات وزیارت اولی ها رساندن نرم کتاب از سه به ده همکار بزرگوار محبتی کن ویک سرپا تشریف بیار به امور تربیتی محل سکونتت تاهزاران تلاش مخلصانه وخاموش را برایت باز گوییم ضمنا طرح ازمایشی پنجشنبه در 2000 مدرسه ازمایشی انجام شد نتایج موفقیت امیز نبود متوقف شد
پاسخ + 0 0 --
مربی پرورشی 1395/09/14 - 15:30
همکار محترم فقط میتوانم بگویم اطلاعاتتان برای قضاوت بسیار کم وضعیف است
پاسخ + 0 0 --
علی معلم 1395/09/14 - 18:29
به درد نخورتر از فانی و بطحایی همین کفاش بود که خداروشکر شرش کم شد.
معلم ابتدایی هستم البته.ولی ندانم کاری های کفاش در مدارس مشهوده.
پاسخ + 0 0 --
مربی پرورشی 1395/09/14 - 22:37
بسیار برات متاسفم علی اقای معلم که به مراد ما پرورشی های کشور توهین میکنی به خدای بزرگ واگذارت میکنیم البته یقین دارم معلم نیستی والا به بزرگی که اولین ابلاغش را شهید رجایی امضا نموده اینگونه بی ادبی نمیکردی
پاسخ + 0 0 --
مرادی 1395/09/14 - 22:40
بعد از نزدیک به چهار دهه خدمت صادقانه وشبانه روزی به افتخار بازنشستگی نائل شد اگر معلمی صادقانه به شما میگویم معلم راجع به معلم بزرگتر اینگونه صحبت نمیکند من علمنی حرفا.......
پاسخ + 0 0 --
علی معلم 1395/09/15 - 19:15
آقای مربی پرورشی
حقیر در 30 امین سال خدمتم گذران خفت میکنم.آقای کفاش را هم خوب میشناسم.موندم چطور مراد شما شده!!!!؟؟؟؟
خداکنه به مرادت برسی.
آ.پ همه جاش مثل همه... خب شایدم شما پرورشی ها متفاوتید؟؟!!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/09/15 - 22:32
متاسفم که 30 سال اشتباهی مسیرت را انتخاب کردی علی اقا مسائل داخلی خانواده اموزش وپرورش به خودشان مربوط است یک کلمه حرف حساب معلمی توی نوسپشته هات پیدا نمیشه بعید میدانم علی اقای معلم باشی به کامنت نویس حرفه ای مطالبت بیشتر شبیه است خواهشا بااین نوع ادبیات ابروی ما معلمها رو نبر
پاسخ + 0 0 --
کارمند امور تربیتی 1395/09/15 - 22:54
بزرگترین اقدام دکتر کفاش حاکمیت اخلاق وروابط انسانی در محیط کاریش بود وتوجه خاص به افراد زیر دست به این جهت مراد کارکنان حوزه پرورشی بوده وخواهد بود سری به ساختمان علاقمندان بزنید ومحبوبیت او را ببینید
پاسخ + +6 0 --
علی معلم 1395/09/14 - 18:31
هیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییچ فرزند ناتنی هم اینقدر خوار و خفیف نیست که آ.پ هست!!!
پاسخ + +3 0 --
احمد 1395/09/14 - 19:56
فعلآوزیربصورت خیلی نامحسوس و زیرجولکی دارد حرکت مینماید تا معلمان رورصد کنه ببینه حرفی دیگه ازصندوق به یغما رفته ذخیره زده میشه یا مردم راس گرم برجامو این مسائل صدتایه غاز کردند وبرخرمراد خود سوارهستند وبه پیش متازند آن هم چهار نعل تازه هم که باپول معلما به خرهایشان نعل استیل زدزنگ زده اند که بیا ببین. باامتنان '
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/09/15 - 21:26
در کامنتهای معلمان عزیز بیش از آن که حرف و درد معیشت باشد دعوای تغییر کفاش و نجار و بقال است.
خودتون هم نمی دونید چی می خواهید؟
چه فرقی می کنه کی بالا سر ما باشه. مهم درست خدمت کردن و رفع تبعیض و نگاه درست و توجه به آپ که این اتفاق هیچوقت نمی افته
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/09/15 - 22:35
تازمانی که دولت بی تدبیروناامید وصدالبته نوبخت است همین اش وهمین کاسه خودتون راخسته نکنید دوستان
البته خودمان انتخاب کردیم ازماست که برماست
پاسخ + +1 0 --
معلم 1395/09/15 - 22:55
اضافه حقوق وپرداخت مطالبات ما چی شد قربان
پاسخ + +1 0 --
معلم 1395/09/15 - 22:57
واقعا جایگاهی در برنامه ششم توسعه وبودجه 96 برای ما دیده نشده است جوابشان را خرداد میدهیم
پاسخ + 0 0 --
رضا 1395/09/17 - 14:39
باسلام يكي ازمشاورين كفاش شربت دار مديركل سابق مدارس غيردولتي بود خداوكيلي عملكرد اشان را هم درگذشته وهم درپرورشي بيان كنند تاخودتان قضائت نماييد چه كساني درستاد جمع شده اندومعلملن دلشان به آنها خوش است
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/09/17 - 16:12
خداوکیلی شربتدار انسان شریف وبزرگی است
پاسخ + 0 0 --
كارشناسان ستادي 1395/09/17 - 14:51
براي يكبارهم كه شده آقاي وزير جرات به خرج بدهند وازنيروهاي خوش فكر وجوانتر وصاحب تجربه وسالم ومتدين درستاد براي مسوليتها انتخاب كنند وازپيرمردها وجاخوش كرده ها دست بردارند مثلا درابتدايي ومشاركتهاي مردمي واقعا نيروي اشنا با مدارس واستانها وجود ندارد تابكارگرفته شوند ويا واقعا حساب ديگري است ...........با افتخار ميگوييم اقاي صابري درمشاركتها بهترين جايگزين دران حوزه است
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/09/17 - 16:13
صابری بخاطر حفظ منافع به وزارت امور خارجه منتقل شد قربان ضمنا از نیروهای حاجی بابایی بود

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور