صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

 گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛عصر روز چهارشنبه سوم آبان ماه سال جاری سيد محمد بطحايي در جمع شركت كنندگان در دوره آموزش تامين مدرس راهبران برنامه تعالي مديريت مدرسه در باشگاه فرهنگيان تهران حضور پیدا کرده و سخنانی در این مورد بیان کرد .

قرار بر این بود که مشروح سخنان وزیر آموزش و پرورش پس از پیاده سازی به صورت کامل در صدای معلم منتشر گردد .

بخش نخست سخنان وزیر آموزش و پرورش تقدیم شما می شود

منتشرشده در گفت و شنود

گروه استان ها و شهرستان ها/

« صدای معلم » بر اساس وظیفه رسانه ای و حرفه ای خود قبلا پیشنهاد کرد :

" متاسفانه برخی از واحدهای آموزشی در سراسر کشور متروکه و یا مخروبه بوده و به حال خود رها شده اند .

همچنین مدارس کپری که خیلی ها از وجود آنان بی اطلاع هستند و مسئولان این مناطق و نواحی حاضر نیستند مشخصات آنان را در اختیار افکار عمومی قرار دهند .

از فرهنگیان و معلمان گرامی تقاضا می شود نام و مشخصات این گونه مدارس را همراه با گزارش تصویری برای صدای معلم ارسال کنند" ( این جا )

گزارش زیر توسط آقای " کرامت رنجبر دستنایی " برای صدای معلم ارسال گردیده است

منتشرشده در دانش آموز
سال تأسيس دانشگاه فرهنگيان  همزمان با شروع برنامه پنجم توسعه و مربوط به دولت دهم است كه تعداد دانشجوي پذيرفته شده در دوره مذكور به ترتيب در سال 91  (22.500 نفر) و درسال 92 (17.500 نفر) و در مجموع 40  هزار دانشجو بوده، حال آنكه تعهد مسئولان وقت، بر اساس برنامه پيشنهادي 82 هزار نفر بوده است. اگر دانشگاه فرهنگيان ظرفيت پذيرش 120 هزار نفر را داشته است، چرا در زمان تصدي خودشان، چنين تعدادي را پذيرش نكرده اند/ نبايد كسوت معلمي به عنوان كليدي ترين نقش در آموزش و پرورش را به هر كس سپرد و آموزش و پرورش را  به ماشين استخدام دولتي و بنگاه كاريابي تبديل كرد/ اصلاحيه جذب نيروي پيش دبستاني در سال 94 در مجلس تصويب شده كه در آن استخدام  نيروي حق التدريس منع شده است و جاي تعجب دارد كه برخي نمايندگان محترم مجلس در سال تصويب اين قانون، خود در مجلس حضور داشته و قطعاً  از اين قانون مطلعند/ قطعاً راه تأمين نيروي متخصص و متعهد در آموزش و پرورش، فرستادن نيروهاي نامرتبط با شغل معلمي به كلاس درس نيست. اتفاقي كه در سال 1389 در قالب بزرگترين نابه ساماني اداري استخدامي، 112649 نفر تحت عنوان طرح مهرآفرين بدون هيچ گونه بررسي صلاحيت و آموزش مهارت معلمي رخ داد
 
گروه اخبار/
 
اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در مورد استخدام معلمان حق التدریس و مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی
 
مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به برخي اظهارنظرهاي اخير پيرامون جذب و تأمين نيروي انساني اطلاعيه اي به شرح زير صادر كرد:
 

«برخي از نمايندگان و دلسوزان، اخيراً در گفت و گو با رسانه ها مطالبي را پيرامون استخدام در آموزش و پرورش عنوان كرده‌اند كه لازم است نكاتي را براي تنوير افكار عمومي به استحضار برسانيم:

1- اخيراً اظهاراتي مبني بر اينكه طبق قانون برنامه ششم، دانشگاه فرهنگيان بايد در هر سال 30  هزار نفر دانشجو بپذيرد و درحال حاضر فقط چهار هزار نفر در هر سال مي‌پذيرد.

در پاسخ به اين قبيل اظهارات بايد گفت، اولاً سال تأسيس دانشگاه فرهنگيان  همزمان با شروع برنامه پنجم توسعه و مربوط به دولت دهم است كه تعداد دانشجوي پذيرفته شده در دوره مذكور به ترتيب در سال 91  (22.500 نفر) و درسال 92 (17.500 نفر) و در مجموع 40  هزار دانشجو بوده، حال آنكه تعهد مسئولان وقت، بر اساس برنامه پيشنهادي 82 هزار نفر بوده است. اگر دانشگاه فرهنگيان ظرفيت پذيرش 120 هزار نفر را داشته است، چرا در زمان تصدي خودشان، چنين تعدادي را پذيرش نكرده اند؟!

نبايد كسوت معلمي به عنوان كليدي ترين نقش در آموزش و پرورش را به هر كس سپرد و آموزش و پرورش را  به ماشين استخدام دولتي و بنگاه كاريابي تبديل كرد  ثانياً، اگر چه دانشگاه فرهنگيان در چهار سال اخير به دليل فقدان امكانات و ساير محدوديت ها، قادر به پذيرش ثابت سالانه 25 هزار نفر نبوده است، اما دركنار اين تعداد، در سه دوره اقدام به پذيرش و تربيت حدود 25 هزار نفر ديگر نيز با استفاده از ظرفيت هاي قانوني نموده است كه اين ظرفيت پذيرش شده از نظر اكثر ايشان مغفول مانده است.

2-  طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگيان، اين دانشگاه با هدف تربيتِ معلمِ كيفي و «كيفيت بخشي» به نظام تعليم و تربيت تأسيس شده و نبايد كسوت معلمي به عنوان كليدي ترين نقش در آموزش و پرورش را به هر كس سپرد و آموزش و پرورش را  به ماشين استخدام دولتي و بنگاه كاريابي تبديل كرد.

3- اصلاحيه جذب نيروي پيش دبستاني در سال 94 در مجلس تصويب شده كه در آن استخدام  نيروي حق التدريس منع شده است و جاي تعجب دارد كه برخي نمايندگان محترم مجلس در سال تصويب اين قانون، خود در مجلس حضور داشته و قطعاً  از اين قانون مطلعند.

4 - همچنين برخي عزيزان كه نسبت به استفاده از ظرفيت جذب نيروي انساني دانشكده هاي فني وحرفه اي سخن گفته اند، نبايد فراموش كنند كه اين دانشكده‌ها و آموزشكده‌ها به عنوان يك ظرفيت ويژه مي‌توانست بازوي توانمندي براي تأمين و تربيت نيروي انساني مناسب باشد ولي متاسفانه  قبل از تأسيس دانشگاه فرهنگيان توسط برخي از نمايندگان محترمي كه خودشان از مسئولان سابق وزارت آموزش و پرورش بوده اند، با كليه امكانات، اموال منقول و غيرمنقول، نيروي انساني، دارايي ها، تعهدات و مسئوليت ها از آموزش و پرورش به وزارت علوم منتقل و اهدا شد.

5- در پايان خاطرنشان مي سازد، وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم در راستاي اسناد فرادستي و مأموريت هاي كلان خود، منطقاً نمي‌تواند تحت تأثير اظهار نظرهاي سياسي، دست به استخدام و تأمين نيروي انساني مورد نظر از راهي غير از دانشگاه فرهنگيان نمايد.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در مورد استخدام معلمان حق التدریس و مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

قطعاً راه تأمين نيروي متخصص و متعهد در آموزش و پرورش، فرستادن نيروهاي نامرتبط با شغل معلمي به كلاس درس نيست. اتفاقي كه در سال 1389 در قالب بزرگترين نابه ساماني اداري استخدامي، 112649 نفر تحت عنوان طرح مهرآفرين بدون هيچ گونه بررسي صلاحيت و آموزش مهارت معلمي رخ داد و يقيناً ديگر شاهد به كارگيري نيروهاي خدماتي، آبدارچي، راننده و انباردار به عنوان معلم نخواهيم بود.

وزارت آموزش و پرورش قطعاً براي فائق آمدن بركاستي‌هاي عديده از جمله كمبود نيروي انساني و مسأله كيفيت، به همراهي و پشتيباني همه دلسوزان و دغدغه مندان نظام جمهوري اسلامي نياز دارد و يقيناً اين مسير خطير و آينده ساز كه مقام معظم رهبري و رئيس جمهور محترم، همگان را به سرمايه گذاري در آن تشويق و ترغيب نموده اند، بدون همدلي و مسئوليت شناسي همه علاقه مندان و دلسوزان پيشرفت ايران اسلامي محقق نخواهد شد.»

پایان پیام/

امروز در خبرها آمده بود خلبانی محترم و فهیم با در اختیار گذاردن سهمیه صندلی خود و توجه به یک معلم در طول پرواز، مقام معلم را تکریم نموده است/ بنده در آن جلسه دعوت نبودم و از جزییات آن نیز بی خبر بودم/ مهمترین مسائل منطقه را به ترتیب زیر اعلام نمودند/ مسئولان محترم جلسه اعلام کردند: از بین موارد مطروحه از سوی مردم ما این پنج مورد را مهمترین مسائل دانسته ایم/ سرکار خانم مافی نماینده محترم اعلام کردند مهمترین مسئله از نظر من "کارخانجات منطقه و فقدان علائم راهنمایی کننده مردم هنگام ورود به تهران" می باشد/ من تقریبا در اوایل جلسه با جمله ای معترضه مبنی بر اینکه اگر آب و فاضلاب بحثش تمام شد اجازه بفرمایید من هم چند جمله ای از آموزش و پرورش بگویم، که قول مساعد دادند و .../ تقریبا همه آبها، فاضلاب ها و روشنایی ها و گازها را کشیدند و همه از اینکه بالاخره بعد از دوساعت به مهمترین مسائل پرداخته اند و گره ها را باز کرده اند شاد و خندان شدند و البته دیگر حوصله ها نیز سر رفت/ اول پرونده تربیت و آموزش و پرورش را باز کنید/ آیا واقعا بحث تربیت پنجاه هزار دانش آموز جز مهمترین مسئله های شما نبود/ آیا واقعا بحث کمبود فضای آموزشی به تعداد حداقل ده مدرسه در تهرانسر به اندازه آب و فاضلاب منطقه اهمیت نداشت/ گفتم آن روزهایی که با مدیریت پنج هزار نفر انتخابات دو منطقه را برگزاری می کنیم اولویت داریم و عزیز هستیم و ....!/ تو به خاطر اینکه معلم منطقه ۹ هستی کسی نمی تواند از ترس تو دست توی بینی اش هم بکند، پس کجایی که این مهمترین مسائل را ببینی...

منتشرشده در یادداشت

 پرورش از آموزش جدا گردید و دبیران پرورشی در مدارس مشغول فعالیت گردیدند/ ما پرورش را از آموزش جدا کردیم و نفوذ معنوی معلم بر روی دانش آموزان را خنثی ساختیم/ نتیجه این جریان 39 ساله شد بحران اخلاقی کودکان و نوجوانان/ زندگی شده بود تماما عرصه چشم و  هم چشمی و بردن گوی مسابقه خرید از دیگری یا شرکت در مسابقه تسهیلاتی ثبت نام در مدارس خاص/ امروز ما متهم هستیم که آنها را بیشتر از توان شان تنها گذاشته ایم.در هر دو شرایط فقر و ثروت شدید کودک امروز تنهای تنها دور از بستر آموزشی مفاهیم اخلاقی و مذهبی است/ معلم به فردی تبدیل شده است که شرح وظایفش تدریس واو واو کتاب درسی است. امروز نه از نفوذ والدین و نه معلم بر روی دانش آموز خبری نیست/ سردرگمی دانش آموز امروز برای تبعیت از الگوی کارآمد، به دلیل نبودن الگوی مناسب است/ گفت و گوی شفاهی بدون عمل یا بدون تثبیت ارزشی قدرت ماندگاری اثرگذار تاریخ پدران ما را ندارد/ کودک یا دانش آموز امروز در جریان شلیک مسلسل وار کلمات شفاهی خویشتن خویش را می بازد و برای همین او امروز خشمگین است. او جراحت عدم باغبانی ما را بر روح و جسم خود دارد/ مسئولین آموزش و پرورش و والدین چه زمانی در اصلاح رفتار و منش خود خواهید کوشید تا از غرق شدن تعداد بیشتر دانش آموزان و نسل های بیشتر در گرداب بحران هویت و خودباختگی ، پیشگیری نمائید/ برای بازیابی آن کمک شما والدین فرزندان سرزمین من و نظام آموزش و پرورش ضروری است. از کجا آغاز کنیم

منتشرشده در دانش آموز

تجسم این وضعیت در کنار دانش آموزانی که همه " لباس متحد الشکل " بر تن کرده اند تنها یک چیز را به اذهان متبادر می کند :" مدارس مدت هاست به پادگان تبدیل شده اند "/ هم زمان با روز دانش آموز ، تصاویری از یک " دبستان " در شبکه های مجازی پخش شد که به مناسبت " روز دانش آموز "  به دانش آموزان آن دبستان " نارنجکی " را به صورت نمادین هدیه داده بودند/ سال 94 نیز در مراسم صبحگاه مشترک بسیج دانش‌آموزی و رزمایش پدافند غیرعامل که روز شنبه نهم آبان ماه در دبیرستان البرز و با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، علی صابرماهانی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ، اسفنديار چهاربند مديركل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش انجام شد برخی از دانش آموزان شرکت کننده در مراسم مجهز به « باتوم » بودند/ واقعا مشخص نبود که مسئولان آموزش و پرورش از به دست گرفتن " باتوم " توسط دانش آموزان به دنبال کدام اهداف تربیتی و یا رفتاری بودند/ " در این پژوهش‌ها آمار «رفتارهای پرخطر» در جمعیت دانش آموزان پسر را بالا دیدیم و در دانش آموزان دختر «خشونت» آمار بالایی داشت" / آیا تاکنون مسئولان به این موضوع فکر کرده اند که ریشه های این گونه خشونت ها در مدارس از کجا نشات می گیرند/ این که مسئولان وزارت آموزش و پرورش به عنوان " متولیان مسئول در چرخه تعلیم و تربیت " فقط به ارائه آمار و ارقام بسنده کنند اما در آن سو شاهد انفعال و سکوت آنان در برابر این گونه اقدامات خودسرانه و سلیقه ای و بدون مبنای علمی و کارشناسی باشیم ؛ منطقی و کارساز است / « سالار قاسمی » به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش یک استان پس از این اتفاق تنها به صدور یک اطلاعیه چند خطی و البته در دفاع ضمنی از این عمل می پردازد اما در مراسم انتخابات انجمن اولیا و مربیان هنرستان الزهرا ( س ) صحبت از اصول فرزند پروری مدرن و الزامات دنیای مدرن می کند/ مدیر کل آموزش و پرورش تهران در سخنان اخیر به کمبود روحیه و نشاط حداقل در دختران اشاره می کند اما گزارش ها و اخبار نشان می دهند که اساسا " ورزش صبحگاهی " در مدارس ما عملا تعطیل است و مسئولانی که کارشان اکثرا " شعار دادن " است هیچ اقدام عملی برای نظارت درست و کامل در این موارد انجام  نمی دهند/ با وجود نقش بی بدیل " موسیقی " در تعدیل و اصلاح رفتارهای خشونت آمیز در جوامع توسعه یافته هنوز ورود به این بخش در مدارس دولتی ما جزء " خط قرمز " هاست/ منظور از تربیت سیاسی ؛  سیاسی بازی ، سیاسی کاری و یا نگاه ابزاری به دانش آموز جهت نیل به برخی اغراض و یا اهداف سیاسی نیست/ با وجود این همه نهاد که مخاطب اصلی و عمده آن دانش آموزان هستند اما کم تر شاهد رفتارهای گروهی و نظام مند در دانش آموزان هستیم/ « نهادسازی  » در آموزش و پرورش و حداقل در مورد دانش آموزان به درستی تعریف و یا تبیین نشده است/ آیا مسئولانی که به صورت رسمی و خشک در برابر تربیون ها حاضر می شوند و یک طرفه سخنرانی می کنند تاکنون به صورت " چهره به چهره " و از " نزدیک " با دانش آموزان " گفت گو " کرده اند تا متوجه وضعیت موجود و نیازهای واقعی آنان شوند / آیا تاکنون مسئولان این وزارتخانه بدون تشریفات و همراه و...  و گرفتن عکس یادگاری برای پر کردن پرتال دستگاه خود روی صندلی داغ پرسش های دانش آموزان در محیط مدرسه نشسته اند و به پرسش های صریح آنان پاسخ درست داده اند/ ما به مدارس چه داده ایم و از آن ها چه توقعی داریم / آیا با وضعیتی که خودمان برای مدارس ایجاد کرده ایم و بخشی از علل آن در بالا توصیف شد ؛ انتظار " معجزه " داریم/ آیا برون داد چنین مدارسی جز خشونت افسار گسیخته و روزافزون خواهد بود ....

منتشرشده در دانش آموز

در هفته گذشته در فضای رسانه ای مجازی ؛ خبری مبنی بر استفساریه جدید قانون منع به کارگیری بازنشستگان؛ منتشر گردید که طی آن به دستگاه ها ابلاغ گردیده که تا ۱۰ روز آینده مقدمات ترک پست این بزرگواران را فراهم آورند/ در یک نظرسنجی تلگرامی مدیرکل اصلاح طلب قبل از ایشان با وجود اینکه بر مسند نبودند و در یک مدرسه به عنوان مشاور فعالیت داشتند ؛ حدود ۷۰ درصد و ایشان که در مجموعه حضور و بر کار سوار بودند ؛ حدود ۱۵ درصد مقبولیت افکار عمومی را به دست آوردند/ متاسفانه این اقدام بنا به اظهار نمایندگان با مخالفت یکباره جناب استاندار تحت عنوان‌ این که زین پس خلیفه کشی با تکیه بر اعتراضات مردمی مرسوم نگردد ؛ تن به این اقدام و مطالبه عمومی ندادند/ همین ضعف مدیریتی و عدم مقبولیت عمومی به همراه عوامل دیگر موجب پایین آمدن رای دولت تدبیر و امید و پیشی گرفتن جناح مخالف در این استان که همیشه تمایل به اصلاحات داشته و دارد گردید/ در ماه گذشته دل نوشته یکی از همکاران که به تازگی در بجنورد به افتخار بازنشستگی نائل آمده بودند و برخورد مناسبی جهت این بزرگواران که قضا تعداد زیادی را نیز در سال جاری شامل می شد، انجام نشده بود ، و در صدای معلم نیز بازتاب و انعکاس گسترده ای یافته بود ؛ ( این جا )  موجب شد تا این بار خود استاندار شخصا در این حوزه ورود نمایند و در یک مراسم چند نفره نمادین به همراه بانی اصلی این ضعف و بی مدیریتی ، به دلجویی و تکریم این بازنشسته محترم ، بانو محبوبه صادقی بپردازند که این سبک کار موردی موجب دلخوری بیشتر فرهنگیان استان به ویژه پیش کسوتان عزیزی که به تازگی بازنشست شده بودند گردید/ یک تصمیم نادرست تا کجا می تواند آثار مخرب بسیاری داشته باشد و منافع عمومی جامعه  خصوصا فرهنگیان عزیز را به خطر اندازد

منتشرشده در یادداشت
 من یک آموزش دهنده نهضت سواد آموزی هستم که سالهای زیادی از عمرم را بعد از فارغ تحصیل شدن از دانشگاه در قسمت نهضت سواد آموزی مشغول به تدریس به کم سوادان و نوسوادان عزیز بزرگ سال بدون بیمه و باحقوق ناچیز بوده ام به امید اینکه یک روزی در آموزش و پرورش استخدام شوم/ چرا موقع نوشتن یک سری حقایق که ظلم واقعی در حق شما بزرگواران است سکوت می کنید و جوهر قلمهایتان خشک می شود/ بعضی از مسئولین عالی رتبه وزارت آموزش پرورش و یک سری از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان دغدغه این رو دارند که می گویند آموزش دهندگان فقط باید از طریق آزمون و دانشگاه فرهنگیان استخدام آموزش پرورش شوند/ نمونه بارز آن هم نیروهای پیش دبستانی می باشد که کار آنها قابل قیاس با تدریس آموزش دهندگان نیست و بیشتر جهت اوقات فراغت و سرگرمی  بچه ها می باشد در مهرما 96 استخدام آموزش پرورش شده اند و حتی کسانی که دارای یک روز سابقه کاری نیستند اکنون مشغول تدریس می باشند / به امید روزی که به جای اینکه با تخریب دیگران به فکر منافع شخصی خودمان باشیم تکیه محکمی باشیم برای همدیگر در برابر مشکلات و آموزش واقعی راه رسم انسانیت به نسل های آینده کشور
 
 استخدام های فله ای و بی ضابطه در آموزش و پرورش و نامه یک آموزشیار نهضت سوادآموزی به صدای معلم
 
با عرض سلام و ادب احترام خدمت فرهنگیان عزیز کشوری
من یک آموزش دهنده نهضت سواد آموزی هستم که سالهای زیادی از عمرم را بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه در قسمت نهضت سواد آموزی مشغول به تدریس به کم سوادان و نوسوادان عزیز بزرگ سال بدون بیمه و باحقوق ناچیز بوده ام به امید اینکه یک روزی در آموزش و پرورش استخدام شوم و بتوانم با تعلیم و تربیت دانش آموزان برای کشور عزیزمان فردی مفید باشیم ، ولی اکنون گله دارم از تعدادی فرهنگی بزرگوار دست که هم از طریق نامه نگاری و هم از طریق فضای مجازی سعی می کنند مانع از استخدام ما آموزش دهندگان زحمت کش شوند !
 
استخدام های فله ای و بی ضابطه در آموزش و پرورش و نامه یک آموزشیار نهضت سوادآموزی به صدای معلم
 
همکاران محترم فرهنگی و مخصوصا قلم به دستان گرامی !
وقتی که قلمهایتان می توانند بنویسند که یک سری از جوانان زحمت کش این مملکت که همه دارای مدرک دانشگاهی هستند و سالها از عمر و جوانی خود را صرف آموزش کرده اند نباید استخدام شوند ، پس چرا موقع نوشتن یک سری حقایق که ظلم واقعی در حق شما بزرگواران است سکوت می کنید و جوهر قلمهایتان خشک می شود؟!
چرا به جای ممانعت از استخدام آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی به فکرنامه نگاری برای ممانعت از اختلاس های میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان عزیز نمی باشید ؟!
چرا از ناعدالتی ها و رابطه بازی های که در آموزش پرورش وجود دارد حرفی به میان نمی آوردید که بدترین لطمات را به فرهنگیان عزیز وارد می کند و عامل اصلی آفت کیفیت آموزشی کشور است !
چرا از دیپلمه های که گذشته وارد آموزش پرورش شدند که اکنون پستهای مدیریتی دارند سخنی نمی گوئید و اعتراضی نمی کنید؟!
 
من از شما فرهنگیان عزیز سئوالی دارم :
آیا اگر ما آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی استخدام نشویم مشکلات آموزشی کشور و مشکلات رفاهی شما بزرگواران حل خواهد شد؟!
اگر با استخدام نشدن آموزش دهندگان همه مشکلات شما و حل می شود اختلاسهای میلیاردی به پایان می رسد ما قید استخدام شدن را خواهیم زد، نامه نگاری های متعصبانه بعضی از شماها پیش کسوتان و مخالفتهای شما کمک به ضعیف کشی و ظلم به یک سری جوان زحمت کش تحصیل کرده است که هر کدام سختی های زیادی را پشت سر گذاشته اند .

همکاران گرامی فرهنگی ؛ شاید برای خیلی از شما بزرگواران این طور جا افتاده باشد که آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی فرمالیته کار می کنند که اگر این طور است با عرض پوزش کاملا در اشتباه هستید و محض اطلاع محضر گرامی تان باید عرض کنم که از زمان تشکیل کلاسهای نهضت سواد آموزی که تحت نظارت کامل بازرسان کشوری ، استانی و گروه بهبود کیفیت آموزشی شهرستانها می باشند که درصورت مشاهده  کوچکترین کم کاری از طرف معلم آموزش دهنده کلاس توسط مسئولین مربوطه حذف خواهد شد و زمان برگزاری امتحانات نیز اگر اغراق نباشد کمتر از برگزاری کنکور سراسری نیست و در این زمینه می توانید پرس و جویی داشته باشید تا کامل در جریان باشید و با چشم خود صحت گفته های فوق را تایید نمایید .
 
 فرهنگیان گرامی:
بعضی از مسئولین عالی رتبه وزارت آموزش پرورش و یک سری از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان دغدغه این را دارند که می گویند آموزش دهندگان فقط باید از طریق آزمون و دانشگاه فرهنگیان استخدام آموزش پرورش شوند؟! 
اگر واقعا این طور است چرا مسئولین محترم تبعض قائل می شوند و یک سری را بدون آزمون وارد آموزش و پرورش می کنند ؟
نمونه بارز آن هم نیروهای پیش دبستانی می باشد که کار آنها قابل قیاس با تدریس اموزش دهندگان نیست و بیشتر جهت اوقات فراغت و سرگرمی  بچه ها می باشد در مهرماه 96 استخدام آموزش پرورش شده اند و حتی کسانی که دارای یک روز سابقه کاری نیستند اکنون مشغول تدریس می باشند ؟!
جسارتا ؛ چرا حرفی از این عزیزان پیش دبستانی به میان نمی آوردید که کدام مرحله از مراحل استخدام در آموزش پرورش را گذرانده اند که هم ما و هم شما و عزیزان وزارتی از آن بی خبرند؟!
 
استخدام های فله ای و بی ضابطه در آموزش و پرورش و نامه یک آموزشیار نهضت سوادآموزی به صدای معلم
 
تعدادی از مسئولین محترم آموزش پرورش که به ما آموزش دهندگان برچسب بی سوادی می زنید جهت اطلاع این بزرگواران ما همه دارای مدرک از دانشگاهی هستیم شاید در دانشگاه فرهنگیان درس نخوانده باشیم ولی هم تجربه عملی داریم که به مراتب موثر در آموزش می باشد و هم تعدادی از دروسی که در دانشگاه فرهنگیان تدریس میشود را با موفقیت کامل پاس نموده ایم ؛ به عنوان مثال (کتاب فنون تدریس و روشهای کلاسداری ) جز منابع آموزشی و منابع آزمون پایانی ما در دوره آزمون جهاد دانشگاهی که اخیرا پشت سرگذاشته ایم .

فرهنگیان گرامی ؛ شما بزرگواران الگوی ما آموزش دهندگان هستید ؛ به جای اینکه ناخواسته حرفهای بزنید که خدای نکرده ما از شماها آزرده خاطر شویم راه و روش صحیح معلم بودن را به ما آموزش دهید و از تجربیات ارزشمندتان ما را بهرمند نمائید .
به امید روزی که به جای اینکه با تخریب دیگران به فکر منافع شخصی خودمان باشیم تکیه محکمی باشیم برای همدیگر در برابر مشکلات و آموزش واقعی راه رسم انسانیت به نسل های آینده کشور. 

*به نمایندگی از همه آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی کشور*

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور