وزارت آموزش و پرورش
باسلام و عرض ادب
اینجانبان با مشخصات مذکور در ذیل از کارکنان شاغل ، رسمی و دارای سنوات چندین ساله در اداره آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان اردبیل می باشیم.
به استحضارمی رساند از تاریخ 1/ 7 / 1394 ضریب ریالی حقوق و مزایای کارکنان دولت ( فوق العاده ویژه) ، موضوع بند10ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری به کارکنان وزارت آموزش و پرورش شاغل درپست های کارشناسی به بالاتر و نیرو های آموزشی اجرا گردیده است .
متاسفانه دراجرای این موضوع ، بخش وسیعی از نیرو های زحمت کش فقط به بهانه اینکه نیروهای خدماتی و یا شاغلین در پست های پایین تر از کارشناسی هستند از این مزایا محروم شده اند و با حداقل حقوق و مزایا امرار معاش می کنند.
از آنجایی که ضرورت و الزامات امورات معیشتی این قبیل کارکنان ایجاب میکندنگران آینده افراد تحت تکفل و زندگی خودباشند به ناچار در این زمینه مکاتباتی را ( پیوست رونوشت ) با مراجع مافوق انجام و علیرغم پیگیری های لازم موضوع منتفی نشده و همچنان تبعیض فزآینده بین کارکنان استمرارداشته و دارد. درحالی که طبق احکام کارگزینی پیوستی رسته و رشته شغلی هیچ یک از ما خدماتی نمی باشد.
بنابراین نهایتا خواهشمندیم من باب حسن ضوابط اداری و با دیدکریمانه دستور فرمایید موضوع پیگیری و به نحو مقتضی منتفی گردد.
ردیف |
نام ونام خانوادگی |
کدپرسنلی |
سابقه |
مدرک تحصیلی |
پست سازمانی |
شماره تماس |
ملاحظات |
1 |
جواد ایمانی زاده فرد |
33240055 |
بیش از26 سال |
دیپلم |
ماشین نویس |
09143544492 |
رزمنده |
2 |
اسمعیل سلیمان نیا |
50706524 |
بیش از25 سال |
فوق دیپلم |
مسئول خدمات مالی |
09141970336 |
برادر شهید |
3 |
فرهاد محرمی |
50745327 |
بیش از17 سال |
فوق دیپلم |
ماشین نویس |
09147063591 |
برادر شهید |
بحث آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش تا حدی دارای اهمیت است که در این رابطه رهبر معظم انقلاب همواره تاکید فرموده اند و به مناسبت های مختلف لزوم توجه ویژه به این بخش را به مسئولین یادآوری کرده اند.
در این رابطه رهبر معظم انقلاب می فرمایند:
" تبليغ كنيد كه مردم بدانند فني و حرفه اي يعني چه؟ تا آن نوجوان يا جواني كه مي خواهد بيايد فني و حرفه اي، احساس حقارت نكند و بداند كه دارد به محيط علم وعمل مي رود . "
( بيانات مقام معظم رهبري در جمع مسئولين و كارشناسان هنرستان هاي فني و حرفه اي كشور- 25 / 10 / 1370)
" آن چنان برنامه ريزي كنيد كه مجموع كساني كه در آينده وارد كارهاي دبيرستاني مي شوند درصد كمتر متعلق به دبيرستان ها و درصد بيشتر متعلق به هنرستان هاي فني و حرفه اي باشد.
( بيانات مقام معظم رهبري در جمع مسئولين و كارشناسان هنرستان هاي فني و حرفه اي كشور - 25 / 10 / 1370 )
" يكى از كارهاى ديگرى هم كه حالا من اينجا يادداشت كردم كه بر عهده ى مسئولين دولتى است، توسعه ى مهارت هاست. اين هنرستانهاى فنى و صنعتى، اين دانشگاههاى علمى- كاربردى، اين فنى- حرفه آىها، آموزشكده هاى فنى- حرفهاى، بايد توسعه پيدا كند. ما به علم احتياج داريم، اما به پنجه ى كارآمد هم احتياج داريم. يكى از كارهاى اساسى به نظر من اين است كه در زمينهى صنعت و كشاورزى بايستى كار كنيم.
( بيانات مقام معظم رهبري در جمع كارآفرينان كشور- 16 / 6 / 1389 )
" كار بدون علم، كماثر است؛ علم بدون كار، بىاثر است.
بيانات مقام معظم رهبري در جمع كارآفرينان كشور - 16 / 6 / 1389
در تاکید بیانات رهبر معظم انقلاب همین بس که بررسی های انجام شده در سطوح ملی وبین المللی مبین این مدعاست که بالغ بر80 درصد مشاغل کنونی چه در ایران وچه درجهان مستلزم آموزش های فنی وحرفه ای و مهارتی می باشد. یونسکو اخیرا درگزارشی بیان کرده است که یک دلارسرمایه گذاری دربخش آموزش های فنی وحرفه ای معادل حداقل15 دلاردرآینده سود و بازدهی خواهد داشت .
حتی رئیس جمهور هم به توسعه هنرستان کاردانش و فنی و حرفه ای اصرار دارند و همچنین مقام عالی وزارت ،ولی در خراسان رضوی اوضاع این گونه نیست.
مسئول گروهای آموزشی متوسط خراسان رضوی ؛ آقای دکتر ظریف گروهای آموزشی فنی و حرفه ای و کاردانش استان را حذف نموده اند که بزرگترین ضربه را بر پیکر هنرستان های استان زده اند .
جناب دکتر ظریف !
شما که کارایی ندارید استعفا بدهید .
لطفا مسولین محترم به این موضوع رسیدگی نمایند .
این نوع افکار برای آموزش سم خطرناکی است .
امیدواریم مدیر کل محترم آموزش و پرورش خراسان رضوی سریع تر به این موضوع رسیدگی نمایند.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
این روزها خبری از مدارس به گوش میرسد که حاکی از تصمیم وزارت بر حذف پستهای سازمانی معاونت پرورشی و معاونت اجرایی از چارت سازمانی مدارس است/ در طول چند دهه گذشته و از زمان تشکیل امور تربیتی و از آغازین روزهای تخصیص مربی تربیتی یا معاون پرورشی به مدارس، ضرورت حضور چنین همکارانی در مدارس و اولویت اهداف مترتب بر شرح وظایف آنان و همچنین میزان سودمندی فعالیتهای شان همواره مورد تردید و پرسش بوده و تقریباً همه کارکنان مدارس از خدمتگزار تا آموزگار، همکاران باصطلاح تربیتی خود را علیرغم مشغله های زیادشان، بیکار و فعالیتهای متعدد آنها را غیرمفید تلقی کرده اند/ گر هدف از این تصمیم، صرفه یی در هزینه هاست، تردیدی وجود ندارد که به کارگیری نیرو در جایی که ضرورت دارد، عین صرفه جویی است/ ذف پست سازمانی تحت عنوان معاونت پرورشی اقدامی و مفید و مثبت بوده و به جرأت میتوان گفت که این اقدام مثبت با تاخیر بسیار زیادی صورت میگیرد و این تصمیم می بایست خیلی پیش از این گرفته میشد/ اداره مطلوب مدارس پر جمعیت با یک معاون آموزشی عملاً امکان پذیر نیست
همان طور که استحضار دارید از علل مشارکت گسترده اکثر فرهنگیان معزز در انتخابات ریاست جمهوری اخیر و فعالیت قریب به اتفاق آنها به نفع دکتر روحانی، فارغ از دغدغه های کلی آنها در خصوص آینده کشور، در سه اصل زیر خلاصه می شد:
1- شایعه افزایش حتمی 21 درصدی به زیر حکم حقوق فرهنگیان
2- در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش در برنامه های دولت و سوق یافتن آن به "بحث حاکمیتی و دغدغه ملی" که در فرمایشات تبلیغاتی دوستان جلوه گر بود.
3-امید به سپردن سکان وزارت آموزش و پرورش به وزیری مقتدر و کاردان از جمله رییس ستاد فرهنگیان دکتر روحانی، جناب نجفی، و یا دیگر افراد "فراجناحی و تاثیر گذار در سطح ملی" ولی در کمال تاسف دیدیم که هیچ یک از سه مورد فوق محقق نشد:
مورد اول؛ شایعه و "فریبی انتخاباتی" بیش نبود. مورد دوم؛ متاسفانه نه تنها آموزش و پرورش در لیست اولویت های دولت قرار نگرفت بلکه جزء چالش ها و دغدغه های دولت نیز حساب نشد چه رسد به تلاش برای به اولویت کشاندن آن در حاکمیت. و اما مورد سوم؛ باز نه تنها مصدر وزارت از "حلقه بسته مدیران وزارت" که تا کنون امتحان خویش را پس داده اند خارج نشد، بلکه زحمات بی دریغ و پاک فرهنگیان عزیز، قربانی تبانی و تهدید و تطمیع مقامات عالی وزارت آموزش و پرورش و مدیران ارشد آنها در استان و نمایندگان محترم مجلس قرار گرفت. (وزارت متبوع مدیران کل را فرا خواند و به آنها اعلام کرد که اگر می خواهند همچنان ریاست خویش را حفظ نمایند بروند و از پتانسیل های خود و مدیران نواحی و مناطق شان برای جلب نظر نمایندگان شهرهای خود در گرفتن رای اعتماد به جناب بطحایی از هیچ کوششی دریغ نورزند) این لابی گری ها آن قدر موثر افتاد که رای جناب بطحایی که در اول احتمال رد اعتماد ایشان در مجلس خیلی محتمل تر بود، آمدند و از دکتر ظریف نیز رای اعتماد بیشتری کسب کردند(238 رای ایشان در مقابل 236 رای دکتر ظریف). با این اوصاف، آنچه که از نتایج انتخابات اخیر و خط مشی دولت دوازدهم عاید فرهنگیان مظلوم می شود ؛ "سرخوردگی و ناامیدی" از اصلاح و تحول اساسی در ساختار، کارکرد، اهداف قابل اجرا، کیفبت بخشی واقعی به نظام آموزشی و وضعیت"بد معیشتی" فرهنگیان است.
آموزش و پرورش در لیست اولویت های دولت قرار نگرفت بلکه جزء چالش ها و دغدغه های دولت نیز حساب نشد چه رسد به تلاش برای به اولویت کشاندن آن در حاکمیت اکنون سوال این است:
حال که تمام امیدهای ما از فعل و انفعالات رییس جمهور محترم و نمایندگان گرامی به یاس مبدل شده است، برای نجات آموزش و پرورش از وضع کنونی آن که فرد فردمان آن را بالعینه شاهدش هستیم، تکلیف چیست و راهکار در کجاست؟
آیا باید کنار بکشیم و غرق شدن فرزندانمان را در باتلاق این سیستم، نظاره گر باشیم؟ یا هنوز می توان به کور سوهایی امیدوار بود؟
لطفا نظرات ارزنده خود را با ما در میان بگذارید. (لازم به یادآوری است که کمیته آموزشی کانون صنفی فرهنگیان استان ضمن به اشتراک گذاشتن نظرات و نوشته های ارزشمند شما عزیزان در گروههای مجازی و حقیقی، از بهترین راهکارهای قابل تحقق همکاران زحمتکش، در حد مطلوب و شایسته تقدیر به عمل خواهد آورد)
لطفا و در صورت تمایل برای شرکت در این فراخوان، نوشته هایتان به پست تلگرامی دبیر کمیته، به شماره 09141008851 و یا به ایمیل زیر ارسال فرمایید. این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
با سپاس
کمیته آموزشی کانون صنفی مستقل فرهنگیان استان آذربایجان شرقی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تهران