صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

تعداد دانش آموز در دوره ابتدایی ، خصوصا در کلاس اول نباید بیشتر از 15 نفر باشد/ 45 دقیقه کلاس درس و 10 - 15 دقیقه سیاحت ، برای او مفهومی گنگ دارد/ معلمین کلاس اول ، کارشناسان سطوح بالای تدریس نیستند و هر کس که دیپلم هست به نام معلم دوره ابتدایی شناخته می شود/ کلاس اول ابتدایی ، خشت اول معماری آموزشی هر کشوری است/ ما کم اوراق پر غلط امتحانی نداشته ایم که با رأفت معلمی ، ورقه آنان را به حساب درست نوشتن ، اصلاح می کردیم و برخی غیر منصفانه بر ورقه امتحان فیزیک یا اجتماعی غلط املایی نیز می گرفتند/ بدترین عطوفت نظام آموزش و پرورش ما ، باری به هر جهت قبول شدن دانش آموزان دوره های مختلف است/ کشور آمریکا با رتبه چهاردهم سیستم برتر آموزشی، فقط 80 درصد دانش آموزان را دیپلم می داد و از بین آنان تنها 30 درصد وارد دانشگاه می شدند/ تدریس لیسانس رشته های گوناگون دوره متوسطه در ابتدایی، مشکل آموزش ابتدایی را حل که نخواهد کرد، بدتر نیز خواهد نمود

منتشرشده در یادداشت

آسیب چنین وضعیتی فقط اتلاف وقت نیست بلکه بدتر از آن، تقلیل انتظار اولیاء از متن برنامه‌های آموزشی به حاشیه و تنزل انتظارات آنان از اصول به فرعیات است!، تقلیل تمنای مردم تا حد تقاضای یک پیراهن و شلوار و مانتو از مدرسه است!، نمایش علنی و عملی تسامح و تساهل در انجام مسئولیت و رواج بی انضباطی و بی نظمی و سهل انگاری در انجام تعهدات اجتماعی است!، بی اعتنایی به حرمت آدمها و تحقیر و تحمیق آنها در پشت درهای بسته است!، توهین به شعور مردم با تحمیل یک تکلیف مسخره و غیرضرور است!، کشت نهال بدبینی در وجود آدمها با بدعهدی و بدرفتاری و سوءمدیریت است!... و درد این است که وضع جامعه در مقیاس وسیعتری نیز بر همین منوال است/ چیزی به نام صف و انتظار نوبت وجود ندارد/ دانش‌آموزان همه چیز را در مدرسه یاد می‌گیرند و با خود کتاب و دفتر به منزل حمل نمی‌کنند/ دلیل چهارمی هم وجود دارد که طرفداران لباس فرم مدرسه را به تحمیل تصمیم شان به خانواده‌ها مصمم تر می کند اما کسی آن را بر زبان نمی‌آورد؛ دریافت پورسانت از خیاط یا دلال برای تأمین بخشی از مخارج مدرسه/ تظاهر به یکسان سازی آنها آنهم از طریق پوشش ظاهری نه فقط به همگونی شیوه‌های زندگی آنها نخواهد انجامید و از میزان تفاوتها کم نخواهد کرد و شکاف بین فقیر و غنی را پر نخواهد کرد، بلکه ریا و تظاهر به همگونی را در درون آنها نهادینه خواهد نمود/ باید بکوشیم به آنها بیاموزیم که با وجود تمام تفاوتهای موجود، در کنار هم و باهم زندگی کنند. باهم سازگار باشند و به هم کمک کنند و به صلح و دوستی و آرامش بیندیشند نه اینکه تفاوت ها را با پوشاندن لباس همرنگ، کتمان و پنهان کنیم و بعد از ورود به اجتماع ببینند همه چیز دروغ بوده است/ اینکه ما بخواهیم با اجرای طرح پوشش همرنگ، و به قیمت آزردن دانش‌آموزان مان وانمود کنیم که دانش‌آموزان فرمانبردار و مدرسه منظم داریم و به آن دلخوش باشیم، بسی غیرمنصفانه است/ تحمیل رنگ و فرم لباس به دانش‌آموزان با این انگیزه، به معنی سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی سیستمی است که نتوانسته است ابزارهای آموزشی و تربیتی مناسب تری را برای هدایت و رهبری دانش‌آموزان خود تدارک ببیند/ اجبار کودکان و نوجوانان به پوشیدن لباس مورد نظر مدرسه، یکی از مصادیق بارز سلب آزادی و حق انتخاب و اختیار از آنان است/ اگر نمی توانیم محیط آموزشی غنی و محتوای درسی کارساز برای شان فراهم کنیم، چه خوب است که حداقل آنها را در انتخاب لباس مناسب خود آزاد بگذاریم و به استتار تفاوتها و نابرابری ها با لفافه لباس همرنگ نپردازیم...

منتشرشده در دانش آموز
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

دانشگاه فرهنگیان ؟

هرمزگان

منتشرشده در نامه های دریافتی

این مدرسه را تعطیل کرده و آن را به یک شعبه دانشگاه آزاد اجاره داده بودند و جالب‌تر اینکه نام واقف را برداشته و نام پدر اجاره گیرنده و مستأجر آن عمارت را به جای آقای مکی گذاشته بودند/ وزیر جدید آموزش و پرورش گفته دانش‌آموزان نواحی محروم در ۱۰۰۰ کلاس خشتی و گلی و ۲۰۰۰ کلاس کانکسی درس می‌خوانند/ آغل‌های بز و گوسفند که بچه‌های پابرهنه و ژنده پوش در آن‌ها چند تا پشت میز مدرسه و تعدادی روی زمین نشسته‌اند! دیدن این تصاویر مایه آبروریزی کشور است/ من نمی‌دانم با این همه خیرین مدرسه ساز که اغلب مردمان مهربان و دلسوز و مسئولیت پذیری هستند، چرا مرکب وزارت آموزش و پرورش در گل مانده است/ مدارس دولتی هم به انحای مختلف از والدین پول می‌گیرند/ می‌گویید معلم و آموزگار کم دارید؟ این همه جوان بیکار در کشور پرسه می‌زنند، کمی از حقوق نجومی بکاهید و آنان را سر کلاس‌ها بفرستید...

مدرسه موقوفه مرحوم حسین مکی و مدارس طویله و بی تفاوتی مسئولان وزارت آموزش و پرورش  بارها من با معاون وزارت آموزش و پرورش در امور نوسازی مدارس در دفترش در آن ساختمانی که در یکی از خیابان‌های فرعی خیابان دکتر شریعتی قرار داشت، ملاقات کرده بودم؛ بر سر چند موضوع، اول مشکل یکی از دوستانم که برای آن معاونت مدرسه یا بنایی ساخته بود و اذیتش می‌کردند و دوم برای «مدرسه موقوفه مرحوم حسین مکی» سیاستمدار معروف ایران در دوران ملی شدن نفت.

مرحوم مکی وصیت کرده بود یک دبستان و دبیرستانی از قسمتی از بهای خانه مسکونی برای دانش آموزان لواسان (منطقه در بندسر) بسازند و با تمام تجهیزات تحویل آموزش و پرورش لواسان بدهند و چه مراسم باشکوهی هم روز افتتاح آن و تحویلش گرفتند-؛  این مدرسه را تعطیل کرده و آن را به یک شعبه دانشگاه آزاد اجاره داده بودند و جالب‌تر اینکه نام واقف را برداشته و نام پدر اجاره گیرنده و مستأجر آن عمارت را به جای آقای مکی گذاشته بودند!

خانم حشمت مکی همسر مرحوم حسین مکی این روش غیرانسانی و غیراسلامی را، نادرست و توهین به روان شوهر فقیدش می‌دانست.

سازمان نوسازی مدارس که مدرسه‌سازی را با کمک خیرین مدرسه‌ساز انجام می‌دهد و خودشان معترف بودند حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سوی مردم خیر یاری مادی شده در هر دو مورد قول مساعدت می‌دادند، ولی خانم مکی یک ماه پیش به من تلفن کرد که نام مکی سازنده و واقف را خیلی کوچک بر سر در آن مدرسه مفروض که حالا شعبه دانشگاه آزاد شده و شهریه کلان از دانشجویان می‌گیرد گذاشته و نام مرحوم مکی فراموش شده است!

یک روز معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان چندین جلد کتاب گلاسه روی کاغذ نفیس و چاپ رنگی به من هدیه کرد که اسامی و تصاویر خیرین مدرسه‌ساز در آن بود. روز دیگری مرا به سالن همایش‌های صدا و سیما دعوت کردند که برای چند صد خیر مدرسه‌ساز از صواب و ثواب و تاریخ مدرسه سازی سخن گفتم و انصافاً آن‌ها هم کمک‌های مالی متنابهی به سازمان مزبور کردند.

مدرسه موقوفه مرحوم حسین مکی و مدارس طویله و بی تفاوتی مسئولان وزارت آموزش و پرورش

حال خواندم وزیر جدید آموزش و پرورش گفته دانش‌آموزان نواحی محروم در ۱۰۰۰ کلاس خشتی و گلی و ۲۰۰۰ کلاس کانکسی درس می‌خوانند!

وعده تبدیل و مقاوم کردن آن‌ها هم به سال تحصیلی آینده که ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ می‌شود موکول کرده است! بزک نمیر بهار می‌آد خربزه با خیار می‌آد.

مهم‌تر از گفته جناب وزیر جدید از راه رسید و تصاویر شرم‌آور و غمناک و مایه سرافکندگی هر ایرانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.

آغل‌های بز و گوسفند که بچه‌های پابرهنه و ژنده پوش در آن‌ها چند تا پشت میز مدرسه و تعدادی روی زمین نشسته‌اند! دیدن این تصاویر مایه آبروریزی کشور است.

مدرسه موقوفه مرحوم حسین مکی و مدارس طویله و بی تفاوتی مسئولان وزارت آموزش و پرورش

من نمی‌دانم با این همه خیرین مدرسه ساز که اغلب مردمان مهربان و دلسوز و مسئولیت پذیری هستند، چرا مرکب وزارت آموزش و پرورش در گل مانده است؟

من نمی‌دانم با این همه خیرین مدرسه ساز که اغلب مردمان مهربان و دلسوز و مسئولیت پذیری هستند، چرا مرکب وزارت آموزش و پرورش در گل مانده است  نمی‌دانم چه شده است که اکنون با این شوقی که خانواده‌ها برای به مدرسه فرستادن فرزندان خود دارند، هر سال صدها هزار کودک نوباوه از رفتن به دبستان محروم می‌شوند؟

مدارس دولتی هم به انحای مختلف از والدین پول می‌گیرند. آن وضع مدارس روستایی و عشایری ماست که‌ ای کاش آقای وزیر هم خودش ، هم مدیران کل آموزش و پرورش در استان‌ها تصاویر آن آغل‌ها و بیغوله‌ها و طویله‌ها و کپرهای عصر ابتدای تاریخ بشری را در اتاق کارهای مجلل خود می‌زدند و تعدادی را هم به وزارت دارایی و اقتصادی، سازمان برنامه که نمی‌دانم اسمش چه شده (مدیریت و برنامه‌ریزی) و مجلس شورای اسلامی می‌فرستادند که همگی شرمسار شویم و فکری برای آلونک‌ها و بیغوله‌ها و پشت تپه‌ها می‌کردیم.

می‌گویید معلم و آموزگار کم دارید؟ این همه جوان بیکار در کشور پرسه می‌زنند، کمی از حقوق نجومی بکاهید و آنان را سر کلاس‌ها بفرستید. از خود مردم کمک بگیرند که در هر آبادی مدرسه‌ای بسازند به جای چاپ آن همه کتاب‌های جلد گالینگوری روی کاغذ گلاسه با چاپ رنگی؛ هزینه آن را صرف مدارس روستاها بکنید. مدارس وقفی را هم اجاره ندهید که واقفان از کرده خود پشیمان شوند.

روزنامه قدس
منتشرشده در یادداشت

تغییر ساعت کار معلمان ابتدایی و بی قانونی در اداره کل آموزش و پرورش سمنان

چندی پیش شاهد مصاحبه ی معاون آموزش ابتدایی وزارتخانه مبنی بر تغییر ساعت کار معلمان ابتدایی در رسانه ها بودیم که مضمون آن به شرح ذیل است:


" تغییر ساعت کار معلمان ابتدایی در شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است. هم اکنون معلمان ابتدایی با بیش از 20 سال سابقه کاری 25 ساعت در هفته کار می کنند که با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش این میزان به 20 ساعت کاهش خواهد یافت.
معلمان ابتدایی زیر 20 سال سابقه کار نیز حکم فعالیت 24 ساعت در هفته دریافت ولی در مجموع 25 ساعت کار می کنند که باید این یک ساعت جبران شود. "


اما آنچه در واقعیت روی داد خلاف آن بود ؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل سمنان جناب آقای غفار محمدی بیان داشتند که همکاران بالای 20 سال طی 4 روز کاری موظف در مدرسه به جای 20 ساعت 19 ساعت در هفته کار می کنند و آن یک ساعت کسری را باید به هر نحوی که شهرستان و منطقه صلاح دید جبران نماید و هر کدام از شهرستان و منطقه های استان نیز با توجه به کم و کاستی نیرو آن را به نحوی اجرا می نمایند در بعضی مناطق همکار چهار روز می آید و روز تقلیل کاری یک ساعت در مدرسه حاضر می شود در برخی مناطق دیگر همکاران سه هفته استراحت کرده و در هفته چهارم یک روز را کامل می آیند در برخی مناطق دیگر به شکلی دیگر....مع هذا باستناد این موضوع به مدارس نیروی جانشین نداده اند تا همکار و کادر آموزشی با همفکری و مشارکت همدیگر ساعت های خالی را پر کنند...
پیگیری همکاران و مطرح نمودن این موضوع با معاون آموزش ابتدایی استان و ارائه توضیحات معاون آموزش ابتدایی اداره کل همکاران را قانع که نکرد بماند بلکه سردرگمی آنان را بیشتر نمود. هم چنین به سوالات همکاران که چرا سنوات قبل بدین شکل نبوده و چرا فقط در استان ما بدین شکل است پاسخی داده نشد...
اعتراضات به جا و معقولانه همکاران توسط مسئولین جدی گرفته نمی شود و پاسخ هایی داده می شود که موجبات حیرت همکاران را فراهم می آورد...
فرهنگیان استان سمنان خواستار پاسخگویی مسئولان به این طرح ها و برنامه ها هستند طرح هایی که نه تنها موجب ضربه زدن به بافت آموزشی مدارس می شود بلکه باعث فرو ریختن هر چه بیشتر منزلت و جایگاه معلمان در جامعه می شود.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
سه شنبه, 17 مهر 1396 17:37

فرقه های عشاق در روزگار ما ؟

عشاق در روزگار ما پنج فرقه هستند
 
عشق گره از کار مهموم و محروم گشودن است
عاشق ترين عاشقان کیست؟
عشاق پنج فرقه هستند
عشق سريع الوصال و سريع الفراق شده است
 
نه درحاشیه بلکه در متن بودن یا نبودن ها و تحول ها در روزگار ما، عشق سريع الوصال و سريع الفراق است. در این رهگذر، بیاییم به عشق یکدیگر رحم کنیم. عشق، مشکل آفرین نیست بلکه مونس طلبی است که نامحترم و بیگانه ها را از خودی ها و محترم ها جدا و سینه ها را گرم و زیبا آفرین می شود و نفس را عفیف و فکر را لطیف می کند.
 
برای بیشتر خواه تمام دنیا هم کم است. عاشقی کار آدمی است و بگذریم از این که عاشقی بازی این زندگیست و یک روز پستانک ، عروسک، بادکنک، توپ و روزی دیگر لباس، ابرو،کفش ، کلاه و روزگاری هم چرخ ، ماشین ، موبایل و روزی هم مدرک و مراد و مرید و... و این قصه همچنان ادامه دارد.
 
عشاق در روزگار ما پنج فرقه هستند:
گروهي از آن مي ترسند،عده اي آن را مي پرستند، دسته اي از آن می گریزند ،افرادي هم با آن به هلاكت ميرسند، و بعضي هم از آن بهره مي برند اما افراد بسيار انگشت شماري هستند كه تا به حال آن را ديده و حس كرده اند بهر حال انكار عشق محال است.
 
جان ستان عشاق خداست که در حدیث قدسی آمده است:
«مَن طَلَبَنی وَجَدَنی، و مَن وَجَدنی عَرَفَنی، و مَن عَرَفَنی احَبّنی و مَن احَبّنی عَشَقَنی‏، و مَن عَشَقَنی‏ عَشَقْتُهُ، و مَن عَشَقْتُهُ قَتَلْتُهُ، و من قَتَلْتُهُ فَعَلَی دِیتُهُ، و مَن علی دیتُه فانا دِیتُه‏»؛آن‌کس که من را خواست ، من را پیدا می کند و آن‌کس که من را پیدا کرد، من را می‌شناسد و آن‌کس که مرا شناخت، من را دوست خواهد داشت وآن‌کس که مرا دوست داشت، عاشقم می شود و آن‌کس که عاشقم شد، من هم عاشق او می شوم  و آن‌کس که من عاشقش شدم، بی واسطه خودم جان ستانش خواهم شد و آن‌کس که جانش نزد من شد، خون‌بهای او بر من واجب است و آن‌کس که خون‌بهایش بر من واجب شد، پس خود من خون‌بهای او هستم .
 
ازسيد العاشقين محمد مصطفی(عليه صلوات رب العشاقين ) درباره بهترين انسانهاي عاشق مروي و مشتهر است كه فرمود :
«أفضل النّاس من عشق العباده».
عاشق ترين عاشقان آن انسانی است كه عبادت را عاشق شود.
عبادت يگانه علت مولد سعادت است.عشق ورزی به او در فطرت انسان است. عبادت معاشقه ای با خداست. عبادت دعوت‌كننده‌ي‌ انسان به پاك زيستن است. عبادت اولين وظيفه وآخرين وظيفه‌ است. عبادت تمام زندگي ماست.
 
عشق دوبار از دست ندادن است. عشق گره از کار مهموم و محروم گشودن است.جدایی از محبوب نشدن است.بدون عوض با سخاوت بخشیدن است.هرکس غیر او کسی را خواست که جدای از اوست مرده ای بیش نیست.هر کس غیر او طالب دیگری شود محروم است.هرکس در حضور او به چاپلوسی و شیرین زبانی با غیر او بایستد مفلوک است.

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در یادداشت

میزان بازنشسته شدن در آموزش و پرورش تا سال 1404 و استخدام معلم گروه اخبار/

بر اساس آمار مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تا سال 1404 حدود 600 هزار نفر از این وزارتخانه خارج می‌شوند و وزارت آموزش و پرورش تا آن زمان باید سالی 60 هزار نفر ورودی داشته باشد. البته این مرکز تأکید می‌کند که در برخی از سال‌ها حدود 90 هزار نفر بازنشسته می‌شوند.

با این حال دو سالی است که آزمون‌های هماهنگ برای پذیرش متقاضیان کار از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار می‌شود و آموزش و پرورش هم بیشترین سهمیه را در این میان به خود اختصاص داده است تا جایی که هم‌اکنون بیشترین تقاضا برای ورود به وزارت آموزش و پرورش و معلم شدن است. 

براساس اسناد بالادستی، وزارت آموزش و پرورش مکلف است که نیروی مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های استخدامی جذب کند. با این حال همچنان وزارت آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه است و آن‌طور که مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار «ایران »می‌گوید با‌وجود برگزاری آزمون همچنان 3 هزار و 200 ردیف شغلی خالی است.

سید حسن حسینی در این باره می‌افزاید: وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی امسال 145 هزار نفر شرکت‌کننده داشت که ما نیازمند 8 هزار و 200 ردیف استخدامی بودیم که متأسفانه همچنان 3 هزار و 200 ردیف استخدامی وزارتخانه به‌دلیل آنکه افراد نتوانستند حد نصاب لازم را برای قبولی در آزمون به‌دست آورند خالی مانده است.

وی می‌گوید : طبق آیین نامه شورای توسعه هر فردی که در هر شغلی ثبت‌نام می‌کند باید 50 درصد نمره بالاترین فرد قبول شده را به‌دست آورد که متأسفانه حدود 3 هزار و 200 ردیف استخدامی به جهت کسب نکردن حد نصاب لازم از سوی شرکت‌کنندگان خالی مانده است.
حسینی با اشاره به اینکه برگزار‌کنندگان آزمون باید بررسی کنند که چرا این امتحان برای عده‌ای سخت است گفت: در این باره با مسئولان صحبت‌هایی انجام داده‌ایم و آنها هم اعلام کردند که امتحان را متوسط برگزار کرده‌اند حالا باید مسئولان ترتیبی اتخاذ کنند که ردیف‌های استخدامی خالی نماند.
به گفته او بیشترین ظرفیت خالی ما در رشته‌های آموزگاری است. این درحالی است که وزارتخانه به معلم بسیار نیاز دارد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای شرکت در آزمون استخدامی حداقل مدرک مورد نیاز لیسانس است، افزود: براساس اطلاعات موجود به ازای هر شغل در آزمون استخدامی 17 نفر ثبت‌نام کرده و در آزمون شرکت کردند که این آزمون برای 60 عنوان شغل است. حسینی درباره نحوه استخدام در آموزش و پرورش به‌عنوان معلم گفت: قانون، آموزش و پرورش را مکلف کرده است که از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نیروی مورد نیاز خود را تأمین کند و نوع دیگر آزمون است که برای پذیرفته شدگان یک دوره یکساله آموزش در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برگزار می‌کنیم .

البته خودمان برگزار‌کننده آزمون نیستیم. آگهی استخدام را بر اساس ردیف‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش مشخص می‌کند یعنی باید ما مشخص کنیم در کدام استان‌ها چه شغل‌هایی لازم داریم بعد از آن سازمان اداری و استخدامی کشور این موضوع را تأیید می‌کند و در نهایت آن را به سازمان سنجش می‌دهد تا آزمون را سازمان سنجش برگزار کند.

روزنامه ایران

گروه استان ها و شهرستان ها/

تاکنون فرهنگیان از گوشه و کنار کشور انتقاداتی را نسبت به عملکرد مدیران آموززش و پرورش ابراز داشته اند .

متاسفانه با وجود ابلاغ " منشور حقوق شهروندی " و نیز " ضمایم احکام رئیس جمهور به وزیر آموزش و پرورش " که ترجیع بند مهم آن « پاسخ گویی و مسئولیت پذیری » است بسیاری از مدیران وزارت آموزش و پرورش از این قواعد و ضوابط مستثنی بوده و خود را فارغ از پاسخ گویی به افکار عمومی و معلمان می دانند .

« صدای معلم » ضمن تاکید بر اصول قانونی و شهروندی انتظار دارد تا همه مدیران در همه سطوح به این اصل مهم توجه کافی نشان دهند .

" اداره کل آموزش و پرورش اصفهان " علی رغم انتقادات فراوان تاکنون در مورد عملکرد خویش پاسخ گو نبوده است .

آموزش‌ و پرورش یکی از ارکان اصلی در هر جامعه است و چنانچه عملکردها در این سازمان دچار سیاسی‌کاری شود باید فاتحه این سیستم را خواند/به‌کارگیری مدیران ضعیف ناکارآمد، بی‌سواد و یک‌جانبه نگر و بی‌کفایت این روزها آموزش‌ و پرورش را به‌شدت رنج می‌دهد که آن‌ هم محصول سیاسی‌کاری و دوست و آشنابازی در عزل و نصب‌ها است/ از عملکرد قانونمند شما همین بس که رئیس اداره‌ای را بعد از هشت ماه برکنار کردید بر اساس کدام قاعده و قانون بود؟ آیا بر اساس انصاف بود؟/ آیا می‌دانید در ارزیابی عملکرد برای عزل مدیر 5 دقیقه به او فرصت دفاع می‌دهند/ آیا می‌دانید برای اوقات فراغت تابستان فرهنگیان استان اصفهان با بی‌سلیقگی و بی‌تدبیری بدترین کلاس‌های درس در محمودآباد در نظر گرفته‌شده بود و مایه شرمندگی همکاران نزد خانواده‌هایشان شد

وضعیت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان و انتقاد معلمان

 دروغ و سیاسی بازی در آموزش‌ و پرورش جایی ندارد، این گفته زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی است که درخواست عزل مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان را از وزیر داشتند.

این روزها حال آموزش‌ و پرورش در استان اصفهان خوب نیست و بسیاری از آن رنج می‌برند .

آموزش‌ و پرورش یکی از ارکان اصلی در هر جامعه است و چنانچه عملکردها در این سازمان دچار سیاسی‌کاری شود باید فاتحه این سیستم را خواند عدالت آموزشی، برنامه‌ریزی در پیشبرد اهداف آموزشی، داشتن طرح و برنامه برای برون‌رفت از مشکلات و معضلات آموزشی و پرورشی، به‌کارگیری مدیران کارآمد، تغییر مدیران ناکارآمد قطعاً از وظایف مدیران ارشد در این سیستم است  .

به‌کارگیری مدیران ضعیف ناکارآمد، بی‌سواد و یک‌جانبه نگر و بی‌کفایت این روزها آموزش‌ و پرورش را به‌شدت رنج می‌دهد که آن‌هم محصول سیاسی‌کاری و دوست و آشنابازی در عزل و نصب‌ها است که ضربات مهلک و کشنده‌ای را به این سیستم وارد می‌کند.

با تغییر دولت‌ها و روی کار آمدن مدیران ارشد شاهد تغییر در مدیران خرد و کلان می‌شویم که چنانچه بر اساس تصمیمات معقول و کارشناسی باشد کاری شایسته است اما چنانچه بر اساس حب و بغض و باندبازی و سیاسی‌کاری باشد کمرشکن و نابودگر می‌شود.

آنچه در این سنوات شاهدیم نشان از سیاسی‌کاری و باندبازی در تغییر و عزل و نصب بی‌حساب‌ و کتاب روسای ادارات آموزش‌ و پرورش در استان اصفهان بودیم و بعضی از این عزل و نصب‌ها دل منصفان را به‌شدت به درد می‌آورد که در پی سیل گسترده اعتراضات معلمان و افکار عمومی و فشار بر نمایندگان مجلس برخی از نمایندگان خواستار عزل فوری مدیرکل استان اصفهان شدند و در پی آن و با دستپاچگی کانال منتصب به اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان یادداشتی را در کانال تلگرامی خود گذاشت که عملکرد مدیرکل را قانونمند، دلسوزانه و منصفانه می‌داند و موارد بیان‌شده توسط نماینده مبارکه را اتکا به ذهنیات و تمرکز بر اختلاف دیدگاه و نقصان‌های احتمالی می‌داند.

لذا در حاشیه این جمله مطالبی را خدمت مدیرکل استان اصفهان جناب قائدیها معروض می‌دارم.

وضعیت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان و انتقاد معلمان

جناب قائدیها!

آسیاب به‌نوبت ...در واکنش به درخواست عزلتان آشفته و دستپاچه نشوید و واکنش نشان ندهید، از عملکرد قانونمند شما همین بس که رئیس اداره‌ای را بعد از هشت ماه برکنار کردید بر اساس کدام قاعده و قانون بود؟ آیا بر اساس انصاف بود؟ در طی یک‌ساله گذشته قریب به ده نفر از روسای ادارات را برکنار کردید طبق کدام قاعده و قانون بود آیا این اتکا به ذهنیات است؟ یا اختلاف دیدگاه‌ها و تحزبگرایی؟ آیا برابر باانصاف بود؟

آیا انتصاب مدیران حوزه تحت مدیریت شما بر اساس شایسته‌سالاری، لیاقت است یا همان سنت تحزب گرایی؟

 

 آقای مدیرکل !

تا به‌ حال با ارزیابی عملکرد حوزه تحت مدیریتتان تماس گرفته‌اید؟ آیا جواب می‌دهند؟ آیا می دانید پاسخگویی ارزیابی عملکرد حوزه تحت مدیریت تان تهدید به حراستی کردن است ؟

آیا می‌دانید در ارزیابی عملکرد برای عزل مدیر 5 دقیقه به او فرصت دفاع می‌دهند؟

آیا می‌دانید برای شب عید غدیر چند ویلا برای شما در چادگان رزرو شده بود و رزرو معلمی لغو شده بود و با خانواده و مهمانان شرمنده به اصفهان برگشتند؟ و جواب ارزیابی عملکرد تهدید بود؟ بله آقای مدیرکل عملکرد شما و حوزه تحت امرتان قاعده‌مند و قانون‌مند و باانصاف است.

وضعیت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان و انتقاد معلمان

آیا می‌دانید برای اوقات فراغت تابستان فرهنگیان استان اصفهان با بی‌سلیقگی و بی‌تدبیری بدترین کلاس‌های درس در محمودآباد در نظر گرفته‌شده بود و مایه شرمندگی همکاران نزد خانواده‌هایشان شد ؟

جناب مدیرکل تیتر برکناری یکی از مدیران آموزش‌ و پرورش اصفهان به دلیل وظیفه شناسی را خواندید و پای درد دلش نشستید؟ مدیر مدارس استثنایی استان اصفهان را مثل آب خوردن برکنار کردید. بر اساس کدام قاعده و قانون بود؟ آیا بر اساس انصاف این عزل‌ها انجام شد؟

لذا واکنش آموزش‌ و پرورش اداره کل به درخواست عزل مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان تأمل‌ برانگیز و عجیب است و آنچه در حق دیگران  روا داشته شده بر خود روا نمی‌دانند که حقیقتا نتیجه ضعف عملکرد مدیر کل است !

در یایان حديث امام صادق علیه‌السلام را یادآورتان می‌کنم:

" هر كس مؤمنى را به گناهى سرزنش كند، نميرد تا خودش آن گناه را مرتكب شود. "


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور