
روزی خداوند به شعیب وحی کرد که من از مردم تو، صد هزار نفر را عذاب میکنم!
چهل هزار نفرش که همان آدمهای بد هستند و شصت هزار نفر هم خوبان!
شعیب پیامبر جا خورد که آخر چطور؟! اینها بدند، درست! باید عذاب شوند، درست! اما این شصت هزار از خوبان چه گناهی کردهاند که باید پای اینها بسوزند!؟
خداوند جواب داد: گناه خوبان این است که با گناهکاران سازش کردند و به خاطر غضب و خشم من، آنها هم خشم نکردند و هیچ نگفتند!
منبع : تبیان

عصر ديروز سيد محمد بطحايي در گردهمايي معاونين ،مديران كل و جمعي از مديران ارشد كه در آستانه ششمين سال رونمایی از سند تحول بنیادین در سالن حجاب تهران برگزار شد،اظهاركرد: شورای عالی و معاونت ها تلاش كنند سند تحول را از حالت شعارزدگي به سمت عمل گرايي سوق دهند و حرکت کنند و در جلسات فقط از مشکلات و موانع سند سخن نگویید بلکه از دستاوردها و راهکارهای جدید اجرای سند نیز گزارش بدهید.
وي افزود: برگزاري اين نوع نشست ها بسيار ضروري است تا مسير را دائما رصد كنيم پس بايد اين جلسات به صورت مستمر وچارچوب دار تر برگزار شود.
بطحايي تصريح كرد: ما مسير تحول را به اميد رسيدن به يك دشت شكوفا طي مي كنيم اميدواريم آموزش و پرورشي در شان و منزلت اين مردم داشته باشيم.
وزيرآموزش و پرورش با تاكيد برضرورت عزم ملي براي اجراي تحول در آموزش و پرورش گفت: در اجراي سند تحول بايد علاوه برداشتن باور به اين كار ايمان نيز داشته باشيم.
عضو كابينه تدبير واميد گفت: مشكلات آموزش وپرورش حل نمي شود مگر اينكه تحول عملي شود.
وي افزود: تحول يك مفهوم كلي نيست بلكه آنچه بايد عمل كنيم تحول است اجراي برنامه ها يعني تحول وتحول بايد اجرا وعمل شود.
بطحايي خاطر نشان كرد: بارها از اين موضوع سخن گفتيم كه تا آموزش وپرورش به يك گفتمان ملي تبديل نشود، تحول اتفاق نمي افتد،اما امروز مي گويیم شايد تا زمانی تحول اتفاق نيفتد گفتمان ملي محقق نمي شود ، بنابراین باید تحولات عملی شود آن هم در زمانی که موثر است زیرا اگر اقدامات خود را در زمان ومكان مناسب انجام ندهيم اثر خود را ازدست مي دهد .
وزير آموزش و پرورش اظهاركرد: گاهي كار خوب را انجام مي دهيم اما زمان انجام آن گذشته است بنابراین انجام آن تاثيري ندارد باید در راستای اجرای سند تحول فعاليت ها بايد به نحوي انجام وسند اجرایی شود كه شيريني آن را مردم احساس كنند.
وي ادامه داد: محيط مدرسه باید به گونه ای جذاب باشد كه بچه با شادي و انگیزه مضاعف وارد مدرسه شوند و هنگام خروج، از تعطیلی مدرسه احساس ناراحتی کنند.
بطحايي تصريح كرد: در استقرار سند تحول بنیادین موانع بسياري وجود دارد كه تنها خودمان بايد به دنبال راهکار و رفع موانع باشیم نباید انتظار داشت دیگران بیایند و این مشکل را برطرف کنند.
وی خطاب به معاونین حوزه ستادی گفت: توقع من از شما این نیست که بیایید اینجا مشکلات را مطرح کنید بلکه انتظار من این است شما به ارائه راهکار بپردازید و رفع موانع کنید.
وزيرآموزش و پرورش افزود: در جلسات مختلف بارها بر اجراي مصداقي سند و اجرای با سرعت آن تاكيد كردم مستمرا اجرای سند باید رصد شود تا میزان پیشرفت سند در طول یک دوره زمانی مشخص شود وبا چند ماه قبل مقایسه شودواگر مشکلی هست آن را رفع کنیم.
وي ادامه داد: همواره باید فعاليت هاي اجرا شده مورد بررسي قرار گيرد تا ببينيم اجراي متوازن سند محقق شده يا نه! بايد ببينم پيشرفت سند در كدام حوزه ها بيشتر ودر كدام حوزه ها اجرای آن با مشکل مواجه بوده است.
عضو كابينه تدبير و اميد افزود: جامعه ، آموزش و پرورش با كيفيتي را از ما مي خواهد و اين توقع زيادي نيست، می شود آن را بر آورده کرد.
مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش

حرفی که می زنم به تو گویم سکوت کن
آهی که می کشم که بگویم یموت کن
بیچاره دل اجازه ندارد کند نظر
این را بگویمت که نظر هست در خطر
جایی که مستمع نه بخواهد کند قبول
از بابت چه رنج کشی این همه عقول
دانش ضعیف گشته مدارک خفی ولی
مردان ضعیف و صاحب مدرک قوی ولی
علمی که نیست راه سعادت شقاوتی
من در عَجب که راه شقاوت سعادتی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

خبر خوبی در راه بود برای فرهنگیان فاقد مسکن از جمله من. مسئولان مربوط آنقدر ذوق زده شدند که چندبار خبرش را کار کردند.
گفتند قرار است به فرهنگیان فاقد مسکن وام 12 درصدبا بازپرداخت 10 ساله بدهیم و چه چیزی از این بهتر در میان سودهای بالای وام های بانکی.
این خبر من و امثال من را بسیار خوشحال کرد و امیدوار شدیم به خانه دار شدن و راحتی از دست اجاره نشینی در این گرانی.
همان روزهای اولیه که خبر منتشر شد همکاران با تجربه گفتند جوان روی این حرف ها حساب نکن که دروغ است و ...
من به دفاع گفتم نه ! فلان مدیرکل که نمی آید راست راست توی چشم ما نگاه کند و دروغ بگوید!
چند روز یک بار به اداره منطقه مراجعه کردم از ذوق زدگی و هی مدام به خانواده می گفتم دیگر امسال خانه دار می شویم.
در میان همین مراجعات تکراری من یک روز بخشنامه آمد.
گفتند برای این منطقه 6 سهمیه وام داریم! به دوست دیگری گفته بودند 5 سهمیه و نمی دانم به دوستان دیگر چه گفته بودند آقایان؟
بعد کلی شرایط گذاشته بودند که این و آن و در نهیات شرایط سخت به من که هیچ به هفت جد و آباد من هم تعلق نمی گرفت !
حرف آخرشان خیلی خنده دار بود! باید یک سند خانه 10 سال ساخت بیاورید تا وام بگیرید . که دست بر قضا همین شرط ، شرط مهمش بود و مابقی شرط ها فقط روی کاغذ بود انگار.
خنده اش این است من اگر پول داشته باشم که خانه بخرم بعد سندش را بیاورم خب دیگر چه نیاز به وام دارم. در نهایت این وام اگر به نحو احسن و بدون دخل و تصرف رابطه و ... در بهترین وضعیتش بخواهد اجرا شود به کسانی تعلق می گیرد که خانه دار هستند و فرهنگیان فاقد مسکن با این طرح به هیچ وجه خانه دار نمی شوند.
هدفم از نوشتن این یادداشت این بود که اعلام کنم این بخشنامه یک دروغ آشکار و خنده دار برای فرهنگیان فاقد مسکن بود و اگر فرد بی خانه ای طبق این طرح خانه دار شده همین جا اعلام کند!
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/

معلم گرانقدر ، شاعر شوریده ، شرافت شعر و قلم ، استاد '' سید فتح الله شکیبایی'' ، قفس تن شکست و به ملکوت آسمانها پرکشید.
این پریدن و رهیدن و به دوست پیوستن ، بر او مبارک باد و فقدان و هجران جانسوزش ، بر خانواده و دوستان و دوستدارانش ، تسلیت باد.
پایان پیام/
گروه اخبار/ رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش گفت: حمایت از معلم و اعتماد سازی رمز موفقیت حراست است.
گروه گزارش/
همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ جلسه تودیع « محمود مهرمحمدی » و معارفه « حسین خنیفر » در محل سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید .
در این مراسم سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان ، سرپرست جدید ، وزیر آموزش و پرورش ، نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان و تعدادی دیگر به ایراد سخن پرداختند .
« صدای معلم » بخش پایانی سخنان « مهرمحمدی » سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان را تقدیم شما می کند .

یاد گرفتم که امر پژوهش در دانشگاه فرهنگیان یک رخداد تاسیسی دیریاب و نیازمند صبوری و خلاقیت است .
پژوهش در دانشگاه فرهنگیان به دلیل پیشینه ای که تربیت معلم در کشور داشته است ( برادران و خواهران ) یک مساله نیست یعنی دغدغه نیست !
یک مساله است !
یعنی این که دغدغه نیست یک مساله است و این که چگونه می توان کارکرد پژوهشی را در دانشگاه فرهنگیان احیا کرد نیاز به صبوری و خلاقیت دارد .
ما در این زمینه خیلی دچار وقفه و دچار عقب ماندگی هستیم ! متاسفانه !
هرگز البته نمی توانیم ایده احیاء پژوهش در یک نهاد دانشگاهی را فراموش کنیم .
دانشگاه بدون پژوهش و کارکرد پژوهشی اصلا دانشگاه نیست بلکه کاری که باید بکنیم باید چرخ " پژوهش " را در دانشگاه فرهنگیان از نو اختراع کنیم .
این که می گویند که اختراع چرخ از نو کار باطلی است در این عرصه کار درست و ضروری است .

ما باید چرخ پژوهش را در دانشگاه فرهنگیان از نو اختراع کنیم با محوریت تولید دانش میان رشته ای آموزش .
این یک اختراع است .
بیان این است که ما چگونه چرخ پژوهش را از نو در دانشگاه فرهنگیان احیاء کنیم .
در این زمینه خیلی باید کار شود .
یاد گرفتم که تربیت معلم نیاز به توجه ، عزم و تقسیم کار ملی است .
تربیت معلم یک ماموریت ملی است خصوصا آن جایی که ما صحبت از شایستگی های اختیاری می کنیم .
در این سیاست گذاری مربوط به شیوهای پذیرش معلم و تربیت معلم احساسی و جزم اندیشانه ، احساسی و جزم اندیشانه نباید برخورد بکنیم شایستگی های الزامی در برنامه های درسی می آید و دانشگاه فرهنگیان این شایستگی ها را تعقیب می کند .
یاد گرفتم که توجه به عزم ملی – همان چه که پیش تر عرض کردم – در درجه نخست باید در میان نخبگان و در جهت تبدیل تربیت معلم به یک " گفتمان آکادمیک " اتفاق بیفتد و تربیت معلم در جامعه علمی ما از " مهجوریت " نجات پیدا کند .
تربیت معلم در جامعه علمی ما مهجور است .
مهجوریت تربیت معلم را دانشگاه فرهنگیان به آن پایان ببخشید و این یک وجهی است ، یک ضلعی است از همان اضلاع متعدد ایجاد عزم ملی در ارتقای تربیت معلم و در اهتمام به تربیت معلم به عنوان یک ماموریت ملی در جمهوری اسلامی ایران .
یاد گرفتم ... 4 سال یاد گرفتم که در انجام تکالیف سازمانی ملاحظه منافع ملی و سازمانی را باید بر مصالح گروهی و جناحی مقدم داشت .
این از یادگیری های سخت بود واقعا !
به این جهت بسیاری از اصلاح طلبانی که من را از جنس " خودشان " به درستی می دانند از من رنجیدند !
من همین جا از آن ها پوزش می طلبم .
اما از تصمیماتی که در مدیریت دانشگاه فرهنگیان یاد گرفتم و بر اساس صلاحیت ها و نه بر اساس ملاحظه مصالح گروهی و جناحی عمل کردم اصلا پشیمان نیستم .
( تشویق حاضران )

یاد گرفتم نقدها حتی تخریب ها را جزیی از تصمیم تن دادن به خدمت و پذیرش مسئولیت تلقی کنم و هیچ گاه عدول و سرپیچی از فرمان قرآنی " اعدلوا هو اقرب لتقوی " را جوازی برای مقابله به مثل با آن هایی که تخریب می کنند ندانم .
( تشویق حاضران )
و بالاخره یاد گرفتم بهترین شیوه های تربیت معلم متناسب و در پاسخ به نیازهای ویژه دوره های تحصیلی متفاوت است .
شیوه تربیت معلم برای دوره اول ابتدایی با دوره دوم ابتدایی ممکن است تفاوت داشته باشد و همین طور برای دوره متوسطه تفاوت داشته باشد .
ممن است تناسب شیوه هایی که ما در تربیت معلم داریم قدری تحت تاثیر متغیر " دوره تحصیلی " هم باشد .
این هم از آموخته های جدی ما است .
در برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان این مورد توجه قرار گرفته است .
بنابراین بحث شیوه های تربیت معلم از جمله به خاطر وابستگی به دوره های تحصیلی ، تنوع در این شیوه ها باید پرونده اش مفتوح و باز باشد و در این سیاست گذاری مربوط به شیوهای پذیرش معلم و تربیت معلم احساسی و جزم اندیشانه ، احساسی و جزم اندیشانه نباید برخورد بکنیم .
تربیت معلم بر اساس روش 4 ساله به عبارت دیگر آن چه دراساسنامه دانشگاه آمده است دارای امتیازاتی است اما نبندیم پرونده روش های دیگر را !
اجاره بدهیم در مورد روش های دیگر هم گفت و گو شود ، بحث شود و امکان استفاده ازروش های دیگر خصوصا با توجه به نیاز دوره های مختلف از تصمیماتی که در مدیریت دانشگاه فرهنگیان یاد گرفتم و بر اساس صلاحیت ها و نه بر اساس ملاحظه مصالح گروهی و جناحی عمل کردم اصلا پشیمان نیستمتحصیلی فراهم باشد .
یاد گرفتم که چگونه اقدامات به ظاهر سهل و آسان از منظر مدیریت در باطن سهل و ممتنع هستند خصوصا مسائل و مواردی که یک سر آن آقای دکتر خنیفر به خارج از سازمان دانشگاه وصل است ؛ مثال بارز آن تبدیل وضعیت مدرسان به هیات علمی است که در فرمایشات آقای دکتر مجتبوی به آن اشاره شد و این در واقع یکی از چندین مثالی است که ما می توانیم به آن اشاره کنیم و به آن استناد کنیم و یادگیری خودم را به چنین تجربیاتی مستند می کنم که اقدامات به ظاهر سهل و آسان در عمل سهل و ممتنع هستند و کار بسیار بسیار کند پیش می رود چون اختیار کار دست شما نیست و عنان کار دست شما نیست .
پایان می دهم عرایضم را با این یادگیری که ممکن است مقطعی از عمر گران قدر را عاشقانه صرف کاری بکنی و کما کان گفته شود آن کار را قبول نداری !
یعنی نقش بازی می کردی !
خداوند از بنده و همه کسانی که صادقانه در این چند سال تلاش کردند ، به توسعه دانشگاه فوق العاده مهم فرهنگیان به تعبیر مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند یا در پرانتز نقش بازی کردند ... به کرم خود بپذیرد .
والسلام علیکم .

پایان گزارش/