صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

آذربایجان غربی

منتشرشده در نامه های دریافتی

روز تربیت بدنی و ورزش و آموزش و پرورش

به ورزش روی آور صبحگاهان
چو بیدی نرمخو چون سرو شادان

کنی رویت چسان راکع گیاهی
به پیرامون نگاهی گاهگاهی

طبیعت زنده سرشار از انرژی
تنفس تازه گردان شادمان زی

سحر هنگام مرطوبی هوایی
چو استشمام دردی را دوایی

طلب جسمی کند طالب روانی
روان با جسم خود همسو بدانی

به دانایی کنی ورزش سبکبال
نشاط آور طبیعت می دهد حال

به حوّل حال خرم آن زمانی
به دور از درد جسمانی روانی

بدن را هست نیرویی جوانی
به نیرویی جوانی زندگانی

کنی ورزش تمامی عمر جانا
روان سالم درون جسمت هویدا

چو سروی باش خرم زندگانی
بهاری در بهاری جاودانی


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

واقعا برای من این پرسش مطرح است که چرا تشکل های معلمان و نیز بسیاری از معلمان که همواره ناله و گلایه آنان از وضعیت معیشتی بلند است در برابر چنین موضوعات مهمی سکوت اختیار کرده اند/ تقدم و پیشی گرفتن عرضه نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بر تقاضای جامعه و بازار کار  و نیز وضعیت استخدامی موجب شده است تا " آموزش و پرورش " جامعه هدف بسیاری از نیروهای شایسته و کارآمد قرار بگیرد/ تا زمانی که این وضعیت اصلاح نشود و هر گونه جذب و گزینش نیرو در آموزش و پرورش بر اساس " نیازهای واقعی " این وزارتخانه پردازش نشود هیچ امیدی به سامان دهی معیشت معلمان و اقتصاد آموزش و پرورش نخواهد بود/ اگر مدیریت آموزش و پرورش نتواند حداقل ظرف 8 سال آینده ( سال 1404 ) برنامه مشخص و مدونی برای جذب درست و منطقی نیروهایش به ویژه " معلمان " داشته باشد آینده این دستگاه محور توسعه رو به وخامت بیشتر خواهد نهاد/ " در 15 سال اخیر از مجموع 330 هزار نفر جذب شده، 270 هزار نفر بدون هرگونه آزمون و گذراندن دوره تربیت معلم به ویژه در مقطع ابتدایی به استخدام آموزش و پرورش در آمده اند" / حال این پرسش اساسی مطرح است که این " ورودهای غیرقانونی و فله ای " با دستور و اراده چه فرد و یا افرادی  صورت گرفته است/ شاید یکی از دلایلی که وزرای آموزش و پرورش و برخی نهادهای غیرمسئول با شکل گیری و کلیت " سازمان نظام معلمی " مخالف بوده و افرادی چون فرشیدی و حاجی بابایی آن را از سند تحول بنیادین حذف کردند همین دخالت های غیرعلمی و فله ای در ورود و جذب نیروها به آموزش و پرورش بوده است/ فانی : آموزش و پرورش برخلاف آنچه عده‌ای می‌پندارند بنگاه کاریابی نیست و فقط براساس “نیاز” استخدام می‌کند/ این جمله فانی را باید با آب طلا بر سر در وزارت آموزش و پرورش و نهاد مجلس و همچنین تمام ادارات آموزش و پرورش کشور حک کرد/ حال پرسش این است که چرا سایر وزرای آموزش و پرورش حداقل مانند فانی که خیلی از همین معلمان او را " ناتوان و بی عرضه " مورد خطاب قرار می دادند از صراحت لازم و شفافیت کافی برخوردار نبوده اند/ در حالی که  " رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش‌ و پرورش " و " رئیس و اعضای شورای عالی آموزش و پرورش " مخالف صریح  استخدام این گونه معلمان هستند ؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نسبت به "  استخدام همکاران حق التدریس " ابراز امیدواری می کند/ بطحایی در این مصاحبه بارها از " اصلاح ساختار نیروی انسانی " سخن به میان می آورد ؛ اکنون پرسش من از بطحایی وزیر این است که آیا فرمول ها و شرایط تغییر کرده اند/ آیا قرار است با 120 هزار نیروی مازاد که بودجه آموزش و پرورش را می بلعند و با 121 هزار نیرویی که قرار است با مصوبه مجلس وارد آموزش و پرورش شوند و به گفته رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش‌ و پرورش ،  80 درصد معلمان حق التدریس به لحاظ منطقه جغرافیایی، دوره تحصیلی و جنسیت با نیاز آموزش و پرورش تناسبی ندارند و ۹۲-۹۳ درصد معلمانِ حق التدریس را خانم ها تشکیل می دهند در حالی که  ۵۵ تا ۶۰ درصد نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش مرد هستند  ؛ ساختار نیروی انسانی اصلاح شده و در ریل و مسیر صحیح خود قرار بگیرد/ آیا پس از ورود فله ای این نیروها در حالی که اکثرا سنخیتی با نیازهای واقعی آموزش و پرورش ندارند ، کاسه چه کنم ؛ چه کنم به دست گرفته و معلمان هم هر از گاهی و به خاطر وضعیت معیشت شان در خیابان ها " سفره " پهن کنند و یا " تابوت " بگردانند / کم نیستند مدیرانی در سطوح مختلف وزارت آموزش و پرورش که به منظور آرام نشان دادن اوضاع تحت مدیریت خود و پر کردن کلاس های خالی وعده های آن چنانی و سرخرمن به جوانان می دهند و این که در آینده استخدام خواهید شد/ تجربه من در این مدت گواهی می دهد که بسیاری از نمایندگان محلس به آموزش و پرورش به دیده " ابزار " می نگرند/ بنده به عنوان یک " معلم " عاجزانه و ملتسمانه از این نمایندگان می خواهم که : " اگر « یار شاطر » آموزش و پرورش و معلمان نیستند حداقل « بار خاطر » آنان نباشند...

منتشرشده در اقتصاد

رشد و توسعه یک کشور به پرورش انسان های آگاه و برخوردار از مسئولیت بستگی دارد چیزی که در ادبیات توسعه به عنوان توسعه انسانی مطرح است بنابراین نقش آموزش و پرورش در ساختن انسان های آگاه و پویا بر هیچ صاحب نظری پوشیده نیست و همگی بر تاثیر بی بدیل آموزش و پرورش متفق القولند/ این موضوع را می توان از دل مطالبات و انتظارات و توقعات مردم هم بیرون کشاند و در یک نظر سنجی ساده هم می توان فهمید که مردم هم مخالف مدیریت های طولانی در عرصه های مختلف مدیریت نظام آموزشی کشور هستند/ اصل حضور یک نیروی جوان در یک میدان حساس مدیریتی خود به خود موجب تزریق نشاط و تحرک و انگیزه در آن محیط است و به طور موثری در افزایش نوآوری و بهره وری و نیز افزایش راندمان کار و کیفیت کاری آن مجموعه دخیل خواهد بود/ تغییر در ریاست یک مرکز یا نهاد به تنهایی برای ارتقای آن مجموعه کافی نیست و تحول زمانی رخ می دهد که برخی خط مشی ها و سیاستگذاری ها نیز سمت و سوی مطلوب تری بیابند/ متأسفانه طی سال های اخیر در کنار بسیاری از برنامه های خوب اجرا شده در وزارتخانه همچون نظام رتبه بندی معلمان و افزایش پوشش تحصیلی و جذب مناسب تر بودجه نسبت به سالهای قبل  اما عملا تغییر چشمگیر و تحول آفرینی در آموزش و پرورش رخ نداده است/ اکنون زمان آن است که روحی تازه در کالبد این نهاد انسان ساز دمیده شود

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

جمعی از فرهنگیان شهرستان رودبار جنوب استان کرمان در نامه ای که به مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نوشته اند خواهان مشخص شدن وضعیت مدیریت اداره متبوع  و پاسخ گویی مسئولان شده اند .

متن کامل این نامه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

گروه اخبار/ در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، برنامه زیرنظام راهبری و مدیریت که یکی از مهمترین برنامه زیرنظام های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، به تصویب رسید.

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور