صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

معلمان و عدالت  اجتماعی و تربیت شهروند سالم    معنای لغوی عدالت . دادگری کردن .عدالت کردن . جرجانی می گوید: عدالت در لغت استقامت باشد و در شریعت عبارت از استقامت بر طریق حق است به اجتناب از آنچه محظور است در دین .
عدالت اجتماعی یعنی طراحی و اجرای نظام حقوقی به گونه‌ای که هر کس به حق عقلانی‌اش برسد و در مقابل آن حقوق، وظایفی را انجام دهد یا مسئولیت و عواقب تخلف از آن را بپذیرد. (ویکی پدیا)
پس از سال ها تلاش ؛ یک نگاه کوتاه بر روند 20 سال خدمتم در سیستم آموزش و پرورش کردم. به استثناء بخش معنوی شغلم، که امروزه آن هم توسط عده ی اهرمی برای بر سرکوفتن معلمان ناراضی از وضع معیشتی خود شده است ، معلمی هیچ اثر مادی و منزلتی در زندگی من نداشته است زیرا زمانی که به میزان تلاش و تحصیلات و زحمات خود و البته سایر همکاران خود نگاه می کنم بین داده و ستانده ما با سایر کارمندان دولت هیچ تناسب سنخیتی وجود ندارد!
چرا یک معلم بعد 20 یا 30 سال زحمت صادقانه باید حسرت حداقل های یک زندگی مادی و اجتماعی را بر دل داشته باشد؟
چگونه دولت و مجلسی داریم که برای خود و مدیران و... در یک جلسه حقوق چندین ده میلیونی مصوب می کند اما برای من و ما معلم هیچ وقت بودجه نیست؟
معلمان با این همه ستم و ظلمی که از لحاظ معیشتی به آنها می شود چگونه می توانند آینده سازان این کشور را با معانی همچون عدل و عدالت اجتماعی آشنا کنند؟
وقتی معلمان نه تنها حقوقی ندارند بلکه عده ای بی اطلاع سخن از دریافتی 4 میلیون تومانی معلمان می زنند؟
معلمانی که دیگر حتی اگر کارگردان های سینمای ایران هم هر زمان بخواهند شخصیتی محجوب ، مظلوم و بی پول را به نمایش بگذارند به سراغ گزینه اول خود یعنی معلم می روند! (فیلم های من سالوادور نیستم، فروشنده و ...).
تمام ملت از اوضاع بد معلمان آگاه شدند اما بازی دادن منزلت فرهنگیان توسط دولت و مجلس گویا پایانی ندارد!
جهت روشن شدن یک بار برای همیشه وضع فرهنگیان فیش حقوقی خودم را برای مشاهده تمام افراد بی اطلاع جهت انتشار ارسال می کنم تا ببینید.
ایها الناس!
معلمی با 20 سال سابقه تدریس با مدرک فوق لیسانس در محروم ترین منطقه کشور(البته بدون حق محرومیت! و جالب تر اینکه منطقه ما برای وزارت بهداشت درجه 3 از نظر توسعه یافتگی محاسبه می شود؟)، با فاصله 40 کیلومتری از مرز عراق (البته بدون حق مرزی) دریافتی به زحمت دو میلیونی دارد!

در کدام ارگان دولتی منطقه محروم شخصی با 20 سال سابقه و مدرک فوق لیسانس 2 میلیون دریافتی دارد؟


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار /

آموزش و پرورش و پوپولیسم رسانه ای

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی عصر روز دوشنبه در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز قریب شجاعی در زواره شهرستان اردستان اظهارکرد: بیشتر پرسش‌های خبرنگاران از ما درباره مسائل معیشتی معلمان است تا بحث‌های تخصصی آموزشی

۹۹ درصد سئوال از ما درباره حقوق معلمان است لذا باید کاری کرد که خبرنگاران و رسانه‌ها بیشتر به مسائل تخصصی و فرهنگی بپردازند و چالش‌های آموزش و پرورش را مطرح کنند.

وی تاکید کرد: برای رفاه معلمان برنامه‌هایی داریم که زمانی که به نتیجه رسید همه را از آن مطلع خواهیم کرد ولی اولویت ما رسیدگی به مناطق محروم از جنبه‌های فضاهای آموزشی و کاربردی کردن آموزش، توانمندسازی معلمان و بهبود محتوای آموزشی و تاثیرگذاری آموزش و پرورش در رشد و توسعه مناطق خواهد بود.

ایلنا

دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

درخواست همکاری

کردستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

  گروه اخبار/

مصوبه مجلس درباره ضریب افزایش حقوق کارمندان دولت

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز یکشنبه، 15 اسفندماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای جزئیات لایحه بودجه سال 96 با بند الحاقی به ماده واحده این لایحه با 154 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند الحاقی به ماده واحده آمده است:

دولت موظف است افزایش حقوق کارمندان دولت را در طی سال 96 به گونه ای اعمال کند که ضریب افزایش حقوق کارمندان و کارکنان دولت با دریافتی بالا از حداقل درصد و پایین‌ترین حقوق ها از حداکثر افزایش برخوردار باشد.

پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی

پایان پیام /

اخبار 20:30 وآموزش و پرورش و فرهنگیان و معلمان  ▫️ علل افت کیفیت آموزشی در مدارس:
تعطیلی بیش از حد، معلمان سه ماه تابستان تعطیل هستند، در سال 24 روز تعطیل رسمی داریم، پنجشنبه ها تعطیل است و دانش آموزان در سال فقط 150 روز به مدرسه می روند!

در حالی که طبق آمار کذب اعلام شده در رسانه ملی در ژاپن دانش آموزان 250 روز به مدرسه می روند ولی اشاره نشد که در ژاپن دانش آموزان 6 هفته تعطیلی تابستان، دو هفته تعطیلی زمستان و دو هفته تعطیلی بهار دارند و یک ماه به اردو می روند.

اشاره نشد دانش آموزان ژاپنی در مدرسه ناهار می خورند، کلاس های متنوع ورزشی دارند، اشاره نشد که در ایران اکثر کارمندان پنجشنبه تعطیل هستند و 24 روز تعطیلی تقویم شامل کارمندان هم می شود، اشاره نشد که اساتید دانشگاه 12 ساعت در هفته تدریس می کنند، دو هفته قبل از ترم دو هفته بعد از ترم دو هفته قبل از عید دو هفته بعد از عید و تابستان تعطیل هستند.
اشاره نشد که ساعات تدریس دروس اختصاصی من جمله علوم تجربی و ریاضی به ترتیب از 4 ساعت به 3 ساعت و 6 به چهار ساعت کاهش یافته است .
اشاره نشد که ساعت آزمایشگاه دوره متوسطه با درس علوم آن ادغام شده و متصدی آزمایشگاه وجود ندارد .
اشاره نشد که امکانات آموزشی ایران با امکانات آموزشی ژاپن و دیگر کشورهای مقایسه شده یکسان نیست .

مثلاً حقوق معلمین و دبیران ما به هیچ وجه قابل مقایسه با حقوق یک دبیر در ژاپن نیست و دبیران ما حتی حقوق ناچیز خود را با تاخیر دریافت می کنند چه برسد به آنکه به این قشر زحمت‌کش و دلسوز اضافه پرداختی تعلق بگیرد و این قشر همچنان در تأمین معیشت خود دچار دغدغه باشند.
به این اشاره نشد که موقعیت اجتماعی و حرمت و احترام دبیر و معلم در ژاپن بسیار بالا و در جایگاه نخست است و در ایران در پایین‌ترین جایگاه ؛ هر چند که مقام معظم رهبری فرموند:
" هیچ جامعه‌ای بالاتر از معلمانش نخواهد بود."
ولی :
رسانه ملی در جهت تخریب جایگاه و منزلت معلمان از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و در پشت پرده دست هایی دست اندر کارند تا با این اخبار این قشر را همچنان تضعیف کنند تا از حقوق به حق خود کوتاه بیایند و به قول معروف :

« به مرگ تهدیدمان کنند تا به تب راضی شویم »


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

 اقدام مجلس برای پرداخت مطالبات فرهنگیان و معلمان و همسان سازی حقوق معلمان با سایر کارمندان دولت گروه اخبار/

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه مجلس شورای اسلامی درصدد حل مشکلات فرهنگیان جامعه است، ابراز داشت: درباره منابع مالی و مطالبات بسیاری که فرهنگیان اعم از پاداش حق‌التدریسی معلمان و کارکنان آموزش‌ و پرورش، هفته گذشته مصوبه‌ای در مجلس تصویب شد که طی آن بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار به این وزارتخانه تخصیص خواهد یافت که با این رقم مشکلات آموزش‌ و پرورش در سال ۹۶ و مطالبات و معوقات آن‌ها حل می‌شود.

وی درباره نحوه تأمین این اعتبار نیز توضیح داد: مجلس، وظیفه تأمین اعتبار دولت را دارد اما با توجه به اینکه دولت یازدهم معوقات معلمان و کسری‌ها را برای آموزش‌ و پرورش پیش‌بینی نکرده بود، مجلس مجبور شد راسا واردشده و کسری‌های سال آموزش‌ و پرورش در سال ۹۶ را تأمین کند و طبیعتاً در سال جاری با رقم نسبتاً خوبی که منظور شده در بحث سرانه آموزش‌ و پرورش نباید مشکلی متوجه فرهنگیان و مدارس باشد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در پاسخ به این پرسش که در برنامه ششم توسعه چه بندهایی برای فرهنگیان دیده‌ شده است، ابراز داشت: در بحث‌های حقوق، مزایا، یکسان‌سازی و همسان‌سازی حقوق فرهنگیان با دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها بندهای خوبی منظور و طی آن به‌نوعی دولت مکلف شد حقوق همه کارکنان دولت به‌ویژه فرهنگیان را با هم متناسب کند و این نکته هم منظور شد تا شغل‌های هم‌تراز در همه وزارتخانه‌ها بیش از ۲۰ درصد باهم تفاوت نداشته باشد.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه درباره حقوق بازنشستگان فرهنگی و غیرفرهنگی تصمیمات خوبی در مجلس شورای اسلامی گرفته شد، ابراز داشت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان، بازنشستگان قدیم و جدید و بازنشستگان جدید با امروزی نیز مصوب شده و این اتفاق طی پنج سال آتی باید رخ دهد.

وی افزود: در سال اول برنامه، دولت مکلف شد در بودجه سال ۹۶ همه افرادی که حقوق آن‌ها زیر دو میلیون تومان محاسبه‌شده را به سقف دو میلیون تومان برساند و برای سال دوم (۹۷) حقوق همه بازنشستگان همسان‌سازی شود لذا باید گفت مشکلی که در حال حاضر وجود دارد و بازنشستگان قدیم با همان گروه و پایه شغلی حقوق آن‌ها بسیار پایین‌تر از بازنشستگانی است که با آن پایه و گروه بازنشست می‌شوند و درنهایت با اجرای این بندها می‌توان شاهد تحولات خوبی در نظام آموزش‌ و پرورش باشیم.

در جلسه جدید هیات امنای دانشگاه فرهنگیان قرار است درباره ادامه خدمت تعدادی از مدیران کل دارای مدرک معادل و بالای ۳۰ سال خدمت شاغل در دانشگاه فرهنگیان مصوبه ادامه کار اخذ شود/ طبق قانون، دارندگان مدرک معادل یعنی کسانی که دارای لیسانس بوده ولی با احتساب دوره های ضمن خدمت، معادل فوق لیسانس هستند، نمی توانند بیشتر از ۳۰ سال در دستگاه های دولتی شاغل باشند/ چرا در شرایطی که در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نیروهای جوان و دارای مدارک عالیه وجود دارند باید به خاطر اصرار رئیس و برخی معاونان این دانشگاه برای بقای مدیران سالخورده از حضور در این دانشگاه ناکام بمانند/ علت سکوت دستگاه های نظارتی در برابر این تخلف آشکار معلوم نیست

گروه گزارش/  امروز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نشستی را  در سالن آمفی تئاتر این وزارتخانه به مناسبت بررسی اندیشه های علمی و تربیتی زنده یاد دکتر علی شریعتمداری برگزار نمود .

در بخش نخست این مراسم سخنان دکتر مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تقدیم شما می گردد .

در بخش دوم سخنان  استاد احمد صافی چهره تعلیم و تربیتی نظام آموزشی و پدر مشاوره در آموزش و پرورش تقدیم شما مخاطبان محترم صدای معلم خواهد گردید .

منتشرشده در گفت و شنود

گروه گزارش/ بخش نخست و دوم و سوم سخنان علیرضا کمره ای مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران قبلا منتشر شد . ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا )

 بخش نهایی این نشست شامل ادامه پرسش های معلمان و پاسخ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران  است که تقدیم شما مخاطبان محترم می شود

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور