حرف های این روزهای آقای دانش آشتیانی نشان داد که تا چه اندازه آموزش و پرورش و چه بسا وزیر آن مظلوم است/ شاید عدم تامین 500 تا 600 میلیارد باقیمانده مطالبات فرهنگیان علی رغم وعده های چند باره پرداخت ، بیشتر یک بازی سیاسی برای تنبیه و بی اعتبار کردن وزیری باشد که خیلی در چند ماهه نزدیک انتخابات و در روزهای اوج آن با دولت همراه نبوده است/ همین عدم پرداخت مابقی مطالبات امروزه اصلی ترین عامل عدم مقبولیت ایشان است و به خوبی توانسته یک بازی را به پیش ببرد : " همراه کردن فرهنگیان با گزینه تغییر در وزارت !/ تجربه امثال آقای دانش آشتیانی و فانی و بقیه نشان داده است که قبول بزرگترین وزارتخانه کشور چقدر ریسک بالایی دارد و و محبوب ترین ها چه بسا در کمترین زمان به منفورترین ها بدل شوند/ حال این سوال پیش می آید که وقتی کسی به این اندازه با اوضاع آموزش و پرورش کشور آشنا هست و به خوبی حجم مشکلات آموزش و پرورش را به دریا تشبیه کرده است و به اذعان خیلی از کارشناسان اوضاع این روزهای آموزش و پرورش نه تنها بهتر از قبل نیست که بدتر هم شده است ، چه انگیزه ای ایشان را به قبول این مسئولیت سوق داده است/ آیا باز هم بعد از چند سال در حسرت ایام از دست رفته خواهیم بود...
گروه رسانه / در پی درج مطلبی با عنوان " اغلب کتابخانه های مدارس تغییر کاربری داده اند/ وضعیت اغلب کتابخانه های مدارس در شرایط کنونی اسفبار است/ امروز دانش آموزان تحت تاثیر خانواده و نظام آموزشی فقط باید به کنکور فکر کنند" ( این جا ) ؛ وزارت آموزش و پرورش جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کرده است .
عین جوابیه به شرح زیر است
در چند روز گذشته با نزدیک شدن جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر آموزش و پرورش حرکت های عجیبی در فضای مجازی در حمایت از جناب بطحایی رقم خورده است/ عکاس احتمالا جرات به تصویر کشیدن نمای باز را به دلیل عدم وجود هوادار و یا مدعوین ندارد/ ادعای دفاع از مطالبات و منافع جامعه فرهنگی، نوعی حس بلاهت را در بین فرهنگیان که جزء فرهیختگان این جامعه اند به وجود آورده است/ قصد دارند خیزش عموم جامعه فرهنگی که این روزها در مواجهه با معرفی گزینه حلقه ناکارامدی شکل گرفته را تحت الشعاع خود قرار دهد و با این تکرار و بازی رسانه ای در بین افکار عمومی، این ابهام را ایجاد کند که گویا گزینه مورد نظر موافقان بسیاری نیز دارد/ این بزرگواران که اکثرا از نیروهای اداری استان ها و شهرستان ها و وزارتخانه آموزش و پرورش اند/ تقاضا داریم که در روز رای اعتماد، نیم نگاهی نیز به انتخابات 98 مجلس شورای اسلامی نیز داشته باشند و بدانند که جامعه فرهنگی که از موثرترین نیروهای سیاسی و انتخاباتی اند ، این روزها هوشیارانه عملکرد این بزرگواران را رصد کرده و یقین دارند که نمایندگان نیز به معنای واقعی کلمه وکیل الرعایا بوده و خواهند بود
فرهنگیان، در صحنه های انتخابات و دیگر صحنه های مقوم نظام، همیشه حاضر بوده اند، این بار متاثر از شرایط درونی و بیرونی جامعه بزرگ فرهنگیان و نیز شرایط منطقه ای و جهانی، حضوری مسئولانه تر و مطالبه گرانه تر داشتند/ بطحایی در دوران معاونت مالی و پشتیبانی ایشان در زمان وزارت فانی، بسیار مسئله دار و حاشیه ساز شده بود/ در دوره تصدی ایشان بر حوزه ی مالی وزارت آموزش و پرورش، فریاد اعتراضات "معیشتی" از هر گوشه و کنار کشور بلند بود و می رفت تا به مسئله ای بغرنج و هزینه زا برای نظام و معترضان بدل گردد/ پس از برکناری فانی و انتصاب دانش آشتیانی که اولین ثمره ی آن برکناری بطحایی بود، آرامشی نسبی به عرصه ی مالی این وزارتخانه بازگشت اما مسلما مقطعی و موقتی بوده و خواهد بود/ معرفی بطحایی بازگشت به عقب بزرگ و انحراف از مسیر وعده ها و قول های انتخاباتی است/ اینک با عنایت به جمیع اتفاقات رخ داده و نگاه آینده نگرانه، عرصه ی بازی و نوبت حرکت نمایندگان عزیز است تا مهره ی خود را بازی دهند و نقش حساس و اثر گذار خود که همانا نظارت و انعکاس نظرات اکثریت یک جامعه ی هدف، پیرامون یک موضوع را به عملی موثر بدل نموده و تجلی واقعی خواست و اراده ی مردم در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های کلان و اثربخش باشند
آذربایجان غربی
با نگاهی اجمالی به برنامههای « سید محمد بطحایی » آنچه محرز و مسلم است بیبرنامگی و ناکارآمدی و عدم راهکار برای رسیدن به اهداف زار می زند .
بزرگوار !
در پیشگفتار رویکردها و برنامه اذعان میکنید " تحولات محیطی، شرایط آموزشوپرورش کشور رضایتبخش نیست و با کاستیها و چالشهایی روبه رو میباشد. لذا اگر امروز برای درمان این چالشها چارهاندیشی نکنیم فردا دیر است" فرمایش تان متین و بهجاست اما صرفاً شعار است و کلیگویی .
بزرگوار !
کپی صرف مطالب از سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور چه دردی را دوا میکند؟
باورتان بر این است که "ارتقای جایگاه آموزشوپرورش در جامعه بهعنوان نهاد مولد سرمایه انسانی و اجتماعی و موتور توسعه و پیشرفت کشور. اما من به این "باور" شما اطمینان دارم و داعیه وزارت هم ندارم پس با باور نمیتوانید تحول ایجاد کنید تا به اطمینان قلبی نرسید.
سید بزرگوار
کاش حداقل متن را چندین بار میخواندی !
دربند 2 باورتان چنین آوردهاید" ایجاد عزم ملی و مشارکت تمام قوا، دستگاهها و نهادها بهویژه خانوادهای محترم دانش آموزان." یعنی چه در چه جهت با چه هدف معنی این جمله چیست؟
در ادامه بیشتر به دفاع از عملکرد وزیر پیشین پرداختهاید که ناکارآمدی و ضعف عملکرد ایشان هیچ جای دفاعی نداشت و ندارد و رفتنش دلیل متقن این موضوع است.
جناب بطحائی عزیز !
میزان افزایش بودجه عمومی وزارتخانه قریب به 10 درصد سال 96 که همان بودجه سال 95 بود با 10 درصد تورم کجای این تأمین مالی جای فخر دارد و حتی دودهم درصد هم از کف تورم پایینتر است و پیشبینی 11 درصد هم با این سازوکار سازمان مدیریت و برنامهریزی بیشتر تخیل است.
بزرگوار !
در سند تحول بنیادین در فصل هدفهای عملیاتی و راهکارها آمده است لذا هدفهای عملیاتی و راهکارهای ذیل آنها، لزوماً از تناظر یکبهیک باهدفهای کلان برخوردار نیستند.
در بند 4 برنامه کلان نقشه جامع علمی آمده" ارتقای منزلت و صلاحيت حرفهای و مرجعيت علمي و اجتماعي معلمان، استادان، پژوهشگران و فنآوران ...و شما هم به آن اشارهکردهاید اما سازوکار عملیاتی برای آن ندارید !
جناب بطحایی !
برنامه پیشنهادی شما کپی – پیست بیش از سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور 1414 بیش نیست و آن هم پر ایراد و اشکال و نشان از ادامه روند فعلی در وزارت آموزش و پرورش که بخشهایی از برنامهها گویا توسط معاونین فعلی وزارتخانه نگارش شده است. لذا به همین حد بسنده میکنم.
استدعا میکنم؛ دیگر زمان شعارگرایی تمامشده و دیگر خسته شدهایم از حرف بیعمل بگذارید وزارتخانه بدون وزیر باشد با وضعیت فعلی هیچ اتفاق نمی افتد تا فکری اساسی به حال نظام تعلیم و تربیت کشور شود و یا وزیری قوی که توان نفوذ در هیئت دولت و تأثیرگذار در آموزشوپرورش باشد در رأس هرم قرار گیرد.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید