گروه اخبار /
چرا بالش های ما که در گذشته دادگاه های خانگی بودند و تا سرمان روی بالش می رفت اعمال ما را به قضاوت می نشستند و در آنچه در طول روز انجام داده بودیم دقیق می شدند دیگر آن حالت امر و نهی پیشین را ندارند؟
گروه اخبار /
یک معلم با ارسال نامه ای به سخن معلم خواهان طرح مطالبات و صدای اعتراض معلمان از زبان فرزند استاد شهید مطهری در مجلس شورای اسلامی گردید .
گروه اخبار /
رأی دیوان عدالت اداری در مورد پرداخت فوقالعاده ویژه به معلمان : رأی شماره ۷۲۹ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع پرداخت فوقالعاده ویژه به معلمان منوط به اشتغال به تدریس تمام وقت میباشد. شماره هـ/۹۲/۹۳۲ 8 / 11 / 1392
تاریخ دادنامه : ۲۳/۱۰/۱۳۹۲ شماره دادنامه: ۷۲۹ کلاسه پرونده : ۹۲/۹۳۲
گروه اخبار /
پس از اقدام اقدام سخیف و غیرحرفه ای روزنامه همشهری در انتشار کاریکاتور معلم در آستانه هفته معلم و اطلاعیه ناقص ( عذر بدتر از گناه ) آن ، برخی از معلمان در اقدامی ابتکاری با بالش در محل کار خود حاضر شدند .
گروه اخبار /
وزير آموزش و پرورش، گفت: طرح رتبه بندي معلمان اقدام مهم و ارزشمندي براي ارتقاي کيفيت بخشي آموزش است.
همین سیاست مدارانی که اکنون صدای آموزگاران را نمی شنوند ؛ فردا صدای هنرمندان و روزنامه نگاران و خبرنگاران را نمی شنوند!
می دانی چرا تیراژکتاب کمتر از 500 نسخه و تیراژ مطبوعات به 5000 نسخه رسیده است ؛ چون در این جامعه فرهنگ جایگاهی ندارد و فرهنگیان و فرهنگ سازان از فقیرترین اقشار جامعه اند. حتما علت را می دانی؟
چون فرهنگ جایگاهی ندارد!
چون فرهنگیان له شده اند و مورد تبیعض واقع گرده اند! راستی ارج و قربی داشته باشی پس چرا...؟
هنوز فراموش نکرده ایم که به خاطر یک مساله صنفی در اسفند ماه سال 85 صدها معلم در یک روز بازداشت شدند و عکس العمل وزیر وقت سکوت و حتی همراهی با برخورد کنندگان نسبت به معلمان بود !
هنوز از یاد نبرده ایم که در دولت های نهم و دهم یک معلم جرات انتقاد و یا اعتراض را نداشت و در صورت مبادرت به آن بلافاصله سر و کارش با حراست ، هیات های تخلفات اداری و ... می افتاد .
با وجود اعتراضات دامنه دار جامعه فرهنگیان و معلمان که البته به حق و سرفصل مشترک آن اعتراض به مساله " تبعیض " است ، خوشبختانه دولت تدبیر و امید تاکنون رویکردی صبورانه و مدبرانه نسبت به این اعتراضات معلمان داشته است و این موجب خوشحالی و قدردانی است .
" گروه سایت سخن معلم " از برخوردهای منطقی حراست ها ، هیات های تخلفات اداری و نیز برخوردهای همدلانه برخی از مسئولان ادارات در سراسر کشور با این اعتراضات در این مدت تشکر و قدردانی می کند و امیدواریم که در آینده نیز گفته وزیر محترم آموزش و پرورش مبنی بر تثیبت و نهادینه شدن « امنیت فرهنگی » به جای « فرهنگ امنیتی » جامه ی عمل پوشانده شود .
به نظر می رسد برخی جریان ها و رسانه ها در آستانه هفته معلم قصد شعله ور تر کردن اعتراضات را دارند . آنان از یک سو بدون در نظر گرفتن عوامل موجده این اعتراضات ، آن را هدایت شده توسط برخی عوامل و... می خوانند اما در سوی دیگر با برخی اقدامات مبهم و حتی مشکوک در تنور این اعتراضات می دمند که نمونه اخیر آن انتشار کاریکاتور موهن روزنامه همشهری در آستانه هفته معلم است .
این عمل از نظر ما امری محکوم و غیراخلاقی است و نیازمند عذرخواهی بدون قید و شرط مسئولان این روزنامه و دل جویی از فرهنگیان و معلمان گرامی می باشد .
این گونه تحرکات در تضاد آشکار با پیام اعلام شده مبنی بر " همدلی و هم زبانی " از سوی رهبر معظم انقلاب است و فرهنگیان و معلمان خود به این گونه مسائل آگاه بوده و با متانت و درایت مطالبات خویش را از مجاری قانونی پی گیری خواهند نمود و امیدواریم که مسئولان محترم نیز پاسخگوی این اعتراضات برحق و قانونی باشند .
از تشکل های فرهنگیان و معلمان نیز انتظار می رود که با تحلیل شرایط در یک فرآیند پیوسته ، جامع نگر و کم هزینه و دوری گزیدن از هر گونه عوام فریبی ،شتاب زدگی و لحاظ کردن واقع بینی ، پی گیر مطالبات برحق و خواسته های قانونی معلمان تا حصول نتیجه باشند .
« گروه سایت سخن معلم » انتظار دارد تا مسئولان و دست اندرکاران با فراهم آوردن هر چه سریع تر مقدمات آزادی آقای علیرضا هاشمی ، دبیر کل سازمان معلمان ایران ، آرامش و امنیت را به خانواده محترم ایشان همچنین جامعه بزرگ و فهیم فرهنگیان برگردانند .
پایان پیام /
گروه اخبار /
انجمن اسلامی معلمان اردبیل طی نامه ای به روزنامه همشهری که یک نسخه از آن برای سخن معلم ارسال گردیده است ، نسبت به انتشار کاریکاتور موهن اعتراض کرد .
متن این نامه به شرح زیر است
سال هاست كه فرهنگيان در تلاش براى اثبات " پايين بودن حقوق و دستمزد و پيگيرى قانونى و اجتماعى " اين مقوله مى باشند ، ولى متاسفانه عليرغم قول و قرارهاى بسيار توسط دست اندركاران ، هيچ گونه موفقيت خاصى به دست نياورده و تا حدودى نيز منجر به " نافرمانى مدنى" و دستگيرى برخى از آنان گرديده كه در اين برهه تاريخى از زمان كار پسنديده و درستى نبوده و از طرفى فرهنگيان خود صاحبان اصلى اين انقلاب كه با خون شهدا و خصوصا شهداى فرهنگى رنگين گرديده مى باشند و نبايد مقابل آن بايستند.
از طرفى دولت ها و اولياى امور در هر برهه از زمان با دلايل منطقى و گاهى نيز غير منطقى و تبعيض گونه از پرداختن به " مطالبات به حق اين قشر فرهيخته " سرباززده و علت آن را زيادى اين قشر محترم و يا كسرى بودجه و يا حتى تحريم هاى اقتصادى دانسته و در نهايت " روز به روز دريغ از ديروز" .
هر ساله در روز يا به عبارتى "هفته معلم " هريك از مسئولين براى اينكه حرفى زده باشند ، به نوبه خود پس از اعلام اينكه " معلمى شغل انبياء است" و معلمين بايد همچون انبياء رياضت بكشند ، از پرداختن به حقوق اصلى آنها سر باز زده و يا با اعلام تصميمات ابن الوقت و " وعده هاى سرخرمن " تا سال ديگر و روز معلمى ديگر مشغول امورات خود مى گردند.
پرداختن به دلايل اين موضوعات مطروحه ، در برهه هاى گذشته نشان از آن دارد كه شايد برخى مواقع مسئولين هم راه و چاره اى ندارند و ناتوانى از پرداختن به مطالبات اين عزيزان ؛ به دلايل تا حدودى منطقى ناچارا با بيان اين وعده ها ، به جاى" صادق بودن " و " بيان حقايق اقتصادى كشور" و در خواست گذشت و ايثار از اين عزيزان و برآورده نمودن خواسته هاى آنان از راه هاى منطقى و قانونى و يا برنامه ريزى جهت كاستن از آلام اين عزيزان از راه هاى سفسطه آميز و يا مايوس كننده و گاهى نيز با توهين به شان و شخصيت اين بزرگان سعى در فرار از واقعيت ها داشته و دارند.
لذا به نظر مى رسد پيدا كردن يك راه حل ميانه كه هم منجر به احقاق حقوق فرهنگيان بزرگوار و خروج آنان از دايره " شرمندگى خانواده و فرزندان" و رسيدن به شان اجتماعى و اقتصادى و پرهيز از كارهاى اقتصادى كه خلاف شان معلمى مى باشد ، از واجبات بوده و از هرز رفتن اهداف فرهنگيان از يك خواسته صنفى و اجتماعى به "نافرمانى مدنى " كه به نظر كارى ناصحيح از طرف صاحبان اصلى انقلاب و قرار گرفتن در جهت اهداف بيگانه باشد، جلوگيرى مى نمايد.
لذا به نظر مى آيد با توجه به ناتوانى مسئولين از بر آورده نمودن خواسته ها به هر دليل منطقى و يا غير منطقى بايد فرهنگيان خود به دنبال راه چاره اى بوده و همان گونه كه سخت ترين معادلات رياضى و علمى را در كلاس هاى درس حل مى نمايند ، اين مورد پيچيده و تا حدودى لاينحل را نيز با تكيه بر صداقت و تيز هوشى اين قشر محترم حل نمايند و با " تشكيل كانون هاى صنفى و قانونى " و تشكيل " كانون هاى اقتصادى " راه حل هايى را در جهت در آمدزايى اين وزارتخانه و هزينه نمودن آن براى برطرف نمودن تنگناهاى اقتصادى و خروج از وابستگى اقتصادى به بودجه هاى دولتى كه منجر به پايين آمدن شان معلمين و قرار گرفتن دست آنان در جيب دولتى كه هر روز ترفندى براى نشان دادن ناتوانى اقتصادى براى پرداخت مطالبات عزيزان فرهنگى به كار برده و مى برد و در پايان هم از زياد بودن آنان ابراز تاسف مى نمايند ، به دست مى آورند .
" خودكفايى اقتصادى و اجتماعى فرهنگيان " ، از بزرگترين را هكارهايى است كه موجب نجات اين عزيزان از ورطه اى كه به دام آن افتاده اند و منجر به زير سوال رفتن شان و منزلت آنان گرديده خواهد شد و مصداق آنرا در "روزهاى معلم" كه هرساله منجر به " افت منزلت معلمين " گرديده و آخرين مورد آن نيز " چاپ كاريكاتور سخيف " در روزنامه " همشهرى " كه متاسفانه با هزاربار عذر خواهى هم جبران نمى شود ، مى بينيم .
طرح اين مو ضوع ، ميان انديشمندان فرهنگى و اقتصادى و پيدا كردن راه حل هاى اساسى براى اين مهم ، كارى نه چندان سخت و دور از دسترس بوده و نياز به تلاش و وحدت صنفى اين قشر فرهيخته و محترم دارد .
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید