گروه استان ها و شهرستان ها/
مطلب زیر توسط یکی از کارمندان دانشگاه فرهنگیان برای صدای معلم ارسال گردیده است .
« صدای معلم » با « هتل هما » تماس گرفت و مسئولان این هتل برگزاری این نشست را تایید کردند .
در جلسه تودیع و معارفه دانشگاه فرهنگیان ، وزیر آموزش و پرورش در مورد وضعیت این دانشگاه چنین گفت : ( این جا )
" ... امروز در دانشگاه فرهنگیان شما خوابگاه ندارید که در اختیار دانشجویت بگذاری !
دانشجو معلمی که باید در فضای پر از نشاط را برایش ایجاد کنیم. از همین روزهای اول خدمت در تربیت معلم که باید شهد شیرین معلمی را زیر زبانش بچشد با سختی زندگی می کند. کلاس ها در دانشگاه فرهنگیان شرم آور است که بگویم در زیر پله کلاس تشکیل می دهیم !
در چنین شرایطی سرمایه عظیمی از آموزش و پرورش خارج شده است. شاید من مورد انتقاد قرار بگیرم که تو عضوی از دولت هستی چرا داری این انتقاد را می کنی؟.. "
« صدای معلم » آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان این دانشگاه اعلام می کند .
گروه بازنشستگان/
جمعی از معلمان بازنشسته امروز چهارشنبه دوم اسفندماه در برابر مجلس شورای اسلامی تجمع کردند .
تجمع کنندکان که پلاکاردهایی در دست داشتند خواهان رسیدگی به مطالبات قانونی مانند احیای صندوق های بازنشستگی که در حال ورشستکی اند ، پرداخت پاداش بازنشستگی ؛ همسان سازی حقوق ، وضعیت بیمه و... شدند .
در ماه های گذشته معلمان بازنشسته به دفعات تجمعات صنفی را برای احقاق حقوق قانونی خود انجام داده اند .
پایان پیام/
جوان شدی تو دلا بوسه ای بزن بر خاک
قبول رحمت خالق شوی ز غیر چه باک
به یُمن دولت عشق بهره بر تویی لایق
به بخت خویش جوانی کن و بخور از پاک
دریغ دهر مخور عاشقا تو پاک دلی
توکلی کن و خوش زی که روزگار هلاک
در این زمانه خوری غم چه لذتی دارد
که روز واقعه شادی شود مرا نه مغاک
اسیر نفس نگشتم مرا تو ای گل ناز
به عصمت ازلی حکم دادی و ادراک
مرا چو غنچه ببودم ادب نمودی گل
ادب یه عشق سپردم هنر ز غیر امساک
فریب ظاهر سیمین مخور که خاک دلان
چنان فریب دهندت چو زهره در افلاک
عزیز خالق بی چون شوی که از عالم
گلی بچینی و در گل هزار جامه پاک
ولی به عشق تو دادیم سلطنت مستیم
ز جام باده عرفان خوشیم در دل خاک
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه گزارش/
دوشنبه بیست و سوم بهمن ماه نشست « کارشناسی و تخصصی » با سخنرانی و پرسش و پاسخ « فاطمه مهاجرانی » سرپرست مرکز استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش با موضوع "تحليل استراتژيك مصوبه اخير از منظر مركز استعدادهاي درخشان " در محل انجمن اسلامی معلمان ایران برگزار شد .
« صدای معلم » بخش دوم این گزارش را به صورت کامل منتشر می کند .
اولین دوره انتخابات تعیین نمایندگان فرهنگیان در هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان برای انتخاب انجام گرفت.این انتخابات یکی از اولین تجربه ی فرهنگیان در راستای تمرین برای بر عهده گرفتن نقش های مختلف از طریق انتخابات در آموزش و پرورش بود.
حدود یک دهه پیش یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، بحث پارلمان آموزش و پرورش را مطرح نمود که در آن برنامه سخن از انتخاب تمامی نقش های مدیریتی از مدیر مدرسه تا وزیر آموزش و پرورش بود. به دیگر سخن واگذاری تمامی نقش های مدیریتی از سطوح پایین تا بالاترین نقش از طریق انتخابات و توسط فرهنگیان صورت پذیرد.
در آموزش و پرورش طی سالیان گذشته انتخابات مختلفی در سطوح پایین برای انتخاب اعضای هیأت مدیره شرکت های تعاونی مصرف، مسکن و نماینده معلمان در صندوق های رفاه و... برگزار می شد و معلمان نمایندگان خود را انتخاب می کردند.
انتخابات اخیر، برای انتخاب دو عضو ناظر و یک بازرس افتخاری هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان نخستین انتخابات سراسری ویژه فرهنگیان بود. این انتخابات پیامدها و دستاوردهای زیادی را برای فرهنگیان به همراه داشت. که در زیر به بخشی از این آنها به اختصار اشاره می شود تا راهگشای انتخاب های بعدی باشد:
نقاط قوت:
-کمرنگ بودن مسائل غیراخلاقی مانند توهین به سایر کاندیداها، شایعه پراکنی، تخریب دیگران، توهین به اقوام، مذاهب، نژاد ها،طوایف و ایلات مختلف، وعده های غیرعملی و اغراق آمیز و فوران تعصبات قومیتی و... به نسبت سایر انتخابات مختلف.
- همگرایی فرهنگیان در راستای خواسته های صنفی و طرح شعارهای مبارزه با فساد اقتصادی و مالی.
- تمرین دموکراسی صنفی در بین جامعه ی فرهنگیان کشور به عنوان مقدمه ای برای تشکیل پارلمان فرهنگیان و انتخاب نقش های مدیریتی مختلف از انتخاب مدیران مدارس تا انتخاب وزیر آموزش و پرورش.
- احساس مسئولیت فرهنگیان در راستای برآوردن خواسته های صنفی با مشارکت تعداد زیادی از آنان به عنوان کاندیدا.
- حذف محدودیت های زمانی و مکانی جهت شرکت اعضای صندوق در این انتخابات.
- کاهش بسیار زیاد هزینه های تبلیغاتی به سبب استفاده از فضای مجازی.
- سرعت در اعلام نتایج با توجه به فرایند الکترونیکی انتخابات.
نقاط ضعف
- فراهم نبودن زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی.
- پایین بودن میزان دانش لازم در بین اعضای صندوق، جهت شرکت در فرآیند رأی گیری.
- کافی نبودن اطلاع رسانی و آموزش های برخط برای انجام فرآیند رأی گیری و ابهام در شیوه گزینش نهایی اعضا.
- عدم کنترل، نظارت و پیش بینی لازم در خصوص دسترسی برخی از کارشناسان ادارات و مناطق به اطلاعات اعضا.
- فقدان یک سازوکار منظم و شفاف بر فرآیند انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان
- مشتبه شدن امر انتخابات صنفی با انتخابات مجالس شورای اسلامی و شهر و روستا از سوی برخی از کاندیداها و حامیان آنها.
- مشاهده ی مواردی از وجود آفت عضویت یک فرد در چند ستاد مجازی و اعلام حمایت همزمان از چند کاندیدا.
- آشنایی بسیارکم فرهنگیان و کاندیداها با وظایف اعضای هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان.
- تشکیل ائتلاف های قومی، ایلی، طایفه ای، منطقه ای و مدرسه ای برای جلب آرا در برخی موارد.
- انگیزه پایین و اعتماد بسیار کم فرهنگیان به شرکت در این گونه رویدادها.
- جایگزینی الگوی جمع آوری آرا از منزل به منزل به مدرسه به مدرسه در پاره ای از مناطق.
- پایین بودن میزان آشنایی برخی از اعضای صندوق با اینترنت و فناوری های نوین.
- سپردن اطلاعات شخصی (کد ملی و ...) برخی از اعضا توسط خود به دیگران و تفویض اختیار انتخاب.
- زمانبندی نامناسب در خصوص شروع تا پایان مراحل مختلف انتخابات.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه استان ها و شهرستان ها/
مصوبه اخیر وزارت آموزش و پرورش در مورد ممنوعیت برگزاري هر نوع آزمون از جمله تيزهوشان ، نمونه دولتي و ساير مدارس خاص و یا انحلال مدارس سمپاد واکنش های متفاوتی را برانگیخته است .
« حیدر بایزیدی » از استان کردستان در این مورد مطلبی ارسال کرده است .
« صدای معلم » از همگان به ویژه فرهنگیان دعوت می کند تا دیدگاه های خود را در این باره برای ما ارسال کنند .
« صدای معلم » رسانه ای برای انتشار نظرات و آراء همگان است و محتوای آن ها لزوما مورد تایید این رسانه نیست .
گروه اخبار/ در این بیانیه آمده است :
مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و مدارس خاص واکنش های متعددی را در جامعه ،بین نمایندگان مجلس ،اساتید دانشگاه های علوم تربیتی ،فرهنگیان به دنبال داشت.