برخي از تشکل هاي مدني به عنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين ، تحليل گران ،کنشگران اجتماعي – صنفي – سياسي ، رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسي راه گذشته را درپيش گرفته اند و کور سوي اميد را به تاريکي محض تبديل نمودند/ اغلب ِ اصحاب رسانه ، تحليل گران ، نهادهاي مدني به ويژه نهادهاي مدني فعال در حوزه آموزش و پرورش راه را گم کرده سرگرم تغيير يا تثبيت وزير آموزش و پرورش مي باشند/ نداي کارشناسان در هياهوي تبليغاتي ابقا يا تغيير وزير به بوته فراموشي سپرده شده است/ در اين هياهوي تبليغاتي بازنده اصلي ، فرهنگيان فرهيخته و شهروندان عزيز (منتظران ِ برنامه اصلاح ساختار آموزش و پرورش ) خالق ِ حماسه 29 ارديبهشت مي باشند/ نتیجه این مشکلات آن است که آموزش و پرورش کشور قادر نیست شهروندان مسوول و مشارکت جو، داراي خلاقیت و مهارت هاي لازم، متناسب با نیازمندي هاي اقتصاد کشور، و آماده براي پذیرش نقش هاي اجتماعی، اقتصاد و سیاسی متناسب با ملزومات عصر حاضر تربیت کند/ قرار بود در دوران اصلاحات ، سند ملي آموزش و پرورش توسط سازمان برنامه بودجه تنظيم شود زيرا اين سازمان نگاه فرا بخشي دارد/ حماسه سازان 29 ارديبهشت از دکتر نجفي ، انتظار ارائه برنامه جهت اصلاح ِ ساختار آموزش و پرورش دارند! آنها را نااميد نکنيد/ اگر چند برابر بودجه دولت به سوي آموزش و پرورش هدايت شود ولي ساختار آن اصلاح نشود ، مشکلات همچنان باقي است/ آيا توانايي شما در نگاه فرا بخشي ، ناشي از دوران وزارت آموزش و پرورش است يا مديريت سازمان برنامه و بودجه ....
تعداد قابل توجهي از نيروهاي آموزشي به خصوص اداري و ستادي از طريق شيوه هاي رانتي و صرفا از طريق ارتباط با مراكز و افراد ذي نفوذ وارد اين دانشگاه شدند/ امكان جابه جايي بين نيروهاي آموزشي به خصوص اداري در اين دانشگاه وجود نداشته كه همين امر سبب انعطاف ناپذيري در مسئولين اين دانشگاه در جذب نيروهاي كارآمد و نخبه آموزش و پرورش گرديده است/ دانشگاه فرهنگيان از نظر توجه به زيرساخت هاي فرهنگي با مشكلات متعددي روبه رو مي باشد/ سطح رضايت دانشجويان و حتي مدرسان در اين ارتباط در سطح رضايت بخش نمي باشد/ انجام برنامه هاي شاد و مفرح در اين دانشگاه همواره همراه با اعتراض هاي گسترده برخي جريان ها بوده و اين در حالي است انجام برنامه هاي موسيقي و طنز در ساير دانشگاه ها يك امر عادي تلقي مي شود/ دانشجويان اين دانشگاه از چنين برنامه هايي بي نصيب هستند و حتي محيط اين دانشگاه در مقايسه با ساير دانشگاه ها از لحاظ فضاي سياسي نتوانسته وارد يك فضاي مناسب شود كه نمود آن در انتخابات اخير رياست جمهوري ديده شد كه يكه تاز ميدان انتخاباتي عمدتا يك جريان سياسي خاص بود/ توجه به شرايط حاكم بر دانشگاه فرهنگيان نشان از غالب بودن يك تشكل خاص مي باشد كه گوياي حاكم بودن يك صداي خاص بوده و تشكل هاي ديگر دانشجويي مجالي براي طرح و رشد خود نيافته اند/ با توجه به سنت و روال تاريخي حاكم بر مراكز تربيت معلم، مساله تفكيك جنستي در دانشگاه فرهنگيان نيز غالب مي باشد؛ اين در حالي است كه تقريبا در تمام دانشگاه هاي كشور چنين رويه اي حاكم نيست
گروه اخبار/ پس از درج یاداشت آقای « شیرزاد عبداللهی » با عنوان "سمیع الله حسینی مکارم یکی از گزینه های احتمالی وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم است/ چگونه فردی که دوبار اسمش در لیست املاک نجومی آمده است را در مظان معرفی برای پست وزارت دولت روحانی ارزیابی کرده و از او چهره می سازند!" ( این جا ) در صدای معلم ؛ آقای « سمیع الله حسینی مکارم » جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کردند .
متن کامل این جوابیه به شرح زیر می باشد :
بعد از بی توجهی که در اجرای دوره های ضمن خدمت به وجود آمد تعدادی از موسسات و مراکز آموزشی ، گاها نامعتبر اقدام به برگزاری دوره های ضمن خدمت پولی برای فرهنگیان کردند/ با باز شدن فضای مجازی موسسات مذکور نیز از قافله عقب نماندند و به شکل قارچ گونه با استفاده از روش های مختلف ، اقدام به تبلیغ و توسعه فعالیت های آموزشی خود کردند و از این طریق هم راهی به جیب بسیاری از همکاران پیدا کردند/ اما این همه ی ماجرا نیست. رصد فعالیت های این موسسات نشان می دهد که تعدادی از آنها با مسولان برگزاری دوره های ضمن خدمت ارتباط دارند و در پر کردن جیب همدیگر سهیم اند/ نابه سامانی های مذکور باعث شده سوالات بی شماری در ذهن بسیاری از همکاران فرهنگی ایجاد شود...