صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شعر یک معلم برای قیصر امین پور

خاکی به کجا ناظر هر جا که نگاهی هان
صحرایی و دریایی کوهی به سما هر آن

هر جلوه تجلی حق رویت ز خدا جانا
با مرگ شویم احیا احیای ممات هر جا

هر جایی از این هستی ای عاشق دانایی
علمی طلبد هر آن هر چند که خود فانی

بر خلق خدا خدمت فارغ ز سرا فانی
حاجت گه هستی او ما فانی و او باقی

سلطان جهان هستی آن خالق بی همتا
خاطر دل ما خلقی هر چیز جهانی را

هر چند گدایان ما درگاه خدایی را
حاجت گه هستی او ما جلوه ای از زیبا

ارباب هنر را ما تلمیذ دلا دانی
زانوی ادب کن حفظ ای ساکن دانایی

دل جام منیر آمد پر می ز قدح ساقی
ساقی قدحی پر کن از باده عرفانی

اظهار وجود آمد دل سجده کند جانا
قد خم کندش قایم با باد نسیم افزا

تعظیم کند هر جا حمدی بکند جانا
با هر قدمی شکری حکمی بکند اجرا

ای عاشق تنهایی مجنون صفتان با ما
پی قامت لیلایی مجنونی و با لیلا

کن ختم کلامی را آغاز شود پایان
جانا هنر آموزی بی علم نه جاویدان


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

همان گونه که قبلا نیز بیان شد ( این جا ) ؛ « صدای معلم  « گفت گوی تفصیلی را با آقای دکتر محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در مورد مسائل مهم این دانشگاه و موضوعات مرتبط با آن انجام داده است .

بخش  پایانیگفت گو تقدیم شما می شود .

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/ معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش و پرورش گفت: «آموزش» در ساختار جديد آموزش و پرورش تقويت خواهد شد.

گروه اخبار/
 
واکنش شورای عالی انقلاب فرهنگی به مصوبه مجلس در مورد استخدام معلمان حق التدریسی ، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی
 
شوراي عالي انقلاب فرهنگي عصر سه شنبه به رياست حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس جمهوري تشکيل جلسه داد و اعضا درباره شرايط و ضوابط پذيرش معلمان در آموزش و پرورش، انتخاب نماينده شورا در زمينه ساماندهي مدارس غيرانتفاعي و ادامه بررسي سند روابط علمي بين المللي جمهوري اسلامي ايران به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در اين جلسه، گزارشي درباره لزوم جذب افراد واجد شرايط معلمي در آموزش و پرورش مطرح شد. در اين چارچوب و با تصريح بر آنچه در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و نيز اساسنامه دانشگاه فرهنگيان عنوان شده است، تاکيد شد که تربيت معلم و تامين کادر مورد نياز آموزش و پرورش بايد از مسير دانشگاه فرهنگيان انجام گيرد.
همچنين با توجه به نگراني که در اين زمينه براي اصلاح رويه وجود داشت و مطالبي که از سوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در مورد جذب و پذيرش تعدادي نيرو به عنوان معلم در آموزش و پرورش مطرح شد، اعضا مقرر کردند، با تعامل و همفکري رياست مجلس شوراي اسلامي و هماهنگي کامل کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، شرايط و ضوابط پذيرش معلمان در آموزش و پرورش بر اساس اسناد مصوب به اجرا در آيد.
در ضمن در مسير اجرا، گام ها و همفکري هاي بعدي براي تامين نيازهاي آموزش و پرورش با کمک دولت يا حسب نياز با مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجلس شوراي اسلامي انجام خواهد شد.
دستور ديگر جلسه تعيين نماينده شوراي عالي انقلاب فرهنگي در زمينه ساماندهي مدارس غيرانتفاعي بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي بود که غلامعلي حدادعادل به عنوان نماينده شورا در اين زمينه انتخاب شد.
همچنين سند روابط علمي بين المللي جمهوري اسلامي ايران در ادامه اين نشست از سوي اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح و دو نکته ديگر در بحث اقدام هاي اين سند مورد توجه و تصويب اعضا قرار گرفت.
بهره گيري از ظرفيت سفارتخانه هاي ايران براي توسعه روابط علمي بين المللي به عنوان نکته نخست مورد تصويب اعضا بود که در اين چارچوب قرار شد امکانات و شرايطي فراهم شود که سفارتخانه هاي جمهوري اسلامي ايران در تعامل هاي علمي بين المللي، فعال تر، خلاقانه تر و مبتکرانه تر وارد شوند و به توسعه و پيشرفت علمي در صحنه بين المللي کمک کنند.
نکته دوم نيز که در موضوع سند روابط علمي بين المللي جمهوري اسلامي ايران مورد تصويب اعضا قرار گرفت، طراحي و پياده سازي سامانه امني براي ثبت اطلاعات و يافته هاي گوناگون علمي و رصد و پايش و ارزيابي آن ها در ارتباط با توانمندي هاي داخلي و روابط علمي بين المللي بود که اين راهبرد يا اقدام مهم ملي مي تواند هماهنگي و هم افزايي در توليد داشته هاي علمي و يافته هاي جديد دانشمندان کشور ايجاد کند.
پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري
انتهاي پيام /
 

هشتم آبان روز بسیج دانش آموزی و روز نوجوان

از نهانم یک نفر آواز داد
رو به سوی جبهه را پرواز داد

گفت یارا میهمان من تو باش
در مسیر رزم پیمانم تو باش

جبهه با تو معنی غم می زند
در دل ما عشق را دم می زند

پشت آن سنگر که مأوای تن است
جسم را یاور دل آرای من است

یار هم رزم و به دستش پوکه توپ
می زند آوای الحق سینه کوب

یار از دل ساحت جان می خرد
عطر گل های بهاران می دهد

یاد پر مهر کبوترها به خیر
دشت مجنون خاک بسترها به خیر

یاد آن شیرین زبانی های او
تپه آلاله را کرده سبو

جام خواهد باده نوشاند دلا
در مسیر عشق کردم دل فدا

خاک را با من چه انسی بوده است
مأمن من کُنج شهری بوده است

این عَلَم داران که می بینی به دوش
پرچم حق می برند با جرعه نوش

عشق را منزل گزیدند یاوران
ماهیان عشق دریای جهان

سینه را پر ساختند از عشق رب
عشق را بر هم زدند در نیمه شب

شب چه گویم من خدایا راز را
از ضمیر سینه این آواز را

ای مسلمانان به داد من رسید
جامی از کوثر برای من دهید


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

آخرین وضعیت استخدام  121 هزار معلم حق التدریسی ، مربی پیش دبستانی و آموزشیار نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش

مطابق اظهار نظر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص استخدام معلمان حق التدریس قرار بود طرحی را که نمایندگان مجلس برای این افراد تهیه کرده اند امروز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شود .

فاطمه سعیدی ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این رابطه به صدای معلم گفت :

امروز موضوع استخدام معلمان حق التدریس ، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در کمیسیون آموزش مطرح شد و من نیز فقط با استخدام معلمان حق التدریسی آن هم با شرایطی  مانند مدرک ، سن متقاضی ، بومی بودن ،نیازهای منطقه ، به ویژه  برگزاری آزمون موافقت کردم .

عضو کمیسیون آموزش ضمن تاکید دوباره بر استخدام معلمان حق التدریسی از طریق برگزاری آزمون به صدای معلم گفت که اعضای کمیسیون موافقت کردند که کار بیشتری روی این طرح صورت گیرد .

وی تصریح کرد که پس از چکش کاری این طرح نشست آخر با رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش در کمیته آموزش و پرورش مجلس برگزار شده و پس از نهایی شدن به صحن علنی مجلس خواهد رفت .

چندی پیش ؛ کلیات طرح استخدام 121 هزار معلم حق التدریسی ، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به تصویب نمایندگان مجلس رسید .

وزیر آموزش و پرورش در گفت و گویی با صدای معلم تاکید کرده بود که " فقط نیروهای حق التدریسی که در جنس و رشته مورد نیاز آموزش و پرورش باشند استخدام می شوند " ( این جا )

« صدای معلم » با استناد به دلایل کارشناسی و به دفعات مخالفت صریح و قاطع خود را  با این مصوبه مجلس اعلام کرده بود . ( این جا )

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/

ادغام معاونت آموزش ابتدایی در معاونت آموزش متوسطه در وزارت آموزش و پرورش

به گزارش صدای معلم در نشسستی که امروز صبح وزرای سابق آموزش و پرورش با سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش داشته اند همگی به جز « حسین مظفر » مخالفت صریح خود را با ادغام معاونت آموزش ابتدایی در آموزش متوسطه ابراز داشته اند .

اخیرا ،  ادغام معاونت ها به منظور کوچک سازی و اصلاح ساختار از سوی سازمان امور اداری و استخدامی به وزارتخانه و دستگاه های دولتی ابلاغ شده است .

« صدای معلم » از همان آغاز و با استناد به دلایل کارشناسی مخالفت صریح خود را با این ادغام در این بخش اعلام کرده بود . ( این جا )

پیشنهاد این رسانه حداقل ادغام معاونت تربیت بدنی در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بوده است .

پایان پیام/

اگر از گذشته ها صرف نظر کنیم طبق ماده ۳۰ قانون برنامه ششم دولت مکلف شد ظرف ۵ سال حقوق بازنشستگان قدیم و جدید و شاغلین را متناسب سازی نماید ، اکنون‌سؤال اینست که در اولین سال اجرای برنامه ، چقدر در جهت اجرای برنامه همت گماشتید/ اگر حتی قانون پیشنهادی خودتان که مصوب مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص بوده ، رعایت می شد باید ۲۰ درصد از کل اختلاف بازنشستگان قدیم و جدید جبران می شد/ بازنشستگان که اکثراً قلماً ، قدماً و درما‍ً برای پیروزی دکتر روحانی و این دولت از خود مایه گذاشته اند از بیان ملال‌آور مشکلات صندوق‌های بازنشستگی ، کسری بودجه ، سرکوفت‌ها ، منت‌ها و ضد و نقیض‌گویی‌های مجموعهٔ شما خسته شده‌اند و کارد بی‌عدالتی ، تبعیض‌ و تنگدستی‌به‌استخوان‌شان رسیده و دیگر تحمل این وضعیت اسفبار را ندارند و اقدامات حق‌طلبانه در دست اقدام آنان عواقب خوشایندی برای شما و دولت محترم‌ نخواهد داشت....

منتشرشده در بازنشستگان

انتظار می‌رفت پس از استقرار دولت و نشستن وزیر محترم آموزش و پرورش بر صندلی وزارت، شخصی با وجاهت علمی بالا و سابقه‌ی درخشان سیاسی-مدیریتی و با روحیه‌ی اصلاح‌طلبانه به عنوان گزینه‌ی ریاست دانشگاه فرهنگیان معرفی شود/ حسین خنیفر به عنوان گزینه‌ی پیشنهادی ریاست دانشگاه فرهنگیان  از سابقه روشن مدیریتی بی بهره اند/ از وزیر محترم آموزش و پرورش و دولت محترم می‌خواهیم که در انتصابات مربوط به دانشگاه فرهنگیان تنها بر اساس شایسته‌سالاری و به دور از ملاحظات سیاسی عمل نمایند و فردی دانشگاهی و دارای سابقه‌ی مدیریت قابل قبول را به عنوان رئیس این دانشگاه معرفی نمایند

تیراندازی دانش آموزی به روی همکلاسی خود در نیک شهر و خشونت در مدارس  ( تاریخ انتشار بیست مهر 1396 ) تیراندازی دانش آموز آمریکایی به همکلاسی خود در ایالت ایلینوییک : دانش آموز آمريکایی به همکلاسی خود در ايالت ايلينوی تیراندازی کرد. به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی اس نیوز، یک دانش آموز آمریکایی در شهر ماتون ایالت ایلینوی آمریکا همکلاسی خود را هدف گلوله قرار داد و نیروهای پلیس دبیرستان را تخلیه کردند.
خوب یادم است وقتی مواجه با این خبر شدم به دنبال چرایی آن می گشتم ، طبیعتا در ذهن من که اندک شناختم از کشور آمریکا شیطان صفتی دولتمردانش و بی بندوباری مردمانش می باشد از دیدن و خواندن این خبر چندان هم متعجب نشدم ؛ شاید تنها دلیلش موقعییت جغرافیایی این کشور و قانون حمل مجوز سلاح و درگیری های خیابانی و کشتارهای دسته جمعی آن هم به دلیل فقدان انسانیت و دین باوری و دین مداری و اندیشه ماتریالیسمی و نظام سرمایه داری است .

می توان گفت انسان را به نوعی به پوچ گرایی و بحران هویت می رساند .

به راستی در چنین کشوری اتفاقاتی از این قبیل چه بسا امری عادی هم به شمار می رود اما وقتی باید انگشت حیرت به دندان گرفت که این خبر خروجی سایت ها و فضای مجازی کشور ایران می شود !

خبر تیراندازی دانش آموزی به روی همکلاسی خود در نیک شهر  آن هم در  کشوری که بر مدار دین باوری و گفت و گوی تمدنها و عدالت محوری و صلح و انسانیت می چرخد ؛  کشوری که ادبیاتش و اندیشه شاعران و عارفانش الهام بخش آثار  شاعرانی چون هومر و شکسبیرمی شود !
زنگ خطری که امروز مسئولان و مشاوران تعلیم و تربیت  اگر صدایش را نشنوند فردا مدارس ما هم نا امن خواهد شد حال آنکه مدرسه بعد از خانه امن ترین مکان است که می توان به آن پناه برد .

داشتن امنیت و حق حیات از جمله حقوق طبیعی هر انسان می باشد .
مفهوم امنیت به عنوان شرط بنیادین حیات انسانی در همه‌جای دنیا و اکثر اسناد بین‌المللی و قوانین اساسی کشورها قابل درک بوده و همواره مورد تأكيد قرار گرفته است و تأثيرات اساسی در زندگی بشر دارد.

باتوجه به بیان مطالب بیان مفهوم امنیت ، این سوال مطرح می شود که دلیل برهم خوردن این نا امنی و بروز رفتار خشونت آمیز از سوی افراد مخصوصا یک دانش آموز چیست ؟

تیراندازی دانش آموزی به روی همکلاسی خود در نیک شهر و خشونت در مدارس

روان شناسان اجتماعي و پژوهشگران مسايل سياسي و اجتماعي، تعاريف ديگري از واژه خشونت ارائه داده اند كه پاره اي از آنها عبارتند از : پرخاشگري، تحميل اراده خود به ديگران، پيشبرد هدف و قصد با توسل به زور، گفتار و رفتار آزار دهنده، حركت قهر آميز ناشي از اراده خاص (خارج از محدوده و قوانين و قواعد) و نيز اعمال نيروي جسماني يا بدني براي اينكه به شخص ديگري آزار و آسيب برسانيم يا مجروحش كنيم يا او را بكشيم يا در جهت هدفي كه مي خواهيم بكار گيريم.
اگر بخواهيم تنها مفهوم فيزيكي يا طبيعي خشونت را در نظر داشته باشيم، آن را مي توان نوعي قدرت يا زور تعريف كرد كه با تحميل خود به ساير پديده ها اعم از انساني يا غير انساني، حدود و قدرت آن پديده ها را مشخص مي كند.

خبر تیراندازی دانش آموزی به روی همکلاسی خود در نیک شهر  آن هم در  کشوری که بر مدار دین باوری و گفت و گوی تمدنها و عدالت محوری و صلح و انسانیت می چرخد ؛  کشوری که ادبیاتش و اندیشه شاعران و عارفانش الهام بخش آثار  شاعرانی چون هومر و شکسبیرمی شود   از سوي ديگر، خشونت را مي توان به صورت يك كنش، يعني نيرويي در جهت محدود كردن ميل، اراده و آزادي و از سويي ديگر به صورت يك واكنش، يعني نيرويي براي ايجاد و بازگرداندن آن آزادي و نيل به هدف در اراده و ميل در نظر گرفت.
در مفهوم اجتماعي، خشونت را مي توان به وارد آوردن نوعي فشار و زور فيزيكي از سوي يك نهاد، فرد يا گروه، به نهاد، فرد يا گروهي دانست كه با هدف واداركردن آنها به انجام كاري برخلاف ميل و اراده شان انجام بگيرد . از اين رو خشونت در برابر ميل، اراده و آزادي قرار دارد.

زماني كه موضوع خشونت، دستيابي به قدرت، اعتراض و نابود كردن آن يا حفظ و تداوم قدرت باشد. خشونت، سياسي مي شود .

به طور كلي در خشونت، عنصر به كارگيري نوعي فشار و زور فيزيكي وجود دارد و مي توان در حالت كلي خشونت را چنين تعريف كرد:

كاربرد نيروي فيزيكي و تهديد ناشي از كاربرد نيروي فيزيكي كه مي تواند لطمات جسمي يا معنوي بر شخص يا اشخاص بگذارد . با اينكه در اين تعريف، بر خشونت فيزيكي تكيه شده ولي مشهود است كه امروزه برخي خشونت ها بدون اعمال فيزيكي عيني صورت مي گيرد مانند خشونت هاي كلامي و تحريم هاي اقتصادي يا خشونت هاي رسانه اي.

از سوي ديگر بايد دانست كه اقدامات قانوني و غير قانوني كه داراي اين خصوصيات باشند، از آن جهت كه اقدام عليه افراد بوده و در آنان ايجاد ترس مي نمايند، مي توانند از مصاديق خشونت باشند ؛ تیر اندازی در راه مدرسه هم مصداق بارز خشونت و نا امنی است.
یک روز ضرب و شتم مدیر توسط دانش آموز ؛ یک روز تنبیه و امروز تیر اندازی ....


آقای وزیر !

زنگها برای که به صدا درمی آیند !
چرا دامنه خشونت روز به روز در مدارس ما گسترش پیدا می کند ؟


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در دانش آموز

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور