دنیا به این نتیجه رسیده است با ساخت معبر، پل، تونل، بزرگراه و خیابانهای جدید مشکل حمل و نقل نهتنها حل نمیشود بلکه مشکلات جدیدی هم بر شهروندان تحمیل میشود/ اصولا درباره آمارها باید تجدیدنظر کنیم/ در این آمار یا عدم دقت مشاهده میشود یا جنبههای تبلیغاتی؛ از 2 دفتر شهرداری منطقه درباره میزان زبالههای روز تهران گزارش خواستم با 2 آمار هشت هزار تن و ۹ هزار تن مواجه شدم/ شعارهای خوبی داده شده است اما آمادگی برای اجرای این شعارها را نداریم/ در دبیرستانها حداقل ۱۰ساعت وقت را در اختیار کارشناسان شهرداری قرار دهند که این موارد را آموزش دهند. خیلی مهم است بچهها این موارد را آموزش ببینند و این موارد را به خانواهها منتقل کنند
خرسند از آن که تصور می کردم دولت مردان سابق و نمایندگان امروز سرانجام پی به اهمیت بی بدیل آموزش و پرورش برده اند و این نشانه ای از این طلیعه به شمار می رفت/ برخورد غیرحرفه ای و غیرمسئولانه ایشان که البته توسط رفتار زشت اطرافیان ایشان تشدید شد نشان داد که شاید هنوز در گام نخست هستیم و تغییر خاصی رخ نداده است/ مقایسه محتوای سخنان عارف در دو نشست یاد شده نشان می دهد که حرف ها تقریبا یکی است/ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست مجمع فرهنگیان ایران اسلامی 22 دقیقه سخنرانی می کند اما تنها عبارتی که از معلمان و آن هم در پایان این سخنرانی بیان می شود " نقش بی بدیل فرهنگیان عزیز در جریان اصلاحات است "/ عارف حتی در برابر پرسشی که یک معلم روحانی در برابر عموم از وی در مورد نارضایتی مردم و معلمان از عملکرد ایشان و فراکسیون امید می کند پاسخ به این پرسش را به نشست دیگری احاله می کند/ تراژدی ماجرا آن جاست که در نشست بعدی که پس از این نشست و در در کنگره انجمن مدرسین دانشگاهها ایراد می کند سخن از پاسخ گویی و راه انداختن " نهضت پاسخ گویی " می راند/ همیشه برای من جای سوال است که چرا افراد جامعه ما و به ویژه مسئولان آن باید همواره گرفتار تناقض و تعارض میان رفتار و گفتار باشند/ اگر پاسخ گویی خوب و پسندیده است پس چرا فردی که او را « مرد اخلاق » می نامند در برابر پرسش های یک " معلم " و یا عضوی از اصحاب رسانه چنین بی محلی می کند و حتی رفتارش تا حد " توهین " افزایش می یابد/ شاید اظهار نظرهای عارف در رسانه ها در مورد مسائل آموزش و پرورش و معلمان به عدد انگشتان دست هم نرسد/ فردی مانند حاجی بابایی که در کمیسیون دیگری فعال است که ارتباط چندانی هم با آموزش و پرورش ندارد اما روز و هفته ای نیست که در مورد معلمان و چالش های آموزش و پرورش حرفی نزند/ افرادی مانند عارف اصولا و به چه منظوری وارد این کمیسیون شده اند/ عارف در دیدار با تشکل های معلمان بر ضرورت شکل گیری " سازمان نظام معلمی " بارها تاکید کرده است اما جالب است بدانیم که علی رغم همه این حرف ها و پروپاگاندا تاکنون هیچ سخن و یا نشانه ای از " سازمان نظام معلمی " در این دو سال و اندی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اساسا مطرح نشده است/ اگر این گونه است ؛ پس چرا فرزند گرامی جناب عارف راه دیگری را برگزیده است و بدتر از این ، آن سخنان سخیف و تحقیرآمیز را در مورد " ژن خوب " بیان کرد/ عارف و همفکران ایشان باید بدانند آن چه مردم را دلسرد می کند نه سیاست های جریان " رقیب " و سنگ اندازی های آن ها که همین گونه رفتارهای ضد حقوق شهروندی ، غیرمسئولانه و غیرشفاف و توام با تکبر و تبختر در برابر مردم و معلمان است/ مهم ترین عنصر و مولفه ای که در جریان زلزله کرمانشاه متاسفانه مشهور و آشکار بود بحران " اعتماد " بود/ همین ها کافی است تا بتوان از الان نتایج انتخابات مجلس در سال 98 را پیش بینی کرد....
در جامعه ایرانى، معلمى همواره بهترین و ارزشى ترین مشاغل براى زنان برشمرده شده است/ موقعیت جنسیتى و شرایط اجتماعى و فرهنگى جامعه مهمترین عامل گرایش زنان به این شغل بوده است/ یونیسف در رهنمودهاى خود براى گسترش آموزش زنان و سوادآموزى، استخدام بیشتر معلمان زن را لازم دانسته است/ در تابستان سال 93 وزیر آموزش و پرورش وقت نسبت به افزایش تعداد معلمان زن هشدار دارد/ زنان نسبت به مردان ، هم سهم اندکی در تصدی مدیریت ها در سطوح میانی و فوقانی و هم حضور اندکی در حرکت های صنفی و پیگیری مطالبات حقوقی معلمان دارند/ در کلاسهای آموزش ضمن خدمت ، گروه های آموزشی، جشنوارههای تدریس،داوران برنامه ها، شوراهای معلمان، کارهای پژوهشی ، نوشتن مقاله و تالیف کتاب ، شرکت در مسابقات، حضور در همایش ها، ماموریت های منطقه ای و نظائر آن روز به روز شاهد حضور پررنگ خانم ها هستیم/ اغلب شوراهای معلمان غیرصوری در مدارس دخترانه برگزار میشود و تعداد مدارس پسرانهای که در برگزاری شوراهای باکیفیت همت می کنند، بسیار کم است/ مشکل مردان ، از طرفی در سرپرستی خانواده است که تکیه گاه معیشتی زنان به شمار می روند و از سوی دیگر در ضعف سیستم حمایتی دولت است که در پرداخت دستمزد ها و برقراری عدالت ، یا نمی تواند یا نمی خواهد فرهنگیان را قانع و راضی کند/ مردان هم در اعتراض های صنفی حضور پر رنگی دارند و هم بیشتر دنبال شغل دوم و سوم اند
گروه اخبار/

صبح روز پنج شنبه مراسم گرامی داشت یاد و خاطره « محسن خشخاشی » با شرکت معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش بروجرد، خانواده ،جمعی از همکاران و دوستان آن مرحوم بر سر تربت پاک آن معلم برگزار گردید.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت : در این محسن خشخاشی معلمی بود که حتی یک ثانیه از کلاس درس خود را تعطیل نمی کرد چون آن را حق الناس می دانست .
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش بروجرد؛ شهاب روزبهانی محسن خشخاشی را انسان بزرگی دانست که به هیچ وجه دنبال نام و مقام نبود.
وی خدمت به خانواده و فرزندان شهید خشخاشی را از وظایف آموزش و پرورش بروجرد برشمرد و گفت: شهید خشخاشی در تربیت و آموزش دانش آموزان بسیار جدی و آنها را مانند فرزندان خود می دانست و حال که او از میان ما سفر کرده این وظیفه آموزش و پرورش است که با خدمت به خانواده ایشان موجبات خشنودی آن استاد را فراهم نماید.

گفتنی است این دیدار به مناسبت سومین سالگرد عروج شهادت گونه آن مرحوم و با حضور معاون مدیر کل ،جمعی از معاونین و تعدادی از کارشناسان اداره در منزل ایشان انجام شد.
پایان پیام/
گروه گزارش/

امروز پنج شنبه دوم آذر ماه کنگره سراسری حزب مجمع عمومی فرهنگیان ایران اسلامی از تشکل های فرهنگیان در « سالن معلم » اداره آموزش و پرورش منطقه 3 تهران برگزار گردید .
در این نشست که به منظور تعیین اعضای شورای مرکزی این تشکل فرهنگی برگزار گردید و نمایندگان این تشکل در استان ها و شهرستان های کشور در آن شرکت داشتند ابتدا « فرج کمیجانی » دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به ایراد سخن پرداخت .
پس از آن « محمدرضا عارف » نماینده مجلس و رئیس فراکسیون امید سخنرانی کرد .
مدعو بعدی ، « سید محمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش بود که در مورد مسائل آموزش و پرورش و معلمان موضوعاتی را بیان کرد .
سخنران بعدی ، « کمالی » رئیس خانه احزاب بود .
« صدای معلم » در راستای ایفای وظایف رسانه ای خویش جزییات و نیز مشروح سخنان وزیر آموزش و پرورش را که در نشست مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ایراد گردید را منتشر خواهد کرد .
همچنین در حاشیه این نشست ، « مدیر صدای معلم » گفت و گوی اختصاصی کوتاهی با وزیر آموزش و پرورش انجام داد که متن کامل این گفت و گو در صدای معلم منتشر خواهد شد .
پایان پیام/