صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/

« صدای معلم » تاکنون به دفعات در مورد پیامدها و عوارض سر بریدن حیوانات در مدارس هشدار داده است . ( این جا ) و ( این جا )

متاسفانه به نظر می رسد گوش شنوایی در بین مسئولان برای جلوگیری از این اقدام غیرعلمی و غیر منطقی در یک محیط آموزشی وجود ندارد .

کار به جایی رسیده است که رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان در چند نوبت به مسئولان وزارت آموزش و پرورش هشدار می دهد اما باز هم گوش شنوایی نیست !

 گروه اخبار/ عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: با نامه‌ای که یکی از دستگاه‌ها به اداره گذرنامه نوشت، امکان خروج متهم صندوق ذخیره فرهنگیان علی رغم حکم قاضی مبنی بر ممنوع الخروجی وی از کشور فراهم شد.

چهارشنبه, 17 آبان 1396 17:18

خون بازی دختران، علل و راهکارها

دختران نوجوان ما جایی پیدا نمی کنند جز جسم و تن خود و هر احساس منفی که در گذر رنج ها برایشان به وجود می آید انگیزه ای می شود برای کشیدن خط روی بازوان و اندام هایشان، گاهی به این خط خطی کردن هم راضی نمی شوند و با سوزاندن محل خراشیدگی آرام می گیرند/ شکاف ارزشی بین نسل‏ها زمانی اتفاق می ‏افتد که انتقال فرهنگی با مشکل مواجه شود/ شکاف بین نسلی مسأله ‏ای است که در کل جهان رخ می‏ دهد ولی در جامعه ما که سرعت تغییرات اجتماعی بیشتر است، این پدیده نیز پر رنگ‏تر است/ خانواده ها بیشتر نگران ظاهر و رفتارهای نوجوان خودشان هستند، بیشتر نگرانی آنها در مورد وضعیت تحصیلی و قبولی او در کنکور می باشد/ بی گمان این خون هایی که از خراش های ایجاد شده تراوش می شود، جلوه ای از خشم سرکوب شده ای است که این گونه فریاد می زند/ میزان آزادی هایی که جامعه به پسران می دهد خیلی بیشتر از دختران است به طوری که اگر سری به مدارس دخترانه بزنید و از آنها بپرسید چند نفرتان از جنسیت خود راضی هستید قریب به اتفاق آنها نارضایتی خود را از جنسیت شان اعلام خواهند کرد/ میزان آزادی هایی که جامعه به پسران می دهد خیلی بیشتر از دختران است به طوری که اگر سری به مدارس دخترانه بزنید و از آنها بپرسید چند نفرتان از جنسیت خود راضی هستید قریب به اتفاق آنها نارضایتی خود را از جنسیت شان اعلام خواهند کرد/ در چنین مواقعی دختران با تأسی از یکدیگر اقدام به خون بازی می کنند. زیرا می خواهند نشان دهند که چقدر به آرمان های گروه پایبندند/ انتشار تصاویر خون بازی از طریق شبکه های مجازی نیز باعث شیوع بیشتر این نوع رفتارها می شود/ پژوهش ها نشان داده دخترانی که در نوجوانی اقدام به خود زنی می کنند در کودکی مادرانی سرد و طرد کننده داشته اند، آنها تجارب ذهنی از خلاء عاطفی و عدم ارتباط با موضوع عشق خود یعنی مادرشان دارند/ رفتار خود زنی نیز به نوعی مکانیزم دفاعی در برابر اضطراب است. بیشتر دخترانی که اقدام به خون بازی می‏ کنند اظهار می نمایند که وقتی پوست بدنم را خراش می‏ دهم، آرام می گیرم/ استرس هایی نظیر تعارض در انتخاب رشتۀ تحصیلی و لزوم تحصیل در رشته ای خاص نیز با انتظارات بالای خانواده و حجم بیشتر تکالیف مدرسه همراه می شود. گاهی بعضی از دختران در زندگی هدف و معنای خود را از دست داده اند و به پوچی رسیده اند، آنها حتی اقدام به خودکشی نیز می کنند. زیرا هیچ کس زاغچه ای را سر یک مزرعه جدی نمی گیرد/ گاهی بعضی از دختران در زندگی هدف و معنای خود را از دست داده اند و به پوچی رسیده اند، آنها حتی اقدام به خودکشی نیز می کنند. زیرا هیچ کس زاغچه ای را سر یک مزرعه جدی نمی گیرد/ آموزش خودگویی مثبت، خودکارآمدی و مهارت های اجتماعی، تاب آوری و خود تنظیمی برای درمان این افراد مناسب است. درمان اختلالات روانی نظیر استرس حاد، تأمین نیازهای روانی نوجوانان، آموزش مهارت های ذهن آگاهی، تمرین تنفس عمیق، قرار دادن یخ بر روی مچ خود به منظور انحراف حواس، تشویق به بیان احساسات خود با دوستان می تواند به کاهش رفتارهای خود آسیب رسان کمک کند

منتشرشده در آموزش نوین
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

پیشنهادی برای صدای معلم

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/ در پی درج مطلبی با عنوان " «مدرسه موقوفه مرحوم حسین مکی» را به دانشگاه آزاد اجاره دادند ! ای کاش آقای وزیر هم خودش ، هم مدیران کل آموزش و پرورش در استان‌ها تصاویر آن آغل‌ها و بیغوله‌ها و طویله‌ها و کپرهای عصر ابتدای تاریخ بشری را در اتاق کارهای مجلل خود می‌زدند ! " در صدای معلم ؛ اداره کل آموزش و پرورش تهران جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کرد .

ضمن تشکر از اداره کل آموزش و پرورش تهران ؛ عین جوابیه به شرح زیر است

چهارشنبه, 17 آبان 1396 08:06

رشد خشونت در ساختار آموزشي

چه اتفاقي افتاده كه هر روز نمونه‌اي از اين خشونت‌ها را شاهديم/ برخورد انضباطي با معلمان و مديران حاضر در نظام آموزشي و توبيخ و تنبيه آنها كه عليه دانش‌آموزان دست به خشونت مي‌زنند، البته لازم و ضروري است؛ اما به ريشه‌يابي اين موضوع هيچ كمكي نمي‌كند و تنها سرپوشي است بر عملكرد ما كه معلوم نيست چه كرده‌ايم كه امروز به اين نقطه رسيده‌ايم/ دانش‌آموزي كه معلم خود را با الفاظ ناپسند خطاب قرار مي‌دهد و والديني كه به بهانه دلسوزي براي فرزند خود كادر مدرسه را با ناسزاگويي آزرده مي‌كنند، برآمده از كدام فرهنگ هستند/ باليدن به فرهنگ و تمدن چند‌هزار‌ساله و افتخار به پيشينه فرهنگي ملت ايران البته درست است؛ اما اين پيشينه چرا امروز به كمك ما نمي‌آيد/ صدا و سيماي ما به‌عنوان مهم‌ترين رسانه چقدر توانسته نقش خود را درست ايفا كند/ در كشور ما نهادهاي فرهنگي و تربيتي متعددي وجود دارد كه از قضا بخش عمده‌اي از آنها در سيطره اختيار و وظايف دولت نيستند/ مديريت يكپارچه فرهنگي و اجراي سياست‌هاي مبتني بر اسناد بالادستي مي‌تواند كمك كند تا اين سيل ويرانگر ما را با خود نبرد

منتشرشده در دیدگاه

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور