21 مهر ماه آغاز هفته خوش نویسی است حدود هفتاد سال پیش زنده یاد دکتر بیانی کلاسهای آموزش خوش نویسی نوین را تشکیل دادند و بدین صورت قدیمی ترین نهاد هنری غیر دولتی مردم نهاد شکل گرفت به افتخار این مهم ۲۱ مهرماه روز ملی خوش نویسی نام گذاری شده است.
این روز همزمان با کل کشور در کرج نیز به همت انجمن خوش نویسان البرز مراسم گرامی داشت روز و هفته خوش نویسی در محل این انجمن برگزار گردید.
در این مراسم ابتدا استاد مهری رئیس انجمن خوش نویسان البرز ضمن گرامیداشت هفته خوش نویسی افزود:
انجمن خوش نویسان ایران در سال ۱۳۲۹ به همت زنده یادان دکتر بیانی، برادران میرخانی و استاد بوذری تشکیل گردید و استاد امیرخانی نیم قرن انجمن را اداره نمود که همگی اهل البرز هستند .
در ۸ آبان ۶۸ انجمن خوش نویسان کرج نیز به همت استادان غلامرضا خلج ،رضا منوری و با حضور استاد امیرخانی امیرخانی تشکیل شد و به دلیل حضور موثر البرزی ها در شروع، توسعه و تثبیت این هنر ناب به نوعی می توان البرز را خاستگاه خوش نویسی معاصر ایران نامید و از مسئولین استان علی الخصوص مدیر کل میراث وگردشگری ثبت ملی این عنوان را برای استان البرز مطالبه نموده و از شهرداری کرج بازسازی ساختمان قدیمی انجمن خوش نویسان کرج را خواستار شدند.
در ادامه دکتر حسین عسگری البرز پژوه نامی سخنانی در خصوص پیشنه و تاریخچه خوش نویسی در البرز ارائه نموده افزود:
برخی از لوح های خطاطی که از مارال تپه ،تپه از یکی شهرستان نظرآباد به دست آمده اند بیش از ۶۰۰۰ سال قدمت دارند پس می توان قدمت خط در البرز را پیشتاز نامید وی ضمن اشاره به قرآن های کتابت شده در پای آبشار کرکبود طالقان افزود: اگر کاتبان را خوش نویس بنامیم بیش از ۲۵۰ خوش نویس ممتاز در پیشینه تاریخی البرز وجود دارند. میرزا بانو ماه شرف خان برغانی بانوی خوش نویس برجسته البرز می باشند.
دکتر عسگری مزیت البرز در خوش نویسی را در ایجاد سبکهای نوین و ترکیبی ذکر کرده گفت:
استاد امیرخانی با تلفیق شیوه کلهر و برادران میرخانی و صفوی به سبک شیوه ی جدید دست یافتند و با ایجاد سبکجدید مرزهای هنر خوش نویسی را درنوردیدند. همان طور که استاد مهری اشاره داشتند البرز می تواند خاستگاه خوش نویسی معاصر باشد .
در ادامه دکتر عمار ایزدیار عضو شورای شهر کرج نیز پشت تریبون رفته و در خصوص لزوم حمایت شورا و شهرداری از هنرمندان البرزی و توجه به هنر اصیل خوش نویسی سخنرانی نمودند.
دکتر عسگری نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی نیز حمایت از هنر اصیل خوش نویسی و جایگاه انجمن خوش نویسان در ترویج فرهنگ و هنر تاکید نمود .دکتر علیرضا رحیمی نایب رئیس شورای شهر کرج نیز از دیگر میهمانان و سخنرانان جلسه بود.
در این مراسم سارینا حیدریو غزال مهری از کودکان هنرمند به حافظ خوانی پرداختند سپس گروه موسیقی نیز با هنرنمایی خود شور و شعور جلسه را مضاعف نمود.
سخن آخر
یکی از مشکلات روزافزون در حوزه تعلیم و تربیت بد خطی مفرط و روزافزون دانش آموزان و معلمان می باشد . در کنار بد نویسی باید به غلط نویسی نیز اشاره کنیم. یکی از محاسن کلاس های مجازی ، آکواریومی کردن سیستم آموزشی بود .
برخی اوقات ، اشتباهات و خطاهای چندش آوری در پست های ارسالی دانش آموزان و نیز در نوشته همکاران دیده می شوند.
یعنی ما علاوه بر دور شدن از هنر ناب و اصیل خوش نویسی به تدریج دچار نوعی غلط نویسی املایی، انشایی و محتوایی شده ایم.
امیدواریم با مشارکت انجمن خوش نویسان کشور و همکاری معلم هنرمندانی چون استاد مهری (رییس انجمن خوش نویسان البرز واز دبیران اسبق شهیدستان کرج) بتوانیم قطار خارج شده از ریل خوش نویسی و درست نویسی را به مسیر اصلی و اصیل خود برگردانیم.
پایان گزارش/
چندسال از حادثه مدرسه شینآباد میگذرد و هنوز درد آن باقی است. این درد آن قدر جانسوز بود که درآن سالها، نه فقط اینکودکان مظلوم، بلکه تمام ملت ایران و حتی ملل دیگر دمبهدم این کودکان رنج کشیدند.
جامعه و مسئولانش می دانند که بچه های معصوم "شین آباد" در آتش بی تدبیری سوختند و متاسفانه کسی خویش را هم پاسخگو ندانست. همین ها! با بی خیالی از کنار مسایل و مشکلاتی که ممکن است به چنین حوادثی منجر شود، می گذرند و با امروز و فردا ها گفتن ها و گذراندن ها، ممکن است با چشم برهم زدنی، شین آبادی دیگر تکرار شود.
به قولی اگر به موقع بی خیال نمی شدیم و خبر می دادیم این اتفاق روی نمی داد.
به نظر می رسد در کشور ما کمتر از حوادث تجربه اندوزی کرده و هر تجربه تلخی را بارها تکرار می کنیم.
حادثه مدرسه زاهدان و دیگر حوادث بعد از شین آباد ، موید این بی خیالی بود و نشان داد فتیله این کابوس تلخ می تواند تلخ تر بیافریند.
و اما؛ هم اکنون، با از راه رسیدن سرما و محرومیت مدارسی از کشورمان ،خیزش و زبانه کشیدن این آتش های جانسوز، الاخص در مناطق محروم ، محتمل است.
نمونه آن ساختمان آموزشگاه دبیرستان و دبستان روستای حسن آباد سنجابی از توابع شهرستان دلفان لرستان، با جمعیت بالغ بر 80 دانش آموز معصوم روستایی ست که بر اثر نادانی پیمانکار وقت و عدم نظارت ناظرین یا چشم پوشی به عمد ، محل استقرار بخاری های گرمایشی، دقیقا در محل ورودی کلاس های درس بنا شده اند به سان هیولایی که بر در ورودی کلاس در کمین است و منتظر خدشه بر صورت کودکان محروم .
در شرایط عادی عبور دانش آموز از این کلاس های درس، به آسانی انجام نمی گیرد چه رسد به کوچکترین حادثه ای متاثر از این نابخردی که نه راه خروجی هست و نه راه ورودی به کلاس درس. هر چند هم اکنون جابه جایی و جانمایی و یا استفاده از سیستم های گرمایشی استاندارد راه حل مشکل است اما در این اوضاع اقتصادی از عهده مدرسه و کارکنانش برنخواهد آمد ....
این نمونه و هشداری است که مسئولین آموزش و پرورش، مدارس در معرض خطر را شناسایی و تدابیر لازم را به کار گیرند .
الان که بازگشایی مدارس در دستور کار است، اهمیت موضوع بیش از پیش جدی است.
مزید بر اطلاع و از سر ترس یا در رفع دغدغه، گفتیم تا مبادا عدم اطلاع رسانی، چنگ لاعلاج بر صورت زیبای فرزندان ما بیاندازد و توجیه بی تدبیری ها شود.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه گزارش/
امروز چهارشنبه 21 مهر نخستین نشست رسانه ای رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به مناسبت «هفته ملی کودک » به صورت حضوری با خبرنگاران در محل این سازمان برگزار گردید .
حسن روحانی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک که در جلسه 836 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است را در 26 اسفند 1399 ابلاغ کرد که بر اساس آن، سازمان مذکور برای تربیت دوره کودکی(0-6 سال) با تمرکز روی خانواده برای آمادهسازی کودکان در ورود به نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور برنامه ریزی و اقدام خواهد داشت که این دوره جزء دوران تعلیم و تربیت رسمی آموزش و پرورش نیست.
این نشست که به صورت حضوری برگزار می شد با اسقبال قابل توجه خبرنگاران رو به رو شد هر چند فضای کوچک سالن پاسخ گوی این تعداد از نمایندگان رسانه ها نبود .
علیرضا حاجیان زاده با اشاره به اهداف و وظایف این سازمان گفت که امسال برای هفته ملی کودک شعاری انتخاب شده است که عنوان آن " حال خوش کودکی ، رنگ خوش زندگی " می باشد .
وی ادامه داد که کودکان عامل مهم حال خوش زندگی در میان مردم هستند . صدای بازی و نشاط امیدبخش خواهد بود و نمایان گر یک جریان زنده در جریان زندگی خواهد بود .
کودکان با بازی زنده هستند ، با بازی زندگی می کنند . زندگی کودکان بازی است .
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد که انتظار ما از کودکان یک رفتار بزرگسالانه نباشد . خوشحال نباشیم اگر رفتار یک کودک رفتار بزرگسالانه است .
کودک باید کودکی کند و ما هم باید این را بپذیریم و حمایت کنیم .
« سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک » برای تقویت " این صدای خوش کودکی " و تداوم " رنگ خوش زندگی " برنامه ریزی هایی دارد و به زودی برنامه سالانه این سازمان مربوط به سال 1401 و برنامه پنج ساله سازمان اعلام خواهد شد و بر اساس یک نقشه راه و یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت حرکت خواهیم کرد که در این برنامه شنیدن صدای کودکان و گفتن از کودکان و درباره کودکان به عنوان گفتمان رایج کشور به جریان خواهد افتاد .
در این نشست خبرنگاران پرسش های خود را مطرح کردند .
با آن که وقت کافی برای طرح پرسش خبرنگاران می رسید ، مطابق معمول و قانون نانوشته در وزارت آموزش و پرورش مجری جلسه و مسئول روابط عمومی تاکید می کرد که هر خبرنگار مجاز به طرح یک پرسش است اما این مسئول هماهنگ کننده زمانی که پرسش های آقای ذوالفقاری – خبرنگار صدا و سیما - به درازا کشید و حتی به صورت خاطره گویی درآمد سکوت اختیار کرد و البته با اعتراض مدیر صدای معلم مجبور شد که تذکری به ایشان بدهد . ایشان در ابتدای جلسه از خبرنگاران به جهت حضور و انعکاس محتوای این نشست تشکر کرد و از صدا و سیما به صورت " ویژه " نام برد .
مدیر صدای معلم هم پرسش های خود را مطرح کرد .
« علی پورسلیمان » گفت :
من از شما به جهت برگزاری این نشست تشکر می کنم اما لازم است مقدمه ای بگویم .
قبلا و به کرات این موضوع به آن اشاره شده است .
سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است .
چرا این شورا نباید در طول دوران فعالیت خود با رسانه ها و خبرنگاران نشست بگذارد ؟
چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید در برابر عملکرد خود به « حوزه عمومی » و « افکار عمومی » پاسخ گو باشد ؟
فرق این نهاد با بقیه در چیست ؟
این نهاد " پشت درهای بسته " موضوعات را تصویب می کنند . شما هم " مجری " می شوید . آن ها که به کسی پاسخ گو نیستند و شما باید جواب بدهید .
برخی از سوالات من درحوزه کاری شما و اما خارج از اختیارات شماست .
شما بگویید از چه کسی باید بپرسیم ؟
البته آن زمانی هم که شما در ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش مسئولیت داشتید ، » صدای معلم » در چند گزارش از این ستاد خواست تا در برابر عملکرد خودپاسخ گو باشد .
شاید هم به گوش شما نرسید ...
مشروح این پرسش و پاسخ در صدای معلم منتشر خواهد گردید .
پایان گزارش/
گروه اخبار/
علیرضا رحمتی دکتر معلمی است که روح و روانش بصورت تجربی و علمی با ورزش عجین شده است. وی دانشآموخته دکترای تربیت بدنی، پیشکسوت کشتی، خوش برخورد و انرژیک و در کنار آن فردی با پشتکار بالا و مردمدار است.
رحمتی در انتخابات شهریور ماه موفق شد علی رغم حضور کاندیداهای قدر دیگر، رای و نظر قاطبه مخاطبانش را برای تصدیگری مسئولیت سنگین ورزشهای همگانی استان البرز جلب نماید.
برای تبریک انتخابش به همراه دکتر آقابالی و استاد توسلی در دفتر کارش حاضر میشویم. پس از تعارفات رایج رحمتی با شور و حرارت تمام در خصوص "چند و چون" و "کم و کیف" ورزشهای همگانی صحبت میکند و برنامههایش را در سه سطح کوتاه مدت، میانمدت و استراتژیک برای ترویج، تثبیت و توسعه ورزشهای همگانی استان البرز تشریح مینماید.
رحمتی میافزاید: ورزش همگانی پرداختن عامه مردم به ورزش حتی در زمانی کوتاه با توجه به امکانات موجود و شرایط افراد است. این ورزشها شامل ورزشهایی از جمله پیادهروی، دوچرخهسواری، کوه پیمایی، دوهای عمومی و ورزشهای بومی و محلی است.
وی بر ضرورت جدی گرفته شدن ورزش در مراسم صبحگاهی مدارس صحه گذاشته میافزاید: در دوره پسا کرونا آماده توسعه، تشویق و ترویج ورزشهای همگانی در کف مدارس هستیم.
پیشینه ورزش های همگانی
"در کشور ما ورزش همگانی از سال 1358 تحت عنوان ورزش محلات آغاز و در سال 1362 به صورت قانونی تحت عنوان جهاد تربیت بدنی رسمیت یافت و رشد و گسترش آن به عنوان اولین وظیفه قانونی کلیه رسانههای ورزشی به ورزش قهرمانی تاکنون پژوهش جامعی در مورد وضعیت ورزش همگانی ایران انجام نگرفته است.
هرچند ورزش همگانی یک عامل اساسی در تأمین سلامتی و کیفیت زندگی افراد جامعه میباشد، ولی مردم بر اساس فرهنگ و نگرش، باورها و همچنین با توجه به ویژگیهای فردی (سن، جنس، شغل) و وضعیت مادی خود در ورزش همگانی شرکت میکنند.
فدراسیون ورزشهای همگانی جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد امکانات و بستر مناسب به منظور ایجاد نشاط و شادابی در مردم و به دنبال آن بالا برد سطح مهارتها در سال 1371 براساس اساسنامه فدراسیونها تشکیل شد. این فدراسیون در جهان به نام مخفف TAFISA و در آسیا به نام مخفف ASFA فعالیت مینماید."
ورزش برای همه
"فدراسیون ورزش همگانی با شعار ورزش برای همه، سعی در نزدیک کردن مردم به ورزش دارد، به گونهای که معتقد است با توجه به سلیقه و علاقه مردم، هر کس، هرکجا، هر وقت با هر بودجه بتواند ورزش کند. یعنی مردم با کمترین امکانات و هزینه به سمت ورزش روی بیاورند و نیز در این راه تلاش نمایند تا با همکاری سایر سازمانها و ارگانها از جمله صدا و سیما و وزارت کشور و شهرداریها بستری مناسب برای ورزش آماده سازد و به این منظور از طریق تبلیغات در صدا و سیما و رسانههای گروهی برای آگاهی مردم به امر ورزش ایجاد انگیزه از طریق برگزاری جشنوارهها، مسابقات، سمینارها، کنگرهها و برگزاری کلاسهای آموزشی، تهیه تجهیزات مورد نیاز مثل استقرار میزهای سیمانی تنیس روی میز، میزهای شطرنج در اماکن عمومی و ایجاد امکانات و آماده کردن زمین و وسایل ورزشی در اماکن عمومی ( برای بسکتبال، والیبال، اسکیت و…) و تهیه پوستر، بروشور، کتاب، لباس و توزیع آنها در بین مردم سعی در گسترش ورزش و در نتیجه تندرستی و سلامتی در بین جامعه شود."
ورزشهای همگانی و مشارکت اجتماعی
"ورزشهای همگانی یکی از بهترین و مهمترین مواردی است که طی آن میتوان از برنامههای جمعی و مشارکت اجتماعی برای بهبود فضای جامعه بهره گرفت. بهبود روحیه جمعی و حفظ نشاط جامعه از جمله مواردی است که در سایه ورزشهای همگانی تا حدود زیادی برآورده خواهد شد.
دوهای همگانی که با مشارکت گروهی مردم صورت میگیرد در پرتو اهدافی که در ورای آن تعریف میشود میتواند به ارتقای روحیه انسانی در میان اقشار مختلف جامعه کمک شایان توجهی نماید.
ساختار جوامع کنونی به گونهای است که با هرچه ماشینیتر شدن شهرها و حتی روستاها، فعالیت فیزیکی افراد به طور فزایندهای رو به کاهش رفته است بنابراین ضرورت برگزاری ورزشهای همگانی اعم از دوهای دسته جمعی، کوهپیمایی، پیادهروی، دوچرخهسواری و ... هر روز بیشتر احساس میشود."
ورزش همگانی و وحدت روحی جامعه
"چنین به نظر میرسد که طی سالهای اخیر ورزش های همگانی با اقبال عمومی بیشتری نیز همراه بودهاند. به همین لحاظ برگزاری ورزشهای همگانی خود به نوعی وحدت روحی در جامعه منجر خواهد شد.
با توجه به اهمیتی که ورزشهای همگانی در جوامع امروزی دارند امید آن میرود که فدراسیون ورزشهای همگانی کشور چه در سطح ملی و چه در سطح استانها فعالیتهای مفید و سازندهای در راستای برگزاری این ورزشها صورت دهد تا گامی استوارتر در جهت بازگرداندن نشاط جمعی به جوامع به ویژه جوامع شهری بردارد."
پایان گزارش/
همه این روزها دنبال "حال خوب" می گردند. گویا حال خوب سواره است و ما پیاده و در غیبت طولانی مدتش اصلا فراموش کرده ایم اگر حالمان خوب بود چگونه بودیم.
عده ای می گویند اگر حال زن خانه خوب باشد حال اعضای خانواده خوب می شود و به همان نسبت حال جامعه . . .
عده ای دیگر می گویند حال معیشت مردم خوب نیست و حال خوب با معیشت خوب می آید و با معیشت بد می رود.
عده ای دیگر می گویند اگر حال خوب به معیشت وابسته است چرا پای درد ودل قشر مرفه هم که می نشینی از حال خرابشان برای تو می گویند.
گروهی با نگاه های کلان تر می گویند حال سیاست و حکومت و عدات و آزادی خراب است که مردم حال خوب را تجربه نمی کنند.
و گروهی دیگر می گویند حال مدارس را خوب کنید تا حال جامعه خوب شود.
من می گویم همه درست می گویند.
حال خوب یک احساس رضایت عمیق درونی است که وابسته به بسیاری عوامل است. از زن خانه بگیر تا رئیس جمهور مملکت همه می توانند حال تو را خوب یا بد کنند. از معلمت تا کارفرمایت . . . از رئیست تا فرزندت . . .
ولی رابرت الکس جانسون در کتاب "زندگی نزیسته ات را زندگی کن" روایت دیگری از حال خوب و بد دارد. روایت او اگرچه یک رویکرد روانشناختی به قضیه دارد ولی با خوانش دیگر و با محوریت مفهوم "آزادی" .
الکس جانسون ، علت حال بد انسانها را قید و بندهایی می داند که از جانب خانواده و فرهنگ به انسان ها تحمیل می شوند و قسمتی از تمناها، نیازها، آرزوها، توانمندی ها و استعدادهای انسان ها را در نیمه پنهان زندگی شان به بند می کشد.
جانسون، نام این نیمه پنهان را "زندگی نزیسته" می گذارد. قسمتی از وجودمان که نسبت به حضورش نا آگاهیم و در میانه راه زندگی و پس از سی سالگی و همزمان با برداشته شدن فشارهای خانواده و کم رنگ جلوه گر شدن تحمیلات فرهنگ، ناگهان در قالب یک بحران عمیق در زندگی تجربه اش می کنیم که خودمان به این بحران می گوییم : "حال بد" و روانشناسان از آن تحت عنوان بحران میانسالی نام می برند.
کشمکشی غریب برای رهایی از زندانی غریب تر که در سالهای طولانی گذشته با ظاهری به صلاح ولی باطنی ویرانگر، در قالب عشق مادری و محبت پدری و صلاحدید فرهنگ و جامعه و سنت بر پیکر نحیف روانمان تحمیل شده است و اگر بر ماهیت آن نیمه پنهان اشراف نداشته باشیم و از محتویاتش آگاه نشویم "حال بد" تا پایان زندگی بر روح و روانمان سایه ای تاریک خواهد انداخت.
کانال خرد و بینش
گروه اخبار/
پایگاه جمع اطلاع رسانی ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش نوشت : ( این جا )
وبینار سراسری کشوری توسط اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در شبکه شاد برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ابتدا، آغاز سال تحصیلی را به همکاران خود معلمین، مربیان، دبیران و هر کسی که در دنیای تعلیم و تربیت مشغول است تبریک گفت.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، ضمن توصیف خاطره ای از مرجع بزرگ شیعه مرحوم آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی ( ره ) گفت: زمانی که از ایشان پرسیدم با اینکه می توانستم فقیه شوم، آیا خسارت کرده ام که به جای آن معلم شده ام؟ فرمودند: اگر فقیه شوی مثل من خواهی شد اما اگر معلم بمانی مانند هشام می شوی ، جوانی بوده که در زمان امام صادق (ع) به گونه ای حرف می زد ، نسل نو را تربیت و جذب او شده بودند، بنابراین اگر معلم شوی و نسل نو را دریابی، امام زمان(ع) راضی تر خواهد بود .
رئیس ستاد اقامه نماز کشور معلمی را مهندسی انسان سازی توصیف کرد و گفت؛ معلم کار پنج گروه مهندسی را انجام می دهد همان طورکه برای ساخت ماشین ؛ پنج گروه کارهایی مانند کشف معدن، استخراج مواد، ذوب مواد معدنی، قطعه سازی و مونتاژ انجام می دهند.
یک معلم به تنهایی باید کار پنج گروه مهندسی را انجام دهد یعنی می بایست ظرفیت و استعداد دانش آموز را کشف کند، استخراج نماید، آنها را با علم، بیان و عمل، بار آورده و عاشق کند و در نهایت انسان های تربیت شده را به یکدیگر متصل نماید تا جامعه اسلامی ایجاد کند.
استاد قرائتی همچنین با توصیه هایی به معلمین بیان کرد: نباید موضوعات مادی را سر فصل کار مقدس معلمی قرار دهیم گرچه طبیعی است که لازمه زندگی امرار و معاش است ، ولی مهم نیت در انجام امور می باشد مثلا ما روزانه از اکسیژن استفاده می کنیم ،اما هیچ کس با نیت اکسیژن جایی نمیرود !
حجت الاسلام قرائتی گفت: همه شغل ها با جمادات سر و کار دارند اما معلمین با انسان و مغز آنها . نباید خود را فارغ التحصیل بدانیم چرا که حتی با وجود۵۰ درس و مدرک کارشناسی و دکترا ،امکان فراگیری کامل علم نیست و پیشنهاد می کنم کتاب هایی را مطالعه کنید که نویسنده آنها حداقل ۳۰۰ کتاب خوانده باشند.
وی با تاکید بر گفت و گوی چهره به چهره گفت: گاهی سخن چهره به چهره اثرش بیشتر از سخنرانی عمومی است.
مربیان ما باید شماره تلفن یک کارشناس اسلامی را داشته باشند تا موقع نیاز یا پیش امد سوال رفع، حاجت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، به آیاتی از قرآن کریم که صفت معلم را رحمت معرفی می کند اشاره کرد و گفت: معلم باید مهربان باشد، قدرت تمثیل داشته باشد، همچنین مدارس باید برنامه های خود را بر اساس نشاط بچه ها تنظیم کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان در رابطه با فرهنگ سازی و آموزش نماز در مدارس خاطر نشان کرد: احترام به دعوت خدا و اذان را حفظ کنید، حتی اگر شرایط اقامه نماز را ندارید . یک دقیقه سکوت را در وقت اذان رعایت کنید و با اجرای برنامه هایی مانند، تشکیل کلاس در مساجد، تشویق دانش آموزان به اقامه اذان با اهدای جوایز و نمره، آنها را با خداوند و سنن پیامبر آشنا کنید.
پایان پیام/