صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات فرهنگیان و معوقات معلمان
 
به گزارش ایسنا، فخرالدین دانش آشتیانی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش به روز رسانی معوقات جامعه فرهنگیان کشور است گفت: هنگامی که من در وزارتخانه آموزش و پرورش مستقر شدم با کمک دولت مبلغ 4000 میلیارد تومان به صورت اوراق دریافت کرده و سعی کردیم که 2700 میلیارد تومان از این مبلغ را با همکاری نهادهای اقتصادی تبدیل به پول نقد کرده و معوقات همه فرهنگیان را پرداخت کنیم.
 
وی ادامه داد: معوقات و پاداش خدمت بازنشستگان تا پایان سال 94 و  معوقات حق التدریس شاغلان و نیروهای آزاد و همچنین حقوق سرباز معلمان را از فروردین تا پایان دی ماه 95 پرداخت کرده ایم. معوقاتی که برای بسته‌های حمایتی مدارس غیر دولتی بوده است را نیز پرداخت کرده ایم، اگرچه فرهنگیان هنوز مطالباتی دارند که پیگیر آن ها هم هستیم و امیدواریم بتوانیم قدم‌هایی را در این جهت برداریم.
 
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید حقوق معلمان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته، امیدواریم در آینده هم بتوانیم بیشتر به این قشر فرهیخته خدمت کنیم.
 
دانش آشتیانی در خصوص بحث عدالت آموزشی و دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه توسعه عدالت آموزشی گفت: افزایش پوشش تحصیل و فراهم کردن سطح دسترسی همگانی به آموزش از جمله برنامه‌های وزارتخانه آموزش و پرورش است که برای دستیابی به این امر در مناطق محروم، طرح‌هایی برای جذب تمامی دانش آموزان لازم التعلیم و شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل با تاکید بر دختران داشته‌ایم.
 
وی افزود: از جمله طرح های وزارت آموزش و پرورش شناسایی کسانی است که وارد مرحله تحصیل شده ولی پس از مدتی ترک تحصیل کرده اند، همچنین افزایش شاخص‌های پوشش تحصیلی و نرخ ماندگاری و ایجاد انگیزه در این دانش آموزان از جمله طرح های دیگر وزارت آموزش و پرورش است.
 
دانش آشتیانی با اشاره به اینکه خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نتایج خوبی از اجرای این طرح‌ها داشته‌ایم  اظهار کرد:  امسال 109 هزار و 800 نفر از کودکان لازم التعلیم را تحت پوشش تحصیلی قرار داده‌ایم و خوشبختانه درصد پوشش تحصیلی کشور ایران در مقایسه با کشورهای دیگر درصد قابل توجهی است، به طوری که در دوره ابتدایی تا الان 98.6 درصد از تمام کودکان و دانش آموزان لازم التعلیم را تحت پوشش قرار داده‌ایم و امیدواریم با طرح‌هایی که داریم در کوتاه مدت این رقم را به 100 درصد برسانیم.
 
وزیر آموزش و پرورش درخصوص افزایش کیفیت آموزشی در مناطق محروم خاطر نشان کرد: برای توانمندسازی معلمان در این مناطق طرح هایی داریم تا آموزش با کیفیت را در مناطق محروم داشته باشیم، همچنین درباره مسائل تربیتی  دانش آموزان در این مناطق نیز طرح‌هایی داریم و با توجه به نقش خانواده در پرورش کودکان، طرح های آموزشی برای خانواده ها نیز مدنظر است.
 
وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی داخل مدارس برای رشد فکری و مسئولیت‌های اجتماعی دانش آموزان در مناطق محروم انجام می شود بیان کرد: بعضا در مناطق محروم فضاهای آموزشی مناسبی نداریم که امیدواریم با کمک خیرین و نهادهای عمومی بتوانیم کمبود فضای آموزشی مناسب و ایمن را برای دانش آموزان در مناطق محروم برطرف کنیم.

مجازات واجب است اما قوانين جزا بايد براي تنبيه و اصلاح باشد نه کينه جويي و آزار .ميان مردم بايد سازگاري و محبت باشد نه بغض و عداوت/ در اعمال خشونت یا گرایش به پرخاشگری نباید فرد را زیر سوال برد، بلکه باید جامعه را زیر سوال برد/ باید علل و عواملی را که او را به سمت قاتل شدن سوق داده است شناسایی کرد/ در شرایطی که جامعه ما تحت تاثیر عوامل مختلف، با چالش های بسیاری رو به رو شده است باید منتظر سیر صعودی آسیب های اجتماعی و افزایش گرایش به خشونت باشیم/ برای قضاوت درباره رفتار و شخصیت افراد باید کل رفتارهای آن ها را شناخت و ارزیابی کرد/ موارد خشونت بار پر سر و صدا علنی می شود و اتفاقات مدنی و صلح جویانه مردم کمتر منعکس می شود/ این محیط زندگی و جامعه است که عامل اصلی شکل گیری هر نوع رفتاری در انسان می باشد/ به جای خشونت، فرهنگ مدارا و هم پذیری همدلانه را تقویت کنیم، به جای منفعت گرایی های جزئی به منفعت های کلان تر بیاندیشیم، به جای قانون گریزی به پای بندی و اجرای خوب و درست قانونی بیاندیشیم و به جای احساسات زدگی و احساس گرایی به سمت یک عقلانیت و خردورزی گام نهیم بسیار از مشکلات موجود جامعه ما خود به خود حل خواهد شد/ آموزش نسل ، کاربر و زمان بر است و حوصله بسیار می طلبد/ یکی از دلایل پیشرفت کشور ژاپن در اوایل قرن بیستم میلادی این بود که ژاپنی ها به امر آموزش توجه کردند/ به جای مثلا خشونت، گفت و گو فراگیرتر ‌شود/ موثرترين راه پيشگيري و درمان خشونت درهر جامعه آموزش دادن همه شهروندان است....

منتشرشده در یادداشت

راه حلی  برای پایان دادن به گفتار های عوام پسندانه در مورد مشکلات مدارس و معضلات معیشتی فرهنگیان  در طی چند روز اخیر اخبار متنوعی در مورد میزان دریافتی ها و پرداختی های مشاغل مختلف مطرح می شود. برخی از نمایندگان مجلس در قالب حمایت از فرهنگیان و وضعیت مدارس در سخنرانی های خود در صحن مجلس، میزان دریافتی حقوق معلمان شاغل و بازنشسته را بسیار ناچیز اعلام کرده اند. وزیر آموزش و پرورش هم متقابلا حل مشكلات منزلتی فرهنگیان را زمان بر دانسته و باز هم طبق روال وزرای پیشین، کارگروهی برای حل مشکلات معیشتی معلمان تشکیل داده است. کار گروه هایی که ضرورتی برای تشکیل آن احساس به هیچ وجه احساس نمی شود و بدون وجود کار گروه همه نواقص مدارس و مشکلات منزلتی و معیشتی معلمان ،حتی برای دانش آموزان هم مثل روز عیان است. کارگروهی که همگی به خوبی می دانیم عایدی آن برای معلمان چیست!
آیا سخنان عوام پسندانه ( پوپولیستی) معیشتی محور، تشکیل کارگروه ها بدون وجود منابع مالی قابل دسترس و یا سخنرانی های گاه به گاه نمایندگان و مسئولان راه حل معضل معیشتی فرهنگیان و مشکلات مدارس است؟
خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر
حال که راه حل این معضلات، این گونه اقدامات نیست حداقل راه حل جلوگیری از این گونه اقدامات عوام پسندانه و تکراری و بی حاصل و امید واهی به فرهنگیان دادن چیست؟
بهترین و تنهاترین راه حل برای تمامی اقدامات شعار گونه و عوام فریبانه و دلسوزی از روی تظاهر و گاه منفعت جویانه، ایجاد سامانه اعلام میزان دریافتی حقوق و مزایا کارکنان دولت در کل کشور است. یکی از خواسته های که فرهنگیان باید به جد پیگیر آن باشند تاسیس چنین سامانه ی است.سامانه ی که بدون نیاز به درج اطلاعات شخصی فرد فقط با اعلام پست سازمانی ، میزان سابقه کاری و مدرک تحصیلی فرد میزان دریافتی هر فرد را به صورت مجموع حقوق و مزایا مشخص و اعلام نماید.
شاید عده ای بگویند چنین اقدامی به صورت ماهانه کاری بسیار هزینه بر خواهد بود که البته برای این مورد هم راه حلی بسیار ساده وجود دارد و آن اعلام دریافتی سه رتبه در هر ارگان دولتی است. برای مثال هر کارمند رسمی در ادارات زیر چگونه دریاقتی داشته اند.
- بالاترین دریافتی مدیران و کارمندان در وزارت نفت، بهداشت و درمان،تامین اجتماعی، بانک،دارایی،دادگستری و...
- متوسط دریافتی کارمندان در وزارت نفت،بهداشت و درمان، نیرو ،تامین اجتماعی، بانک،دارایی، دادگستری و...
- کمترترین دریافتی کارمندان در وزارت نفت، بهداشت و درمان، نیرو ،تامین اجتماعی، بانک،دارایی، دادگستری و...

سامانه ی که می تواند هم جلوی دریافت های نجومی ناخواسته و قانونی را بگیرید (طنز تلخ) و هم جلوی سخنرانی و گفتار عوام پسندانه برخی مرفه هان بی درد را برای حل معضلات مدارس و مشکلات منزلتی و معیشتی فرهنگیان.
در موضوع مدارس نیز با توجه به رایگان بودن آموزش در قانون اساسی کشور نیاز به تخصیص بودجه جدا از کل بودجه آموزش و پرورش برای نوسازی و تجهیز مدارس الزامی است و البته به جای یک عنوان کلی به صورت تخصصی اختصاص یابد ؛ برای نمونه بودجه مدارس در هر سال صرف دو یا سه مورد معضل خاص در مدارس گردد و در صورت عدم وجود آن معضل در یک مدرسه بودجه آن به مدرسه ی دیگر اختصاص یابد.(به استثنایی نو سازی مدارس)

آیا چنین اقداماتی از حرف ها و اقدامات تکراری گذشته بهتر نیست؟


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
یکشنبه, 17 بهمن 1395 12:00

طنزانه : نوبخت درونت را بکش !

 نوبخت درون و آموزش و پرورش

  حتما بارها واژه کودک درون راشنیده اید.امروز داشتم با خود در موردمسافرت تعطیلات نوروزی حساب و کتاب می کردم، هر چقدر که زور می زدم،نمی توانستم خودم را متقاعدکنم، تعطیلات نوروزی، مسافرتی، ولو با اعمال شاقه بروم.(مسافرت با اعمال شاقه یعنی مسافرتی باحداقل ها، خوابیدن در کلاسی که در گوشه ای از آن میز و نیمکت ها را چیده اند و...)
در این افکار بودم که پس از تعمقی کوتاه به راز بزرگی در اعماق ذهنم پی بردم، با کمال شگفتی متوجه شدم در درونم صدایی مدام می گوید: «نیست،نیست،نیست».

دیدم معاونتی تحت عنوان برنامه و بودجه در غیاب آگاهی من، در درونم رشد و نمو یافته که دائما مشغول حساب و کتاب و دو دو تا چار تاست .این صدا روحیه مرا تخریب کرده و قدرت هر گونه برنامه ریزی ریسک آلود را از من گرفته بود. با کنکاش و تأمل بیشتر رازهای بیشتری بر من مکشوف گردید.

متوجه شدم تمام حرکات و سکنات و گفته های معاونت برنامه و بودجه درونم، دقیقا شبیه جناب «نوبخت» است. عجب مکاشفه ای! نوبخت درونم از بس گفته بود، نیست، نیست، نیست ؛ من هم باورم شده بود.

از قضا با دوستی که کارمند وزارتخانه ای فخیم است و دارای مدرک دیپلم، در مورد نوبخت درون صحبت می کردم که ایشان پازل اکتشافات من را تکمیل کرد. از ایشان در مورد شعار اصلی نوبخت درونش سئوال کردم که ایشان با کمال شگفتی گفتند، شعار نوبخت درونش این است، «هست، هست، هست، فقط برای فرهنگیان نیست»
حال دیگر تکلیفم با خودم مشخص شده بود، تنها راه نجات خود را کشتن «نوبخت» درون می دیدم.
پس از مطالعات گسترده و سیر آفاق و انفس راه حذفش را آموختم.
به محض پیداشدن سروکله اش و قبل ازاینکه بخواهد سخنی بگوید،چند بار با صدای بلند می گفتم، هست، هست، هست‌. به مرور زمان حضورش در کله ام و پچ پچ های مأیوس کننده اش کمتر شده بود، اما هفته ای چند بار به خوابم می آمد و با صدای بلندمی گفت، نیست نیست، نیست.
اما من فعل خواستن را خوب صرف می کنم، آنقدر جمله و کلمه تأکیدی خود را تکرار کردم که آرام آرام،نوبخت درونم رنگ باخت و رفت، افسوس که دیر جریان را فهمیدم، شاید چند ماه بعد ازر فتن نوبخت از ذهن من، از نوبخت معاون رییس جمهور هم خبری نباشد،آنگاه دوباره من می مانم و نوبختی دیگر که باید مغلوبش کنم،اما شاید من دیگر حال و حوصله اش را نداشته باشم.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

برنامه ششم توسعه و آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان و مدارس

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در برنامه «پرسشگر» با بیان اینکه برای نخستین بار در یک برنامه جامه و کلی به موضوع آموزش و پرورش پرداخته شده است، اظهار داشت: برنامه ششم توسعه در 104 بند در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که در این برنامه 22 اولویت برای کشور تعیین شده است که یکی از آنها در خصوص تعلیم و تربیت است.

وی افزود: در لایحه دولت صرفاً یک بند در خصوص آموزش و پرورش آمده بود که آن هم در خصوص واگذاری مدارس به بخش خصوصی بود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه چند قله دارد که یکی از آن قله‌ها مربوط به آموزش و پرورش و دانشگاه است، تصریح کرد: در ماده 79 این قانون دولت مکلف شده است، برای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کند و تمام اقدامات این وزاتخانه باید بر اساس این سند باشد.

وی به موضوع اجرای طرح «3ـ3ـ6» پرداخت و افزود: برخی گفتند این طرحی شتاب زده بوده است و من در جواب گفتم که اگر اجرایی نمی شد هیچ گاه این طرح عملیاتی نمی‌شد.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم با بیان اینکه تهیه نظام رتبه‌بندی معلمان از دیگر مصوبات این لایحه بوده است، اظهار داشت: این نظام باید براساس شایستگی ها تدوین و انجام شود و این نظامی که اجرایی شد، ضمن تقدیر از آموزش و پرورش اما با طرح اصلی فاصله دارد و دولت باید نظام رتبه‌بندی را به مجلس بیاورد و هر سال در بودجه سنواتی، ارائه تخصیص کند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه با تشکیل دانشگاه فرهنگیان برای همیشه به کار بردن کلماتی همچون معلم شرکتی، قراردادی برچیده شد، تصریح کرد: در قانون ششم توسعه به‌کارگیری نیرو صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهدی رجایی قید شده است.

وی ادامه داد: چند سال گذشته سفری به روسیه داشتم، در آنجا دانشگاه فرهنگیان تشکیل شده بود و مسئولان آموزشی عنوان می کردند اگر این دانشگاه شکل نمی‌گرفت، نظام آموزشی ما منهدم می‌شد؛ در تمام دنیا دانشگاهی به نام دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم وجود دارد و با تشکیل این دانشگاه در کشور، نظام آموزشی ظرف 20 سال آینده هدفمند می شود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم با انتقاد از جذب معلم از خارج از دانشگاه فرهنگیان، گفت: برخی را با 39 سال سن استخدام کرده اند، این افراد باید 30 یا 35 سال خدمت کنند، پرسش اینجاست این افراد در چه سالی بازنشسته خواهند شد؟ در صورتی که در دانشگاه فرهنگیان جوانان 17 تا 21 ساله وارد شده اند و کاملاً با انگیزه با طراوت تا 50 و 56 سالگی خدمت کرده و حاضر به رفتن به دورترین روستا هم هستند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش کار ریشه‌ای شود، اظهار داشت: رسم شده است که اگر از حقوق معلمان، کارگران، کشاورزان صحبت شود برخی می گویند فلانی پوپولیست هست و اگر نظام رتبه‌بندی و جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد هرم نیروی انسانی تغییر کرده و دیگر درس خوانده ریاضی و امثال آن در مقطع ابتدایی تدریس نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: در قانون ششم توسعه قید شده است که آموزش و پرورش امری حاکمیتی و مولد سرمایه اجتماعی است و واگذاری مدارس به بخش خصوصی ممنوع است.

به گزارش فارس، وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس، شرف آموزش و پرورش و حیثیت و ناموس معلمان و نظام تعلیم و تربیت است و باید بودجه این وزارتخانه در اولویت قرار گیرد.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم به موضوع مقاوم سازی مدارس اشاره کرد و افزود: در مجلس هفتم 4 میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره برای مدرسه سازی هزینه شد که هزاران مدرسه ساخته و چهره کشور تغییر یافت و در برنامه ششم توسعه 3 میلیارد دلار برای این منظور تخصیص داده شده است.

حاجی بابایی پرداخت دو برابر مبلغ ذخیره شده معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان و هوشمند سازی مدارس کشور را از دیگر مصوبات برنامه ششم توسعه در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: وزارت ارتباطات موظف شده است تمام مدارس در شهرهای زیر 20 هزار نفر را به صورت رایگان هوشمند کند.

انتهای پیام/

هیچ کدام به دیگری اجازه رفتن به جز خود را نمی دهند ، صحنه اصرار و مشتاقی به حدی است که بگو و مگو در نزدیکی دشمن نقشه عملیات را به خطر می اندازد/ این نمونه ای کوچک از هزاران مصداقی است از اکسیر عشق خدمت به همنوعان برای رضای معشوق که به فراوانی و وفور درسرزمین ما به نمایش درمی آمد/ اکنون سال ها از جنگ گذشته است . جنگی خانمان سوز و حزن آلود و خانه خراب اما در بطنش برای ملت دفتری از ایثار، سندی از روح تعاون و همکاری ، الگوی با هم زیستن و برای هم زیستن را به جای گذاشته است/ اکنون دفتر شرف و قداست آن افتخار که خون بهترین عزیزان در پایش امضاء و ثبت شده است حکم می کند در میدان های دیگر زندگی اجتماعی برای با هم بودن ، روح دسته جمعی غمخوار یکدیگر بودن ، دغدغه منافع جمعی را از یاد نبریم و به بچه های خودمان یاد بدهیم در ماراتن زندگی رفتن به قله مهم است اما مهمتر از آن انسانیت و با هم رسیدن به قله موفقیت، مناسب تر،عزیزتر و شیرین تر است/ چه شده است که امروز در میدان مین زندگی ؛ ایثار دیروز را فراموش کرده ایم/ چرا جوامع دیگر از این گفته عمیق سعدی عاشقانه کام می گیرند و ما ناکام/ روزگار هوشمند است و در انتقام هیچ گاه خبر نمی کند/ آیا سلب مرجعیت و عدم پشتیبانی معلم از منزلت و معیشت ما را به آبادانی و آسایش رهنمون می نماید/ متاسفانه هر دو گروه چه درس بخوانند یا نخوانند ، اما حتما درس با هم زیستن نخوانده اند/ اکنون ترقی به سرعت در حال انجام است در دو گونه ؛ این طرف نازپرورده از همه جا بی خبر و فریزشده و آن طرف زجرناداری و فقرکشیده و عقب مانده از حداقل رفاه اجتماعی که نشانه هایش به وفور از طلاق ، رشوه ، اعتیاد ، بزهکاری ، فساد و قتل های ریز و درشت در جامعه هویداست...

منتشرشده در یادداشت

وسط تدریس ، یکی از بچه ها دستش را بالا کرد و گفت :خانم شما از کلاس فیلم نمی گیرید/ ما برای سایر درس ها فیلم برداری کردیم و مثلا چند نفر درس را یاد گرفتیم و مثلا برای اداره فرستادیم البته ی کمش دروغ گفتیم/ فکر کنم رد طرح تعالی را پیدا کرده بودم/ ایشان و چند نفر دیگه برایم توضیح دادند که در هنگام فیلمبرداری، کات می دهند و جملاتی را به دانش آموزان یادآوری کرده تا بگویند و مجری طرح از این قضایا فیلم بگیرد/ دانش آموزان با هیاهو و فریاد گویی از زندان خارج شدند/ تصور کردم که الان دانش آموزان را باید به پارک و فضایی تفریحی ببریم/ تصور می کنم اداره با دیدن این همه "خلاقیت " به وجد آمده و  برگ سبزی به عنوان تشویقی ارسال خواهد کرد/ ما کجای این دنیای دروغین سیر می کنیم/ از اینکه دانش آموزان را از محیط واقعی دور کرده و با فیلم بازی کردن دروغ را غیرمستقیم در خونشان تزریق می کنیم چه سودی حاصل می شود/ مشکلات نوجوانان و جوانان ما فراتر از این فیلم بازی کردن هاست/ در آخر خوشحالم که ضمن شرکت نکردن در این طرح ، عطای یک تشویقی را به لقایش بخشیدم/ تعالی من وجدانم هست که آسوده است چون دروغی را آموزش نداده  است....

منتشرشده در یادداشت

صندوق ذخیره فرهنگیان و شفاف سازی مطالبات معلمان توسط وزیر آموزش و پرورش  " کلید سعادت و شقاوت یک ملت ، دست قشر فرهنگی است ". امام خمینی ( ره )
" اهمیت دادن به معلم ، یک اصل مهم و درجه ی اول در نظام اسلامی است“. مقام معظم رهبری

طرح استیضاح وزیر محترم آموزش و پرورش  آقای دانش آشتیانی در واقع استیضاح نماینده دولت است چون وزیر محترم قبلی  آقای فانی که باید پاسخ گوی مشکلات به وجود آمده بودند ( از جمله انباشت مطالبات فرهنگیان شاغل و بازنشسته) که با برکناری از وزارت مهلت پاسخ گویی به نمایندگان محترم مجلس در طرح استیضاح به ایشان داده نشد ؟!
حال وزیر محترم جناب دانش آشتیانی وقتی قبول مسئولیت کرد باید پاسخ گو باشند چون مسئولیت حقوقی چه در مورد مسائل گذشته و آینده دارند.
فلذا طرح این موضوع که آقای دانش آشتیانی سه ماه است مسئولیت قبول کردده اند دلیلی بر عدم پاسخ گویی به نمایندگان محترم مجلس نمی باشد .
فرهنگیان بازنشسته سال های 93 و 94 به خاطر گرفتن پاداش پایان خدمت با تاخیر بیش از چندین ماه نه سال روبه رو بودند و حال از پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال نیز 95 هیچ حرفی زده نمی شود درصورتی که به پایان سال مالی 95 کمتر از دو ماه مانده و از طرفی وزیر محترم قبلی (جناب آقای فانی )آموزش و پرورش وعده پرداخت پاداش فرهنگیان سال 95 را در بودجه سال 95 داده بودند! با این عنوان که که در ردیفی پیش بینی شده است ؟!اگر این طور است چرا پرداخت نمی شود؟
چرا مرحله دوم رتبه بندی اجرایی نشده است ؛ دلیل آن چیست ؟
صندوق ذخیره فرهنگیان میلیاردها ریال از سرمایه فرهنگیان مظلوم را طبق گزارشاتی که اعلام می شود از طریق بانک سرمایه که فرهنگیان و در واقع صندوق ذخیره سهام دار اصلی آن هستند به اشخاصی داده که ضمانتی برای باز پرداخت به صورت محکم ندارند و زندانی شدن بدهکاران نیز دردی را برای فرهنگیان دوا نمی کند.
چرا سود بسیار کم در سال 94 به حساب همکاران واریز شد و هیچ گزارش عملکردی در سال 9  ارائه نگردید ؟
سوال مهم آنکه از محل پرداختی عضویت ماهانه پنج درصد حقوق هر ماه و واریز سهم دولت طبق برنامه توسعه نسبت به خرید ساختمان ها و دارای هایی زیادی اقدام شده سهم مالکانه یک بازنشسته چرا در هنگام بازنشستگی پرداخت نمی شود و فقط سود و مبلغ واریزی از بابت عضویت به بازنشسته پرداخت می شود ؟ پس سهم بازنشسته از حق مالکانه این همه دارایی سرمایه ای (املاک و تجهیزات سرمایه ای ) چه می شود ؟چه کسانی مالک این دارایی هستند و چرا تبدیل به سهام نشده و در اختیار فرهنگیان قرار نگرفت ؟
در مورد پرسنل شاغل در صندوق ذخیره چگونه انتخاب شده اند و پاک دستی آنها چگونه است و میزان تخصص آنها در مسئولیت های در اختیار دارند در چه حد است ؟
چرا فقط افراد دارای پست های وزارتی و استانی برای صندوق ذخیره و شرکت های تابعه انتخاب شده اند ؟

حقوق کلان این افراد و اقوام نزدیک آنها از کجا تامین می شود و چرا اعضاء صندوق در انتخاب آنها هیچ نقشی ندارند و اگر اسامی و سوابق کاری اعضاء صندوق و شرکت های تابعه اعلام شود همه چیز مشخص می شود .
هدف از ارائه گزارشات و تحقیق و تفحص شرکت های تابعه صندوق ذخیره این است کدام شرکت و موسسه سود دهی داشته و کدام شرکت و موسسه زیان داشته و یا در آن سوء استفاده و اختلاس صورت گرفته است  ؟

بدیهی می باشد مدیران موفق باید ادامه خدمت دهند و در صورت مشخص شدن سوء استفاده به قوه قضائیه معرفی گردند و مدیران ضعیف عزل شوند تا منافع فرهنگیان عضو تامین شود .
آیا شفاف سازی جزء وظایف وزیر محترم نیست ؟
منظور از استیضاح برکناری نیست بلکه نمایندگان در جریان برنامه و اقدامات وزیر محترم از بابت رفع مشکلات فرهنگیان بایستی قرار گیرند تا به مردم گزارش دهند.
فراموش نکنیم امام خمینی (ره ) وقتی فرمودند : (مجلس در راس امور است) به همین خاطر است که از کج روی در کشور مقدس جمهوری اسلامی جلوگیری شود و مردم که فرهنگیان از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند آسیب نبینند .
امیدوارم وزیر محترم بتوانند نسبت به رفع مشکلات اقدام و پاسخ قانع کننده ای به نمایندگان مردم بدهند و این از نعمت جمهوری اسلامی است که ما می توانیم سخن حق خود را به گوش مسئولان برسانیم در پایان توفیق روزافزون همه مسئولان دلسوز و پاسخ گو از خداوند متعال خواستارم .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور