سند 2030 که دیگران چه موافق و چه مخالف از آن حرف می زنند فقط درحکم برگ بازی و گروکشی از هم دیگر شده است و آنچه مغفول مانده است آموزش و پرورش است و از طرفی سند تحول بنیادین هم که رویکرد آرمان گرایانه محض دارد و با نیازها و واقعیات جامعه هدف بیگانه و ناکارآمد است/ برنامه ها ی آموزش و پرورش باید بر مبنای حفظ و کرامت منابع انسانی و توجه به علوم انسانی نقادانه و دگر اندیشانه باشد/ برنامه ها و سیاست ها در آموزش و پرورش چه در سطح کلان و خرد آن ، قائم به شخص بوده و راهبردها و رویکرد برنامه های آموزشی و تربیتی تبدیل به یک عادت و رویه ی تکراری و دور باطل شده است و البته با عناوین پرطمطراق و بی محتوای و بی خاصیت/ تباهی و اضمحلال جامعه نتیجه شکاف و مرزبندی میان انسان هاست/ آنچه به قالب و محتوی ( ظرف و مظروف ) یک سند خوب ارزش می بخشد انسان است ، انسانی که خوب ببیند و آگاه باشد
آیا ما ایرانیان آنگونه که خیلیهایمان باور داریم، میتوانیم مدعی شویم که متفاوت از اقوام و ملیتهای دیگر هستیم/ بخشی از پاسخ در گرو اجازه طرح ناهنجاریها است/ به دلایل متعددی، در ایران ترجیح داده میشود تا ناهنجاریها بالأخص ناهنجاریهایی که جنبه اخلاقی پیدا میکنند در سطح جامعه مطرح نشوند/ تلاش در پنهان ساختن آمار و ارقام تجاوزهای جنسی، کودکآزاری، جرمهای ناموسی و موارد اینچنینی میتواند این باور نادرست را در میان ما ایرانیان به وجود بیاورد که ما تافته جدا بافته هستیم و فضیلتهای اخلاقی ما خیلی بالاتر از دیگران است/ البته مسئولین و رسانههای حکومتی وقتی این قبیل جنایتها در کشورهایی که «دشمن» تعریف میشوند اتفاق میافتند، مانور میدهند که این وضعیت اخلاق در جوامع مادی، بیدین یا سکولار غربی است؛ اما جالب است در مواردی که حوادثی نظیر آتنا در جامعه خودمان اتفاق میافتند با سکوت معنادار مسئولین مواجه میشود تا طوفان بگذرد/ چرا و چه میشود که امثال قاتلین آتنا در جامعه به وجود میآیند و چگونه میتوان از طریق تعلیم و تربیت درست و نه شعارهای سیاسی و ایدئولوژیک زده از وقوع آنها کاست و جامعه امنتری برای آتناها ایجاد نمود
گروه اخبار/
« مریم میرزاخانی » که مدت ها در حال جدال با بیماری خود به سر می برد سرانجام همه را داغدار فقدان خود نمود .
هجرت نابه هنگام دانشمندی این چنین سترگ و بی همتا، آن هم در عنفوان جوانی و در اوج شتاب علمی ، اندوهی بس گران است .
« صدای معلم » درگذشت این نابغه و دانشمند ایرانی را به جامعه علمی ایران و جهان تسلیت می گوید .
پایان پیام/
تحلیل اجتماعی مسائل جنسی در این کشور کار آسانی نبود/ چند بار با خودم گفتم که از خیر این بحث بگذرم و من هم مانند برخی از همکارانم در دانشگاهها به همان عناوین مصوّب اکتفا کنم/ با توجه به نظراتی که از کلاسهایم گرفتم متوجه شدم که جای این نوع موضوعات چقدر خالی است/ واقعیت آنکه پرسشهای آنان بیشتر مرا نگران میکرد/ از این بگویند که در مدارس راهنمایی و دبیرستان شان با چه صحنههایی مواجه شدهاند/ با خواندن و شنیدن حرفهای دانشجویان مدام از خودم سؤال میکردم که بهراستی نهادهای قبل از دانشگاه به آنها چه چیزی یاد دادهاند/ گویی هر نهاد مسئولیت خود را به نهاد بعدی موکول کرده و نخواسته است تا تبعات طرح این مباحث برای نوجوانان را بپذیرد/ کاش میتوانستم از درد و رنج برخی از آنها بنویسم که چگونه در کودکی مورد تجاوز و آزار جنسی قرارگرفتهاند و هماکنون پریشانحالاند، پریشانحال/ پس از واکنشهایی که در دوره انتخابات به سند 2030 رخ داد قشرهای مختلف از طریق کانال پیام دادند و درخواست کردند که نظرم را درباره این سند بگویم/ در اینجا دختران خردسالی همچون آتنا باید مراقب چهرههای بسیار آشنا باشند، چهرههایی که هر روز به آنها لبخند میزنند، مهرباناند، به آنها شکلات و عروسک میدهند! و نوازشهایشان را از سر شروع میکنند و .../ این زجرآورتر است/ بگذارید شبکههای مختلف صداوسیما که در این خصوص باید اطلاعرسانی کنند از رشد ناهنجاریهای اخلاقی و آسیبهای اجتماعی در جامعه امریکا بگویند و پسازآن مردم جامعه خودمان را نشان دهند که با دستور کارگردان به دوربین لبخند می زنند و با صدای بلند می گویند «ما خیلی خوبیم، خییییییلی»...
با مطالب کتاب درسی یک تست کنکور را نمی توان در یک دقیقه حل کرد ؛ چرا تست ها چنین طراحی می شوند/ این عجیب نیست/ چرا پس از چند دهه برگزاری کنکور هنوز راهکار مناسب تری انتخاب نشده است/ مدیران هیچ گاه از بین نمی روند بلکه از اتاقی به اتاق دیگر و از میزی به میز دیگر منتقل می شوند/ چگونه است که آموزش و پرورش با این همه بودجه و این همه پرسنل و این همه مدیران متفکر و نابغه و صلاحیت دار و مدیر مادرزاد نتوانسته اند در حد یک آموزشگاه خصوصی زبان خارجه عمل کند/ اگر می گویید طرح تحول بنیادین! از معلمان بپرسید، این طرح چیست
باسلام
در نظام آموزشی آن گونه که برای زبان انگلیسی و ریاضی و هندسه و... برای دانش آموزان تبلیغ و بزرگ نمایی صورت گرفته است برای درس قرآن آن چنان که در ذهن دانش آموزان تجسم یابد نبوده است و متاسفانه یادگیری قرآن جزء اولویت آخر برنامه زندگی دانش آموزان است و در مباحث کتاب های درسی عمیقا" دانش آموزان را درگیر یادگیری جامعیت قرآن نمی کند و دانش آموزان رابه تامل و تدبر در مسائل و معجزات موجود در قرآن آشنا نمی کند.
باید مطالب کتاب درسی قرآن ، دانش آموزان را عمیقا" به دل اقیانوس بیکران معجزه بزرگ قرآن فرو برد و معنا و مفاهیم قرآنی را از همان ابتدا در قلب دانش آموزان جایی داد که بتوانند آن را درونی سازند و ملکه ذهن آنان گردد و تاثیر یادگیری قرآن در اخلاق ، رفتار و فکر دانش آموزان در زندگی مشهود باشد.
قرآن کلام خداست و از غیب است و اگر درست واز عمق دل قرآن را بخوانیم و معنی درست آن را بفهمیم در روح وروان انسان تاثیر گذار است و باعث سعادتمندی در دنیا و آخرت فرد می شود .
پس همه فرصت راغنیمت شماریم و نتیجتا" برای یادگیری و آموزش بهتر و به روز قرآن چه جایی بهتر از مدرسه.
آب دریا را گر نتوان کشید به قدر تشنگی باید نوشید.
با سپاس
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
معلمانی که حکم باغبانانی را دارند خسته از وعده های توخالی گذشته و غرق در مشکلات امروز خود. باغبانانی که اغلب حتی ابزار لازم برای باغبانی را ندارند. انتظار معجزه داشتن از چنین باغ و چنین باغبانی دور از عرف معمول است/ چطور می شود این آمار 40 نفر دانش آموز به ازای هر یک معلم و یک کلاس را تغییر داد بدون آنکه که منجر به افزایش سقف هزینه ها نشود/ هنوز از نفوذ شدید نمایندگان مجلس و افراد وابسته به وابسته سالاری در مجموعه خود خبر ندارید ! در کل مجموعه آموزش و پرورش چیزی به نام سیر نزولی نداریم/ اجرای اکثرا جشنواره ها اجباری و الزامی است و رتبه مدارس و مدیران با اجرای همین جشنواره ها تعیین می شود، بودجه که برای اجرای آنها داده نمی شود ، از دانش آموزان هم که گرفتن هر گونه وجه تخلف محرز است. پس تکلیف چیست/ چرا فرهنگیان با بیشترین تعداد کارمند دولت بانک مستقل خود را ندارند؟ چرا فرهنگیان هیچ وام مسکنی در طی 30 سال دوران خدمت خود ندارند
خانوادهها تربیت فرزندانشان را به دستگاه عریض و طویلی میسپارند که در طیّ سالهای گذشته از تربیت یک مدیر شایسته که بتواند سکان هدایت وزارتخانه را در اختیار بگیرد، ناتوان بوده است/ وزیر فعلی آموزش و پرورش بیرمق و بیانگیزه به نظر میرسد/ وزارتخانهی او در روزهای منتهی به انتخابات به پاشنهی آشیل دولت روحانی تبدیل شد و مخالفان روحانی از دو منفذ انفعال وزیر در برابر هجمهها علیه سند ۲۰۳۰ و نیز موضوع واردات پوشاک توسّط دختر او ضرباتی سهمگین را به دولت وارد کردند/ آیا میدانید منتقدان شما در ادارات دستِبالا را دارند و معلّمان و دانشجو معلّمان با عنایت به همین وضعیت از اینکه در مدارس، ادارات و دانشگاهها رأی خود را اعلام کنند، میترسیدند/ تنها کسانی میتوانند این تغییر را مدیریت کنند که انگیزهی کافی برای کار کردن، توان مورد نیاز برای سینه سپرکردن در برابر دشواریها و شجاعت لازم برای رویارویی با مخالفتها را داشته باشند