صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مدیران کل به تهران نیایند و دسته گل و آگهی تسلیت سفارش ندهند/ هنگام درگذشت فردی از بستگان یک مدیر ارشد ، ابراز همدردی و حضور در مراسم و ارسال دسته گل و آگهی در روزنامه ها تبدیل به یک نمایش بزرگ فرصت طلبانه می شود/ جنبه های  نمایشی مراسم ترحیم معمولا بر جنبه های مذهبی و سنتی و عرفی آن می چربد/  پشت بلندگو لیستی طولانی از کارکنان نهادها و ارگانها که فلان فرزند متوفی که مقامی دارد ابراز همدردی کرده اند خوانده می شود و هر چه این لیست طولانی تر باشد نشانه شکوه مراسم و عظمت بازماندگان است/ هزینه دسته های گل ، آگهی در صفحه اول روزنامه ، برگزاری مراسم ترحیم موازی و هزینه هتل و بلیط هواپیما و.... مدیران شرکت کننده از بودجه اداره پرداخت می شود/ مدیران معمولا حسابگرند و کار عبث انجام نمی دهند/ مدیران انتظار دارند این همدردی های پرهزینه در گوشه ذهن مدیر ارشد ثبت می شود و یک  روزی به کار می آید/ در سریال طنز پاورچین به کارگردانی مهران مدیری جواد رضوی (مستخدام شرکت ) در مراسم عزاداری عمه کَتی (عمه رییس شرکت ) از شدت اندوه بیهوش می شود/ وقتی مدیری منصوب می شود مگسان گرد شیرینی این انتصاب شایسته و به جا را تبریک و تهنیت می گویند/ ابراز همدردی ها و گریه ها در این گونه مراسم مانند ابراز خوشحالی از انتصابها اصالت ندارد و تشریفاتی است / باید دقیقا معلوم شود که در آموزش و پرورش فقیر ،حکم مدیریت چه مزایای آشکار و پنهانی دارد که خیلی ها برای آن سر و دست می شکنند/ اگر امروز دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش بود خبری از این احساسات نبود/ مجله پیوند عکس حاجی بابایی و پدر محترمشان را در نماز جمعه  روی جلد با تیتر پدر دکمه ات را ببند چاپ کرد/ مجله پیوند در آرشیو آنلاین خود این روی جلد را تعویض کرده است/ چاپ عکس و حذف آن بعد از رفتن حاجی بابایی عبرت آموز است/ حذف این عکس و تیتر نشان می دهد که حرفهای تملق آمیز و ستایشگرانه از مدیران فاقد اصالت است/ تسلیت و تبریک در رسانه های کاغذی ذیل عنوان تبلیغات و آگهی می گنجد و سازمان آن کاملا از تحریریه جدا است/ گروه های تلگرامی مواظب باشند به محلی برای آگهی های تبریک و تسلیت فرصت طلبان جویای پست تبدیل نشوند/ نکته مهم در تسلیت جهانگیری معاون اول این است که مادر بطحایی خانم فرخنده قاسمی است و نه فقط مادر بطحایی / در تفکر سنتی زنان درگذشته وجودی مستقل ندارند بلکه فقط والده و یا همسر یک مرد هستند/ چند ماه  پیش نوشته سنگ قبر همسر یکی از مسئولان خبرساز شد که فقط به عنوان همسر آن مقام و بدون اسم و نام فامیل معرفی شده بود

منتشرشده در یادداشت

عوامل امتیاز آور در قانون مدیریت خدمات کشوری برای محاسبه حقوق بازنشستگی  ما فرهنگیان فرهیخته زیر خط فقر ، هر چقدر تلاش نماییم که به حق و حقوق انسانی خود برسیم، از آن فاصله می گیریم.دلیل این امر توانایی مدیران رده بالایی آموزش و پرورش در اضافه کردن ماده و تبصره هایی است که به عقل آدمی خطور نمی کند !

آنان برای این که افزایش جدید حقوق بازنشستگان مثلا برای همه یک میلیون و دویست هزار تومان نگردد، ابتکاری خلاقانه از خود نشان داده اند یعنی مطلب زیر که عینا آورده شده است:

"به گزارش سرویس فرهنگیان نوداد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق بازنشستگی کشوری، عوامل امتیاز آور در قانون مدیریت خدمات کشوری برای محاسبه حقوق بازنشستگی به شرح زیر می باشد:

الف- گروه شغلی (گروههای ۲۰ گانه ای که در اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت مستخدم در زمان اشتغال کسب کرده است.)
ب- مشاغل سرپرستی
ج- اشتغال به خدمت اداری در مناطق جنگ زده
د- سنوات خدمت مازاد بر ۳۰ سال تا سقف ۱۰ سال (۵/۲% بر مبنای امتیاز تخصصی بند الف و مجموعا کسانی هم که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند به ازای هر سال (۵/۲% از امتیاز – (۲۵ % تخصیصی بند الف تا سقف ۱۵ سال کاسته خواهد شد.مشروط بر اینکه میزان حقوق بازنشستگی یا وظیفه آنان از حداقل حقوق بازنشستگی کمتر نگردد."

بازنشستگان محترم !

قدری انصاف ! مگر شما برای صرفه جویی اقتصادی در زندگی خانوادگی تان دست به اختراع و ابتکار نمی زنید. خوب این ها هم فقط همین کار را کرده اند. یعنی دایره مشمولیت افزایش حقوق بازنشستگان را از کل مساحت دایره به یک برش 20 درصدی تبدیل کرده اند.

بعد از ناتوانی های مدیریتی سخن بگویید. ما محکوم به محرومیت از حقوق انسانی هستیم. ما را چه به رفاه . اصلا تعریف رفاه چیست؟ برخورداری از امکانات مادی و معنوی. هر چیزی که آرامش و آسودگی را در پی داشته باشد. رفاه یعنی شادمانی و نشاط. خدا وکیلی اگر ما این ها را داشته باشیم می شود ضرب المثل:
كلاغ خواست راه رفتن كبك را بياموزد ، راه رفتن خودش را نیز فراموش کرد. یا ماجرای آن مرد با ریش بسیار بلندش. کسی از او می پرسد که موقع خواب چگونه می خوابی و آن مرد بیچاره دیگر شب ها نتوانست بخوابد چون در پی این بود که با این ریش چگونه چپ و راست شوم و....

بازنشستگان که شرمنده خاص و عام هستند، از بقال سر کوچه تا دوست و همکار قدیمی. از فرزند و نوه و نتیجه تا پدر و مادر پیر ناتوان تر و بیمارتر از خودش. از یخچال خالی تا سفره ی کم رنگ . از خدایش برای ناله های ناشکری اش و از قیامت برای اعمال سوزی شما.

فقط ذره ای انصاف برای شمعی که یک عمر سوخت تا پروانگانی چون شما مدیریت نمایید.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در بازنشستگان

زمان پرداخت مرخصی استفاده نشده فرهنگیان بازنشسته سال 95

وزیر محترم آموزش و پرورش

جناب آقای سید محمدبطحایی

موضوع :درخواست پرداخت مرخصی استفاده نشده فرهنگیان بازنشسته سال 95

با سلام

ضمن قدردانی از وزیر محترم در خصوص وعده پرداخت مطالبات فرهنگیان به استحضار عالی می رساند نا توجه به اینکه از جمله وزاری آموزش و پرورش هستید که بیشترین سابقه مدیریتی را در آموزش و پرورش دارید و شناخت کافی به نیروهای متعهد و تلاشگر دارید ؛ امید است با به کارگیری نیروهای توانمند در سطح وزارتخانه و استانها بتوانید به عنوان وزیر، گرهی از مشکلات معیشتی فرهنگیان عزیز را بگشائید.

همراهی با بازنشستگان فرهنگی سال 95 در تحقق پرداخت پاداش پایان خدمت که باعث شد پاداش پایان خدمت فرهنگیان در یک مرحله پرداخت شود جای تقدیر دارد ولی متاسفانه تاکنون در مورد پرداخت مرخصی استفاده نشده(پرسنل اداری ) همکاران بازنشسته سال 95 تاکنون اقدامی صورت نگرفته است ؛ خواهشمند است دستور فرمایید موضوع فوق را در اولویت پرداخت قرار دهند .

بعد از  سپری شدن یک سال از عدم پرداخت آن صبر این پرسنل نیز تمام شده و متقاضی پیگیری این موضوع از طرف آن مقام عالی داریم .

متقاضی تامین اعتبار این مطالبه به حق بازنشستگان سال 95 از طرف سازمان مدیریت وبرنامه ریزی شوید چرا که در سایر ادارات مرخصی استفاده نشده پرسنل اداری بعد از بازنشستگی بلافاصله پرداخت می شود ولی پرسنل بخش اداری آموزش و پرورش که سال ها در پستهای کارشناسی و پستهای بالاتر زحمت کشیده اند با وجود گذشت یکسال از زمان بازنشستگی (شهریور 95) تاکنون از پرداخت آن خبری نیست حتی مسئولان محترم در مورد زمان پرداخت آن سخنی به زبان نمی آورند .
قبلا از وزیر محترم و معاونت پشتیبانی و سایر پرسنل که در پیگیری مطالبات به حق فرهنگیان بازنشسته که عملا مدافعی برای خواسته های به حق به جزءمسئولان وزارت آموزش و پرورش ندارند کمال تشکر را داریم .

با احترام مجدد


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در بازنشستگان

مهر ، شكستن مهر سكوت علم و دانايي است ، مهر فصل كيف ها و كتابهايي است كه بر دستان كودكانمان مي رويد و رويش زيباي دانائي هاست كه امروز نيازمند آنيم و فردايمان را به اميد اين دانايي ترسيم مي كنيم/ مهر زدودن زنگار جهالت از دل است/ معلم گمنام ترين نام مهر است ، مهري كه با مهر او شروع مي شود و با مهر او پايان مي يابد و هيچ وقت در ياد و نام كساني نبوده كه منصب دار و جيره خوار مقام اويند ولي در عوض در هرخانه اي عطر مهرباني و محبتش پيچيده است/ كجايند آنانكه در دفاتر عريض و طويل رياست و ميزهايشان معلم را مي ستايند ، سپاسش مي گويند و در مدارس خصوصي و كلاسهاي تك درس فرزندانشان به دنبال بهترينها هستند/ شايد خانواده ي بزرگ معلمان زياد باشند ولي زيادي نيستند ، همين معلمانند كه مدارس كپري را اداره مي كنند ، همين هايند كه در چادرها ، كانكس ها ، مدارس گلي مخروبه و ... به فرزندانتان ياد مي دهند كه نشان آدميت فراتر از آني است كه مي انديشيم/ شايد گذر زمان انسان را فراموشكار و ناسپاس نمايد اما براي يكبار هم كه شده از فرزندتان بپرسيد معلمتان را چگونه يافتيد و هرگز هدايبتشان نكنيد كه در انشايشان بنويسند ثروت بهتر از علم است/ به فرزندانتان بياموزيد كه بايد بهترينهاي شما معلمان جامعه شوند تا مردم امانت خويش (كودكانشان را) را با آسودگي به شما بسپارند و شما نيز از آنها انسانهايي بسازيد كه مايه ي افتخار جامعه باشند/ معلم ياد گرفته و ياد داده است كه دروغ آغاز هر لغزشي است ولي جواب همه ي زحمتهاي او در كلاسهاي درسي وعده هاي دروغي است كه از ما بهتران شنيده اند و سئوالي كه چرا دست آموخته هاي ما امروز به ما هم دروغ مي گويند/ اولين پرسشي كه از مسئولين محترم ميتوان پرسيد اين است كه با گذشت بيش از 38 سال از عمر انقلاب اسلامي چه كرده ايم/ نمایندگان محترم مجلس به فکر تحمیل نفرات خود برای ریاستهای آموزش و پرورش نباشند اگر فرصتی داشتند قانون اساسی را مطالعه فرمایند و آن را اجرا کنند/ وزیر محترم ، پورسانت هایی که برخی مدیران مدارس دخترانه سالانه به خاطر قرارداد با مانتو فروشها می بندند بیشتر از دریافتی سالانه آنها از این وزارتخانه هست ، تحمیل هزینه بر مردم مستضعف و اقشار ضعیف بر خلاف رضای خداوندی است ، چاره ای بیندیشید واین طرحهای اجباری را حذف نمایید/ تبدیل مدارس به محلی برای اخذ پول اجباری و انباشت حساب بیم آن دارد که مفسده مالی در برخی مدارس رخ دهد که ذهنیت جامعه در خصوص معلم را مخدوش نماید ،چاره کار بیندیشیدکه فردا دیر خواهد بود...

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه و تشکل/ به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید ؛ « سازمان معلمان ایران » از تشکل های معلمان بیانیه ای صادر کرد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

شهرستان سقز در حالی پذیرای نیروهای شهرستان های دیگر شده است که نیروهای بومی خودش آواره ی شهرستان ها و مناطق دیگر شده اند/ چهارچوب های اولویت بومی گزینی، در سازماندهی امسال  کاملا زیر پا گذاشته شده در حالی که طبق روال دانشگاه فرهنگیان کردستان باید همانند سازماندهی دانشجو معلمان پارسال عمل می کرد که کاملا به شیوه ی بومی گزینی بوده و تنها نیروهای مازاد به دیگر مناطق انتقال یافته اند/ اداره آموزش و پرورش  کردستان با این کار نشان داد که در سازماندهی دانشجو معلمان از هیچ دستورالعمل قانونی پیروی نمی کند/ اداره آموزش و پرورش کردستان نسبت به هدر دادن پتانسیل های بومی آموزش و پرورش مسئول است و باید پاسخگوی والدین کودکان باشد

منتشرشده در یادداشت

 گروه اخبار/

چاقی دانش آموزان و وضعیت تغذیه و سلامت دانش آموزان

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۲۱ درصد دانش‌آموزان به غذا نمک اضافه می‌کنند، همچنین فقط یک روز در هفته ورزش می‌کنند و طبق مطالعات علمی، ٢٧,٧درصد دانش‌آموزان ‌تری‌گلیسیرید بالا دارند.

ایرج حریرچی، درباره وضعیت سلامت دانش‌آموزان اظهار کرد: ١٦.١ درصد دانش‌آموزان نیز لاغری مفرط دارند و وزن ایده‌آل ندارند و باید گفت شیوع اضافه‌وزن و چاقی در شهرها دو برابر روستاهاست. همچنین ٢٧.٥ درصد دانش‌آموزان، غذاهای غیرمفید در هفته مصرف می‌کنند و ٢٥.٧ درصد نیز هر هفته از نوشیدنی نوشابه استفاده می‌کنند. 
حریرچی با بیان اینکه ١٥ درصد دانش‌آموزان هر هفته به‌طور مرتب فست‌فود مصرف می‌کنند، عنوان کرد: ٦٠ درصد دانش‌آموزان روزانه شیر مصرف نمی‌کنند و ٦٨ درصد نیز روزانه سبزیجات تازه و ٤٠ درصد دانش‌آموزان روزانه میوه مصرف نمی‌کنند. 
او با بیان اینکه ٢١ درصد دانش‌آموزان به غذا نمک اضافه می‌کنند، ادامه داد: دانش‌آموزان فقط یک روز در هفته ورزش می‌کنند و ٤٨ درصد آنها روزانه مسواک نمی‌زنند.  

حریرچی گفت: طبق مطالعات علمی، ٢٧,٧ درصد دانش‌آموزان‌ تری‌گلیسیرید بالا دارند؛ چراکه غذاهای چربی مانند فست‌فودها، سوسیس و کالباس و چیپس مقدار قابل‌توجهی ‌تری‌گلیسیرید دارند. 
وی با بیان اینکه ٨٦,٨ درصد مادران دانش‌آموزان خانه‌دارند و می‌توانند غذای سالم را برای کودکانشان فراهم کنند، خاطرنشان کرد: سلامت دندان‌ها در کشور در دانش‌آموزان و بزرگسالان وضعیت مناسبی ندارد، به‌طوری‌که در سنین ٣٥ تا بالای ٤٠ سال به‌طور متوسط ١٢ دندان کشیده شده، پر شده یا دارای خردگی داریم و برای رفع مشکل در دو سال گذشته، در ٦٠‌ هزار مدرسه ابتدایی خدمات درمانی بهداشت دهان ارائه داده‌ایم که ٤٥‌ هزار نفر در این راستا آموزش دیدند. 
٨٦,٨ درصد مادران دانش‌آموزان خانه‌دارند و می‌توانند غذای سالم را برای کودکانشان فراهم کنند   وی درخصوص کاهش میزان پوسیدگی دندان دانش‌آموزان اظهار امیدواری کرد و گفت: تعداد دانش‌آموزانی که فاقد مشکلات دندان هستند، دو برابر شده و این شاخص از ٢,٩ در سال ٩١ به ١.٨ در سال ٩٥ کاهش پیدا کرده است.

وی به مواد غذایی مجاز و غیرمجاز بوفه‌های مدارس اشاره کرد و گفت: موادی که وجودشان در بوفه‌های مدارس از نظر ما غیرمجاز است، شامل انواع چیپس‌ها، غلات حجیم‌شده، انواع یخمک، نوشابه‌های گازدار، ماء‌الشعیر، دوغ گازدار، آدامس‌های حاوی مواد قندی، سوسیس و کالباس و فراورده‌های آنها، همبرگرهای کمتر از ٧٠ درصد گوشت، انواع سالاد الویه، انواع لواشک، آلو و آلوچه بدون بسته‌‌بندی و فاقد مجوز وزارت بهداشت، فلافل، سمبوسه، پیراشکی، بستنی یخی، پاستیل، خیارشور و انواع سُس‌هاست.

درعین‌حال مواد غذایی مجاز نیز شامل خشکبار، انواع آجیل، شیر و فراورده‌های آن، نوشیدنی‌‌هایی مانند آب معدنی، دوغ بدون گاز، آب میوه بسته‌‌بندی‌شده، انواع میوه‌ها، بیسکویت‌‌های بدون کرم، انواع لقمه سالم و انواع آش، سوپ، سمنو و... است، البته به شرط اینکه پخت آنها به صورت روزانه و بهداشتی باشد و در ظروف یک‌بارمصرف و بر پایه گیاهی سرو و بلافاصله بعد از پخت هم توزیع شوند.

روزنامه شرق

منتشرشده در دانش آموز
دوشنبه, 27 شهریور 1396 16:24

والی مؤلا سخن کم گو ز عشق

شعر معلم در مورد حضرت علی

با تو گویم عشق سوز مولوی
گر تو خود سوزی بسوزان مثنوی
شعله نورش زمین را سوز بود
درد دل هایش به کلی سور بود
گر بخوانی می شوی مدهوش خویش
در نیابی حال جز در هوش خویش
مولوی دید ولی گشت ای عزیز
عاشق ممدوح روح است جسم نیز
هر که در نی نامه نام خود بدید
ترک خود کرد و ازش اندیشه چید
همچو سی مرغی روان تا کوه قاف
رهنما گردد همان سیمرغ چو آف
روح مولی در خط حق می شود
مولوی والی پل حق می رود
دیگران پرسند از وجد و سماع
گویدم در ذهن جویید انتزاع
وجد امروزین درونی شد ولی
دیگر آن وجد و سماع طی شد ولی
مولوی در وجد می گفت حال را
با سماع می کرد یکسان قال را
ما که در بند اسیر خود شدیم
از خودی دور و به کل مجنون شدیم
در به رویم باز کن از مثنوی
تا شناسم راه را از معنوی
معنی الذکر و رحمان و احد
از کتاب مثنوی شد در صمد
هر چه پرسم یابمش از کل نشان
در کتاب مثنوی ای گل فشان
ما که ممدوح پل جنت شدیم
خاک پای پاک آن سنت شدیم
راه را مولا نمود و خط بکرد
رسم خط را کرد ترسیم در نبرد
جنت مؤلا ولی را شد قرین
مولوی والی شد و والی یقین
گر چه گویم خاطرات شرح و درد
اشتیاق روح گویم نیست سرد
گرم گشت سوزان و شعله در گلو
سوزش دل گشت ما را رخ هلو
یافت هر کس آتش عشقش بدید
یک جرقه شمس زد دیگر ندید
عشق لرزان می کند روح بدن
صبر و آرامی ندارد با بدن
تا چه موقع شمس را جویا شویم
از درون بینیم اگر بینا شویم
ما که در درد خودی وامانده ایم
روح را در جسم خود تازانده ایم
تا به وادی رُخش ره را رویم
همره والی بدان وادی شویم
مولوی گر گفت بشنو از سخن
تو شنو ما را بگو و انجمن
واعظ ما شو خریدارت شدیم
یک سخن دُر گو نگهدارت شدیم
من در این اندیشه بودم ناگهان
روح در جان آمد و جان در نهان
دیده شد هر دیدنی در پیش من
عشق خود آمد بگفت این کیش من
گر شوی تابع ببینی هاله ای
دور شمع گیری شوی دلداده ای
همچو ابراهیم در آتش شوی
عَجب خود سوزی به کل نورش شوی
این بود رسم حقیقت دیدنی
چون که دیدی نور گشتی چیدنی
والی مؤلا سخن کم گو ز عشق
ضیف آمد عشق آمد نیست ضیق
تو خود ضیفی بدانی ضیق نیست
گر ندانستی بدانی عشق نیست
مولوی با والی ما یک زمان
قال حالی گفت و کرده خود نهان
چون نهان گشت دید و خود را هان ندید
بارقه بودش که شد یک دم پدید
عشق شد ما را عجین در روح بین
ماجرای عشق آدم را امین
مثنوی را معنوی مؤلا نمود
عشق را در روح او والا نمود
این که می گویند عشق ما را شده
راست گویند عاشق سارا شده
عشق های ننگ دل را سنگ شد
گر شوی عاشق ببینی تنگ شد
عاشقان در وصف معشوقه مدام
ذکر گویند شعر گویند والسلام
من که در وادی عشق عاشق شدم
روح را دیدم به کل ناطق شدم
رمز را گفتم به ایما خنده کرد
خنده را چیدم به کل فرخنده کرد
عاشق یک گل چه دارد نازشی
از لطایف لطف دارد سازشی
یک سبد گل میوه را انگور کرد
مرغ را بینی به کل مسحور کرد
والی مؤلا که عشقش ساکن است
در قلم گوید سخن از لکن است
در به رویم باز شد از مثنوی
هر چه را خواهی بخوان از معنوی
معنی از لفظ کلام آید برون
آن چه در ذکر است گویا از درون
ما ز حال و قال گوییم هر زمان
از زمین و آسمان از نور و جان
جان که از اسرار رب است در بدن
ظرف می باید که مظروف عین تن
ظرف را از روح خالی می کند
تا به آن جایی برد خود را سزد
تا به وادی گر رسد بیند خودی
از خودی هم بگذرد بیند خودی
ما که از اسرار رب جویا شدیم
ساکن این جسم را پویا شدیم
تا سماوات یقین با دوست نیز
پر گشایی می کنیم تا به دنیز
قطره را دریا کنیم خاکی شویم
از خود و از بیخودی خالی شویم
روح را بینیم در پرواز دوست
هر که را با دوست بینیم جمله اوست
والی مؤلا چه می گویی ز عشق
عاشقان را بین طلب شد طی ز عشق
ما که در وادی حیرت آمدیم
فقر را دیدیم و جنت آمدیم
این بود فقر و فنا خواهی طلب
گر سلیمانی خوشی ماهی طلب


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور