صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

کسر مقرری ماه اول از 88 تا 92

مازندران

منتشرشده در نامه های دریافتی

فردای آن روز پرینت این مطلب را گرفته و آقای مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان آن را برای بررسی و پی گیری به " حراست " ارجاع داده بود/ حالا که انتخابات تمام شده است و آقای روحانی مجددا توسط مردم انتخاب شده است این فضا را دراختیار ما گذاشته اند و حتی گفته است که هر کم و کسری را جبران کنند/ اعتقاد به فضای باز ، تفکر انتقادی و تحمل مخالف و یا منتقد باید جزء نگرش و اعتقادات یک مدیر در آموزش و پرورش باشد نه این که به اقتضای شرایط و یا محیط خود را موافق چیزهایی نشان دهد که اساسا به آن ها باوری ندارد/ آیا فضایی که اکنون در دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه شهید رجایی وجود دارد واقعا استانداردهای علمی و آموزشی یک دانشگاه معمولی را دارد/ دانشجویی که دائما باید گفتار و کردار خود را کنترل کند تا مبادا شاخک های حراست دانشگاه تیز شده و او را بازخواست کند چگونه می تواند تفکر  انتقادی را تمرین کند/ دانشجو معلمی که دائما باید " خودسانسوری " کند تا مبادا آینده و ثبت شغلی اش به خطر بیفتد چگونه می تواند به دانش آموزان فردا درس " شجاعت " ، " تفکر پژوهشی " و " خود بودن " را آموزش دهد/ زیربنای آموزش حرفه ای در جهان بر " تفکر انتقادی " استوار است/ با این اوضاعی که در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد چگونه می توان حتی حداقل های مواد " سند تحول بنیادین " را اجرا کرد/ در سند 2030 آمده است : " ایجاد یا تقویت سازوکارهایی برای گفت وگوهای سازماندهی شدۀ اجتماعی با معلمان و سازمان های نمایندۀ معلمان، به منظور تضمین مشارکت کامل آنان در توسعه، اجرا، پایش و ارزیابی سیاست های آموزشی/ فردی که قرار است در آینده معلم شود اما جرات یک انتقاد و یا نقد ساده را در مورد وضعیت موجود و یا پارادایم های حاکم بر آن را در خود نمی بیند چگونه شایستگی هایش را با الگوهای مدرن جهانی هماهنگ کند/ سرپرست دانشگاه فرهنگیان در تدوین سند 2030 در کار گروه تخصصی  " تربيت معلم و توسعه همکاري هاي بين المللي " حضور و فعالیت داشته اند اما در جریان انتخابات ریاست جمهوری که بیشترین هجمه ها و حملات به سند 2030 شد ایشان حتی زحمت دفاع از عملکرد خویش را هم در بررسی های تخصصی این سند به خودشان ندادند تا حداقل معلمان به عنوان " ذی نفعان اصلی آموزش " در جریان امور و حقایق قرار بگیرند/ چیزی که برای من خیلی جالب و البته تاسف برانگیز است نقش تشکل هایی مانند " کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان " در این دانشگاه می باشد/ نگاهی به فعالیت های این تشکل نشان می دهد که در 4 سال اخیر ، " کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان " حتی یک بیانیه در نقد وضعیت این دانشگاه و یا مدیریت آن به صورت رسمی منتشر نکرده است و ترجیح می دهد نقدهای خود را در نشست هایی که پشت درهای بسته با مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار می کند بیان کند اگر چه تحلیل این سیکل زمانی اثبات می کند که این گونه نقادی تاثیری در وضعیت کلی دانشگاه فرهنگیان و بهبود آن نگذاشته است/ آخرین نشسست این تشکل به همراه سه تشکل دیگر یعنی انجمن اسلامی معلمان ایران ، سازمان معلمان ایران و نیز مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در هفته گذشته بود که هیچ خبری از محتوای این نشست نه در پرتال وزارت آموزش و پرورش منتشر شد و نه تشکل های شرکت کننده حس و حال و یا انگیزه ای و یا رسالتی برای انتشار محتوای نشست/مردم و معلمان ما در 29 اردیبهشت ماه پیام صریح و روشنی را بیان کردند .آنان خواهان ادامه مسیر قبلی البته با تکیه بر آرای  اکثریت هستند...

منتشرشده در یادداشت

مهم‌ترين زيرساخت در نگاه توسعه‌محور امروز دنيا، توسعه و ترييت منابع انساني است/ بيل کلينتون رئيس‌جمهور اسبق آمريکا در اولين نطق خود بعد از دومين انتخاب، بيش از نود درصد از حجم سخنان خود را به آموزش و پرورش و تحول زيرساختي آن اختصاص داد/ زمان پاياني دوره کلينتون به دوران طلايي و احياي مجدد آموزش و پرورش در آمريکا نامور شد/ اولويتي به نام آموزش و پرورش ـ که هيچ گاه در طول اين چهار دهه ديده نشده است ـ بيش از اين سزاوار بي‌مهري نيست/ اگر برخي وزارتخانه‌ها به لحاظ ذاتي، تنيده در سياست‌اند و لاجرم گزينش رأس آن، آميخته و عجين به سياست است، آموزش و پرورش را بايد از اين قاعده مستثني کرد و تخصص و تجربه و کارآمدي علمي و مديريتي را در سردر اين وزارتخانه به پاي سياستمرد و سياست‌ورز به معني مصطلح قرباني نکرد/ آن خيل نسبتاً پرتعداد نيز که از دل آموزش و پرورش در رأس اين خانه پر اهل و عيال نشستند، با ديگر همکاران خود در ديگر وزارتخانه‌ها چندان فرقي در تخصص و کار آمدي نداشتند/ آموزش و پرورش و آموزش عالي، محل تربيت و توليد نيروي متخصص در همه حوزه‌هاي مورد نياز آينده، از جمله حوزه سياست است، اما خود، محل سياست‌بازي و تيول حزب و جناح نيست/ چه مي‌شود، همان‌گونه که در انتخاب وزراي کليدي، اين قدر تراشه به دندانه‌ها مي‌زنند، يک کليد پرتوان را نيز براي قفل بسته آموزش و پروش بيابند/ کارنامه وزير پيشنهادي را در بعد دانش تعليم و تربيتي و نشان مديريتي، بر نمره‌هاي سياسي او ترجيح بدهيم

منتشرشده در دیدگاه

گروه اخبار/ در پی درج مطلبی با عنوان " آیا معلمان آموزش و پرورش استثنایی جایی در سیاست ها و تصمیم گیری های وزارت آموزش و پرورش دارند؟ آیا 23 هزار معلم این جا دیده می شوند؟! " ( این جا ) ؛ وزارت آموزش و پرورش جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کرده است .

عین جوابیه به شرح زیر است

 

گروه اخبار/ در پی درج نامه ای با عنوان " درخواست جمعی از نیروهای خدماتی ،سرایداران و اداری از وزیر آموزش و پرورش " ( این جا ) جوابیه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش برای صدای معلم ارسال گردید .

عین جوابیه به شرح زیر است

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور