صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

محاسبه سوابق حق التدريس در سنوات بازنشستگي

مسئول محترم سايت وزين صداي معلم
سلام عليكم
احتراما به اطلاع مي رساند كه اخيرا اداره بازنشستگي و موظفين آموزش و پرورش بخشنامه اي را با شماره181/ص/505 به تاريخ  19 / 4 / 96  با موضوع احتساب سابقه خدمت ايام حق التدريس، كه تصوير آن پيوست مي باشد، ابلاغ نموده است . در اين بخشنامه با استناد به ماده الحاقي قانون استخدام معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سواد آموزي در وزارت آموزش و پرورش مصوب 27 / 11/ 95 مجلس شوراي اسلامي ، محاسبه حق بازنشستگي را براي ايام حق التدريس 22/5 درصد حداقل حقوق سال 96 تعيين نموده و تصريح نموده از اين تاريخ به بعد ماده 85 قانون استخدام كشوري و تبصره هاي مربوط به آن قابليت اجرا ندارد. همچنين اين بخشنامه تنها به مدت يكسال قابليت اجرا دارد و پس از آن سوابق حق التديس در سنوات بازنشستگي قابل احتساب نيست.
اين در حالي است كه مصوبه مجلس براي محاسبه سابقه بازنشستگي براي سنوات حق التدريس با ساعت كاري كمتر از 24 ساعت در هفته و براي كمك به معلمان حق التديسي كه طبق قانون سال 88 استخدام شدند، تصويب گرديده، شاهد بر اين قضيه، محاسبه سوابق حق التديس معلمان با داشتن سابقه 24 ساعت در هفته، در سابقه بازنشستگي، قبل از تصويب اين الحاقيه مي باشد.

در اين زمينه افراد زيادي با احتساب سوابق حق التدريس با 24 ساعت در هفته و با استفاده از ماده 85 قانون استخدام كشوري و با پرداخت 9 درصد اولين حقوق حكم رسمي خود، بازنشسته شده اند.
اين در حالي است كه صندوق بازنشستگي كشوري الحاقيه فوق را براي تمامي افراد و با هر مقدار ساعت حق التدريس در هفته( كمتر يا بيشتر از 24 ساعت) در نظر گرفته است، كه موضوعيت نداشته و فقط براي سوابقي كه كمتر از 24 ساعت در هفته است بايد الحاقيه اجرا شود.
همچنين با توجه به بخشنامه فوق و با يك محاسبه ساده مبلغي كه براي حدود 5 سال سابقه بايد پرداخت شود حدود 14ميليون تومان مي شود، اين در حالي است كه حقوق دريافتي فرد براي همين مدت، در زمان انجام كار، بسيار كمتر از 14 ميليون تومان است و معلوم نيست با چه منطقي، فرد بايد بسيار بيشتر از حقوق دريافتي خود ار آموزش و پرورش را به صندوق بازنشستگي، بابت محاسبه سابقه پرداخت نمايد. در حالي كه طبق قانون استخدام كشوري، فرد براي دستگاه دولتي كار نموده و از صندوق دولت حقوق دريافت كرده و بايد سابقه فرد طبق همان قانون محاسبه شود.(طبق تبصره 2 ماده 85 قانون استخدام كشوري، 9 درصد اولين حقوق دريافتي طبق حكم استخدام).
آيا اين ظلم و بي عدالتي در حق معلمان كشور نيست؟ آيا قوانين مصوب مجلس با تفسير صندوق به هر شكل دلخواه بايد اجرا شود؟ آيا صندوق بازنشستگي براي جبران كمبود بودجه خود اين كار را نموده است؟
با وجود مشكلات اقتصادي فراوان، پرداخت مبالغ فوق براي تمامي معلمان علي الخصوص كساني كه در آستانه بازنشستگي هستند، امكان پذير نيست. (هر چند مي توان مبلغ فوق را بصورت اقساط پرداخت نمود).
لذا از شما تقاضا دارم تا موضوع را در سايت صداي معلم انعكاس دهيد تا اطلاع رساني شده و مسئولين محترم پيگيري نمايند تا شايد در حق معلمان اينگونه اجحاف و ظلم نگردد.
با تشكر فراوان

محاسبه سوابق حق التدريس در سنوات بازنشستگي


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

مدرک گرایی آفت مخربی ست که در سال های اخیر به جان سیستم اداری و اجرایی کشور افتاده و با اینکه افراد جهت انتصاب در پست و یا ارتقا رزومه های بلند بالایی از مدارک و مدارج دانشگاهی خود ارائه می دهند اما هیچ خروجی چشمگیری پس از انتصاب از این جنابان دکتر ؛ پروفسور و یا.... در عمل و به صورت میدانی مشاهده نمی گردد/ به قول شهید چمران تقوا داشتند و اگر تخصص انجام مسوولیتی را نداشتند ؛ آن را نمی پذیرفتند/ در سیستم فعلی اداری کشور فضای بسیار ناسالمی فارغ از باندبازی و نوچه پروری و آقازادگی حاکم است که مدرک گرایی در آن بسیار رواج پیدا کرده و مسوولان به جای انجام وظیفه خود به نحو احسنت ؛ دست به دامان موسسات علمی داخلی و خارجی معتبر و غیر معتبر شده اند تا خلأهای کاری خود را با واژه دکتر یا مهندس یا هر عنوان دیگری پر نمایند و حتی به همین دلیل روزهای بسیاری را جهت تحصیل در محل کار خود حضور ندارند و کار خلق الله معطل می ماند/ آیا این عنوان که گاهی با رشته شغلی فرد نیز اصلا تناسب نداشته و غیر مرتبط است ؛ آن قدر می ارزد و در فرآیند شغلی و سیستم اداری تاثیر مثبت می گذارد که این عطش را در کارمندان و سیستم اداری و اجرایی دولتی و گاهی بخش خصوصی به وجود آورده ایم

منتشرشده در یادداشت

جدول ١٧ در بودجه سنوات گذشته به بیش از ٥٠ موسسه فرهنگی و مذهبی  اختصاص داشت. نهادهایی همچون مرکز اسناد انقلاب اسلامی ، بنیاد سعدی،  مؤسسه «پرتو ثقلین»،مؤسسه فرهنگی «ترجمان وحی». سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ٩٧ مجلس شورای اسلامی افزود: «در بودجه سال ٩٧ دولت جدولی را که بر اساس آن به نهادهای خاص و موسسات غیردولتی کمک می‌کرد حذف کرد اما بودجه آنها را در زیرفصل‌های برخی وزارتخانه‌ها قرار داد که پیش از این حدود ٢٠٠ میلیارد تومان برای کمک به این نهادها در بودجه های سالیانه در نظر گرفته می شد/ متاسفانه اقدام دولت در مورد حذف  جدول ١٧ و گنجاندن موارد آن در زیرفصل های وزارتخانه ها شفافیت در این بخش را از بین برده بود. حذف این موارد از بودجه سال ٩٧ اقدامی قابل تقدیر است البته به این شرط که این بودجه به آموزش و پروش تعلق گیرد.»/ در سال های اخیر آموزش و پرورش کشور به شدت تضعیف شده است و وظیفه مجموعه دستگاه های تصمیم گیر است که به این نهاد حیاتی برای توسعه کشور کمک بکنند/ ما باید  بهترین فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور را جذب آموزش و پرورش کنیم. باید برای هزینه‌های جاری مدارس نظیر پول آب و برق بودجه بیشتری در نظر بگیریم.  باید کمک کنیم که وضعیت فضای آموزش ابتدایی و مدارس ما در استان های محروم کشور از این وضعیت خارج بشود. حتی من معتقدم بخشی از بودجه آموزش عالی و دانشگاه های خالی از دانشجو در استان های مختلف را باید برای ساخت مدرسه و تهیه امکانات آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرارداد.»/ ما باید فضای رسانه ای کشور را به سمت مسائل کلان اقتصادمان ببریم. اقتصاد ما باید به یک سیستم تبدیل بشود. سیستمی که باید پاسخگو باشد و از خود سیگنال صادر کند، برای کشور اشتغال و توسعه بیاورد و وقتی اشتباهی اتفاق افتاد  درسیستم علائم اشتباهات به سرعت نمایان و اصلاح شود

منتشرشده در اقتصاد
چهارشنبه, 26 دی 1396 13:13

سخنی در معنای مطالعه

مطالعه در معنای وسیع کلمه ابعادی از پژوهش، آموزش، یادگیری و گفت و گو را در بر می گیرد و پیامدها  و نتایج  مطلوبی چون:  تغییر نگرش و رفتار، فرهنگ پذیری، جامعه پذیری، آگاهی از حقوق شهروندی، مفاهمه، مشارکت فعال و...را به دنبال دارد/ مطالعه ای که به گفت و گو، فهم، یادگیری، مشارکت، آگاهی، تغییر در نگرش و بینش، تغییر در رفتار و سایر نتایج منجر نمی شود بسیار دور از ذهن است که بتوان عنوان مطالعه را بر آن نهاد/ چرا راه دوری برویم تیراژ کتاب در جامعه به کمتر از 50 نسخه رسیده و آیا همین نشانه خوبی برای عدم مطالعه در جامعه نیست/ نظام آموزش و پرورش وقتی که روی حفظ کردن تأکید دارد و مطالعه را منحصر به حفظ کردن و از بَر کردن می داند دیگر چه توقعی از اینان می توان داشت/ تحصیل کرده ای که از تحلیل یک متن شعری یا ادبی و یا اجتماعی کاملا عاجز است چه مطالعه ای کرده است

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

» جمعی از " سرباز معلمان " در نامه ای به صدای معلم خواهان توجه و رسیدگی مسئولان به مطالبات خود شده اند .

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور