صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

پژوهش

  • دکتر عزیزالله بابلی - عضو شورای نویسندگان سخن معلم :

مبنای تصمیمات ما " احساسی و وهمی " یا " فهمی و عقلی " است ؟ مطلب ویژه

کارشناس پژوهش های راهبردی شورای عالی آموزش و پرورش: *ضروری است افعال و فعالیت های خود را در انجام امور به این نوع ویژگی ها که از ویژگی های عقلانی است، مجهز کنیم و تا آنجا که ممکن است از تصمیم گیری های وهمی و فعالیت هایی که در آن ها عقل و ویژگی های کار عقلانی جایی ندارند، دوری کنیم و به کارگیری فعالیت های عقلانی را در انجام امور خویش…
  • رجبعلی باقری ، کارشناس آموزش ابتدایی از خراسان شمالی- شهرستان گرمه- شهرایور :

توصیه های یک معلم پیش کسوت به مناسبت هفته پژوهش‎ مطلب ویژه

توصیه هایی کاربردی به معلمان پژوهنده و همکاران جوان که علاقه به اقدام پژوهی دارند:  1-اقدام پژوهی پژوهش درعمل است. همه ی ما معلمین غیررسمی با ابزارمشاهده و بازخوردهای متفاوت در واقع پژوهش را هم انجام می دهیم. اما لازمه اش این است که به روی کاغذ بیاوریم و بر اساس اصول و قواعد خاصی که قرار به ارائه است آن را بنویسیم.  2-ما معلم هستیم و برای تسهیل در چگونگی آموزش…
  • شورای سازمان معلمان منطقه 6 تهران بررسی می کند

بررسی و نقد " رتبه بندی معلمان "( بخش دوم ) مطلب ویژه

 در بخش سياست هاي كلي ايجاد تحول در نظام آموزش و پرورش كشور در ارتباط با رتبه بندي حرفه ا ي معلمان و جذب منابع انساني در بند 6  جزء )   6-1 ) آمده است :  بازمهندسي ساختار اداري در كليه سطح با رويكرد چابك سازي، پوياسازي همراه با ظرفيت سازي، فرهنگ سازي و بسترسازي براي تقويت مشاركت هاي مردمي و غيردولتي، منطبق بر قانون اساسي و سياست هاي كلي نظام اداري…
  • گفت و گوی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران با مدیر گروه سایت سخن معلم :

ضرورت طراحی یک مدل موفق و موثر گفتمان و اصلاح الگوی ارتباط ، راهی برای پایان دادن به خشونت مطلب ویژه

*اصولاً، حوصله گفت و گو نداریم و مدل صحبت ها «مونو لوگی» و یا « یک سویه» است. افراد معمولاً شنونده نیستند و همه به نوعی در حال فرافکنی، جا به جایی و سایر مکانیسم های روانی، برای فرار از واقعیت هستند. *این مطلب به این معنا نیست که باید آموزش و پرورش را فقط به عنوان یک متغیر وابسته در نظر بگیریم. آموزش و پرورش در این زمینه، می تواند یک…
  • شورای سازمان معلمان منطقه 6 تهران :

بررسی و نقد " رتبه بندی معلمان "( بخش اول ) مطلب ویژه

 انتظار مي رفت براي اين امر مهم که  " به صورت امر حاكميتي " تلقي شده است ، تمام ارکان نظام و تمام احاد ملت و تشکل هاي مدني ، تشکل هاي صنفي و حرفه اي و ...در يک بسيج عمومي مشارکت داده مي شدند  تا با مطالعه علمي و نگرشي همه جانبه اين لايحه به مجلس شوراي اسلامي ارسال مي شد، نه به صورتي که اساسي ترين بخش آن مغفول مانده…
  "مرا بشور... ولی خیسم نکن! "• دشوارتر از هنر انتقاد کردن فقط این است که انتقاد را تحمل و قبول کنیم. انتقاد کننده و انتقاد شونده در زمین مین گذاری شده احساسات شدیدا" حساس حرکت می کنند. اما، بدون انتقاد یا از دیدگاه روان شناختی عکس العمل (feedback) منفی نیز پیشرفتی وجود ندارد، هیچ کجا ... "سرسری و ملال آور" ، این ها واژه های دقیقی بودند که یک کارشناس ادبیات…
صفحه10 از10

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور