صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/ میرحمایت میرزاده با اشاره به رویکرد اخیر دولت و مجلس در تأمین و پرورش معلم گفت: دولت از طریق آزمون استخدامی و مجلس با تدوین طرح برای استخدام حق‌التدریسی‌ها به دنبال تأمین معلم هستند؛ در صورتی که قانون برنامه ششم بر جذب نیرو فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تاکید کرده است.

دل نوشته و درد نامه یک معلم بازنشسته هنگام بازنشستگی

امروز با کلی امید و آرزو بعد سی سال خدمت رفتم اداره شهرستان که حکم بازنشستگی بگیرم .
پیش خودم فکر می کردم با این همه سال تدریس در مدارس مختلف و مخصوصا سالها تدریس در مدارس خاص حتما حکم بازنشستگی روی برگه های روغنی و چیزی شبیه تشویقی هست که باید برویم از رییس اداره بگیریم .
با این وجود برای اینکه اطمینان پیدا کنم سراغ کارگزینی رفتم و بادی به غبغب انداخته و گفتم ببخشید حکم بازنشستگی  رو باید از کجا بگیرم؟
خانمی که پشت میز نشسته بود گفت باید اونجا باشه و اشاره کرد به میزی که پر بود از برگه های در هم برهم و یک سری برگه که پانچ شده بودن به هم !
با ناباوری پرسیدم ببخشید من نمیدونم کجا رو می فرمایید ؟
گفت همون برگه های پانچ شده رو نگاه کنید حکمتون اونجاس ....


واقعا نمی توانستم باور کنم به این زیبایی از معلمی که سی سال خدمت کرده تجلیل می شود !
بغضی که در گلویم آمده بود را قورت دادم و بین برگه ها دنبال اسمم گشتم که از بدشانسی جزو برگه های آخر بودم !
این وسط حکم دو تا از دوستان نزدیکم را هم دیدم و برداشتم که  آن ها مثل من تو ذوقشان نخوره !
همان طور که بین برگه ها می گشتم یادم  آمد از ارزشیابی ماهانه و سالانه و ضمن خدمت هایی که با هزار سختی گذراندم مخصوصا کلاس هایی که با وجود داشتن بچه ی کوچک مجبور شدم برای دوره پیش دانشگاهی در مشهد بگذرانم ....
طرح درس هایی که حتما باید همراه دفتر نمره داشتم و ارزیابی هایی که مجبور بودم با وجود وقت کم از دانش آموزان داشته باشم و چون ساعت زبان در مدرسه کم بود همیشه برگه های این کوییزها را باید در وقت منزل تصحیح می کردم .
یاد روزهایی افتادم که باید به دو تا مدرسه می رفتم و به خاطر همین مجبور بودم بعد از خوردن زنگ تفریح بدو بدو خودم را با آژانس به مدرسه ی دوم برسانم و به همین خاطر حتی فرصت نوشیدن چای هم پیدا نمی کردم ....
و یادم آمد از بعضی همکاران که به لطف داشتن پارتی های کلفت و گاهی به بهانه ی درس نرسیدن به آن ها ساعتها کار دفتری داشتند و شاید در دلشان به منی که با عجله می دویدم تا به مدرسه ی بعدی بروم می خندید !

دل نوشته و درد نامه یک معلم بازنشسته هنگام بازنشستگی

به هر حال هر چه بود گذشت ....
دوندگی ها و کار کردن ها و نکردن ها .
و  همه آن کاغذبازی های ارزشیابی آخر سال !
ولی مساله ای که واقعا من را ناراحت کرد همین نحوه ی دریافت حکم بازنشستگی بود بعد از آن همه سال خدمت .
می بینم این روزها همکاران به دنبال گذراندن ضمن خدمت اینترنتی هستند.
برای همه ی همکاران آرزوی موفقیت دارم و نصیحت شان می کنم که زیاد این مسایل را جدی نگیرند !


جا دارد که از زحمات مدیر کل محترم جناب حاتمی به خاطر این همه احترام به همکاران تازه بازنشست شده تشکر کنم !

 

* با سابقه تدریس در دبیرستاهای سمیه - عصمت- 15 خرداد -  فرزانگان-شاهد نجابت- نمونه نرجس- پیش دانشگاهی حضرت زینب ( س )


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در بازنشستگان

وقتی متوجه شدم افراد فرصت طلب و منافع دوست با این تصمیمم مخالف هستند و شروط تحقق این امر را نشنیدن ، ندیدن ، نگفتن و نیندیشیدن می دانند ترجیح دادم دبیر باشم و  آزاداندیش/ در چهارسال اول دولت تدبیر و امید ایشان منشور حقوق شهروندی را به دستگاه های دولتی ابلاغ نمودند و در ضمائم حکم وزیر محترم تاکید داشتند که مدیران باید پاسخگوی عملکرد خود به زیر مجموعه باشند و در مجموعه تحت مدیریت خود مسئولیت پذیر/ حال چه اتفاقی افتاده است که برخی مدیران جنابعالی خود را از این قائده مستثنی می بینند و حاضر به پاسخگویی عملکرد خود به معلمان نیستند/ عدم پاسخ گویی در  آموزش و پرورشی که تمام پرسنل آن اقشار تحصیل کرده و فرهنگی جامعه هستند جایگاهی ندارد/ پاسخی جز سکوت و کم توجهی و بی محلی دریافت نکردم/ بارها ازجنابعالی درخواست داشتم در شهریورماه امسال و سال گذشته یک جلسه هم اندیشی با معلمان برگزار کنید،متاسفانه پاسخ درخواست های ما همیشه سکوت بوده است ...

منتشرشده در یادداشت

چهارمحال و بختیاری

منتشرشده در نامه های دریافتی

معلمان را وادارکردید به خاطر یک تکه کاغذ با نام تقدیرنامه همه را به یک چشم نگاه کنند و عملا" بهره هوشی و تفاوتهای فردی در ایران معنا نداشته باشد/ امروز نتایج این کار در دانشگاهها و فارغ التحصیلان متجلی است که عاجزند از نگارش یک نامه اداری و.... که به حمدالله همه می دانند جز مسئولین محترم/ سیاست بازی و دخالت بیش از حد نمایندگان مجلس در امور آموزش و پرورش و عزل و نصب روسا و مدیران مدارس ،جایی برای شایسته سالاری باقی نگذاشته و این هم از نقاط ضعف وزیران بی اراده و ضعیفی است که برای بقای خودشان هر امتیازی می دهند/ بهتر نبود خدمتگزار و سرایدار قبل از تغییر وضعیت آموزشی ، دروه های روش تدریس ببیند و سپس آموزگار فرزندانمان شود/ در حالی که می دانستید این مستضعفان و پابرهنگان انقلاب کرده و جبهه رفته و کارگر، توان مالی ندارند مانتوهای مدارس و لباسهای فرم را اجباری کردید و جالب تر اینکه هر سال باید عوض شوند و اولیاء ، نالان نداری خود و برخی مدیران مدارس سودهای کلان از پورسانتهای دریافتی (بیش ازحقوق یک سال ) داشته باشند و باز هم دم بر نیارید و فساد را به این مجموعه باز کنید/ چرا آموزشگاههای علمی ، تکدرس ، تقویتی و... مانند جلبک تمام شهرهای ایران را فرا گرفته است / عده ای از همکاران بنا به دلایلی حال تدریس در کلاس درس را ندارند و این آموزشگاهها محل درآمد آنان شده است / تابوتی را که شما حمل کردید جنازه ای متعفن بود که تابوت نمی خواست که بوی گندش همه را ناراحت می کرد و نیازی به تشییع نداشت و اگر واقع بینانه بنگریم ما هم در تعفن آن نقش داشته ایم ....

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

در پی درج مطلبی با عنوان " تبعیض هایی که در درون وزارت آموزش و پرورش دیده می شوند و چیزی که دیده نمی شود ؟! "  ( این جا ) به قلم « مینو امامی » اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش جوابیه ای برای صدای معلم ارسال نموده است .

ضمن تشکر و قدردانی از پاسخ گویی وزارت آموزش و پرورش ؛ متن کامل این جوابیه به شرح زیر است

گروه اخبار/

نظر وزیر آموزش و پرورش در مورد  استخدام معلمان حق التدریس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب کلیات طرح استخدام معلمان حق التدریس در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با تصویب جزئیات این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات و صحن علنی، شاهد استخدام همکاران حق التدریس در سراسر کشور باشیم.

 سیدمحمد بطحائی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به بلاتکلیف ماندن معلمان حق التدریسی در مناطق دوره افتاده کشور و استخدام نشدن آنها گفت: اخیرا مجلس شورای اسلامی طرحی را به تصویب رسانده که کلیات آن نیز به تصویب رسیده است و اکنون منتظر تصویب جزئیات این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هستیم.

به گفته بطحائی تا زمان تصویب و ابلاغ این طرح در مجلس، کما فی السابق مناطق و رشته های مختلف با رعایت شرایط قانونی از نیروهای حق التدریس استفاده خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد با عنایت به اهمیت و اولویت مجلس به این مهم، با لحاظ نظرات کارشناسان آموزش و پرورش نگرانی ها در خصوص رعایت و توجه به ترکیب نیروها لحاظ شود و در غیراین صورت به کیفیت ترکیب نیروها لطمه خواهد خورد.
بطحائی تاکید کرد: نحوه ترکیب نیروهای آموزش و پرورش به گونه ای است که نبود هماهنگی آن به نیروها و ترکیب ضربه خواهد زد.

ایرنا

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور