صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

حرف های این روزهای آقای دانش آشتیانی نشان داد که تا چه اندازه آموزش و پرورش و چه بسا وزیر آن مظلوم است/ شاید عدم تامین 500 تا 600 میلیارد باقیمانده مطالبات فرهنگیان علی رغم وعده های چند باره پرداخت ، بیشتر یک بازی سیاسی برای تنبیه و بی اعتبار کردن وزیری باشد که خیلی در چند ماهه نزدیک انتخابات و در روزهای اوج آن با دولت همراه نبوده است/ همین عدم پرداخت مابقی مطالبات امروزه اصلی ترین عامل عدم مقبولیت ایشان است و به خوبی توانسته یک بازی را به پیش ببرد : " همراه کردن فرهنگیان با گزینه تغییر در وزارت !/ تجربه امثال آقای دانش آشتیانی و فانی و بقیه نشان داده است که قبول بزرگترین وزارتخانه کشور چقدر ریسک بالایی دارد و و محبوب ترین ها چه بسا در کمترین زمان به منفورترین ها بدل شوند/ حال این سوال پیش می آید که وقتی کسی به این اندازه با اوضاع آموزش و پرورش کشور آشنا هست و به خوبی حجم مشکلات آموزش و پرورش را به دریا تشبیه کرده است و به اذعان خیلی از کارشناسان اوضاع این روزهای آموزش و پرورش نه تنها بهتر از قبل نیست که بدتر هم شده است ، چه انگیزه ای ایشان را به قبول این مسئولیت سوق داده است/ آیا باز هم بعد از چند سال در حسرت ایام از دست رفته خواهیم بود...

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه / در پی درج مطلبی با عنوان " اغلب کتابخانه های مدارس تغییر کاربری داده اند/ وضعیت اغلب کتابخانه های مدارس در شرایط کنونی اسفبار است/ امروز دانش آموزان تحت تاثیر خانواده و نظام آموزشی فقط باید به کنکور فکر کنند" ( این جا ) ؛ وزارت آموزش و پرورش جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کرده است .

عین جوابیه به شرح زیر است

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

خوردن آهو ،گفتن یاهو !

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

در چند روز گذشته با نزدیک شدن جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر آموزش و پرورش حرکت های عجیبی در فضای مجازی در حمایت از جناب بطحایی رقم خورده است/ عکاس احتمالا جرات به تصویر کشیدن نمای باز را به دلیل عدم وجود هوادار و یا مدعوین ندارد/ ادعای دفاع از مطالبات و منافع جامعه فرهنگی، نوعی حس بلاهت را در بین فرهنگیان که جزء فرهیختگان این جامعه اند به وجود آورده است/ قصد دارند خیزش عموم جامعه فرهنگی که این روزها در مواجهه با معرفی گزینه حلقه ناکارامدی شکل گرفته را تحت الشعاع خود قرار دهد و با این تکرار و بازی رسانه ای در بین افکار عمومی، این ابهام را ایجاد کند که گویا گزینه مورد نظر موافقان بسیاری نیز دارد/ این بزرگواران که اکثرا از نیروهای اداری استان ها و شهرستان ها و وزارتخانه آموزش و پرورش اند/ تقاضا داریم که در روز رای اعتماد، نیم نگاهی نیز به انتخابات 98 مجلس شورای اسلامی نیز داشته باشند و بدانند که جامعه فرهنگی که از موثرترین نیروهای سیاسی و انتخاباتی اند ، این روزها هوشیارانه عملکرد این بزرگواران را رصد کرده و یقین دارند که نمایندگان نیز به معنای واقعی کلمه وکیل الرعایا بوده و خواهند بود

منتشرشده در یادداشت

فرهنگیان، در صحنه های انتخابات و دیگر صحنه های مقوم نظام، همیشه حاضر بوده اند، این بار متاثر از شرایط درونی و بیرونی جامعه بزرگ فرهنگیان و نیز شرایط منطقه ای و جهانی، حضوری مسئولانه تر و مطالبه گرانه تر داشتند/ بطحایی در دوران  معاونت مالی و پشتیبانی ایشان در زمان وزارت فانی، بسیار مسئله دار و حاشیه ساز شده بود/ در دوره تصدی ایشان بر حوزه ی مالی وزارت آموزش و پرورش، فریاد اعتراضات "معیشتی"  از هر گوشه و کنار کشور بلند بود و می رفت تا به مسئله ای بغرنج و هزینه زا برای نظام و معترضان بدل گردد/ پس از برکناری فانی و انتصاب دانش آشتیانی که اولین ثمره ی آن برکناری بطحایی بود، آرامشی نسبی به عرصه ی مالی این وزارتخانه بازگشت اما مسلما مقطعی و موقتی بوده و خواهد بود/ معرفی بطحایی بازگشت به عقب بزرگ و انحراف از مسیر وعده ها و قول های انتخاباتی است/ اینک با عنایت به جمیع اتفاقات رخ داده و نگاه آینده نگرانه،  عرصه ی بازی و نوبت حرکت نمایندگان عزیز است تا مهره ی خود را بازی دهند و نقش حساس و اثر گذار خود که همانا نظارت و انعکاس نظرات اکثریت یک جامعه ی هدف، پیرامون یک موضوع را به عملی موثر بدل نموده و تجلی واقعی خواست و اراده ی مردم در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های کلان و اثربخش باشند

منتشرشده در یادداشت
با نگاهی اجمالی به برنامه‌های  « سید محمد بطحایی » آنچه محرز و مسلم است بی‌برنامگی و ناکارآمدی و عدم راهکار برای رسیدن به اهداف زار می زند/ کپی صرف مطالب از سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور چه دردی را دوا می‌کند/ درادامه بیشتر به دفاع از عملکرد وزیر پیشین پرداخته‌اید که ناکارآمدی و ضعف عملکرد ایشان هیچ جای دفاعی نداشت و ندارد و رفتنش دلیل متقن این موضوع است/ میزان افزایش بودجه عمومی وزارتخانه قریب به 10 درصد سال 96 که همان بودجه سال 95 بود با 10 درصد تورم کجای این تأمین مالی جای فخر دارد و حتی دودهم درصد هم از کف تورم پایین‌تر است و پیش‌بینی 11 درصد هم با این سازوکار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیشتر تخیل است/ در بند 4 برنامه کلان نقشه جامع علمی آمده"  ارتقای منزلت و صلاحيت حرفه‌ای و مرجعيت علمي و اجتماعي معلمان، استادان، پژوهشگران و فن‌آوران ...و شما هم به آن اشاره‌کرده‌اید اما سازوکار عملیاتی برای آن ندارید/ بگذارید وزارتخانه بدون وزیر باشد با وضعیت فعلی هیچ اتفاق نمی افتد تا فکری اساسی به حال نظام تعلیم و تربیت کشور شود و یا وزیری قوی که توان نفوذ در هیئت دولت و تأثیرگذار در آموزش‌وپرورش باشد در رأس هرم قرار گیرد

نگاهی به برنامه های بطحایی و مقایسه با سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور 1414  با نگاهی اجمالی به برنامه‌های  « سید محمد بطحایی » آنچه محرز و مسلم است بی‌برنامگی و ناکارآمدی و عدم راهکار برای رسیدن به اهداف زار می زند .

بزرگوار !

در پیشگفتار رویکردها و برنامه اذعان می‌کنید " تحولات محیطی، شرایط آموزش‌وپرورش کشور رضایت‌بخش نیست و با کاستی‌ها و چالش‌هایی روبه رو می‌باشد. لذا اگر امروز برای درمان این چالش‌ها چاره‌اندیشی نکنیم فردا دیر است" فرمایش تان متین و به‌جاست اما صرفاً شعار است و کلی‌گویی .

بزرگوار !

کپی صرف مطالب از سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور چه دردی را دوا می‌کند؟

باورتان بر این است که "ارتقای جایگاه آموزش‌وپرورش در جامعه به‌عنوان نهاد مولد سرمایه انسانی و اجتماعی و موتور توسعه و پیشرفت کشور. اما من به این "باور" شما اطمینان دارم و داعیه وزارت هم ندارم پس با باور نمی‌توانید تحول ایجاد کنید تا به اطمینان قلبی نرسید.

سید بزرگوار

کاش حداقل متن را  چندین بار می‌خواندی !

دربند 2 باورتان چنین آورده‌اید" ایجاد عزم ملی و مشارکت تمام قوا، دستگاه‌ها و نهادها به‌ویژه خانواده‌ای محترم دانش آموزان." یعنی چه در چه جهت با چه هدف معنی این جمله چیست؟

در ادامه بیشتر به دفاع از عملکرد وزیر پیشین پرداخته‌اید که ناکارآمدی و ضعف عملکرد ایشان هیچ جای دفاعی نداشت و ندارد و رفتنش دلیل متقن این موضوع است.

 

جناب بطحائی عزیز !

میزان افزایش بودجه عمومی وزارتخانه قریب به 10 درصد سال 96 که همان بودجه سال 95 بود با 10 درصد تورم کجای این تأمین مالی جای فخر دارد و حتی دودهم درصد هم از کف تورم پایین‌تر است و پیش‌بینی 11 درصد هم با این سازوکار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیشتر تخیل است.

 

بزرگوار !

در سند تحول بنیادین در فصل هدف‌های عملیاتی و راهکارها آمده است لذا  هدف‌های عملیاتی و راهکارهای ذیل آن‌ها، لزوماً از تناظر یک‌به‌یک باهدف‌های کلان برخوردار نیستند.

در بند 4 برنامه کلان نقشه جامع علمی آمده"    ارتقای منزلت و صلاحيت حرفه‌ای و مرجعيت علمي و اجتماعي معلمان، استادان، پژوهشگران و فن‌آوران ...و شما هم به آن اشاره‌کرده‌اید اما سازوکار عملیاتی برای آن ندارید !

 

جناب بطحایی !

برنامه  پیشنهادی شما کپی – پیست بیش از سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور 1414 بیش نیست و آن‌ هم پر ایراد و اشکال  و نشان از ادامه روند فعلی در وزارت آموزش‌ و پرورش که بخش‌هایی از برنامه‌ها گویا توسط معاونین فعلی وزارتخانه نگارش شده است.  لذا به همین حد بسنده می‌کنم.

استدعا می‌کنم؛ دیگر زمان شعارگرایی  تمام‌شده و دیگر خسته شده‌ایم از حرف بی‌عمل بگذارید وزارتخانه بدون وزیر باشد با وضعیت فعلی هیچ اتفاق نمی افتد تا فکری اساسی به حال نظام تعلیم و تربیت کشور شود و یا وزیری قوی که توان نفوذ در هیئت دولت و تأثیرگذار در آموزش‌وپرورش باشد در رأس هرم قرار گیرد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور