صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

مطالبه عمومی معلمان

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی
چهارشنبه, 21 فروردين 1397 12:29

چرا برای دلار صف می کشیم؟

صف دلار و پناهگاه مدرسه و ارزش آموزش

سال‌های وحشت جنگ و حمله هوایی عراق بود و وسط حیاط مدرسه ما یک پناهگاه ساخته بودند. آژیر قرمز که به صدا در می‌آمد، چهارصد پانصد نفر دانش‌آموز دوره راهنمایی، وحشت‌زده به سمت دو در ورودی پناهگاه حمله می‌بردیم. پناهگاهی تاریک که کودکانه تصور می‌کردیم اگر بمب بر سر آن بریزد در امان خواهیم بود؛ چه تصوری خامی. بمبی اگر به آن پناهگاه می‌خورد، گور دسته‌جمعی ما می‌شد.

مطالبه پاسخ‌گویی را فراموش نکنیم، اما در فضای ناآرام و پرتنش، کسی پاسخ نمی‌دهد  بمب هیچ وقت به مدرسه ما نخورد و هیچ‌ دانش‌آموزی با بمب آسیب ندید، اما هر بار که صدای آژیر قرمز به صدا درآمد، شلوغی و حمله به در پناهگاه، چند آسیب‌دیده و دست و پا شکسته به جا گذاشت.

ما از ترس بمب، با صدای آژیر قرمز، همدیگر را زیر دست و پا له می‌کردیم؛ برای رسیدن به گوری دسته‌جمعی که توهم جان‌پناه بود.

ازدحام این روزها برای خرید ارز جلوی صرافی‌ها هم چیزی شبیه حمله ما به پناهگاه مدرسه ماست.

همه کاستی‌ها، ناتوانی‌ها و بی‌کفایتی‌ها درست، اما ماچرا کم و زیاد پول‌مان را به دست گرفته‌ایم و جلوی صرافی‌ها صف کشیده‌ایم؟

ما چرا باید با دامن زدن به یک «وحشت عمومی» خودمان را زیر دست و پا له کنیم؟

 ترامپ آژیر می‌کشد، کشورهایی در منطقه هم صدای این آژیر را تقویت می‌کنند، و شاید کسانی هم در داخل عمداً یا از سر نادانی بر وحشت آژیرها می‌افزایند. آیا این ما هستیم که از ترس آژیر خود را برای رساندن به پناهگاهی که جز ابهام و تاریکی در آن نیست، زیر دست و پای یکدیگر له خواهیم کرد؟

صف دلار و پناهگاه مدرسه و ارزش آموزش

می‌ترسیم ارزش پول ملی سقوط کند و دارایی‌ها ما کاهش یابد؟ هر قدر بیشتر جلوی صرافی‌ها صف بکشیم، قیمت بالاتر می‌رود و این سقوط بیشتر می‌شود، بدون آن‌که چیزی گیر اکثریت بیاید.

می‌ترسیم بمبی در اقتصاد منفجر شود و ما بیرون از پناهگاه، زیان کنیم؟

صف کشیدن برای خرید دلار، می‌تواند پیش از آن‌که بمبی از راه برسد، ما را زیر دست و پای خودمان له کند.

می‌ترسیم گروه‌هایی با دارایی‌های کلان از خرید و فروش در بازار ارز سودهای کلان ببرند و خرده‌پول‌های دست ما هیچ شود و از این نمد کلاهی برای ما ساخته نشود؟ ما از ترس بمب، با صدای آژیر قرمز، همدیگر را زیر دست و پا له می‌کردیم؛ برای رسیدن به گوری دسته‌جمعی که توهم جان‌پناه بود

صف کشیدن ما برای خرید دلار، سود صاحبان دارایی‌های بزرگ را بیشتر می‌کند. هر یک تومان که با حضور وحشت‌آلود ما جلوی صرافی‌ها بر قیمت دلار افزوده می‌شود، صاحبان سرمایه‌های مشروع و نامشروع حاضر در بازار ارز را بیش از آن‌چه تصور کنید افزایش می‌دهد.

بیایید از ترس آژیر، یکدیگر را در رسیدن به توهمی از پناهگاه له نکنیم. آرام بگیریم و کنار بکشیم، بگذار ببینیم آن‌ها که تنها در میان میدان می‌مانند، کیستند. آن‌ها که نان‌شان در همراهی ما با شلوغی میانه میدان است.

 آژیرها را همه به صدا درمی‌آورند، عکس‌هایی از بی‌ارزش شدن پول فلان کشورها پخش می‌کنند؛ و همه برای آن است که من و شما بترسیم و خرده‌پول‌های‌مان را به میدان بیاوریم، وحشت بیافرینیم و در میانه تاریکی یکدیگر را زیر دست و پا له کنیم.  نترسیم و فعلاً آرام بگیریم. اوضاع که آرام شد، از دولتمردان ارائه گزارشی شفاف و دقیق، با صراحت و بی‌پرده‌پوشی، فارغ از شعار و پر از شعور، و صادقانه با مردم طلب کنیم. بپرسیم این چه حکایتی است؟

 صف دلار و پناهگاه مدرسه و ارزش آموزش

این چه مصیبتی است که آرامش نداریم. چرا کسی پاسخ نمی‌دهد چه خبر است. آشکار شدن همه کاستی‌ها را مطالبه کنیم و مو از ماست بکشیم؛ اما فعلاً نترسیم و به این معرکه دامن نزنیم. مطالبه پاسخ‌گویی را فراموش نکنیم، اما در فضای ناآرام و پرتنش، کسی پاسخ نمی‌دهد. بیایید برای ایران، بر تنش‌های این فضا نیفزاییم. پناهگاهی در کار نیست، ما فقط خود را زیر دست و پا له می‌کنیم.

کانال تفکر انتقادی

منتشرشده در یادداشت
چهارشنبه, 21 فروردين 1397 12:12

نامه ی یک دانش آموز به معلمان

نامه ی یک دانش آموز به معلمان و عذرخواهی

من یک دانش آموز بودم و دوازده سال درس خواندم ،اینکه وضعیت درسی ام خوب بود صحبت هایی داشتم که می خواستم بیان کنم.
از نظر من ؛  دبیر و دانش آموز هر دو باید همدیگر را درک کنند تا محیط مدرسه نه برای دبیران و نه برای دانش آموزان خسته کننده نشود.

معلمان عزیز ما همه شما را درک می کنیم ، این راهم می دانیم که شما مقصر خیلی چیز ها نبوده و نیستید اما شما سازنده یک کشور هستید. 

زیر دستان پر مهر شما قرار است دانش آموزانی تربیت شوند چه از نظر علمی و چه از نظر اخلاقی که بعدها قرار است این کشور را اداره کنند .

می دانم از همه سختی ها مطلع هستم اما این را بدانید شما الگوهای همه دانش آموزان هستید .

من دست همه شما را می بوسم و واقعا از زحمت های همه دبیران تشکر می کنم .

خدا را شکر در تمام مراحل تحصیلم دبیرانی داشته که از جانشان برای همه مایه گذاشتند .

من یک دانش آموز از شهرستان بروجرد هستم و می خواهم از تمام دبیران در سراسر کشور اول به خاطر بی احترامی هایی گاهی به مقام شما عزیزان می شود معذرت خواهی کنم و دوم می خواهم از همه دبیران تشکر کنم چون از نظر من معلم مقام بالایی دارد و قابل احترام است .
و می خواستم همین جا از چند دبیرم که واقعا زحمات شان قابل ستایش است تشکر کنم .

اول از خانم نظامی دبیر ریاضی دبیرستانم که الحق و الانصاف از همه توانش مایه می گذارد ؛ دوم از خانم ترکاشوند دبیر ادبیاتم ممنونم از زحمات تان .
من از طرف همه دانش آموزان از بی احترامی هایی که گاهی به شما می شود معذرت می خواهم .
و همچنین معذرت می خواهم به خاطر جسارتم که به اینجا آمدم .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در دانش آموز

شعر معلم

پیک بشارت آید روزی به خلق هایی
ناظر خدای سبحان از عرش این ندایی

بیدار خفتگانی تا این خبر چه باشد
اما صد حیف مردم درگیر لا رهایی

درگیر حب دنیا فارغ ز قوم و خویشی
با زرق و برق سازش دنبال جیفه هایی

فارغ جهان ز معنا روی آوری به ثروت
با ثروتی تکبر فخری میان مایی

دیوان سرای عالم مشروط گشته جانا
چون خیط اسود ابیض تشخیص لا نهایی

مه در محاق بینی شبهت حلال آید
بس ساکنان عالم مدهوش در هوایی

شرحی توان چه گویم از نفس ورز عالم
چون خورده بس رطب ها منع لا رطب به مایی

مردم گرفته بینی درگیر نفس خاکی
انگشت شمار بینی فاتح به نفس غایی

خوبان در انزوایی فارغ ز نفس خاطی
حافظ خودی ز خودشان محبوب آشنایی

با قُوت ساز باید گر لا یموت باشد
عبد آن کسی بباشد سیراب نفس رایی

والی کجای عالم پاکی سرشت آمد
تا کوچ از همین جا جانب به ناکجایی


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

باید به مردم آموخت که قانون و شخصیت سایرین را نه به علت ترس از مجازات محترم دارند ، بلکه از آن جهت که برای نفس خود احترام قائل هستند به دیگران نیز احترام گذارند تا در جامعه ای که در آن زندگی می کنند آزادی ، امنیت ، آسایش و وسائل پرورش استعدادها فراهم آید ...

باید به افراد آموخت که ترقی و پیشرفت با منفی بافی ، بدبینی و در گوشه ای نشستن و شعر گفتن صورت نمی گیرد و محتاج امید ، فعالیت ، فداکاری ، و همکاری و تعاون نزدیک و صحیح افراد یک اجتماع است ....

برای آن که « قانون » در کشور ما رونق یابد از طریق کلیه تاسیسات اجتماعی و با استفاده از کلیه وسائل موجود کوشید تا « شخصیت » اکثریت مردم از عقده ها ، کمبودها و موانع مختلف رهائی یابد و برای ساختن اجتماعی سعادتمند تر و سازنده تر آماده و مستعد شود . ( 211 – 210 ) ( 1 )

افزایش 50 درصدی حقوق و امتیارات شغلی برای برخی کارمندان دولت و سکوت وزیر آموزش و پرورش

قبل از اتمام سال 96 خلاصه مذاکرات و تصمیمات جلسه شورای حقوق و دستمزد به تاریخ 23 / 11 / 1396 در شبکه های اجتماعی منتشر شد .

معلمان از وزیر آموزش و پرورش صداقت می طلبند و همان گونه که وزیر جهاد کشاورزی از کارکنان این وزارتخانه به عنوان برقرار کنندگان " امنیت غذایی " نام می برد می خواهند که وزیر آن ها معلمان را حافظ " امنیت فرهنگی " و " محور توسعه پایدار "  البته در مقام " عمل " و نه " شعار " دانسته و به لوازم آن پای بند باشد  در این جلسه ( که تصویر آن در پایین آمده است ) ؛ وزیر آموزش و پرورش به عنوان " عضو " حضور داشته است .

در این جلسه یکی از موارد چنین بوده است :

2- افزایش امتیازات موضوع مصوبه شماره  162862 / ت 54057 مورخ 21 / 12 / 1395 هیات وزیران در سازمان امر مالیاتی کشور به منظور افزایش امتیازات ( موضوع مصوبه شماره  162862 / ت 54057 مورخ 21 / 12 / 1395هیات وزیران ) برای کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور به میزان تا پنجاه درصد ( تا 50 % ) رئیس سازمان یاد شده طی نامه شماره 14358 / 200 مورخ 4 / 9 / 1396 پیشنهادی را ارائه نمود .

که البته این مورد با توضیحاتی به تصویب رسید .

همان گونه که در این صورت جلسه آمده است رئیس سازمان امور مالیاتی این پیشنهاد را در 4 آذر ماه به شورای حقوق و دستمزد ارائه کرده است .

نخستین پرسش این است که چرا وزیر آموزش و پرورش چنین پیشنهادی را ارائه نکرده است ؟

افزایش 50 درصدی حقوق و امتیارات شغلی برای برخی کارمندان دولت و سکوت وزیر آموزش و پرورش

چرا به عنوان مثال ؛ آقای بطحایی در مورد بند 5 از ماده 68 که به صراحت در قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است نامه نگاری نمی کند و فوق‌العاده شغل لازم و متناسب را برای " معلمان " درخواست نمی کند ؟

آیا معلمی تخصص نیست و نیاز به مهارت و تخصص ندارد ؟

آیا ایشان هیات وزیران را نمی تواند قانع کند که معلمی یک حرفه تخصصی است ؟

افزایش 50 درصدی حقوق و امتیارات شغلی برای برخی کارمندان دولت و سکوت وزیر آموزش و پرورش

البته ایشان تقصیری ندارد چون تخصص را باید " سازمان نظام معلمی " احزار کند و خواسته و یا ناخواسته در حال حاضر چنین سازمانی وجود خارجی ندارد .

البته آقای بطحایی در اولویت 45 برنامه های خود ایجاد چنین نهادهایی را بدون آن که نامی ببرد به مجلس جهت رای اعتماد معرفی کرده است .

افزایش 50 درصدی حقوق و امتیارات شغلی برای برخی کارمندان دولت و سکوت وزیر آموزش و پرورش

آیا وزیر آموزش و پرورش تاکنون در مورد بند 6 این ماده نامه ای نوشته است ؟ ( 2 )

شورای حقوق و دستمزد در جلسه مورخ 25 / 3 / 1395  به استناد ماده ۷۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و در اجرای ماده ۳۱ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور (موضوع تصویب نامه شماره ۳۳۲۶۷/ت۵۲۹۸۲هـ مورخ 22 / 3 / 1395  هیات محترم وزیران)، با بررسی های صورت گرفته موارد زیر را تصویب نمود: ( این جا )

۱- برقراری فوق العاده ویژه و فوق العاده شغل (موضوع بندهای ۵ و ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه های اجرایی که با پیشنهادهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور (سابق) به تصویب هیات محترم وزیران رسیده است. اگر آن گونه که رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارتخانه می گوید بطحایی مخالف چنین مصوبه ای بوده است چرا همان اواخر بهمن ماه این را رسما ابراز نکرده است ؟

۲- ضوابط رتبه بندی حرفه ای مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان (موضوع تصویب نامه شماره ۱۰۹۹۳/ت۵۰۵۱۰هـ مورخ  2 / 2 / 1394   هیأت محترم وزیران) که در جلسه مورخ 9 / 6 / 1394  شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به تصویب رسیده است (موضوع ابلاغیه شماره ۱۲۶۳۳۹ مورخ 21 / 6 / 1394  سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور).

آقای بطحایی توضیح دهند این مصوبات به کجا رسیده اند و آیا تاکنون در مورد آن ها نامه ای نوشته اند ؟

مطابق با ماده ۱۱ ضوابط اجرای قانون بودجه ۹۶ در سال ۱۳۹۶ دستگاه های اجرایی می توانند حداکثر معادل یک ماه حقوق و مزایای مندرج در احکام کارگزینی را در صورت وجود اعتبار در سقف اعتبارات تخصیص یافته دستگاه اجرایی به عنوان پاداش پرداخت نمایند. ( این جا )

آیا وزیر آموزش و پرورش به جد پی گیر مصوبه این بوده است و در این مورد نامه ای نوشته ای است ؟

" یکی از اهداف تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری هماهنگ نمودن و یکسان سازی نظام دریافت های کارکنان دولت یا همترازان خود در کلیه دستگاه های اجرایی و رفع هر گونه تبعیض و نابرابری میان کارمندان دولت بوده است" مطابق با ماده ۱۲ ضوابط اجرایی قانون بودجه ۹۶ کمک های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم مطابق با موافقت نامه متبادله و برای بانک ها، بیمه ها و شرکت های دولتی در سقف پیش بینی شده در بودجه مصوب و براساس ضوابطی که به تأیید کارگروهی مرکب از رئیس سازمان، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر نیرو می رسد، قابل پرداخت است. ( این جا )

پرداخت کمک های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم به کارکنان قرارداد کارمعین (مشخص) و ساعتی و موارد موضوع ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری از محل اعتبارات مصوب پرداخت شده خزانه و با رعایت مفاد موافقت نامه، مجاز است.

تبصره یک این ماده اشعار می دارد که هزینه غذای ایام تعطیل و نوبت کاری شب کارکنان مشمول در دستگاه های اجرایی اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی با تأیید بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف وی به عنوان هزینه های اداری قابل پرداخت است.

هیئت وزیران در جلسات ۱۶ /۱ /۱۳۹۶ و ۲۰ /۱ /۱۳۹۶ به پیشنهاد شماره ۱۵۲۴ مورخ ۵ /۱ /۱۳۹۶ سازمان برنامه و بودجه کشور، ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور را تصویب کرد.

افزایش 50 درصدی حقوق و امتیارات شغلی برای برخی کارمندان دولت و سکوت وزیر آموزش و پرورش

این مقرره در جلسات مورخ ۱۳۹۶/۰۱/۱۶و ۱۳۹۶/۰۱/۲۰هیئت وزیران تصویب و با شماره ۵۷۱۳مورخ ۱۳۹۶/۰۱/۲۶ از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ گردید.

آقای بطحایی شفاف توضیح دهند چرا معلمان باید از دریافت  کمک های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم محروم باشند ؟

مگر معلمان کارمندان دولت نیستند ؟

آیا ایشان در این مورد نامه ای نوشته و یا پی گیری کرده است ؟

« صدای معلم » خبر افزایش ۵۰ درصدی در سازمان امور مالیاتی را در 22 اسفند ماه منتشر کرد . ( این جا )

در دهم فروردین ماه یادداشتی را با عنوان " :

به مالیات چی ها پاداش دادید ؛ معلمان چه ؟

افزایش 50 درصدی حقوق در سازمان امور مالیاتی ؟ منابع درآمد در بودجه نباید فقط محدود به " مالیات " باشند ! ( این جا ) در صدای معلم منتشر کردم . معلمان از وزیر آموزش و پرورش انتظار دارند که حامی منافع و حقوق آن ها در چارچوب " قانون " باشد

پس از رسانه ای شدن حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای حقوق و دستمزد و تایید آن مصوبه و نیز اعتراضات دامنه دار معلمان ، پرتال وزارت آموزش و پرورش در 19 فروردین ماه در اطلاعیه ای آن هم از قول رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه چنین می نویسد : ( این جا )

" به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل ار خبرگزاري مهر، مرتضی نظری در واکنش به خبر منتشر شده در فضاي مجازي مبني بر موافقت وزیر آموزش و پرورش با مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان سازمان امور مالیاتی با علم به وضعیت نامطلوب معیشت فرهنگیان، اظهار کرد: در آخرين نشست شوراي حقوق و دستمزد، علی رغم مخالفت شدید وزیر آموزش و پرورش، افزايش حقوق كاركنان سازمان امور مالياتي به تصویب می رسد و طبیعتاً نام و امضای وزیر آموزش وپرورش در صورتجلسه به عنوان یکی از حاضرین آمده است.

افزایش 50 درصدی حقوق و امتیارات شغلی برای برخی کارمندان دولت و سکوت وزیر آموزش و پرورش

وی تصریح کرد: با توجه به انعکاس ناقص اصل این خبر در فضای مجازی، اين ذهنيت و تصور ايجاد شده که وزیر آموزش و پرورش با علم به وجود شرايط نامطلوب مشكلات اقتصادي آموزش و پرورش، رأي به افزايش حقوق کارکنان سازمان امور مالياتي داده اند که تصور صحيحی نيست و موضوع به شكل ناقص منتقل شده و اصل موضوع اين است كه در اين نشست كه وزير آموزش و پرورش نیز يكي از اعضاي حقوقي اين شورا هستند، به عنوان تنها مخالف تصويب چنين مصوبه اي صحبت نموده و جنبه هاي ناعادلانه اين مصوبه را به عنوان يك عضو جلسه در وقت قانوني خود متذكر شدند و هنگام رأي گيري، تنها ۲ نفر رأي مخالف می دهند كه يكي از آنها وزير آموزش وپرورش بودند، اما رأي اين ۲ نفر اقليت بوده و مصوبه مذكور علی رغم نظر مخالف ایشان رأي مي آورد ...

رئیس مرکز اطلاع رسانی و رورابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پایان می گوید که وزارت آموزش و پرورش در برابر هرگونه برخورد ناعادلانه با حقوق بخشی از کارکنان و مستثنی کردن معلمان، واکنش حقوقی و قانونی خواهد داشت.

اگر آن گونه که رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارتخانه می گوید بطحایی مخالف چنین مصوبه ای بوده است چرا همان اواخر بهمن ماه این را رسما ابراز نکرده است ؟

وزیر جهاد کشاورزی در 27 اسفندماه در نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور می نویسد :

" یکی از اهداف تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری هماهنگ نمودن و یکسان سازی نظام دریافت های کارکنان دولت یا همترازان خود در کلیه دستگاه های اجرایی و رفع هر گونه تبعیض و نابرابری میان کارمندان دولت بوده است لکن متاسفانه با تصویب مصوبات عدیده و عمدتا محرمانه از جمله مصوبه شماره 1740 / 90 / م ت 105 مورخ 28 / 1 / 90 و 190227 / ت 50 291 مورخ 25 / 12 / 92 و 650132 / ت 48753 ه مورخ 20 / 3 / 92 و... عملا امتیازات فصل دهم در قوه قضائیه و سازمان وابسته وزارت دادگستری به میزان 50 درصد و وزارت کشور 35 درصد افزایش یافته است و اخیرا نیز طبق مصوبه شماره 162655 / ت 55179 هیات محترم وزیران مجوز افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به میزان 50 درصد برای کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور صادر گردیده است .

افزایش 50 درصدی حقوق و امتیارات شغلی برای برخی کارمندان دولت و سکوت وزیر آموزش و پرورش

« محمود حجتی » در ادامه  می گوید :

" نظر به این اقدامات یاد شده مغایر با اهداف و فلسفه تبیین مفاد قانون یاد شده بوده و موجب نارضایتی همکاران زخمتکش این وزارتخانه که وظیفه تامین امنیت غذایی کشور و حفظ سرمایه های ملی را بر عهده دارند گردیده است لذا به منظور رفع تبعیض و قدردانی از زحمات کارکنان خدوم وزارت جهاد کشاورزی ؛ صدور مجوز افزایش 50 درصدی امتیازات مربوط به فصل دهم ، همانند سایر کارکنان دستگاه های اجرایی مورد درخواست می باشد . خواهشمند است دستور اقدام مقتضی صادر فرمایید . "

و البته جهانگیری با درخواست بررسی این نامه موافقت می کند . ( این جا )

آقای بطحایی که در جلسه شورای حقوق و دستمزد شدیدا مخالف مصوبه مذکور بوده اند ؛ صریح و شفاف بگویند که دقیقا با کجای نامه وزیر جهاد کشاوزری مخالف است ؟

معلمان می پرسند چرا وزیر آموزش و پرورش چنین نامه ای را نمی نویسد ؟

افزایش 50 درصدی حقوق و امتیارات شغلی برای برخی کارمندان دولت و سکوت وزیر آموزش و پرورش

هر چند رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در جملات و واژه هایی که ظاهرا برای خود ایشان قابل فهم است چنین می گوید : ( این جا )

" ... فقط مبانی و محل پرداخت حقوق تغییر کرده است و افزایش پرداختی در کار نبوده است . در واقع قبلاً در فیش حقوقی پرداخت هایی در بخش «سایر» اعمال می‌شد که اکنون به عنوان حقوق و مزایای مستمر اعمال می‌شود، اما جمع پرداختی افزایش نخواهد داشت و این موضوع بیشتر برای انضباط در پرداختی‌ها و افزایش رضایت‌مندی کارکنان آن سازمان بوده است .

معلمان از وزیر آموزش و پرورش انتظار دارند که حامی منافع و حقوق آن ها در چارچوب " قانون " باشد .

معلمان از وزیر آموزش و پرورش صداقت می طلبند و همان گونه که وزیر جهاد کشاورزی از کارکنان این وزارتخانه به عنوان برقرار کنندگان " امنیت غذایی " نام می برد می خواهند که وزیر آن ها معلمان را حافظ " امنیت فرهنگی " و " محور توسعه پایدار "  البته در مقام " عمل " و نه " شعار " دانسته و به لوازم آن پای بند باشد .

در غیر این صورت نتیجه منطقی این فرضیه صدور رای  " عدم کفایت " برای وزیر آموزش و پرورش به اتهام "  بازی با افکار عمومی " خواهد بود .

 

( 1 ) قانون و شخصیت ؛ تحقیقی در روان شناسی اجتماعی ایران ، دکتر پرویز صانعی ، انتشارات دانشگاه تهران ، 1344 ، شماره 1003

( 2 )   6- فوق العاده کارایی و عملکرد درچهارچوب ضوابط این بند و تبصره این ماده قابل پرداخت می‌باشد:

الف - به حداکثر هفتاد درصد (70%) از کارمندان هر دستگاه براساس رتبه بندی نمرات ارزشیابی کارمندان، طبق عملکرد کارمندان و باتوجه به امتیازی که از عواملی نظیر رضایت ارباب رجوع ، رشد و ارتقاء ، اثر بخشی و کیفیت و سرعت در اتمام کار کسب می‌نمایند . براساس دستورالعملی که سازمان ابلاغ می‌نماید تا (20%) امتیازات مربوط به حقوق ثابت وی در مقاطع سه ماهه قابل پرداخت می‌باشد.

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه- نرگس کارگری/

معرفی کتاب پیوسته آغاز کردن و کاوشی در توانمندی های خویش

امروز بیشتر از سالهای قبل می توان احساس های خوب و بد را بیان کرد.
امروز بهتر از قبل می توان مکان را عوض کرد.
امروز بهتر از هر زمان دیگر می توان در بحبوحه ی شلوغی ها فکر کرد.
امروز در گذر زمان می توان محکم ایستاد.
کلمات آشنا را بیشتر به زبان بیاوریم تا برایمان غریبه نشوند.
جملات پر انرژی را زودتر از زمانی که دیر شوند برای خودمان به کار ببریم.
می گویند میزان امید به زندگی در بین قشر جوان و میانسال کم شده است.
ولی من می گویم به صفر رسیده است.چون کسی برای خودش گل و شیرینی و بستنی نمی خرد.
معتقدم هر فردي استعداد تغيير دادن آنچه را كه هست دارد. بايد رشد و تحول از جايي آغاز شود. شما با كاوش در هر دو جنبه‌ي سازنده و ويرانگر طبيعت وجودتان آغاز كنيد. چنان چه قصد داريد تغييرات حقيقي رخ دهد، لازم است با مشكلات تان رو به رو شويد و در مورد آن‌ها كاري انجام دهيد، نه اين‌كه تنها آن‌ها را بيرون بريزيد و تظاهر به نبود آن‌ها بكنيد.

متاسفانه، موضوع به اين سادگي نيست. تغيير كردن مستلزم نقش فعال شماست. باز نايستيد! زيرا شما براي توقيف و باز ايستادن شرطي شده‌ايد. هدف اين كتاب، هدايت شما طي فرايند تغيير يافتن است.


قسمت اول  
از تاثيرات منفي در زندگي تان رها شويد.
شكستن الگوهاي ويرانگر،دروازه ای است به سوي سازش با زندگي و به يقين روياروئي با عوامل منفي شما را ناخشنود خواهد كرد اما اين رنجش ضروري است.
آنجا كه ميان خود و ديگران خطي مي كشيد،بسيار صريح و قاطع باشيد،در غير اين صورت افراد به مرزهايتان تجاوز خواهند كرد.بگذاريد مردم بدانند چه هنگام شما را ناخرسند مي سازند و رفتارشان براي شما پذيرفته نيست.
در مورد عادتها و دلايلي كه شما را از شاد بودن و سلامتي و رضايت مندي و محترم واقع شدن و عشق ورزيدن و داشتن امنيت مالي باز مي دارد،كنكاش نمائيد و حتما آنها را مكتوب نمائيد تا به باز شناسي خود پرداخته باشيد.
راه اصلاح از خود آدم شروع مي شود.
نظر شما چيست؟


در این کتاب، مولف بر آن است با استناد به مباحث روان شناسی، مخاطب را در کشف توانمندیهایی که هر انسان از آن برخوردار است یاری می‌رساند .

به زعم نگارنده آگاهی از این توانایی‌ها و به کارگیری آن‌ها سبب می‌شود، آدمی ضمن غلبه بر مشکلات به موفقیت دست یابد .

گفتنی است مطالب کتاب در قالب مقولات انتقادی و پرسش گونه به رشته تحریر در آمده است .

مباحث کتاب عبارتند از :

* از تاثیرات منفی در زندگی‌تان رها شوید

* هم اکنون آغاز کنید

* رسیدن به فضیلت 

* یافتن شادمانی

* یافتن امنیت

* برای وقت‌تان ارزش قائل شوید

* میل نمودن

کاهش عادت‌های خود مغلوبی

* از سرزنش باز ایستید، تحول را آغاز کنید

* هدفی ایمن و سالم را ایجاد کنید

* مستقل بودن

* بخشودن :رها شدن از درد

* فارغ شدن از ترس

* و پیوسته آغاز کردن.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در معرفی کتاب

گروه اخبار/ انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: هر هفته از سوی دستگاه‌ها درخواست افزایش فوق العاده حقوق داریم و افزایش امتیازات شغلی به معنای افزایش حقوق نیست.

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور