گروه استان ها و شهرستان ها/
« حجت الاسلام علی رحیمی » امام جمعه شهرستان هشترود در سخنانی که در خبرگزاری فارس و یازدهم بهمن ماه سال جاری منتشر شد چنین عنوان کرده بود : " آموزش و پرورش باید با معلمان و مدیران معتاد برخورد کند و آن ها را به کمپ های ترک اعتیاد معرفی کند . "
انتشار این سخنان موجب اعتراضات فراوانی از سوی فرهنگیان و معلمان در شهرستان هشترود نسبت به سخنان این روحانی گردید .
در پی این اعتراضات ، خبرگزاری فارس بدون ارائه هر گونه توضیحی این بخش از سخنان امام جمعه هشترود را حذف کرد .
تاکنون هیچ گونه توضیح و یا عذرخواهی بابت این سخنان از سوی هیچ نهاد رسمی منتشر نشده است .
گروه استان ها و شهرستان ها/
« رؤسای کانون های بازنشستگان آموزش و پرورش شهرهای استان خوزستان » در نامه ای که خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته و برای صدای معلم ارسال کرده اند خواهان همسان سازی حقوق همه معلمان بازنشسته و همچنین توجه به سایر مطالبات خود گردیدند .
متن کامل این نامه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است
بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 96 مجلس شورای اسلامی، دولت مجاز است برای افزایش و همسانسازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات که دریافتی ماهانه آنها کمتر از دو میلیون تومان است اقدام کند.
به گزارش «ایران» در صورتی که این مصوبه در صحن علنی هم رأی آورد بیش از یک و نیم میلیون بازنشسته کشوری و لشکری که در حال حاضر کمتر از 2 میلیون تومان حقوق دریافت میکنند حقوقشان افزایش قابل توجهی مییابد.
برخی از بازنشستگان کشوری معتقدند سالهاست که بحث تفاوت حقوق بازنشستگان با شاغلان در رسانهها و محافل اجتماعی مطرح میشود اما هیچ گاه به نتیجه مثبت و دلخواهی که بازنشستگان انتظار دارند نمیرسند ؛ آنها امیدوارند با مصوبه دیروز مجلس واجرای طرح همسانسازی فاصله و شکاف حقوقی میان بازنشستگان کاهش پیدا کند.
آنها میگویند: 30 سال از بهترین سالهای عمرمان را در جهت خدمت به مردم صرف کردیم و در سختترین شرایط کاری هیچگاه در انجام وظیفهمان کوتاهی نکردیم به این امید که در دوران بازنشستگی با خاطری آسوده و به دور از دغدغه مالی و نگرانی راحت زندگی کنیم ولی متأسفانه دریافتیهایمان آن قدر پایین است که از پس هزینههای زندگی برنمیآییم.
بازنشستگان دستگاههای دولتی معتقدند:
تبعیض و اختلاف بین حقوق بازنشستگان زیاد است؛ یعنی کسی که در حال حاضر بازنشسته میشود با کسی که ۲۰ سال پیش بازنشسته شده است، تفاوت حقوقی زیادی دارد.
لذا امیدواریم با حمایت مجلسیها و دولت تا پایان برنامه ششم، فاصله حقوق بین شاغلان و بازنشستگان به حداقل برسد و این مطالبه همه بازنشستگان است و باید دولت توجه جدی به این خواسته داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96 نیز در این باره میگوید: همسانسازی حقوق بازنشستگان حکم برنامه ششم توسعه بود و کمیسیون تلفیق بودجه تصمیم گرفت ابتدا حقوق افرادی که دریافتی کمتری دارند همسان شود.
محمد مهدی مفتح میافزاید: مقرر شد در سال 96 حقوق تمام بازنشستگان لشکری و کشوری که کمتر از 2 میلیون تومان حقوق میگیرند با کسانی که هماکنون در آن سمت و با آن شرایط شاغل هستند، همسان شود.البته منبع مالی همسانسازی حقوق بازنشستگان نیز تأمین شده است .
گفتنی است برای همسانسازی و ترمیم حقوق بازنشستگان دولت هزار میلیارد تومان در بودجه سال 96 لحاظ شده است.
این خبر مرا به آن روزهای پر از ترس می برد/ تهدید شد که حق نداری با روزنامه یا جایی مصاحبه کنی/ تا مدت ها عکس معلم مقتول در گروه ها و رسانه های مجازی منتشر شد/ وقتی اولین حکم قضایی درخصوص قاتل منتشر شد بهت و خشم و نارضایتی فضای مدارس شهر را فرا گرفت/ حتی با وجود درخواست های مکرر فرهنگیان شهرستان بروجرد او را شهید اعلام نکردند مگر نه این بود او در کلاس درس خونش بی گناه بر زمین ریخت/ صدای گریه های همسر مرحوم خشخاشی هنوز در گوشم زنگ می زند وقتی از سرد مزاجی برخی اداره نشینان در برخورد با او سخن می گفت/ و آنچه از دیدن این فاجعه مبهوت شدیم٬ دیدن و رد شدن اهل قلم بود عجیب/ او خود قربانی ساختار بیمارگونه ی آموزش و پرورش است/ کسی علت این حادثه را جویا نشد...
گروه اخبار/
به گزارش زیتون، این پسر نوجوان که محمد نام دارد،ساعت 11 صبح اول آذر سال 93، سراسیمه وارد کلاس درس فیزیک معلم 43 سالهاش محسن خشخاشی در دبیرستان پسرانه حافظی در خیابان 45 متری بسیج شهرستان بروجرد شد.
او بدون هیچ حرفی به سمت نیمکتش رفت. معلم از او خواست به دلیل غیبت غیرموجه از دفتر نامه بیاورد که محمد به طرف آقا معلم حملهور شد و با چاقویی که همراه داشت، ضرباتی به گردن و سینه او زد و گریخت. هر چند پیکر معلم زخمی به بیمارستان منتقل شد و پزشکان برای نجات او تلاش کردند؛ اما وی به دلیل شدت خونریزی فوت کرد. دانشآموز متهم به قتل به تهران گریخت و زندگی پنهانیاش را آغاز کرد، اما در پایتخت پس از درگیری با پسری به کانون اصلاح و تربیت منتقل شد که در آنجا هویت واقعی وی فاش و معلوم شد او همان دانشآموزی است که به اتهام قتل آقا معلم تحت تعقیب پلیس است.
او برای تحقیقات به پلیس آگاهی لرستان منتقل شد و در بازجویی به قتل معلم فیزیک مدرسه اعتراف کرد و بعد از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد.
نوجوان متهم به قتل در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان لرستان محاکمه و با رای قضات دادگاه به سه سال حبس و پرداخت دیه در حق اولیای دم محکوم شد که رای با اعتراض خانواده مقتول به دیوان عالی کشور ارسال شد و قضات شعبه 31 دیوان عالی کشور حکم را نقض کردند و برای رسیدگی دوباره، پرونده به شعبه همعرض ارسال شد.
چهارشنبه هفته گذشته متهم به قتل، از کانون اصلاح و تربیت برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان لرستان منتقل شد. او این بارهم قتل آقا معلم را پذیرفت و حتی صحنه جنایت را در مقابل قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان لرستان بازسازی کرد.
این در حالی بود که پزشکی قانونی نظر داده بود این متهم مبتلا به جنون نبوده که رافع مسئولیت کیفری وی شود. چرا که او بعداز این جنایت و در مدت زمانی کوتاه با فردی درگیر شده و او را نیز مورد ضرب و جرح با شیشه قرار داده است.
همچنین اقدامات متهم پس از ارتکاب قتل، فرار از صحنه قتل، جعل هویت خود، زخمی کردن فردی دیگر در جریان فرار، یادآوری جزئیات قتل بدون کم و کاست و بازسازی صحنه قتل، نحوه بیان اظهارات و نمایش چگونگی ایراد جرح به مقتول در جریان جلسه دادگاه و آگاهی وی به نقاط حساس و آسیبپذیر بدن انسان همه حاکی از رشد عقلی مناسب و درک حرمت قتل است.
در این مرحله قضات دادگاه حکم بر محکومیت متهم به قصاص نفس صادر کردند که این حکم 20 روز پس از ابلاغ در دیوان عالی کشور قابل فرجامخواهی است.
پایان پیام/
گروه اخبار/
پیش از ظهر امروز، فخرالدین دانش آشتیانی در جمع فرهنگیان شهرستان شهریار در فرهنگسرای خلیج فارس و همایش فجرامید اظهارکرد: دانشي كه با روش حافظه مداري به دانش آموزان منتقل شود، هيچ تاثيري در كار آفريني نخواهد داشت، بنابراين بايد تلاش خود را بر تقليل حجم كتاب هاي درسي و كاهش سلطه كنكور بر برنامه هاي درسي و در نهايت حذف كنكور، ادامه دهيم.
وي با تاكيد بر شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي، گفت: لازمه استقلال، افزايش ظرفيت هاي توليد است كه براي اين مهم، به وجود كارآفرينان نياز داريم و در اين صورت است كه مي توانيم از قيد وابستگي، رهايي يابيم.
دكتر دانش آشتياني افزود: براساس سند تحول بايد به معلم، مربي بگوييم زيرا رفتار، كردار و عمل معلمان براي دانش آموزان نقش الگويي دارد.
وزيرآموزش و پرورش اضافه كرد: با تلاش هاي دولت تدبير و اميد در سايه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و حمايت هاي مردم، امروز كشور مسير رشد و توسعه را طي مي كند.
عضو كابينه تدبيرو اميد، با اشاره به جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك قدرت بزرگ درسطح جهان، آن را از ثمرات انقلاب اسلامي دانست و تصريح كرد: نظر دادن مردم در تصميم گيري هاي كلان جامعه نيز از ديگر بركات جمهوري اسلامي است و انشاءالله درآينده نيز شاهد رشد و بالندگي بيشتر درحوزه هاي اجتماعي ، اقتصادي و سياسي كشور خواهيم بود .
دكتر دانش آشتياني، تاكيد شعار جمهوري اسلامي را بر مشاركت جويي و تكيه برمردم توصيف كرد و گفت : مردم سالاري ديني بايد در مدرسه تمرين شود .
تحقق نظام مشاركتي در فرآيند تعليم وتربيت موجب رشد، توسعه و تعالي خواهد شد
وزير آموزش و پرورش از اجراي سياست تمركز زدايي با تاكيد بر كاهش حجم بخشنامه هاي ارسالي از سوي حوزه ستادي و به موازات آن، تفويض اختيارات بيشتر به مدارس خبر داد و گفت :اعتقادم اين است كه سياست گذاري بايد در ستاد صورت گيرد و مدارس بايد آزادي عمل بيشتري داشته باشند، با تحقق نظام مشاركتي در فرآيند تعليم و تربيت، شاهد رشد، تعالي و توسعه بيشتر در اين نظام خواهيم بود.
وزيرآموزش و پرورش اظهاركرد: تعيين ساعت هاي تدريس در اختيار مدير مدرسه است و در راستاي مدرسه محوري، اختيارات مديران افزايش مي يابد و مديران نيز با نظر معلمان مدرسه و از بين خود آنان انتخاب خواهند شد.
دكتر دانش آشتياني با اشاره به ايرادات وارده به فرم هاي ارزشيابي از سوي معلمان، گفت: كارگروهي براي بررسي اين امر تشكيل شده است كه پس از بررسي هاي لازم، به تصحيح و رفع مواردي كه داراي اشكال است، خواهند پرداخت.
وی افزود: ارزشيابي معلمان بايد براساس فعاليت و كارآيي آن ها در كلاس مشخص شود نه براساس فرم ها و لوح تقديرهاي ظاهري، زيرا آنچه اصالت دارد، نقش معلم در بهبود كيفيت آموزش و پرورش است .
وزيرآموزش و پرورش تصريح كرد: هرچند حل مشكلات مالي، زمان بر و نيازمند منابع است اما كار گروهي براي بررسي و حل مشكلات معيشتي معلمان در آموزش و پرورش تشكيل شده است.
مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش
با نگاهی به فرزندان بعضی از انقلابیون نسل اول و دوم که باعث به وجود آمدن انقلاب اسلامي شدند و در تشکیل و مهندسی و تثبیت جمهوری اسلامی نقشی داشتند و به مرور می میرند و می روند چون این سر نوشت همه آنهاست و جز خاطره ها و فرزندانشان چیزی نمی گذارند، آرزو می کنیم که ای کاش فقط خاطره ها می ماند و آن برخی انقلابی ها فرزندانی نداشتند و یا حداقل این چنین فرزندانی را به دنیا نمی آوردند یا اینکه اگر به دنیا آوردند درست تربیت می کردند چون که واقعاً حیف است که این میراث بزرگ به این میراث خورها برسد.
زبانم از گفتن لال و قلم از نوشتن عاجز است و الفاظ، پذیرای محتوای پیام چشمانت را ندارند که این همه معصومانه و آرام و با نجابت جواب درس نخوانده ام را می دادی و من هم شرمنده با فرو بردن بغض سکوت، حاضری را برایت می گذاشتم و هرگز نخوانده و تنبیهی و یا علامت منفی برایت نگذاشتم زیرا تو سرا پای وجودت، اخلاق و مثبت اندیشی بود/ مردم اهل داد و فغان و تظاهرند/ تو کرامت و ایمان و حلال و حرام و اخلاق را به ما آموختی بی آنکه کتابی و قلمی و کلاسی در اختیار داشته باشی/ علی جان توبه من و معلمان و دانش آموزان مدرسه ات آموختی ... با فقر می توان زیست اما با خفت و دزدی و بازی کردن با جان و مال مردم هرگز/ تو به شهروندانت آموختی می توان با شکم گرسنه شب را کولبری کرد و روز را درکلاس حاضر بود و به معلم و مدیر و وزیر آموزش و پرورش و.. انسانیت و و انسان بودن و حرمت داشتن را آموخت/ به صدا و سیما هم آموختی که به جای بارها پخش تنبیه جزئی دانش آموزان از طرف معلمان با شرم، اخبار مرگ جانسوز شما و تهیه هزینه های صدها دانش آموز و دانشجو را که از جیب معلمان پرداخت شده پی گیر باشد و پخش کند ؛ هر چند هرگز نوبت به چون تویی عزیز و دلبندم نرسید ....