صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

این مشکلات گوناگون، با سوق یافتن به چرخۀ "همجوشی، همپوشی و هم افزایی"، بهمن وار در حال حجیم تر و وخیم تر شدن هستند/ کرسی صدارتِ  وزارت آموزش و پرورش را می توان به گاو مکانیکی مستقر در شهربازی پارک ارم و امثالهم ... تشبیه کرد که هیچ سواری قادر به دوام طولانی بر پشت آن نیست و دیر یا زود سرنگون می شود/ حل و فصلِ معضلات آن، در گرو تجدید نظر در نگرش و سیاست های کلان نظام و مستلزم همکاری و همراهی و مشارکت و معاضدت کلیه نهادها و دستگاه های سهیم و دخیل در این حوزه ( از جمله خانواده ها به مثابه صاحبان و سهام داران اصلی این عرصه) و به کارگیری سیاست ها و اقدامات فرا بخشی و فراسازمانی سنجیده و هماهنگ است/ سهل ترین و سطحی ترین نگاه، متهم ساختن بخشِ نیروی انسانی و در رأس آن وزیر و مدیران یک مجموعه (عناصر مرئی) و غفلت از تنگناها و چالش های ساختاری (عناصر نامرئی)، و دشنام دادن به آن هاست/ در کنار نقد افراد و مدیران ناکارآمد و فرصت طلب، نباید به هیچ روی از ساختارِ منسوخ، متمرکز و متصلبِ اداری و سازوکار بوروکراتیک و بدنۀ حجیم و سنگین و ناکارآمد این وزارتخانه ها و خوی محافظه کاری  و  بیگانه با تحرک و چالاکی که به مرورِ  دهور در آن نهادینه گشته و رسوب کرده و در تار و پود مناسبات حاکم بر آن تنیده شده و نیز هراس و انزجار ناخواسته از هرگونه ابداع و دگرگونی در روند حاکم بر آن ها و ... غفلت ورزید/ داستانِ  حزن آورِ نخبه کشی در ایران تنها محصور و محدود به استفاده از تیر و شمشیر و کمان  نمی شود، بلکه بسیاری از ایشان قربانی همین هیولاها و دیوهای سیستماتیک و هنجارهای بیمار و بی رحم اداری - سیاسی و اجتماعی شده اند/ غلبه بر این دیوان سالاری مزمن و خشن و بی روح  چندان سهل و آسان نیست و مستلزمِ تجهیز به نگرشی فرابخشی و امکانات فراسازمانی و جد و جهد و عزم و ارادۀ ملی، تحتِ زعامت و رهبریِ  وزیران و مدیرانِ بصیر، مقتدر و موجه و برخوردار از توان و کاریزمای فردی- تشکیلاتی و متکی  بر  یک تیم قویِ کارشناسی-  اجرایی  و مستظهر به حضور و حمایتِ  مستمر و آگاهانه بدنه اجتماعی و نهادهای مدنی-  صنفی برآمده از آن  است

منتشرشده در یادداشت

جنگ و جهل به هم بسیار نزدیک‌اند/ جهل و نبود تعلیم و تربیت صحیح است که فردی، صاحب اندیشه شیطانی می گردد. اندیشه و فکر است که اسلحه را هدایت می کند، زنجیر نادانی به کمر می‌بندد و انسان و هم نوعی دیگر را نابود می کند/ ایران مان صحنه ی تجاوز تفکر داعش شد و قلب کشورمان هرچند جزئی و کوچک، لرزید. برای فرزندان ایران استفاده از اسلحه و تجهیزات نظامی تنها در کنار نیروی پرورش‌یافته عقل و با محوریت اسلام ناب معنا پیدا می کند/ بعد پرورشی نظام تعلیم و تربیت ما تا چه اندازه توانسته است دانش آموزان کشور را در برابر تفکرات و هجمه‌های افراطی موجود در منطقه و جهان بیمه کند/ خروجی بعد پرورشی نظام تعلیم و تربیت ما چگونه انسان هایی هستند/ متاسفانه به نظر می رسد بیشترین تمرکز فعلی مدارس ما بدون توجه به مفهوم‌سازی عقلی به این امور است/ آنچه ضرورت و هدف است سطح پنهان و ناپیدای کوه یخی است که شامل تربیت باطن و توجه عمیق به پرورش اعتقادات، ارزش های بنیادین، باورها و پیش‌فرض‌های اساسی هر انسان نسبت به جهان، خدا، خلق و خود است که به نظر می‌رسد بسیار مهم‌تر از سطح نمادین و مصنوعی موجود و مورد تأکید نظام تربیتی ماست/ رفتار انسان ها در آینده متأثر از توجه و پرورش اعتقادی و زیربنایی صحیح آنهاست و به نظر می رسد به یک باز انگاری و تحول جدی در بعد پرورشی فعالیت های نظام تعلیم و تربیت خود جهت پرورش نسل‌های آینده فرزندان ایران داریم ...

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور