صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
ماندن در این وضع کم تر از عقب گرد نیست. زندگاني هركس سرتا سرش پر از چالش است که بايد آنها را مزه مزه کند و سپس آنها را بگذارد و بگذرد نه اینکه در باتلاقشان فرو رود/ دنیا دارالمجانین نیست بلکه دارالعمل است آن هم به حکم عقل و مجنون کسی است  که در این فرصت و این همه امکانات خودش رامحروم کند و دیگران را هم محروم بخواند/ هر کاری کنی سراغت می آیند و چه بسا در تنها ترین و بهترین مسیر باشی بازهم فحش ها را حواله ات دهند/ قرآن را بخوانیم می بینیم که پیروان بدی ها  از انبیا و پیام آوران حق با این چنین فحش‌ها و سخنان متعصبانه و روشی هایی عجیب و غریب پذیرایی می کردند
 
دنیا دارالمجانین نیست بلکه دارالعمل است  عطش نتيجه داریم نه مقدمه .خواب بی تعبير خلق يك زندگي خالي از درد ،خالي از ولَه و ولَع و فرود و فرازهاي دوران، خالي از دستان لرزان و دلهرۀ پايان است.
 
سرکار می رویم و در حلقه ی بازی ها و تذبذب ها و تردیدها و نقش و نقشه های غیر خودی ها قرار می گیریم اگر طرح و برنامه ای و نقشه ای نداشته باشیم.
 
آری!
کشورمان یک قلعه بزرگ و مستحکم است و استراتژی و طرح جامع دشمن برای ما فتح قلعه از درون است پس طرح و برنامه ی جامع ما این می شود که این قلعه را از درون حفظ کنیم نه از بیرون ؛ بنابراین وظیفه و کار می شود حفظ قلعه از درون که برتر از این هیچ نیست.
 
 ماندن در این وضع کم تر از عقب گرد نیست. زندگاني هركس سرتا سرش پر از چالش است که بايد آنها را مزه مزه کند و سپس آنها را بگذارد و بگذرد نه اینکه در باتلاقشان فرو رود.   
 
دنیا دارالمجانین نیست بلکه دارالعمل است آن هم به حکم عقل و مجنون کسی است  که در این فرصت و این همه امکانات خودش را محروم کند و دیگران را هم محروم بخواند.
 
وقتی به زندگانی پر فراز ونشیب حق باوران و یاوران باز می‌گردیم ، می‌بینیم، که آنها برای یک هدف و مقصد گام بر می‌داشتند که گروهی از مردم زمانشان با جان و دل پیغام الهی آنان را دریافتند و همراه و مدافع شدند و بعضی دیگر در بن بست خود فریبی و دگر فریبی گرفتار شدند و عده ای دیگر بی تفاوت از کنار آنها گذشتند.
 
به منابع دین اسلام اگر نگاهی داشته باشیم می بینیم آنان که خارج از قلعه بودند ، آنهایی را  که در قلعه نبوت و امامت و ولایت ایستادند را با انواع فحش‌ها پذیزایی می کردند و می خواستند بال آن خوبان را بچینند و یا بدرند و حتی به هٌدهٌدهای بلند پرواز يعني رهروان آنها هم رحم نمی کردند.
 
فحش ندهیم و کاری کنیم که فحش محبت نکنند البته همیشه فحش ها به لایق آنها نمی رسد و هر کاری کنی سراغت می آیند و چه بسا در تنهاترین و بهترین مسیر باشی بازهم فحش ها را حواله ات دهند !
 
قرآن را بخوانیم می بینیم که پیروان بدی ها  از انبیا و پیام آوران حق با این چنین فحش‌ها و سخنان متعصبانه و روشی هایی عجیب و غریب پذیرایی می کردند که :
 
1- احمق و سبک مغزی 
2- جادوگر و بی‌عقلی 
3- حیله گری
4- مفسد، متکبر، برتری جوهستی
5- دروغگو و گستاخی
6- منحرف و گمراهی
7- دیوانه ، شاعری
8- فال بد زدن به آنها  و سبب بدبختی دانستن آنان
9-ارعاب و اخراج و تبعید آنها
10- تهدید به شکنجه
11-  تهدید به سنگسار می شدند
12- مخالفت صریح و لج بازی با آنها می شد
13- و  گونه های مختلف بی اعتنایی و تمسخر
 و ....
 
پی نوشت:
 
1- (إِنَّا لَنَراكَ فِي سَفاهَةٍ) اعراف، 66.
2- ( َّقالُوا ساحِرٌ أَوْ مَجْنُون )ذاريات، 52.
3 - (إِنَّ هذا لَمَكْرٌ مَكَرْتُمُوه)اعراف، 123.
4 - ( بَلْ هُوَ كَذَّابٌ أَشِر)قمر، 25.
5- ( فَقالَ الْمَلَأُ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ ما هذا إِلاَّ بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُريدُ أَنْ يَتَفَضَّلَ عَلَيْكُم)مؤمنون، 24.
6- (قالَ الْمَلَأُ مِنْ قَوْمِهِ إِنَّا لَنَراكَ في‏ ضَلالٍ مُبينٍ)اعراف، 60.
7- (وَ يَقُولُونَ أَ إِنَّا لَتارِكُوا آلِهَتِنا لِشاعِرٍ مَجْنُون)صافات، 36.
8- (إِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَطَّيَّرُوا بِمُوسى‏ وَ مَنْ مَعَه)اعراف، 131.
9- (ْ إِنَّهُمْ أُناسٌ يَتَطَهَّرُون )اعراف، 82.
10- ( إِنَّا لَنَراكَ فينا ضَعيفاً وَ لَوْ لا رَهْطُكَ لَرَجَمْناك)هود، 91.  
11- ( قالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ يا نُوحُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمَرْجُومينَ) شعرا، 116.
12- ( لَنُخرِجَنَّكَ يا شُعَيبُ وَالَّذينَ آمَنوا مَعَكَ مِن قَريَتِنا أَو لَتَعودُنَّ في مِلَّتِنا قالَ أَوَلَو كُنّا كارِهينَ)اعراف، 88.
31-(اعراف، 8)؛ (هود، 26)؛ (هود، 23)؛ (شعرا، 11)؛ (نوح، 7)؛ (هود، 38)؛ (هود، 62)؛ (هود، 87)؛ (هود، 91)؛ (شعرا، 136)...

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در یادداشت

آیا می‌دانید این مسئولیت کاملاً حقوقی است و یک مسئولیت صرفاً اخلاقی نیست/ هزار زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های سراسر کشور وجود دارد که خیلی از آنها زندانیان مسائل اقتصادی و چک هستند/ بیشتر این زنان به دلیل ناآگاهی از قوانین، ضمانت پدر، همسر و برادرشان راهی زندان شده‌اند/ کسانی که به خاطر ضمانت با اعمال ماده ۲ محکوم می‌شوند چه رسید داده باشند و چه چک وسفته، محکوم علیه می‌تواند درخواست بازداشت و زندانی شدن‌شان را بدهد. این همان ماده ۲ معروفی است که زندانی‌ها درباره‌اش می‌گویند تا پول ندهی نروی و از نظر حقوقی و قضایی بسیار جدی است....

گروه اخبار/ سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از پرداخت بدهی فرهنگیان تا پایان اردیبهشت خبر داد.

گروه اخبار/

گفت و گوی صدای معلم با رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش

در راستای تاسیس و تثبیت " تفکر انتقادی " و " گفت و گو " به عنوان دکترین صدای معلم ؛ امروز یکشنبه سوم اردیبهشت ماه  نشستی با « محمد حسین کفراشی » رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش داشتیم .

این گفت و گو به محض پیاده سازی در معرض دید مخاطبان محترم قرار خواهد گرفت .

پایان پیام/

گروه اخبار/ طي حكمي از سوي وزير آموزش و پرورش «عليرضا جدايي» به سمت سرپرست مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور منصوب شد.

چرا باید این فرهیختگان که به قول قرآن توجه به آنان از اهم وظایف است زیر خط فقر (سه و نیم ) میلیونی زندگی بگذرانند/ ما بازنشستگان امید فراوانی به دولت تدبیر و امید شما دوخته بودیم هرچند دولت یازدهم به قوانین عمل کرد ولی چون عقب ماندگی حقوقی مان از سال 87  را نادیده گرفت لذا با 67/5 درصد عقب ماندگی حقوقی اجرا شد در نتیجه همچنان این (فرق با فقر ) همراه شد/ تقاضا می کنیم با اصلاح بودجه و تأمین کسری ها از ردیف حذف یارانه ی پردرآمدها و کاهش بودجه های سنگین بخش های فرهنگی موازی که آن چنان کارکردی هم در جامعه ندارند و یا هر منبع دیگر، اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین را ( قبل از دیر شدن) انجام دهید

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

آموزش و پرورش تاجر

اردبیل

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/ خانواده اسماعیل عبدی خواستار بررسی مجدد پرونده این فعال صنفی معلمان شدند.

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

افزایش حقوق سال 96

همدان

منتشرشده در نامه های دریافتی

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور