از نگاه دولت مردان هرساله جمع زیاد معلمان ، بارمالی زیادی را روی دست دولتها می گذارد اما این دلیل نمی شود که در اصلاح و افزایش دستمزدهای آنها با توجه به نرخ تورم اقدامی صورت نگیرد/ .فکر اینکه رئیس جمهور جدید با توجه به داعیه اعتدال و اصلاح طلبی شان پاسخگوی نیازهایشان باشد،هنوز معلمان را دل قوی می دارد که در انتخاب خویش اشتباه نکرده اند.خاصه که خوب یادشان است که ایشان در ایام تبلیغات انتخاباتی فرمودند: «باید به معیشت معلمان توجه شود تا شغل دوم نداشته باشند.»/ بر خلاف بسیاری از کشورها، بیشتر دغدغه اولیه معلمان ما ، معیشتی است/ معلمان همواره نالیده اند که حقوق ماهانه شان نسبت به سایر کارکنان دولت ناچیزاست اما شکایت نکرده اند که مدرسه شان فرسوده است یا تجهیزات آموزشی و رفاهی ندارد/ اغلب معلمان نیازمند وام برای خرید مسکن یا تامین جهیزیه فرزندشان، نسبت به ساختار اداره منطقه خود، نگاهی بنگاهی و بانکی دارند نه نگاهی سازمانی که در آن باید فرایند آموزش و پرورش دنبال شود/ به راستی اگر حقوق معلمان به طور ناگهانی دو برابر میزان فعلی بشود آیا می توان امیدوار بود که آنها ضمن ترک شعل دوم و سوم خویش، یک باره به سمت پژوهش و حضور در کتابخانه ها و مراکز تحقیقی روی آورند/ مثل سایر ممالک دنیا، ابتدا در جهت ارتقای منزلت و جایگاه واقعی آنها تدابیری اندیشید تا هم معلمان هویت از دست رفته خویش را بیابند و هم دولت یازدهم به شعار تدبیر و امید خویش جامه عمل پوشانده باشد/ در صدر دولت یازدهم،شخصی با تدبیر و امیدوار نشسته که جهانی می اندیشد و منطقه ای عمل می کند و آن چنان که گفته اند ؛کلید قفل بسیاری از مشکلات را در دست دارند/ امید که در تصمیم گیری های بعدی، جمعیت معلمان ما هم مثل معلمان دنیا به عنوان جمعی که فقط زیادند اما زیادی نیستند، به حساب آیند...
سینه زنی می کنیم، زنجیر می زنیم، نذری می دهیم، ایستگاه صلواتی به پا می کنیم، مداحی می کنیم، می گریانیم، گریه می کنیم و ... تا حسینی شویم؛ تقبل الله از همه ما!
این اما همه ماجرا نیست؛ من که باور نمی کنم حسین(ع) با خاندان و یاران، در آن دشت غریب، دم تیغ ستمکاران رفته باشد تا ما بعد از 1400 سال، کمی بگرییم ، قیمه ای بخوریم و یک چایی داغ در لیوان یک بار مصرف و تمام!
من بزرگ ترین هدف حسین (ع) را احیای "آزادگی" می دانم، آن هم نه فقط در میان مسلمانان که بین همه انسان هایی که در آن زمان بودند، بعدها آمدند و خواهند آمد؛ آنجا که برای همیشه ی تاریخ بانگ برآورد که اگر دین ندارید، "آزاده" باشید.
من از این سخن، چنین در می یابم که آزادگی، پایه و بنیاد انسانیت است که اگر نباشد، اساساً انسان شکل نمی گیرد وقتی انسانی در کار نباشد، چه سخن از دین و ایمان و مکارم الاخلاق و نظایر این ها؟!
آزادگی نیز چنانچه از رفتار امام حسین(ع) بر می آید، عمل بر اساس "حقیقت" است و نه بر مبنای منافع فردی و گروهی.
این ملاکی است که پای بسیاری از ما در آن می لنگد، هر اندازه هم که هیأتی باشیم!
بسیاری از ما نه تنها خود بر اساس حقیقت عمل نمی کنیم، بلکه دیگران را نیز از آن باز می داریم؛ کسی که توصیه ای بر خلاف قانون می کند، کسی که پیشنهاد رشوه می دهد، کسی که اعمال نفوذ می کند، کسی که در دادگاه شهادت دروغ می دهد یا فقط بخشی از واقعیت را می گوید و ... همه این ها، دیگران را از عمل بر مبنای حقیقت باز می دارند و آزادگی را از آنها می ستانند.
بسیاری از ما، نه فقط از آزادگی خود که از آزادگی دیگران نیز می هراسیم.
روزنامه نگاری که بر اساس نفع شخصی یا گروهی می نویسد و حقیقت را کتمان می کند، آن قاضی که رأیش را بر اساس سفارش های قدرتمندان صادر می کند، مدیری که نه بر اساس حقیقت که بر مبنای منفعت شخصی یا سفارش صاحبان قدرت امضا می کند و... هیچ کدام شان آزاده و حسینی نیستند و هر کدام شان بر اساس میزان دوری شان از حقیقت و آزادگی، به صف یزیدیان نزدیک ترند ولو آن که از ابتدای محرم تا آخر صفر مشکی بپوشند و بعد از نوشیدن هر جرعه آب، زیر لب زمزمه کنند:
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین... .وه که جامعه امروز ما چقدر نیازمند آزادگی است!
سایت عصر ایران
گروه استان ها و شهرستان ها/
دو فرهنگی از منطقه 9 تهران انتقاداتی را در مورد وضعیت اداره آموزش و پرورش این منطقه مطرح کرده اند .
با توجه به روحیه پاسخ گویی مدیریت این منطقه انتظار می رود تا در این موارد نیز به تنویر افکار عمومی پرداخته شود .
جوهره و فلسفه قیام و شهادت حضرت امام حسین (ع) آنچنان که از پیام و سخنان آن حضرت آشکار می شود، آزادگی و جرات نه گفتن به دستگاه و پارادایم ستم و بی عدالتی و زورگویی، شهامت، ابراز عقیده، صراحت کلام، قاطعیت در نظر و عمل، امر به معروف و نهی از منکر به مفهوم راستین و منطقی و عقلانی آن و همچنین اصلاح گری و برقراری عدالت، صلح، برابری و آزادی و حریت بوده است.این چنین دکترین و منشوری مورد پسند تمامی آزادگان، قهرمانان و دلیران و مبارزان و صلح طلبان می باشد.
گاندی بزرگ رهبر فقید ملت هند، حسین و حرکتش را ستوده و برای رهایی از چنگال استعمارگران و نیل به آزادی و استقلال، سرمشق قرار دادن قیام حسین را توصیه می کند و "کورت فریشلر" محقق بزرگ آلمانی حرکت و نهضت حسینی را بزرگتری حادثه تاریخ قلمداد می کند.
در واقع یکی از علل مهم اقبال عمومی و بین المللی به انقلاب سیدالشهدا(ع) فرادینی و صبغه ملی و مدنی داشتن آن واقعه تاریخی و حماسی می باشد که نشان می دهد دکترین مکتب حسین انحصاری، قومی و مقطعی نبوده و بلکه متعلق به تمامی احرار و مبارزان و حق طلبان و ظلم ستیزان می باشد.
جملات رسیده از آن حضرت که نقش یک پلاتفرم جهانی و همیشگی دارد نظیر این فرازها "ذلت و خواری از ما خاندان به دور است" و یا "اگر دین ندارید و به روز معاد نیز عقیده ای ندارید لااقل آزاده مرد باشید" جملگی موید و مصدق چنان نظریه ای است.
قلت عدد نیروی آن حضرت و بالعکس کثرت عدد لشگر ظالمان و قلدران و انحصارطلبان مانع از نهضت اصلاحی و قیام مردانه و قهرمانانه حضرت امام حسین(ع) نشد و از آن جا که به قول دکتر شریعتی عزیز هر انقلابی دو چهره دارد، خون و پیام، لذا نقش و رسالت بزرگ و مثل زدنی حضرت زینب کبری(س) و رل سفیری و افشاگری های او علیه دستگاه ظلم و بیداد بنی امیه و تمامی ستمگران زمانه و تاریخ، صبر انقلابی و خطبه های آتشین و در عین حال منطقی و ادبی آن بانوی شیرزن کربلا و همین طور سخنان حضرت امام سجاد (ع) در برابر بیدادگران و خون آشامان و دشمنان بشریت موجب نضج و رشد و بالندگی و پایندگی نهضت حسین (ع) گشت و ظالمان را به محاکمه کشانده و سپس به شکست واداشت.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید