گروه استان ها و شهرستان ها/
در پی درج مطلبی با عنوان " قصه هزار و یک شب آموزش و پرورش خراسان شمالی و پادشاهان استان " ( این جا ) ؛ « حسین رمضان پور » از دبیران آموزش و پرورش این استان توضیحاتی را در این مورد ارائه کرده است .
ضمن تشکر و قدردانی از شفاف سازی ایشان این پاسخ منتشر می شود .
گروه رسانه و تشکل/ « مختار اسدی » معلم زندانی که به جرم تبلیغ علیه نظام در زندان اوین به سر می برد امروز 18 تیرماه از زندان آزاد شد .
حقوق بگیران فاجعه اقتصادی را که تا پایان سال منجر به نصف شدن درآمد آنها خواهد شد را هنوز احساس نمی کنند/ افزایش 30-40 قلم کالا و خدمات مثل اقلام خوراکی و پوشاک و کرایه رفت وآمد و کرایه خانه و... در سبد مصرف خانوار تعیین کننده اند/ تورم بانک مرکزی بر اساس افزایش قیمت 360 قلم کالا محاسبه می شود که اغلب آنها در سبد کالا خانواده های فقیر جایی ندارند/ وقتی کنترل امور از دست اقتصاددانها و سیاستمداران خارج می شود کار به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی سپرده می شود/ اگر سلطان سکه با 2 تُن سکه انبار شده یا خریدار 38 هزار سکه بهار آزادی را برای تشفی خاطر مردم محروم و فقیر اعدام کنند چیزی عوض نمی شود/ ایران اگر بخواهد یک کشور انقلابی بماند باید سیاست تحریم را را نعمت بداند و دنبال خودکفایی و اقتصاد مقاومتی و توزیع کالای کوپنی و ممنوعیت ورود کالای لوکس و سرکوب بخش خصوصی برود/ بسته اقتصادی اروپا نه تنها تندروهای داخلی که مخالف معامله با اروپا هستند را راضی نمی کند بلکه روحانی هم امتیازات آن را کافی نمی داند/ معلوم نیست در این معامله ایران چه امتیازی به طرف اروپایی داده است و اینکه آیا این امتیازات به تصویب مجلس و نهادهای موثر در تصمیم گیری می رسند/ جمهوری اسلامی ایران اگر دنبال توسعه است باید در نظام اقتصادی بین المللی و تحت سلطه غرب ادغام شود/ ایران تنگه هرمز را نمی بندد اما اقدامات ایذایی ایران و آثار روانی آن می تواند بعد از کاهش صادرات نفت ایران، قیمت نفت را بالاببرد/ افزایش قیمت بنزین در آمریکا می تواند رای دهندگان آمریکایی را از ترامپ مایوس و ترکییب کنگره را تغییر دهد/ چالش های سیاسی و اقتصادی، توسعه ایران را به عقب می اندازد و رفاه عمومی را کاهش می دهد/ در شرایط اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد ایران تبدیل به اقتصادی جنگی – رانتی و بسته می شود/ ایران در هر دو جناح سیاستمداران هوشمندی دارد که در موقعیت های خطیر تصمیمات درستی می گیرند/ نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان ، هیات اجرایی فرمان امام (ره) و ده ها نهاد مالی غیر دولتی باید منحل و امکانات آنها برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در اختیار دولت قرار گیرند تا دولت مانع سقوط اقشار محروم و متوسط به ته دره فقر بشود/ دولت در شرایط پیش رو باید به فکر این باشد که حقوق ها را پرداخت کند و بیکاران را تحت حمایت قرار دهد و کالاهای اساسی مورد نیاز را با قیمت متناسب با درآمد اقشار ضعیف در اختیار مردم بگذارد
گروه استان ها و شهرستان ها/
بخش نخست این مطلب قبلا ارائه شد . ( این جا )
همان گونه که قبلا نیز اعلام شده است انتشار مطالب و پیام ها به معنایی تایید محتوای آن ها از نظر این رسانه نیست .
بدیهی است نقد این مطالب برای عموم آزاد است .
« صدای معلم » آمادگی خود را برای انتشار پاسخ و یا نقد دوستان اعلام می کند .
اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی یکی از برنامههای دولت برای تامین کالاهای وارداتی مورد نیاز را استفاده از سازوکار تهاتر دانست .
معاون اول رئیسجمهوری خواستار تشکیل کارگروهی تحت عنوان کمیته تهاتر با عضویت تعدادی از وزارتخانهها و سازمان برنامه و بودجه شد و گفت: "لازم است کارگروهی که با محوریت وزارت نفت تشکیل شود و برای تهاتر نفت با کالاهای اساسی برنامهریزی و سازوکار آن تعیین و نتیجه تصمیمات گزارش شود."
تهاتر یا پایاپای، دادوستد جنسی و معاوضۀ جنس با جنس بین دو کشور است به گونه ای که که پولی به یکدیگر ندهند. مثلا ایران به هند نفت می دهد و در مقابل آن برنج وارد می کند . یا به چینی ها و ژاپنی ها نفت می دهیم و کالاهای ساخته شده وارد می کنیم. این طرح احتمالا تدبیری برای مقابله با تحریم های بانکی و پولی آمریکا در آینده است. در حالت عادی ایران قیمت نفت صادارتی را به صورت ارزهای معتبر بین المللی ، دریافت می کند و تعهدی در مقابل خرید جنس از کشور خریدار نفت ندارد. در تهاتر فروشنده باید محدودیت هایی در انتخاب اقلام وارداتی و احیانا قیمت فروش نفت و خرید کالا تحمل کند.
مساله این است که دولت باید بتواند کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را در شرایط بحرانی به قیمت متناسب با درآمد به دست آنها برساند. برخی این طرح دولت را معادل برنامه نفت در برابر غذا دانسته اند اما این شبیه سازی دقیق نیست. برنامه نفت در برابر غذا با صدور قطعنامه سازمان ملل ،درسال 95 و بعد از اشغال کویت علیه عراق تصویب شد. مطابق قطعنامه ۹۸۶ شورای امنیت، عراق میتوانست مقدار معینی از محصولات نفتی خود را صادر کرده و از عواید آن برای خریدمواد غذایی و دارویی استفاده کند.
در اواخر دولت احمدی نژاد این احتمال وجود داشت که ایران به مرحله نفت در برابر غذا وارد شود. با توافق برجام و برداشته شدن تحریم های شورای امنیت این خطر از بیخ گوش ایران گذشت. الان هم شکل گیری اجماع جهانی و تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت علیه ایران منتفی است. ایران با تحریم های یکجانبه آمریکا مواجه است. این تحریم ها ممکن است به شدت تحریم های قبل از برجام نرسد واقتصاد ایران را فلج نکند اما مانع رشد و توسعه و رفاه اقتصادی ایران خواهد شد. اقتصاد ایران کوچکتر و رفاه عمومی کمتر و طبقه متوسط و نهادهای مدنی ضعیف تر می شوند. اختیارات دولت افرایش می یابد و حجم دولت بزرگتر می شود. همه اینها منفی است.
از همین حالا رویای دولت برای تقویت بخش خصوصی و اقتصاد مبتنی بر بازار برباد رفته است. افزایش حقوق معلمان و کارمندان و کارگران و بازنشستگان در وضعیت جدیداقتصادی بی معنا شده است. همانگونه که در مورد فروش نفت به سیاست تهاتر باز می گردیم در داخل هم دولت باید متکفل تامین نیازهای حقوق بگیران از طریق تهاتر بشود تا آنها در مقابل اوضاع جدید از هستی ساقط نشوند. بازگشت به سیاست کوپنیسم دهه 60 برای دولت مدافع اقتصاد آزاد سخت است. اما از الزامات اقتصاد مقاومتی جلوگیری از له شدن مردم زیرچرخ تورم و گرانی است. دولت باید حداقل 20 قلم کالای مورد نیاز دهک های پایین را از طریق کالا برگ تامین کند.
کالاهای اصلی درسبد خانوار مانند : نان ، گوشت قرمز ، مرغ ، برنج، پنیر ، شکر ، شیرخشک ، روغن نباتی ، بنزین ، تخم مرغ و.... نیاز به کالابرگ دارند. البته اقتصاد شبه سوسیالیستی کوپنی منجر به گسترش فساد دولتی و ایجاد بازار سیاه موازی می شود اما راه دیگری ظاهرا برای مقاومت اقتصادی وجود ندارد. وقتی دولت به تهاتر نفت در برابر کالا می اندیشد باید مواظب باشد که این کالاها توسط رانت خواران با قیمت دلار آزاد توزیع نشود.
انتشار لیست وارد کنندگان کالا با ارز دولتی نشان داد که میلیاردها دلار ارز دولتی تبدیل به رانت و به جیب افراد نزدیک به دولت و حکومت سرازیر شده است.
داستان از پنجم فروردین ماه شروع شد. مدیر کلی که برای دومین بار بازنشسته شده است گویا هوای ترک میز و صندلی اش را ندارد.
براتعلی حاتمی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی - این استان فراموش شده و دور افتاده از چرخه توسعه - مناسب ترین جولان گاه تمامیت خواهان شده است و هرکه تیغش بیشتر ببرد بیشتر می مانند و بیشتر می برد.
طبق شیوه معمول ، استاندار خراسان شمالی گزینه های خود را جهت تصدی پست مدیر کلی آموزش و پرورش استان را به وزرات ارسال کرده است اما نکته این جاست که نمایندگان محترم پیگیر لیست ارسالی و اعمال نفوذ بر آن بر خلاف شیوه های معمول هستند.
نمایندگانی که خود قانون گذار هستند اینک در مسند قانون گریزی وارد عمل شده اند، و با استاندار زاویه پیدا کرده اند که چرا استاندار بدون اعمال نظر انها لیستی را به وزارت ارسال کرده است.
سوال اینجاست که بر اساس کدام ماده و قانون نمایندگان محترم این انتظار را دارند؟ آیا آنها فرای قانون هستند و یا اینکه آنها قوانین را بسته به شرایط خودشان تفسیر به رای می کنند؟
پا فشاری نمایندگان بر گزینه ای که بالای 30 سال سابقه دارد ( خط قرمز وزارت) و نیز همشهری آنها محسوب می شود (مانه و سملقان) نشان از بازی های سیاسی دارد - سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی - این نکات این شائبه را ایجاد می کند که ارتقا منزلت نیروی انسانی، بالا بردن سطح آموزش و توسعه زیر ساختهای آموزش و پرورش در جمع بندی نمایندگان محترم دخیل نبوده است و فقط به فکر میزان رای آوری خود در انتخابات آینده هستند ؛ آیا آموزش و پرورش - بزرگترین دستگاه دولتی - که سرنوشت هزاران معلم، دانش آموز و خانواده، گره در سیاستهای آن دارد این گونه باید بازیچه سیاسی کاری های افراد قرار گیرد؟
آیا آموزش و پرورش استان تحمل پروسه فرسایشی انتخاب مدیر کل بعد از یک سال دیگر را دوباره دارد؟
چه کسی پاسخگوی این همه هزینه است؟
آیا نمایندگان محترم فقط به میزان رای خود فکر می کنند یا آین مسائل را هم در نظر می گیرند؟
چرا نمایندگان کار خود در قوه مقننه را فراموش کرده اند و به مسائل قوه مجریه با اعمال نظر شخصی شده اند؟
نمایندگان بجنورد مانه و سملقان گرمه جاجرم و راز و جرگلان با این شیوه نه تنها رای فرهنگیان را از دست خواهند داد بلکه در ابتدای راه این اولین و اخرین دوره نمایندگی ایشان خواهد بود و چه بسا نمایندگان محترم ما براساس زاویه ای که جناب آقای قوامی نماینده محترم اسفراین با استناندار دارد ذوب در نظر ایشان شده اند و نمی دانند اقای قوامی با دست این عزیزان ماهیگیری می کند.
تا کجا و کی باید آموزش و پرورش محروم و بی حال استان دست مایه سیاست مداران استان باشد؟
چه اشکالی دارد سکانهای مدیریتی استان در دست بانوان باشد، چرا این عزیزان مخالف صد در صدی حضور بانوان در عرصه های مدیریتی استان هستند؟
ما از نمایندگان انتظار داریم در همان حیطه قانونی وظایف خود عمل کنند و با عملکردهای خارج از حیطه های قانونی خود شرافت کاری خود را به خطر نیاندازند.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
در فصل تابستان نیروهای ستادی آموزش و پرورش ایران فعال می شوند و اکثریت نیروهای آموزشی به خواب تابستانی می روند.
مشکل آموزش و پرورش ایران در ناکارآمدی نیروهای ستادی و شوراهای آموزش و پرورش استان و شهرستانها است.
تریلوژی آموزش و پرورش ایران نشان می دهد که مشکلات فرهنگی ایران کاملا خود ساخته است. ورود سیاست و ایدئولوژی به آموزش و پرورش ایران شکاکیت آموزشی را سبب شده است. نزاع بخش آموزشی و پرورشی، شکاکیت آموزشی در آموزش و پرورش ایران را به خوبی نمایان کرده است و بخش پژوهشی را مغفول گذاشته است
1) آموزش و پرورش ایران در چهل سال گذشته بیشتر ایدئولوژیک بوده است تا دینی. صبغه ایدئولوژیک مراکز و وزرات خانه های فرهنگی ایران مانع ایجاد فضای منصفانه آموزش و پژوهش می شود.
ایدئولوژیک شدن فرهنگ، روح تملق و چاپلوسی و نفاق را گسترش می دهد. شکاکیت معرفتی از تفکر ایدئولوژیک تولید می شود که ثمره شکاکیت معرفتی، دروغ است.
2) شوراهای آموزش و پرورش در سطح ملی و استانی و شهرستانی با برنامه های ایدئولوژیک خود و بدون کمترین مطالعات منطقه ای بیشترین اقدامات ضد فرهنگی را دامن می زنند. تصمیم گیری هایی مناقشه برانگیز که در مورد برخی از اقلیت های قومی و مذهبی و زبانی صورت می گیرد نشان دهنده بی ثمری تصمیمات شوراهای مسبوق الذکر است.
دیکته ها و تکالیف افراد غیر مسوول در آموزش و پرورش ایران به پاشیدگی وضع موجود کمک می کند.افراد غیر مسوول در آموزش و پرورش ایران به شکاکیت امنیتی دامن می زنند که ثمره آن تولید خشونت و افسردگی در ساختار آموزش و پرورش ایران است.
3) مخالفت با دستاوردهای بشری در مطالعات آموزش و پرورش سومین شاخصه پاشیدگی آموزش و پرورش در ایران است.
در فصل تابستان نیروهای ستادی آموزش و پرورش ایران فعال می شوند و اکثریت نیروهای آموزشی به خواب تابستانی می روند سند 2030 که با مخالفت شکست خوردگان در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری روبه رو شد، نشان دهنده ورود سیاست و ایدئولوژی به ساختار آموزش و پرورش ایران است.
ورود سیاست و ایدئولوژی به آموزش و پرورش ایران شکاکیت آموزشی را سبب شده است. نزاع بخش آموزشی و پرورشی، شکاکیت آموزشی در آموزش و پرورش ایران را به خوبی نمایان کرده است و بخش پژوهشی را مغفول گذاشته است.
حسن روحانی به عنوان رئیس شورای عالی آموزش و پرورش و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی باید فکری به حال شکاکیت ثلاثه بکند و راه کار معقولی برای رهایی آموزش و پرورش ایران از ایدئولوژی ،سیاست و افرادغیر مسوول بکند.
گروه اخبار/
موضوع « قانون مداری و رعایت حقوق شهروندی » یکی از موضوعات و مباحث مهم و راهبردی در توسعه و ترقی یک جامعه است .
رعایت این دو مهم از سوی مسئولان و مقامات می تواند الگویی برای سایر شهروندان عادی باشد .
اخیرا شهرداری تهران به منظور شفافیت در نحوه اهدای سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران و روزنامه نگاران، با طراحی سامانهای، اسامی تمامی کسانی که به عنوان اصحاب رسانه برای آنها کارت تردد به محدوده طرح ترافیک صادر شده را اعلام کرده است .
نکته مهم در این اسامی آن است که نام فرزند وزیر آموزش و پرورش در این سامانه به چشم می خورد .
در نشست های خبری که تاکنون و از زمان وزارت « سیدمحمد بطحایی » برگزار شده است حتی یک بار فرزند ایشان در این نشست ها حضور نداشته است .
« سبحان بطحایی » عضو بخش تحلیلی سایت " انصاف نیوز " می باشد .
پرسش صدای معلم آن است که آیا ایشان می تواند خبرنگار محسوب شود ؟