گروه اخبار /
پیرو مکاتبات و شکایات متعدد معلمان شاغل به تحصیل در مدارس استثنائی کشور، به دیوان عدالت اداری ،در خصوص اعمال ضریب ۱/۲ موضوعِ ضوابط اجرائی تبصره ۵ ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور، در حقوق و مزایای مستمر افراد ، که به دلیل کثرت شکایات تبدیل به رای وحدت رویه در دیوان عدالت اداری گردیده بود، (اینجا)، معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش براساس ابلاغیه ای که به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ارسال گردیده (اینجا) اجرای حکم فوق در احکام کارگزینی، معلمان شاغل به تحصیل در مدارس استثنائی که با صعوبت و دشواری مضاعف به جهت شرایط خاص دانش آموزان استثنائی، در امر آموزش این گونه دانش آموزان مواجه می باشند را خواستار شد .
گفتنی است،تقاضائی با همین عنوان از ریاست محترم سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور دکتر مجید قدمی ، در سایت لکنا منتشر، که در تعدادی از رسانه های فعال و مطرح در عرصه خبررسانی معلمان از جمله سایت سخن معلم و آوای فرهنگی بازنشر یافت (اینجا)
گفتنی است دکتر قدمی با ارسال یادداشتی برای مدیر سایت لکنا ، ازدر دست پیگیری بودن اعمال ضریب مورد اشاره،در احکام همکاران، از سال ۸۸ تا ۹۱خبردارد، و ابراز امیدواری نمودند که به زودی شاهد اعمال ضریب ۱/۲در سنوات مورد اشاره همانند سال ۸۷ باشیم .
سایت لکنا
گرروه اخبار / طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید با 64 امضا از سوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول شد.
گروه اخبار /
اخیراً اخباری مبنی بر استخدام نیروی جدید توسط مسئولان آموزش و پرورش در رسانه ها مطرح شده است که با توجه آمار اعلام شده مبنی بر وجود نیروی مازاد در این وزارتخانه، این سوال را ایجاد می کند که بر مبنای چه منطقی تصمیم به جذب نیروی جدید گرفته شده است؟
قاسم جعفری و علیرضا سلیمی، دو عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص لزوم ساماندهی نیروهای موجود در آموزش و پرورش و استخدام نیروهای جدید این گونه پاسخ داده اند.
قاسم جعفری گفت: در خصوص چینش نیروها در آموزش و پرورش ساماندهی درستی وجود ندارد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: از یک طرف در مناطق محروم یا مناطق با بافت جمعیتی کمتر نه تنها نیروی مازاد نداریم بلکه کمبود نیرو نیز هست، اما از طرف دیگر این کلان شهرها هستند که نیروی اضافه دارند یا مثلاً به لحاظ جمعیتی به نیروی آقا نیاز است، در صورتی که نیروهای مازاد خانم هستند و امکان به کار گیری آنها در بخش های دیگر وجود ندارد.
جعفری همچنین نسبت به روال پذیرش و استخدام صورت گرفته توسط دولت های قبل نیز انتقاد دارد و مدعی است برخی مشکلاتی که الان وجود دارد ناشی از این است که در گذشته پذیرش ها بر اساس نیاز واقعی سازماندهی نشده بود.
فارغ از اینکه این اشکلات چگونه پدید آمده اند به هر حال باید برای رفع آن برنامه ریزی درستی صورت بگیرد و تا زمانی که فقط به بیان مشکلات بپردازیم یا گذشتگان را مقصر بدانیم هیچ آبی برای فرهنگیان گرم نخواهد شد. این نیروهای مازاد به هر دلیلی که استخدام شده اند الان خود یکی از دلایل وضعیت بد معیشت سایر معلمان هستند. اگر حقوق و مزایایی که قرار است در اختیار این معلمان مازاد قرار بگیرد را بر آن بخش دیگر تقسیم کنیم شاید حداقل بتواند بخشی از نیاز جامعه فرهنگیان را تأمین کند.
جعفری در مورد نیروهای مازاد گفت: طبق آمار، در شهرهای بزرگ نیروی مازاد داریم و طبیعتاً این افراد نیز حاضر به خدمت در مناطق محروم نیستند. نتیجه اینکه با حدود ۲ تا ۲۲ ساعت کلاس، حقوق کامل دریافت می کنند، دولت نیز مجبور است برای مناطق دیگر نیروی جدید استخدام کند و این چرخه معیوب کماکان ادامه پیدا می کند.
علیرضا سلیمی، عضو شورای عالی آموزش و پرورش نیز در خصوص کمبود نیرو گفت: ما در بعضی رشته ها مانند فیزیک، شیمی، ریاضی در مناطق دورافتاده با کمبود نیرو موجه هستیم.
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: تاخیر در تامین نیروی مورد نیاز باعث افت تحصیلی دانش آموزان خواهد شد.
این عضو کمیسیون آموزش همچنین در مورد قول هایی که وزارت آموزش و پرورش برای جذب نیرو می دهد و آن را به تأخیر می اندازد، گفت: این موضوع باعث خدشه دار شدن اعتماد عمومی به آموزش و پرورش می شود.
در این خصوص، انتقال نیروی مازاد به مناطق محروم و یا بهره گیری از استعداد این نیروها در سایر دستگاه ها می تواند این مشکل را برطرف کند، اما این عضو کمیسیون آموزش پا را فراتر گذاشته و خواستار اعلام اسامی و مشخصات این نیروها و سپس بازخرید کردن شان شده است.
وی همچنین از اینکه مسئولین، نه در مورد جذب نیروی مورد نیاز شجاعت دارند و نه در مورد ساماندهی نیروهای مازاد اقدامی می کنند انتقاد کرد و گفت: ساماندهی این موضوع یک اقدام شجاعانه نیاز دارد، نباید این اندازه عصای احتیاط دست یک مسئول باشد!
سلیمی در پایان با اشاره به اینکه دولت دو سال از انتخابات فاصله گرفته و در عرض این دو سال همین حرف ها را تکرار کرده است، نسبت به این دور باطل انتقاد کرد و افزود: الان زمان شعار گذشته است، زمان اقدام و اجرا است.
جام جم
گروه اخبار /
علی اصغرفانی در اولین روز همایش سه روزه مدیران کانون های بازنشستگان سراسر کشور گفت : تاکنون در هیچ دولتی آموزش و پرورش مثل امروز این چنین با مطالعه و کار کارشناسانه حرکت نکرده است.
وی با بیان اینکه بازنشستگان سرمایه های بزرگ اجتماعی برای آموزش و پرورش محسوب می شوند، خطاب به بازنشستگان گفت: شما با طی مراحلی در مسیر شغلی خود مجموعه ای از تجربیات، افکار و برنامه ها را دارا هستید.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این وزارتخانه به هر روزنه ای که ورود به آن به نفع فرهنگیان باشد وارد می شود، یادآورشد: با امضا تفاهم نامه با دیگر وزارتخانه ها توانسته ایم بر مشکلات میراث دولت قبل در آموزش و پرورش فایق شویم .
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فانی با بیان این جمله که تمامی تلاش خود را برای برطرف کردن موانع با حرکت اصولی و غیرعجولانه به کار می گیرم، افزود: اکنون نقشه راه برای توسعه پایدار آماده شده است و به صورت اصولی در این مسیر گام های اساسی برداشته خواهد شد.
رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان نیز در این همایش ضمن ارایه گزارشی از وضعیت موجود بازنشستگان در آموزش و پرورش پیشنهادات دهگانه ای را برای رفع مشکلات بازنشستگان ارایه کرد.
احمد صافی این پیشنهادات را شامل تشکیل ستاد بازنشستگی در آموزش و پرورش، استخدام فرزندان بازنشستگان، اجرای قانون مدیریت کشوری، بیمه طلایی، ایجاد اتاق فکر در مدارس با استفاده از بازنشستگان و تجلیل از نخبگان بازنشسته عنوان کرد.
گروه اخبار / عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از وزارت آموزش و پرورش خواست با اجرای طرح آمایش در این وزارتخانه برای تعیین تکلیف نیروهای ناکارآمد در این وزارتخانه و برنامه ریزی برای آینده آموزشی کشور اقدام کند.
گروه اخبار /
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در همایش فرمانداران سراسر کشور گفت: در ردیف پرداخت های بودجه ۹۴ نیاز به شش هزار میلیارد تومان صرفه جویی است که قرار نیست در این صرفه جویی از سفره کارمندان چیزی زده شود.
محمدباقر نوبخت افزود: با مروری بر دریافت ها و پرداخت های بودجه سال ۱۳۹۴ در مجلس شورای اسلامی، پیش بینی عملکرد بودجه متفاوت با ارقام مصوب است.
وی گفت: بودجه ۹۴ با منابع عمومی ۲۲۴ هزار میلیارد تومان به مجلس ارسال شد و در آن زمان با قیمت نفت ۷۲ دلار پیش بینی ، تهیه و تقدیم مجلس شد.
نوبخت افزود: این در زمانی بود که تا تصویب لایحه، قیمت نفت به زیر ۵۰ دلار رسید، لذا دولت اعلام کرد که لایحه بودجه باید متناسب با افت قیمت نفت تعیین شود اما مجلس دریافت بودجه ۲۲۴ هزار میلیارد تومانی پیشنهادی دولت را به ۲۳۶ هزار میلیارد تومان افزایش داد لذا اعلام کرد اعداد و ارقام در اعتبارات هزینه های تملک دارایی سرمایه ای بر پایه ۲۳۶ هزار میلیارد تومان است که این عدد خوشبینانه و غیر واقعی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرد: بعد از آن در ماده واحده ای تصریح شد در شش ماهه اول سال ۹۴ سقف منابع عمومی در حدود ۲۲۰ هزار میلیارد تومان یعنی معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان تغییر یابد.
وی ادامه داد: سازمان مدیریت نیز با مدیریت لازم برخی جداول بودجه را ابلاغ کرد.
نوبخت گفت: اما ۲۲۰ هزار میلیارد تومان هم قابل تحقق نیست و لذا سازمان مدیریت و برنامه ریزی بعد از تصویب قانون بودجه پیش بینی از واقعیت های بودجه انجام و پیش نویسی را در این زمینه تهیه کرد.
نوبخت در تشریح پیش نویس لایحه بودجه افزود: در خوش بینانه ترین شرایط با احتساب نفت ۵۲ دلاری کل منابع استحصالی ما در بودجه سال ۹۴ در مجموع ۱۹۹ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
وی افزود: از این مبلغ برخی پرداخت ها شامل بودجه های عمرانی و جاری اجتناب ناپذیر است که در بخش بودجه عمرانی مجلس تأکید کرده که در هر شرایطی باید سی هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی پرداخت شود.
نوبخت در ادامه به ردیف حقوق و دستمزد در بودجه سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: این بخش هیچ گونه کاهشی نخواهد داشت.
وی گفت: در بخش سایر بودجه سال ۹۴ شامل بودجه کمیته امداد ، سازمان بهزیستی و ردیف های متمرکزی مثل روند ۶۳۰۰ میلیارد تومان برای یارانه ها هیچ تغییری نخواهد یافت.
وی در باره منبع درآمدی هدفمندی یارانه ها گفت: باید بر اساس نزدیک کردن قیمت سوخت به فوب خلیج فارس و قیمت تمام شده آب و برق و اختصاص ۵۰ درصد از منابع درآمدی به خانواده ها و سی درصد به تولید و بیست درصد به دولت برای کارهای عمرانی و جاری باید ردیف دریافت ها و پرداخت ها واقعی شود.
خبرگزاری صداو سیما
آذربایجان شرقی
گروه اخبار /
مسعود ثقفی درخصوص حکم ناظم متعرض به دانشآموزان اظهار داشت: بلافاصله بعد از اطلاع از این موضوع هیئتی از سوی آموزش و پرورش متشکل از تیم از بازرسی، حراست، مشاوره و روابط عمومی جهت رسیدگی به مدرسه مورد نظر مراجعه کرد و پس از بررسیهای اولیه بلافاصله ابلاغ معاون مدرسه لغو و مدیر مدرسه نیز به دلیل بیتوجهی به گزارشات واصله برکنار و فرد دیگری به عنوان مدیر مدرسه منصوب شد.
وی بیان اینکه با توجه به آثار سوءاجتماعی، اداری و قبح عمل ارتکابی توسط مشارالیه و در راستای ماده 13 تخلفات اداری و با موافقت وزیر حکم آماده به خدمت نامبرده در تاریخ 24 / 2 / 93 صادر شد و پس از آن هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان در تاریخ 4 تیر سال 93 رای به اخراج فرد موردنظر داد، افزود: این رای پس از تایید هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 23 مهر 93 قطعی و حکم اخراج وی از آموزش و پرورش در تاریخ 24 آبان 93 صادر شد.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: پس از آن شکواییههایی علیه معاون مذکور تنظیم و از طرف آموزش و پرورش به صورت مجزا در شعبه کیفری رسیدگی کننده به این پرونده به پرونده الحاق شد.در طول این مدت طی چندین مرحله مجربترین مشاوران و روان شناسان و اساتید دانشگاهها در مدرسه حضور یافته و نسبت به آموزش خانواده به تفکیک پایهتحصیلی اقدام کردند همچنین به صورت پرسشنامه سنجشهایی برای شناسایی دانشآموزان در معرض آسیب نیز به عمل آمد.
وی بیان کرد: در کنار این اقدامات، برای سایر مقاطع تحصیلی محدوده وقوع حادثه از جمله دبیرستانهای دخترانه جلسات توجیهی و آموزشی ویژه مهارتهای ارتباطی برگزار و بروشورهایی تحت عنوان تربیت جنسی و پیشگیری از سوءاستفاده جنسی برای اولیا تهیه و توزیع شد.مراکز مشاوره آموزش و پرورش نیز رایگان و خارج از نوبت به اقدامات مشاورهای برای دانشآموزان و خانوادههایشان پرداختند.
ثقفی ادامه داد: نصب فوری دوربین مداربسته در دبستانی که این اتفاق در آن رخ داده بود به منظور ایجاد آرامش روحی و روانی در اولیا و دانشآموزان، شادابسازی فضای فیزیکی و رنگآمیزی دیوارهای حیاط، تخریب مکان وقوع حادثه و تبدیل آن به سالن اجتماعات صورت گرفت. طی بررسیهای به عمل آمده پیش از این اتفاق، هیچ شکایتی و مراجعهای درخصوص مسائل غیراخلاقی از مدرسه مذکور یا فرد موردنظر به آموزش و پرورش واصل نشده بود و در پرونده گزینشی و استخدامی این فرد نکته مبهم و سابقه سوء وجود نداشت.
گزارش گروه سخن معلم /
گزارش سخن معلم در مورد اذیت و آزار دانش آموزان توسط معاون مدرسه
در روزهای اخیر ، اخبار و حتی تحلیل هایی در مورد اذیت و آزار دانش آموزان در یک مدرسه در رسانه ها منتشر شد ...
در روزهای اخیر ، اخبار و حتی تحلیل هایی در مورد اذیت و آزار دانش آموزان در یک مدرسه در رسانه ها منتشر شد .
به نظر می رسد توجه به واقعیات و یا " واقعه نگاری " و حتی انعکاس نظر مسئولان و حتی مردم ، حلقه مفقوده غالب این رسانه ها بوده است . این سایت ها ، با جنجالی کردن و حتی آب و تاب دادن به قضیه ، سعی در بزرگ نمایی موضوع کرده اند .
این واقعه ، در یکی از دبستان های منطقه غرب تهران ، اتفاق افتاده است .
بر اساس گزارش های رسیده به سخن معلم ، در این دبستان ، معاون پرورشی به برخی اعمال معاون آموزشی آن مدرسه مشکوک شده و بدون آن که حتی مدیر مدرسه و یا اداره آموزش و پرورش منطقه را در جریان مساله قرار دهد ، خود راسا به نیروی انتظامی اطلاع داده و از طریق اطلاع رسانی و دعوت کردن اولیا دانش آموزان مدرسه، به پیگیری موضوع می پردازد .
اولیاء خشمگین در مدرسه تجمع کرده و راه اداره آموزش و پرورش را در پیش می گیرند .
پس از آن نیز به اداره کل آموزش و پرورش تهران و... مراجعه می کنند .
مدیر اداره آموزش و پرورش آن منطقه و نیز مدیر کل آموزش و پرورش تهران ، آقای چاربند در مدرسه حضور پیدا کرده و سعی در حل مساله می کنند .
یک مقام آگاه در اداره آموزش و پرورش به سخن معلم گفت : " به محض اطلاع ، با شورای معاونین منطقه در مدرسه حضور پیدا کردیم و حداقل دو سه جلسه اجرایی با کادر مدرسه و انجمن اولیا و مربیان تشکیل دادیم .
در مرحله اول ، مدیر مدرسه از کار برکنار و عوامل اجرایی مدرسه تغییر پیدا کردند و حتی سرایدار مدرسه نیز عوض شد . "
این منبع مسئول ادامه داد : " از آن جایی که اولیاء دانش آموزان به شدت دچار ترس ، بدبینی و بحران هویت شده اند ، برای همه اولیاء دانش آموزان مدرسه ، کارگاه های آموزشی با حضور روان شناسان و مشاوران تشکیل دادیم .
قرار شد از سال آینده ، یک تا دو روز کاری ، مشاورانی مجرب و متخصص در مدرسه حضور پیدا کنند و آن ها را مورد مشاوره و احتمالا روان درمانی قرار دهند .
اقداماتی برای شاداب سازی و تغییر فیزیکی فضای مدرسه آغاز شد .
حتی به اولیاء دانش آموزان پیشنهاد دادیم که در صورت رضایت آنان ، می توانیم مدرسه را تغییر مکان دهیم .
مقدمات نصب دوربین های مدار بسته در مدرسه انجام شد . "
این مقام مسئول تاکید کرد : " از آن جایی که انتشار این خبر، سایر معلمان مدرسه را دچار انفعال ، یاس و بی انگیزگی کرده بود ، از اولیاء دانش آموزان درخواست کردیم که این عمل اشتباه را به حساب سایر معلمان ننویسند و حتی از آنان حمایت کنند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند . "
براساس تحقیقات به عمل آمده توسط سخن معلم ، متهم این پرونده ، آقای " ن " متاهل بوده و دارای فرزند می باشد . ایشان قبلا دبیر ریاضی بوده و بعدا معاون مدرسه گردیده است .
از قرار معلوم ، ایشان دچار مشکلات خانوادگی نیز بوده است .
همچنین مدیرانی که قبلا با این فرد کار کرده اند اظهار می دارند که مورد خلافی از او در مدت فعالیت و خدمت مشاهده نکرده اند .
از سوی دیگر ، طبق آخرین اطلاعات به دست آمده ، متهم تا کنون به عمل خود اقرار نکرده است و حتی پزشکی قانونی نظر نهایی خود را اعلام نکرده است .
گزارش های مردمی رسیده به سخن معلم و نیز صحبت های برخی اولیاء دانش آموزان حاکی از این است که متهم ، اعمال غیرمتعارفی را با دانش آموزان صورت می داده است اما این دانش آموزان از ترس و وحشت ایجاد شده توسط این معاون ، آن ها را بازگو نمی کردند ...
شنیده ها و گزارش ها نشان می دهند که برخی از نمایندگان مجلس ( مخالف دولت ) پیگیر این موضوع در اداره آموزش و پرورش بوده اند .
همچنین برخی نهادهای شبه نظامی اعلام کرده بودند که می خواهند در مساله ورود پیدا کنند که البته با تدبیر مسئولان آموزش و پرورش ، مساله رفع شده است .
توضیح : سخن معلم از ذکر نام مدرسه و یا منطقه آموزشی معذور است .
« سخن معلم » تریبونی برای همه فرهنگیان و معلمان است تا فارغ از نگرش های سیاسی و یا جناحی ، نظرات و انتقادات خود را بیان نمایند .
مطالب مطرح شده لزوما دیدگاه مدیر مسئول و دست اندرکاران گروه سخن معلم نیست و ما بر اساس دکترین خود که نهادینه ساختن « تفکر انتقادی »و « گفت و گو » است آن را منتشر می کنیم .
" جناب دکتر فانی که از ابتدای انقلاب در آموزش و پرورش حضور داشته است ، اخیرا در نکاتی قابل تامل راه حل خود را برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش بیان نمود ؛ ایشان فرمود که 116 هزار معلم بی سواد و از طریق رابطه وارد این سیستم شدند ، در این بین افرادی که به عنوان معلم قرآن استخدام شدند حتی قرآن خواندن را نیز بلد نیستند ؛ وی همچنین خاطر نشان کرد تنها راه حل برون رفت از مشکل کاهش نیروی انسانی به 750 هزار نفر هست .
حال فهمیدیم از بین یک میلیون معلم 116 هزار نفر بی سواد هست که تمام اینها توسط دولت قبل استخدام شدند و تنها دلیل برای بی سواد بودن این عده استخدام این افراد توسط جناب حاجی بابایی هست ؛ به عبارتی هر کسی را که دولت قبل استخدام کرده بی سواد بوده و اکثرا فامیل احمدی نژاد و مدیران وی هستند .
اما ایشان فقط با این 116 هزار نفر مشکل نداشته و رقم را 250 هزار نفر عنوان می کند تکلیف این 116 هزار نفر که مشخص شد اما وزیر به این هم بسنده نکرده و 134 هزار نفر دیگر را هم مازاد عنوان می کند که باید از سیستم خارج شود .
حال اینک به نقد نظریه دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش می پردازیم :
در زمان آقای حاجی بابایی 40 هزار نفر از طریق آزمون سراسری که فرزندان این مرز و بوم بوده در فضای کاملا رقابتی و با درج در روزنامه های کثیر الانتشار استخدام شدند که بیشتر مشاور دبیر تربیت بدنی و دبیران هنرستان ها بودند ؛ در مورد مشاورین با توجه به اینکه در سال آینده انتخاب رشته در دوره متوسطه اول صورت خواهد گرفت و به اذعان معاون آقای فانی دکتر کفاش با حجم عظیمی از کمبود مشاور مواجه شده به گونه ای که تمام دبیرستان های دوره متوسطه دوم بدون مشاور خواهند ماند که اگر این استخدامی های دولت قبل نیز نبود که مدارس متوسطه اول نیز از سال آینده فاقد مشاور می شدند ،دسته دوم دبیران هنرستان ها هستند که با توجه به سه ساله شدن هنرستان ها با کمبود بسیار شدید مواجه خواهند شد و تکلیف دبیران تربیت بدنی نیز کاملا مشخص هست که مازاد نیستند .
در زمان حاجی بابایی تعداد محدودی به عنوان معلم قرآن استخدام شدند که از بین قاریان قرآن بودند و معلوم نیست وزیر بر چه اساسی مدعی هست که این معلمین خواندن قرآن بلد نیستند ؛ آیا از این افراد امتحان قرآن اخذ نموده است ؟
دست سوم ، دبیران حق التدریسی هستند که اصلا در زمان دولت قبل به کار گرفته نشده اند بلکه در زمان دولت کارگزاران و اصلاح طلبان به کار گرفته شده و فقط توسط آقای حاجی بابایی تبدیل وضعیت شده اند که بر فرض بی سواد بودن ،گریبانگیر خود جناب فانی نیز می شود که در زمان معاونت ایشان استخدام شده اند .
4- اما 134 هزار نفر نیز علاوه بر این 116 هزار نفر مازاد معرفی شده اند .
وزیر محترم چاره کار را در کاهش نیروی انسانی و افزایش تعداد دانش آموزان در کلاس های درس عنوان می کندکه این کار به کیفیت آموزش ضربه وارد کرده و مانع از تربیت و توجه کافی توسط معلمین خواهد شد مخصوصا امروزه که میزان پرخاشگری و جرائم دانش آموزان در مدارس رو به فزونیست که آخرین مورد آن چاقو کشی یکی از دانش آموزان هست که دبیر خود را به قتل رساند ،هر چند که تراکم دانش آموزان در کلاس 11 نفر نبوده بلکه 30 نفر هست و وزیر بدون کسر نیروهای اداری به این رقم رسیده است .
نکته بعدی ، استخدام 5 هزار نفر هست که اگر به دنبال کاهش معلم هستیم فلسفه این استخدام چیست؟
در پایان باید بگویم که آیا صحیح است که وزیر آموزش و پرورش نیروهای خود را بی سواد و مازاد عنوان می کند .
آیا چنین فردی که چهره ای بی سواد از نیروهای خود در رسانه ها مطرح می سازد ، می تواند مدافع این قشر باشد ؟
به یاد داشته باشیم که وزیر بهداشت به خاطر پخش سریال « در حاشیه » به رئیس صدا و سیما نامه نوشت و از پزشکان خود با تمام قوا به دفاع برخاست تا جایی که پخش سریال ناتمام و متوقف شد ؛ آیا نباید به حال معلمین تاسف خورد زمانی که وزیرشان آنها را بی سواد و مازاد می خواند ؟ دیگر چه انتظاری از دیگران باید داشت ؟
افکار عمومی نیز با استناد به حرف های فانی خواهند گفت وقتی وزیرتان شما را بی سواد معرفی می کند پس حتما بی سوادید و از طریق رابطه استخدام شده اید ؟ "
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید