
با سلام
نمی دانم کسی این مطلب را می خواند یا خیر ؟
آیا کسی آن را می خواند و به مظلومیت معلمان می گرید؟
امروز من هم همانند هزاران نفری که فریب بانک سرمایه در تهران را خورده بودیم به بانک سرمایه رجوع نمودیم .
تمام ما فرهنگیانی بودیم با آن که سه سال از حقوقمان به خاطر گرفتن کارت صدرا قسط کم می شد ولیکن با وجود اتمام پولی بیش از آنچه گرفته بودیم باز وقتی برای گرفتن دسته چک یا گرفتن وام به هر بانکی مراجعه نموده بودند با مشکل برخورد کرده بودند ؛ چرا که بانک سرمایه به بانک مرکزی اعلام نموده بود که آنها بدهی معوقه دارند !
من بار اولم بود این بانک را می دیدم چرا که اصلا تا به حال به آنجا نرفته بودیم .
سئوال همه این بود :
ما تمام پول حتی با پول بیشتر پرداخت کرده ایم ولی چرا ما را مقروض بیان نمودند ؟
خانم برو به آدرس آن طرف تعاونی فرهنگیان شکایت کن .
آقا تعاوتی فرهنگیان مسئول است برو آن جا ....همه یک سوال مگه طرف قرار داد ما شما بودید ؟چرا ما را وارد بحث خود کرده اید ؟
تمام افراد ناراحت بودند . هر ماه از پولشان کم شده ولی بانک می گوید پول به حسابش ریخته نشده است ؟ مشکل چه بود؟
من خودم وقتی زمان کم شدن اقساط خود را با برگه قسط داده شده از طرف آموزش و پرورش نگاه کردم تعجب نمودم چرا که 6 ماه بعد از آن که از من حقوق کسر می شده تازه به میزان کمتر از نصف به بانک واریز شده است ؛ یعنی چه ؟ پس پول های ما به کجا ریخته می شده ؟ اگر به تعاونی ریخته می شده پس چرا مسئولان بانک تمام کارمندان را مقروض معرفی نموده است .
چه کسی مسئول است ؟
تعاونی که به خاطر مقروض بودنش بسته است یا مسئولان آموزش و پرورش و یا مسئولان بانک ؟
چرا آن موقع که با واسطه تعاونی بانک وارد شد حالا تعاونی را نمی شناسد ؟
خوب اگر ما با این بانک قرار داد بسته ایم چرا سود 4 میلیون را با بیش از 50 درصد یعنی 6 میلیون حساب کردند ؟
آیا این با قوانین بانک مرکزی مطابقت دارد ؟
آیا بانکی می تواند بیش از 50 درصد سود بگیرد ؟
آیا با این مقدار سود مالیات پرداخت کرده است ؟
چگونه بانک مرکزی بدون تحقیق افراد را مقروض نشان داده است .؟چرا توجه به میران سود نکرده ؛چرا تخلف بانک سرمایه را متوجه نشده ؟
معلمان بازنشسته با نگرانی وارد بانک می شدند...
آخرچرا من حتی نمی توانم یک حساب بانک باز کنم ؟
آقا من نتوانستم خانه ام را تحویل بگیرم چون بانک مسکن وام را نمی دهد . اگر می خواهید رهایی پیدا کنید باید همین الان قرض تان را بدهید .
آخه چرا ما که از حقوقمان کم شده . مسئول بانک سرمایه به ما ربطی ندارد . اگر می خواهید خلاص شوید باید بدهی را بدهید . ...
همه به ناچار دفترچه ای را می گرفتند تا باز پول بیشتری بدهند ؟
آخر چرا کسی به داد فرهنگیان نمی رسد و آیا چه کسی خسارت فرهنگیان را می دهد ؟
دو بار دوبار پول می گیرند ؛ پول های ما کجا رفته است ؟
خواهش می کنم صدای ما را بشنوید !
4 میلیون را 6 میلیون ونیم پرداخت کردیم . حال دوباره باید پول پرداخت کنیم .
آیا این نظام بانک داری اسلامی است سود یا بهره ای بیش از 50 درصد ؟!!
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
معلمانی که در این دانشگاه تربیت می شوند باید حامل و واجد خصوصیات یک " معلم حرفه ای " باشند/ معلمانی که از دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می شوند باید بتوانند " تفکر انتقادی " و " گفت و گو " را به عنوان دو عنصر مفقوده در نظام آموزشی ما در آن دانشگاه تمرین کرده و آن را در مدارس پیاده کنند/ معلمی که " فن نقادی " را در دانشگاه فرهنگیان تمرین نکرده است و همواره به " خودسانسوری " مبادرت کرده است چگونه می تواند دانش آموزانی پرسش گر و شهروندانی مطالبه گر تربیت کند/ به نظر می رسد علی رغم تاکید مسئولان وزارت آموزش و پرورش در مورد تبدیل " فرهنگ امنیتی " به " امنیت فرهنگی " و گذشت 4 سال از استقرار دولت تدبیر و امید هنوز نسیم تعییر و تحول در این دانشگاه وزیدن نگرفته است و در بر همان پاشنه قبلی می چرخد/ فضای ترس و وحشتی که توسط برخی عوامل در دانشگاه فرهنگیان رقم زده شده و نهادینه شده است به گونه ای است که کم تر کسی در درون این دانشگاه جرات پیدا می کند مدیریت ها و فرآیندهای جاری و ساری در این مجموعه را مورد پرسش قرار داده و به چالش بکشد از ترس این که مبادا ثبات شغلی وی مورد تهدید قرار بگیرد/ در 4 سال گذشته مطالب و نامه های قابل توجه و فراوانی در انتقاد از عملکرد این دانشگاه و نیز زیرمجوعه های آن در صدای معلم منتشر گردیده است/ « صدای معلم » بر این باور است که متاسفانه دانشگاه فرهنگیان به حیات خلوت آموزش و پرورش تبدیل گردیده است و فضای پرسش گری و نقادی در این مجموعه کم رنگ و یا حتی بی رنگ است/ « صدای معلم » از وزیر آموزش و پرورش مصرانه و مجدانه می خواهد تا به عنوان یک " مطالبه " در اسرع وقت رسیدگی به وضعیت این دانشگاه را در اهم برنامه ها و اقدامات خویش قرار دهد
رای اکثریت مردم به آقای روحانی علی رغم همه ی بی اخلاقی ها ، فریب ها و دروغ هایی که صورت گرفت نشان داد که جامعه ایران قابلیت آن را دارد که حتی فراتر از کشورهای توسعه یافته و با وجود موانع مهم فرهنگی و اجتماعی آینده را رصد کرده و در بزنگاه ها تصمیم بگیرد/ برخی جریانات سیاسی که همواره " نگاه ابزاری " به افراد و اصولا مقوله " انسان " دارند موضوعاتی مانند " صندوق ذخیره فرهنگیان " ، " سند 2030 " و... را دست مایه بازی های سیاسی و فریفتن افکار عمومی جهت حصول مقاصد سیاسی خود قرار دادند/ متاسفانه برخی ها با اهداف کاملا سیاسی مسائل داخلی آموزش و پرورش را حتی تا تربیون های رسمی و نماز جمعه هم کشاندند/ جریانی با همان نگاه ابزاری و با تحریف محتویات و پیام سند 2030 سعی کرد تا این سند را که مورد توافق بیش از 160 کشور جهان و نیز کشورهای اسلامی است در تقابل و تضاد با اعتقادات و باورهای مذهبی و دینی مردم ایران نشان دهد/ اگر واقعا این جریان صادق بود چرا متن کامل این سند را بدون هر گونه پیش داوری منتشر نکرد تا مردم خود قضاوت کنند / انتظار ما این است که موضوعاتی مانند سند 2030 و نیز سایر اسناد بین المللی بیش از پیش مورد توجه و نقد معلمان و کارشناسان حوزه آموزش و پرورش قرار بگیرد/ دوره 4 ساله دولت تدبیر و امید در وزارت آموزش و پرورش نیز باید مورد نقد کارشناسی و همه جانبه فرهنگیان و معلمان قرار بگیرد چرا که معلمان انتقادات اساسی و بنیادین نسبت به برخی عملکردها دارند و این یک واقعیت است که مردم عقد اخوت و دائمی با هیچ فرد و جریانی نبسته و مسئولان آینده آموزش و پرورش و دولت باید این دغدغه ها را مورد توجه جدی قرار دهند/ « صدای معلم » ضمن استقبال از این " تغییر " از همه فرهنگیان و معلمان می خواهد تا مسئولانه مستمر و در این حوزه حضور داشته و مسائل آموزش و پرورش را در قالب " نقد کارشناسی " همراه با ارائه " راهکار " دنبال کنند
انتخابات فرصتی مهم برای طرح دیدگاه ها و نیز پرسش های راهبردی از نامزدها پس از بررسی و مطالعه برنامه ها است/ « صدای معلم » هم زمان با این رخداد مهم اجتماعی و به تناسب موضوعات سعی نمود تا این برنامه ها و دیدگاه ها را در حوزه آموزش و پرورش و مطالبات معلمان رصد و تحلیل کند/ خوشبختانه پس از نخستین مناظره تلویزیونی در هشتم اردیبهشت ماه و طرح پرسش های صدای معلم پس از آن ( این جا ) ؛ شاهد بودیم که موضوع آموزش و پرورش در گفتمان کاندیداها و حتی مسئولان ذی ربط قرار گرفت/ « صدای معلم » بر اساس دکترین و مشی خود سعی خواهد نمود تا در آینده به جد پی گیر پایش مطالبات فرهنگیان و معلمان کشور باشد هر چند باور ما همیشه بر این بوده است که مطالبه گری نیاز به فضای مناسب توام با امنیت فکری و روانی دارد تا به صورت کارشناسی شده و به دور از هیاهو و جنجال های سیاسی و پوپولیسم رسانه ای به آن پرداخته شود/ صدای معلم » بر اساس اصل " مسئولیت پذیری اجتماعی " و " حق شهروندی " از همه ملت ایران به ویژه فرهنگیان و معلمان کشور برای حضور آگاهانه و مسئولانه در این رویداد مهم و سرنوشت ساز دعوت به حضور و مشارکت می کند