به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، سید رحیم میرشاه ولد در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان كرمان، با بیان اینکه امام خميني (ره) در زمان مبارزه با نظام ستم شاهی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظارت بیرونی را به نظارت درونی تبدیل کرد، اظهاركرد: باید شوق درونی و نظارت درونی برای انجام تکلیف و وظایف سازمانی در کشور ایجاد شود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ گويي به شكايات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرموده اند:« اگر می خواهید مملکت را اصلاح کنید، هرکس باید حیطه کاری خود را اصلاح کند» گفت: در طول سال های پس از انقلاب اسلامی همه توجه امام راحل (ره) به هدایت جامعه و فروبردن انسان ها به درون خود در راستای خود کنترلی و خود ارزیابی بود.
وي بر استفاده از داشته های موجود در آموزش و پرورش تاکید و خاطر نشان کرد: باید با شناسایی فرصت ها و داشته هایمان در آموزش و پرورش در راستای مرتفع کردن مشکلات موجود حركت كنيم.
میر شاه ولد به ثبت سالیانه بیش از 50 هزار شکایت درآموزش و پرورش سراسر کشور اشاره کرد و گفت: بیش از 50 درصد این شکایات غیر واقعی و بر اساس نگاه منفي است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ گويي به شكايات وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: مدیران باید فعالیت ها و برنامه های خود را با شفافیت کامل انجام دهند، زیرا مدیریت غيرشفاف، شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است.
وي با بيان اين كه برداشتن حصارها در حوزه کاری مدیران ضروری است، اظهارکرد: مدیران باید در اتاق های شیشه ای فعالیت کنند تا رضایت ارباب رجوع حاصل شود.
میر شاه ولد بر توزیع قدرت و تفویض اختیار حوزه کاری توسط مديران تاكيد كرد و گفت: برنامه ریزی و تصمیم گیری بايد بر اساس شورای مشورتی در ادارات آموزش و پرورش صورت گيرد.
پایان پیام/
مرکزی
این پیش نویس هیچ گاه از شورای عالی آموزش و پرورش فراتر نرفت / حتی سازمان نظام معلمی از سند تحول بنیادین حذف می شود/ انتظار می رفت تا فانی نسبت به تشکیل سازمان نظام معلمی اهتمام ورزد اما این وزیر محافظه کار آموزش و پرورش هیچ گاه اجازه طرح و یا تایید سازمان نظام معلمی را در شورای عالی آموزش و پرورش و نیز نهاد قانون گذاری مجلس نداد/ دو سه بار ما بحث را به صحن علنی بردیم اما در شورا رای نیاورد یا وزیر وقت موافقت نکرد و یا کارشناسانش و اعضایی که بودند موافقت نکردند/ نه فانی و نه اکثریت اعضای شورای عالی آموزش و پرورش موافق تشکیل سازمان نظام معلمی نبودند/ با وجود تاکید سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، پی گیری های صدای معلم نشان داد که موضوع سازمان نظام معلمی در برنامه ششم توسعه هم دیده نشده است/ مهم ترین وجه این کارگروه حضور افراد و کارشناسانی از سازمان نظام پرستاری ، سازمان نظام پزشکی کل کشور و سازمان نظام مهندسی استان تهران است/ کار بررسی سازمان نظام معلمی در 10 جلسه عادی و دو جلسه فوق العاده صورت پذیرفت و می توان گفت که آن پیش نویس اولیه دچار تغییرات اساسی گردید/ معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش که مسئولیت این کارگروه را بر عهده دارد در گفت و گو با صدای معلم ، از کارگروه سازمان نظام معلمی به عنوان فعال ترین و پویاترین کار گروه در میان کارگروه های هفت گانه نام برد/ دانش آشتیانی بر خلاف وزرای سابق که در ظاهر خود را طرف دار معلم اما در واقع پای بندی چندانی به آن ندارند نشان داد که حتی نیروی خارج از آموزش و پرورش می تواند دلسوزتر ، کاراتر و علمی تر از نیروها و افرادی باشد که متاسفانه تاریخ مصرف شان در آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دنیای مدرن به پایان رسیده است....
در بین کاربران نوعی یأس و ناامیدی در حل مسائل ایران مشاهده می شود/ گویا اعتماد کاربران به قدرت « خود-ترمیم گریِ » جامعه به معنای اعم آن رو به ضعف نهاده است/ آنان دربارۀ جامعه ای تبادل نظر می کنند که گویا معتقدند آمورش قرار نیست سامان گیرد/ بازنشر فراوان عکس های عذرخواهی مدیران این شرکت در شبکه های اجتماعی ایرانی از « اعتماد » کاربران ایرانی به قدرت خود-ترمیم گری مجموعۀ مدیریتی حاکم بر این شرکت ها به طور خاص، و این جوامع به طور کل حکایت دارد/ در کشورهای توسعه یافته سیستم نسبت به عیوب خود هشیار و حساس است/ در واقع جدال بین دو قطب اعتماد و بی اعتمادی است/ انتشار همین اخبار در خصوص محصولات یا مسئولان ایرانی، همان نتیجه گیری را در بر ندارد و به عنوان شاهدی استفاده می شود مبنی بر اینکه " جامعه ایران درست شدنی نیست"/ در پس همه این خوشبینی ها و بدبینی ها، اعتماد به وجود ارادۀ خود-ترمیم گری در سیستم نهفته است/ در کشورهای توسعه یافته اراده آشکاری برای خود-ترمیمی وجود دارد/ پس از بروز حادثه ساختمان پلاسکو، مسئولان ذیربط به جای پذیرش مسئولیت خود(در هر اندازه و سطحی) یا سکوت اختیار کردند و یا تلویحا سایر سازمان ها را مقصر جلوه دادند. آنان تلاش نکردند به جامعه این پیام را منتقل کنند که اراده ای قوی برای خود-ترمیمی در سیستم وجود دارد/ متأسفانه در حادثه ساختمان پلاسکو وضعیت به گونه ای رقم خورد که گویا همه مسئولان به وظایف قانونی خودشان عمل کرده اند و هیچ قصوری در میان نبوده است. وظیفه آنان تذکر و ارسال نامه های رسمی به مالک ساختمان پلاسکو بوده است و آنان نیز به این وظیفه عمل کرده اند/ عدم پذیرش مسئولیت در یک حادثه زمینه را نه برای خود-ترمیم گری؛ که برای خود-ویرانگری فراهم می کند/ مسئولان مجال دادند تا اعتماد کاربران به ارادۀ خود-ترمیم گری سیستم تقویت نشود و آنان همچنان عکس های مدیران کره ای را به عنوان یک آروز، برای همدیگر ارسال کنند/ ما در شبکه های اجتماعی نمی توانیم به شکل منطقی، عقلانی و محترمانه درباره بحران ها و فجایع کشورمان گفت و گو کنیم. "تمسخر" و " تنفر" دو سازوکار مهم برای نشان دادن منظور و مقصودمان است....
گروه اخبار/
حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم کشور در گردهمایی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور که در مشهد تشکیل شده بود، گفت: به رونق اقتصادی کشور در برنامه ششم توسعه کشور توجه ویژهای شده است، باید از رکود فعلی خارج شویم، نقدینگی را کاهش دهیم؛ در حال حاضر از سال 1392 تا کنون رشد نقدینگی دو و نیم برابر شده است.
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم کشورافزود: ایجاد اشتغال پایدار از ویژگی های دیگر برنامه ششم است؛ درحال حاضر در جامعه بیکاری بیداد می کند، بیشتر خانوادهها گله دارند که چند فرزند تحصیل کرده بیکار دارند، نرخ بیکاری از 12/6 درصد در ابتدای برنامه باید به 8/6 درصد در پایان برنامه برسد یعنی هر سال بین 0/8 کاهش نرخ بیکاری پیش بینی شده است، رشد شتابان کشور باید به 8 برسد و نرخ تورم تک رقمی شود، پیش بینی درآمدهای دولت باید هر سال 770هزار میلیارد تومان باشد تا بتوانیم به شاخصهای موردنظر برسیم، برای این منظور همه موانع سرمایه گذاری را از راه دولت برداشتیم.
وی افزود: برنامه ششم یک برنامه شفاف است، با ابلاغ سیاستهای 80 گانه برنامه ششم توسعه کشور و سیاستهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، راه روشنی را برای ما ترسیم شد.
حاجی بابایی گفت: در این برنامه 22 محور مهم جامعه ، آسیب شناسی شده است، این برنامه موضوع محور است، چسبندگی مردم و نظام به یکدیگر، ایجاد پیوند عمیق بین مردم نظام، راهکارهای رونق اقتصادی فرهنگی، اقتدار کشور درخارج از مرزها، تقویت پیام انقلاب اسلامی و بازگشت به ارزش ها در این برنامه مدنظر بوده است.
وی ادامه داد: برای رونق اقتصادی باید تمام دستگاههای اجرایی، تمام دانشگاه ها بسیج شوند،5 سال باید بی وقفه کار کنیم، با اشرافی گری و زیاده طلبی نمی توان تغییری در وضعیت فعلی جامعه ایجاد کرد.
حاجی بابایی گفت: دولت را به عنوان رقیب از سرراه بخش خصوصی کنار کشیدیم، باید بهره وری در این برنامه به 2/8 برسد، ضریب رشد جینی0/34 درصد در 5 سال آینده باید اتفاق بیفتد، همه اینها وضعیت مطلوبی است که تحقق یافتنی است، فقط حرکت لازم است.
وی گفت:770 هزار میلیارد تومان تحقق درآمد دولت در هر سال است که از این رقم 180 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از طریق بانک هاست، همه شرایط و قوانین برای بانک مرکزی تعریف شده است، بانک مرکزی موظف به ایجاد سامانه ای شده است که تمام حسابهای دولتی باید در آن متمرکز شود، در برنامه ششم هیچ دستگاهی حق ندارد حساب اختصاصی داشته باشد، شفافیت حقوق دستمزد و مزایای مدیران از مشخصه های دیگر این برنامه است، برنامه ششم یک اتاق شیشهای است که نهادهای نظارتی باید میزان تحقق شاخص های آن را همواره بسنجند این ویژگی منحصر به فرد برنامه ششم است، در برنامه هایی که تاکنون تدوین و اجرا شده است هیچ کس میزان تحقق شاخص های برنامه را مطالبه نمی کرد، اما در این برنامه پایش مستمر نهادهای نظارتی وجود دارد.
وی افزود: برای بانک مرکزی شورای فقهی را تعریف کرده ایم، اقتدار بانک مرکزی با حساب های برخط می تواند به گردش اقتصاد کمک کند.
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: این برنامه همه را یکسان دیده است و به هیچ کس توجه ویژه ندارد، حقوق مدیران باید شفاف باشد و تمام دریافتی های همه مسئولین باید در سامانه ای قابل دسترسی بیاید، شاید این قسمت سختترین بخش این برنامه بود، اما بهترین بخش برنامه برای ایجاد عدالت هم محسوب می شود.
حاجی بابایی با انتقاد از نگاه زیادهطلبی و اشرافی گری که به عنوان یک فرهنگ غلط در برخی از افراد بوجود آمده است، گفت: در زمان دفاع مقدس بیادعاترین انسان ها عزیزترین سرمایه خود را در کف می گرفتند و چیزی به نام دریافتیهای کلان و حقوق های نجومی نداشتیم اما پر افتخارترین مردم دنیا بودیم، اما حالا با وجود افرادی که حقوق هایی که ده ها و صدها برابر دیگران دریافت می کنند، افتخار خاصی در سطح جهان برای کشور نیاوردند.
کانال اطلاع رسانی دکتر حمیدرضا حاجی بابایی
چرا همه اختلاس کنندگان دوتابعیتی بوده و گرین کارت دارند/ بزرگی می گفت یکی از وزرای آموزش وپرورش در اوایل انقلاب اعتقاد داشت: شکمی که با نان و پنیر سیر شود منتی به مرغ بریان ندارد/ آیا فرصت شنیدن کلامی از معلم برای اداره نظام آموزشی داشته اید/ به راستی اگر ثابت شود اختلاس شده و حقی اربین رفته چه خواهد شد/ با چه استدلالی به خود حق دادید سرمایه آنان را به باد دهید/ وضعیت آموزش و پرورش اصلا" مساعد نیست .پرورش بیسوادان بی شمار در مدارس بی داد می کند و با این روال شاید در آینده ای نه چندان دور حتی منشی ادارات را از خارج وارد خواهیم کرد که حداقل درست بخوانند و درست بنویسند ....
گروه گزارش/
« قاسم احمدی لاشکی » نماینده مردم نوشهر و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی مطالبی را در مورد آموزش و پرورش و چالش های آن و مطالبات معلمان بیان کرد .
« صدای معلم » کلیپ ویدئویی و نیز متن کامل سخنان ایشان را تقدیم مخاطبان محترم می نماید .