صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/ معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از واریز 60 درصد مطالبات فرهنگیان در چند روز آینده خبر داد و گفت که با تامین منابع مالی، تا یک ماه آینده (خرداد) 40 درصد بقیه مطالبات هم پرداخت خواهد شد.

گروه دانش آموزی/

در سلسله نشست های دانش آموزی این بار با « محمدرضا هنرمند » رئیس شورای دانش آموزی هنرستان شهید باهنر منطقه 9 تهران و هنرمند در رشته موسیقی به گفت و گو نشستیم .

ایجاد تعامل و گفت و گو بین معلم ، دانش آموز و خانواده  در  چارچوب نقش مغفول مانده " مدرسه " رکن مهم در موفقیت و پویایی آموزش بوده و البته گام مهمی در تاسیس و تثبیت فرهنگ گفت و گو و تفکر انتقادی است .

این گفت و گو تقدیم شما می شود .

منتشرشده در گفت و شنود

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

الزامات احیای منزلت معلمان

حفظ شان و منزلت معلمان چیزی نیست که از دیگران بخواهیم طلب کنیم و یا اینکه آرزو کنیم دیگرانی هم هستند که شاید به فکر ما باشند . ما باید حق مان را خود بستانیم چون حق گرفتنی است و گرنه بی عدالتی و ظلم پایانی ندارد مگر در مدینه فاضله ی مهدوی .عزیزان ما باید خود به جایگاهی که داریم ارزش و منزلت بدهیم نه دیگران .

در همین راستا نکاتی به عرض پر مهر و محبت تان می رسانم:
1- با توجه به گزارش تحقیق و تفحص مجلس و حواشی پیش امده در صندوق ذخیره فرهنگیان و کلاهبرداری های فراوان صورت گرفته و اینکه در برنامه توسعه ی پنجم بر اساس قانون دولت هیچ وجهی را پرداخت (سهم خود) نکرده و به اعتراف اکثر مسئولین اختلاس پیش آمده قابل جبران نیست ؛ چه ضرورتی دارد که ما فرهنگیان در این صندوق ورشکسته ادامه عضویت دهیم ؟

آیا خروج همگانی ما منزلت مان را افزایش می دهد یا کاهش؟ مگر با همین سرمایه های چند میلیاردی که ماهانه از حقوق ما فرهنگیان که تقریبا از سال 1374 کسر شده است شرکت های زیر مجموعه را خریداری نکرده اند و سهام دار بانک سرمایه نشده اند.

راهکار اساسی این است که سهام ما را از تمامی شرکتها و سرمایه های منقول و غیر منقول صندوق ذخیره مشخص کنند و برگه های سهام معتبر به نام هرشخص صادرودر بورس قرار دهند تا هر فرهنگی بداند چقدر حق سهم دارد وسودهای سالیانه متعلقه را یا برداشت کند یا با اختیار خودش به پاره سهامش اضافه گردد .و در ضمن بتواند سهام خود را در بورس معامله کند مانند پتروشیمی ها که در زمان واگذاری به هر کارمند خود سهام شرکت را دادند .

فرق ما با آنها در این است که آنها پولی بابت سهام پرداخت نکرده اند ولی ما فرهنگیان بابت خرید شرکت های بزرگ هزینه اش را پرداخت کرده ایم.


2- فروشگاه های تعاونی مصرف فرهنگیان با پول ما راه اندازی شده ، ساختمان های بزرگ را خریده اند .بعضی از تعاونی ها سرمایه گذاری فراوان کردند .اگر اکنون شما بخواهید انصراف دهید چقدر سود بابت چند ده ساله ی عضویت تان به شما می دهند  ؟

راهکار اساسی این است که تمام سرمایه هایی که از پول ما معلمین کسب کرده اند چه منقول و چه غیر منقول را محاسبه کنند و به عنوان پاره سهام یا در بورس یا فرابورس ما را در همه ی سرمایه های موجود سهام دار کنند یا همگی از عضویت خود انصراف دهیم . الان به هر فروشگاهی مراجعه کنید بیشتر از این تعاونی ها تخفیف می دهند یا اقساطی می توانیم خرید کنیم .


3- با مراجعه به مسئولین و یا مکاتبه و یا حضوری تقاضای برداشتن تمامی تابلوهای سراسر شهر که فقط برای فرهنگیان فروش اقساطی را درج کرده اند کنیم و اعلام کنیم از این به بعد مغازه دار یا فروشگاهی حق ندارد این عمل بسیار قبیح که شان و منزلت فرهنگیان را زیر سوال می برد انجام دهد مثلا در شهری یک مغازه بسیار کوچک فروش لوازم آرایشی تابلو نصب کرده فروش اقساطی به فرهنگیان ؛ آخر چقدر ما را با این حرکت های قبیح له می کنند ؛ مگر سایر کارمندان دولت نیستند چرا فقط ما ؟


4- اکثر ارگان ها و نهادها در آخر هرماه اضافه کارشان را پرداخت می کنند ؛ چرا برای ما این طور نیست ؟

واقعیت این است که هرسال با توجه به کمبود معلم در مقاطع مختلف جور کلاس های درس که برزمین مانده است را سایر معلمان به رایگان به دوش می کشند چرا که دولت عملا با پرداخت نامنظم (و یکسال بعد) حق الزحمه ها کلاس های برجا مانده را رایگان اداره می کند بدون هیچ زحمتی و این به نفع دولت است اینکه ما معلمین با هزینه بسیار کم جور معلمانی کشیده ایم که اگر دولت ان هارا استخدام کند باید حقوق بیشتری بدهد. اولا که در استخدام را بسته است و دوم اینکه معلمینی هستند که جور کلاس های درس را بکشند و سوم اینکه دولت بایت حق التدریس عملا پولی را پرداخت نمی کند با قراردادن پازل ها شما چه مفهومی را درذهن تان متصور می شوید .

بازی با واژه هایی همچو ایثار و از خودگذشتگی و اینکه شغل معلمین شغل انبیا است استثمار قانونی در سایه دین انجام گرفته است .

راهکار اساسی

سعی کنیم در گرفتن ساعات حق التدریس یک بازنگری منطقی و تعقلی انجام دهیم . فرهنگیان عزیز شما با برداشتن ساعات اضافه کار می خواهید مشکلات مالی تان را حل کنید . آیا با این روش دولت مشکلات مالی تان حل شده است ؛ مثال اگر همکاری 8 ساعت در هفته حق التدریس داشته که در ماه 32 ساعت می شود که متوسط دریافتی در ماه 320000 تومان می شود اگر سال 96 پرداخت می کردند شما ربع سکه را می توانستید بخرید و لی در سال 97 اگر پرداخت کنند شما نصف ربع سکه راهم نمی توانید بخرید پس عملا نه تنها کمکی به شما نشده بلکه در واقع ضرر هم کرده اید .

آگاه باشید در آستانه مهر 97 که با کمبود شدید معلم مواجه هستند بار دیگر فریب شعار های توخالی آقایان را نخورید .


5- اعتراض به تفاهم نامه ی بانک ملی و افق کوروش با این درصد های تخفیف مزخزفی که مرتبا از صدا و سیما تبلیغ می کنند باید سریعتر فکری کنیم در جهت جلوگیری از این نوع برخوردها .در همین تفاهم نامه قطعا نیت خیری نبوده است نمی دانیم قصد و نیت شان از اعلام آن چیست؟

شما فرهنگیان عزیز طرحی را یاد می دهید که در آموزش و پرورش اجرا شده باشد و فقط منفعت فرهنگیان را در نظر گرفته باشند .مثلا اگر بیمه ای ورشکسته شد تفاهم نامه انعقاد می کنند بین آموزش و پرورش با آن بیمه که او را از ورشگستگی نجات دهند . بسیاری از طرح های لیزینگی و فروش سیم کارت دائمی که موقع تحویل به فرهنگیان از بازار گران تر بود .و ....
ما فرهنگیان باید خواسته های صنفی خود را اعلام کنیم و مطالبه کنیم .

لازمه ی مطالبه گری ، انسجام درونی خارج از هر تفکر سیاسی است . اگر از خودمان سوال کنیم گرایشات به گروهای سیاسی ازانواع طیف ها نشان دادیم کدام شان در مسند قدرت قرارگرفتند ما فرهنگیان را به فراموشی نسپردند؟ کدام شان دغدغه اول شان ـموزش و پرورش شد ؟ کدام شان طرح های کارکردی برای آموزش و پرورش ارائه دادند ؟

کدام شان به طور عملی نه زبانی به دنبال بالابردن شان و منزلت فرهنگیان بودند؟ و صدها سوالی که می توان مطرح نمود و پاسخی برایشان نمی توان پیدا کرد .

کسایی که به هر راهی دارن روزیتو می گیرن
گمونم یادشون رفته همه یک روز می میرن
جهان بدجور کوچیکه همه درگیر این دردیم
همه یک روز می فهمن چه جوری زندگی کردیم


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

 مراسم دیدار معلمان نمونه کشوری با وزیر آموزش و پرورش

امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه ساعت 17 نشست صمیمی معلمان نمونه کشوری با سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مدرسه دارالفنون برگزار شد .

در این مراسم معلمان نمونه از استان های مخنلف دیدگاه ها و مطالبات خود را مطرح کردند و در پایان وزیر آموزش و پرورش ضمن سخنرانی به برخی پرسش های این معلمان پاسخ داد .

در پایان وزیر آموزش و پرورش لوح تقدیر به این معلمان اهدا کرد .

سخنان و دیدگاه های این معلمان و نیز وزیر آموزش و پرورش  تقدیم شما خواهد گردید .

پایان پیام /

سیستم آموزشی نامطلوب و جایگاه کتب مربوط به حوزه علوم انسانی و هنر  در نظام آموزشی

بی توجهی به علوم انسانی و تربیتی در مدارس باعث شده است همان اندک زمان اختصاص داده شده به مطالعات اجتماعی و علوم انسانی نیز هدر رفته و در عمل هیچ بازده ای نداشته باشد. اغلب مسئولان اداری و مدیران تنها در انتخاب معلمان مربوط به دروس تجربی و فنی دقت به خرج داده و برای مطابقت ساعات درسی دبیرانشان یکی دو ساعتی به آنها دروسی مانند تاریخ، جغرافی، روانشناس، جامعه شناسی و مطالعات اجتماعی ارائه می دهند.
در مدارس به وفور یافت می شوند که معلم دینی عربی یا فیزیک و شیمی در حال تدریس تاریخ، جامعه شناسی یا جغراعی است. دبیری که زنگ تفریح باید در ویکیپدیا نام صفویان یا سلجوقیان یا معنی لیبرالیسم را سرچ کند ساعت بعد قرار است سر کلاس یک ساعت از شرایط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی عصر صفوی سخن بگوید یا آسیب ها و مزایای لیبرالیسم را برای دانش آموزان نگون بخت تشریح کند.

یکی از سوالات همیشه در سالهای تحصیلی این است که در آینده می خواهید چه کاره بشوید؟

سیستم آموزشی نامطلوب و جایگاه کتب مربوط به حوزه علوم انسانی و هنر  در نظام آموزشی

در این سوال این اصل بدیهی انگاشته شده است که ما آمده ایم مدرسه تا کاره ای بشویم.
در واقع از ابتدا در ذهن دانش آموزان اینگونه جا انداخته می شود که مدرسه و تحصیل مکانی برای پیدا کردن شغل و در نتیجه کسب سود و درآمد بیشتر است.
در این رویکرد مقوله کتابخوانی جز به عنوان ابزاری برای کسب شغل بهتر تعریف نشده است و صرف وقت برای کتاب غیر درسی و غیر تخصصی رشته مربوطه اتلاف وقت تلقی می شود. بدیهی است کتب مربوط به حوزه علوم انسانی و هنر اغلب به عنوان زنگ اضافی مدارس و پر کردن زنگ خالی دبیرانی که برنامه هایشان به مشکل خورده است نگریسته می شود، قانونگذاران و مجریانی که صرف وقت برای موسیقی ، ادبیات نمایشی، سینما و سایر هنرها را اتلاف وقت تلقی کرده و شناختی هم نسبت به هنر ندارند.

شبکه جامعه شناسی علامه

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ شنبه هشتم اردیبهشت ماه نشست خبری « اسفندیار چهاربند » رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فن آوری اطلاعات و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم با حضور خبرنگاران برگزار شد .

در ابتدای این نشست چهاربند مطالب تفصیلی و مهمی را در مورد چالش های تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش و نیز سایر مسائل مربوطه را مطرح کرد .

 « صدای معلم » پرسش هایی را  از ایشان مطرح کرد.

در  بخش های قبلی ، پرسش و پاسخ صدای معلم با رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فن آوری اطلاعات و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم را خواندید .

در  این بخش مشروح سخنان ایشان در مورد چالش تامین نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش را مطالعه می کنید .

منتشرشده در گفت و شنود

گروه گزارش/ جمعی از فرهنگیان منطقه 9 تهران از « مریم شریفی » کارشناس امور مالی سابق آموزش و پرورش این منطقه به دادگاه شکایت کرده اند .

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

بلی - 57%
خیر - 43%

مجموع آرا: 223

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور