صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/

همترازی حقوق معلمان و رتبه بندی معلمان

نماینده مردم تهران، اسلامشهر ، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت : علی‌رغم تمام تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده، وضعیت معیشت معلمان به نقطه مطلوب نرسیده در حالی که ما خواهان همترازی حقوق معلمان هستیم.

فاطمه سعیدی که در مراسم تجلیل از معلمان نمونه اسلامشهر سخن می گفت،ضمن تبریک هفته معلم اظهار داشت: ما در مجلس شورای اسلامی مطالبه‌گر هستیم و خواهیم ماند، تقاضای ما پرداخت دیون معوقه معلمان نیست، بلکه باید رتبه  بندی معلمان عملیاتی شود.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ساله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزود: ما تمام تلاش  خود را برای  بهبود  وضعیت معیشت فرهنگیان به کار بسته‌ایم.

عضو مجمع نمایندگان تهران، تاکید کرد: در خصوص برنامه ششم توسعه  که فقط یک مورد خرید خدمت و بازنشستگی درآن آمده بود، در بحث بودجه آموزش‌ و پرورش تلاش کرده‌ایم  تا بودجه را افزایش دهیم، که این امر محقق شد  و رتبه بندی معلمان نیز به نتیجه رسیده که به‌زودی خبرهای خوشی هم اعلام خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در کشور افزود: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است، همان طوری که  پاسداری از صندوق‌های اخذ رأی توسط معلمان انجام می‌شود، حفاظت و نگهداری از آرا نیز به معلمین سپرده شده و این نشان از اعتماد و صداقت و امانت‌داری معلمان  است.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیونی جامعه فرهنگیان کشور، گفت: ما فرهنگیان نشان داده‌ایم که انجام هر کاری را اگر بخواهیم، انجام می‌شود، همه نگاه‌ها به حرکات و اقدامات شما معلمین و فرهیختگان است، ما نمی‌خواهیم روزگار به بدی از ما یاد کند.

سعیدی افزود: ما آینده‌ای خواهیم ساخت که مقام و منزلت معلمین حفظ شود، هیچ معلمی غم نان نداشته باشد، هیچ خانواده‌ای غصه بیکاری نداشته باشد، همه همکاران فرهنگی باید باشعور و درک خردمندانه خود در انتخابات شرکت کنند و تداوم‌بخش امید باشند.

کانال رسمی فاطمه سعیدی نماینده مجلس

ایرانیان همواره انسان‌هایی قدردان و ستایشگر آموزگار و استاد بوده و هستند/ سنّت «تشکر و تقدیر» از بارزترین نمادهای فرهنگ ایرانی است و دین مان نیز مؤیّد این خصلتِ شایسته است/ تغییر در رفتارهای نیکِ اجتماعی، یکی از تغییراتی است که ناخواسته(و گاه خودخواسته) در رفتار ما منجر به آسیب و دغدغه می‌شود و چه‌بسا برای پاسداشت یک حُسن و نیکی، به بیراهه رفته و اشتباه عمل می‌کنیم/ چند سالی‌است که در مدارس (خصوصاً مدارس ابتدایی) مدارِ داوطلبانه و انفرادی بودن تهیه هدیه و پیشکش به معلمان و آموزگاران عزیز، به یک امر رودربایستی و گاه اجبار بدل شده است/ هرچند برخی از نمایندگان کلاس‌ها گمان می‌برند در حال انجام امری خیر و همه‌پسند هستند، ولی چون کمتر کسی به صراحت از نوع ذهنیت خویش سخن می‌گوید، هیچ اعتراض و تقاضای تغییر شیوه‌ای بروز داده نمی‌شود و به طور معمول همه اولیا مشارکت می‌کنند و بعضاً این ارقام به حدی گزاف می‌شود که خرید هدایای پرطُمطراق مانند سکه طلا و ... نیز مطرح می‌شود/ عمده و اصلی‌ترین ایرادی که به این حرکت وارد است، عبارت‌است از: ایجاد فضای اجبار برای مشارکت همه خانواده‌ها، حتی آنانی که تمایلی به این‌کار ندارند، که این فضای ناخواسته و معیوب، صدمه‌ای عظیم به فرهنگ زیبای «تقدیر و تشکر» در اجتماع وارد می‌کند و در مواردی هم اگر دانش‌آموزی متوجه این مراودات بین اولیای خود و اولیای دوستانش شود، ناخواسته و غیرمستقیم، آموزش‌های غلط می‌آموزد

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

استعفای وزیر آموزش و پرورش

خوزستان

منتشرشده در نامه های دریافتی
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1396 20:08

چرا من معلم شدم؟

برایم جا انداخته بودند دوست داشتن من در مقابل ناکارآمدی نظام آموزشی پشیزی ارزش ندارد و این نظام می تواند اشتیاق کودکانه من به مدرسه را در طول چند سال به سادگی به انزجار تبدیل کند/ به اشتباه فکر می کنیم جامعه گل و بلبل شده در صورتی که اصلا این طور نیست و آنجا که ما بزرگ شدیم شهر همچنان همان رنگ است و خط کش و ناسزا و تحقیر ابزار اصلی روبه رو شدن با دانش آموز بدبخت  است/ من حاصل چند معلم دلسوزی هستم که معرفت این را داشتند که به من یادآور شوند که پسرم این بنا فرسوده است پس خیلی به آن تکیه نده تا برتو آوار نشود/ با طعم این نجات ها بود که من هم علاقه مند شدم با تمام قوا  تا پایان عمر کلنگ بر این بنای فرسوده بزنم/ به این دلیل معلم شدم تا شاید بتوانم به عزیزانم بگویم و اثبات کنم که شما بیش از آنید که مدرسه از شما تصویر داده است/ معلم کسی است که می فهمد اگر بچه ای در مدرسه چیزی نشد معنی آن نیست که در جامعه بزرگتر هم چیزی نخواهد شد و همیشه امید به آینده را در او حفظ می کند/ معلم کسی است که از خودش تصویر یک انسان کامل در گذشته و حال و آینده منتقل نمی کند تا دانش آموزانش با هر خطایی احساس بی ارزشی و حماقت کنند

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

هفته معلم و غم نامه ها

فارس

منتشرشده در نامه های دریافتی
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1396 04:15

مدرسه ای که هست، مدرسه ای که نیست !

گروه اخبار/

گزارشی از مدارس تخریبی و محروم استان گلستان

 شاید کمتر کسی بپذیرد با این ساخت و سازهای گسترده که در استان گلستان در چند سال گذشته که به همت اداره نوسازی استان گلستان و خیرین و در حال انجام بود، تعداد زیادی از مدارس حتی سقفی هم برای درس خواندن نداشته باشند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش گلستان؛ هنوز 300 کلاس درس در استان گلستان باید ساخته شود تا مدارس تخریبی استان گلستان به صفر برسد.حال آنکه باز هم مدارسی با قدمت زیاد در استان وجود دارد و مدارس غیر انتفاعی با فضاهای کم آموزشی را نیز باید به آن اضافه کنیم.

در روزهای گذشته خبری از سوی خبرنگار پارلمانی مجلس شورای اسلامی به رسانه های استان گلستان ارسال شده بود؛ خبر و عکس هایی که حکایت از دردی بزرگ برای بیش از 650 دانش آموز داشت.
دانش آموزان مدرسه روستای رضا آباد در کلاسی که هنوز ساخته نشده بود و در ساختمانی که تنها حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشت جشن مبعث خود را برگزار کرده بودند.

تنها سه عکس گویای درد کهنه مدارس در استان گلستان به یکباره تیتر یک رسانه استان و کشور قرار گرفت. 

به گفته "ابراهیم حاتمی" خبرنگار پارلمانی مجلس، در ابتدا به سراغ مدیر کل آموزش و پرورش می رود، ماجرای مدرسه را بازگوکرده و از وی درباره این مدرسه سوال می کند و ایشان نیز پاسخ می دهد که با شما تماس خواهم گرفت که با وجود پیگیری های فراوان تاکنون حاضر به پاسخ گویی نشده است.
با توجه به اینکه کودکان باید در بهترین مکان و در آرامش تحصیل کنند اما دانش آموزان این مدرسه باید در روزهای بارانی در سیل درس بخوانند، آبی که در کلاس ها جمع می شود را خالی کنند و از سرمای برف هم در امان نباشند.
در بسیاری اوقات وجود بوی نم فراوان و خطر ترجیح داده می شود ، کلاس های درس در خارج از آن محیط و در ساختمان نیمه کاره برگزار شود که اصلا زیبنده نیست.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان نیز در این باره گفت: در دوسال گذشته بودجه ای به مبلغ  یک میلیارد و 500 میلون تومان اعتبار برای آن مصوب شده است اما باتوجه به مشکلات مالی تخصیص نقدینگی میسر نشده است و تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: این مدرسه  با 12 کلاس درس حدود 30 سال قدمت دارد.

به گزارش کلاس بیست؛ با عنایت مدیرکل وسازی و تجهیز مدارس استان و ابراهیمی نماینده رامیان و آزادشهر تا حدود 80 درصد بنیاد برکت حضرت امام اقدام به اتمام این پروژه روستایی در امسال خواهد کرد.
محرومیت 650 دانش آموز روستایی مدرسه دو شیفته رضا آباد که از روستاهای اطراف هم برای تحصیل به این آن مراجعه می شود پیشتر در سایت باشگاه خبرنگاران جوان اطلاع رسانی شده بود اما در اولویت قرار نگرفت.

گزارشی از مدارس تخریبی و محروم استان گلستان

اسدا...صادق لو مدیر آموزش و پرورش رامیان در این باره گفت: ما تلاش های فراوانی را انجام دادیم که بتوانیم ساختمان های نیمه ساخته و فرسوده شهرستان را بازسازی کنیم.

وی ادامه داد: رایزنی های فراوانی با اداره کل نوسازی مدارس استان و استانداری شده است اما متاسفانه نتواستیم به این مهم برسیم.

صادق لو افزود: دانش آموزان از مدرسه قدیمی برای تحصیل استفاده می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما مدرسه دیگری هم در شهر رامیان داریم (مدرسه شاهد) که آن هم به صورت نیمه ساخته متوقف شده استافزود: درخواست می کنیم خیرین، مسئولین و تمام دوست داران به آینده سازان این مرز و بوم بتوانند در ساخت آن مشارکت کنند تا این پروژه های آموزی در سال جدیدتحصیلی به بهره برداری برسند.

براساس این گزارش؛ مدرسه شاهد رامیان از بهمن 93 کلنگ زنی شده اما این پروژه آموزشی نیز تاکنون به اتمام نرسیده است؛همچنین بنای ساختمان برای ساخت مدرسه ای جدید در کنار مدرسه امام رضا(ع) رضا آباد در همان سال و با پیش بینی 5 میلیارد ریال اعتبار، حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی، متوقف شده است لذا نگاه خیرین به این گونه مدارس در استان که کم هم نیستند، ارزشی گرانقدر برای تربیت نسلی سرشار از شادی و نشاط خواهد بود .

تاکنون 18 مدرسه  توسط خیرین در سطح روستاهای شهرستان رامیان ساخته شده است. ( شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست )

انتهای پیام/

منتشرشده در دانش آموز
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

مدرسه تیزهوشان حلی 6

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور