گروه گزارش/
همان گونه که قبلا نیز قول دادیم ( این جا )؛ سعی صدای معلم بر این است که سخنان وزیر آموزش و پرورش را بدون هر گونه کم و کاست و فقط بر اساس اصول حرفه ای و رسانه ای منتشر کند.
در این قسمت بخش پابانی سخنان دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش که به مناسبت هفته معلم سال 1396 و با حضور نمایندگان رسانه ها کشور برگزار گردید تقدیم شما مخاطبان محترم صدای معلم می گردد
گروه اخبار/
به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل از استان گیلان، محمد باقر نوبخت در مراسم تجلیل از معلمان و بازنشستگان برگزیده استان با اشاره به طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان از فروردین ماه امسال، خاطرنشان کرد: در قانون بودجه سال 96 سه هزار و 400 میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد که به تدریج در طول برنامه ششم توسعه به بازنشستگان دولت پرداخت می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به رشد 54 درصدی بودجه عمومی کشور نسبت به شروع کار دولت گفت: در سال 92 بودجه دولت 210 هزار میلیارد تومان بود که این رقم در سال 95 به 346 هزار میلیارد تومان رسیده است.
سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: با وجود مطلوب نبودن دریافتی های فرهنگیان، رشد 112 درصدی حقوق معلمان نشان از رویکرد مثبت دولت در توجه به فرهنگیان است.
نوبخت به افزایش اعتبارات عمرانی در کشور اشاره کرد و افزود: برخلاف تصور برخی افراد، بودجه های عمرانی نسبت به سال 92 ، 91 درصد رشد داشته در حالی که اعتبارات جاری به نسبت سال 92 ، رشد 71 درصدی را نشان می دهد.
وی گفت: دولت یازدهم به اقشارآسیب پذیر توجه ویژه داشته است به طوری که دستمزد مستمری بگیران کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی نسبت به سال 92 افزایش 4/3 برابری را نشان می دهد.
گفتني است؛ در حاشیه این مراسم، دکتر نوبخت از نمایشگاه آثار و دستاوردهای دانش آموزان هنرستانی برخی مناطق استان بازدید کرد.
پایان گزارش/
گروه اخبار/
نماینده مردم تهران، اسلامشهر ، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت : علیرغم تمام تلاشها و پیگیریهای انجام شده، وضعیت معیشت معلمان به نقطه مطلوب نرسیده در حالی که ما خواهان همترازی حقوق معلمان هستیم.
فاطمه سعیدی که در مراسم تجلیل از معلمان نمونه اسلامشهر سخن می گفت،ضمن تبریک هفته معلم اظهار داشت: ما در مجلس شورای اسلامی مطالبهگر هستیم و خواهیم ماند، تقاضای ما پرداخت دیون معوقه معلمان نیست، بلکه باید رتبه بندی معلمان عملیاتی شود.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزود: ما تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان به کار بستهایم.
عضو مجمع نمایندگان تهران، تاکید کرد: در خصوص برنامه ششم توسعه که فقط یک مورد خرید خدمت و بازنشستگی درآن آمده بود، در بحث بودجه آموزش و پرورش تلاش کردهایم تا بودجه را افزایش دهیم، که این امر محقق شد و رتبه بندی معلمان نیز به نتیجه رسیده که بهزودی خبرهای خوشی هم اعلام خواهد شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در کشور افزود: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است، همان طوری که پاسداری از صندوقهای اخذ رأی توسط معلمان انجام میشود، حفاظت و نگهداری از آرا نیز به معلمین سپرده شده و این نشان از اعتماد و صداقت و امانتداری معلمان است.
وی با اشاره به جمعیت یک میلیونی جامعه فرهنگیان کشور، گفت: ما فرهنگیان نشان دادهایم که انجام هر کاری را اگر بخواهیم، انجام میشود، همه نگاهها به حرکات و اقدامات شما معلمین و فرهیختگان است، ما نمیخواهیم روزگار به بدی از ما یاد کند.
سعیدی افزود: ما آیندهای خواهیم ساخت که مقام و منزلت معلمین حفظ شود، هیچ معلمی غم نان نداشته باشد، هیچ خانوادهای غصه بیکاری نداشته باشد، همه همکاران فرهنگی باید باشعور و درک خردمندانه خود در انتخابات شرکت کنند و تداومبخش امید باشند.
کانال رسمی فاطمه سعیدی نماینده مجلس
ایرانیان همواره انسانهایی قدردان و ستایشگر آموزگار و استاد بوده و هستند/ سنّت «تشکر و تقدیر» از بارزترین نمادهای فرهنگ ایرانی است و دین مان نیز مؤیّد این خصلتِ شایسته است/ تغییر در رفتارهای نیکِ اجتماعی، یکی از تغییراتی است که ناخواسته(و گاه خودخواسته) در رفتار ما منجر به آسیب و دغدغه میشود و چهبسا برای پاسداشت یک حُسن و نیکی، به بیراهه رفته و اشتباه عمل میکنیم/ چند سالیاست که در مدارس (خصوصاً مدارس ابتدایی) مدارِ داوطلبانه و انفرادی بودن تهیه هدیه و پیشکش به معلمان و آموزگاران عزیز، به یک امر رودربایستی و گاه اجبار بدل شده است/ هرچند برخی از نمایندگان کلاسها گمان میبرند در حال انجام امری خیر و همهپسند هستند، ولی چون کمتر کسی به صراحت از نوع ذهنیت خویش سخن میگوید، هیچ اعتراض و تقاضای تغییر شیوهای بروز داده نمیشود و به طور معمول همه اولیا مشارکت میکنند و بعضاً این ارقام به حدی گزاف میشود که خرید هدایای پرطُمطراق مانند سکه طلا و ... نیز مطرح میشود/ عمده و اصلیترین ایرادی که به این حرکت وارد است، عبارتاست از: ایجاد فضای اجبار برای مشارکت همه خانوادهها، حتی آنانی که تمایلی به اینکار ندارند، که این فضای ناخواسته و معیوب، صدمهای عظیم به فرهنگ زیبای «تقدیر و تشکر» در اجتماع وارد میکند و در مواردی هم اگر دانشآموزی متوجه این مراودات بین اولیای خود و اولیای دوستانش شود، ناخواسته و غیرمستقیم، آموزشهای غلط میآموزد
برایم جا انداخته بودند دوست داشتن من در مقابل ناکارآمدی نظام آموزشی پشیزی ارزش ندارد و این نظام می تواند اشتیاق کودکانه من به مدرسه را در طول چند سال به سادگی به انزجار تبدیل کند/ به اشتباه فکر می کنیم جامعه گل و بلبل شده در صورتی که اصلا این طور نیست و آنجا که ما بزرگ شدیم شهر همچنان همان رنگ است و خط کش و ناسزا و تحقیر ابزار اصلی روبه رو شدن با دانش آموز بدبخت است/ من حاصل چند معلم دلسوزی هستم که معرفت این را داشتند که به من یادآور شوند که پسرم این بنا فرسوده است پس خیلی به آن تکیه نده تا برتو آوار نشود/ با طعم این نجات ها بود که من هم علاقه مند شدم با تمام قوا تا پایان عمر کلنگ بر این بنای فرسوده بزنم/ به این دلیل معلم شدم تا شاید بتوانم به عزیزانم بگویم و اثبات کنم که شما بیش از آنید که مدرسه از شما تصویر داده است/ معلم کسی است که می فهمد اگر بچه ای در مدرسه چیزی نشد معنی آن نیست که در جامعه بزرگتر هم چیزی نخواهد شد و همیشه امید به آینده را در او حفظ می کند/ معلم کسی است که از خودش تصویر یک انسان کامل در گذشته و حال و آینده منتقل نمی کند تا دانش آموزانش با هر خطایی احساس بی ارزشی و حماقت کنند