صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار / با وجود اینکه بسیاری از معلمان نسبت به ارایه خدمات بیمه درمانی خود از جمله نداشتن کمک هزینه دندانپزشکی معترض هستند، قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان برای دومین سال متوالی با آتیه‌سازان حافظ در حالی به امضاء رسید که معلمان نسبت به نحوه نظر سنجی آموزش‌ و‌ پرورش برای انتخاب بسته شماره 2 معترض بودند.

منتشرشده در اقتصاد
سه شنبه, 11 خرداد 1394 16:28

لزوم افزایش ساعت زنگ ورزش مدارس

زنگ ورزش مدارس امروزه اکثر دانش آموزان از اضافه وزن رنج می برند. دلیل این امر چیست؟

سن ابتلا به دیابت کاهش یافته است و دانش آموزان دچار فقر حرکتی شده اند.این موضوع حساسیت خانواده ها و مسئولان آموزش و پرورش را می طلبد و لزوم تهیه برنامه های توجیهی والدین از طریق رسانه ملی (متاسفانه بر خلاف بخشنامه وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت فروش نوشابه، چیپس، پفک و سایر اقلام مضر در مدارس، این خوراکی ها در رسانه تبلیغ می شوند!) و درج مطالب هشدار دهنده در سایر رسانه ها و همچنین سایت های اینترنتی به شدت احساس می شود.
برخی دلایل بی تحرکی و در نتیجه چاقی دانش آموزان (در دختران آمار چاقی بالاتر است) عبارتند از:

1- نخوردن صبحانه به دلیل بیدار ماندن زیاد در شب و دنبال کردن برنامه های پر بیننده مانند برنامه نود و مشاهده بازی فوتبال یا سریال های ماهواره ای که متاسفانه برخی اوقات با همراهی همه اعضای خانواده مشاهده می شود، باعث کمبود خواب و دیر بیدار شدن دانش آموزان شده و فرصت کافی برای خوردن صبحانه را نداشته یا اشتهای خوردن صبحانه را ندارند. در نتیجه در مدرسه، به خوردن فست فودها و مواد غذایی با ارزش پایین روی می آورند.

 در این زمینه ، خانواده ها باید مسئولیت پذیری بیشتری از خود نشان داده و یکی از برنامه های  اصلی انجمن اولیاء و مربیان در مدرسه  و نیز  رسانه ملی باید اصلاح عادات و الگوهای رفتاری و زندگی خانواده ها از طریق برقراری دیالوگ و اقناع باشد .

2- یاد قدیم ها به خیر که بچه ها هنگام آمدن از مدرسه به خانه، برای ورزش بعد از ظهر یا روز های تعطیل با هم برنامه ریزی می کردند و خانواده ها هم مشوق آنها بودند ؛ هم درس می خواندند و هم ورزش می کردند.

ولی امروزه به دلیل مشکلات اجتماعی و خطراتی که بچه ها را تهدید می کند،اکثر خانواده ها ترجیح می دهند به جای ورزش کردن بیرون از خانه، برای بچه هایشان تلفن همراه، ایکس باکس، رایانه و... بخرند که باعث تشدید فقر حرکتی آنان می شود.

کم نیستند دانش آموزانی  که از خانه به مدرسه و بالعکس آن هم با سرویس مدرسه رفت و آمد می کنند و هیچ گونه تحرکی ندارند.

3- تعطیلی پنجشنبه ها، هر چند برای جلب رضایت معلمان ابتدایی و مسافرت آخر هفته پولداران به شمال کشور بسیار خوشایند است ولی متاسفانه به جای برنامه ریزی برای درس خواندن دانش آموزان و پر شدن اوقات فراغت توسط مدرسه،باعث زیاد خوابیدن بچه ها در آخر هفته شده و هم بر افت تحصیلی دانش آموزان تاثیر زیادی داشته است.

4- زیاد بودن ساعات همه دروس الی ساعت ورزش! هفته ای یک ساعت زنگ ورزش برای دانش آموزان پر انرژی و بالغ؟

با توجه به موارد ذکر شده در فوق چرا نباید دانش آموزان حداقل در مدرسه ورزش بیشتری داشته باشند ؟

آیا منظور از تحصیل، یاد گیری یک مشت محفوظات در حافظه کوتاه مدت است که آن هم در صورت عدم تکرار دچار فراموشی خواهد شد؟در ضمن توجه به ورزش در مدارس، زمینه استعداد یابی و جذب در سطح ورزش ملی را فراهم خواهد کرد .

در پایان نتیجه گیری می کنم که ساعت زنگ ورزش در مدارس باید با حذف یا کاهش ساعت برخی دروس افزایش یابد و شرایط بهتری از طرف خانواده ها برای تحرک بدنی دانش آموزان در ایام تعطیلات مخصوصا تابستان فراهم گردد .


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

دانشگاه آزاد اسلامی  گروه اخبار /

 معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی، سید محمد ابریشمی نیا با بیان اینکه پرداخت حق تخصص کارکنان از نیمه دوم سال اجرایی می شود، گفت: اجرای این طرح در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قطعاً نیازمند تأمین منابع مالی است، این در حالی است که برخی واحدها در پرداخت حقوق ماهانه کارکنان خود با مشکل روبرو هستند اما اگر واحدی توانایی پرداخت آن را داشته باشد، می‌تواند اعلام آمادگی کند.

وی گفت: طبق تصمیم اخذ شده در شورای دانشگاه، مقرر شد این طرح با شرایطی خاص شامل همه کارمندان شود. از آنجایی که شرط ورود به تمامی پست‌های سازمانی داشتن مدرک کارشناسی و مرتبط است، بنابراین حق تخصص به تمامی کارکنان تعلق می‌گیرد. از آنجایی که تجربه نیز برای ما مهم است، به کارکنان با مدرک کاردانی با دارا بودن ۵ سال سابقه کار نیز حق تخصص تعلق می‌گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر کارکنانی که از گذشته، سقف مبلغ حق تخصص را دریافت می‌کردند، افزایش سالانه حقوق تا زمانی که حقوقشان هم­سطح سایر کارکنان شود، اعمال نخواهد شد.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: حق تخصص، بر اساس ۵۰درصد از مجموع سه آیتم حقوق مبنا، فوق‌العاده شغل و سنوات محاسبه خواهد شد.

وی با اشاره تدوین آیین‌نامه جامع استخدام اعضای غیر هیأت علمی، گفت: در این آیین‌نامه سعی شده مواردی مانند ‌نحوه جذب و استخدام، نحوه ارتقا و ترفیع، نحوه مرخصی‌ها، نحوه مأموریت‌ها و موارد دیگر لحاظ شود. متأسفانه در گذشته کارکنانی با تخصص غیرمرتبط با یک پست، جذب شده‌اند که حل این مشکل به راحتی امکان پذیر نیست، اما با تغییرات پستی و به مرور در حال رفع آن هستیم.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی

دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

قانون جامع ايثارگران

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی
سه شنبه, 11 خرداد 1394 05:58

دردنامه ای از یک معلم بازنشسته

مشکلات معلمان بازنشسته به نام خالق زیبایی ها

یر آنکه کنار تخته فرسود سلام

خود سوخت ولی روشنی افروخت سلام

بر موی سپید و تن افتاده زتاب بر دست و بر انگشت گچ آلود سلام

بنده فرهنگی بازنشسته هستم . دردم درد جامعه معلمین کشور است و هدفم نقد است و گفتن حرف هایی که شاید به طور طبیعی فرصت گفتن و فریاد زدنش را پیدا نکرده ام  .

در اینجا می خواهم بگویم و بنویسم که شاید گوش شنوا و چشم بینایی باشد ، شاید نقدم کمی تلخ باشد ولی می تواند با داشتن مزه ای تلخ برای بخش های غبار آلود و بیمار نظام آموزشی کشور و جامعه شفا بخش باشد و بنده هیچ گونه قصد تخریب کسی یا گروهی را ندارم ولی رسالت معلمی ام ایجاب می کند که واقعیت های موجود و دردهای جامعه معلمین کشور را بیان کنم .

به نظر بنده ، بازنشستگان فرهنگی به مثابه آیینه و تاریخ فرهنگ یک کشور محسوب می گردند ، معلمی که سی سال از بهترین دوران عمر گرانبهایش را در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات آموزشی و در بدترین شرایط نابرابری اجتماعی در دریافت حقوق و مزایا به طور صادقانه مشغول خدمت به تعلیم و تربیت فرزندان میهن عزیزش بوده است آیا زیبنده و سزاوار است که در آخرین روز کاری اش از داخل بخشنامه یک تکه کاغذی به عنوان لوح تقدیر توسط مدیر یا معاون مدرسه تحویل آنان گردد و سپس بگویند خداحافظ !

بنده از بی تجلیلی و عدم قدردانی از سوی مسئولین اداره و سازمان و وزارت مربوطه گلایه ندارم ، زیرا ما معلمان در طول سی سال خدمت مان بارها و بارها مورد بی مهری از سوی تصمیم گیران و تصمیم سازان قرار گرفته ایم ؛ به نظر بنده ما معلمان بزرگتر از آنیم که با این رفتارها برنجیم و سپید مویی ما نقطه کمال ماست و از این سپید مویی رستم دستان زاده می شود. یک فرد بازنشسته محتاج یک برگ لوح تقدیر نیست زیرا هر معلمی در طول سی سال خدمتش صدها لوح تقدیر از مقامات مختلف کشور را در پرونده اش دارد ؛ فقط در ذهن یک بازنشسته فرهنگی این سوال پیش می آید :

1- چه فرقی میان ما بازنشستگان با سایر بازنشستگان سازمان های دیگر وجود دارد وقتی معلمان چگونگی قدردانی و تجلیل با ارزش سازمان ها و نهادهای دیگر با کارکنانش را می بینند و یا می شنوند روح و روانش آکنده از غم و اندوه می شود...

2- کو و چه شد آن شعارهای رمانتیک در مورد ایثار و خوبی های شغل معلمی که بارها و بارها از زبان دست اندر کاران و تصمیم گیران و تصمیم سازان در طول این سی سال شنیده بود  ؛در این ها به پوچی این همه شعارها پی می برم و به یاد راز سرودن شعر بوعلی سینا می افتم که:

کفر چو منی گزاف و آسان نبود

محکمتر از ایمان من ایمان نبود 

در دهر چو من یکی آن هم کافر 

پس درهمه دهر یک مسلمان نبود 

به نظر بنده ، این رفتار بی مهری با معلمان بازنشسته یک اتفاق ساده نیست بلکه بیانگر آنست که دست اندرکاران و تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور ارزش و اهمیتی به متولیان تعلیم و تربیت قائل نیستند و هیچ طرح عملی و برنامه برای استفاده از تجربیان گرانقدر و ارزشمند بازنشسته ها ندارند.

در اینجا می خواهم به همه دلسوزان نظام توصیه کنم زیبنده و شان جامعه اسلامی مان نیست که معلمانش در دوران بازنشستگی احساس حقارت کنند  .

برادران بزرگوار مسئول !

یک معلم بازنشسته دارای تجربه ارزنده و دانش حرفه ای است که می توان گفت یک منبع و مرجع غنی و آگاه به مسایل تعلیم و تربیت است حتی با یک نگاه به صورت دانش آموز می تواند ده ها پیام و اطلاعات از نوع نگاه دانش آموز کسب کند و یا بررسی نقاشی و نوع رنگ آمیزی و از پر رنگی و کم رنگی و از چگونگی انتخاب تصاویر در نقاشی آزاد و یا از بررسی تکالیف و نوع نوشته اش و درشتی و ریزی نوشته ها و... صدها پیام و اطلاعات از دانش آموزان به دست می آورد که همه اینها یک شبه به وجود نیامده اند بلکه معلم در طول سی سال خون دل ها خورده و شب و روز بررسی و تحلیل کرده و این تجربیات ارزشمند را کسب نموده است و وقتی معلم بازنشسته را فراموش می کنید و یا به آنان بی توجهی می کنید این رفتار به معنی دفن کردن این همه اطلاعات مفید و تجربیات ارزنده و سازنده می باشد.

به نظر بنده ، اگر خواهان توسعه همه جانبه کشور و کاهش چالش ها و مسایل آموزش و پرورش و بهبود سیستم آموزشی کشور هستید تلاش کنید راهکارهایی را کشف کنید که بازنشسته ها امکان ارتباط و تعامل سازنده و مفید با جامعه معلمان و مدیران مدارس داشته باشند تا پیوند محکمی بین تجربیات ارزشمند آنان با دانش معلمان جوان برقرار شود و همچنین معلمان بازنشسته به درستی آسیب های سیستم تعلیم وتربیت را شناسایی و با استفاده از تجربیات خود با اتخاذ راهکارهای نوین گام های اساسی در حل آسیب ها بر داشته می شود .

پیشنهادی به وزارت آموزش و پرورش و دولت محترم تدبیر و امید دارم ، به دنبال راهکار قانونی جهت استفاده از تجربیات بازنشسته ها به عنوان مشاوران در مدارس در خدمت همکاران و ارائه راهکارهای سازنده به مدیران در اداره بهتر مدارس و یا استفاده از اندوخته های بازنشستگان در اداره مراکز خدماتی و رفاهی کشور باشید که می تواند به کارآیی بیشتری بینجامد.

در پایان می خواهم توصیه ای برادرانه یه همکارا ن شاغلم داشته باشم :

همکاران فرهیخته ام سلام و خدا قوت به شما بزرگواران

ما جوانی مان را در این راه گذاشتیم و زکات علم مان را دادیم و از هیچ کوشش صادقانه ای دریغ نکریم ، عاقبت این طور با ما نامهربانی رفتار کردند همکاران قدر هم را بدانید و سعی کنید با هم بسیار مهربان باشید ، با هر گرایش فکری و سیاسی که دارید به طوری که از مهربانی لبریز باشید و اگر در ایام بازنشستگی مثل ما ها با شما نیز با نامهربانی رفتار کردند از لحاظ روحی و روانی آسیبی یه شما وارد نشود چون بازنشسته ها نیز همچون شما از زیر خط فقر زندگی کردن و کاهش قدر و منزلت شان رنج می برند ولی در بازنشستگی غیر از این دردها آسیب ها و درد های دیگری اضافه خواهد شد که تحملش بسیار سنگین است .

به نظر بنده ، از همین امروز به فکر ایام بازنشستگی خود باشید ، از طریق سرمایه گذاری های مختلف و یا خرید ملکی و یا تجارتی هر چند اندک و خرید بیمه عمر و یا یادگیری حرفه و فنی و هزاران مورد دیگر که خود شما بزرگواران استاد بنده اید ؛ زیرا سیستم آموزشی ما را طوری طراحی کرده اند که نه تنها در ایام شاغلی بهاء و ارزشی قایل نیستند بلکه در دوران بازنشستگی اصلا شما را نخواهند شناخت  !

ولی یک چیز را فراموش نکنید !

فرزندان این ملت فرزندان ما نیز هستند ؛ از هیچ کوششی در ساختن نسل آینده دریغ نورزید چون مردم فهیم و فقیر جامعه اول به خدا و سپس به معلمان چشم امید بسته اند .

در خاتمه یک سوال قابل تامل از وزارت آموزش و پرورش دارم :

چرا افزایش های جدید مثل افزایش فوق العاده شغل معلمان برای بازنشسته ها اعمال نشد ؟

جناب آقای وزیر

بنده در اول دی ماه نودوسه 1 / 10 / 93  بازنشسته شدم ، درست برای در همان زمان افزایش فوق العاده شغل برای معلمان ابتدایی اعمال شد که متاسفانه شامل بنده نشد البته ناراحت نیستم که به همکاران شاغل شامل شد ؛ حرف بنده این است که این افزایش می بایستی از مرداد ماه نود و دو اجرایی می شد ولی متاسفانه به علت عدم پیش بینی بودجه لازم با 18 ماه تاخیر انجام شد و بابت این تاخیر در اجرا بنده و امثال بنده متضرر شدند هم در حقوق ماهیانه بازنشستگی و چهار پنج میلیون در پاداش پایان خدمت .

گناه ما چه بود ...


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در بازنشستگان

گروه اخبار /

سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش،‌ سید محمد بطحایی با تشریج جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت آتیه سازان حافظ خبر داد و گفت: قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان از تاریخ ۱۳۹۴.۳.۱ به دو صورت ۴ و ۱۲ ماهه با شرکت آتیه سازان حافظ منعقد شد.

وی همزمانی انعقاد قرارداد با تعطیلی مدارس، نقل و انتقال فرهنگیان در تابستان، همزمان نبودن انعقاد قرارداد با بیمه تکمیلی بازنشستگان در شهریور ماه و بروز وقفه ۳ تا ۴ ماهه برای همکارانی که اوایل مهر ماه بازنشسته می‌شوند را از جمله دلایل انعقاد این قرارداد به‌صورت ۴ماهه و یک‌ساله برشمرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نظرسنجی به عمل آمده در خصوص ۴ بسته معرفی شده به فرهنگیان خاطرنشان کرد: بسته شماره ۲ با ۶۵ درصد و بسته‌های شماره ۳ و ۴ با ۲۵ درصد به‌ترتیب بیشترین و کمترین امتیاز نظرسنجی را از همکاران فرهنگی به خود اختصاص داده است.بسته شماره ۲ نیز با در بر داشتن تمام تعهدات بسته‌های ۳ و ۴ به‌عنوان بسته نهایی بیمه تکمیلی فرهنگیان انتخاب شد.

بطحایی تنها تفاوت بسته شماره ۱ با ۲ را صرفاً پوشش خدمات دندان‌پزشکی با خسارت محدود ذکر و تصریح کرد: در صورت درخواست فرهنگیان، هر یک از استان‌های کشور می‌توانند خدمات بسته شماره ۱ را نیز برای آنها پیش‌بینی کنند.

وی افزود: برای جلوگیری از افزایش حق بیمه مقرر شد بسته شماره ۲ با نرخ ۳۰هزار تومان اجرا و از این مبلغ نیمی توسط فرد و نیمی توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود.

وی نحوه نظارت، محاسبه و پرداخت هزینه‌ها را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و گفت: در روش مذکور هزینه‌های بیمه شدگان فرهنگی با نظارت مستقیم آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد.

بطحایی تصریح کرد: با توجه به افزایش حق بیمه در صنعت بیمه کشور تلاش بر این است با مدیریت صحیح منابع و انتخاب روش اجرا به‌صورت صندوقی با حداقل نرخ افزایش، قرارداد بیمه تکمیلی انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از انعقاد قرارداد این شرکت با بیش از ۹هزار مرکز درمانی طی سال گذشته در سطح کشور سخن گفت و ادامه داد: در صورت جابه‌جایی شرکت بیمه‌گر، قطعاً شرکت جدید نیازمند فرصت چندماهه برای انعقاد قرارداد با این مراکز خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر پیش‌بینی همه نیازهای درمانی همکاران فرهنگی در این قرارداد گفت: کلیه هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران صعب‌العلاج و پرهزینه نیز در این قرارداد لحاظ شده است.

بطحایی با اشاره به آسیب‌شناسی به عمل آمده از قرارداد سال گذشته یکی از مشکلات عمده در اجرای قرارداد را تأخیر در پرداخت خسارات دانست و تصریح کرد: در اجرای قرارداد به‌روش صندوقی با توجه به مدیریت بر منابع مالی توسط وزارت آموزش و پرورش، مدت زمان پرداخت خسارت به‌شدت کاهش خواهد یافت.

وی ابراز امیدواری کرد ظرف کمتر از ۱۵ روز کاری هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان به حساب آنها واریز شود. با اجرایی شدن روش مذکور همه هزینه‌های بیمه شدگان با نظارت آموزش و پرورش محاسبه و پرداخت خواهد شد.

وی یکی دیگر از مشکلات موجود را عدم انعقاد قرارداد سال گذشته برخی مراجع درمانی با این شرکت ذکر کرد و گفت: با انعقاد قرارداد شرکت آتیه سازان حافظ با بیش از ۹هزار مرجع درمانی شاهد مرتفع شدن بخش زیادی از مشکلات طی سال جاری خواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: با توجه به تعهدات پیش‌بینی شده قطعاً مشکلی در ارتباط با تأمین هزینه‌های درمانی فرهنگیان وجود نخواهد داشت و امید می‌رود این قرارداد موجبات رضایتمندی بیش از پیش همکاران فرهنگی را به‌همراه داشته باشد.

تسنیم

منتشرشده در اقتصاد

گروه اخبار /

حمیدرضا کفاش معاون وزیر آموزش و پرورش

حمیدرضا کفاش روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افزود: در آموزش و پرورش انسان هایی باید حضور داشته باشند که مظهر عقلانیت و منطق باشند، زیرا در همه شرایط حتی حین اعتراض، منطق پیروز است.

وی گفت: فرهنگیان باید کار فرهنگی انجام دهند و با بهره گیری از فضای مجازی، واقعیت ها را با زبان رسا، پرهیز از شایعات و گفتمان منطقی همراه با رعایت امنیت ملی انعکاس دهند.

وی اظهار کرد: فرهنگیان باید در تحلیل و نقد دقت کنند تا جریان مطالبه گری آنان به دست کسانی نیافتد که خودشان نتوانستند کاری انجام دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد فضای گفتمان در دولت گفت: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید، فضای نقادی در جامعه و به خصوص در آموزش و پرورش ایجاد شده است.

کفاش اظهار کرد: در نظام آموزش و پرورش اعتراض منطقی حق فرهنگیان است، اما مطالبه گری باید منطقی و حساب شده و با توجه به امکانات باشد تا فرصت طلبان زمینه سوء استفاده پیدا نکنند.

وی از مدیران خواست تا جلسات نقد و بررسی را در مدارس جدی بگیرند و دانش آموزان را نیز در این محافل شرکت دهند تا این قشر جهت پیدا کنند و انسان های شجاع برای نظام اسلامی تربیت شوند.

کفاش از تغییر و تحول دولت های گذشته که براساس جناح و سلیقه بود انتقاد کرد و گفت: در برخی از دولت های گذشته، عده ای از انسان های شجاع با سابقه انقلابی و نیروهای ارزشمند کنار گذاشته شدند که این نوع برخورد تهدیدی برای نظام است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه در نظام آموزش و پرورش تغییرات افقی است نه عمودی اظهار کرد: همه ما معلم هستیم و در نظام آموزش و پرورش غیر از معلم کسی دیگر استخدام نمی شود.

وی با اشاره به وجود سه هزار و 600 دانش آموز شهید و 500 شهید فرهنگی در کشور گفت: آموزش و پرورش مدعی است که بالاترین آمار شاهد و ایثارگران را نسبت به جمعیت خود دارد.

کفاش اظهار کرد: پیام دولت تدبیر و امید در انتخابات 24 خرداد ابطال دیدگاه 'من و دیگر هیچ' بود و صلاحیت، توانمندی و کاربلدی در این دولت جایگاه مهمی دارد.

وی گفت: تا کی می توان کشور را با تنگ نظری و کنار گذاشتن اشخاصی که مخالف سلیقه ما هستند، اداره کنیم؟

وی اظهار کرد: دولت اعتدال یعنی استفاده از نیروهای توانمند و کاربلد در مجموعه و در این نگرش دولت تندی و افراط راه ندارد .وی گفت: در آموزش و پرورش استان نباید یک نیرو توانمند به خاطر سلیقه کنار گذاشته شود که این امر در سالهای گذشته انجام شد و بسیاری از کسانی که شوق خدمت داشتند را به همین دلیل کنار گذاشتند.

کفاش اظهار کرد: باید نیروهای توانمند که تعداد آنها در استانهای کشور فراوان است، شناسایی و از آنها در برنامه ریزی ها استفاده شود .وی به مدیران آموزش و پرورش استان توصیه کرد: در نظام آموزشی استان باید از ظرفیت مجموعه نیروهای در قالب تشکل ها و انجمن های مختلف استفاده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تبیین خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش گفت: در دولت گذشته آموزش و پرورش سه وزیر را تجربه کرد که حتی با افزایش قیمت نفت تا 150 دلار این وزرا هیچ فعالیتی خاصی را در جهت رفاه فرهنگیان و همچنین ارتقا آموزش و پرورش انجام ندادند.

کفاش اظهار کرد: در دولت گذشته با وجود بالا رفتن درآمدهای نفتی برای ساماندهی فعالیت های آموزش و پرورش اقدامات مهمی صورت نپذیرفت، این در حالی است که در دولت تدبیر و امید با وجود اینکه قیمت نفت 45 دلار است اما تمام بخش های دولت مدافع حقوق معلمان شده اند.

وی با اشاره به تخصیص 112 درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال 93 افزود: این وزارتخانه تنها دستگاهی است که در سال 93 تخصیص بودجه خود را کامل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کسری های این سازمان مربوط به دولت گذشته است، اظهار کرد: آموزش و پرورش حدود چهار هزار میلیارد تومان بدهی از سال های گذشته داشته که تا کنون سه هزار میلیارد تومان آن تامین شده و یکهزار و 350 میلیارد تومان نیز امسال برای اجرای طرح طبقه بندی به عنوان اولین گام برای ارتقاء آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به منظور شرکت در آیین معارفه مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری به شهرکرد سفر کرد.در این آیین بهروز امیدی اردلی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش معرفی و از خدمات 30 ماهه علیرضا کریمیان تقدیر شد.

ایرنا

مجلس شورای اسلامی گروه اخبار /

دیروز خبر رسید که طرحی برای افزایش حقوق معلمان در بهارستان آماده شده و با امضای ۱۴۴ نماینده تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است. چنان که قاسم احمدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفته است، این طرح به یک درصد ارزش افزوده از مباحث مالیات اشاره دارد تا از این طریق کمبود حقوق معلمان پوشش داده شود. یک درصدی که تا به‌حال اختصاص به طرح تحول سلامت داشته و حالا امضا کنندگان این طرح می‌گویند بناست صرف افزایش حقوق معلمان شود.

سال‌هاست که جامعه ما شاهد گلایه معلمان درباره حقوق و معیشت‌شان بوده است؛ نارضایتی‌‌هایی که طی سالیان گذشته همواره تکرار می‌شدند و راه به جایی نمی‌بردند. با این زمینه بود که دولت یازدهم در گام نخست، طراحی نظام رتبه‌بندی معلمان را در دستور کار خودش قرار داد که از مهرماه امسال اجرا می‌شود. بر اساس این نظام حقوق معلمان بین 160 تا 600 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. با این حال بهارستانی‌ها نیز دست به کار شده‌اند و با یک طرح دو فوریتی به دنبال افزایش حقوق معلمان برآمده‌اند ؛ طرحی که البته باید آن را به فال نیک گرفت.

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس این طرح را مربوط به مطالبات و معوقات معلمان ندانسته و گفته «ممکن است این طرح را مطابق اصل 75 قانون اساسی تلقی کنند اما اصل 75 قانون اساسی می‌گوید اگر قرار است برای جایی هزینه‌ای در نظر گرفته شود باید منابع آن پیش‌بینی شود و اگر منابع نداشته باشید، آن طرح رد می‌شود.»

حال چند سؤال پیش می‌آید که بی‌گمان باید برای آنها پاسخ‌هایی درخور و مستدل یافت. نخست اینکه  وزارتخانه‌ای که 99 درصد بودجه تخصیص یافته به آن صرف امور جاری و حقوق کارکنانش می‌شود، چگونه قرار است از پس این بار مالی برآید. دوم؛ این افزایش حقوق آیا علاوه بر افزایش حقوقی خواهد بود که دولت در قالب نظام رتبه‌بندی معلمان اعمال می‌کند؟

نظامی که به خودی خود این وزارتخانه را با این همه مشکل مالی ریز و درشت تحت فشار قرار خواهد داد؛ و اصولاً  آیا نظر دولت درباره این طرح  و امکان عملیاتی شدن آن ، از سوی کارشناسان و مدیران وزارتخانه مذکور خواسته شده یا نه؟سوم؛ آیا نظام سلامت کشور بناست از آن یک درصد ارزش افزوده مالیات‌ها محروم شود؟

نظام سلامتی که در این دو سال به گواه همگان گام‌های بزرگی برداشته و طبعاً بی‌نیاز از این منشأ درآمدی نیست؟

ایران

گروه اخبار / چندی پیش معاونت محترم آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نامه ای به گروه سخن معلم به اعتراض جمعی از آموزگاران شهریاری پاسخ  گفت . ( این جا )

امروز اداره آموزش و پرورش شهریار در نمابری که برای گروه سخن معلم ارسال نمود ، مجددا به این اعتراض پاسخ گفت .

فارغ از محتوای این نامه که از سوی اداره آموزش و پرورش شهریار برای سخن معلم ارسال گردیده است ، روال اداری بر این منوال است که هر گونه جوابیه به رسانه ها باید از طریق مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش هماهنگ گردد .

 گروه سخن معلم در جهت تنویر افکار عمومی و احترام به آن ، این جوابیه را منتشر می کند .

گروه اخبار / معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش از تغییر مدیرکل آموزش و پرورش برخی استانها خبرداد.

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور