صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار / فاطمه سادات اشرفی زاده

بعد از خانواده ، مدرسه مهمترین نهادی است که در شکل گیری شخصیّت کودکان تاثیرگذار است . در آغاز فصل تابستان یکی از دغدغه های اساسی خانواده ها ، انتخاب مدرسه ای با شرایط مناسب برای ثبت نام فرزندان شان است .در کشورمان علاوه بر مدارس دولتی ، مدارس استعدادهای درخشان ، شاهد ، نمونه دولتی ، هیئت امنایی ، غیرانتفاعی و فرهنگیان نیز وجود دارند که مجری نظام آموزشی فعلی هستند .

مدارس فرهنگیان امتیازی است که برای خانواده های فرهنگی در نظر گرفته شده است تا فرزندان خود را در آن مدارس ثبت نام کنند هر چند تعدادی از دانش آموزان غیر فرهنگی نیز با عنوان خیرین فرهنگی در این مدارس ثبت نام می شوند که بخش عمده ای از بار مالی این مدارس را بر دوش می کشند .در شهرستان دزفول در مقطع ابتدایی تنها یک مدرسه دخترانه و یک پسرانه فرهنگیان وجود دارد .

در حالی که این مدارس با حدود ششصد دانش آموز – و بیشتر به صورت خودگردان – اداره می شوند ، به دلیل تحولات نظام آموزشی در آستانه انحلال قرار گرفته اند .در سال های اخیر ، تغییراتی به صورت تدریجی در نظام آموزشی کشور ایجاد می شود . یکی از این تغییرات طرح ( ۳-۳ ) یا نظام دوری است که در مقطع ابتدایی قرار است اجرا گردد . این طرح مدارس ابتدایی را به دو دوره مستقل ( اول تا سوم ) و ( سوم تا ششم ) تفکیک می کند و قرار است امسال در تعدادی از مدارس اجرا شود . عملی کردن این طرح در بعضی مدارس با مشکلاتی همراه شده است .

یکی از این مشکلات ، ادغام بعضی مدارس در یکدیگر است که این ادغام ها ، پیامدهایی را به دنبال دارد . در شهرستان دزفول ، به خاطر اجرای این طرح ، مدرسه های فرهنگیان ، در آستانه ی انحلال قرار گرفته اند . ایجاد این وضعیت با اعتراض خانواده های فرهنگی روبرو شده است . با توجه به اینکه مدارس فرهنگیان به صورت چرخشی هستند ، ادغام آنها در مدرسه شیفت مخالف ، در واقع منحل کردن مدرسه فرهنگیان می باشد .

از آنجا که در شهرستان دزفول طرح دوری قرار است فقط برای چند مدرسه ابتدایی اجرا شود ، به تعویق انداختن این طرح برای مدارس فرهنگیان کاملا امکان پذیر است . از طرفی ادغام دو مدرسه در یکدیگر ، موضوعی است که احتیاج به مطالعه و کارشناسی دارد و صرفا به دلیل مجاورت نمی توان دو مدرسه را در هم ادغام کرد .

با توجه به اینکه این طرح امسال برای تعدادی از مدارس اجرا می گردد ، می توان اجرای آن را در مدارس فرهنگیان به تاخیر انداخت . علاوه بر آن مدارس فرهنگیان با جمعیت بالایی که دارند ، به راحتی می توانند بدون ادغام با دیگر مدارس ، به دو بخش (۳-۳) تفکیک شوند . چنانچه با کمبود فضای فیزیکی مواجه باشیم ، با نقل و انتقال و جا به جایی بعضی مدارس ، می توان استقلال مدارس فرهنگیان را حفظ کرد .

پیشنهاد خانواده های فرهنگی دزفول ، برای جلوگیری از منحل شدن مدارس فرهنگیان ، جابه جایی این مدارس به مکانی دیگر است . با توجه به اینکه مدارس دوره متوسطه ، امسال به دلیل حذف پایه اول ، تعداد دانش آموزان کمتری دارند ، امکان جابه جایی هایی در این مدارس تا حدودی مقدور می باشد . در صورت چنین تغییراتی می توان از ادغام مدارس فرهنگیان با سایر مدارس جلوگیری کرد .

کارکنان نهادهای دولتی ، از امتیازاتی چون پاداش های سالانه ، تمهیداتی برای سفر ، اختصاص پاداش برای رتبه اولی فرزندان شان و… برخوردارند ، فرهنگیان در حالی که از این گونه امتیازات برخوردار نیستند ، حقِ داشتن مدرسه ای مختص به فرهنگیان را برای خود محفوظ می دانند . حال که گسترش مدارس غیرانتفاعی ، بدون هیچ محدودیتی ادامه دارد ، گسترش و حمایت از مدارس فرهنگیان ، اساسی ترین مطالبه ی خانواده های فرهنگی است .منحل کردن این مدارس ، زیر پا گذاشتن حقوق فرهنگیانی است که برای فرزندان این مرز و بوم تلاش می کنند .خانواده های فرهنگی که فرزندان خود را از سالهای قبل در این مدارس ثبت نام کرده اند ، تمایل دارند تحصیلات ابتدایی آنها در همین مدارس ادامه داشته باشد و از مسؤلین آموزش و پرورش انتظار دارند برای اجرای هر طرح جدید ، با بررسی دقیق شرایط و اطلاع رسانی به موقع به خانواده ها ، از بروز مشکلات جلوگیری کنند .

روناش

فاطمه سادات اشرفی زاده آموزش و پرورش دزفول

دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

سخنی با نمایندگان ملت

کرمانشاه

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه گزارش / بیمارستان امام خمینی ( ره ) ، بخش همودیالیز ، طبقه دوم .

وارد بیمارستان می شوید و از انبوه جمعیت عبور می کنید .

در سالن عقیق ، تعداد قابل توجهی از بیماران دیالیزی روی تخت ها در حال دیالیز هستند . در گوشه ای ، معلم جانباز در حالی که به خواب عمیقی فرو رفته است با معرفی پرستاران و صدا زدن ایشان بیدار می شود و ایشان در حالی که لبخندی بر لب دارد ، گفت و گوی ما شروع می شود ...

منتشرشده در گفت و شنود

تدوین نظام پرداخت مناسب برای کارکنان دولت  گروه اخبار /

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس گفت: جلسه غیرعلنی با حضور سخنگوی دولت و وزیر آموزش و پرورش برای رسیدگی به دغدغه‌های جامعه فرهنگیان و افزایش رضایت جامعه از اقدامات آموزش و پرورش برگزار شد.

وی در تشریح نشست غیرعلنی نمایندگان با نوبخت و فانی تصریح کرد: جلسه غیرعلنی٬ جلسه‌ای نسبتا طولانی بود و چند تن از همکاران گرامی٬ به نمایندگی از سایر همکاران به بیان نظرات خود در مورد وزارت آموزش و پرورش و مسائل مربوط به فرهنگیان پرداختند.

وی ادامه داد: نمایندگان ارائه کننده نطق در نشست امروز٬ در مورد فرایند رتبه‌بندی آموزگاران اعتبارات غیر پرسنلی، ضرورت تخصیص منابع لازم برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش و همچنین قدم برداشتن برای رفع تبعیض پرداخت حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی به ویژه کارکنان آموزش و پرورش اظهاراتی بیان داشتند.

نایب رییس مجلس افزود: در این نشست محمدباقر نوبخت گزارشی از سازمان متبوعش در زمینه توجه به فرهنگیان ادامه داد و از نگاه ویژه وزیر آموزش و پرورش به وضعیت کارکنان این وزارتخانه خبر داد.

ابوترابی‌فرد یادآور شد:

نوبخت در ادامه افزود: در سال ۹۳ با توجه به کاهش منابع درآمدی دولت٬ وزارت آموزش و پرورش تنها سازمانی بود که بودجه ‌آن با اختیارات ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزایش یافت و با این اقدام ۱۰ درصد حقوق کارکنان آموزش و پرورش بالاتر رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از نگاه ویژه خود به معیشت کارکنان آموزش و پرورش توجه خواهد کرد٬ افزود: نوبخت تاکید داشت با توجه به اینکه دولت در منابع با چالش جدی رو به رو است٬ اما پاسخ به نیاز فرهنگیان را در دغدغه خود می‌داند و مطالبه جدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در جهت رفع تبعیض در حقوق کارکنان دولت است.

ابوترابی فرد ادامه داد: در نشست غیرعلنی امروز صبح دو تصمیم مهم گرفته شد که یکی از آنها این تصمیم بود که قانون خدمات کشوری که در مجلس تصویب و به صورت موقت در اختیار دولت قرار گرفته٬ تبدیل به قانون دائمی شود و در این میان اصلاحاتی که از نظر دولت باید در مورد این قانون انجام شود اعمال و اصلاحات یاد شده در قالب لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: همچنین تصمیم بر آن شد که کمیسیون‌های مربوطه از جمله کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هر چه سریع‌تر این قانون را نهایی کند تا نظام پرداخت مناسبی برای کارکنان دولت فراهم شود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت ناعادلانه حقوق و مزایای معلمان و فرهنگیان، گفت: با بازنگری در قانون مدیریت خدمات کشوری لازم است تا درآمدهای کارکنان دولت بر مبنای عدالت تنظیم شود.

همچنین حسینی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون هماهنگی حقوق و مزایای دولت و قانون مدیریت خدمات کشوری، بازنگری منطقی و اصولی لازم است، گفت: امروزه درآمد کارکنان دولت بر مبنای عدالت باید تنظیم گردد، در همین راستا و در اولویت نخست نسبت به ترمیم و تقویت حقوق و مزایای فرهنگیان و معلمان عزیز باید تصمیم اساسی در شان آنها گرفته شود.

وی ضمن تقاضا از دولت مبنی بر حقوق و مزایای دولت، گفت: حقوق و مزایای معلمان باید در تراز کارکنان امثال شرکت نفت ترمیم و هم سان سازی نمایید ، چرا که محصول نهایی آموزش و پرورش تربیت انسان صالح برای جامعه است که یقینا ارزش آن از امثال تولیدات شرکت نفت بالاتر است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، با پیشنهاد طرح اشتغال نیمه وقت زنان در دستگاه های دولتی و عمومی، گفت: این طرح می تواند سه دستاورد مهم داشته باشد، نخست ایجاد ظرفیت دو برابری برای اشتغال زنان، که با وجود تقاضای زنان فارغ التحصیل دانشگاهی راهکاری مفید می تواند واقع شود، مورد دوم اینکه کار تمام وقت با روح و جسم زنان سازگار نیست و موجب خستگی و فرسودگی زودرس آنان می گردد اما این طرح نشاط و شادابی توام با آسودگی در محل کار را برای زنان رقم می زند و نهایتا دستاورد سوم طرح مختص خانه داری زنان است که با این طرح می توانند برای تربیت فرزندان خود زمان بگذارند البته این طرح برای بانوان شاغل فعلی می تواند اختیاری و برای شاغلین آینده الزامی باشد.

پاراف

گروه اخبار/

موضوع " ضمانت " در آموزش و پرورش  رفته رفته به یک  « معضل » تبدیل شده است .

در حال حاضر ، دوایر حسابداری در ادارات آموزش و پرورش با کثرت اجرائیه هایی مواجهند که بانک های وام دهنده به علت پرداخت نشدن اقساط از سوی وام گیرنده ، به ضامن روی آورده اند .

استمرار این وضعیت موجب شده است که « اعتماد » میان فرهنگیان و معلمان به شدت دچار آسیب شده و کم تر معلم و یا همکاری حاضر می شود که ضمانت همکارش را در مدرسه بپذیرد .

آیا صدور بخشنامه هایی نظیر آن چه در پائین آمده است و به کرات در طول سال تحصیلی به مدارس ارسال می شود خواهد توانست مشکل " ضمانت " و " ضامن " را در آموزش و پرورش حل کند ؟

پایان پیام/

تعیین سقف صدور ضمانت بانکی در آموزش و پرورش

  یک جامعه سالم و پیشرفته

جامعه ای می تواند به پیشرفت و سعادت برسد که در تمامی ابعاد به هدف مطلوب دست یابد.جامعه ایرانی که یک درصد از کل جامعه جهانی را شامل می شود و از نظر قدمت جزء جوامع کهن انسانی است، برای دست یابی به جامعه آرمانی، راهی جز تحقق مهمترین معیارهای مطلوب در جامعه خود ندارد.
در زیر اهم این معیار های ذکر شده است:
1-ایمان
ایمان به انسان مسئولیت در برابر خداوند متعال، برای کارهای خود می دهد.انسان بی ایمان هیچ هدفی ندارد و همیشه به امور دنیوی مشغول است و خود را پای بند به معبود یا موجودی نمی بیند.افرادی که جنایت می کنند، دزدی می کنند، حقوق دیگران را ضایع می کنند و برای افراد دیگر مزاحمت ایجاد می کنند و سایر کارهای ناشایست را انجام می دهند یا دست به خودکشی می زنند،بیشتر از افراد بی دین هستند.

2-احترام به دانشمندان
در جامعه مطلوب دانشمندان، معلمان و به طور کلی هر کسی که صاحب اندیشه و تفکر است،در جایگاه بالایی برخوردار است.افراد با سواد باید مورد احترام قرار بگیرند و در راس امورات مهم کشور قرار داشته باشند و در تصمیمات مهم کشور دخالت نمایند. ، زیرا افراد متفکر به جهت بهره داشتن از قدرت تفکر و تخیل بهتر از افراد عادی عمل می کنند و دارای ضریب اشتباه کمتری هستند.در سایه بی توجهی به نخبگان و اساتید، متاسفانه سالیانه شاهد خروج عده زیادی نخبه از کشور هستیم و کشور ما سالیانه میلیاردها دلار از سرمایه های فکری خود را رایگان تقدیم کشور ها دیگر می کند. باید رفتار خود را اصلاح کنیم و امکانات زیادی برای مهاجرت معکوس آنان فراهم کنیم.

3- رعایت نظم و قانون
جامعه ای که در آن قوانین درست اجرا می شود و همه خود را در برابر قانون مسئول می دانند،حق کسی ضایع نمی شود،پارتی بازی از بین می رود و همه به هم احترام می گذارند.کشور هایی که پیشرفته هستند نظم در آنجا برقرار است و همگی در سایه نظم و قانون به هدف مطلوب شخصی و ملی دست می یابند.به طور مثال یکی از عوامل مهم بازسازی و پیشرفت سریع کشورهای آلمان و ژاپن ،رعایت این مورد بود.

4-رعایت اخلاق و پرهیز از خشونت
داشتن اخلاق از خصوصیت مهم هر شخصی است.انسان بی اخلاق می تواند از امکانات و حتی علم خود در راه خلاف آرمان انسانی بهره گیرد.یکی از آثار توجه به دانشمندان جامعه،اصلاح اخلاق به شیوه موثر است.آنان باید مشکل اخلاق را ریشه ای حل کنند ، با زور نمی توان اخلاق را در ذهن افراد تزریق کرد بلکه از راه تقویت ایمان که لازمه دست یابی به اخلاق انسانی است،بتوان ریشه بی اخلاقی را در جامعه خشکاند.امروزه می بینیم خشونت و بی اخلاقی در جامعه فراگیر شده است، آمار طلاق بالا رفته است، دوست به معنی واقعی کمیاب شده و انسان ها کمتر به هم اعتماد می کنند.حتی رفت و آمد افراد فامیل به جز ایام عید و مناسبت های مذهبی خیلی کم شده است.دیگر کسی جرات ضامن شدن افراد درجه یک و حتی همکار خود را ندارد! ریشه همه این موارد در بی اخلاقی انسان های یک جامعه است.

5- برقراری عدالت
عدالت باید در همه زمینه ها برقرار باشد.در اقتصاد، آزادی بیان و اندیشه، در استخدام و سایر موارد. در جامعه ای که در آن عدالت باشد،حق کسی پایمال نمی شود و همه با اطمینان خاطر در تلاش و کار مداوم هستند.جوامعی می توانند پیشرفت کنند که فاصله فقیر و غنی کم باشد. ولی متاسفانه در جامعه فعلی خود می بینیم که عده ای بچه پولدار و آقا زاده شب ها با ماشین های لوکس در خیابان ها مسابقه می دهند و عده دیگری از افراد جامعه حتی پول خرید یک دوچرخه برای بچه خود را ندارند! یا عده ای میلیاردها تومان ثروت دارند و عده ای در سطل های زباله، به دنبال کسب در آمد حلال هستند!

6- مشارکت همه اقوام جامعه
جامعه کشور از اقوام زیادی تشکیل شده است و همه آنان باید در بخش های کشور مسئولیت داشته باشند.عدالت باید در همه جاهای کشور رعایت شود همه اقوام به طور مساوی پیشرفت می کنند .امروزه می بینیم تعداد زیادی از یک قوم در دولت یا بخش های مهم کشور حضور دارند، در حالی که از برخی اقوام نماینده موثری برای پیگیری حل مشکلات آنان وجود ندارد.

7- امکانات بهداشتی و آموزشی
امکانات آموزشی و بهداشتی باید در همه نقاط کشور به طور عادلانه وجود داشته باشد.امروزه مدارسی در زیر چادر برپا می شود و مدارسی با پیشرفته ترین امکانات روز مجهز می شود یا مراکز و امکانات بهداشتی به طور عادلانه در کشور تقسیم نشده اند و مشکلات عدیده ای برای ساکنان مناطق محروم وجود دارد.

در پایان نتیجه می گیرم که هیچ جامعه ای به طور تصادفی و بدون داشتن شرایط مطلوب به پیشرفت نرسیده است و برای رسیدن به جامعه مطلوب ایرانی، باید همه شرایط آن فراهم گردد.

 


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت  گروه اخبار /

وزیر بهداشت گفت: بخش مهمی از ما پزشکان مردم را رها کرده و فقط از خودمان تعریف می‌کنیم. مواردی را از برخی همکاران دیده‌ام که واقعاً خجالت کشیده‌ام.

حسن قاضی زاده هاشمی، در همایش راهکارهای ارتقای شأن جامعه پزشکی در برج میلاد که که با امضای تفاهم نامه سازمان نظام پزشکی و مجمع انجمن های علمی پزشکی همراه بود، افزود: آرزو می‌کردم،‌وزیر نبودم و خاطر همه جمع باشد که دیگر در هیچ انتخاباتی کاندیدا نخواهم شد.

او خطاب به نمایندگان انجمن های پزشکی گفت: مردم در بخش های مختلف مشکلات بسیار زیادی دارند قبلاً که وزیر نبودم و فقط به عنوان یک چشم پزشک و رئیس انجمن چشم پزشکی فعالیت می‌کردم،‌نگاهم فقط حمایت از یک صنف بود ولی امروز که مشکلات مردم را می‌بینیم نظراتم تغییر کرده است.

وزیر بهداشت افزود: الان دیگر برای مهم نیست که جامعه چشم پزشکی درباره من چه قضاوتی می‌کند، عمل به مسئولیت های اجتماعی و منافع کل مردم برای من مهم است زیرا در این مدت مسئولیت مواردی را از برخی همکاران دیده‌ام که واقعاً خجالت کشیده‌ام.

وی گفت: برای من مهم نیست که چه کسانی برای من کف می‌زنند یا هورا می کشند، یا بر عکس چه کسانی علیه من تیتر بزنند و حرف و حدیث راه بیندازند، دنیا بسیار زودگذر از این حرف هاست. ما هستیم و کارنامه ای که در پیشگاه ملت، شهدا و دنیای دیگری که به آن معتقدیم.

هاشمی افزود: ما همیشه فکر می‌کردیم خیلی با اخلاق هستیم اما اساتید ما از ما با اخلاق تر بودند، داشتن انصاف و رعایت حقوق شهروندی گوهرهای نایابی شده‌اند. فارغ التحصیلان جدید ما با این آدرس های غلطی که به آنها داده‌ایم که اگر می خواهید پولدار شوید حتماً باید در این رشته‌ها تحصیل کنید، با این وضع مطمئن باشید، در آینده مشکلات بشتری خواهیم داشت.

وزیر بهداشت ادامه داد: از شما همکاران می پرسم،‌خدا وکیلی مردم در مراجعه به مراکزی که در آن خدمت می‌کنید، احنرام می‌شوند؟ آیا حقوق آنها رعایت می‌شود؟ خودتان قضاوت کنید، من در این ۲۲ ماهی که گذشت مکرر دیده‌ام که مردم واقعاً مستأصل هستند،‌بخشی از استیصال آنها از سر طمع و زیاده خواهی ما و از سر منعفت طلبی ماست.

وی گفت:‌ اگر ما مردم را نداشته باشیم، یک جای کار به بن بست خواهیم خورد،‌ و هیچ کاری نمی توانیم بکنیم،‌تمام قدرتمندان و احزاب دنیا،‌همه در نهایت به سراغ مردم می روند،‌ولی ما مردم را رها کرده‌ایم و مرتب زیر یک سقف می‌نشینیم و از هم تعریف می‌کنیم،‌خودمان را هم خیلی مقدس می‌دانیم و بعد هم انتظار داریم که هر آنچه می‌خواهیم برایمان اتفاق بیفتد،‌این شدنی نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت اکنون در مسیر درستی حرکت می‌کند، اعتباری که الان در اختیار وزارت بهداشت است، قابل مقایسه با قبل نیست، رضایت مندی مردم از بخش دولتی بیشتر شده است، ملاک ما مردم است، خیلی ها  از طرف مردم حرف می‌زنند اما در واقع به جای مردم حرف می‌زنند.

نسیم

گروه اخبار /

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مکاتبات و پیگیری های شخص وزیر آموزش و پرورش در 6 ماهه گذشته گفت : اولین نوبت پرداخت رفاهی به کلیه کارکنان آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان انجام می شود .

 سید محمد بطحایی معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  سید محمد بطحایی با بیان این که یکی از وجوه تفاوت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش با سایر کارکنان دستگاه های اجرایی ، پرداخت های رفاهی به مناسبت های مختلف است ، اظهار کرد : این مهم در آموزش و پرورش به دلیل کمبود اعتبارات و بودجه همواره مغفول مانده بود .

وی با اشاره به برخی شایعات درخصوص تقارن اعطای پرداخت های رفاهی با شرایط استیضاح وزیر آموزش و پرورش ، تصریح کرد : در اواخر آذر ماه سال 93 ، دکتر فانی طی جلسات مختلفی با مسئولین سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دنبال یافتن راهکاری برای اعطای پرداخت های رفاهی به معلمان و کارکنان آموزش و پرورش بودند .

بطحایی ادامه داد : پس از آن وزارت آموزش و پرورش در پنجم بهمن ماه 93 در اولین نامه رسمی ،‌ درخواست پرداخت رفاهی به معلمان را به مناسبت دهه مبارک فجر به سازمان مدیریت ارسال کرد که به دلیل مضائق خزانه در پایان سال ، این امکان فراهم نشد .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد : پس از آن در 26 فروردین ماه سال 94 و یازدهم خرداد ماه این پیگیری ها ادامه پیدا کرد تا در نهایت در 26 خرداد ماه 94 ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبار لازم برای اولین پرداخت رفاهی را به کلیه کارکنان شاغل ، و بازنشسته آموزش و پرورش اعطا کرد .       

وی با اظهار امیدواری از قول مساعد سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اعطای این نوع پرداخت ها در نوبت های مختلف به کارکنان آموزش و پرورش ، خاطر نشان کرد : با توجه به تلاشی که از 6 ماه قبل و با پیگیری شخص وزیر آموزش و پرورش شروع شده بود و در ماه مبارک رمضان به نتیجه رسید  پرداخت آن را در قالب یک کارت هدیه بانکی شروع  می کنیم و امیدواریم بتوانیم شاهد استمرار آن در نوبت های بعدی و بهبود شرایط معیشتی معلمین باشیم .

بطحایی تاکید کرد : هر چند وزارت آموزش و پرورش معتقد به اطلاع رسانی در زمینه اعطای پرداخت های رفاهی به معلمان نمی باشد ولی از باب جلوگیری از برخی جوسازی ها و گفت و گوهای تخریبی علیه آموزش و پرورش به ویژه تقارن زمان توزیع اولین نوبت این نوع پرداخت ها با موضوع استیضاح وزیر در مجلس ، بیان گردش کار و پیگیری و اخذ اعتبارات مورد نیاز و اطلاع  رسانی در این زمینه جهت تنویر افکار عمومی فرهنگیان کاملا ضروری است .   

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

سیگار کشیدن در مدارس گروه اخبار /

مدير کل دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت با تاکيد بر اينکه مصرف دخانيات توسط معلمان و کارکنان مدارس بايد به کمترين حد خودش برسد يا اينکه از ديد دانش‌آموزان به دور باشد گفت: اتخاذ سياست‌هاي کنترل دخانيات براي مدرسه زماني موثرند که با پيشگيري و آموزش همراه باشند.

دکتر شهرام رفيعي فر گفت: دانش ‌آموزان يک سوم از زمان بيداري شان را در مدرسه سپري مي‌کنند و در بسياري از آنان شروع مصرف سيگار به دليل الگوپذيري از دوستان و همسالان سطح خود رخ مي‌دهد.

اولين تجربه سيگار کشيدن در افراد سيگاري قبل از پايان دوره دبيرستان رخ مي‌دهد. رفيعي فر اضافه کرد: مطالعات در امريکا نشان داده است که به طور معمول 5.6 درصد از دانش‌آموزان 14 ساله، 1.13 درصد از دانش‌آموزان 16 ساله و 1.20 درصد از دانش‌آموزان 18 ساله در مقاطع راهنمايي و دبيرستان در 3 ماه گذشته مصرف دخانيات داشته‌­اند.

مدير کل دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت اضافه کرد: اطلاعات اندکي در مورد مصرف سيگار در دانش آموزان زير 12 سال وجود دارد ولي اولين تجربه مصرف سيگار بيشتر در سنين 11 و 12 سالگي رخ مي ‌دهد. به عنوان مثال يک بررسي سراسري در آمريکا روي دانش آموزان 14 ساله نشان داد که 13 درصد اين افراد، اولين تجربه مصرف سيگار را در سنين 10 تا 11 سالگي داشته اند و 28 درصد آنها همچنان به مصرف سيگار ادامه داده اند.

وي گفت: مدرسه بدون دود، سياستي پايدار است که به کاهش مصرف سيگار در بين دانش آموزان کمک مي کند. البته اين برنامه زماني مفيد است که مطمئن شوند هيچ بچه سيگاري در مدرسه نيست و اين يک پيام قوي و سازنده کنترل دخانيات براي مدارس ديگر است.

ایسنا

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور