صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رضا نیک اندیش/ کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری

به معلمان چه داده اید که طلبکار و نگران دقایق شده اید!

حقوق قانونی فرهنگیان و ساعت کاری معلمان  هر مناظره را می توانیم یک گفت و گوی دو طرفه با یک سری استدلال های منطقی یا غیر منطقی، همراه با نتایجی منطقی یا غیرمنطقی بدانیم.
طرفین هر مناظره با ارائه دلایلی سعی در غلبه بر عقیده طرف مقابل و یا متقاعد کردن وی دارند.
برای شکست رقیب یا نشان دادن استدلال غلط وی به جای حمله ، باید به نقاط پنهان شده در استدلال او اشاره کرد.
شناخت استدلال های طرف مقابل، مهمترین نقطه آغاز مقابله با یک استدلال غلط است.
سان تزو (پدر تفکر استراتژیک) می گوید: به جای حمله به دشمن، استراتژی او را مورد حمله قرار بدهید.
روش مقابله با یک استدلال غلط چگونه است؟
نخست نوع خطا را عنوان کنیم.
سپس ، بگوییم که چرا استدلال غلط است.
در مرحله بعد ، مثالی برای اثبات اینکه استدلال غلط است بزنیم.
در پایان، آن استدلال را برای همیشه کنار بگذاریم تا در آینده هیچ کس نتواند به آن رجوع کند.
چرا استدلال اینکه معلمان چون حقوق می گیرد پس باید تمام شرایط شغلی خود را قبول کنند و اگر قبول و رعایت نکند حقوق آنها حرام است، غلط است؟
عزیزان بهتر است بدانیم هر عضو جامعه برای اینکه خود را فردی مسئول در برابر جامعه و نسبت به وظایف شهروندی خود بداند ، نیازمند به دریافت ابتدایی ترین حقوق شهروندی خود است. به نحوی که این فرد هم به جامعه احساس دین کند و هم بتواند با بهره مندی از امکانات موجود همزمان با رفع نیاز ها ی خود ، نتیجه یا خروجی سالمی را نیز ارائه کند.
در اینکه هر معلم در جایگاه ش موظف به انجام وظایف خود است هیچ بحث و شکی نیست.
اما اینکه یک طرفه به موضوع نگاه کنیم و یا فقط بر این استدلال حکم کنیم که ، چونکه معلم حقوقی دریافت می کند پس اگر شرایط حاکم بر شغل خود را نپذیرد حقوق ش حرام است. صد درصد گرفتار مغالطه ی بیش نیستم.
اما به راستی چرا این گفتار غلط است؟
برای اثبات این ادعای خود ابتدا امر باید به قانون اساسی کشورمان رجوع کنیم .
در اصل سوم قانون اساسی کشورمان به روشنی آمده است:
رفع تبعيضات ناروا و ايجاد امكانات عادلانه براي همه شهروندان درتمام زمينه هاي مادي و معنوي وظیفه حکومت است.پي ريزي اقتصاد صحيح و عادلانه طبق ضوابط اسلامي جهت ايجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محروميت در زمينه هاي تغذيه و مسكن و كار و بهداشت و تعميم بيمه نیز جزء وظایف حکومت است.
حال سوالی پیش می آید که آیا معلمان کشور از این دو بند ابتدایی قانون اساسی کشورمان به مانند سایر افراد شاغل در بدنه دولت برخوردارند یا خیر؟
آیا ما می توانیم افراد را با پرداخت دستمزدی کمتر از حق خود به کاری بگماریم و بعد اگر آن شخص در کار خود کوچک ترین کوتاهی را کرد دستمزد نا حقش را لقمه حرام بنامیم؟ چه راحت فتوا صادر می کنیم ! فتوای که نه تنها در تخصص یک شخص عادی جامعه نیست بلکه ظلمی است بر حقوق پایمال شده تمام کسانی که در ازای کار و تخصص خود حقوقی ناچیز دریافت می کنند.ظلمی که بدون تحلیل اینکه آیا این میزان حقوق طبق اصل سوم قانون اساسی کشور فاقد تبعیضات ناروا نیست؟


در مرحله دوم
گفته می شود زمان هر کلاس درس کم است.
آیا زمان کلاسهای درسی تا کنون توسط کارشناسان امر مورد بررسی قرار نگرفته است؟ آیا این زمان ها بدون کار کارشناسی تعیین شده است؟ آیا همیشه کم بودن دلیل بر سادگی یا بی ارزش بودن است؟
قطعا مدت زمان نود دقیقه ی کلاسهای درسی دلیلی بر سادگی یا کوتاه بودن آن نیست. که اگر مبنا بر این بود، مثلا مسابقات دوی صد متر می بایست بی ارزش ترین مدل دو میدانی و آسان ترین آنها بود. در حالی که با ارزش ترین مدل کل مسابقات جهانی ، کسب مقام نخست در مسابقه ی است که تنها زیر ده ثانیه ای طول می برد.
بارها در نوشته های پیشین خود گفته ام رابطه مستقیمی بین داده و ستانده است.
بله ؛ اگر معلمان کشور از هر لحاظ تامین بودند و سپس کوچک ترین کوتاهی می کردند لایق شدید ترین برخوردها بودند. اما نه اینکه ما حقوق اولیه ذکر شده در قانون اساسی کشور را در خصوص معلمان رعایت نکرده ایم و از آنها انتظار داریم با نگاه بخیل گونه که خدای نکرده یک دقیقه دیر سر کلاس بروند! هر چند به نظر نگارنده برعکس تفکر عده ی پشت میز نشین و دور از محیط کلاسی معلمان امروز ما ، چندین و چند برابر حقوق دریافتی زیر خط فقر خود در حال خدمت صادقانه هستند و نه تنها کسی برگردندشان حقی ندارد بلکه همه جامعه وام دار آنها هستند.

به راستی ما به معلمان چه داده ایم که این چنین بر آنها می تازیم!


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یکشنبه, 05 شهریور 1396 08:04 خوانده شده: 2265 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +15 -19 --
مینو امامی 1396/06/05 - 08:52
همکار محترم جناب آقای نیک اندیش، از دلسوزی و نگاه شما سپاسگزارم. اینجانب به حرام بودن کل حقوق معلم اشاره نداشتم بلکه به دقایق قابل توجه نه یک دقیقه دیر رفتن معلم به کلاس ،اشاره کرده ام. همکار محترم ، من نیز فرهنگی هستم اما دلیل نمی شود حال به هر دلیلی ، کار نادرست را نادیده بگیرم.ما مَلک یا فرشته نیستیم که گفتن یک از صد ، این قدر موجب آزردگی گردد.
علت این همه غوغا قبول کردن اصل مسأله از سوی همکاران محترم است و گر نه مثل سایر نوشته ها دریغ از یک نظر.
شما با تجربه ی نوشتاری خود در صدای معلم حساسیت نوشته ها را درک می فرمایید. ما که نگفتیم معلمان آقایان زنجانی یا کرباسچی و.... هستند ما گفتیم معلم در حد توانایی های خودش می تواند این فعل را انجام ندهد.این همه غوغا بدان دلیل است که شاید همکاران محترم خصوصا خانمها، یکی از تنهاترین دل خوشی هایشان همین مسأله است،که نشان می دهد ما چقدر تنهاییم و چقدر به گفتگو با همنوعان خود نیازمندیم.
پاسخ + 0 0 --
نیک اندیش 1396/06/05 - 10:22
همکار گرامی خانم مینو امامی سلام
ابتدا عرض کنم من در آغاز شرط صحیح یک مناظره را توضیح دادم شرح کلی برای یک گفتگو منطقی دو طرفه. بحث حلال و حرام هم یک بحث کلی برای کل جامعه است. که افردی در سالهای گذشته هم عنوان کردند.
صحبت بنده و شما یکی است اما از دو نگاه متفاوت.
بنده موافق دیر رفتن نیستم اما موافق آن هم نیستم بدون شناخت علت ها فقط بر معلول خرده گرفت.
متن زیر برگزیده قسمتی از سخنرانی دکتر علی شریعتی است که می گوید :
پاسخ + 0 0 --
نیک اندیش 1396/06/05 - 10:24
در گذشته تو اربابت را به سادگی می شناختی! و شلاقی را که میخوردی دردش را به سادگی احساس می کردی! و می دانستی که برده ای! و چرا برده ای! و کی برده شدی! و چه کسانی تو را برده کرده اند ، ما اکنون سرنوشت تو را داریم اما بی آنکه بدانیم چه کسی ما را برده این قرن کشانده است و از کجا غارت می شویم و چگونه به تسلیم و انحراف اندیشه و چگونه به عبودیت های زمینی دچار شده ایم و اکنون نیز ما را همچون چهار پایان ، نه تنها به بردگی می کشند بلکه به بهره کشی گرفته اند ، بیش از عصر تو و بیش از نسل تو برادر ما بهره می دهیم ، همه این نظام ها و قدرت ها و این ماشین ها و سرمایه ها و این کاخ های بزرگ جهان را ما با پوست و رنج و پریشانی و محرومیت خود به چرخ انداخته ایم و فقط به اندازه ای می دهند که تا فردا باز به کار آییم ، عدالت برادر بیش از عصر تو محروم است و ظلم و تبعیض طبقاتی و ستم بیش از عصر توست با چهره تازه و پیرایه های تازه تر و برادر «علی» تمام عمرش را بر رویه این سه کلمه گذاشت ، مظهر بیست و سه سال ، تلاش و جهاد برای ایجاد یک ایمان ، اما نتوانست … ،
پاسخ + 0 0 --
نیک اندیش 1396/06/05 - 10:25
اما توانست مذهبی را و پیشوایی و سیادتی را برای همیشه ، برای من و ما! برادر! اعلام کند ،
مذهب عدل و مذهب رهبری خلق و قانون…
و علی سه شعار گذاشت ، سه شعاری که همه هستی خودش و خاندانش قربانی این سه شعار شدند :
(« مکتب » ، «وحدت» و «عدالت» ). و سلام .
پاسخ + 0 0 --
مهدی*** 1396/06/05 - 13:03
خانم امامی... صدا و سیما و قانونگذاران جامعه و مجریان آن در جهت پایمال شدن شخصیت و منزلت فرهنگیان به اندازه کافی تلاش وافری از خود نشان می دهند بهتر است که ما فرهنگیان و دلسوزان جامعه از همدیگر حمایت کنیم نه اینکه یک معلمی شاید چند دقیقه دیر سر کلاس حاضر شود آن را در رسانه ها اعلام نماییم تا عزیزان فرهنگی در این اوضاع خراب حقوقی و تبعیضات ناروا بیش از پیش مکدر شوند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/05 - 13:54
خوشم میاد کم هم نمیاری خواهر. یک کلمه بگو اشتباه کردم و خلاص! بیشتر همش نزن! آموزش و پرورش با وجود افرادی مثل شما به این روز افتاد. خوشحالم که ما نسل جدید معلمان افکاری مثل شما نداریم!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/06 - 16:31
احسنت جناب نیک اندیش.
مخصوصا مطلبی رو در مورد برده داری نوین نوشتی.
خوشحالم از اینکه همکاری نیک اندیش دارم.
پاسخ + 0 0 --
معلم... 1396/06/07 - 07:25
موافق
پاسخ + +12 -14 --
مینو امامی 1396/06/05 - 08:53
حال به خاطر دل خوشی خودمان از یک سو، و به دلیل
بی نهایت ظلم حاکم از سوی وزارت بر معلمین ، باید از حق و حقوق و تکالیف شغلمان در گذریم؟!
همکار محترم ، از زاویه بنده نیز به مسأله نگاه کنید بد
نمی شود. اکثر مدارس ما الان یک شیفته هستند بیایید بجای داد و فغان از مسئولین بخواهیم که زنگ سیاحت معلمین را به 20 تا 30 دقیقه اضافه نمایند نه این همه فریاد.
قرار نیست که هر کسی که به حیاط خلوت ما وارد شد و گفت بالای چشم تان ابروست او را بزنیم و بکوبیم. پس قلم من و شما کجا رشد و تعالی خواهد یافت؟ پس اصل برخورد آراء کجا پنهان شده است؟
همکار محترم ،امید که آستانه ی تحمل خودمان را بالا برده و هر چیز را در جای خودش حل و فصل نماییم و از تداخل آنان بپرهیزیم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/05 - 13:55
بیکاری ها؟ بازنشست شدی برو به خانوادت برس دست از سر آموزش و پرورش بردار بزار به درد خودمون بمیریم بابا!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/05 - 21:07
خانم امامی جان خودت دست از سر کچل معلمان بردارید بگذارید با غمهای خودشان بسازند برو به کارمندان بانک گیر بده شما که دیگر معلم نیستی به همه جامعه بپرداز اصل را رها کرده ای چسبیده ای به فرع خر معلمان از کرگی. دم نداشت
پاسخ + +10 -7 --
یک فرهنگی 1396/06/05 - 09:54
آقای نیک اندیش فردی دلسوز عاقل و عادل هستند.
بنده ایشان را در کلام و رفتار کامل قبول دارم.
پاسخ + 0 0 --
نیک اندیش 1396/06/05 - 16:51
سپاس از لطف و محبت شما.
پاسخ + +7 -6 --
یک فرهنگی 1396/06/05 - 09:54
آقای نیک اندیش فردی دلسوز عاقل و عادل هستند.
بنده ایشان را در کلام و رفتار کامل قبول دارم.
پاسخ + +11 -8 --
ناشناس 1396/06/05 - 12:25
احسنت جناب نیک اندیش مثل همیشه عالی بود،بعضی ها فقط کاسه داغ تر از آش هستند،ادعا طبق طبق
پاسخ + +13 -8 --
شهاب 1396/06/05 - 13:08
درود برجناب نیک اندیش عده ای ظاهربین شغل معلمی را به گونه ای می بینند که یک دقیقه نباید کم وزیاد شود درصورتیکه مخاطب معلم انسان است وانسان برای یادگیری به پیش نیاز هایی نیاز دارد تا این امر یادگیری محقق شود گاهی در ده دقیقه می توان کلی مطلب آموزش داد ولی گاهی اوقات در یک ساعت نمی توان یک مطلب آموزش داد
پاسخ + 0 0 --
نیک اندیش 1396/06/05 - 16:58
سپاس از مخبت شما .حق حیات طیبه برای همه تلاشگران جامعه هست
پاسخ + 0 0 --
علی ش 1396/06/05 - 19:09
مرحبا...
یاد اون ماجرا افتادم که وقتی برف مدارس را تعطیل میکنه بچه ها میگن :
جااااااااااااااااااااااااااااااااان
معلما (مثل من)میگن : آخ جاااااااااااااااااااااااااان
حواسمان باشد مخاطبهای ما هم مثل ما انسانند و از ما به مراتب کم توان تر و به تفریح و شادی مشتاق تر.
پاسخ + +11 -3 --
بازنشسته 1396/06/05 - 13:45
مطالب آقای نیک اندیش و خانم امامی متین اما:
- معلم هم همچون سایر کارکنان دولت کارمند و حقوق بگیر همین نطام و مملکت و فرزندان هرکدام هم در یک مملکت زندگی و حق وحقوق مناسب و مساوی در مملکت هستند و یکی از اهداف مردم در انقلاب رفع تبعیضات نا بجا بود .ولی متاسفانه نه تنها این تبعیضات کم نشده بلکه روز به روز پر رنگ تر بوده.
- دز مملکت ما هر نهاد وسازمان و وزارت خانه ای که دستی در رسیدن به پول های بیت المال دارد به انواع بهانه ها برای کارمندان خود حقوق ومزایا بی حد و حساب در نظر می گیرند . ولی چون آموزش و پرورش چیزی در دست ندارد باید مثل یک گدا همبشه چشم بدست دیگران باشد و این نهایت بدبختی و عقب ماندگی یک جامعه است
- لذا همکاران عزیز به جای اینکه خودمان دربین خودمان (جامعه ی فرهنگی) به بیان نقطه ضعف ها اقدام نماییم بیایم قلم ها و بیانات خود را به تنویر افکار مردم ،جامعه ، دولتمردان نظام و دولت و مجلس بپردازیم و راضی به اینهمه تفاوت ها و ظلم ها نباشیم .در مقابل درانجام وظایف خود نهایت دقت هم داشته باشیم
پاسخ + 0 0 --
نیک اندیش 1396/06/05 - 17:01
سلام و سپاس. بله همین موارد بصورت کلی در مطلب عنوان شده مهم این هست ما ببینم آیا یک مرد معلم با زن خانه دار و دو فرزند می تواند با این حقوق حیات طیبه داشته باشد که جواب خیر است

ممکن است در یک خانواده زن و مرد شاغل باشند که آنها در گروه هدف به حساب نمی آید
پاسخ + +9 -7 --
مینو امامی 1396/06/05 - 17:06
از همه ی همکاران محترم سپاسگزارم.
همکار محترم خلافی انجام نداده ام که عذرخواهی کنم . عذرخواهی کردن نشانه ی بزرگی است اما برادر گرامی ، مثل آن می ماند که به فرزندتان بگویید دروغ حرف نزن ،اما وقتی کسی به شما زنگ می زند که قصد صحبت کردن ندارید با اصرار از این طرف می گویید بگو منزل نیستم.
شما را به خدا ما در صدای معلم خودمان برای دلخوشی خودمان می نویسیم ؟از بین بیش از 70 نظر همکاران به نوشته ی بنده، کدام مسئولی سخن گفت؟ آنان ردای محافظه کاری بر تن کرده اند و سفت و محکم میزشان را چسبیده اند.
برادر گرامی مسایل اعتقادی شاید نیاز به تقیّه داشته باشد اما نیاز به عذرخواهی ندارد.
شما واقعیت موجود را قبول فرمایید و بیندیشید. آموزش و پرورش فقط از حقوق دریافتی من و شما ، یا رفاه ما معلمین یا نیازهای آنان تشکیل نشده است و سازمانی چند وجهی و عام المنفعه می باشد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/05 - 21:11
خانم محترم اصلا معلمان کلاس نمیروند خوش حال باش که حرفت را میخواهی به کرسی بنشانی به زور البته معلمان زیر حرف زور وغیر منطقی و تهمت های ناروا نمیروند
پاسخ + +10 -5 --
مینو امامی 1396/06/05 - 17:17
با سلام ،جناب آقای نیک اندیش ، از توضیحات حضرتعالی سپاسگزارم.
این اولین نوشته ی بنده نیست که خوانندگان محترم با خطوط فکری ام ،آشنا نباشند. هم در قبلی ها و هم در نوشته فوق بنده به چند علت اشاره کرده و سه نقطه به معنی و دیگر دلایل گذاشته ام . بنده اولین قدم در یک فعالیت پژوهشی یعنی "طرح مسأله " را انجام دادم ، بیاییم به بررسی دلایل آسیب شناسی مسأله و بررسی آن بپردازیم. یقین با روش "اقدام پژوهشی " یا هر روش دیگری ، می توان به بررسی بیشتری پرداخت. فراموش نکنیم که هر مسأله بجای خود می تواند مهم و اثرگذار باشد، و چه بسا نکات بسیار طریف و ریزتری ، اثرات تخریبی فوق العاده ای داشته باشند.(همانند قطرات آب که دل صخره ها را می شکا فند) مدرسه فقط از معلمین تشکیل نمی شود و همه در آن متعهد هستند که به حقوق و تکالیف نقش های خودشان به درستی عمل نمایند.
پاسخ + +10 -6 --
مینو امامی 1396/06/05 - 17:21
همکار ناشناس محترم ، اگر دلسوزی به معنای کاسه داغ تر از آش شدن است.........چه بگویم. قبول یک واقعیت این قدر دشوار است؟ بنده شاید بازنشسته شده ام اما هنوز هم رسالت یک معلم را دارم. اگر از من بخواهید وزارتخانه ای را برای فعالیت انتخاب کنم قطع یقین آموزش و پرورش را با تمامی مشکلات ریز و درشت اش انتخاب می کنم، چون با گوشت و پوست ام عجین شده است. باز از لطف شما ممنون.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/05 - 21:18
خانم محترم باز نشسته یعنی دیگر مسئولیتی نداری مگر اینکه بروی تحقیق کنی کتاب بنویسی و با احساسات دیگران بازی نکنی کدام بازنشسته بانک می آید میگوید همکاران من مرخصی میروند کم کارند تجارت و دلالی زمین ومنزل میکنند هیچ وقت مگر بعضی معلمان سرخورده که دق و دلی خود را با حرام و حلال بودن حقوق بخور و نمیر سر معلمان خالی کنند و با کلمات وجدان و وظیفه و حق الناس بازی میکنند حق الناس که در جیب اختلاس گران گرامی است و علی هذا
پاسخ + +9 -5 --
مینو امامی 1396/06/05 - 17:37
ازهمکار محترم جناب آقای نیک اندیش و دیگر همکاران محترم خواننده مطالب صدای معلم ، تقاضا دارم نوشته ی "دیروز نرخ بیسوادی بیشتر بود و معلم حرمت و عزّت داشت، امروز نرخ باسوادی و سطح آن بالاست و معلم حرمت و عزّت ندارد!" اینجانب را در بخش نامه ها مطالعه نمائید، تا متوجه شوید که بنده هم معلم بودم وحال هر چند بازنشسته ام باز معلم هستم و....
پاسخ + +5 0 --
علی ش 1396/06/05 - 19:12
حکایت آ.پ مثل آن درخت تنومند و پر شاخ و برگی است که به جای آب به ریشه اش دوغ یا نفت داده اند.
از ریشه شروع به خشکیدن کردیم...
التماس بیداری و درمان
پاسخ + +8 -3 --
مینوامامی 1396/06/05 - 21:21
جناب آقای نیک اندیش، جسارت بنده
را ببخشید که مجبور به پاسخگویی عده ای
شدم. خیلی خیلی پوزش می طلبم.
پاسخ + 0 0 --
نیک اندیش 1396/06/05 - 22:44
خواهش میکنم . خانم امامی صفحه نظر ات آزاد است .بنده و شما یک حرف میزنیم با دو نگاه
به نظر من معلمان را ابتدا تامین کنند سپس با خطاها بشدت برخورد کنند

راه نخست ۳۹ سال برخورد اداری است که جواب نداده معلمی که سر تا پا دغدغه معیشت دارد و طبق آمار رسمی هفته گذشته دولت هر خانوار ۴ نفر ایرانی ۴ میلیون برای معیشت خرج کرده است نمی تواند با نصف آن حیات طیبه کند پس هم شرمنده خود و هم ناتوان در اجرای نقش خود می شود.
به نوشتن ادامه دهید پایدار باشید
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1396/06/06 - 11:40
احسنت برشما آقای نیک اندیش حرف دل ماروزدید.به خدا ما۲۵ ساله میگیم اگر میخواهید آموزش وپرورش متحول شود ابتدا زندگی معلمان رامتحول کنید بقیه مسائل اتوماتیک حل میشود.بااین شرایط اوضاع جامعه بدترخواهد شد.پایدار باشید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/06/06 - 13:52
مجبور به پاسخگویی عده ای .....واقعا جای تاسف دارد برای طرز فکر خودپسندانه شما خانم امامی اولا که مجبور نیستی جواب دهی و دوم اینکه اینها معلم هستند نه اینکه عده ای .... طرز فکر شما همین است که فقط حرف خودتان را قبول دارید و هنوز خیال میکنید مدیر هستند و عده ای دیگر معلم شما هستند و باید همه حرف شما را قبول کنند مثل قبلا ....بهتر است دیگر برا این عده ننویسید تا مجبور نشوید جواب بدهید
پاسخ + +6 0 --
محمد باقر 1396/06/06 - 12:38
با تشکر از همکاران محترم ، آقایان نیک اندیش و خانم امامی.
خانم امامی ! بنده می خواهم بدون هیچگونه غرضی با بیان چرایی اتفاق نوشته شده، به تعدادی از علل تاخیر تعدادی از همکاران در رفتن به کلاس درس بپردازم:
1: با توجه به عدم اهمیت آموزش و پرورش در بین مسولان، این تفکر بصورت ناخودآگاه به ذهن بنده القا شده و در نتیجه با خودم می گویم که شاید آوزش بنده هم زیاد اهمیتی نداشته باشد و در نتیجه در رفتن به کلاس درس تعلل میکنم.
2: با توجه به بی تفاوتی مسولان در مقابل خواسته های بحق معلمان، بنده نیز تنها راه اعتراض را انجام چنین کارهایی میدانم.
پاسخ + +5 0 --
محمد باقر 1396/06/06 - 12:41
توصیه:
خانم امامی جهت پاسخ دادن به کامنت مشخص، با کلیک بر روی کلمه"پاسخ" که در سمت چپ و بالای هر کامنت قابل مشاهده است اقدام نمایند. با تشکر.
پاسخ + 0 0 --
مینوامامی 1396/06/06 - 15:38
باسلام، تشکر لطف کردید.
پاسخ + +3 -6 --
ناشناس 1396/06/06 - 21:43
باسلام خانم امامی نظرات خودشون رو باتوجه به معلمان ومشاوران که نوشته بودند ضعیف عمل میکنند که درمدرسه همکارشان بوده اند تعمیم میدهند وبااطمینان واعتمادبه نفس نقش مشاوران که توحوزه مختلف فعالیت دارند کم رنگ وتوهین میکنند واقعا متاسفم...
پاسخ + +5 0 --
ارمان امیری 1396/06/08 - 01:24
با سلام، اینکه ما معلمان کمی دیر به کلاس میرویم تقریبا بدون هیچ گونه تعصبی واقعیت دارد، ولی به نظر اینجانب بعد از ۹۰ دقیقه کلاس ۱۰ دقیقه زنگ تفریح مدت زمان کوتاهی است و باید بیشتر شود، حداقل ۲۰ دقیقه شود. از طرف دیگر چون دریافتی معلمان به نسبت سایر کارمندان بسیار پایینتر است و سیستم هم با بی اعتنایی عمدی با این مساله برخورد میکند شاید بتوان گفت این نوعی رفتار عمدی همکاران در برابر این بی عدالتی است.
پاسخ + +2 0 --
مسعود 1396/06/09 - 18:57
سلام من قصد دارم عمدا دیر به کلاس برم و بیشتر غیبت کنم چرا ؟ چون حقوق حق التدریس پارسالمو که جون کندم بهم ندادن چه ساعتایی بیدار خوابی کشیدم سوال طرح کردم مطالعه کردم درس دادم برگه تصحیح کردم ا نا همش بی ارزش بود . حالا به قول خانم امامی من اگه دیر برم و غیبت کنم فعل حرام انجام دادم . فعل حرام رو اونایی انجام میدن که وعده و عید میدن و عمل نمی کنن انجام میدن . خانم امامی اگه این حرامه پس اون چیه ؟

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور