صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/

انتقاد صدای معلم از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و ادارات و بالا بودن شاخص آلودگی هوا

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اعلام کرده است که به علت تداوم آلودگی هوا ؛ کلاس درس تمام مقاطع تحصیلی مدارس ،دانشگاه ها، ادارات، دستگاه‌های اجرایی، ملی، استانی و نهادهای عمومی و غیر دولتی به استثناي بانک ها و مراكز خدماتي و درماني استان تهران ، به جز شهرستان هاي دماوند و فیروزکوه برای چهارشنبه ۲۱ آذرماه و پنج شنبه ۲۲ آذرماه تعطیل است، رودهن نیز شامل مصوبه تعطیلی می‌شود.

با این حال و با این همه تعطیلی ؛  شاخص آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه 21 آذر روی عدد 157 قرار گرفته است  و شاخص 24 ساعت گذشته عدد 165 را نشان می دهد .

انتقاد صدای معلم از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و ادارات و بالا بودن شاخص آلودگی هوا

فرارو سه شنبه 20 آذر نوشت : ( این جا )

« امروز سه‌شنبه، بیست آذر سال ۱۴۰۳ است. شاخص آلودگی تهران عدد ۱۶۱ را نشان می‌دهد. به این معنی که هوای تهران برای همه افراد جامعه آلوده و وضعیت قرمز است.

هوای امروز تهران در وضعیت قرمز است. در ۲۴ گذشته میانگین میزان آلودگی عدد ۱۰۹ بوده که به طور مشخص برای تمامی گروه‌ها ناسالم است» .

چه کسی و کدام نهاد باید پاسخ گوی این وضعیت باشد ؟

پایان پیام/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انتقاد صدای معلم از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و ادارات و بالا بودن شاخص آلودگی هوا

منتشرشده در محیط زیست

 به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد نجات آذربایجان و منافع ملی و تمامیت ارضی در صدای معلم چو ایران نباشد تن من مباد

بدین بوم بر زنده یک تن مباد

سخنی کوتاه دربارۀ هویت ملی

فرهنگ و تمدن روزگاران ایران در هزارگان تاریخ پیوسته و مشترک ملت ایران و در یک کلام راز جاودانگی ملت ایران بر چهار بنیاد استوار است. این چهار بنیاد چهار ستون اصلی و تغییر ناپذیر روح ملی و کیان معنوی هر ایرانی هستند و نباید آنها را با معیارهای جهان وطنی، فدای رویا پردازی ها و ماجراجویی های خود کنیم :

بنیاد نخست : تاریخ پیوسته و مشترک هزارگان ایران؛ 

بنیاد دوم : زبان و ادب پارسی، فراتر از زبان رسمی، زبان علم و هنر و فرهنگ ایران؛  

بنیاد سوم : عرفان ایرانی؛

بنیاد چهارم : جشن های ملی ایران؛

ملی گرایی ایرانی مختص ملت ایران است. یکی دانستن ناسیونالیسم در ایران با ناسیونالیسم دولت – ملت ­های اروپایی غلط محض است. نزدیک ده هزار سال است که ملت و سرزمین ایران در ملی گرایی پیوسته و مشترک ایرانی در عرض هم رشد کرده اند و در این گاه و جاهِ کهن و دیرین از دلِ ملی گرایی ایرانی، حقوق بشر و سکولاریسم برخاسته است. ملی گرایی ایرانی، پناهگاهی برای ملت ایران در برابر استبداد و توتالیتاریسم و امت سازی و هر گونه ایدوئولوژی است.

عده ای جاهل یا متجاهل به این امر هستند. به ناراستی جایگاه زبان و ادب پارسي را با زبان در كشور سوئيس و يا كشورهاي قارة امريكا و اقيانوسيه مقایسه می کنند. در این کشورها زبان صرفاً قراردادی برای ارتباط معرفی شده و احاطۀ کامل بر هويت ملي و فرهنگي آنان ندارد. مگر ایران همانند این کشورها، کشور خلق الساعه ( نو پدید ) است که بنشینیم دوباره زبان انتخاب کنیم؟ زبان و ادبیات یک ملت تَنبان نیست که هر وقت دلمان را زد عوض کنیم. یا پرچمی که نمایندگان ملت در مجلس نخست مشروطیت آن را تصویب کرده اند رد کرده و در میزگردهای مطبوعاتی یا اعتراضات، پرچم جعلی و جدایی طلبانه بلند کنیم؟

افراد عقب افتادۀ ذهنی هستند که هر از چند گاهی عامل اصلی عقب ماندگی خود را به علل بیرونی مربوط می دانند. به هیچ وجه مخالف تغییر نیستم. معتقدم همه چیز در جهان در حرکت و تغییر است. اما تغییری که نیاز جامعه باشد و بنیادهای فرهنگی و اجتماعی را تخریب نکند و از روی تقلید نباشد.

خلق را تقلیدشان به باد داد       ای دو صد لعنت بر این تقلید باد

در آغازین سال های پادشاهی محمدرضا شاه پهلوی مهمترین مأموریت تجزیه طلبان ( دشمنان خورشید[1] ) زدودن هویت ایرانی از شهرهای اشغالی در آذربایجان بود. آنها مجریان بی چون و چرای اوامر ملوکانۀ حزب مادر بودند. ولی نعمت آنها خوب فهمیده بود که برای زدودن زبان و ادب دیرین و شیرین و گرانمایۀ پارسي نخست باید تغییر خط تحمیل شود.

امروز نیز تجزیه طلبان با هیبتی از فرق سر تا نوک پا سیاست زده، نقش حزب توده را ایفا می کنند. مهره هایی از آنها ظاهر اسلامی به خود گرفته، در دولت نفوذ کرده و ترکتازی می کنند. مردم شريف و نجيب ایران مبهوتِ بي حيايي دشمن خورشيد شده و خوب مي دانند اگر ناحق ها را حق مي خوانند، آمده اند كه سر ببرند تا كلاه دهند.

به حاکمانی که حفظ نظام را اوجب واجبات می ­خوانند یادآوری می کنیم تمام تجزیه های ایران، در روزگاران استبداد صورت گرفته است نه روزگارانی که منافع ملی تحت حاکمیت مشروطه اولویت داشت.

لازم به توضیح است که مشروطه، ایدئولوژی نیست؛ یک چارچوب است برای حاکمیت بدون دیکتاتوری. اما قشریان مذهبی و تجزیه طلبان و گلوبالیست­ها، مشروطه را خلاصه کردند در پهلوی و پهلوی را خلاصه کردند در وقایع 28 اَمرداد. تجزیه طلبان و قشریان مذهبی ( از هر گونه که باشند ) یک نقطۀ مشترک دارند و آن بی وطنی است. امروز قشریان مذهبی، تجزیه طلبان را بدیلی در برابر رشد منافع ملی و رشد مردم سالاری در دست خود نگه داشته­ و در بزنگاه ها با کارت آنها بازی می کنند.

 به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد نجات آذربایجان و منافع ملی و تمامیت ارضی در صدای معلم

سنگ بنای هویت ایرانی، زبان و ادب پارسی است

در وانفسایی که قوم مهاجم عرب، اسلام را با مقدس دانستن زبانش مرکبی برای عربیزه کردن منطقه به کار گرفته بود، و بنای زبان پارسی و فرهنگ اساطیری و حماسی و تاریخ و ادبیات مردم نجد ایران تاراج کینه و عقدۀ حقارت بیگانگان قرار گرفته بود، در گسترۀ سرزمین ایران برای پاسداشت اصالت و شرف ایرانی، راد مردی به نام رادمان پسر ماهک معروف به یعقوب لیث، جان بر کف، اضمحلال روحیۀ ایرانی را غیر ممکن ساخت و سپس در کنار مبارزه های شعوبیه و خرمدینان، نهضت بی همتای ادب پارسی تثبیت شد و در خفگان حکومت بنی عباس، نامور نامۀ فردوسی روحی تازه در کالبد ایران دمید.

به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد نجات آذربایجان و منافع ملی و تمامیت ارضی در صدای معلم

فردوسی با درایت و نبوغ سرشار کاخی بنیادین و بلند از نظم پی افکند و در تثبیت و ماندگاری زبان پارسی مهمترین نقش را ایفا کرد و همچنین پس از او نظامی و مولوی و سعدی و حافظ، زبان پارسی را در مسیر پویندگی و نامیرایی قرار دادند. فردوسی بارها بر پویندگی و نامیرایی این زبان و ادبیات تأکید کرده است؛

از این پس نمیرم که من زنده ام        که تخم سخن را پراکنده ام . . .

بسی رنج بردم در این سال سی        عجم زنده کردم بدین پارسی . . .

چو این نامور نامه آمد به بن        ز من روی کشور شود پر سخن . . .

به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد نجات آذربایجان و منافع ملی و تمامیت ارضی در صدای معلم

شاهنامه، یکی از پایه­ های اصلی و تغییر ناپذیر ملیت ایرانی گشت و از آن پس روح ملی و کیان معنویِ فرهنگ و تمدن ایرانی را به دوش می کشد. فردوسی با سرودن شاهنامه پذیرفتار و ضامن هویت ایرانی شد. یکی از پیام های فردوسی که از کل شاهنامه بر می آید « مسئولیت پذیری در برابر سرنوشت بشر و سرنوشت ایران است. » مسئولیت امروز ما نیز همان مسئولیت فردوسی است؛ که زبان و ادب پارسی به عنوان زبان علم و هنر و فرهنگ ایران، فراتر از زبان رسمی را بر چکادِ فرهنگ ایران افروخته نگاه داریم.

به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد نجات آذربایجان و منافع ملی و تمامیت ارضی در صدای معلم سعدی زبان شناس و جامعه شناس بی همتا، « نیرومندیِ طبع زبان پارسی را به آب روان تشبیه می کند » نه در برابر زبانی با چهار داستان کوتاه و چند شعر بند تنبانی بلکه در برابر زبان عربی.

چو آب می رود اين پارسی بقوت طبع        نه مرکبی ست کز وی سبق برد تازی   

حافظ ادیب و عرفان شناسی بی همتا، « پارسی گویان را بخشندگان عمر می خواند. »

مولوی عارفی بی همتا، « سزاوار نمی داند، شیرینی زبان پارسی از کسی دریغ شود. »

مسلمانان مسلمانان زبان پارسی گویم        که نبود شرط در جمعی شکر خوردن به تنهایی     

نظامی زبان شناس و داستان سرای بی همتا، « شعر خود را آن گونه که درخور نسب اوست پارسی می خواند و خود را سخن شناس و داننده متون کهن و باستانی ایران. ترکانه سخن را سزای ایرانیان ندانسته و تأکید دارد که به زبان نیاکانمان که دارای نسب بلند بودند، سخن گوییم. »[2]

در زیور پارسی و تازی                   این تازه عروس را طرازی
دانی که من آن سخن شناسم         کابیات نو از کهن شناسم
ترکی صفت وفای ما نیست           ترکانه سخن سزای ما نیست
آن کز نسب بلند زاید                   او را سخن بلند زاید      

شهریار نیز خداوندگاران دُرّ دری را جام افسانۀ شرق و بنیاد هویت ایران می خواند :

شاعران خود قلم سحری از این نقاشند                  شعر چون زنده نباشد که قلم زنده از اوست

خود چو حافظ خلفش هست و نمیرد سعدی        همچو فردوسی توسی که عجم زنده از اوست

نی که رومی زد و چنگی که نظامی بنواخت           جام افسانۀ شرق است که جم زنده از اوست

اما هنگامی که زبان و ادب پارسی از لوح زندگانی آران پاک و تغییر خط اعمال شد، ارتباط مردم آران با فرهنگ دیرین خود کم رنگ گردید و از سوی دیگر ديدگاه نژاد پرستی روسیان که پشت انترناسیونالیسم و سوسیالیسم سنگر گرفته بود، ریشه های درخت کهنسال و با شکوه فرهنگ ديرين ايران را در آن سوی ارس لرزاند. به طوري كه امروز مردم آن دیار حتی سنگ قبر اجداد خود را نمی توانند بخوانند. از گذشتة خود به جز بخشي از فولكلور چيز ديگري ندارند. گرچه فولکلور تجلی گر اصالت محلی است، اگر مردمی صرفاً بر آداب و رسوم و افسانه ها و تصنیف های عامیانه تکیه کنند، از ریشه هایش بریده می شود. فکر و زبانشان یا روسی می شود و یا انگلیسی. چرا که در این هنگامۀ وانفسا در برابر نفوذ سرسختانۀ زبان انگلیسی به عنوان زبان محیط بر تکنولوژی و زبان روسی به عنوان زبان محیط بر فکر و زبانِ اقمار روسیه و هم مرز با زبان پارسی ؛ حیدر بابا چقدر می تواند مقاومت کند و بوستان و گلستان چقدر؟

به قول شادروان عباس زریاب خویی : « این زبانِ فرهنگی در آغاز اسلام فقط یک زبان محاوره ای بود و به تدریج خواست تا صورت فرهنگی و ادبی به خود بگیرد. اگر ادبا و شعرای ما همه از قبیل عنصری و منوچهری بودند این زبان هرگز به صورت زبان فرهنگی و زبان ملی در نمی آمد زیرا مدح شاهان و امیران که با مردم بیگانه بودند در همان دفاتر و دواوین می ماند و به خانه های مردم از کشاورز و کارگر و پیشه ور راه نمی یافت. به جز آن، مردم از گذشتۀ بزرگ و پرافتخار خود بی خبر بودند ... »

به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد نجات آذربایجان و منافع ملی و تمامیت ارضی در صدای معلم

چند پرسش مهم :

  • چرا سعدي و حافظ آثار خود را به زبان محلي ننوشتند؟

اگر ما به فرض شنوندۀ صحبت سعدی با مادرش باشیم، محال است که بتوانیم صحبت آنها را کامل بفهمیم. زبان محلی سعدی دست خوش تحولات زیادی شده ولی زبان ادبی بوستان و گلستان اقتدار خود را در ایران بعد از هشت سده حفظ کرده است. سعدی زبان شناس بی همتا، «نیرومندیِ طبع زبان پارسی را در برابر زبان عربی، به آب روان تشبیه می کند» حافظ ادیب و عارفی برجسته، « پارسی گویان را بخشندگان عمر می خواند. »

امروز زبان بوستان و گلستان، زبان معیار ایران است و متعلق به همۀ ملت ايران.

سعدی نیز خود این سخن را تأیید می کند :

هزار بلبل دستانسرای عاشق را         بباید از تو سخن گفتن دری آموخت

  • چرا قطران تبریزی، همام تبریزی، نظامی گنجوی و خاقانی شروانی آثار خود را به زبان محلي ننوشتند؟

آنها نه تنها یک بیت شعر ترکی ندارند، قطران ادیب بزرگ، « لشگر ترکان را بد اندیشان و آفت می خواند. » نظامی گنجوی داستان سرای بی همتا و زبانشناس برجسته، هم رأی با شروانشاه « ترکانه سخن را سزاوار و شایستۀ ایرانیان نمی داند. »

  • آیا مدعیان می توانند علمی تر، هنرمندانه تر، روحیه سازتر و لذت بخش تر و انسانی تر از شاهنامه، دیوان شمس، مثنوی معنوی، بوستان و گلستان، دیوان حافظ، آثار نظامی، خاقانی، عطار، خيام، سنایی، ناصر خسرو، صائب، بیهقی، بایزید بسطامی، ابوالحسن خرقانی، ابوسعید ابوالخیر، محمد معشوق، عین القضات همدانی، سهروردی و . . . خلق کنند؟

ساده لوحی است که آثار این بزرگان را صرفاً نشأت گرفته از قریحۀ شعر دانسته و چشم را بر هویت اجتماعی و فرهنگی یک ملت ببندیم. که پشتِ حتی تک بیت ها و جمله هايي از آنها دهه ها و شاید قرنی تجربۀ علمی و عرفانی و ایمانی نهفته است. گویی خداوندگاران دُرّ دری به گفتۀ مجتبی مینوی « هوا را گرفته و بدل به جواهر بسیار گرانبها کرده اند. »

لازم است تأکید کنیم، زبان های محلی پشتوانۀ فرهنگ ما هستند و حذف هر کدام از زبانهای محلی، ما را از بخشی از فرهنگ ملی خویش دور خواهد کرد. همۀ زبان های محلیِ ایرانی در رشد و اعتلای زبان و ادب پارسی سهم به سزایی داشته و دارند و نیز زبان و ادب پارسی در ثبات آنها. لذا زبان پارسي محيط بر هويت ملي و فرهنگي ایرانیان و متعلق به همة مردم ايران است نه يك محل خاص و فراتر از زبان رسمي، زبان علم و هنر و فرهنگ ايران است. بيش از 70% واژگانِ زبان كنوني آذربايجان ريشة تركي ندارند و نيز این زبان داراي فرهنگ آوايي و تعبيرات و امثال و اصطلاحات و روح ايراني است. با نادیده گرفتن این مهم، زبان كنوني آذربايجان هم از لحاظ فونتيك و هم از لحاظ تعبيرات و اصطلاحات و امثال مشترك پارسي دری و آذربايجاني تحت تركتازي رسانه هاي « گرگان آدم خوار » آسيب خواهد ديد.

به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد نجات آذربایجان و منافع ملی و تمامیت ارضی در صدای معلم

نگاهی گذرا به روی کار آمدن فرقۀ دموکرات در آذربایجان

در سال 1911 مسیحی در شهر باکو حزب « دموکراتیک اسلامی مساوات » ( که در همۀ واژه های سر هم بندی شدۀ نام حزب، تناقض نمایان است و در واقع ترکیبی از محال و فریب است ) به پشتوانۀ حزب اتحاد و ترقی ترکیه و شؤونیسم یهودی تأسیس شد. در باکو در پیروی از ترکان جوان ترکیه با رویای پوچ پانترکیسم به نام اصیل و دیرین آران و شروان پشت پا زدند. به این امید که با نام جعلی برای بالای ارس، نخست سرنوشت بالا و پایین ارس را به هم گره بزنند و سپس در موقع مناسب رویای پوچ پانترکیسم را محقق سازند.

با روی کار آمدن اتحاد جماهیر شوروی در 1922 مسیحی ( 1301 خورشیدی ) و تشکیل حزب کمونیست شوروی تمامی احزاب در آن کشور یا قلع و قمع شده و یا در حزب کمونیست حل شدند. این حزب با شعار ضد امپریالیسم به قدرت رسید و دیر نپایید خود به امپریالیسم خونخوار تبدیل گشت. شاخۀ حزب تودۀ آذربایجان یکی از نیرومندترین شاخه های ایالتی حزب بود که به دستور شوروی در سال 1324 خورشیدی منحل شد و اکثریت آن به فرقۀ دموکرات گرویدند که نشانه ای از فرمانبرداری بی چون و چرا از رهبران شوروی بود. بسیار مضحک می نماید جمع ضدینِ حزب توده و فرقۀ دموکرات. نشان می دهد صرفاً سودای بهره گیری سیاسی با محوریت شخص استالین در میان بوده است. روسیان همانند شؤونیسم ترک، حتی بیش از آنها در تمام سرزمینهای اشغالی ایران زدودن بنیادهای فرهنگ و تمدن ایران را در دستور کار خود قرار داده و اجرا کردند.

در سال 1320 نزدیک به سه هزار مأمور امنیتی شوروی همراه ارتش آن کشور به دنبال اشغال ایران وارد سرزمین مان شدند. چهار سال بعد در شمال غرب کشور، کشوری که دارای دولت مرکزی پادشاهی مشروطه بود یک فرد ساده لوح و شماری ماجراجوی فریب خورده و فریبکار اعلام خود مختاری و جمهوریت کرده، وزیر جنگ تعیین کردند، تمبر چاپ کردند، ساعت تبریز را به وقت مسکو تغییر دادند و معلمانی که اصرار داشتند همانند هزار سال گذشته، آموزش به زبان دیرین و گرانمایۀ دُرّ دری باشد را دستگیر و تبعید کردند و کتاب های درسی که به زبان پارسی بودند را سوزاندند. اینها مقدمۀ جدایی بود. سران نمادین فرقۀ دموکرات در دام توطئۀ وحشتناک تجزیه افتاده بودند.

در آخرین روزهای تار و ظلمانی نامه ای ننگین با امضاء پنج تن از سران نمادین فرقه که پیشه وری هم جزء آنها بود به استالین می فرستند و درخواست پشتیبانی بیشتر از شوروی کرده و ننگین تر از آن، استالین را می خواهند قانع کنند که آنها بهترین حافظان منافع شوروی در شمال غرب ایران خواهند بود. تنها پس از یک سال ترکتازی در آذربایجان، پیشه وری هنگام فرار در سال 1325 در بانک ایران و شوروی 5,2 میلیون تومان در حساب شخصی خود پس انداز داشت.

فرقۀ تجزیه طلب طی یک سال، آزادی بیان را که در ساختار پادشاهی مشروطه از روزنامه­ ها به مشام می رسید، در آذربایجان محدود به شعارهای ضد فئودالی کرده و با عوام فریبی، روزنامه های آزاد را قلع و قمع کرد. فقط شماری فرصت طلب برای کسب قدرت در سازمانهای چپ به سان مگسانی گرد شیرینی به مزدوری غاصبان پرداخته و در روزنامه ها به جعل تاریخ و هویت بافی پرداختند.

در واقع جهل یا تجاهل خود را پشت نقاب شعارهای ضد فئودالیستی، در خدمت مقاصد سیاسی قرار دادند؛ با هدف جدا کردن سرنوشت آذربایجان، از تنِ پاک و باشکوه هزارگان ایران. می خواستند بلایی که بر سرِ آران آوار کردند بر سر آذربایجان نیز بیاورند. 

به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد نجات آذربایجان و منافع ملی و تمامیت ارضی در صدای معلم

دلایل نجات آذربایجان در 21 آذر 1325 خورشیدی عبارتند از :

  1. به گواهی تاریخ، مردم آذربایجان خود را پاره ­ای از تنِ پاک و باشکوه هزارگان ایران می دانند.
  2. اولویت قرار دادن منافع ملی و تمامیت ارضی، به عبارت دیگر اهمیت دادن به امنیت ملی نه امنیت ایدوئولوژیِ حکومت؛
  3. مقید بودن پادشاه به قانون اساسی مشروطه و استقرار آزادی بیان در ساختار پادشاهی مشروطه؛
  4. منزوی نبودن حکومت ایران در جهان؛
  5. نقش مدبرانۀ قوام السلطنه؛

هیچ سند معتبری از تهدید به استفاده از سلاح هسته ای توسط « هری ترومن » رئیس جمهور وقت امریکا علیه « استالین » مبنی بر نجات آذربایجان وجود ندارد.

امروز نیز در ترکیه ائتلاف شؤونیسم ترک و اسلام گراها ( بنیادی نهاده بر فشل[3] ) ترکیبی از فریب و دروغ و نسل کشی، هیولای ترکتازی را بیدار کرده که در اذهان حاکمانش دست نیافتنی و شکست ناپذیر می نماید. قدرت، آنها را آن قدر کور کرده که نمی فهمند، اکثریت مردم ترکیه را در مجموع کردها، علوی ها، ارمنی ها و سکولارها تشکیل می دهند.

اردوغان با توهّم عثمانی گرایی، دست در دست یهودیان افراطی اسرائیل بر طبل توسعه طلبی می کوبد و در بیست سال اخیر شماری مزدور یا نادان در حکومت جمهوری اسلامی او را پشتیبانی کردند.

به آقای پزشکیان رئیس جمهور اسلامی هشدار می دهیم در دام این مزدوران نیفتد. آنچه هزار سال پیش فردوسی دربارۀ جهان خواری دولتمردان عرب[4] گفته بی کم و کاست دربارۀ اسلام گرایان سیاست باز منطقه صدق می کند.

زیان کسان از پی سود خویش          بجویند و دین اندر آرند پیش

***

[1]- آن دشمن خورشيد بر آمد بر بام        دو چشم ببست و گفت خورشيد بمرد      ( مولوی )

[2]- دیوان ترکی منسوب به نظامی گنجوی در پی ملت بافی برای آران توسط شؤونیسم ترک منتشر شد. این دیوانِ جعلی هیچ سند معتبر خطی در جهان ندارد و در مقایسه با آثار نظامی گنجوی شاعر ایرانی، هم از نظر ادبی و هم از نظر محتوی فکری بسیار سخیف می نماید و منسوب کردن آن به نظامی، اهانت بزرگی به ساحت شاعر ایرانی است.

[3]- دین به تیغ حق از فشل رَسته است          باز بنیادش از فشل منهید    ( خاقانی شروانی )

[4]- هدف اصلی اعراب، عربیزه کردن منطقه بود و اسلام مرکبی برای آن هدف.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد نجات آذربایجان و منافع ملی و تمامیت ارضی در صدای معلم

منتشرشده در پژوهش

گروه رسانه/

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد مواضع متناقض سایت عصر ایران در مورد آلودگی هوا و تعطیلی مدارس

سایت « عصر ایران » در گزارشی به تاریخ 27 آذر 1402 با عنوان : « پاک کردن صورت مساله آلودگی هوا با تعطیلی مدارس » نوشت : ( این جا )

« علی‌رغم وعده وزیر آموزش و پرورش رضا مراد صحرایی در ۲۱ آبان ۱۴۰۲ مبنی بر عدم تعطیلی مدارس، باز هم خروجی جلسات کمیته اضطرار در ساعات پایانی روز، رای بر تعطیلی مدارس در روز دوشنبه داد.

به گزارش خبرنگار گروه شهری خبرگزاری فارس؛ درحالی مدارس بسیاری از شهرهای آلوده امروز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ مجازی  شد که به اعتقاد رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران تعطیلی مدارس تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد.

بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ هزینه‌های ناشی از مرگ و میر منتسب به آلودگی هوا در ایران برابر ٣.١١ میلیارد دلار بوده این در حالی است که با این مبلغ می شد بیش از ۲۰ تونل صدر- نیایش در تهران ساخت.

قانون هوای پاک در سال ۱۳۹۶  توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما این قانون از سوی دستگاه ها به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران مهدی پیرهادی به درستی اجرا نشده است. تنها بند این قانون  که اجرا می شود، غیرحضوری شدن مدارس در زمانی است که غلظت آلاینده ها به ۱۵۰ می رسد. از ابتدای سال تحصیلی جدید حدود ۸ روز مدارس به دلیل آلودگی هوا غیرحضوری شده است.

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد مواضع متناقض سایت عصر ایران در مورد آلودگی هوا و تعطیلی مدارس

آلودگی هوا گریبان بسیاری از کلان شهرهای کشور را گرفته و به گفته کارشناسان اولین راه کار مسوولان تعطیلی مدارس است. این در حالی است که رئیس  کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی به خبرنگار فارس می گوید تعطیلی مدارس راه حل نیست و فقط  برای گذر از وضعیت بحرانی است و معاون عمرانی استاندار تهران و عضو کمیته اضطرار آلودگی هوا میر محمدغراوی به خبرنگار فارس می گوید تعطیلی مدارس آلودگی را کم می کند چرا که بسیاری از والدین با ماشین شخصی بچه ها را به مدرسه می برند. « صدای معلم » تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا در حالی که سایر منابع آلوده کننده همچنان و کم و بیش به فعالیت مشغول هستند را فقط نشانه ی بی اهمیت بودن امر آموزش و تربیت می داند .

کارشناس محیط زیست رضا طبایی می‌گوید : مهترین راه کار برای رفع آلودگی هوا توسعه حمل ونقل عمومی با رویکرد مترو است،همان طور که در پکن نیز این گونه مشکل آلودگی هوا را برطرف کردند. رئیس شورای عالی استان ها پرویز سروری نیز برقی سازی حمل‌ونقل را راهکار اصلی رفع مشکل عنوان می‌کند » .

درست یک سال بعد همین رسانه در گزارش خود با عنوان : « فضای مجازی، پشتوانه‌ای برای دانش‌آموزان؛ آلودگی هوای تهران نفس «آموزش» را نگرفت! نوشت : ( این جا )

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد مواضع متناقض سایت عصر ایران در مورد آلودگی هوا و تعطیلی مدارس

« به گزارش عصر ایران ؛ براساس اعلام استانداری تهران، امروز، فردا و پس فردا نیز تمامی مدارس مقطع ابتدایی در نوبت‌های صبح و عصر به دلیل افزایش آلودگی هوا و تهدید سلامت گروه‌های حساس، در قالب «مجازی» برنامه‌های آموزشی خود را دنبال خواهند کرد.

در شرایطی که دانش‌آموزان امکان تردد ایمن در فضای آزاد را ندارند، حالا «آموزش مجازی» تبدیل به آلترناتیوی برای تصمیم‌گیران شده است تا ضمن حفاظت از سلامت محصلان، فرآیند تحصیلی آن‌ها متوقف نشود.

تمامی مدارس پایتخت، برای ارتباط با دانش‌آموزان و برقراری کلاس‌های مجازی، از پیش بسترهایی را در قالب پلتفرم‌های مختلف تدارک دیده‌اند اما در کنار این ظرفیت، بسترهای رسمی پشتیبانی از یادگیری مجازی، این اطمینان را به خانواده‌ها می‌‌دهد تا با دسترسی به ویدئوهای آموزشی تأییدشده و مبتنی‌ بر سرفصل‌های درسی آموزش و پرورش، بخشی از نقصان‌های آموزشی به‌وجود آمده را جبران کنند.

سامانه‌هایی همچون آپارات و فیلیمو مدرسه با آرشیوی  کامل از تدریس سرفصل‌های آموزشی به‌صورت تفکیک شده برای هر پایه تحصیلی، امکان این پشتیبانی را فراهم کرده است. به‌خصوص که بخش عمده‌ای از محتوای آموزشی بارگذاری‌شده در این سایت ها، از سوی معلمان باسابقه تهیه‌ شده و  به‌صورت اختصاصی و رایگان در اختیار همه دانش‌آموزان از اقشار مختلف قرار گرفته است » .

بر خلاف گزارش پیشین عصر ایران که به صراحت به « تعطیلی مدارس » اشاره شده و مورد انتقاد قرار می گیرد اما در این خبر هیچ اشاره ای به تعطیلی مدارس بر اثر آلودگی هوا نشده و تنها آموزش های مجازی را برجسته و پر رنگ کرده است .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد مواضع متناقض سایت عصر ایران در مورد آلودگی هوا و تعطیلی مدارس

نخستین پرسش از این « رسانه » آن است که در این یک سال جز تغییر دولت  آیااتفاق مثبت دیگری در حوزه محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و اصل مساله رخ داده است ؟

آیا در دولت ابراهیم رئیسی ؛ سلامت محصلان مهم نبود و در دولت مسعود پزشکیان این سلامت مهم شده است ؟

وضعیت اجرای « قانون هوای پاک » در این دولت چگونه گزارش می شود ؟

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد مواضع متناقض سایت عصر ایران در مورد آلودگی هوا و تعطیلی مدارس

« صدای معلم » به عنوان رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه عمومی آموزش ایران همواره منتقد و مخالف تعطیلی مدارس به هر دلیلی بوده و آموزش های مجازی و یا آنلاین را همانند دوران کرونا و با رعایت استانداردهای لازم و جهانی تنها مکمل آموزش های حضوری می داند و نه جایگزین آن .

همان گونه که پیش تر نیز بارها نوشته و تصریح کرده ایم ؛ « صدای معلم » تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا در حالی که سایر منابع آلوده کننده همچنان و کم و بیش به فعالیت مشغول هستند را فقط نشانه ی بی اهمیت بودن امر آموزش و تربیت می داند و بر این باور است که مدارس باید همیشه آخرین جایی باشد که تعطیل می شوند و نه نخستین آن .

 « رسانه » هم رکن چهارم دموکراسی است و می باید که به صورت کارشناسی و بدون رویکرد حمایتی و یا سیاسی خاص مدافع حقوق شهروندان و قانون باشد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد مواضع متناقض سایت عصر ایران در مورد آلودگی هوا و تعطیلی مدارس

منتشرشده در محیط زیست

گروه گزارش/

گزارش صدای معلم در مورد سخنان پزشکیان درباره رتبه بندی معلمان و نیاز به مدیران متخصص و دلسوز و پای کار

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان در نشستی با اعضای کارگروه تأمین فضای آموزشی و کیفیت ‌بخشی به آموزش و توسعه عدالت آموزشی در آموزش و پرورش ؛ هفت توصیه مهم  برای تسریع در تحقق اهداف دولت در نظام آموزش کشور می کند .

گزارش صدای معلم در مورد سخنان پزشکیان درباره رتبه بندی معلمان و نیاز به مدیران متخصص و دلسوز و پای کار

برنا می نویسد : ( این جا )

« پزشکیان در ادامه به ملزومات کیفیت بخشی به آموزش اشاره کرد و با بیان اینکه هر معلمی باید بتواند عناصر اصلی آموزش یعنی دیدن، شنیدن، گفت و گو کردن و عمل کردن را به صورت توامان به دانش‌آموز تعلیم دهد، تصریح کرد: از نظر ما شاخص اصلی رتبه بندی معلمان باید پرورش دانش‌آموزانی نقاد، فعال، پویا، باانگیزه و با نشاط و باورمند و متعصب نسبت به کشور و سرزمین شان باشد » .

در  ماده یک از قانون نظام رتبه بندی معلمان چنین آمده است :

گزارش صدای معلم در مورد سخنان پزشکیان درباره رتبه بندی معلمان و نیاز به مدیران متخصص و دلسوز و پای کار

« ماده ۱- در اجرای جزء (۲) بند «الف» ماده (۶۳) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵/١٢/١۴ و به منظور افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت ها براساس تخصص و شایستگی‌ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه ای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام رتبه بندی معلمان مطابق مواد این قانون تعیین و اجراء می شود » . سنجش چنین متغیر کیفی نیاز به ساز و کاری دارد که می باید توسط معلمان خبره و متخصص در میدان تدریس و در قالب تشکیلات مستقل و فراگیر « سازمان نظام معلمی » مورد محک و ارزیابی قرار گیرد

نکته ی مهم و قابل تامل آن که نه در قانون نظام رتبه بندی معلمان و نه در سند تحول بنیادین که این همه مورد تاکید مسئولان است ؛ هیچ گونه اشاره ای به صورت مستقیم و شفاف به پرورش دانش آموزان نقاد و یا پرداختن و تمرین « تفکر انتقادی » نشده و تنها به « کلی گویی » بسنده شده است .

گزارش صدای معلم در مورد سخنان پزشکیان درباره رتبه بندی معلمان و نیاز به مدیران متخصص و دلسوز و پای کار

و این در حالی است که هدف و غایت اصلی نظام های آموزشی توسعه یافته در این محور طراحی و عملیاتی شده است .

گزارش صدای معلم در مورد سخنان پزشکیان درباره رتبه بندی معلمان و نیاز به مدیران متخصص و دلسوز و پای کار

سنجش چنین متغیر کیفی نیاز به ساز و کاری دارد که می باید توسط معلمان خبره و متخصص در میدان تدریس و در قالب تشکیلات مستقل و فراگیر « سازمان نظام معلمی » مورد محک و ارزیابی قرار گیرد و ساز و کار فعلی رتبه بندی و شاخص های تعیین شده که بیش تر در کاغذبازی  خلاصه شده قادر به کیفیت بخشی آموزش و غنی سازی آن در این حوزه نیست .

گزارش صدای معلم در مورد سخنان پزشکیان درباره رتبه بندی معلمان و نیاز به مدیران متخصص و دلسوز و پای کار

« اعمال یک نظام استخدامی واحد برای کلیه متقاضیان شغل معلمی » از اهم مطالباتی بود که توسط علی اصغر فانی وزیر پیشین آموزش و پرورش و نیز در نشست دوم فرهنگیان با مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطرح و پزشکیان هم متعهد شد که این مورد را در کنار سایر موارد با کمک کارشناسان به مرحله اجرا درآورد . ( این جا )

بدون تردید ؛ مدیران و مقاماتی که خود و عملکردشان موجد چنین وضعیت نامطلوب ، ناکارآمد و خلاقیت کشی بوده اند نمی توانند و نباید که حامل و عامل چنین ماموریت مهم و استراتژیکی باشند .

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش صدای معلم در مورد سخنان پزشکیان درباره رتبه بندی معلمان و نیاز به مدیران متخصص و دلسوز و پای کار

منتشرشده در گفت و شنود

گروه گزارش/

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و بی توجهی به کارشناسی

به فرموده و البته بهتر بگوییم دستور استانداری تهران ؛ مدارس در تمامی مقطع استان تهران جز همان دو مورد همیشگی تعطیل شده و برای خالی نبودن عریضه اعلام شده که آموزش ها مجازی هستند .

نمودار زیر وضعیت آلودگی هوا را امروز ( یکشنبه 18 آذر ) و در 24 ساعت گذشته نشان می دهد که هر دو « ناسالم » گزارش می شوند .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و بی توجهی به کارشناسی

البته این وضعیت مختص به الان و سرمای هوا نیست .

« صدای معلم » سوم مرداد 1403 و در زمانی که واحدهای آموزشی تعطیل هستند در گزارش خود با عنوان : « میانه ی تابستان در بحران آلودگی هوا ؟! چنین نوشت : ( این جا )

این دیگر نیمه دوم سال نیست که بگویند مازوت می سوزانند و چیزهایی از این دست ....

مدارس و دانشگاه ها هم تعطیل هستند . اما ترافیک بی خودی در خیابان ها و معابر موج می زند .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و بی توجهی به کارشناسی

در میانه ی تابستان ( 2 مرداد 1403 ) در خبرها چنین می خوانیم هر چند وضعیت هوا و رویت آن نیازی به آمار و تایید مراجع ذی صلاح ندارد . مگر آن که بپذیریم مسئولان و مقامات از واکنش احتمالی مردم بیمناک هستند و ترجیح می دهند دیوار کوتاه مدارس را نشانه روند که البته در این وضعیت هم دانش آموزان راضی هستند ، هم اولیای آنان و البته درصد قابل توجهی از معلمان .

«  شاخص کیفیت هوای پایتخت هم اکنون عدد 163 را نشان می‌دهد که در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار دارد ..

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و افراد دیگر نیز فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند » .

خبری از تشکیل جلسات کارشناسی و تخصصی کمیته ی موسوم به « اضطرار آلودگی هوا » هم نیست چون فعلا نه دغدغه کسی است و مدارس و دانشگاه ها هم تعطیل هستند که این کمیته بخواهد حکم به تعطیلی آنان بدهد و دوباره با همراهی وزارت آموزش و پرورش و با برجسته کردن « آموزش مجازی » افکار عمومی را سر کار بگذارند .

رسانه ای هم دیگر پی گیر قطع هزاران درخت در شهر آلوده ای مانند تهران توسط شهردار سیاسی کار و همه فن حریف اش نیست .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و بی توجهی به کارشناسی

شورای اسلامی شهر هم درگیر دعواها و کشمکش های بی حاصل بی آن که در مورد فلسفه ی وجودی این شورا پرسش شود .

پرسش در مورد عدم اجرای « قانون هوای پاک » هم مختص زمان بحران آلودگی هوا و رسیدن به مرحله « غیر قابل تحمل » است که البته مطابق روال مرسوم هر فرد و نهاد و سازمانی تقصیر را به دیگری احاله دهد غافل از آن که خودشان و خانواده و سایرین در این هوای مسموم و آسیب زا تنفس می کنند.

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و بی توجهی به کارشناسی

حاکمیت جمهوری اسلامی گویا اصول قانون اساسی را به فراموشی سپرده آن جا که اصل پنجاهم قانون اساسی چنین تاکید می کند : جالب آن است که در سکوت عمومی و همراهی آنان ؛ آموزش را این گونه لوث می کنند و زمانی که شاخص ها و پارامترهای آموزشی « سقوط » می کنند کلی همایش و نشست خبری و جلسه برای آسیب شناسی ترک تحصیل و افت تحصیل و ... می گذارند و وامصیبتا سر می دهند .

« در جمهوری‏ اسلامی‏، حفاظت‏ محیط زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می گردد. از این‏ رو فعالیت های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ که‏ با‌ آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیرقابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا کند، ممنوع‏ است » .

حسین آخانی کنش گر محیط زیست و استاد دانشگاه تهران در این مورد چنین می نویسد : ( این جا )'

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و بی توجهی به کارشناسی

« سالی ۴۰ میلیارد دلار بنزین مفت به مردم می دهید و آنها را در گرداب آلودگی و ترافیک خفه کرده اید در صورتی که کافی است با ۲-۳ سال برنامه ریزی جلوی این فاجعه را بگیرید. البته برای گرفتن جلوی این فاجعه به سه پیش شرط نیاز دارید: اول عوض کردن بیسوادان سیاسی و یا فرصت طلبان و جایگزین کردن آنها با سوادان و افراد فاقد تضاد منافع، دوم اصلاح روابط بین الملل جهت بهره وری از تکنولوژی و ورود تکنولوژی به روز به کشور و سوم همراه کردن مردم با برنامه ها که بدون همراهی و اعتماد آنها هیچ کاری جلو نمی رود.

هم شما می دانی و هم بقیه که هیچ کدام از این سه شرط قابل انجام و اجرا نیست و طبیعی است که داستان همچنان ادامه دارد ...

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و بی توجهی به کارشناسی

در سه گذشته و به طور مشخص دولت سیزدهم کار خاص و یا قابل ذکری برای رفع و یا کاهش آلودگی هوا جز نمایش های رسانه ای و قلب واقعیات صورت نگرفت . چرا که اگر جز این بود وضعیت ما جز این بود و تنفس و هوای پاک در عداد آرزوها قرار نمی گرفت .

انتظار می رود رئیس جمهور منتخب در دور چهاردهم در این مورد برنامه منظم و مستمری را برای رفع دغدغه های پرسش گران و کنش گران محیط زیست در دستور کار قرار دهد » .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و بی توجهی به کارشناسی

نخستین پرسش و البته همیشگی « صدای معلم » آن است که چرا و با وجود تعطیلی مدارس هوا همچنان آلوده است ؟

پس این تعطیلی چه تاثیری در کاهش آلودگی هوا داشته است ؟

اساسا در این چندین سال تعطیلی های مدارس جز ضعیف کردن بیشتر آموزش و لوث کردن چه دست آورد دیگری برای جامعه داشته است ؟

جالب آن است که در سکوت عمومی و همراهی آنان ؛ آموزش را این گونه لوث می کنند و زمانی که شاخص ها و پارامترهای آموزشی « سقوط » می کنند کلی همایش و نشست خبری و جلسه برای آسیب شناسی ترک تحصیل و افت تحصیل و ... می گذارند و وامصیبتا سر می دهند .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و بی توجهی به کارشناسی

و این چرخه و دور باطل به صورت دائم تکرار می شود .

وقتی منابع آلوده کننده ی هوا مشخص هستند که البته مهم ترین آن بر اساس اعلام مراجع رسمی وسائط نقلیه و موتور سیکلت ها هستند ؛ چرا به جای جلوگیری از تردد آنان مدارس را تعطیل می کنند ؟

مگر آن که بپذیریم مسئولان و مقامات از واکنش احتمالی مردم بیمناک هستند و ترجیح می دهند دیوار کوتاه مدارس را نشانه روند که البته در این وضعیت هم دانش آموزان راضی هستند ، هم اولیای آنان و البته درصد قابل توجهی از معلمان .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و بی توجهی به کارشناسی

« صدای معلم » در گزارش پیشین  و در زمان استقرار دولت ابراهیم رئیسی اظهار امیدواری کرده بود که با روی کار آمدن دولت مسعود پزشکیان وضعیت متحول شود به ویژه آن که ایشان در دوران رقابت انتخابات ریاست جمهوری دائما تکرار می کرد که هر کار و تصمیمی پیش از اجرا حتما باید « کارشناسی » شود .

حال پرسش از دولت پاسخ گوی پزشکیان آن است که چه چیزی تغییر کرده و آیا تعطیلی مدارس با توصیفاتی که رفت امر کارشناسی شده ای است .

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و بی توجهی به کارشناسی

منتشرشده در محیط زیست

گروه رسانه/

عوامل مرگ و میر در ایران و نقش آلودگی هوا و سرطان و استرس در صدای معلم

براساس اطلاعات مرکز تحقیقات آلودگی هوا که داده‌های آن از ایستگاه‌های پایش سراسر کشور گرفته شده، سال گذشته حدود ۵۰ هزار مرگ منتسب به آلودگی هوا در کشور رخ داده است . این تعداد موارد مرگ بین ۱۰ تا ۱۲ درصد از کل موارد مرگ در کشور را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر آلودگی هوا که می‌توان علل اصلی آن را ناکارآمدی حکمرانی در مدیریت بهینه مصرف سوخت، تولید و واردات خودروی با کیفیت و کاهش آلودگی صنعتی و خانگی دانست، دومین عامل مرگ و میر ایرانیان سرطان است.

بیماریی که رشد ۶ درصدی آن نیز بر اساس گفته‌های معاون مرکز سرطان شناسی شهید بهشتی به ناتوانی دستگاه‌های اجرایی در کاهش علل سرطان بی‌ارتباط نیست.

عوامل مرگ و میر در ایران و نقش آلودگی هوا و سرطان و استرس در صدای معلم

اکبری استرس مزمن و فقر را یکی از عوامل موثر بر ایجاد سرطان دانست ؛ عامل فقر و تورم خود یکی از علل اصلی ایجاد کننده استرس مضمن خوانده می‌شود.

تصادفات جاده‌ای نیز با سالیانه ۴ هزار و ۶۴۹ مرگ، به عنوان سومین علت اصلی مرگ و میر در ایران شناخته شده است. فساد در حوزه وکیوم باتوم (قیر جاده‌ای)، خودرو‌های بی‌کیفیت و مقاومت مافیای خودرو در برابر واردات خودرو با کیفیت خارجی از جمله علل رشد تصادفات جاده‌ای در ایران برشماری می‌شود.

عوامل مرگ و میر در ایران و نقش آلودگی هوا و سرطان و استرس در صدای معلم

دکتر عطیه اکبری معاون پژوهشی مرکز سرطان شناسی دانشگاه شهید بهشتی در این باره به آفتاب‌ نیوز گفت: آلودگی هوا بر اساس تحقیقات علمی به عنوان یک متغیر موثر در ایجاد سرطان پذیرفته شده است. قبل از ۲۰۱۳ این مسئله علی رغم کنفرانس‌های علمی مختلف، هنوز رسماً پذیرفته نشده بود، اما در سال ۲۰۱۳ سازمان بهداشت جهانی رسماً اعلام کرد که آلودگی هوا یکی از متغیر‌های ایجاد کننده سرطان است ؛ البته این به معنای این نیست که فردای روزی که در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیریم حتماً به سرطان مبتلا شویم، اما پس از ۲۰ سال قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا این امکان وجود دارد که این متغیر تبدیل به عامل ایجاد سرطان شود. میانگین ابتلاء به سرطان در میان ایرانیان بین ۱ تا ۶ درصد افزایش یافته است. تنوع انواع سرطان‌ها در ایران هم در حال زیاد شدن است.

وی در ادامه گفت: یکی از عواملی که کمتر به آن توجه می‌شود، استرس است . استرس مزمن ۱۰۰ درصد می‌تواند در ایجاد سرطان نقش داشته باشد . استرس مزمن به معنای نوعی از استرس است که زندگی فرد را مختل می‌کند . این نوع از استرس با استرس‌های کوتاه مدت مانند استرس آزمون کنکور یا حاملگی و نظایر آن فرق دارد. استرسی که مزمن و دائمی باشد، حتماً نقش مهمی در ایجاد سرطان ایفا می‌کند.

اخیراً نیز نتایج یک تحقیق ۴۰ ساله از سوی دانشمندان بریتانیا منتشر شده که بر اساس آن تمام بیماری‌های واگیر دار نیز می‌توانند در ایجاد سرطان نقش ایفا کنند.

اکبری با اشاره به افزایش تعداد سرطان‌ها در ایران گفت: البته میزان سرطان در ایران هنوز از برخی کشور‌های غربی کمتر و از برخی کشور‌های آفریقای بیشتر است . مهمترین دلیل پایین بودن سرطان نسبت به برخی کشور‌های غربی مربوط به میانگین سنی جامعه در ایران است ؛ چون این میانگین در ایران فعلاً از برخی کشور‌های غربی کمتر است، اما با توجه به خیز میانگین سنی جامعه به سمت سالمندی انتظار می‌رود که کشور ما نیز در آتیه با تشدید قابل توجه تعداد سرطان‌ها مواجه شود.

عوامل مرگ و میر در ایران و نقش آلودگی هوا و سرطان و استرس در صدای معلم

سن مهمترین عامل رشد سرطان‌ها است و با توجه به رشد میانگین سنی در ایران، در حال حاضر بسته به نوع سرطان، میانگین ابتلاء به سرطان در میان ایرانیان بین ۱ تا ۶ درصد افزایش یافته است. تنوع انواع سرطان‌ها در ایران هم در حال زیاد شدن است.

معاون پژوهشی مرکز سرطان شناسی در ادامه اظهار کرد: ۳۰ درصد عامل ابتلاء به سرطان مربوط به متغیر‌های محیطی است و از جمله عوامل مهم در این زمینه نیز محصولات پروتئینی فرآوری شده است، مثلاً مصرف چربی حیوانی است.

وی گفت: می‌توان فقر و تورم را به عنوان یکی از عوامل موثر به ابتلاء به سرطان برشماری کرد. سوء تغذیه، سلامت مری و معده، مصرف مواد داغ، پروتئین‌های حیوانی و چرب و مصرف نمک زیاد از جمله علل ایجاد سرطان است و به همین دلیل، فقر، به صورت غیر مستقیم می‌تواند در ایجاد سرطان موثر باشد. البته این به این معنی نیست که، چون امسال تورم مثلاً ۱۰ درصد رشد داشته پس می‌تواند ایجاد کننده سرطان باشد، اما فقر، تورم و کاهش قدرت خرید مردم و کاهش کیفیت محصولات غذایی و فرآوری شده در طولانی مدت می‌تواند به شکل غیر مستقیم در ایجاد سرطان موثر باشد.

آفتاب نیوز


عوامل مرگ و میر در ایران و نقش آلودگی هوا و سرطان و استرس در صدای معلم

منتشرشده در پژوهش

گروه گزارش/

پرسش صدای معلم از سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در مورد یک ماه پاداش معلمانی که استمرار خدمت دادند

چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه بود که علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در یک نشست خبری البته بدون دعوت از « صدای معلم » چنین بیان کرد : ( این جا )

« هرکدام از فرهنگیان بازنشسته که داوطلب استمرار خدمت هستند و یا معلمانی که در شهریور امسال بازنشسته می شوند ، داوطلب استمرار خدمت و بازنشستگی خود را یک سال عقب بی اندازند، ۱۳ ماه حقوق می گیرند » .

اکنون سه ماه گذشته و مشخص نیست که این قول و وعده آقای سخنگو کی و کجا محقق خواهد شد ؟

پرسش صدای معلم از سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در مورد یک ماه پاداش معلمانی که استمرار خدمت دادند

البته در بخشنامه پاداش به معلمان دارای استمرار خدمت ( 1 ) آمده که این مشوق تا پایان اسفند ماه پرداخت می شود .

این تلنگر از جهت یادآوری به آقای سخنگو بود هر چند مسئولان پیش از ایشان هم کارنامه ی چندان درخشانی در عمل به قول ها و وعده ها ندارند و یک مطالبه و حق را باید بارها و بارها تکرار کرد .

پرسش صدای معلم از سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در مورد یک ماه پاداش معلمانی که استمرار خدمت دادند

( 1 )

بخشنامه پاداش به معلمان دارای استمرار خدمت

مجوز پرداخت یک ماه پاداش به معلمان دارای استمرار خدمت و پرداخت یک ماه اضافه‌کار به معلمان دارای اضافه تدریس

(بخشنامه شماره ۷۰۰/۲۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۵ معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش)

مدیران محترم آموزش و پرورش استان

با سلام و احترام

به منظور استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیت‌های همکاران شاغل برای تأمین کسری نیروی انسانی مورد نیاز برای بازگشایی مدارس در اول مهرماه ۱۴۰۳ مراتب زیر که حسب تصمیمات و توافقات در جلسه مشترک با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور اتخاذ و مطابق نامه شماره ۸۰۸۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۷، این تصمیم توسط رئیس دفتر محترم رئیس جمهور به آموزش و پرورش و سازمان‌های مزبور ابلاغ شده است تا با بهره مندی از ظرفیت حق التدریس نیروهای شاغل در ساعات غیر موظف و همچنین استمرار خدمت همکارانی که در شرایط بازنشستگی اجباری تبصره ۲ ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری قرار نگرفته اند با مشوق‌هایی به شرح زیر برای جبران کسری نیروی انسانی اقدام شود خواهشمند است در این خصوص اقدامات لازم معمول دارند :

۱ - به معلمانی که علاوه بر ساعات موظف هفتگی در ساعات غیر موظف نیز تدریس نمایند. به ازای ۹ ماه تدریس غیر موظف، مطابق بندهای الف و ب زیر علاوه بر حق التدریس غیرموظف، یک نهم حقوق و مزایای آنان نیز به عنوان پاداش به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

الف - معلمانی که ماهانه ۸ تا ۷۹ ساعت تدریس غیر موظف دارند یک ماه حقوق و مزایای آنان تقسیم بر ۹ شود و حاصل آن تقسیم بر ۹۶ شود و در تعداد ساعات تدريس غير موظف ماهانه ضرب و حاصل آن به عنوان پاداش ماهانه پرداخت شود.

ب - معلمانی که ۸۰ ساعت و بالاتر تدریس غیر موظف ماهانه دارند. حقوق و مزایای آنان تقسیم بر ۹ شود و حاصل آن به عنوان پاداش ماهانه پرداخت شود.

 ۲- به آن دسته از معلمانی که در شرایط بازنشستگی اجباری تبصره ۲ ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری ۳۰ سال سابقه خدمت و ۶۰ سال سن برای مدرک کارشناسی و پایین تر و ۳۵ سال سابقه خدمت و ۶۵ سال سن برای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر قرار نگرفته اند، در صورت نیاز آموزش و پرورش و استمرار خدمت آنان یک ماه پاداش بر اساس آخرین حکم کارگزینی به عنوان مشوق پرداخت شود و حداکثر تا قبل از پایان اسفند دریافت دارند .

علی فرهادی

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پرسش صدای معلم از سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در مورد یک ماه پاداش معلمانی که استمرار خدمت دادند

گروه گزارش/

انتقاد صدای معلم از تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و سخنان وزیر آموزش و پرورش

همان گونه که از قبل هم پیش بینی می شد ؛ تعطیلی  فله ای و زنجیره ای مدارس با اسم رمز « آموزش مجازی » شروع شد .

به نظر می رسد این چرخه غلط و ضد آموزشی قرار نیست تعطیل شود و مسئولان و برنامه ریزان تدبیری در این موارد بیندیشند .

در این رابطه ؛ پرتال اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نوشت : ( این جا )

« به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ مدارس تهران شنبه ۱۷ و یکشنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۳ مجازی است.

انتقاد صدای معلم از تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و سخنان وزیر آموزش و پرورش

 میرمحمدغراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، با اشاره به تداوم آلودگی هوا، گفت: فعالیت آموزشی مهد کودک، پیش دبستانی و استثنایی تعطیل و مقطع ابتدایی در دو نوبت صبح و عصر شنبه ۱۷ و یکشنبه ۱۸ آذرماه در شهر و استان تهران، جز دماوند و فیروزکوه به صورت غیر حضوری خواهد بود، همچنین ساعت حضور کارکنان دولت و نهادهای عمومی غیردولتی نیز در مناطق مذکور از ساعت ۷ تا ۸ صبح شناور اعلام می شود. این همه بی خیالی و تعلل در مورد سلامت جسمی و روانی شهروندان ایرانی از کجا نشات می گیرد ؟

گفتنی است مقرر گردید هرگونه فعالیت ورزشی مدارس در همه مقاطع تحصیلی در محیط های باز ممنوع است » .

البته این وضعیت شامل برخی استان ها مانند  ارومیه، البرز و تبریز هم می شود .

نیمه ی آبان ؛ علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش دولت پزشکیان در پاسخ به پرسش خبرنگاری که می پرسد با توجه به این که در چند سال اخیر فصل سرما با آلودگی هوا رو به رو بوده است ؛ اقداماتی را گذاشته اید  برای این که تعطیلی مدارس چه جوری شوند ؟

انتقاد صدای معلم از تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و سخنان وزیر آموزش و پرورش

کاظمی در پاسخ می گوید :

بله !

ببینید .

دستور العمل های ویژه و خاصی اندیشیده شده و علاوه بر دستور العمل های قبلی که ابلاغ شده مجددا هم ان شاء الله آن ها ابلاغ می شوند .

مشخص نیست آن دستور العمل های ویژه و خاصی که وزیر آموزش و پرورش در مورد آنان به صورت کلی می گوید چه هستند ؟

در سال های اخیر ؛ اقدامات وزارت آموزش و پرورش و استانداری که متاسفانه ریاست شورای آموزش و پرورش استان را نیز بر عهده دارد جز تعطیلی مدارس ، احاله دادن به آموزش های مجازی که پس از « کرونا » مرسوم و باب شدند و یا تعطیلی زنگ ورزش مدارس واقعا چه چیز دیگری بوده است ؟

انتقاد صدای معلم از تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و سخنان وزیر آموزش و پرورش

نتیجه 26 ماه تعطیلی مدارس در دوران کرونا جز فقر یادگیری 44 درصدی در مدارس ایران و تشدید آن و سایر مشکلات و چالش ها مانند ترک تحصیل ، افت تحصیلی ، افزایش اختلالات روانی و ... چه ارمغان دیگری داشته که باز هم بر همان پاشنه می چرخید و همان مسیر غلط را تکرار می کنید ؟

چرا از شکست ها و مشکلات و چالش ها درس نمی گیرید ؟

چه کسی و کدام مقام در جمهوری اسلامی باید پاسخ گوی این وضعیت باشد ؟

چرا مسئولان و مقامات اجرای « قانون هوای پاک » را به سخره گرفته اند ؟

مگر این قانون نیست ؟

انتقاد صدای معلم از تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و سخنان وزیر آموزش و پرورش

مگر اصل‏ پنجاهم قانون اساسی تصریح نمی کند :  در جمهوری‏ اسلامی‏، حفاظت‏ محیط زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏ گردد. از این‏ رو فعالیت های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ که‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا کند، ممنوع‏ است » .

مطابق همین اصل و البته عقلانیت ؛ فعالیت هایی که موجب آلودگی می شوند باید تعطیل شوند و یا مدارسی که خود « قربانی » این وضعیت هستند ؟ و نقش چندانی در ترسیم این وضعیت ندارند ؟

انتقاد صدای معلم از تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و سخنان وزیر آموزش و پرورش

مگر با تعطیل کردن مدارس مشکل و یا مساله ای حل شده است ؟

این همه بی خیالی و تعلل در مورد سلامت جسمی و روانی شهروندان ایرانی از کجا نشات می گیرد ؟

چه کسی باید پاسخ گو باشد ؟

این مسیر غلط ، پر هزینه و ویران گر تا کی و کجا باید ادامه داشته باشد .

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انتقاد صدای معلم از تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا و سخنان وزیر آموزش و پرورش

منتشرشده در محیط زیست
جمعه, 15 آذر 1403 13:25

من دکتر هستم ؛ پس هستم !

آسیب شناسی استفاده از عنوان دکتر در صدای معلم

در هنرستان هنرهای زیبای زنجان ، استاد‌ ؛ در هنرستان دستغیب گوهردشت ، مهندس ؛ و در شهیدستان کرج بعضا دکتر خطابم می‌کنند. غافل از آنکه من تنها و تنها به عنوان ساده و صمیمی معلم مفتخرم و از شنیدن سایر عناوین ناخرسند بوده و هر از گاهی از دوستانی که از سر لطف پیشوند دکتر، مهندس و استاد به اسمم گره می‌زنند خواهش می‌کنم از این کار به جد پرهیز نمایند.

 در این مرز و بوم تشخص از منظر عامه در عناوینی دکتر ، مهندس و استاد و... خلاصه می‌شود و متاسفانه این القاب و عناوین لقلقه زبانی ما شده و به صورت کیلویی به کسانی نسبت می‌دهیم که اکثرا شرایط اولیه احرازش را ندارند.

بدترین حالت آن است که عده‌ای فرصت‌طلب خود زمینه ذهنی مخاطبین را طراحی و چیدمان جلسات را چنان مهندسی می‌کنند که مخاطب در منگنه اخلاقی قرار گرفته و جرات نکند بدون این عناوین کذایی مخاطبشان را صدا بزند. جالب‌تر آنکه بیش از نیم میلیون دکترا در حال تدریس و پژوهش در دانشگاه‌های مختلف بوده و ما در تربیت دکتر و تولید پایان‌نامه‌های رنگارنگ و البته انتشار مقالات علمی یکه تازیم اما چرا در صحنه عمل از این همه مقالات علمی و دکترهای مدعی مستقر در دانشگاه‌های بعضا آبکی هیچ بخاری در راستای کاستن از مشکلات مملکت بر نمی‌خیزد!

البته نباید از پدیده مدرک فروشی و صندلی فروشی در برخی از دانشگاه‌ها غافل بود.

آسیب شناسی استفاده از عنوان دکتر در صدای معلم

 کیش شخصیتی و توهم دانایی

پدیده مذموم « خود دکتر خوانی » علاوه بر اینکه یک عارضه اجتماعی و چالش جدی فرهنگی است، در کنار آن حکایت از عقده حقارت و کیش شخصیتی داشته و معطوف به آرزوهای نارس و رویاهای نورس کودک درون ماست.

بعد از خوانش این مطلب سری به گروه‌هایی که در آن زیست مجازی داریم بزنیم که در آن عده‌ای خودشیفته در پروفایل خود درست یا نادرست پیشوند دکتر را به اسم مبارک منگنه کرده‌اند.

از دیگر سوی ما بعضا برای احترام ویژه به رؤسای « نخود مغزِ خود » که معمولا از پله‌های رانت سیاسی و جناحی پست‌های حساس را تصاحب کرده‌اند به صورت دیمی از القاب دکتر و مهندس استفاده کرده و رؤسا را به توهم دانایی و خودبزرگ پنداری عادت می‌دهیم.

این در حالیست که در دنیای متمدن شرط اصلی احراز پست‌های حساس سیاسی و بالای مدیریتی تجربیات قابل سنجش، توانایی حل مسئله و مدیریت بحران هاست.

آسیب شناسی استفاده از عنوان دکتر در صدای معلم

( دریاچه در حال مرگ ارومیه - بندر شرفخانه - آذر 1403 )

 

 دانشجویان پزشکی و عنوان دکتر

پسرم دانشجوی دکترای داروسازی در مرحله پایان‌نامه می‌باشد. وقتی ترم اول برای ثبت نامش اقدام می‌کردیم همه دانشجویان صفرکیلومتر همدیگر را با عنوان جعلی دکتر صدا می‌زدند. این سنت نامیمون در حوزه گروه‌های پزشکی از قدمتی چند ده ساله برخوردار است و مرسوم شده که دانشجویان پزشکی از همان سال اول تحصیل، خود و دوستانشان را دکتر می‌خوانند! و اگر کسی آنها را در جمعی دیگر این گونه صدا نزند، احتمالاً با گونه‌ای رفتار بدوی مواجه خواهد شد که نتیجه توافقی نانوشته میان این گروه‌هاست. در حالی که یک دانشجوی پزشکی پس از فارغ‌التحصیلی، پزشک عمومی و همسان با فوق لیسانس مدارج دانشگاهی است. ما بعضا برای احترام ویژه به رؤسای « نخود مغزِ خود » که معمولا از پله‌های رانت سیاسی و جناحی پست‌های حساس را تصاحب کرده‌اند به صورت دیمی از القاب دکتر و مهندس استفاده کرده و رؤسا را به توهم دانایی و خودبزرگ پنداری عادت می‌دهیم.

همین مشکل در رشته‌های غیرپزشکی هم وجود دارد که نشان می‌­دهد جهل نسبت به موضوع با نوعی منفعت‌طلبی جمعی در هم آمیخته و گروهی فرصت‌طلب را برانگیخته تا خود را در چارچوب همان توافق نانوشتۀ مبهم و بدون داشتن شرایط اولیه دکتر بخوانند.

آسیب شناسی استفاده از عنوان دکتر در صدای معلم

( دانشگاه تهران )

 

 دکتر یا دکترا

« دکترا، بالاترین مدرک و درجه علمی است که دانشگاه­‌ها (و نه اشخاص) به افراد اعطا می‌­کنند و طبق قوانین ثبت احوال برخی کشورها، به خصوص در دنیای غرب لقب رسمی شمرده می‌شود و دارنده این درجه می‌تواند آن را به شکل رسمی در شناسنامه خود ثبت کند. عنوان دکتر برای کسی است که درجات عالی علمی را پیموده و به بالاترین مراحل علمی در رشته ای خاص برسد مثل دکتر ادبیات، دکتر حقوق، دکتر فلسفه و غیره.

امروزه اتمام تحصیلات معیّن و نوشتن رسالۀ دکتری یا «تز» قابل قبول شرط لازم برای نیل به درجۀ دکتری است.

آسیب شناسی استفاده از عنوان دکتر در صدای معلم

 شرایط احراز عنوان "دکتر"

دانشگاهیان و افراد غیردانشگاهی نباید و نمی‌توانند دانشجوی دکترا را دکتر بخوانند. فارغ از این که دانشجو در چه مرحله‌ای از دوره به سر می‌برد، مادامی که مراحل زیر را به طور کامل و با موفقیت سپری نماید:

- گذراندن واحدهای درسی بین 25 تا 32 واحد درسی

- موفقیت در آزمون جامع دکتری

- تدوین پروپوزال

- تصویب پروپوزال در دپارتمان (گروه آموزشی)

- اجرای پژوهش

- تألیف متن رساله

- دفاع در حضور هیأت داوران و جلب نظر مثبت این هیأت نسبت به اصالت و کیفیت کار

 دکترای افتخاری

دکترای افتخاری بدون هیچ پیش‌شرط تحصیلاتی یا نوشتن رساله، از طرف دانشگاه‌ها به خاطر زحمات، پشتکار و غیره به اشخاص نمونه اعطاء می‌گردد. افتخاری بودن دکترا می‌باید که در مدارک، امضا و شناسه‌های دیگر دقیقاً مشخص شود. در این رابطه اغلب از مخفف .Dr. h. c (Dr. honoris causa) استفاده می‌شود.

مشخص نکردن دکترای افتخاری طبق قوانین مدنی هر کشوری جرم محسوب می‌شود.

به عنوان مثال سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران، به دلیل مطرح کردن طرح گفت و گوی تمدن‌ها موفق به اخذ دکترای افتخاری از دانشگاه تهران و دانشگاه سنت اندروز انگلستان و دانشگاه لیژ بلژیک شد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آسیب شناسی استفاده از عنوان دکتر در صدای معلم

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور