در اين شهر بزرگ، آن قدر مشكلات زياد است كه ديگر حتي تماشاي بارش برف و باران لذت بخش نيست/ در چنين روزهايي ترافيك سنگين و ساعت ها صرف وقت براي رسيدن به محل كار از سويي و دل نگراني ويرانگي اين شهر كهنه و خسارت هاي جاني و مالي آن هم به طور ناگهاني نظير حادثه پلاسكو و وقايعي چون سيلاب آخرين روزهاي تيرماه سال 94 در پايتخت از سويي ديگر، به طور حتم ذهن ها را آن گونه درگير مي كند كه لذت تماشاي بارش برف بر دل مردمان پایتخت ننشيند/ بعد از گذشت 40 دقيقه با توجه به تعداد كم دانش آموزان مراجعه كننده به مدرسه و نبود مدير، معاون يا حتي مستخدم! مجبور به ترك مدرسه آن هم با وسيله ي نقليه اي غير از سرويس مدارس و بازگشت به منزل شدند/ این پرسش مطرح است که چرا روابط عمومی آموزش و پرورش، در این حد هم نمی تواند به وظیفه خود عمل کند/ تعریف این عزیزان از اطلاع رسانی و مدیریت، تعاریفی کلان تر باشد که هیچ ارتباطی با دغدغه خانواده ها ندارد....
گروه اخبار/
مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تبعات تصویب بازنشستگی زنان با 20 سال کار و ضربه خوردن سیستم آموزشی در دوره ابتدایی با این قانون گفت: پیشنهاد میکنم این قانون دارای شروط ویژه باشد و برای زنان با شرایط خاص و حاد تصویب شود.
مهناز احمدی درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه کار اظهار کرد: اگر بخواهیم کلیت موضوع را مورد بررسی قرار دهیم معتقدم تسهیلات باید برای بانوان مخصوصا بانوان شاغل دارای فرزند باشد.
وی تاکید کرد: اما این تسهیلات نباید مانع حضور بیشتر زنان در جامعه شود. گاهی برخی قوانین ممکن است ضد خود افراد یک گروه عمل کند.
مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحلیلهای مختلفی درباره این قانون وجود دارد گفت: عدهای معتقدند این قانون باعث میشود بانوانی که به لحاظ کیفیت کاری در حد شاخص هستند و از سوی دیگر مقید به خانوادهاند از این امکان استفاده کنند و حضورشان در سیستم آموزشی کمرنگ شود. این موضوع مغایر با اعتقاد ما مبنی بر استفاده از زنان در مناصب مدیریتی است.
احمدی ادامه داد: از سوی دیگر بنده از نزدیک با مشکلات بانوان شاغل آشنا هستم، حتی اگر این قانون هم نباشد باز هم بانوانی را داریم که به دلیل شرایط خاص زندگی شان احتیاج به بازنشستگی پیش از موعد دارند و اکنون دچار مشکل هستند.
وی پیشنهادی در این باره مطرح کرد و گفت: پیشنهاد بنده این است که این قانون مصوب شود اما حتما شرایطی برای آن در نظر بگیرند و این قانون منحصر به افرادی شود که در شرایط حاد و سخت به سر میبرند و به عللی چون ابتلا به بیماری صعب العلاج و معلولیت و بیماری همسر یا فرزند در عمل ناچارند به صورت پیش از موعد بازنشسته شوند.
مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش افزود: با تصویب این قانون پبش بینی میشود با خروج تعداد زیاد نیروهای کیفی از آموزش و پرورش مواجه شویم که ضرر و ضربه بزرگی به سیستم آموزشی وارد میکند به خصوص به دوره ابتدایی که بیشترین معلم زن را دارد.
ایسنا
انتهای پیام
واقعیت این است که ما علاقهمندیم وضع بازنشستگان بهتر شود و شرایطی فراهم شود تا از دریافت های خود راضی باشند/ یکی از مشکلات این است که از بودجه عمومی به صندوق فولاد کمک می کنیم که ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان است/ صندوق بازنشستگی کشور وضع خوبی ندارد ولی نگویید صندوق های بازنشستگی ورشکسته شده اند/ ما ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای رفع نابرابری ها گذاشته ایم/ برای سال آینده دولت باید حدود ۵۱ هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگان را به صندوق ها بدهد/ امسال برای فرهنگیان محترم حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در آذرماه پرداخت کردیم تا پاداش بازنشستگی بدهند. ما هم حقوق شاغلان را باید بدهیم. هم پاداش بازنشستگی آنها را بدهیم که امسال ۵ هزار میلیارد تومان است. حقوق بازنشستگان را هم باید بدهیم/ کم کم داریم به سمتی می رویم که بودجه عمرانی را کنار بگذاریم و فقط به شاغلان و بازنشستگان حقوق بدهیم/ آیا کسی موافق است از بودجه رفاه یا آموزش کم کنیم/ یا باید مالیات بگیریم یا نفت بفروشیم/ قبلا دستگاه ها این قانون را اجرا نمی کردند و اضافه کار را مبنای پرداخت بازنشستگی و کسورات مالیاتی قرار داده بودند....
گروه اخبار/
مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تغییرات شیوه نامه هدایت تحصیلی برای سال تحصیلی آینده، اظهار داشت: این دوره هدایت تحصیلی با چند تغییر عمده برای ارائه به دانش آموزان روبه رو است.
گروه اخبار/
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، پيش از ظهر امروز حسين فرزانه در گردهمايي رؤساي امورمالي استان هاي سراسر كشور اظهاركرد: كار در امور مالي بسيار حساس و مسئوليت افراد بسيار سنگين است.
معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش و پرورش عامل پيشرفت و تبديل دو كشور جنگ زده آلمان و ژاپن پس از جنگ جهاني دوم را سرمايه گذاري در نظام تعليم و تربيت آنها دانست و افزود: بزرگترين سرمايه هر كشوري نيروي انساني است كه اگر تحت آموزش سيستم تعليم و تربيتي كارآمد قرار گيرد توسعه ملي آن كشور اتفاق مي افتد.
وي ريشه توسعه و پيشرفت در همه زمينه ها را در آموزش پرورش دانست و تصريح كرد: اگر بخواهيم به آموزش و پرورش پويا برسيم بايد دغدغه هاي معلمان را كاهش دهيم و اين امر با افزايش رفاه معلمان امكان پذير است.
فرزانه خاطرنشان كرد: معلمان افرادي قانع هستند و كمبودها را تحمل مي كنند، اما آنچه كه باعث نارضايتي آنها مي شود تبعيض است كه بايد از بين برود.
معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش وپرورش افزود: تغييرات در نظام تعليم وتربيت و افزايش كارآمدي آن نيازمند پشتوانه مالي است كه منابع مالي دولتي به تنهايي پاسخ گو نيست.
فرزانه از تلاش براي تمركززدايي و كاهش بخشنامه ها خبر داد و اظهار كرد: چارچوب هاي مالي، محدوديت هايي را براي مديران ايجاد كرده كه بايد اين چارچوب ها اصلاح شود و مدير مدرسه از اختيارات بيشتري در اداره مدرسه برخوردار شود.
معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش وپرورش با تأكيد بر اجراي دقيق قوانين در امور مالي تصريح كرد: قبل از نظارت و كنترل مسائل مالي بايد آموزش هاي لازمه به مديران داده شود تا بتوانند از ظرفيت هاي قانوني به نحو احسن استفاده كنند و نظارت پس از آموزش موثر خواهد بود.
وي از تهيه پيش نويس درخصوص تفويض اختيار به استان ها خبر داد و خاطرنشان كرد: در بحث هاي مالي نبايد ابهامي وجود داشته باشد و رؤساي امورمالي بايد در اجراي مواد قانوني اگر ابهامي وجود دارد به رفع آن بپردازند.
فرزانه امورمالي در آموزش وپرورش را به وجود خون در رگ تشبيه كرد و افزود: همه آموزش و پرورش در مدرسه خلاصه مي شود و حوزه هاي ستادي نقش پشتيباني دارند بنابراين اگر قرار است گامي در راستاي تمركززدايي برداشته شود بايد ابتدا از ادارات شروع و تا مدرسه استمرار يابد .
پایان پیام/
همین قانون حداقلی برای بازنشستگان کشور از همان سال اول به طرز صحیح اجرا نشده است و مجالس هشتم و نهم در قبال عدم اجرای قانون توسط دولت های نهم و دهم در بعد نظارتی حساسیتی نداشته اند/ مجموع ضرائب افزایش به علاوه تأثیرات سالانه ، از مجموع تورم ۶ سال ۶۷ درصد کمتر است/ عملا نه تنها حقوق بازنشستگان با شاغلین همسان نشده بلکه حقوق بازنشستگان دهه های ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ حداقل بین ۲۰ تا ۵۰ درصد اختلاف دارد ضمن اینکه حقوق بازنشستگان دستگاه های مختلف با خدمت و مدرک مساوی با یکدیگر تفاوت فاحش دارد/ قدرت خرید بازنشستگان به شدت کاهش یافته و چون بازنشستگان قادر نبوده اند همانند سایر صنوف و شاغلین نرخ خدمات و دریافتی خود را متناسب با تورم افزایش دهند لذا از نظر معیشت به شدت دچار مشکل و غالباً به زیر خط فقر رانده شده اند/ دولت گذشته در دو دوره مسؤلیت مجموعاً ۶۷ درصد حقوق بازنشستگان را پرداخت ننمود اما دولت تدبیر و امید نیز بر پایه حقوق های دریافتی سال ۹۲ ( همان پایه ناقص ) ، حقوق سال های ۹۳ تا ۹۵ را بر اساس نرخ تورم افزایش داده ، لیکن ۶۷ درصد جامانده از تورم را در اعتبارات جاری ۳ سال گذشته نیز منظور نکرده است/ امروز چشم امید ۷۶۰۰۰۰ معلم بازنشسته که عمر و جوانی خود را در تمام عرصه ها پای انقلاب گذاشته اند به جناب عالی است....
ارائهی هر چه بیشتر و بهتر اطلاعات تحصیلی و مدد به این روند به دانشآموزان در دوره متوسطه اول میتواند نگرشی منطقی و اصولی برای اتخاذ تصمیم صحیح و شایسته به دانشآموز بدهد/ آینده دانشآموزان مرهون انتخاب رشته صحیح است و هرچه این انتخاب دقیقتر باشد و تحصیل دانشآموزان به طرز متوازن در رشتههای مختلف صورت گیرد، بالتبع مشکلات ناشی از بیکاری تحصیلکردگان جامعه فرو میکاهد/ عدم نظرخواهی و مددجویی از مشاوران (به عنوان پرچمداران امر هدایت تحصیلی)، عدم برگزاری کلاس ضمن خدمت هدایت تحصیلی نوین ویژه مشاوران، مصاحبه کلیه افراد بدون تخصص در زمینه روند هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما و مقصر جلوه دادن مشاوران تحصیلی مدارس، نامشخص بودن زمان نهایی فرآیند هدایت تحصیلی و صدور نمون برگ هدایت تحصیلی در تیرماه ۱۳۹۴ به طوری که همکاران مشاور تمام تیرماه را بدون دریافت حقالزحمه در مدارس حضور داشتند و کار هدایت تحصیلی را انجام میدادند....