
آری !
باز هم نوشتن حس و حال عجیبی به آدم می دهد،این حس آن قدر عجیب است اگر حالت هم گرفته باشد این خصیصه باعث آرامش می شود.
در اتوبوس نشسته بودم و خیلی در فکر فرو رفته بودم. ذهنم پر از سوالات نامرتبط و ناخوشایند بود. روز پر کاری را سپری کردم اما نمی دانم دستاورد این روز چه بود.
اگر یافته ای در اختیار کسی قرار دادید و نتیجه ای در دنیای واقعی زندگی به صورت عملی نشان نداد بدانید که آن یافته و آموزش اشتباه بوده است از این سوالات نامرتبط که ذهن را ساعتی پاندول مانند حرکت می داد بر روی یک موضوع مصمم تر کرد .بعد از یک مکالمه کوتاه در مسیر به این نتیجه رسیدم که به راستی بازی با سرنوشت دیگران در مطالعه درسی چیست؟ چرا ما درس می خوانیم؟ مدرسه چیست؟ چرا به مدرسه می رویم؟ اگر به مدرسه نرویم چه اتفاقی می افتد؟در مدرسه مگر قرار است چه چیزی یاد بگیریم؟ چرا باید برای موفقیت خود البته در یک بعد زندگی که چندان هم تضمینی ندارد فراگیران خود را به بردگی می گیریم؟ ذهن این عزیزان باید خام باشد؟ بچه ها را مدرسه می فرستیم تا حافظه مدار بار بیایند؟ آنها را می فرستیم تا با یک عدد و نمره اندازه گیری کنیم آن هم به صورت کمی؟ داریم رقابت را به بچه ها یاد می دهیم و بدون اینکه به دیگران کمک کنیم؟ چرا داریم تجارت می کنیم؟چرا به فکر این عزیزان نیستیم؟ مگر واقعا زندگی فقط منبع درآمد برای یک سری موسسات خصوصی شده و بچه ها را به صورت فریز شده بیرون تحویل دهند؟
چرا بیلان کاری خودشان را نشان نمی دهند؟چرا ب هصورت واقعی با این عزیزان صحبت نمی کنند؟چرا شماها به جای این عزیزان تصمیم می گیرید؟ مگر شما چه تخصصی دارید؟در این زمینه چه مطالعاتی داشته اید؟ فقط بنگاه راه انداخته اید؟ شما می دانید با روح و روان این دوست داشتنی ها چه کرده اید؟ زندگی را برایشان استرس وار بار آورده اید. بیایید همبستگی مثبت را در بین خودمان ترسیم کنیم. و این زمانی میسر می شود که نفع جمع بر نفع فردی بچربد
به چهره شان خوب نگاه کرده اید؟ چهره ی معصومانه ای که دل هر فردی را ریش می زند.می دانید اوج بی اعتمادی را شما کاشته اید؟کسانی که با خانواده های خودشان،دوستانشان و دیگران از راستی سخن نمی گویند.چه بذری برایشان کاشته اید؟ در بوق و کرنا می کنید در دنیای مجازی،واقعی و غیره که اینان افتخار افرینانی هستند که امسال در فلان موسسه یا آموزشگاه به موفقیتی نائل شده اند.اما چرا نمی گویید که چند نفر ثبت نامی داشته اید و از بین هزاران نفر انگشت شمارانی بودند که این راه موفقیت خود را با تلاش خودشان به اینجا رسیده اند؟
به راستی بازخوردتان چه بوده است؟مدارس و آموزش خودتان را سر کلاس رها کرده اید به سمت موسسات خصوصی و منبع درآمد زایی رفته اید. مگر دانش آموز هم دانش آموز نیست؟مگر خودتان همان معلم نیستید؟ مگر کتاب هم کتاب نیست؟ مگر تعداد نفرات همان تعداد نفرات نیستند؟ پس چه چیزایی تغییر کرده است؟
آری !
وجدان اخلاقی عوض شده است.به خودتان بیایید.با هم رقابت نکنید.بیایید راه و رسم درست را تهیه کنید. به راستی از چه موقع ما به جای علاقه دیگران تصمیم می گیریم؟به جای دیگران انتخاب می کنیم؟ به جای دیگران حرف می زنیم؟ روش های جدید و نوین آمده اند.
تا کی می خواهیم دیگران را با تبلیغات سو فریب بدهیم؟ بیایید سرمشق مان عدالت آموزشی، راستگویی،درست رفتاری، صادقانه حرف زدن باشد نه به فکر جیب خود و دزدیدن از جیب دیگران باشد.
بیایید همبستگی مثبت را در بین خودمان ترسیم کنیم. و این زمانی میسر می شود که نفع جمع بر نفع فردی بچربد.
به راستی از تعامل بین دانش آموز و معلم چه می دانید؟که به جایشان نقل قول می کنید؟ از مسئولیت فردی چطور؟ داغ بزرگی است که یکی سوالی طرح می کند و نفر دوم ان سوال را جواب می دهد و در قالب یک پکیجی که هیچ دردی از یک دانش آموز را دعوا نمی کند و حتی باعث فشار بیش از اندازه بر خود فرد، خانواده، جامعه می شود به آنان داده می شود این همان ظلمی است که ما در واژه ای به نام کنکور و تاسیس موسسات و آموزشگاهایی با القاب شکیل می کنیم و در ذهن خام همه عزیزان می کنیم.
به جای اینکه آنان را خلاق، متفکر، کنجکاو، پرسشگر، مطالبه گر، نقادانه، جامعه باورانه، هدایت گرانه و .... بار بیاوریم، استرس زا و همیشه پریشان حال بار آورده ایم.

عاقبت خوبی ندارد که دیگران برای شما تصمیم بکیرد نمی شود با گرفتن هزینه های گزاف و کمر شکن کسی را موفق کرد،توصیه می کنم خانواده های عزیز هوشیار باشید، گول این تبلیغات فریبنده نخورید.اکر قرار است بچه های دلبند شما موفق باشد تا راه و رسم درست آموزش که همانا آموختن برای زیستن، در جمع زیستن و برای بهتر زیستن را یاد نگیرد هر هزینه ای هم صورت بپذیرد در دراز مدت نتیجه ای مطلوب برایتان تصور نمی کند و معکوس جواب می دهد.
اگر یافته ای در اختیار کسی قرار دادید و نتیجه ای در دنیای واقعی زندگی به صورت عملی نشان نداد بدانید که آن یافته و آموزش اشتباه بوده است.

بیایید این راه را خودمان عوض کنیم.مطمئن باشیم که این کار شدنی است.جیب دیگران را پرپول نکنیم.خودتان می دانید با یک مقایسه علمی از سال های گذشته افراد کمی بودند که در این راه موفق بوده اند.پس تعمقی بیشتر می توان از فاجعه ای نابخشودنی جلوگیری کرد.نباید خودم ان را سرزنش کنیم، به تفاوت های فردی هم احترام بگذاریم و بتوانیم آنها را به خلق موقعیتی بهتر که هم برای خود فرد و هم جامعه مفید است، تبدیل کنیم. بیایید با سرنوشت دیگران بازی نکنیم.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
صدای معلم - گروه گزارش/ نمایشگاه دستاوردها و عملکرد یکساله وزارت آموزش و پرورش از امروز و در دبیرستان ماندگار البرز آغاز به کار کرد.
گروه اخبار/

منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت حقوقی اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار کرد: مسائلی که مطرح میشود برخی درست و برخی نادرست است؛ برخی کارشناسی شده حرف نمیزنند.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش قرار نیست اقساطی را پرداخت کند بلکه سازمان برنامه و بودجه و دولت مسؤول تأمین کننده این پول است.
مجاوری با بیان اینکه در حال حاضر ۲ سال گذشته و اقساط پرداخت شده است، گفت: ما بر اساس آییننامه و مصوبه دولت، این اختیار را داشتهایم که وثیقهای را بگذاریم و عرصه اردوگاه بر اساس نظر کارشناسی رسمی دادگستری قیمتگذاری شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که عنوان میشود یکسوم قیمت اردوگاه تعیین شده است، افزود: زمان امروز را در نظر نگیرید که قیمت ملک چندین برابر شده است؛ آن زمان ۳ کارشناس رسمی، عرصه اردوگاه را قیمتگذاری کردند و هیچ ابنیه و هیچ اعیانی قیمتگذاری نشده است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این اقدام طبق قانون و آییننامهای است که کارگروه تعیین کرد و خوشبختانه همه اقساط تاکنون پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: ما نباید آینده را با نگاه منفی ببینیم؛ همین تابستان چند ده هزار دانشآموز در اردوگاه برنامه دارند و فعالیتها در حال انجام است.
مجاوری با تأکید بر اینکه کار اشتباهی صورت نگرفته است، گفت: اقساط اردوگاه، بدهی آموزش و پرورش نیست که مورد غفلت قرار بگیرد بلکه بدهی دولت است و بر اساس تبصره قانونی پرداخت خواهد شد.
وی افزود: ۲ سال از اقساط باقی مانده است که بعد از آخرین پرداختی، در اختیار خودمان است البته اکنون هم برنامهها در اردوگاه برگزار میشود و این موارد روی کاغذ بوده است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اینکه مطرح میشود شرکتی تحت عنوان سوم شهریور ایجاد شده و غیبش زده است، این گونه نیست.
خبرگزاری فارس
به نام احسب الحاسبین و شکر الطاف و تفضّل آن ذات لایتناهی و با آرزوی توفیق الهی و زاد آخرت برای متولیانی که مطابق رهنمودهای امام خمینی (رضوان الله علیه) رضایخدا و آنچه واقعیت اقتضا میکند را در نظر داشته و گرایشهای سیاسی را کنار گذارده و برای رضای مخلوق،خدای ناخواسته به سَخَط خالق مبتلا نگشته و در حقیقت مجریان عدل الهی میباشند.
روی سخن و عرائضم خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بالاخص اعضای محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات میباشد که با گذشت قریب به دوسال کش و واکش های بین این کمیسیون و صحن علنی مجلس اختتاماً طرحی را به تصویب رساند که متأسّفانه «مِنَ البَدو الی الخَتم» حسن المآب یک گروه بود و لا غیر!
والله فغان کز هرچه ترسیدیم به آن رسیدیم و باز علی الدوام قانون برای ما سوزن شد و به زمین فرو رفت.به راستی که از هر جا سنگ آید به پای لنگِ ما آید.
یاللعجب که ما تاکنون مهره کور نخ میکردیم و آنچه را که با هزار«یاحسین» جمع کردیم عدهای با یک «یاعلی» بردند و فَرای شایستگیهای کافی و ناکافی با شعار آزموده را آزمون خطاست خود را از آزمون رهانیدند تا خود را اَعالی و ما را اَسافل بنامند و از باغ به آن بزرگی غوره را نصیب ما نمودند ، محققاً بزرگان چه زیبا نقل کرده اند که «آتش چنان نسوزد فتیله را که عداوت بسوزد قبیله را».نمایندگان خانه ملّت!
همگی نیک می دانید که ملاک در تمامی کارها و عرصهها قانون است و توجه به کیفیت در تصویب لوایح و طرحها و قوانین گرهگشا و پرتأثیر، جامع،سنجیده، کارآمد، روان،شفاف و روزآمد با بهرهگیری از خردجمعی و کارشناسی در تدوین آن از جمله ضرورتها و اولویتهایی هستند که در رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به آن اشاره شده تا نصب العین نمایندگان قرار گیرد تا دوره مسئولیت خودرا به حسنهیی ماندگار و نه سیئهیی دامنگیر مبدل سازند.
آقایان و حضرات عزیز!
قطعاً و یقیناً به خوبی واقفید که قال رسول الله صلی الله علیه و آله:«إنَّ العَدلَ میزانُ اللهِ تَعالی فِیالارضِ» و همچنین فرموده اند: «أنَّ اللهَ یأمُرُ بالعَدلِ والاِحسان» علی القاعده نباید محو خاطر گشت آنان که عدالت را از خاطر بردهاند در حقیقت قندیل شب افروز خود را به پستو راندهاند، اما آنچه از مصوبه مورخ سهشنبه 16/ 5 / 97 با گذشت مقارن به دوسال انتظار می رفت قانونی جامع و کامل و بینقص از آب درآید بسی متحیّرانه در کمتر از ۴ دقیقه به تصویب رسید و مع الاسف از «بای بسم الله تا تای تمّت» من جمیع جهات آن سرشار از تبعیض و رجحان بلامرجّح بود که فیالواقع عدالت را به تمسخر و فروغ امید را به خاموشی بدل نمود که تصویب این گونه قوانین در طلیعه و پیشانی نظام جمهوری اسلامی به مصلحت نیست که چنانچه فقهای محترم شورای نگهبان نیز مُهر تأیید بر آن زنند باید داد از منصف بودن نظامی سر داد که شریعت محمدی را راهنمای خویش مبذول نموده است.
علی ای حال برخی از این تبعیضات گروهی که اینک لباس قانون برتن نموده را برشمرده ، باشد که مسیحا نفسی آید و خط بطلانی بر ویژهنگریها نگارد و این خلقالله را از یوغ بیعدالتی رهانده و با استماع ندای «هَل مَن ناصِر یَنصُرنی» حق را بر مسند محق نشاند و فی نفسه با یدبیضایی خود حق و عدالت را که در گردونه تلاطم و تلازم میچرخند را ممزوج یکدیگر سازد.
۱- در این مصوبه مفاد مواد ۳ و ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی و نیز مواد ۷ و ۸ منشور حقوق شهروندی نقض شده است.
۲- برای آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی (دونفر و بالاتر) واکسن پیش از ورود و پیش از خروج تجویز شده یعنی ابتدائاً در بدو ورود با توجه به شروطی که در بطن مصوبه گنجانده شده باید در یک آزمون داخلی که توسط وزارت آموزش وپرورش برگزار میشود شرکت جویند تا پس از قبولی با طی یک دوره آموزشی حداقل یکساله در دانشگاه فرهنگیان و سپس شرکت در آزمون پایان دوره و قبولی در آن تا پایان قانون پنجساله برنامه ششم توسعه به استخدام درآیند اما در مقابل کلیه معلمین حق التدریس و مربیان پیش دبستانی بدون هیچ گونه آزمونی در بدو ورود تنها باید در یک دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان که حتی مدت زمان این دوره نیز مشخص نشده و بنابراین می تواند از یک ساعت تا یک روز باشد شرکت کنند و پس از قبولی در آزمون پایانی از سال دوم قانون پنجساله برنامه ششم توسعه به استخدام درآیند.
۳- برای آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی همچو مصوبه اصلاحیه تبصره ۱۰ ماده ۱۷ که با لحاظ واژه «تجمیعی» واتیکانیزه شد و به ورطه ذهول و دیار باقی شتافت تا مربیان آن که نه تنها از آتشش گرم نشدند بلکه از دودش نیز کور شدند حال باز واژه دیگری تحت عنوان «مستمر» مقوَّم گشته تا همان سناریو و سرنوشت اسبق دوسال پیش تکرار گردد اما در مقابل برای معلمین حق التدریس و مربیان پیش دبستانی هیچگونه واژه «مستمر یا غیرمستمر» ملحوظ نگشته است.
۴- برای آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی پیش از ورود به دانشگاه فرهنگیان دو فیلتر «تجمیعی» و «مستمر» در نظر گرفته شده تا تعداد آنها به ۱۹ هزار نفر تقلیل یابد اما در مُحاذی معلمین حق التدریس و مربیان پیش دبستانی و جاماندگان که تعداد آنها بالغ بر ۴۱ هزار نفر میباشد از این فیلترها مبرا هستند.
۵- این مصوبه بدون دوراندیشی مکفی اغلب معلمین حق التدریس و مربیان پیش دبستانی و جاماندگانی که در آزمون داخلی سال ۹۰ حد نصاب قبولی را کسب نکردهاند تنها به سبب وجود تجربهکاری بدون آزمون به استخدام رسمی تبدیل وضعیت میکند به این ترتیب پیش بینی میشود وزارت آموزش وپرورش عن قریب موظف خواهد شد در سالهای آتی معلمین خرید خدمات آموزشی را نیز با این اسلوب و معاذیر به استخدام درآورد.
۶- با التفات به اینکه دانشجو معلمانی که با مدرک تحصیلی دیپلم از طریق کنکور سراسری جذب دانشگاه فرهنگیان شده و سنوات آنها نیز از ۴ به ۳ سال تنزل پیدا نموده و پس از طی دو سال از سنوات خویش برای تدریس رهسپار مدارس دولتی می شوند لحاظ داشتن حداقل یک دوره یکساله در این دانشگاه برای آموزش دهندگانی که دارای مدارج کارشناسی و بالاتر بوده و نیز گواهی صلاحیت حرفهای و آشنایی با سواد آندارکوژیک را در چنته داشته و بهطور حتم سایر مشمولین طرح از این مزیت معرّا میباشند، تجلی نگاه عاقل اندر سفیه و تحقیرآمیز نگارندگان طرح به این مربیان و بیسواد متصور شدن آنهاست.
۷- با استناد به اظهارات رئیس مرکز برنامه ریزی و معاونت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش این مصوبه با شرط و شروط اعمال شده از جانب مجلس تنها حدود ۳۰ تا ۳۲ هزار نفر را در طول ۳ سال آینده جذب این وزارتخانه می نماید بنابراین به نظر می رسد با توجه به اینکه آمار معلمین حق التدریسی دارای کد پرسنلی ۳۱ هزار نفر میباشد مسلماً این مصوبه فقط پیشکش آنها خواهد بود و مابقی تماشاگرند.
۸- بار مالی ناشی از اجرای این طرح مقرر گردیده از محل حذف حقوق حق التدریسی های تعیین وضعیت شده در بودجه سنواتی تأمین شود که این مورد نیز با توجه به حق الزحمه دریافتی این معلمین که کمتر از یک دوم حقوق معلمان رسمی بوده اندکی محیر العقول است.اینک باید به حضراتی که خود را تحت عنوان پیگیران و دلمشغولان این طرح معرفی و به قول خود تصویب آن را به آبروی خویش گره زده بودند گفت: خدا قوت! دست مریزاد!
ارچه گفتنی است با التقاط به منویات مقام معظم رهبری که خطاب به نمایندگان خانه ملت فرمودند:
«مجلس قوه مفکّره کشور است فکر در لباس قانون تجلی و بعد در سراسر وجود کشور سریان و جریان پیدا میکند چیزی که دائم باید در نظر باشد این است که ببینیم فکر این قوه مفکّره اولاً نسبتش با ارزشهای انقلاب چیست ثانیاً نسبتش با جامعه با مشکلات کشور و با نیازهای مردم چیست اگر اولی نباشد قانون مثل شاخه از درخت بریده اصالت خود را از دست خواهد داد و دیگر قانون اصیل نیست اگر دومی نباشد قانون اصیل و مشروعیت دارد اما مقبولیت ندارد»
قدر متقیّن میتوان قانونی اصیل ،مقبول و یکسره معطوف به نیازهای جامعه و مردم تصویب نمود تا فی الحال برخی با بال به بال همدیگر دادن و ابراز این سنخ مطایبات تلخِ ذیل کام جماعتی را پر حلاوت و کام جمعیتی دیگر را مُرّ نمی ساختند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان
حمیدرضا حاجیبابایی: حقی که ادا شد!
مقتضی است فردی که رخصت این سخن را بر زبان خود احاله مینماید باید از فرمایش امیرالمؤمنین علی (ع) که به حارث بن حوط فرمودند: «أَعرِفِ الحَقَّ فَتَعرِفَ اَهلَهُ» اشرافیت و مشرفیت وافر داشته باشد تا عندالزوم بتواند حق و اهل حق را بشناسد و چنانچه حق را «اختیار و مزایایی که قانون ، عرف و طبیعت به کسی یا موسسهای داده باشد» و عدالت را «توازن اعطای حقوق افراد و دادرسی بر پایه برابری» بدانیم آیا تقسیم «غذا» و «پس مانده غذا» بین دو گروه که تلخ و شور را باهم چشیدهاند ، ادای حق و عدالت است؟
الحق والانصاف شایسته بود حال که بر اریکه حقگذار جلوس نموده و خود را حقگو میپندارید حق را تنها محقّ یک گروه نمی دانستید و با حق به جانب خواندن آن تمام حقآبه را به سوی جوی آنها روانه نمیساختید،حقا که حقیقتاً به جای حقانیت بر آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی حقارت را ندید و محققاً با عدول از حق نه تنها حق ادا نشد بلکه علی العجاله حق «سر به هوا»و «دو هوا» و «پا در هوا» شد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قاسم احمدی لاشکی :
مجلس با تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی شأن معلمی را حفظ کرد !
دیگر بر هیچ تنابندهای پوشیده نیست که کسوت معلمی به منصبی مبدل گشته که از برون لالهزار و از درون نالهزار است و از آن کوه یخ قدر و منزلت معلمی شبنمی نیز برجای نمانده تا متصدیانی که رابطه را بر ضابطه تسری می بخشند و با مونتاژ قوانینی که تنها به درد صَلاح و فَلاح ملیجکان و عناصر تحت الحمایة خود میاندیشند ارادت را بر جای لیاقت نشانند و علی الظاهر این ناملایمات را فصلالخطاب حفظ شأن معلمی قلمداد نمایند اما فیالواقع خود با تفکیک معلمین به دو گروه «راکِب» و «مَرکب» بر آن لوح نفیس پای کوبیدند.
بایسته است حضراتی که در کارنامه عملی خود نزد اطباء علم و ادب کشور عجالتاً «نیازمند به تلاش بیشتر» میباشند به جای تملقاتی که در حفظ و وصف شأن معلمی بر زبان جاری و ساری مینمایند لَختی نیز به اصلاح آییننامه داخلی مجلس بیاندیشند تا از عدم شرکت نمایندگان در رأیگیری و دادن رأی ممتنع که نه در شأن مجلس و نه در شأن رأیی که مردم با آن وکلای خود را برگزیدهاند میباشد ، ممانعت به عمل آورند فیالمثل در روز رأیگیری مصوبه فوقالذکر از مجموع ۲۲۶ نفر نماینده حاضر در صحن در نهایت این طرح با رأی ۱۵۴ نفر موافق ، ۱۴ نفر ممتنع و ۱۳ نفر مخالف که این تعداد حتی زحمت ثبت نام به عنوان مخالف طرح و نیز رغبت اظهار نطق چند دقیقهای در مذمت آن را بر خود تکلیف ندانستند و معالاسف نیز ۴۵ نفر در رأیگیری شرکت نکردند تا اینگونه قوانین با تسامح و تساهل تصویب و بار تغافل آن بر دوش مردمی باشد که با گوشت و پوست خود سنگینی آن را لمس میکنند ای کاش رأی تک تک نمایندگان برای عموم مردم شفاف بود تا آنها در انتخاب خویش محتاطتر و حتیالمقدور خانهتکانی کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
سید محمد جواد ابطحی: تلاشی که به ثمر نشست!
قطعاً مطمحنظر ایشان در باب این سخن اشاره به اهتمام شبانهروزی معلمین حق التدریس در ترضیه نمایندگان کمیسیون و اقناع سایر نمایندگان مجلس به سکوت در راستای اصابت زوبین خواستههای این قشر به سیبل هدف که همان استخدام بدون آزمون بوده که انصافاً نیز به خوبی به ثمر نشست.
باید مدنظر داشت که «آب به آب می خورد گرداب میشود» و وحدت و یکپارچگی این معلمین توأم با لحن طلبکارانه آنها در مواجهه با نفاق و عدم همبستگی مربیان نهضت سوادآموزی همراه با لحن ملتمسانه آنها به خوبی مثمر ثمر گشت تا فیالحال با اجرای سمفونی تحسین برانگیز تقدیر و تقریظ از اولیایامر این نمایش به سکانس پایانی خود رسد.

حسن ختام کلامم را با تبرّک یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به پایان میرسانم:
« روی این کرسی ها انسانهای زیادی نشستند، در همه دنیا مناصب گوناگون یک روز دست زید است یک روز دست عمرو! وقتی عمرو آمد از زید خبری نیست و زمانی که زید آمد از عمرو خبری نیست عبرتی از این بالاتر نیست! فقط کسی میتواند به آن دوره تکیه کند که در آن دوران کار کرده باشد ، ذخیرهای برای خود درست کرده باشد و اِلّا «لَفیخُسر» سرمایهاش سوخته است.»
رضی الله عَنکُم
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه گزارش/

امروز شنبه چهارم شهریور ماه همایش " آسیب های نوپدید ، فضای مجازی ، فرصت ها و تهدیدها " با حضور اصحاب رسانه ، کارشناسان مشاوره پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان و برخی مسئولان در پردیس نسیبه ( دانشگاه فرهنگیان ) با میزبانی معاونت دانشجویی این دانشگاه – اداره کل مشاوره برگزار شد .
مطابق برنامه اعلام شده می باید « حسین خنیفر » رئیس دانشگاه فرهنگیان در این همایش کشوری به ارائه نظرات خود بپردازد اما ایشان در این نشست حضور نیافت .
این در حالی بود که مطابق اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش قرار بود ایشان در این نشست حضور یابد .
در تربیون رسمی این نشست علت عدم حضور حسین خنیفر همراهی وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی در موضوع " استیضاح " بیان شد .
همایش " آسیب های نوپدید ، فضای مجازی ، فرصت ها و تهدیدها " در دو روز برگزار می گردد و کارگروه هایی تخصصی به ارائه یافته ها و پژوهش های خود خواهند پرداخت .
لازم به ذکر است حسین خنیفر در مدت 147 روز سرپرستی دانشگاه فرهنگیان و نیز حدود 4 ماه ریاست بر دانشگاه فرهنگیان تاکنون نشست رسانه ای با حضور خبرنگاران نداشته است .

مشروح سخنان « مصطفی عرب » مدیر کل مشاوره ، بهداشت و سلامت دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم منتشر خواهد گردید .
پایان گزارش/
گروه اخبار/ یک عضو کمیسیون شوراها تاکید کرد: متاسفانه بعضی از دوستان در مجلس این نگاه را در مورد استیضاحها ندارند و فکر میکنند مملکت مال آنهاست. اگر بخواهیم ملت پشت نظام باشد باید همه را به یک چشم ببینیم. مخصوصا نظارتها هم باید اصلاح شود مثلا در تبریز خیلیها که رد صلاحیت شدند لایقتر از من بودند .

شهابالدین بیمقدار، درباره استیضاحهای وزرای دولت گفت: نمایندهها حق سوال و استیضاح دارند. حال که وضع مملکت چنین شده نمایندگان فکر میکنند که اگر از وزرا سوال کنند مشکلات حل میشود یا تصورشان این است که به جامعه بگویند ما کاری کردیم. به نظر من این استیضاحها هیچ تاثیری در درست شدن وضعیت کشور نخواهد داشت.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید در مورد مسائل اقتصادی انسجام داشته باشیم و اعتماد عمومی را ایجاد کنیم و مردم هم بهجای دپو کردن کالاها همانند مردم ترکیه عمل کنند.
برای ایجاد اعتماد عمومی باید زندانیان سیاسی آزاد و حصر برداشته شود و همه را به یک چشم ببینیم و خودی و غیر خودی نداشته باشیم، آنگاه اعتماد عمومی برمیگردد.
وی با اشاره به حضور رحمانیفضلی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: به نظر من پاسخهای وزیر تا حدودی قانعکننده بود. متاسفانه بعضی از دوستان در مجلس این نگاه را در مورد استیضاحها ندارند و فکر میکنند مملکت مال آنهاست. اگر بخواهیم ملت پشت نظام باشد باید همه را به یک چشم ببینیم. مخصوصا نظارتها هم باید اصلاح شود مثلا در تبریز خیلیها که رد صلاحیت شدند لایقتر از من بودند.
این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: مجلس اگر میخواهد اعتماد برگردد باید ریشه این صندوقها را درآوریم که ببینیم چه کسانی پشت این صندوقها بودند و به چه مجوزی از منابع بانک مرکزی برداشت میکنند.
این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: این پیشنهاد آقای کامران مبنی بر تحقیق و تفحص فکر نکنم عملی باشد چون هیجکس نمیگوید "ماست من ترش است" ولی اگر تصویب شود میتواند تاثیر داشته باشد. به نظر من نمایندگان بیشتر به فکر حوزه انتخابیه هستند و این هم از سیستم انتخابات ما ناشی میشود. ما الان در کمیسیون بررسی میکنیم که انتخابات استانی و حزبی شود. الان در شهرهای بزرگ که انتخابات شان حزبی است نتیجه بهتری حاصل شده است.
وی ابراز داشت: تحقیق و تفحص بد نیست تا مشخص شود که مجلس چه کار میکند. البته آقای کامران بیشتر مسائل هزینهای را مدنظر قرار داده است. مجلس میتواند مملکت را درست کند امابه شرطی که نمایندگان، دوره بعدی و حوزه انتخابیه را فراموش کنند، البته به حوزه انتخابیه هم بروند ولی برای مجلس هم کار شود تا نتیجه بگیریم. مجلس اگر ملی فکر کند همه چیز درست میشود.
بیمقدار با اشاره به درخواست مجلس مبنی بر تحقیق و تفحص از بانک مرکزی اظهار کرد: تحقیق و تفحص خوب است چراکه شفافیت ایجاد میکند اما متاسفانه بعد از تحقیق و تفحص هم گزارشها به شفافیت خوانده نمیشود یعنی به کلیات میخوانند. این موقعیت کشور ما در جهان و مبارزهای که با امریکا داریم بیتاثیر نبوده است. هرکسی در مورد سیاست خارجی و دفاع اظهارنظر میکند شاید با این کار بگوییم خارجیها را میترسانیم اما در ذهن مردم ایجاد شبهه میکند.
این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه فروش نفت دولت کاهش یافته است، گفت: درآمد دولت بیشتر نشده البته به ریال شاید زیاد شده باشد. اگر قرار است همه چیز گران شود که شده و نقدینگیها دوبرابر شود باید جبران بشود ضمن اینکه اگر نتوانند جلوی گرانی را بگیرند باید در حقوق کارگران و معلمان و ... تجدید نظر بشود. انشالله که بتوانیم نفت بفروشیم تا بتوانیم از این محل اضافه کنیم.
وی با اشاره به برنامه دولت برای تامین کالاهای اساسی گفت: دولت گفته که برای مواد غذایی دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومتنی اختصاص میدهد و نمیگذاریم گران شود اما همین را هم نتوانستند کنترل کنند به عنوان مثال مرغ حدود ۱۱ هزار تومان شده است.
امیدواریم به این خانوارها و کارگرانی که با حقوق پایین زندگی میکنند باید بستههای حمایتی داده شود در غیر این صورت زندگیشان سخت خواهد شد. ( ایلنا )/
پایان پیام

* سيد محمد بطحايي وزير آموزش و پرورش طي نامهای به علي عسگري، رئیس سازمان صداوسیما، از او خواسته تا بهمنظور ساماندهي تبليغات مؤسسات و مراكز آموزشي و پرورشي غيردولتي مطابق ماده 7 مصوبه 483 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ضمن رعايت ضوابط و مقررات، از پخش آگهیهای مراكز و مؤسسات آموزشي بدون معرفینامه و تأییدیه وزارت آموزش و پرورش جدا خودداري گردد."بهتر بود که وزیر اسامی موسسات آموزشی متخلف را رسما عنوان می کرد و روشن می کرد که وزارتخانه فقط با برخی از این موسسات مشکل دارد یا کلا با فعالیت این گونه موسسات مخالف است؟
* طبق ماده 7 مصوبه ای که وزیر به آن استناد کرده است : "صدا و سيما، مطبوعات و جرايد كثيرالانتشار كشور فقط در صورت تأييـد رسـمي و معرفـي هـر يـك از وزارتخانه هاي ذي ربط براي فرم هاي ويژه مجاز به تبليغ و انتشارآگهي تبليغاتي ميباشند و مؤسـس يـا مؤسسـين ملزم به اخذ مجوز لازم از وزارتخانه مربوط مي باشند." برداشت متعارف از این ماده این است که صدا و سیما و روزنامه ها باید برای پخش یا چاپ آگهی تبلیغاتی گروه های آموزشی فرم های ویژه و معرفی نامه رسمی از آموزش و پرورش از این موسسات بخواهند . ظاهرا کار صدا و سیما غیر قانونی است.
* در ماده 3 همین مصوبه آمده است که : "صدور مجوز فعاليت هاي آموزشي آزاد در قالب برگزاري كلاس هاي تجديدي، تكـدرس، تقـويتي و كنكـور، برگزاري آزمون، كنكور مكاتبه اي وآموزش زبان هاي خـارجي براسـاس سرفصـل دروس مصـوب وزارت آمـوزش و پرورش از سطح مبتدي تا قبل از دانشگاه به صورت حضوري و غيرحضوري تحت عنوان آموزشگاههای علمي آزاد و نظارت بر آنها از وظايف و اختيارات وزارت آموزش و پرورش مي باشد." در برخورد با موسسات متخلف هم از اختیارات قانونی خود حداکثر استفاده را بکنید
* اگر مسئولان آموزش و پرورش واقعا معتقدند که فعالیت این موسسات مخلّ فعالیت آموزشی و تربیتی وزارتخانه است به جای سخنرانی در جمع معلمان یا دانش آموزان ، از اختیارات قانونی خود استفاده کنند و مثلا مجوز فعالیت برخی از این موسسات را باطل اعلام کنند و از نیروی انتظامی درخواست پلمپ مراکز این موسسات را بکنند. نیروی انتظامی هم موظف است که بر اساس مقررات اماکن ، مراکز فاقد مجوز را پلمپ کند. راه دیگر ان است که موسسان و گردانندگان این موسسات را با طرح شکایت به دادگاه بکشانید. در کنار نامه نوشتن به رییس صدا و سیما به شورای نظارت بر صدا و سیما ، قوه قضاییه و مراجع قانونی شکایت کنید. اینکه وزیر از این موسسات در سخنرانی ها به عنوان مافیا یاد کند کارساز نیست.
* شعارهای وزیر علیه مافیای آموزشی و ترویج شادی در مدرسه و حذف امتحان و همقد شدن با دانش آموزان که ظاهرا به توصیه گروه مشاوران رسانه ای وزیر خارج از چارت وزارتخانه و برای خرید محبوبیت و در رفتن از زیر آوار مشکلات مدرسه و به خصوص کمبود معلم و نارضایتی معلمان از وضع معیشتی و ناتوانی وزیر در انجام قولها و وعده هایی مانند اجرای طرح رتبه بندی انجام می شود فاقد زمینه های اجرایی است. موسسات آموزشی آزاد ،عرضه کننده نوعی خدمات هستند که خریدار دارد و تابع عرضه و تقاضا است. وظیفه آموزش و پرورش نظارت بر این موسسات و جلوگیری از تقلب و کم فروشی و کلاهبرداری است. نظارت باید از شعار در تریبونها به نظارت در صحنه با استفاده از اهرم های قانونی تبدیل شود.

* سیاست اصلی دولت خرید خدمات آموزشی از بازار آزاد است چرا که به گفته رییس جمهور به نقل از بطحایی قیمت تمام شده این خدمات در بخش دولتی بیش از 3 برابر بخش خصوصی است.... از این که بگذریم ، آموزش و پرورش باید تمام هم و غم خود را روی مدرسه دولتی بگذارد. نظارت باید از شعار در تریبونها به نظارت در صحنه با استفاده از اهرم های قانونی تبدیل شود
اخراج مافیا از مدرسه ، حذف امتحان ، ایجاد نشاط ، آموزش مهارتهای زندگی ، حذف رقابت و بقیه شعارها را در یکصد هزار مدرسه دولتی پیاده کنید. همه چیز مدارس در اختیار شماست. شما اگر توانستید پول گرفتن از دانش آموزان مدارس دولتی را متوقف و یا حداقل نظام مند کنید بقیه ادعاهای شما مقبول است. حتما خبر دارید که مدیریت مدارس دولتی در برخی مناطق تهران سرقفلی دارد؟
همین یک قلم را ساماندهی کنید. در برخورد با موسسات متخلف هم از اختیارات قانونی خود حداکثر استفاده را بکنید. لطفا از تریبونهای داخلی آموزش و پرورش این قدر شعار ندهید.
کانال تلگرامی
گروه استان ها و شهرستان ها/
« انجمن اسلامی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی » در فراخوانی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و داوطلبین ورود به دانشگاه فرهنگیان خواسته تا به پرسش هایی در مورد " مصاحبه و گزینش " پاسخ دهند .
« صدای معلم » همگان را به مشارکت در این کار فرا می خواند .