صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

برخي از تشکل هاي مدني به عنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين ، تحليل گران ،کنشگران اجتماعي – صنفي – سياسي ، رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسي راه گذشته را درپيش گرفته اند و کور سوي اميد را به تاريکي محض تبديل نمودند/ اغلب ِ اصحاب رسانه ، تحليل گران ، نهادهاي مدني به ويژه نهادهاي مدني فعال در حوزه آموزش و پرورش راه را گم کرده سرگرم تغيير يا تثبيت وزير آموزش و پرورش مي باشند/ نداي کارشناسان در هياهوي تبليغاتي ابقا يا تغيير وزير به بوته فراموشي سپرده شده است/ در اين هياهوي تبليغاتي بازنده اصلي ، فرهنگيان فرهيخته و شهروندان عزيز (منتظران ِ برنامه اصلاح ساختار آموزش و پرورش ) خالق ِ حماسه 29 ارديبهشت مي باشند/ نتیجه این مشکلات آن است که آموزش و پرورش کشور قادر نیست شهروندان مسوول و مشارکت جو، داراي خلاقیت و مهارت هاي لازم، متناسب با نیازمندي هاي  اقتصاد کشور، و آماده براي پذیرش نقش هاي اجتماعی، اقتصاد و سیاسی متناسب با ملزومات عصر حاضر تربیت کند/ قرار بود در دوران اصلاحات ، سند ملي آموزش و پرورش توسط سازمان برنامه بودجه تنظيم شود زيرا اين سازمان نگاه فرا بخشي دارد/ حماسه سازان 29 ارديبهشت از دکتر نجفي ،  انتظار ارائه برنامه جهت  اصلاح  ِ ساختار آموزش و پرورش دارند! آنها را نااميد نکنيد/ اگر چند برابر بودجه دولت به سوي آموزش و پرورش هدايت شود ولي ساختار آن اصلاح نشود ، مشکلات همچنان باقي است/ آيا توانايي شما در نگاه فرا بخشي ، ناشي  از دوران وزارت آموزش و پرورش است يا مديريت سازمان برنامه و بودجه ....

منتشرشده در یادداشت
بيش از ١٦ سال است كه در واقعيت تدريس مي كنم/ كلاس درسم را شروع كردم و با عشق به دانش آموزانم كه معصوميت و پاكي در چهره هايشان مشهود بود معلمي خود را آغاز نمودم/ دانش آموزان را انسان ديدم و  با آن ها دوست شدم و اعتمادشان را جلب كردم/ مي دانستم چرا اين محيط صميمي سر كلاس درس باعث ناراحتي همكاران ديگرم مي شد/ بارها از معاونين و مدير شنيدم كه :" با بچه ها صميمي نشو ، فقط درستو بده و برو ، بهشون اعتماد نكن و ... " خيلي حرف هاي ديگر كه در وصف يك انسان باشعور نبود/ نگذاشتم افكار و عقايد ديگران مانع اهدافم شود . با همان شيوه ادامه دادم ولي بارها مورد سرزنش و اخطار قرار گرفتم/ همه به هم بي اعتماديم/ همه فقط به فكر گذراندن روزها هستيم/ متاسفانه عشق و دوستي بين معلم و دانش آموز و بالعکس خيلي كمرنگ شده است/ چه كار بايد كرد وقتي هدف از كلاس هاي ضمن خدمت و كارگاه هاي آموزشي مان گرفتن ساعت ضمن خدمت است/ چه طور مي توانيم به دانش آموزان مان مطلبي را ياد بدهيم در حالي كه خودمان نمي توانيم آن مطلب را باور كنيم...
 
درد دل یک معلم با وزیر آموزش و پرورش و گلایه از وضعیت مدارس و جامعه و معلمان  به نام پروردگار هوش آفرين 
سلام به خدمت مسولين محترم كشور عزيزمان جمهوري اسلامي ايران خصوصا جناب وزير محترم
 
اينجانب « رويا سلطاني » هنرآموز هنرستان هاي كاردانش هستم . از كودكي عاشق تعليم و تربيت بودم و در تخيل خود همواره دربرابر ديگران درس مي دادم ،درسي كه تا آن موقع آموخته بودم .
امروز بيش از چهل سال سن دارم و بيش از ١٦ سال است كه در واقعيت تدريس مي كنم .
مخاطبين من دختران ١٦ ساله هستند ، دختراني كه مادران و مربيان اينده كشورم خواهند شد .
 
جناب وزير !
در سيستم آموزشي مدارسي كه من تا كنون فعاليت داشته ام ، دانش آموزان به عنوان يك انسان ديده نشدند . 
 نمي دانم چگونه و چه زمان اين اتفاق افتاده است .
در سن ٢٧ سالگي روز اول مهر وارد مدرسه واقعي شدم و از ديدن و حس كردن محيط ، بسيار هيجان زده و خرسند شدم. كلاس درسم را شروع كردم و با عشق به دانش آموزانم كه معصوميت و پاكي در چهره هايشان مشهود بود معلمي خود را آغاز نمودم . 
با همان عشق و حسي كه داشتم و طبق استاندارد مصوب آموزشي تعليم حرفه و تخصص خود را شروع كردم .
در اين بين پرورش روحي ايشان هدف دومم بود ، شروع كردم به بستر سازي براي اعتماد و درك متقابل ؛ خيلي موفق بودم . دانش آموزان را انسان ديدم و  با آن ها دوست شدم و اعتمادشان را جلب كردم .
نمي دانستم چرا اين محيط صميمي سر كلاس درس باعث ناراحتي همكاران ديگرم مي شد!
بارها از معاونين و مدير شنيدم كه :
" با بچه ها صميمي نشو ، فقط درستو بده و برو ، بهشون اعتماد نكن و ... " خيلي حرف هاي ديگر كه در وصف يك انسان باشعور نبود !
ولي من در دنياي واقعي با ربات كار نمي كردم  !
آنها همه انسان بودند همسن خواهرم ، چگونه مي توانستم به عواطف و روحيات آن ها بي تفاوت باشم . 
نگذاشتم افكار و عقايد ديگران مانع اهدافم شود . با همان شيوه ادامه دادم ولي بارها مورد سرزنش و اخطار قرار گرفتم !
 
جناب وزير محترم !
امروز در مدارس ديگر هيچ صمیمیتی نمي بينم ، همه از هم مي ترسيم .
همه به هم بي اعتماديم .
همه فقط به فكر گذراندن روزها هستيم .
متاسفانه عشق و دوستي بين معلم و دانش آموز و بالعکس خيلي كمرنگ شده است .
 
چه كار بايد كرد وقتي هدف از كلاس هاي ضمن خدمت و كارگاه هاي آموزشي مان گرفتن ساعت ضمن خدمت است ؛ چطور مي توانیم سطح كيفي آموزشي را ارتقاء بدهيم؟
وقتي شرايط روحي مان به هم ريخته ست ، وقتي مشكلات مالي و اقتصادي سر به فلك مي زند،  وقتي كه نمي توانیم زندگي و فرزندان مان را مديريت كنيم چه طور مي توانيم به توليد نيروي آينده كمك كنيم ؟
چه طور مي توانيم به دانش آموزان مان مطلبي را ياد بدهيم در حالي كه خودمان نمي توانيم آن مطلب را باور كنيم ؟ 
 
رطب خورده منع رطب چون كند ؟

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

همکاری با صدای معلم

کرمان

منتشرشده در نامه های دریافتی

تعداد قابل توجهي از نيروهاي آموزشي به خصوص اداري و ستادي از طريق شيوه هاي رانتي و صرفا از طريق ارتباط با مراكز و افراد ذي نفوذ وارد اين دانشگاه شدند/ امكان جابه جايي بين نيروهاي آموزشي به خصوص اداري در اين دانشگاه وجود نداشته كه همين امر سبب انعطاف ناپذيري در مسئولين اين دانشگاه در جذب نيروهاي كارآمد و نخبه آموزش و پرورش گرديده است/ دانشگاه فرهنگيان از نظر توجه به زيرساخت هاي فرهنگي با مشكلات متعددي روبه رو مي باشد/ سطح رضايت دانشجويان و حتي مدرسان در اين ارتباط در سطح رضايت بخش نمي باشد/ انجام برنامه هاي شاد و مفرح در اين دانشگاه همواره همراه با اعتراض هاي گسترده برخي جريان ها بوده و اين در حالي است انجام برنامه هاي موسيقي و طنز در ساير دانشگاه ها يك امر عادي تلقي مي شود/ دانشجويان اين دانشگاه از چنين برنامه هايي بي نصيب هستند و حتي محيط اين دانشگاه در مقايسه با ساير دانشگاه ها از لحاظ فضاي سياسي نتوانسته وارد يك فضاي مناسب شود كه نمود آن در انتخابات اخير رياست جمهوري ديده شد كه يكه تاز ميدان انتخاباتي عمدتا يك جريان سياسي خاص بود/ توجه به شرايط حاكم بر دانشگاه فرهنگيان نشان از غالب بودن يك تشكل خاص مي باشد كه گوياي حاكم بودن يك صداي خاص بوده و تشكل هاي ديگر دانشجويي مجالي براي طرح و رشد خود نيافته اند/ با توجه به سنت و روال تاريخي حاكم بر مراكز تربيت معلم، مساله تفكيك جنستي در دانشگاه فرهنگيان نيز غالب مي باشد؛ اين در حالي است كه تقريبا در تمام دانشگاه هاي كشور چنين رويه اي حاكم نيست

منتشرشده در یادداشت

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/ پس از درج یاداشت آقای  « شیرزاد عبداللهی » با عنوان  "سمیع الله حسینی مکارم یکی از گزینه های احتمالی وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم است/ چگونه فردی که دوبار اسمش در لیست املاک نجومی آمده است را در مظان معرفی برای پست وزارت دولت روحانی ارزیابی کرده و از او چهره می سازند!"  ( این جا ) در صدای معلم ؛ آقای « سمیع الله حسینی مکارم » جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کردند .

متن کامل این جوابیه به شرح زیر می باشد :

منتشرشده در یادداشت

بعد از بی توجهی که در اجرای دوره های ضمن خدمت به وجود آمد تعدادی از موسسات و مراکز آموزشی ، گاها نامعتبر اقدام به برگزاری دوره های ضمن خدمت پولی برای فرهنگیان کردند/ با باز شدن فضای مجازی موسسات مذکور نیز از قافله عقب نماندند و به شکل قارچ گونه با استفاده از روش های مختلف ، اقدام به تبلیغ و توسعه فعالیت های آموزشی خود کردند و از این طریق هم راهی به جیب بسیاری از همکاران پیدا کردند/ اما این همه ی ماجرا نیست. رصد فعالیت های این موسسات نشان می دهد که تعدادی از آنها با مسولان برگزاری دوره های ضمن خدمت ارتباط دارند و در پر کردن جیب همدیگر سهیم اند/ نابه سامانی های مذکور باعث شده سوالات بی شماری در ذهن بسیاری از همکاران فرهنگی ایجاد شود...

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور