صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی/ همکار صدای معلم

مسئولان تجاهل العارف می کنند ؛ جرات ندارند عوامل استرس و افسردگی و خستگی دانش آموزان را بگویند، سمپاد را می کوبند! اگر آقای کفاش و دوستان ایشان دنبال الگوی فنلاند هستید، باید به لوازم آن هم پای بند باشند!

پایگاه اجتماعی مخالفت با سمپاد و نمونه دولتی و مدارس غیردولتی و مدارس دولتی هیات امنایی همپوشانی گسترده دارند/با این مصوبه مدیران طرفدار توسعه مدارس غیردولتی به طرفداران "آموزش و پرورش بی طبقه" انگیزه و فرصت ضدیت با مدارس غیردولتی را داده اند/آنهایی که داوطلبان ورود به مدارس سمپاد را فرزندان "مرفهان بیدرد " ، " سرمایه داران " و "مقامات رانتخوار " می دانند، به همان اندازه با مدارس غیر انتفاعی مخالفند/ مرتضی نظری مدیر روابط عمومی از لابی های پنهان برای شکستن مصوبه اخیر  حبر داد/ آقای نظری اهمیت حذف آزمون سمپاد و نمونه  را در حد "آزادسازی مدارس " یعنی اقدامی رهایی بخش می داند/ مصوبات شورایعالی آموزش و پرورش با امضای رییس جمهور قانونی می شوند، مخالفان این مصوبه سعی می کنند با لابی پنهان روی تصمیم و امضای رییس جمهور اثر بگذارند/ موافقان مصوبه با بسیج افکار عمومی و تحریک غرایز ضد سرمایه داری مردم سعی می کنند که هزینه مخالفت با مصوبه را برای رییس جمهور بالا ببرند/ به گفته نظری لایه های رسمی و غیررسمی تجارت آزمون، در حال لابی با برخی نهادهای خاص برای شکست و توقف مصوبه  حذف آزمون هستند/ آقای نظری ،" از همه دلسوزان و تحولگرایان و منتقدان نظام ٱموزشی" خواسته اند "به هر نحو ممکن در همراهی با اجرای این مصوبه همراهی کنند."/ من به دلیل دوستی با آقای نظری خودم را مخاطب این درخواست می دانم اما برای دفاع از مصوبه قانع نشده ام/ انتظارم این بود که آقای نظری که با سانسور مخالف است، نظرات اعضای شورایعالی که مخالف این مصوبه رای داده اند را در رسانه ها و بولتن های زیر مجموعه روابط عمومی پوشش می داد/ مقامات از بین عوامل استرس زا و غم افزا و  ویران کننده روح و روان دانش آموزان ، کم اثرترین عامل را نشانه گرفته اند/ ورود سازمان یافته  مافیای آزمون و کمک آموزشی به مدارس بدون چراغ سبز مقامات بالای وزارتخانه غیر ممکن است/ آموزش و پرورش نهادی بسیار متمرکز و بسته است، عبور از دروازه مدارس کار آسانی نیست/ یک محقق دانشگاهی برای توزیع چند پرسشنامه پژوهشی در مدارس باید از هفت خوان رستم رد شود/ گردن کلفتهای بازار کمک آموزشی در معاونت ها پایگاه دارند/ با  قبول فرض وجود مافیا می توان این مصوبه را مرحله ای از دعوای شاخه های مختلف این مافیا دانست/ دلیل غم و غصه و خستگی و افسردگی بچه ها چیزهای دیگری است که وزیر و معاونانش جرات طرح آنها را ندارند/ کتابهای درسی مخصوصا در دوره ابتدایی ذوق دانش آموزان را کور می کند/ کتاب درسی و برنامه درسی رسمی در جهت تربیت شهروندانی مطیع و  وفادار به ارزشهای سیاسی نظام تدوین شده اند/ رویکرد اشباع دینی به عنوان تنها راه حل رسمی، ناتوانی خود را در تربیت نسلی دیندار در مدارس ثابت کرده است/ سند تحول بنیادین متنی است آشفته ، مطول ، ایدئولوژیک بر اساس رویکرد اشباع دینی در جهت تربیت افراد وفادار به نظام سیاسی /با حذف آزمون سمپاد و نمونه، مشتریان مدرسه غیر انتفاعی برتر،  10 درصد  اضافه می شود و  بازار مدارس دولتی پولی، داغ تر می شود/ آقای کفاش معاون اسبق پرورشی در تلگرام از انحلال سمپاد دفاع کرده و  از محسنات آموزش و پرورش فنلاند سخن گفته اند/ در فنلاند دختر و پسر را در مدرسه و کلاس درس جدا نمی کنند/  به جای تشکیل هیات های عزاداری  و تور عتبات در مدارس برنامه  موسیقی و آواز و  رقص برگزار می کنند/ در فنلاند دانش آموز پیش دبستانی با مانتو و مقنعه در مدرسه حاضر نمی شود/ در فنلاند دانش آموزان در مراسم آغازین مدرسه شعار مرگ بر این و آن نمی دهند/ در مدارس فنلاند اصولا آموزش مذهبی وجود ندارد و  شهادت در راه خدا  ارزش نیست/ آقای کفاش برای خوشحال کردن رفیقش آقای بطحایی شعارهای شیک روشنفکری می دهد/ چگونه از بین عناصر به هم پیوسته  آموزشی فنلاند فقط یک عامل گزینشی را دلیل موفقیت می دانید/ پایگاه اجتماعی ضدیت با مدارس سمپاد و نمونه ، با پایگاه اجتماعی مخالفان مدارس غیردولتی همپوشانی وسیع دارد/ آنهایی که داوطلبان ورود به مدارس سمپاد را فرزندان "مرفهان بیدرد " ، " سرمایه داران " و "مقامات رانتخوار " می دانند، به همان اندازه با مدارس غیر انتفاعی مخالفند

حذف آزمون در نمونه و سمپاد و مافیای کمک آموزشی در آموزش و پرورش

آقای مرتضی نظری مدیر روابط عمومی در گروه تلگرامی توسعه از "لابی های پنهان برای شکستن مصوبه" خبر داده اند. منظور از مصوبه ، تصمیم اخیر شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص حذف آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی در پایه هفتم است که ظرف سه سال تحصیلی، منجر به انحلال این نوع از مدارس در مقطع اول متوسطه خواهد شد. آقای نظری اهمیت حذف این آزمونها را در حد "آزادسازی مدارس " یعنی اقدامی رهایی بخش می داند و معتقد است که " درهم تنیدگی منافع برخی مدیران با موسسات تست و کنکور مانع تحول و کنار زدن آزمون های زاید" می شود.

 مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش با امضای رییس جمهور قانونی می شود. احتمالا کشمکش به سطوح بالاتر از آموزش و پرورش کشیده شده و موافقان و مخالفان این مصوبه سعی می کنند روی تصمیم و امضای رییس جمهور اثر بگذارند.آن گونه که آقای نظری گفته ، مخالفان مصوبه به "لابی پنهان" دست زده اند. موافقان هم با بسیج افکار عمومی و تحریک غرایز ضد سرمایه داری مردم سعی می کنند که هزینه مخالفت با مصوبه را بالا ببرند. ما آموزش و پرورشی ها  بهتر است که در فضایی کارشناسی در باره این موضوع حرف بزنیم.

آقای نظری نوشته است : " اخباری در دست است که لایه های رسمی و غیررسمی تجارت آزمون، در حال لابی با برخی نهادهای خاص برای شکست و توقف مصوبه  حذف آزمون هستند." این خبر (اخبار)  ابهام دارد . لایه های رسمی و غیررسمی تجارت آزمون چه کسانی هستند ؟ چرا آقای بطحایی و زرافشان حداقل پته "لایه های رسمی" این جریان در داخل آموزش و پرورش را  روی آب نمی ریزند؟ چرا ملاحظه و رودربایستی دارند ؟ منظور از "نهادهای خاص" کدام نهادها است؟ این نهادها چه منافعی دارند که با اجرای مصوبه به خطر می افتد؟ 

آقای نظری ،" از همه دلسوزان و تحولگرایان و منتقدان نظام ٱموزشی" خواسته اند "به هر نحو ممکن در همراهی با اجرای این مصوبه همراهی کنند." ،  من با لایه رسمی و غیر رسمی آزمون که به ستاد وزارتخانه نفوذ کرده،  شدیدا مخالفم. روشن می گویم با حضور آموزشگاه های آزاد در مدارس مخالفم. طرفدار هیچ "نهاد خاص" و غیرخاصی هم نیستم . آقای نظری از دوستان من است و خودم را مخاطب آقای نظری فرض می کنم اما برای قرار گرفتن در صف مدافعات مصوبه قانع نشده ام. به نظرم وزیر و زرافشان و خانم حکیم زاده از یک سری مقدمات صحیح نتایج غلط و یا ناقصی می گیرند.  آنهایی که این روزها طرفدار شادی و نشاط در مدارس شده اند و تنها عامل افسردگی دانش آموزان را امتحان سمپاد و نمونه در کلاس هفتم می دانند ، چرا ممنوعیت رقص در برنامه درسی را عامل عدم نشاط نمی دانند

آقای نظری گفته اند: "سانسور اخبار و كتمان واقعيت‌ها هرگز به نفع آموزش و پرورش نيست." انتظار این بود که آقای نظری ، با این روحیه آزاد اندیش ، نظرات مخالفان و موافقان این مصوبه را به طور مساوی در رسانه ها و بولتن های زیر مجموعه روابط عمومی پوشش می داد. مهم تر اینکه  آقای نظری اطلاعات و اخباری که در این زمینه دارند و روی تحلیل و نظر فرهنگیان موثر است را  بدون سانسور منتشر کند. حتی اگر منتقدان نظام ٱموزشی (مانند من ) بر اساس اعتماد و سابقه دوستی با آقای نظری قانع شویم که این مصوبه رهایی بخش است ، برای قانع کردن دیگران در نوشته هایمان نیاز به فکت و دلیل داریم.

دفاع دوستان و مقامات از مصوبه اشکال روش شناسی دارد ، فرو کاستن  علت و دلیل تمام بدبختی های نظام آموزش و پرورش  به آزمون کلاس هفتم مدارس سمپاد و نمونه دولتی قابل قبول نیست. البته می توان در میان دلایل خستگی و افسردگی دانش آموزان از آزمون سمپاد و نمونه هم نام برد ، اما مقامات در واقع از بین عوامل استرس زا و غم افزا و  ویران کننده روح و روان دانش آموزان ، کم اثرترین عامل را به عنوان تنها عامل معرفی می کنند. برای افزایش وزن استدلال خود ، حذف آزمون سمپاد و نمونه را مبارزه با مافیای کمک آموزشی می نامند. اما سوال این است این مافیا از چه راهی وارد مدارس شده است؟

آموزش و پرورش نهادی بسیار متمرکز و بسته است. عبور از دروازه مدارس کار آسانی نیست.  پژوهشگری دانشگاهی را تصور کنید  که برای تحقیق میدانی باید تعدادی پرسشنامه را در اختیار دانش آموزان چند مدرسه بگذارد یا با تعدادی از معلمان و دانش آموزان مصاحبه کند باید از هفت خان رستم عبور کند. حالا این مافیای تست و کنکور چگونه مدارس را جولانگاه خود کرده است؟ تنها پاسخ منطقی این است که گردن کلفتهای بازار آموزشی در معاونت ها پایگاه دارند. ورود سازمان یافته  به مدارس بدون چراغ سبز مقامات بالای وزارتخانه غیر ممکن است. پرسش این است که آیا بهتر نیست وزیر آموزش و پرورش پایگاه داخلی این مافیا را هدف قرار دهد؟

می گویند : نظام آموزشی ما مبتنی بر رقابت است و نه مشارکت و همکاری ، نظام آموزشی آزمون محور و تست محور است ، نظام آموزشی مخزنی و حافظه محور است. مدارس پر از غم و غصه است و از شادی خبری نیست. دانش آموزان خسته و افسرده اند، اضطراب و استرس بر دانش آموزان حاکم است ، جای آموزش مهارت های زندگی را با مشتی تئوری بدرد نخور  پر کرده ایم. نظام آموزشی مبتنی بر تبعیض است. در این نظام پولدارها برنده و فقرا بازنده اند.  دنیای کودکی را از کودکانمان گرفته ایم.  من با همه این انتقادها موافقم و به نظرم اینها مسایل اساسی هستند. اما نتیجه گیری مقامات غلط است. دلیل غم و غصه و خستگی و افسردگی بچه ها چیزهای دیگری است که وزیر و معاونانش جرات طرح آنها را ندارند.

آقای وزیر می گوید: "در این مصوبه، تدریس اجباری کتابهای کمک آموزشی و منابعی که تحت عنوان تکمیلی و تقویت برای بچه ها تجویز می شود تجویز اجباریش ممنوع شده است." آیا تا به حال تدریس و  تجویز "اجباری" این کتابها و منابع آزاد بوده که با این مصوبه ممنوع شده است؟ مطابق مقررات فعلی در مدارس دولتی و غیردولتی فقط باید برنامه درس رسمی اجرا شود. قبلا گفته ام که  اگر در مدارس به صورت "اجباری" از منابع کمک آموزشی و تکمیلی و تقویتی استفاده شده است ، نشانه بی عرضگی نهادهای نظارتی و مدیران در همه سطوح است. فرض کنیم این مصوبه هم نهایی شد ، چه تضمینی وجود دارد که با این نهادهای نظارتی و اجرایی ضعیف  مافیای ادعایی عقب نشینی کند و از منفذ دیگری وارد نشود؟

بحث کتاب های کمک آموزشی فراتر از مساله سمپاد و نمونه  است. این کتابها مکمل و مفسر کتاب درسی اند و بسیاری از معلمان  برای توضیح  روان تر درس، فهم پیچیدگی کتاب درسی، تمرین اضافی و... به این کتابها نیاز دارند.اشکال اصلی به کتاب درسی برمی گردد.  بازار کتابهای کمک آموزشی معلول یک نیاز است. تا این نیاز وجود دارد این بازار هم به حیات خود ادامه می دهد . حتی اگر غیر قانونی شود به صورت زیر زمینی موجودیت خود را حفظ می کند. طرفداران مصوبه می گویند: "ما می خواهیم با حذف سمپاد و نمونه دولتی ، تقاضا برای این محصولات را از بین ببریم." اما سمپاد و نمونه شاید حدود 10 درصد از تقاضای محصولات کمک آموزسی را در بر می گیرد.

مسئولان تجاهل العارف می کنند . جرات ندارند عوامل استرس  و افسردگی و خستگی دانش آموزان را بگویند، سمپاد را می کوبند. کتابهای درسی مخصوصا در دوره ابتدایی ذوق دانش آموزان را کور می کند. این کتابها مطابق با ذهنیت فقها ،سیاستمداران، نهادهای قدرت  و با نگاه مردسالار نوشته شده اند و به ذهنیت کودکان و مراتب سنی آنها توجهی نشده است. کتاب درسی و برنامه درسی رسمی در جهت تربیت شهروندانی مطیع و  وفادار به ارزشهای سیاسی نظام نوشته شده اند. کتاب های درسی بر مبنای رویکرد اشباع دینی نوشته شده اند و به دیندار شدن دانش آموزان کمک نمی کنند.  سند تحول بنیادین هم متنی است آشفته ، مطول ، ایدئولوژیک و در جهت تربیت افراد وفادار به نظام سیاسی تدوین شده . مقاماتی مانند زرافشان و حکیم زاده و بطحایی چون جرات ندارند در باره این مسایل بنویسند ، سمپاد و نمونه را علم کرده اند.

حذف آزمون در نمونه و سمپاد و مافیای کمک آموزشی در آموزش و پرورش

با حذف آزمون سمپاد و نمونه آیا  متقاضیان ورود به سمپات و نمونه  دست از رقابت  می کشند و در مدرسه دولتی سرکوچه ثبت نام می کنند؟ به نظر من خانواده این تیپ از دانش آموزان چه آنها را تیزهوش بدانیم و چه سخت کوش و چه دوپینگی ، برای راهیابی به مدارس بهتر از پای نمی نشینند. مشتریان مدرسه غیر انتفاعی برتر  10 درصد  اضافه می شود و  بازار مدارس دولتی پولی، داغ تر می شود. زرافشان می گوید مدارس سمپاد را به نمونه دولتی تبدیل می کنیم. فرق این دو نوع مدرسه در چیست؟ هر دو دانش آموز را غربال می کنند و هر دو از اولیا پول می گیرند.  قبل از رای گیری افرادی در شورایعالی آموزش و پرورش هشدار دادند که داوطلبان وزود به مدارس نمونه و سمپاد ، وارد رقابت برای ورود به مدارس غیردولتی می شوند

 فرو کاستن  علت و دلیل تمام بدبختی های نظام آموزش و پرورش  به آزمون کلاس هفتم مدارس سمپاد و نمونه دولتی قابل قبول نیست دیدم آقای کفاش معاون اسبق پرورشی در دفاع از انحلال سمپاد از محسنات آموزش و پرورش فنلاند سخن گفته و  نوشته اند که در فنلاند جداسازی استعدادهای درخشان وجود ندارد. فرمایش ایشان درست است .اما  اگر آقای کفاش و دوستان ایشان  دنبال الگوی فنلاند هستید، باید به لوازم آن هم پای بند باشند.  در فنلاند دختر و پسر را هم در مدرسه و هم کلاس درس جدا نمی کنند.  به جای تشکیل هیات های عزاداری در مدارس برنامه  موسیقی شاد  و انواع هنرهای دیگر را از جمله رقص  را برگزار می کنند. در فنلاند آموزش دبستانی در قالب بازی است و شاگرد کلاس اول را 5 ساعت روی نیمکت چوبی نمی نشانند .در فنلاند دانش آموز پیش دبستانی با مانتو و مقنعه در مدرسه حاضر نمی شود. در فنلاند دانش آموزان در مراسم آغازین مدرسه شعار مرگ بر این و آن نمی دهند.  در مدارس فنلاند اصولا آموزش مذهبی وجود ندارد. در مدارس فنلاند شهادت ارزش نیست.  

قصد من ارزشگذاری نیست. می خواهم فرصت طلبی افرادی را نشان دهم که سنگ آموزش و پرورش دینی را به سینه می زنند اما به خاطر ملاحظات سیاسی و رفاقتی حرف های متفاوت می زنند.  نمی شود گزینشی برخی عناصر یک نظام آموزشی را قبول کرد و برخی را رد کرد. نظام آموزشی از عناصری به هم پیوسته تشکیل شده است که با هم تناقض ندارند. چطور ممکن است فردی هم طرفدار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد و هم از نظام آموزش و پرورش فنلاند تعریف و تمجید کند ؟ 

کار اصلی آقای کفاش در معاونت پرورشی برگزاری تورهای عتبات عالیات (عراق و سوریه ) و اردوهای راهیان نور و تشکیل چند هزار هیات عزاداری دانش آموزی بوده است. هرکس معاونت پرورشی باشد باید همین کارها را بکند . مساله این است که  آقای کفاش برای خوشحال کردن رفیقش آقای بطحایی شعارهای شیک روشنفکری می دهد و طرفدار شادی و نشاط در مدارس ایران شده است  آن هم با الگو گیری از نظام آموزشی سکولار فنلاند .  

حذف آزمون در نمونه و سمپاد و مافیای کمک آموزشی در آموزش و پرورش

آنهایی که این روزها طرفدار شادی و نشاط در مدارس شده اند و تنها عامل افسردگی دانش آموزان را امتحان سمپاد و نمونه در کلاس هفتم می دانند ، چرا ممنوعیت رقص در برنامه درسی را عامل عدم نشاط نمی دانند ؟ چرا عدم اختلاط دختر و پسر در ممدارس ابتدایی را عامل غم و اندوه  معرفی نمی کنند؟ چرا کتابهای درسی با نگاه غالب جنسیتی  را نقد نمی کنند؟ چرا از فقدان وسایل کمک آموزشی شکایتی ندارند؟ چرا عدم مهارت برخی معلمان را برجسته نمی کنند؟ چرا از بیچارگی مدیری که برای تهیه پول آب و برق و تلفن مدرسه اش مجبور است مرتبا  به اولیا کلک بزند چیزی نمی گویند؟ خدا راشکر که آقای زرافشان بعد از 20 سال مدیریت در سطوح فوقانی و حدود 40 سال خدمت در آموزش و پرورش تازه متوجه شده است  که آزمون سمپاد خیلی بد است.

مدیران آموزش و پرورش می خواهند مانع تسری مخالفت با مدارس سمپاد و نمونه به مدارس غیردولتی در سطح جامعه بشوند ، اما واقعیت این است که پایگاه اجتماعی ضدیت با مدارس سمپاد و نمونه ، با پایگاه اجتماعی مخالفان مدارس غیردولتی همپوشانی وسیع دارند. الان بیشترین حامیان انحلال مدارس نمونه و سمپاد طرفداران " آموزش و پرورش بی طبقه " هستند. آنهایی که داوطلبان ورود به مدارس سمپاد را فرزندان "مرفهان بیدرد " ، " سرمایه داران " و "مقامات رانتخوار " می دانند ، به همان اندازه با مدارس غیر انتفاعی مخالفند که با نمنوه و سمپاد و هیات امنایی. تضاد اینجاست که طرفداران توسعه مدارس غیردولتی با این مصوبه ، به طرفداران "آموزش و پرورش بی طبقه" انگیزه و فرصت ضدیت با مدارس غیردولتی را داده اند.

مصوبه اخیر اگر شاخ و برگهای تبلیغاتیش را بزنیم چیزی جز "حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه در پایه هفتم " از آن باقی نمی ماند. به گمان من ، این مصوبه دعوایی است بین گروه بندی های مدیران ستادی . من دلایل کافی برای وجود مافیای آموزشی در داخل آموزش و پرورش ندارم. اما اگر چنین مافیایی وجود دارد سر بزرگ آن در متوسطه دوم است. با فرض وجود مافیا می توان این مصوبه را مرحله ای از دعوای شاخه های مختلف این مافیا دانست. به نظرات شخصی  دوستانم در روابط عمومی احترام می گذارم. اشکالی هم ندارد که  آنها در جایگاه اداری خود به عنوان مدیران روابط عمومی، از این مصوبه که مورد تایید وزیر است دفاع کنند، اما در جایگاه  روابط عمومی و در چارچوب ضدیت با سانسور که آقای نظری از مدافعان ضدیت با سانسور  است ، این انتظار که روابط عمومی استدلال مخالفان این مصوبه، مخصوصا آنهایی که در جلسه شورایعالی در مخالفت با این مصوبه حرف زدند را هم منعکس کنند،انتظار بی جایی نیست. اگر این هم میسر نیست حداقل متن کامل مصوبه را منتشر کنید تا معلوم شود مقامات واقعا از چه چیزی دفاع می کنند؟  

سه شنبه, 24 بهمن 1396 22:06 خوانده شده: 1279 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +6 -5 --
فرهنگی 1396/11/24 - 22:51
شب بخیر جناب شیرزاد خدا خیرت بده این آقایی که نام بردی که دنبال برنامه آموزشی فنلاند هست تو نظام آموزشی ه رو از ب تشخیص نمی ده .از اینا شما چه انتظارات سختی دارید اصلا به اینا میاد برند نظام آموزشی کشوری را مورد مطالعه قرار بدن اینا دنبال یه پست ومقامی برا ریاست هستند
پاسخ + 0 0 --
محمود افضلي 1396/11/25 - 16:28
سلام بر آقاي شيرزاد
از آقاي دكتر معاون وزير چه خبر؟
پاسخ + 0 0 --
رضایی 1396/11/24 - 23:01
احتمالا مقاله سفارشی براش نوشتند معاون پرورشی قبلی معمولا تو همه زمینه ها اظهار نظر می کنند صندوق ذخیره سمپاد وهر چه که شما بفرمایید ایشان خود را صاحبنظر می دانند خدا بزرگه بطحایی پست نون وآب داری بهش بده
پاسخ + 0 0 --
حسین اکبری 1396/11/25 - 18:38
جناب رضایی
مقاله ، یک مطالعه تطبیقی است، در اینگونه مطالعات، جنبه های مثبت کشور مورد مطالعه بیان میشود. الزاما نباید الگوی کاملی برای پیاده سازی باشد.
ضمنا دقت فرمایید مطلب را ایشان ننوشته اند، آنرا ارسال کرده اند.
پاسخ + +2 -1 --
شهبازی 1396/11/24 - 23:03
به نظر من آقای شیرزاد انتظار انقلاب یک شبه داره و زمین را به زمان می دوزه که چرا زودتر تحول ایجاد نمی کنید؟
صبوری و حرکت گام به گام هم خوب چیزیه که متاسفانه آقای عبداللهی با اون میانه ای ندارد
پاسخ + +1 0 --
متینی 1396/11/24 - 23:23
جناب شیرزاد اگه معاون پرورشی که شما ازشون نام میبرید به شما یا ما ها دسترسی داشته باشه قطع ویقین بدونید از طریق .........نابودمان می کند خدارا شکر آقای پورسلیمان امین هستند والا کسی جرآت داره امورتربیتی رو نقد کنه .
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1396/11/25 - 18:40
همکار محترم متنی
ایشان بارها درهمین صدای معلم از مطالب خوب وتحلیلی آقایان عبداللهی وپورسلیمان تشکر نموده اند.
چرا بی انصافی میکنید.
پاسخ + +4 -1 --
حقی 1396/11/24 - 23:25
حذف مدارس سمپاد و نمونه دولتی اقدامی علمی ،صحیح ودرست است. انشاالله بسمت ا ز بین بردن بقیه معضلاات آموزش وپرورش هم حرکت کنیم.
پاسخ + 0 0 --
عاشق سمپاد 1396/11/25 - 10:47
خبر دیروز وزیر رو اگه دنبال کرده باشید گفتن مدارس سمپاد متوسطه ی اول باقی می مونه . فقط ازمون ورودیش قراره حذف بشه وبه جای اون با طرح شهاب ورودی می گیرن. دیروز اقای زرافشان هم فقط اسم نمونه ی دولتی رو اورد که قراره جمع شه. ظاهرا خودشون به هم این نتیجه رسیدن که مدارس سمپاد رو نباید حذف کرد. فقط نحوه ی ورودبه اون رو تغییر خواهند داد.ولی نمونه ی دولتی کامل حذف می شه.
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1396/11/24 - 23:33
کم کم به این نتیجه رسیده ام که صدای معلم در گذشته سیر میکند و تقریبا با هر طرحی که به نفع نظام آموزشی کشور هست ،مخالفت میکند:
مخالفت با ممنوعیت تدریس زبان در دوره ابتدایی،مخالفت با حذف دانشگاه فرهنگیان،مخالفت با استخدام نیروهای جوان و حق التدریس و بازنشستگی معلمان بی انگیزه و متقاضی،مخالفت با حذف سمپادو....
گویا اساسا کوچکترین تغییر را برنمی تابید و می خواهید بچه های مردم از چهار پنج سالگی به جای لذت بردن و کشف استعدادها و علائق خود مثل ربات فقط و فقط تست و مساله و زبان کار کنند و آخرش بشوند رباتی بی احساس و دور از جامعه و فاقد کوچکترین خلاقیت.
ذهن برخی نویسندگان شما و فرهنگیان گرامی دقیقا مثل صاحبان مکتب خانه های قدیم است که آموزش و پرورش نوین را نابودگر معرفی کردند!
پاسخ + +4 -1 --
عضو هیات علمی 1396/11/24 - 23:40
دید همه جانبه جناب عبداللهی قابل تحسین است ولی، تاثیر آزمونهای ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی بر گسترش بازار منابع کمک آموزشی را خیلی کمتر برآورد می کنند و ظاهرا توجه ندارند که در مدارس ابتدایی یکی از شاخص های مورد استفاده برای ارزیابی و تبلیغ همین قبولی در این آزمونهاست. حتی در مدارس غیردولتی هم مدیران و آموزگاران برای آماده کردن کودکان برای ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی بشدت تحت فشار هستند.
در خصوص حجم زیاد و اشباع شده کتاب های درسی از تبلیغات سیاسب و ایدیولوژیک به عنوان یکی از عوامل تنفر و اضطراب دانش آموزان از مدرسه بیان آقای عبداللهی بسیار رسا و مقرون به صحت است.حتی در غیاب آزمونهای ورودی، نشاط به مدارس ابتدایی نخواهد آمد. باوجود این، مصوبه شورای عالی باید به فال نیک گرفت.
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1396/11/26 - 07:38
عضو هیات علمی عزیز این همه را گفتی و در آخر باز نتیجه بی ارتباط با نوشته ات را ذکر کردی.پس از حذف مدارس سمپاد و نمونه آزمونها باز خواهند گشت اما این بار برای قبولی در آزمون ورودی مدارس انتفاعی انحصاری سلام و انرژی اتمی و خرد و روزبه و.‌..
تمام آنچه در مورد تحت فشار بودن مدارس دولتی و ارزیابی مدارس دولتی فرمودید نیز تغییر نخواهد کرد و فقط عنوانش به مدارس انتفاعی جابجا خواهد شد. گسترش منابع کمک آموزشی و بازار مربوطه اگر رانتی نباشد و مبتنی بر رقابت باشد چه اشکالی دارد؟اگر محتوای آنها صحیح باشد چه اشکالی دارد؟به یک نکته توجه کنید تا زمانی که تقاضا برای چنین خدماتی وجود دارد تلاش برای حذف عرضه تنها به انتقال آن به بازار غیر رسمی و زیرزمینی شدن آن خواهد انجامید.تقاضای خانواده های طبقه متوسط برای موفقیت در رقابت برای دسترسی به موقعیتهای کمیاب آموزشی.
پاسخ + +2 0 --
حسین 1396/11/25 - 00:15
سلام . روسای ما در ا.پ متاسفانه به هیچ متدی باور ندارند و حرفی میزنند که پست حفظ بشود . من معتقدم دیروز از نظام تحول بنیادین تمجید میکردند امروز از اموزش فنلاند و زبونم لال اگر فردا وروق برگردد ا.پ کره ی شمالی را با اب و تاب برایمان تعریف میکنند و الگو میکنند . اینان نه فلسفه ا.پ خوندند نه اعتقادی به ان دارند .
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته متنفر 1396/11/25 - 01:06
متأسفانه آموزش وپرورش در لجنزار ندانم کاریهای عمدی وغیر عمدی و رانت در تهیه وتألیف وتدوین کتاب های درسی و نشریات داخلی خود و انتشارات های خارج از آموزش و پرورش قرار گرفته واغلب طرح هاشان که اجرا کرده اند از روی هوای نفس بوده وهیچ طرح کارشناسانه ای نبود ه اند وبا سرنوشت دانش آموزان و جامعه هم بازی کرده اند ، ضمنا سنگ های زیادی را به نادانی در چاه انداخته اند که با هزار دانا امکان خارج کردن این سنگ های نادانی وجود ندارد مگر یک نفر وزیر با شهامت و دلسوز بتواند از عهده این خراب کاریها برآید واز نو بنیاد آموزش وپرورش اصولی را دو باره بنیاد نهد و چاپلوسان و چپاولگران را از خود دور کند
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/11/25 - 09:58
دلیل مخالفت ما با انحلال این مدارس سوق دادن این دانش اموزان به مدارس غیر دولتی است و معتقدیم هدف وزیر و مسئولین وزارت به دلیل داشتن مدارس غیر دولتی توسعه این مدارس است ازاین روی این انحلال را قدمی در راستای بهره برداری موسسین مدارس غیر دولتی می دانیم وگرنه اصل انحلال صحیح است به شرطیکه موجب تقویت و حضور این دانش اموزان در مدارس عادی شود اما دلیل مخالفت شیرزاد با انحلال این مدارس را نفهمیدم چون شیرزاد متعلق و وابسته به این دولت و اصلاح طلبان و از حامیان مدارس غیر دولتی و متنفعین این مدارس است عجیب اینجاست که کسی از حذف این مدارس انتقاد می کند که از حامیان مدارس غیر دولتی است
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1396/11/25 - 11:35
ما به دنبال مدارس بدون طبقه هستیم مدارسی که فقیر وغنی باهوش و کم هوش زن برتر و ژن معیوب فرزند عالیترین مقام دولت و فرزند پایین ترین شهروند یک شور در کنار هم بدون جداسازی درس بخوانند چرا که هدف از مدرسه یادگیری مفاهیم علوم و فرمولهای ریاضی نیست هدف از ورود به مدرسه اجتماعی شدن فرهنگ سازی و تعاملات صحیح اجتماعی است باید فرزند وزیر در کنار فرزند یک رفتگر بنشیندبا وی تعامل داشته باشد تا در اینده یاد بگیرد که به تمام همنوعان خود در هر سطح احترام بکذارد چون خودش در کنار چنین افرادی درس خوانده و زندگی کرده است متاسفانه امثال شیرزاد و اصلاح طلبان پول پرست که به فکر منافع و جیب خود هستند با تاسیس مدارس غیر دولتی وجدا کردن فرزندانشان از طبقات جامعه موجب تبدیل جامعه به جامعه ای دو طبقه شدند که مسئولین خود را برتر از توده های جامعه می دانند که نتیجه ان فساد و فروپاشی اقتصادی فعلی جامعه است
پاسخ + 0 0 --
عاشق سمپاد 1396/11/25 - 14:33
هدف اصلی از آموزش باید وباید یادگیری علم باشه هرچیزی دیگه ای غیر از این اولویت دوم خواهد بود.علم دربالاترین سطحش هم باید آموزش داده بشه.شما می فرمایید سمپاد خوب نیست بسیار خب.ما هم می گیم جزوات تکمیلی که الان داخل سمپاد تدریس می شه رو به عنوان مرجع اصلی در تمامی مدارس تدریس و مرجع اصلی طرح سوالات امتحانی از این کتابها باشه.اونوقت منم با شما هم عقیده خواهم شد که سمپاد نباشه.ولی تا قبل از اجرای این کار صحبت از حذف سمپاد اصلا معقول نیست.چون کتاب درسی دردرس علوم وخصوصا ریاضی سطح ساده و خسته کننده ای داره.حداقل دانش ریاضی باید در سطح کتابهای تکمیلی سمپاد باشه.و پایین تر از اون یعنی تنبل پروری وبی سواد پروری.همین یه مسئله ساده رو اگه تونستید در تمام مدارس انجام بدید بنده هم به صف مخالفین سمپاد خواهم پیوست.بسم الله این گوی واین میدان!!ببینیم چی می کنید!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/11/25 - 18:31
وقتی فردی نامش را عاشق میگذارد یعنی تعصب شدید وعشق گونه به موضوعی دارد که این عشق شدید عقل و منطقش را زایل میسازد یک بار من به جای دوستم به عنوان جانشین به مدرسه تیزهوشان رفتم فکر می کردم باید منو سوال پیچ کنند اما بر خلاف انتظار از من خواستند اگه امکان داره تدریس نکنم تا استراحت کنند بنابراین نباید تصوری متفاوت از این قبیل دانش اموزان داشته باشیم برخی از این شاگردها هوشی در سطح متوسط دارند برخلاف تصور جنابعالی هدف از اموزش و پرورش صرفا یادگیری علوم نیست صرف یادگیری فرمولهای ریاضی به چه درد دانش اموزان درزندگیشان می کند؟ دانش اموزان تیزهوش باید در کنار دانش اموزان عادی درس بخوانند نحوه تعامل و همزیستی را یاد بگیرند اکنون دانش اموز تیزهوش داریم که حتی ادرس چند خیابان را بلد نیست نمیداند که در یک جمع چگونه با دیگران حرف بزند و تعامل داشته باشد مهارت نه گفتن بلد نیست و به سادگی فریب میخورد چون در کنار همسالان خود نیست و هوش اجتماعیش ازبین رفته فردا همین فرد به مسئول بی کفایتی فعلی تبدیل خواهد شد چون جیزی از تعاملات اجتماعی نیاموخته
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/11/26 - 18:44
عالی فرمودی ناشناس محترم
پاسخ + 0 0 --
احمدی 1396/11/25 - 15:11
باسلام
نمی دانم جناب عبدالهی شما چه مشکلی با جناب دکترکفاش دارید؟شایدسمتی دنبالش بودید یاهستید برای خودتان یادیگران که چنیین رفتارمی کنید ؟ شما خوددرهمین مطلبتان ازدوستی باجناب نظری وحمایت ازایشان میفرمایید !!! خوب چطورآقای کفاش که نزدیک 40سال دوستی باآقای بطحایی داردازش دفاع نکند؟
فرض براینکه آقای بطحایی ، سمتی برایش درنظربگیرد؟
مگرشما دنبال چنین مواردی نبودی ؟
بعدهم درمورد فنلاند گفتیدخوب شمادرهمین رسانه به مسئولین نظام ازرهبری تا رییس جمهورپیشنهادبده که کلاسها مختلطشود؟
جشن ورقص درکلاس برگزارشود؟
و... خیلی ازکارهیی که کفاش وکفاش هانکردند ولی همیشه بدنبال اسلام وجذب دانش آموزان به مسایل دینی بوده است ؟!!
حال یامشکلتان راشفاف باایشان بگیدیا اقدامهایی که گفتم را انجام دهید ؟
این گوی ومیدان؟!!
مستدام باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/11/26 - 17:28
شما نسبتی با جناب کفاش دارید که اینطور ازش دفاع میکنید؟درضمن چرا با تسم و هویت واقعی و ذکر محل کار به کامنت گذاشتن مشغول نیستید؟ نظرات نا بر ضد وزارت هست میترسیم با هویت خودمان حاضر شویم ترس شما از چیه که هویتتان را اشکار نمیکنید؟ اتفاقا ذکر هویت به نفعتان هست با ذکر مشخصات خود به دفاع از کفاش و بطحایی بپردازید تا از منافع چاپلوسیتان بهتره مند شوید مثل شهسوارزاده که سالهاست در دفاع از دولت محبوبش قلم میزند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/11/25 - 15:51
باسلام بسياري ازفرمايشات جناب شيرزاد درست است وبايد به مافياي كتب كمك اموزشي علاوه برمتوسطه به لانه كردنشان درحوزه حاج اقا محمديان درسازمان پژوهش هم اشاره كرد كه گام بعدي وزيربايد حذف بساط اين سازمان است
پاسخ + 0 0 --
متینی 1396/11/25 - 16:07
آقای احمدی برادر یا خواهر محترم به تو چی میرسه که طرف داری می کنی چقدر در دوره ایشان تلاش شده اسلامی بشه وما امروز ماحصلشو داریم می بینیم بخدا خجالت بکشید اینقدر تعصبب رو افراد نداشته باشید همین تعصب نسنجیده شماها آموزش وپرورش را عقب نگه داشته بجای اینکه از فرد که خود امتحانش را پس داده دفاع کنید ببینید نفرت از مقوله ........وبرونداد ونتیجه چیه
پاسخ + 0 0 --
قدیمی 1396/11/25 - 16:13
ایکاش پرونده بعضی از این آقا دکتر هارا می دیدید که همه مدارکشون معادله بدون آزمون وارد می شدند ودر نتیجه پی به ضعف سیستم آموزشی می بردید
پاسخ + +1 0 --
شهاب 1396/11/25 - 16:37
جناب شیرزاد
در آ.پ مشکلات فراوانی وجود دارد که به یکباره قابل حل نیست چون این اقدامات غلط وشکل گیری مافیای ودر پشت آن وهمچنین ایجاد باورهای غلط در مردم اصلاحات در این سیستم را سخت کرده اگر به برداشته شدن هر گامی معترض باشیم واجازه ی انجام آن را ندهیم این سیستم مریض روز به روز حالی وخیم ترخواهد داشت ودیگر قابل اصلاح نخواهد بود مدارس خاص مثل سمپاد نمونه ی بارز بی عدالتی آموزشی بودند وانسان را به یاد سیستم آموزشی زمان ساسانیان می انداختند امروز اگر دانش آموز نابغه ای وجود داراد یا اولیا فرد یا در صورت عدم توانایی اولیا دولت می تواند با غنی سازی برنامه ی درسی او با کلاس های ویژه در مدارس دولتی زمینه ی رشد وتحول فردرا فراهم نمایند پس چاره ای جز حمایت از این اقدام هرچند کوچک به نظر شما نیست تا اصلاحات بعدی نیز انجام شود تا آ.پ مناسبی داشته باشیم
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1396/11/25 - 16:41
احمدی محترم میشه بگید اولا طی چه پژوهش هایی برادران بدنبال اسلامی کردن بودن وسایل وابزار اندازه گیری برای رصد پیمایش اسلامی بودنشون چی بوده طبق چه برنامه ریزی چه سیاستی بوده که موفق نشدن.در ثانی عمر مدیریت کار آمد واثر بخش با نیروی متخصص چند ساله.ثالثا اینا که رو صندلی های ریاست فسیل شدن
پاسخ + 0 0 --
آقایی همکاراموراداری 1396/11/25 - 16:47
برادر محترم جناب پورسلیمان چرا به راحتی آدم ها میشن دکتر تا جایی که بنده اطلاع موثق دارم محمدیان فوق لیسانس وکفاش فوق لیسانس وبطحایی فوق لیسانس آخرین حگمشون است خیلی فکر می کنم چرا میگن دکتر لطفا اگر من خلاف میگم یکی بادلیل ومدرک اثبات کنه
پاسخ + 0 0 --
حمید 1396/11/28 - 16:47
در مدارس تیز هوشان تمرکز بر روی چند درس می باشد . ( ریاضی و علوم ) می توان با اراء مطالب تکمیلی و اختصاص سه نمره برای این مطالب دانش آموزان قویتر را تشخیص داد و سپس انها را به مدارس خاص تیز هوشان دوره دوم هدایت نمود .
پاسخ + 0 0 --
کارمند بازنشسته95 1396/12/18 - 00:40
وزیر محترم آموزش وپرورش وقتی مطالبات فرهنگیان سر به فلک می زند وقادر به پرداخت به روز حق الزحمه امتحانات وحق التدریس و اضافه کار پرسنل اداری نیستید اعتبار سرانه مدارس وشیر مدارس تخصیص نیافته وحتی مرخصی استفاده نشده پرسنل اداری سال 95تاکنون پردادخت نشده ! چگونه می خواهید طرح شهاب را اجراء کنید .اعتبار این طرح چه میزان است وآیا در بودجه 97 پیش بینی شده آیا هدف پشت پرده آموزش وپرورش کم کردن هزینه با رونق گرفتن مدارس غیر انتفاعی نیست ؟مدارس نمونه دولتی که بخش اعظم دانش آموزان آن از روستائیان هستند . آیا با این تصمیم شما متضرر نخواهند شد ؟بیایید با مردم صادق باشید شعاری برخورد نکنید شما از کارایی مدارس تیزهوشان ونمونه دولتی آگاه هستید واگر راست می گویید مدارس غیر دولتی را حذف ومدارس هیات امنایی را منحل وهمه مدارس را دولتی کنید تا مردم هیچ دغدغه ای نداشته باشند
پاسخ + +1 0 --
علی 1396/12/20 - 18:15
از مجلس محترم و شورای عالی انقلاب فرهنگی به خاطر تعلیق این مصوبه تشکر می کنیم و امیدواریم که آقای بطحایی به خاطر استرس و مشکلات متعددی که طی این یک ماه بر خانواده‌ها وارد کردند انشاالله هر چه زودتر استیضاح شوند
پاسخ + +1 0 --
اصغری - علی 1396/12/20 - 22:05
زنده باد شورای عالی انقلاب فرهنگی و زنده باد سمپاد
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1396/12/23 - 14:52
واکنش ضرغامی به حذف دوره متوسطه سمپادها
اینگونه تصمیمات در راستای تقویت شبکه های مدارس غیرانتفاعی و حاکمیت پول و سرمایه استبه گزارش جماران، عزت الله ضرغامی در کانال تلگرامی خود نوشت: این روزها کلیدواژه «سمپاد» مورد بحث بخشی از مردم و تاحدی موجب نگرانی در خانواده های مرتبط شده است. «سمپاد» مخفف «سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان» است.

از وظایف این سازمان اداره مدارس ویژه ی دانش آموزان دارای استعدادهای درخشان است.

دانش آموزان صاحب استعدادهای درخشان در سراسر کشور بدون توجه به بضاعت و تمکن مالی می توانند مورد «سنجش ملی» قرار گرفته و با هزینه کم و حتی در موارد خاص به صورت رایگان در این مدارس تحصیل کنند.

این فرآیند خیلی خوب است. عدالت آموزشی برای استعدادهای درخشان.
پاسخ + 0 0 --
مهدی خدامی 1396/12/24 - 00:14
جناب نویسنده. نمی دانم شما از کجا چنین نتایج محیر العقولی گرفته اید. مگر نظام آموزش و پرورش فلاند وحی منزل است که نعل به نعلق پیروی آن باشیم. اصولا برازنده ما نیست که خواهان الگو برداری محض از یک نظام سکولار باشیم. پس الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت چه می شود. البته جواب آن چندان دشوار نیست. شما به این چیزها اعتقادی ندارید. شما شاکی هستی که نظام آموزشی ارزش های نظام را تبلیغ می کند؟!! مگر توقع دیگری داری؟ اصلا در نظامهای لیبرال مگر نظام آموزشی چیزی جز فرهنگ حاکم بر جامعه را ترویج می کند؟؟ از کجا کشف کردی که چون مدرسه در آن اختلاط نیست پس شادی نیست؟؟؟؟ این فرض یعنی اختلاط= شادی بر پایه کدام نظریه علمی است استاد فرزانه؟؟؟ اصولا شادی را چه تعریف می کنی؟ شادی = رقص؟ این حرف نیز حتما علمی هست؟؟ اینکه صحبتی از شهادت تو کتاب درسی شود یعنی عامل غم؟؟ خب بچه ها خارج از مدرسه و در فضای مجازی که دست کم به نوعی آزاد هستن چطور این جبران غمشون رو نمی کنه.....
فقط اینو میگم که به اندازه بود باید نمود
خجالت نبرد آنکه ننمود و بود
پاسخ + +1 0 --
کارشناس 1396/12/24 - 19:57
ه نظر بنده که بازنشسته فرهنگی هستم وفرزندم فارغ التحصیل مدارس تیز هوشان بود والان در مقطع کارشناسی ارشد سازه در دانشگاه علم وصنعت تحصیل می کند بنده چون کارشناس بودجه بودم سوال منطقی دارم سرانه اعتباری طرح شهاب برای هر دانش آموز چقدر است ؟ اعتبار کلی آن در سال تحصیلی 98-97چه میزان است ؟آیا در بودجه 97پیش بینی شده ؟ویا آیا طرح بدون پشتیبانی مالی قابل اجراء است ؟آموزش وپرورش قادر به پرداخت حق التدریس معلمان واضافه کار کادر اداری نیست وسرانه مدارس؛شیر مدارس وحتی مرخصی ذخیره بازنشستگان 95 پرداخت نشده است .آیا پشت پرده این تصمیم که باعث رونق مدارس غیر انتفاعی خواهد شد هدف واقعی آموزش وپرورش کم کردن هزینه ها است وجبران کسری بودجه ورونق مدارس غیر انتفاعی است کسی دلش برای استرس بچه ها نسوخته وهمه اش بهانه است
پاسخ + +2 0 --
کارشناس 1396/12/24 - 21:13
سرویس فرهنگی
عضو هیات رئیسه مجلس درباره سرنوشت نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور درباره انحلال مدارس سمپاد و دانشگاه‌های علمی کاربردی دولتی توضیح داد.
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۴
محمدحسین فرهنگی
محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نامه تعدادی از نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره انحلال مدارس سمپاد و دانشگاه‌های علمی کاربردی دولتی، گفت: هیات رئیسه مجلس پیگیر دریافت پاسخ این نامه‌ها بوده است و شنیده شده رئیس‌جمهور و مسئولان مربوطه در حال تجدید نظر هستند.
پاسخ + +1 0 --
دبیر بازنشسته 1396/12/25 - 15:18
چرایی مدارس غیر انتفاعی مدارس غیردولتی کیفیت پایین ساختمان های بسیاری از مدارس غیردولتی، پایین بودن سطح کادر علمی این مدارس، پایین بودن امکانات آموزشی نظیر آزمایشگاه و فضاهای رفاهی و ورزشی و ... سبب شده است که سطح آموزش در این مدارس حتی از سطح مدارس دولتی پایین ­تر بیاید و موید این امر نمراتی است که دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی در امتحانات نهایی می ­گیرند. از آنجایی که بسیاری از این مدارس متعلق به مسئولان دولتی سابق و فعلی هستند به نظر می رسد وزارت آموزش و پرورش توان بازرسی دقیق از این مدارس را ندارد و در این زمینه باید چاره اندیشی شود.واز طرفی وزارت آموزش وپرورش چون با کسری بودجه چند میلیاردی ؛مجبور است برطبل توسعه مدارس غیر انتفاعی بکوبد تا تعداد مدارس دولتی کاهش داده وبر ظرفیت مدارس غیر انتفاعی اضافه کند در صورتیکه بسیاری از مدارس غیر انتفاعی خیاط مناسبی برای ورزش بچه ها ندارند ابته اشکالی ندارد موضاعات فوق استرس زا نیست فقط آزمون تیز هوشان استرس زا است !
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1396/12/26 - 16:56
بچه‌هاوخانواده های معترض به حذف سمپاد راهنمایی غمگین و عصبانی بودند، در تجمع های اعتراضی می گفتند . مادانش آموزان سخت کوش مرغ عروسی و عزا شده‌ایم. آنها می‌گویند: «به ما گفته‌اند سمپاد راهنمایی را به‌ علت فشار روانی حذف می‌کنند اما این فشار روانی حذف نمی‌شود، چون مدارس غیر دولتی مسلما آزمون ورودی دارند و این آزمون‌های ورودی باعث می‌شود که اگر فشاری برای آزمون سمپاد وجود دارد، باز هم اتفاق بیفتد و استرس ما کاهش پیدا نمی‌کندواز طرفی استرس محرک تلاش بد نیست وشرکت در آزمون نیز اجباری نیست . اگر بررسی کنید ببیند چند نفر از مسئولان خودشان مدرسه غیر انتفاعی دارند برای این که درآمدشان بالا برود، چنین بلایی سر ما می‌آورند ویا می خواهند با توسعه مدارس غیر انتفاعی جبران کسری بودجه کنند که مردم را به سمت مدارس غیر دولتی سوق می دهند .امید است نامه 160نماینده محترم مجلس به ریاست محترم جمهوری در مورد حذف مصوبه فوق نتیجه مثبتی داشته باشد وبه این موضوع خاتمه

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور