صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شورای آموزش و پرورش خوزستان و انتقاد یک معلم

جناب آقای دکتر شریعتی
همان گونه که استحضار دارید به منظور تحقق و مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره گیری از کلیه منابع و امکانات ، جهت تاسیس ،توسعه و تجهیز فضاهای آموزش و پرورش و تسهیل در فعالیت های اجرایی آموزش و پرورش ،شوراهای آموزش و پرورش تشکیل گردیده است.

این شوراها مطابق با قانون تشکیل می شود و به ترتیب شورای آموزش و پرورش استان،شهرستان و منطقه می باشند .(ماده 1 و2  قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب 1372)
در ترکیب شورای آموزش و پرورش شهرستان ریاست آموزش و پرورش شهرستان به عنوان دبیر و مسئول تعیین دستور جلسات شورا و فرماندار شهرستان به عنوان رییس شورا معرفی می گردندکه در غیاب فرماندار ریاست جلسات به عهده رئیس آموزش و پرورش شهرستان قرار می گیرد.(ماده 5 و تبصره 3 ماده 5 قانون مذکور)
طبق خبری که در سایت آموزش و پرورش اندیمشک به کد مطلب ICcCK7Bz در تاریخ 12/2/96 درج شده است جلسه ی شورای آموزش و پرورش به ریاست معاون محترم فرمانداری اندیمشک جناب آقای صرفه جو برگزار گردیده است که ذکر چند نکته ضروری است:


1-در خبر آمده که ریاست جلسه شورای آموزش و پرورش بر عهده معاونت محترم فرمانداری بوده که این ریاست منطبق با قانون نیست.
2- متن قانون کاملا دارای شفافیت قانونیست به گونه ای که با یکبار مطالعه ،حسن اجرای آن می تواند شکل بگیرد.
3- در قانون واضح بیان شده است که در غیاب فرماندار ریاست جلسه شورای آموزش و پرورش با رئیس آموزش و پرورش شهرستان است.
باتوجه به اینکه وقت مسئولین و اعضای محترم شورای آموزش و پرورش و هزینه های برگزاری جلسه جزء بیت المال می باشند امیدوارم که عدم رعایت ترتیبات و الزامات قانونی مصوبات جلسه را از وجهه قانونی خارج نکرده باشد.

لذا استدعا از حضرتعالی این است که با نظارت و هدایت و در صورت لزوم با تدوین و اجراهای برنامه های آموزشی یاریگر هر چه بیشتر و بهتر دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای قوانین باشید.

من الله التوفیق


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ خدانظر دریکوند ضمن  اعلام مراتب همدردی و تسلیت خود و فرهنگیان لرستان  به خانواده داغدار و مصیبت دیده شهیده هانیه اکبری ،اقدام تروریستی عمال تکفیری داعش در حرم مطهر امام (ره) و مجلس شورای اسلامی را  سند محکم دیگری از ددمنشی و سبوعیت دشمنان ملتِ مسلمان و صلح جوی ایران دانست که چشم دیدن امنیت و آرامش مردم ایران را ندارند

متن پیام ایشان به شرح زیر است :

پنج شنبه, 17 خرداد 1396 11:18

هانیه دیگر امروز بین ما نیست...

هانیه آموزشیار نهضت بود . او برای پی گیری مطالبات خود به مجلس شورای اسلامی می رود . نتیجه ی پی گیری مطالبات او شهادت به دست گروه تروریستی داعش است/ چرا یک آموزشیار نهضت از روستایی دور افتاده در نورآباد  برای پی گیری مطالبات خویش رنج سفر برخود هموار می سازد تا شاید صدای حقانیت خود را  به گوش نماینده ی شهرش برساند؛ غافل از آن که نه تنها صدای مظلومیت او  را نمایندگان مجلس که جامعه فرهنگیان و ملت ایران نیز شنیدند/ هانیه به صداهای ماندگار در تاریخ پیوست  ....

منتشرشده در یادداشت

بخش 12 برنامه ششم توسعه که به «آموزش‌ عمومي، آموزش‌ عالي و علم‌ و‌ فناوري» اختصاص يافته است شامل هفت تکليف قانوني براي دولت در راستاي تحول در نظام آموزش‌ و‌ پرورش است/ اجراي سند تحول بنيادين، نظام رتبه‌بندي معلمان، ارتقاي جايگاه آموزش‌ و‌ پرورش، هوشمندسازي مدارس ‌و اختصاص ۳ ميليارد دلار براي بازسازي مدارس فرسوده از مهم‌ترين موارد برنامه‌ ششم توسعه در حوزه آموزش‌ عمومي است/ اگر برنامه ششم توسعه مبناي برنامه‌ريزي‌هاي کلان سياست‌گذاران آموزشي قرار گيرد، افق روشني را در تحول نظام آموزش‌ و‌ پرورش ترسيم مي‌کند/ تحقق بسياري از راهکارها و اقدامات تحولي اين سند راهبردي، نيازمند اولويت‌دهي به اين اقدامات، پيش‌بيني اعتبارات، مجوزهاي قانوني و هماهنگي ‌و‌ مشارکت ساير دستگاه‌هاست/ بر خلاف تمامي خبر‌سازي‌هاي رسانه‌اي وزير و همکارانش، عملاً آنچه تحت عنوان «طرح به اصطلاح رتبه‌بندي معلمان» اجرا شد با نظام رتبه‌بندي که پيشتر از آن صحبت مي‌شد، تفاوت بسياري داشت/ اجراي «طبقه‌بندي معلمان» نه رتبه‌بندي آنان در دولت يازدهم، قاطبه معلمان را ناراضي‌تر نمود، چراکه آنان معتقدند «طبقه‌بندي معلمان» همان قانون مديريت خدمات کشوري است و نمي توان به آن عنوان رتبه‌بندي داد/ يکي از مهم‌ترين دغدغه‌ها و مشکلات معلمان، تبعيض در پرداخت مزايا و حقوق آنان است/ متاسفانه با توجه به غلبه نگاه اقتصادي به آموزش‌ و‌ پرورش، آن را در زمره «دستگاه‌هاي مصرفي و هزينه‌بر» طبقه‌بندي مي‌کنند که اين خود باعث عدم توجه دولت‌ها به زيربنايي‌ترين نهاد توسعه‌اي کشور شده است و روز‌به‌‌روز در دولت‌هاي گذشته بودجه آموزش‌ و‌ پرورش کمتر و کمتر شده است/ يکي از مباحث مهم در برنامه ششم توسعه، احيا پرداخت سهم دولت در خصوص صندوق‌ ذخيره فرهنگيان است/ عملياتي‌ شدن نظام رتبه‌بندي معلمان پيش از اين به دليل کمبود اعتبارات يا مجوز قانوني با چالش جدي مواجه بوده و نيازمند تصويب مجلس است و متاسفانه به اقتضائات اجرايي آن‌ در برنامه ششم توجهي نشده است

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

طعم تلخ آناناس !

فارس

منتشرشده در نامه های دریافتی
چهارشنبه, 16 خرداد 1396 13:27

" تروریسم محکوم است "

گروه گزارش/

تسلیت صدای معلم به مناسبت واقعه تروریستی شهر تهران

در وقایع تروریستی امروز تهران که در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام خمینی ( ره ) به وقوع پیوست متاسفانه تعدادی از هم وطنانمان شهید و مجروح شدند .

جهان امروز و وقایعی که  از جنس " خشونت " در آن صورت می پذیرد نشان می دهند که باید به جد به دنبال ترویج  گفتمان " صلح " و "  گفت و گو " و " هم زیستی " باشیم .

« صدای معلم » ضمن محکوم کردن این گونه اعمال تروریستی که ناشی از ترس و فقدان منطق است این فاجعه را به بازماندگان شهدای امروز و ملت ایران تسلیت می گوید .

پایان پیام/

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور