من یک معلم هستم . جرم من این است که معلم هستم و تصور یک معلم به عنوان فردی که همیشه باید زجر بکشد، ترسیم شده است/ طفلکی ها چه بتی را تصور می کنند نمی دانند این بت خودش برای اولین مایحتاج خود مانده است/ یاد گرفته بودم نباید با یک سرماخوردگی جا بزنم / در نهایت هم خوشحال بودم پول کرایه از ما نمی گرفتند/ من خودم از پولم برای بچه ها لوازم تحریر به عنوان جایزه می خریدم/ من بخاری را در بغل می گرفتم ولی انصافا گرمای مطلوب داشت/ دخترها خیلی شان ترک تحصیل می کردند. ازدواج در کلاس ابتدایی هنوز بسیار مرسوم است/ الان هم پشیمان هستم الان اگر دوباره به آن دوران برگردم همه کارهای گذشته خودم را انجام می دهم جزء کتک زدن/ در داستان دن کیشوت می خوانیم بالاترین لذت گرسنگی است که در نزد نیازمندان است که با آن اشتهای بالا غذا می خورند/ هنوز خدا را شکر آن آدم هنوز نیامده بود ، البته یارانه را داد و روستایی ها ذوق کردند اما وقتی که نان ماشینی 10 تومان بعدا 30 تا 40 برابر شد کامشان تلخ شد/ این داستان یک معلم است نه همه معلم ها این داستان واقعی من است....
1. ما معلمان ایران مقصریم، چون مسئولی برای حکومت تربیت کرده ایم که وقتی معلم از اختلاف حقوقش نسبت به سایر کارمندان دولت گلایه داشته باشد، می گوید "معلمان زیادند"
این سخن نشان آن است که او نفهمیده کشور 80 میلیون نفری، بر اساس استانداردهای جهانی چند نفر معلم نیاز دارد.
2. ما معلمان ایران مقصریم، چون مدیرانی را تربیت کرده ایم که نمی توانند در فضای آرام، به سوالات دانش آموزان در حوزه های مختلف جواب دهند، این نشان از آن دارد که این مدیر خود را دارای ژن برتر نسبت به مردم می داند.
3 . ما معلمان ایران مقصریم، چون مسئولی برای حکومت تربیت کرده ایم که وقتی معلم از بی عدالتی در پرداخت ها اعتراض دارد، می گوید "سازمان های دیگر درآمد دارند"
این سخن نشان آن است که او نفهمیده که شرکت های نفت و برق و مخابرات و بیمه و بانک ارث پدر کارمندان این موسسات نیستند و ما معلمان فرزندان ناتنی و یا فرزند خواندگان این کشور نیستیم .
4. ما معلمان ایران مقصریم، چون پلیسی را برای کشور تربیت کرده ایم که مردم با دیدن او، به جای آرامش احساس ناامنی می کنند.
5. ما معلمان ایران مقصریم، چون قاضی ای را تربیت کرده ایم که دادگری خود را در گرو حقوق بالا می داند و معلمی را که ندای عدالت خواهی دارد، به بند می کشد.
6. ما معلمان ایران مقصریم، چون نتوانستیم به دانش آموزان بیاموزیم که خوشبختی و آسایش فردای ایران، در گرو سرمایه گذاری در آموزش است.

7. ما معلمان ایران مقصریم،چون پزشکی را تربیت کرده ایم که در یک معاینه 2 دقیقه ای 50 هزار تومان از یک بیمار می گیرد، اما همان پزشک به 30 هزار تومان حق التدریس یک معلم با مدرک دکتری تخصصی در یک ساعت و نیم کار آموزشی، اعتراض دارد.
8. ما معلمان ایران مقصریم، چون نسلی از مدیران را تربیت کرده ایم که در هیچ کاری اخلاق را رعایت نمی کند و به سادگی دروغ می گوید، تهمت می زند، برای حفظ میز مدیریتش از انجام هیچ کاری احساس شرم نمی کند حتی فروختن نزدیکترین دوستانش.
این نشان از قربانی شدن اخلاق در فرآیند آموزش است، آموزشی که می بایست زیرساخت های توسعه کشور را فراهم می کرد.
9. و ما معلمان ایران مقصریم، چون نتوانستیم مردم را قانع کنیم که شادابی و یا افسردگی یک معلم، رابطه مستقیم با شادابی و افسردگی دانش آموزان در آینده دارد و آینده فرزندان ایران به برخوردهای معلمین بستگی دارد.
10. ما معلمان ایران مقصریم، چون بابت این همه اشتباه، هرگز از مردم پوزش نخواستیم.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/ وزير آموزش و پرورش به مناسبت درگذشت ريزعلي خواجوي دهقان فداكار پيام تسليتي صادر كرد.
انالله و انا اليه راجعون

خبردرگذشت ريزعلي خواجوي دهقان فداكار موجب تاثر و تالم مردم ايران شد.
دهقان فداكار نوستالژي و نماد ايثار و از خودگذشتگي مردم ايران زمين بود و داستان فداكاري او در كتاب فارسي مدارس و در دهه هاي متمادي، لحظات شيريني را براي كودكان عزيزمان رقم زده است.
همان گونه كه انعكاس اين اقدام بزرگ در كتاب درسي باعث انتشار درس ايثار و جوانمردي بود، زنده نگه داشتن ياد مرحوم ريزعلي خواجوي نيز تلاشي ارزشمند براي نهادينه كردن اين فرهنگ محسوب مي شود و برهمه ماست تا اين امر بسيار مهم را در نظام تعليم و تربيت كشور به انجام رسانيم.
اينجانب ضمنعرض تسليت به مردم شريف ايران و خانواده بزرگوارشان، از خداوند متعال براي آن عزيز از دست رفته غفران و رحمت الهي و براي خانواده محترم و دوستداران ايشان صبرجميل مسئلت دارم.
مركز اطلاع رساني و ورابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
روزی که ریزعلی اقدام به آتش زدن پیراهن خود و نجات مسافران قطار کرد ، هیچ گاه به ذهنش هم خطور نمی کرد که بابت چنین ازخودگذشتگی نخست تنبیه مفصلی شود و بعدها تا بیش از نیم قرن در خاطره ی نوستالوژیک تک تک ایرانیان جای گیرد و نام و یادش در کتاب های درسی ایران درس فداکاری و میهن پرستی و مردم دوستی به دختران و پسران و کودکان ایرانی بدهد/ او هرگز تعلیم معلمی و آموزگاری ندید و صفت معلمی و تدریس در مدارس ایران را با خود یدک نکشید ولی ریزعلی با یک تصمیم انسانی و وطن دوستانه ی خود تا دهه ها آموزگار میلیون ها ایرانی شد/ آموزگاری که مشق معلمی را نه با داد و قال نه با سخن که با رفتاری نیک که ملهم از سرشت نیک روستایی اش بود به ایرانیان داد/ او عشق ، گذشت ، فداکاری ، و حماسه ی انسان بودن را برای چند نسل ایرانی معنا کرد ، بدون آن که برایش همایش ها و بودجه ها هزینه شود

حرفی که می زنم به تو گویم سکوت کن
آهی که می کشم که بگویم یموت کن
بیچاره دل اجازه ندارد کند نظر
این را بگویمت که نظر هست در خطر
جایی که مستمع نه بخواهد کند قبول
از بابت چه رنج کشی این همه عقول
دانش ضعیف گشته مدارک خفی ولی
مردان ضعیف و صاحب مدرک قوی ولی
علمی که نیست راه سعادت شقاوتی
من در عَجب که راه شقاوت سعادتی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش، سال آینده به صورت استانی خواهد شد.
گروه گزارش/
امروز شنبه تعدادی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در برابر وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند .
این دومین تجمع آنان در برابر وزارت آموزش و پرورش است .
این معلمان به رفتار دوگانه و غیرشفاف مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعتراض دارند .
« صدای معلم » گفت و گویی را با این آموزشیاران انجام داده است که توجه شما را به سخنان آنان جلب می کنیم .
انتظار صدای معلم از وزرات آموزش و پرورش " پاسخ گویی " و " شفاف سازی " است .
آذربایجان شرقی