صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
سه شنبه, 08 ارديبهشت 1394 10:27

روش های تماس با سایت صدای معلم

برای تماس با صدای معلم می توانید یکی از دو روش زیر را انتخاب نمایید :

1- از آن جا که صدای معلم یک رسانه تخصصی و حرفه ای در حوزه آموزش و پرورش و یا تعلیم و تربیت است مطالب با نگاه " کارشناسی " و نیز " ارائه راهکار " تنظیم و ارسال گردند .

 استفاده از گزینه ارسال نامه که در منوی بالای سایت قرار دارد. ( قابل ذکر است که نامه های ارسالی شما از این قسمت قابلیت انتشار در سایت را دارا می باشند و در صورت تایید مدیرمسئول، منتشر شده و کاربران قابلیت نظر دادن و بحث و گفت و گو درباره متن منتشره را دارند.)

2-  ارسال ایمیل به آدرس : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

*  از ارسال متن به صورت pdf خودداری شود . متن های pdf منتشر نمی شوند .

* از ارسال متن با لحن محاوره ای خودداری شود . متن هایی که اصول نگارشی در آن رعایت نشوند منتشر نمی شوند .

* در صورت امکان و برای نهادینه ساختن فرهنگ شفافیت ، عکس ارسال شود . ترجیحا تصاویر با کیفیت ارسال گردد .

* نامه های جمعی و یا گروهی حتما با امضا و تلفن ارسال شوند . این مشخصات به رسم امانت نزد صدای معلم  می ماند و در اختیار هیچ کس قرار داده نمی شود . نامه هایی که فاقد امضا و یا مشخصات باشند منتشر نمی شوند .

*همکارانی که قصد دارند مطلب شان در " ستون عناوین ویژه " منتشر شود باید « اختصاصی » بوده و ویژگی های لازم یک یادداشت و یا مقاله را مطابق استانداردها داشته باشد . ( از ارسال هم زمان یک مطلب برای چند رسانه اجتناب فرمایید . )

* دوستان ، همکاران و همه عزیزانی که اقدام به ارسال مطلب و یا حتی نظر می کنند قبل از ارسال حتما و حداقل یک بار آن را با دقت بخوانند .

* از شرایط لازم برای انتشار مطلب در ستون " عناوین ویژه " استناد به پژوهش ها ، آمارهای درست و سخنان مسئولان است . مطالب نباید فقط حالت شخصی داشته و آسیب و یا مشکلی را بیان کنند . ضمنا حالت کلی گویی هم نداشته و راهبرد و راهکار ارائه گردد .

* با توجه به مشی صدای معلم مبنی بر ایجاد و تثبیت " فرهنگ گفت و گو " ،  " تفکر نقادی " و " احترام به مخاطب "  ؛ از نویسندگان مطالب دعوت می شود تا پاسخ گوی پرسش ها و نظرات همکاران در مورد مطلب خود باشند .

* مطالب پس از انتشار به هیچ وجه حتا با درخواست نویسنده مطلب حذف نمی شوند . پیش از ارسال ، فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید .

* کانال گروه صدای معلم در تلگرام ( تلگرام باید آپدیت باشد ) : ( این جا )

منتشرشده در بدون طبقه

گروه اخبار /

بیش از ۹ هزار معلم در استان کردستان با امضای طوماری خطاب به رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، گفته‌اند که برای تامین نیازهای اولیه خود و خانواده‌هایشان در مضیقه قرار دارند

مهدی احمدی مقدمه :   

از سال هاى گذشته همواره شنيده ايم كه وزارت آموزش و پرورش بزرگترين و حجيم ترين  وزارتخانه از جهت نيروى انسانى ، وظايف و بودجه متعلقه به آن مى باشد ، يعنى وزارت آموزش و پرورش بيش از نيمى از پيكره دولت و كارمندان آن را تشكيل مى دهد. گرچه آن باقيمانده كارمندان و اقشار جامعه نيز به نوعى از طريق فرزندان شان با آموزش و پرورش و فرهنگيان در ارتباط مى باشند ( نيمه اول كه همان فرهنگيان باشند ، در حقيقت توليد كننده و متولى علم و آموزش و پرورش و نيمه دوم كه دانش آموزان و اولياء آنها باشند به نوعى مصرف كننده اطلاق مى گردند ) .   

اما ارتباط نيمه اول ( فرهنگيان ) با نيمه دوم (كارمندان و ديگر اقشار جامعه و فرزندان آنان ) چنان به هم نزديك و گره خورده است كه جدا كردن اهداف و منافع اين دو گروه ، كارى بيهوده و غير ممكن است . زمانى را كه فرزندان گروه دوم در مدارس و در كنار معلمين شان مى گذرانند ، بيشتر از ميزان حضور آنان در كنار خانواده و اولياء شان مى باشد و حتى گاهى حضور و تاثير گذارى اولياء دانش آموزان در مدارس فرزندان شان ، بيش از محل كار و اداره خودشان  و ارتباط معنوى و اجتماعى آنان با معلمين مدارس بيشتر از ارتباط آنان ، باهمكاران و روساى ادارات خود مى باشد . 

 معلمين نيز به واسطه شاگردان شان ، ناخودآگاه از حال و روز زندگى آنها و اولياء محترم شان آگاه و در غم و شادى آنها شريك مى باشند و گاهى به ناچار در جريان مشكلات خانوادگى آنان قرار گرفته و اقدام به نصيحت و مشاوره دانش آموزان و حتى گاهى اولياء آنان مى نمايند كه اين موضوع يكى از مهمترين رسالت هاى پرورشى عزيزان فرهنگى و خصوصا مشاورين مدارس مى باشد.
     
 گاهى اين موضوع ، حالت معكوس داشته و دانش آموزان و اولياء آنان در غم و شادى معلمين شريك و نسبت به پيگيرى مشكلات آنان وهمكارى در رفع آنها اقدام مى نمايند ، زيرا مى دانند يك معلم ناراحت و معذب مستقيما بر روى اخلاق و رفتار فرزندان شان تاثير منفى گذاشته و موجب نااميدى و مايوس شدن آنان مى گردد .
 
به هرحال منافع و مصالح اين دو گروه غير قابل تفكيك و تاثير آنها بر روى يكديگر در همه جهات اجتناب ناپذير است ، به گونه اى كه گاهى اولياء محترم وقتى در بيان يا تفهيم مسايل آموزشى و تربيتى به فرزندان شان عاجز مى شوند ، به دليل محبت ، حرف شنوى و ارادتى كه فرزندان شان ، به معلمين خود از جهات آموزشى و پرورشى  دارند ، موضوع و حل آن را به معلمين محترم ارجاع و خواستار استفاده از نفوذ معنوى آنان ، در حل مسايل خود و فرزندان شان گرديده و حتى دانش آموز بدون اطلاع پدر و مادر ، براى تفهيم خواسته هاى خود به والدينش ، از  معلم خود يارى مى جويد.
 وقتى كاريكاتوريست روزنامه همشهرى و دست اندر كاران آن اقدام به چاپ كاريكاتور موهن و سخيف در ارتباط با فرهنگيان در آستانه روز معلم نمودند اولين واكنش ها ، مبين اين موضوع بود كه فرزندان اين افراد فرداى آن روز و يا در روز معلم ، با چه رويى در محل مدرسه و كلاس خود حاضر خواهند شد و شايد اولين معترضين ، فرزندان همين افراد بودند كه پدر يا مادر معنوى آنان توسط ، پدر و مادر واقعى آنان به استهزاء و تمسخر گرفته شده است .
 اين موضوع ضرورت بازنگرى در برخورد با فرهنگيان و شغل معلمى (تاثير گذارى و تاثير پذيرى ) را بيش از پيش ، يادآورى و تاكيد مى نمايد و اقدام اين افراد قطعا مصداق " تف سر بالا " مى باشد."

درس معلم ار بود زمزمه محبتى            جمعه به مكتب آورد طفل گريز پا را "   

 در قسمت دوم  به موضوع چگونگى بازنگرى در نقش و ساختار آموزش و پرورش و اصلاح اين ساختارها و پيشنهادات مطروحه خواهم پرداخت .

( انشاا... )

ادامه دارد


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
سه شنبه, 08 ارديبهشت 1394 06:48

دغدغه ی این روزهای معلمان

عبدالجلیل کریم پور  معلمان در سراسر کشور، در این روزها به تکاپو افتاده اند تا با سکوت خود فریاد کنند که از این همه فرق گذاشتن ها به ستوه آمده اند!

آن ها می خواهند یادآوری کنند که چندیست در پس کوچه های خاطره ها هم حس نوستالژی قشنگی ، دیگر برای مدرسه وجود ندارد؟  هنوز هم باید معلمان شاهد دهن کجی های زیاد از جانب همه نسبت به جایگاه و موقعیت خود باشند . باز هم باید شاهد این باشند که یک روزنامه خیلی راحت ، وقیحانه به شرافت شان توهین کند و اتفاق خاصی هم نیفتد!  

هر روز از رسانه های مختلف باید گوش فلک کر شود که بنا هست حق معلمان پرداخت شود و متاسفانه هیچ کدام از این ها هم به واقعیت پیوند نخورد! امتیاز فوق العاده شغل شان با همه ی حرف و حدیث ها ی دیوان عدالت مبنی بر این که بنا به مدرک تحصیلی تا 2000 تغییر پیدا کند 1300 شود و حتی آب هم از آب تکان نخورد.  بسته های بی قاعده ی بیمه ی تکمیلی افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کند و معلمان را دچار بهتی مضاعف نماید! به گونه ای که اگر معلمی با سابقه ی بیش از 20 سال و خانواده ای 5 نفری بسته ی شماره ی دو را انتخاب کند باید نصف افزایش حقوقش را برای این بسته اختصاص دهد! وقتی هم معلمی فیش حقوقی فروردین ماهش را دریافت کند و به رقم بالای مقرری ماه اول که حتی بیشتر از میزان افزایش حقوق است نظر کند ، شاهد دریافتی کمتر از حقوق اسفندش باشد و دوباره باز هم شوکه شود که سال نو را این گونه شروع کرده است که این هم نکته ای در خور تامل است!

اما همه ی آن چه بیان شد سوای این مطلب جدی است که به آموزش ، نگاهی کارمندی و سطح پایین شده و دیگر اقتدار و کاریزمایی اش دچار بحران گشته است!

حال این سوال همچنان ذهن را به خود مشغول می کند که چرا جناب وزیر حتی وعده های سر خرمن خود را هم فراموش می کند و دوباره فقط غوغایی به جا می گذارد که تهی از نتیجه است. چرا معلم و آموزشش در جامعه ی ما دچار این همه سرکوفتگی شده است؟ راستی مقصر این قضیه کیست؟ آیا تحصن های سکوت راه به جایی خواهد برد؟ آیا ما روزی شاهد این مهم خواهیم بود که احترام به جایگاه معلمی را در عمل افتخار خودمان محسوب کنیم؟

بی شک همه ی این موارد مستلزم این واقعیت جدی است که فرهنگ و آموزش از اولویت بالایی برخوردار شود و اندیشه و اندیشه ورزی در صدر رفتارهایمان قرار گیرد! از شعار و شعار زدگی دوری گزینیم و کمی بیشتر قلب مان برای فرهنگ بتپد! هفته ی معلم نزدیک است. بیاییم رفتارهای کلیشه ای همیشگی را حذف شان کنیم و به اقتدار و حرمت معلمان بیندیشیم که چندیست هم به موقعیتش آسیب وارد شده و هم به معیشتش بی توجهی شده است!

شوربختانه این واقعیت را باید پذیرفت که نسبت به این قشر موثر ، کم لطفی می شود و همچنان شاهد جایگاه پایینی حتی در کابینه ی محترم نیز نسبت به مجموعه هستیم .

امیدوارم دولت تدبیر این امید را در دل فرهنگیان زنده کند که آموزش بی دغدغه نتیجه ای در خور شان جامعه ی ما در پی خواهد داشت و این مهم زمانی امکان پذیر خواهد بود که فرادستان نگاهی متناسب با شان این مجموعه به آن ها داشته باشد.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش /

امروز بیش از 100 نفر از بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش مقابل مجلس گرد آمدند

منتشرشده در بازنشستگان

گروه اخبار /

خسرو نظری، رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: نیروهای مازاد برای انتقال به سایر دستگاه‌ها باید به‌ لحاظ جنسیت و رشته مورد نیاز نهادهای دیگر باشند، البته آموزش و پرورش هم‌ اکنون شرایطی برای انتقال نیرو ندارد

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

واقعیت

خراسان جنوبی

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 07 ارديبهشت 1394 19:30

به مناسبت روز با شکوه معلم

دکتر شکرالله مسیح پور با درود بسیار صمیمانه ترین سپاس و ستایش خود را به شما فرزانگان عاشقی که فردای سرافراز و شکوه مندی را برای جوانان و نوجوانان میهن عزیز ایران رقم می زنید پیش کش می کنم.

درود من به آموزگاران با شرف و زحمت کش در سراسر گیتی به ویژه زادگاهم بهبهان. در آغاز باید بگویم گر چه بنا به شرایط سال ها از زادگاهم دور مانه ام اما هویت پر افتخارم را به عنوان یک شهروند بهبهانی و دوستدار ایران عزیز فراموش ننموده و نخواهم نمود.آنچه مرابه پیش کش نمودن این پیام وامی دارد پیوند تاریخی بین من و شما و به ویژه آموزگارانی است که روز هایی از عمر ارزشمند خود را به آموزش فرزندان این دیار سپری نموده اند. من خود از این افتخار بی بهره نبوده ، چرا که سال های بین 1352 تا 1357 را در دبیرستان های بهبهان به آموزش انگلیسی پرداخته ام. اجازه می خواهم که پیام عشق و دلبستگی خودم را به مردم زادگاهم که ریشه در خاک آن دارم آن چنان که شاعر در وصف این شهر سروده آغاز کنم.
آلا ای شهر من ای بهبهان شیرین تر از جانی تو تنها یادگار از باستان شهر ارگانی تو از آن سوی تاریخی تو عمری دیر پا داری تو پا جوش نژاد آریایی های ایرانی تو در این برهه ی تاریخ هم بر تارک میهن به فخر شیرمردانت چو مروارید رخشانی .
قلب آموزگار قلبی است که با آرمان یاری رساندن و حفظ گنجینه های انسانی که آینده کشور را می سازند می طپد. در دنیای پر چالش امروز نگرانی پدر ها و مادرها این است که سرنوشت و آینده ی فرزندان شان چگونه رقم می خورد. آن ها با امید به آینده ای پر بار برای فرزندان دلبند خویش آنان را به آموزگاران می سپارند و این گونه است که باری سنگین بر دوش آموزگاران گذارده می شود.

آموزگاران و ویژگران (متخصصان) پیمان مند(متعهد) با این باور که آگاهی پای بندی (تعهد) می آورد نقش آفرینی میکنند.

نقش آموزگار در فرهیختن (تربیت) انسان های شایسته و پرتوان آن قدر کرامند است که می توان گفت پیشرفت و رشد و توسعه یک کشور در گرو کار آموزگارانی است که در راه شکوفایی نوجوانان امروز که شیر زنان و دلیر مردان فردا هستند تلاش می کنند.

زنان ومردانی که با افتخار و بی پروا از حقوق خود و هم میهنان شان در برابر زورگویان ایستادگی نمایند. بر پایه اسناد یونسکو ( سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) ، روز معلم نشانی شکوه مند از آگاهی پراکنی، تفاهم و از خود گذشتگی آموزگاران در شکوفایی جوانان و نو جوانان است.

با نگرش به اینکه آرمان بنیادین آموزش و پرورش زدودن خرافه گرایی و آگاهی دادن به جوانان در پیوند با حقوق انسانی و حقوق شهروندی و نیز بالایش انسان می باشد ، در نظام های مردم سالار دسترسی همه کس به آموزش و پرورش از حقوق ریشه ای و گریز ناپذیر شهر وندان است .

بنا به اعلامیه جهانی حقوق بشر که توسط نمایندگان کشورهای هموند نگاشته شده همه شهروندان یک کشور حق دسترسی به آموش و پرورش را با بهره گیری از سرمایه ملی دارا بوده و هیچ کس حتا در دور افتاده ترین جاهای کشور نباید به خاطر نداری و تنگدستی ازآموزش و پرورش بی بهره بماند. در پایان اینجانب بر این باورم که سرافرازی ما به داشتن تکنولوژی پیشرفته در خدمت انسان و نیز مشعل فروزان علمی و فرهنگی است که به دست فرزندان مان دهیم تا آنان نیز آن را فروزان تر و پر فروغ تر به نسل های پس از خودبسپارند .

منتشرشده در دیدگاه

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور