صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

تعداد بیسوادان و بی سواد مطلق و عملکرد سازمان نهضت سواد آموزی  گروه اخبار/

علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سواد آموزی و معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۵۲۰ هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های سواد آموزی در سال ۹۴ قرار گرفتند که بین این‌ها حدود ۳۰۰ هزار نفر از بین افراد بیسواد مطلق ثبت نام شدند، گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند، ظرف سه یا چهار سال آینده دردصدبیسوادی به حداقل ممکن در سال‌های اخیر می‌رسد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان این مطلب که حدود ۲۴ هزار نفر از اتباع خارجی را در سال ۹۴ تحت پوشش قرار دادیم، خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت بیشتر تمرکز را روی گروه‌های سنی جوان‌تر بردیم و تلاش کردیم، میانگین سنی افراد را کاهش دهیم و خوشبختانه تقریبا امسال میانگین سنی تحت پوشش به ۳۰ سال کاهش یافت.

 

بر‌ترین استان‌ها در کاهش بیسوادی در سال ۹۴

باقرزاده در پاسخ به این سوال که بر‌ترین استان‌ها در حوزه تحت پوشش قرار دادن بیسوادان کدام‌ها هستند، گفت: استان‌های ایلام، اردبیل، گلستان و فارس استان‌هایی بودند که در سال ۹۴ بالا‌ترین عملکرد را داشتند و خوزستان با حدود ۵۰ هزار نفر تحت پوشش و سیستان و بلوچستان با ۵۳ هزار نفر تحت پوشش و آذربایجان غربی، کرمان و خراسان رضوی از نظر کمیت بالا‌ترین حجم را تحت پوشش بردند. شهر تهران همچنین دلیل شرایط موجود، ۱۳ هزار نفر را تحت پوشش برد که به نسبت سال‌های گذشته عملکرد خوبی داشته است.

 

۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بیسواد مطلق در کشور

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد بیسواد مطلب در کشور داریم، گفت: در مجموع در بخش بیسوادان مطلق چیزی نزدیک به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر باقی مانده است؛ البته ۵۰۰ هزار نفر هنوز پالایش نشدند و از بین این‌ها ممکن است افرادی آموزش ناپذیر باشند و یا فوت کرده باشند و یا به خارج از کشور رفته باشند.

 

برنامه سه ساله برای به حداق رساندن بیسوادی در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به حداقل رساندن بیسوادی در کشور یک برنامه سه ساله می‌خواهد البته مشروط به اینکه ورودی به صفر برسد و بازگشت به بیسوادی نداشته باشیم. در برنامه ششم، بیسوادی در کل استان‌ها باید به حداقل برسد البته بعضی استان‌ها در سه سال و چهار سال و یا پنج سال می‌توانند به حداقل بیسوادی برسند؛ چرا که استان‌ها در یک سطح نیستند به طور مثال در استان‌های اصفهان، مازندران، تهران و سمنان درصد باسوادی بالاست و ظرف ۲ ۳ سال این برنامه را اجرایی خواهند کرد اما در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کردستان حداقل ۵ سال زمان می‌برد. ( ایلنا )

پرسش مهر و عملکرد مسئولان وزارت آموزش و پرورش

سنت دیرینه ی شروع سال تحصیلی با طرح پرسش مهر از طرف روسای جمهور در هر سال تحصیلی اتفاقی است که در گذر آموزشی زمان در مدارس روند متفاوتی داشته است .

طی سال های اخیر یا سرمایه گذاری های گسترده ای برای این مقوله در مدارس می شده و یا تنها از طریق انجام مسابقه ای به آن اکتفا می نمودند . طی این چندین سال هنوز آموزش و پرورش و معاونت پرورشی این مجموعه که متولی انجام این پرسش در مدارس است آمار و یا گزارشی از روند اجرائی و نتایج این فعالیت ارائه نکرده اند که اصولاً پاسخ های ارائه شده در گفته های دانش آموزی به کجا منتهی شده است .

شاید طرح این پرسش ها ؛ ایجاد نگرش جدید در دانش آموزان و توسعه ی فرهنگ سوال و پرسش در قشر دانش آموز باشد .

اگر این هدف مورد نظر باشد پشتوانه ی طرح این موضوع اهمیت دادن به مطالعه و دانش اندوزی به معنای خاصش در دانش آموزان است که به قول مولانا ( هم سئوال از علم خیزد هم جواب همچنان که خار و گل از آب و خاک ) ؛ در این جهت ( تقویت انگیزه ی مطالعه ) کلاس های درس و رفتار معلمان در بستر سازی دانش علمی بسیار موثر است .

دیگر در دنیای کنونی ما نیازی نیست که بگوییم خواندن و مطالعه خوب است ، اکنون می بایست این نیاز را از همان مقاطع ابتدائی در کودکان جهت داد و نیاز به پرسش را در آنان تربیت نمود .

متاسفانه اکنون غریبانه ترین مکان های مدارس کتابخانه ها هستند که یا غبار گذر زمان به خود گرفته اند و یا در روشی اجباری با در نظر گرفتن نمره ی انضباط یا نمره ی پرورشی دانش آموزان را وادار به مراجعه به کتابخانه می کنند .

هر سال نیز فصل نامه ای به نام رشد دانش آموز در مقاطع مختلف از طرف آموزش و پرورش نشر و توزیع می شود که اگر مدرسه ای آمار خریدش زیادتر باشد تشویق و ترغیب این مدرسه بیشتر مد نظر است .

حال با این وضعیت و نگرش چگونه می توان دانش آموز را در شروع سال تحصیلی وادار به سوال و پرسش نماییم . معلم نیز در گردونه ی تعلم و تربیت با تکیه بر آنچه دیروز آموخته و یا در کلاس اجباری ضمن خدمت به گوشش خورده اکنون در کلاس درس وظیفه اش را انتقال محفوظاتی در همین کتاب درسی می بیند و لاغیر .

اینها مجموعه ای ایجاد نموده که در نگاه به آموزش و پرورش تئوری حل مساله که پایه ی تعلیم و تربیت در دنیای امروز است یا فراموش شود و یا مورد غفلت قرار گیرد .

اهمیت به محفوظات و فراموش نمودن آنچه آموخته شده از همان پایه های اول ابتدائی روش روزمره ی تعلم و تربیت شده است ؛ از این رو دانش آموز دبیرستانی در سال آخر دبیرستان در مواجهه با کنکور در مقابل سوال و پرسش هائی قرار می گیرد که ناشی از همان تئوری حل مساله است و هر چند موفق ترین دانش آموز در زمینه ی درسی در کسب نمره ی بیست باشد در پاسخ دهی به این سوالات باز می ماند و این گونه است که کنکور برای رشته ی تجربی و فلان رشته غول می شود و ناگهان تصمیم بر این گرفته می شود که در سال تحصیلی جدید از ورود دانش آموزان بیشتر به رشته ی تجربی جلوگیری شود و یا از مدارس خواسته می شود رشته های فنی و کار دانش را به دانش آموزان بیشتر معرفی و بها بدهند .

این پاک کردن صورت مساله به جای حل کردن ریشه ای آن از معضلات امروز و دیروز آموزش و پرورش نیست ؛ گره ای است که هر سال روی گره دیگر زده شده است و ریشه ی آن ناتوانی مدرسه در ترغیب به ( پرسش) و ( علم آموزی ) به معنای خاص آن در مدارس است .

پس بهتر است در شروع سال تحصیلی جدید ، پرسش مهر را در یک سال آسیب شناسی کنیم ، شاید برای سال های آینده حرفی ماندگار و پاسخی قابل ارائه برای نسل آینده داشته باشیم .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

دردنامه یک معلم از استان چهارمحال و بختیاری خطاب به مسئولان وزارت آموزش و پرورش

سلام

من 28 سال خدمت کرده ام. سال اول خدمتم یک اجحافی در حقم صورت گرفت و ظلمی به من شد و با اداره بازرسی منطقه حل و فصل شد . بعد چهار سال برای همان ظلمی که به من شده بود به هیات بدوی فراخوانده شدم. رفتم و مستندات بردم و توضیح دادم. گذشت تا بعد از 14 سال بیماری سرطان گرفتم و چون ترس از مرگ و بی آبرویی وجود نامه هیات بدوی روی پرونده ام بود رفتم هیات و عرض کردم من دارم می میرم ، لطفا جواب بررسی اتهام مرا که مال 14 سال پیش است را بدهید ببرم بگذارم روی پرونده ام که اگر مردم یکی که محتویات پرونده ام را دید نگوید این چه کار کرده که به هیات تخلفات رفته است.

کارمند بزرگوار پرونده مرا دید و گفت رای شما همان موقع صادر شده ولی ابلاغ نشده است !

گفتم یک نسخه به من بده ببرم بگذارم روی پرونده. گفت نه خودمان فاکس می کنیم. بالاخره فاکس شد و روی پرونده ام آمد و باور کنید نوشته است که :
" جلسه هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان چهار محال و بختیاری در مورخ 26 / 10 / 75  با حضور سه نفر از اعضا به منظور رسیدگی به پرونده آقای رضا هاشمی جمعی اداره آموزش و پرورش شهرستان بروجن در رابطه با تغییر ریز نمرات درس دیکته و ترجمه زبان خارجی تعدادی از دانش آموزان سال سوم رشته علوم انسانی دبیرستان شهدای هفتم تیر گندمان تشکیل گردید. بعد از بحث و بررسی مشخص شد که او ظاهرا خودش از طریق دانش آموزی متوجه این مشکل شده و بعدا به ارزشیابی اداره بروجن اطلاع داده است و دلیلی بر تغییر نمرات توسط نامبرده به دست نیامد ؛ لذا اعضا این هیات پی گیری بیشتر را ضروری ندانسته و به اتفاق آرا این پرونده مختومه می شود. "


ملاحظه فرمودید؟ 

14 سال داغ ننگ !
بر پیشانی یک کسی که هیات بدوی دلیلی برای تغییر نمرات توسط نام برده به دست نیاورده است.

به نظر شما من نباید پوچ و بی هدف و بیهوده بشوم ؟ خداوکیلی شما جای من باشید چه کار می کنید ؟
من توقع ندارم این متن را منتشر کنید اما توقع دارم به عنوان یک همکار به من بفرمایید چطور می توانم داد خودم را بعد از 28 سال به گوش مسئولان آموزش و پروش حکومت عدل علوی برسانم؟

دیگر دلجویی از من گذشته است به داد دیگران برسید...
اگر یک وقتی مدارک خواستید شما یا هر کس دیگر که در مقام پاسخ گویی باشد بگویید تا تقدیم کنم.

با احترام


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

مطالبات فرهنگیان و معلمان و رسانه ای کردن تعطیلی مدارس  وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که:
وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: با توجه به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی مدارس در روز ۱۴فرورین، به اطلاع می رساند مدارس سراسر کشور در تمام مقاطع روز چهاردهم فرورین دایر است .

در ضمن:
لازم به ذکراست با انتشار دهندگان این گونه اخبار کذب به نقل از مسئولان آموزش و پرورش از طریق مراجع قانونی برخورد خواهد شد. (منبع : سایت الف )

نمی دانم چرا وزارت آموزش و پرورش اصرار دارد که اخبار بی ارزش این چنینی را سرخط اخبار خود اعلام کند و چه سیاستی در آموزش و پرورش حاکم است که باید اخباری که هیچ ارزش آموزشی و فرهنگی ندارند را اعلام عمومی کنند ؟

بگذریم از اینکه برخی از همکاران این اعلام عمومی را توهین به خود و دلیل بی کاری وزارت نشینان می دانند.

سوالی که باید از اعلام کنندگان این خبر پرسید این است:

اگر طبق قانون همکاران بنده موظف به حضور در محل کار خود هستند و شما هم به استناد قانون این خبر را اعلام عمومی می کنید ؛ چرا اعلام نمی کنید که مطالباتی که قبل از عید بارها و بارها، وزیر و معاونین ایشان اعلام کردند هنوز پرداخت نشده است؟

چرا وزارت آموزش و پرورش اعلام می کند که مدارس 14 فروردین، دایر است؟ من که جایی خبر تعطیلی مدارس در 14 فروردین رو ندیدم که به استناد آن روابط عمومی و وزیر محترم به آن عکس العمل نشان می دهند، مگر مساله ی دیگری نیست که در مقابل آن موضع گیری کنند؟
به همین دلیل مطالب زیر را جهت تنویر افکار روابط عمومی وزارت و زیر محترم، اعلام می کنم تا اگر ایشان پس از حل مساله ی 14 فروردین، به آنها عکس العمل نشان دهند و توضیحات لازم را اعلام کرده و در صورت لزوم "مسئولان آموزش و پرورش از طریق مراجع قانونی برخورد" نمایند.

1. عدم پرداخت حق التدریس 94-1393 در برخی از استان های کشور ( استان خوزستان را من اطلاع دارم که یک ماه را پرداخت نکرده اند)
2- عدم پرداخت سرانه ی مدارس
3- عدم تحقق دو در هزار مناطق نفت خیز و شرکت های بزرگ
4- عدم پرداخت پاداش بازنشستگان پس از سال ها بازنشستگی
5- عدم صدور حکم ارتقاء رتبه بندی همکارن واجد شرایط از دوم مهر 1394 به بعد به بهانه اجرای نظام رتبه بندی
6- عدم پرداخت حق التدریس همکاران در ابتدای مهر 1394 به بعد
7- پی گیری وصول درصد آموزش و پرورش از شهرداری ها
8- پی گیری کسر ساعات اضافه کاری همکاران اداری
9- پی گیری مشکلات همکاران سرایدار و مستخدمین مدارس
10- پی گیری نحوه ی هزینه شدن درآمد ناشی از اسکان فرهنگیان
11- واگذاری وام های کلان از صندوق ذخیره فرهنگیان به افراد خاص به نام های مختلف مانند " واگذاری خودرو"
12- اعطای وام کم بهره از صندوق ذخیره ی فرهنگیان
13- پی گیری لحاظ نمودن "تدریس" به عنوان مشاغل سخت و زیان آور در دولت
14- پی گیری شان از دست رفته ی فرهنگیان به دلیل ضعف وزرای سابق
15- پی گیری تثبیت نظام رتبه بندی معلمان
16- پی گیری بند 5 ماده 38 نظام هماهنگ پرداخت
17- پی گیری مشکلات دفتر تالیف کتب درسی، با اینکه کمتر از شش ماه به آغاز سال تحصیلی جدید، هنوز کتاب های سال دهم تالیف نشده است .
18- بررسی اهداف نظام جدید آموزشی و گزارش در مورد دسترسی به اهداف آن
19- برنامه ریزی جهت استفاده ی بهینه از زمان تعطیلات تابستان جهت بهره وری بهتر (متاسفانه پس از شروع تعطیلات شعارها شروع می شود)
20- بررسی بودجه وزارتخانه و اقناع افکار عمومی جهت بالابردن سهم بودجه ی آموزش و پرورش از درآمد ناخالص ملی، به قصد ارائه ی خدمات تفریحی و آموزشی به دانش آموزان و خانواده های آنها
21- پی گیری قول های جناب وزیر در زمان اخذ رای اعتماد از مجلس

در پایان:
چرا سایر ارگان ها و وزارتخانه های کشور اعلام نمی کنند که پنجم و یا 14 فروردین ادارات دایر هستند ؟


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

 فقرزدایی مدرسه‌محور و توسعه عدالت آموزشی کودکان   گروه اخبار/

میثم هاشم خانی اظهار داشت: براساس پژوهش ‏های متعدد مقایسه‌کننده انواع استراتژی‌های فقرزدایی، برنامه‌های فقرزدایی مدرسه‌محور، از طریق هم‌افزایی فقرزدایی در آموزش و سلامت و تغذیه، می‌توانند فساد و انحراف مالی در برنامه‌های فقرزدایی را به حداقل رسانده و بازدهی اقتصادی و اجتماعی برنامه ‏های فقرزدایی را، حداکثر سازند.

 

آرزوی طراحی استراتژی کلان «فقرزدایی مدرسه‌محور» در مجلس آینده

این پژوهشگر اقتصاد اجتماعی اظهار کرد: متاسفانه بخش بزرگی از بار رکود سنگین اقتصادی سال‌های اخیر، بر دوش آسیب‌پذیر‌ترین گروه‌های جامعه بوده است و این خانوارهای آسیب‌پذیر هم بخش بزرگی از این شوک درآمدی را با کاهش شدید توجه به آموزش و سلامت فرزندان خود جبران کرده‌اند.

بنابراین برای جلوگیری از تبعات مخرب شدید اقتصادی و اجتماعی ناشی از افت کیفیت آموزش و سلامت کودکان خانوارهای محروم، ضروری است که سهم مناسبی از درآمدهای آزاد شده بعد از رفع تحریم‌ها را، به فقرزدایی آموزشی کودکان اختصاص دهیم.

هاشم‌خانی با اشاره به اقدام ارزشمند سال گذشته دولت در افزودن بند ویژه «توسعه عدالت آموزشی کودکان» در قانون بودجه سال ۹۴، در کنار اقدام ارزشمند مجلس در سال گذشته و تصویب قانون دریافت مالیات ویژه توسعه عدالت آموزشی کودکان از نهادهای تجاری زیرمجموعه آستان قدس رضوی (ع)، پیشنهاد کرد: بسیار شایسته است اگر در آغاز مهرماه سال ۱۳۹۵، هم دولت محترم، هم مجلس جدید و هم تولیت جدید آستان قدس رضوی (ع)، گزارش جامعی از اقدامات صورت‌گرفته ذیل مصوبات سال گذشته دولت و مجلس محترم در راستای توسعه عدالت آموزشی کودکان ارایه دهند.

سرپرست دبیرخانه دایمی «توسعه و عدالت آموزشی» ادامه داد: مهم‌ترین اتفاق داخلی در سال ۹۵، آغاز فعالیت مجلس جدید خواهد بود که برای نخستین بار در ۲۰ سال اخیر شاهد مجلسی با حضور متوازن نمایندگان ۲ جناح اصلی سیاسی کشور هستیم. بنابراین امید می‌رود شاهد مجلسی بانشاط و با غلبه نگاه کار‌شناسی بر نگاه سیاسی باشیم.

 

مجلس جدید، «فقرزدایی مدرسه‌محور» را در قلب «سیاست‌های کلان فقرزدایی» وارد کند

وی افزود: این مجلس درست در شرایطی فعالیت خود را شروع می‌کند که کشور فضای رکود سنگین اقتصادی را پشت سر گذاشته و در آستانه آزاد شدن مطالبات بلوکه‌شده دولت در کشورهای خارجی هستیم.

بنابراین امیدواریم که مجلس آینده، برای جبران لطمات سنگین ۱۰ سال اخیر بر خانوارهای آسیب‌پذیر کشور، سیاست‌های فقرزدایی را در راس برنامه‌های خود قرار داده و در میان سیاست‌های فقرزدایی هم، بر سیاست‌های فقرزدایی مدرسه‌محور به‌طور ویژه تاکید کند.

میثم هاشم‌خانی درباره ارکان طراحی یک استراتژی کلان «فقرزدایی مدرسه‌محور» توضیح داد: اگر در سال ۹۵ مجلس جدید به دنبال طراحی یک استراتژی ملی فقرزدایی مدرسه‌محور باشد، برخی از ارکان مهم این استراتژی می‌تواند، هدف‌گذاری افزایش نرخ پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی به ۹۸٪ در تک تک استان‌های کشور (هم برای پسران و هم برای دختران)، تعریف استاندارد کیفیت مدارس و ارایه آمار سالانه از درصد دانش‌آموزانی که در هر استان کشور در مدارس زیر خط استاندارد مشغول به تحصیل هستند، رشد کمی و کیفی خدمات سلامت و تغذیه رایگان در مدارس مناطق محروم و آسیب‌خیز کشور، کاهش تمرکز در طراحی محتوای درسی و توجه به ویژگی‌های متفاوت اقتصادی و اجتماعی مناطق مختلف کشور در طراحی برنامه درسی هر استان، و از همه مهم‌تر، طراحی ساختار منظم و شفاف انتشار آمارهای مربوط به ارزیابی توسعه عدالت و کیفیت آموزشی کودکان در کشور باشد. ( ایلنا )

گروه احبار/ اعضای بدن فرزند ۵ ساله معلم خوزستانی که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به چند کودک بیمار اهدا شد.

فوت محمد حسین قاسم پور دیزجی پدر همسر علی پورسلیمان

بدین وسیله از همه همکاران و دوستان گرامی و مهربان که با ارسال پیام ( تسلیت ) ، پیامک ، تماس تلفنی و... با بنده اظهار همدردی کردند سپاسگزارم .

در مورد پرسش همکاران در مورد زمان و مکان مراسم ختم ( پدر همسر ) در تهران ضمن آن که به هیچ وجه راضی به زحمت افتادن هیچ یک از دوستان نیستم ، متعاقبا خبر آن  درج می شود .

در پناه یزدان

پایدار باشید .

بخشنامه ابطال انتقال کارکنان دولت از کلان شهرها به سایر مناطق و استان ها

بخشی از متن بخشنامه منتفی شده انتقال کارمندان کلان شهر ها به سایر استان ها:

با توجه به این که بخش نامه مذکور در عمل مشکلات عدیده اداری را ایجاد کرده و سبب مراجعات و مکاتبات بی‌شماری شده است. به این وسیله اعلام می‌دارد که بخشنامه مذکور ابطال و کان لم یکن شده و موضوع انتقال کارکنان از کلان شهرها به سایر مناطق و استان ها طبق مقررات و رویه‌های عمل قبلی صورت خواهد گرفت

ضرورت سامان دهی تعطیلات کشور و چند پیشنهاد  سال هاست که مسؤلین کشور تلاش می کنند از تعطیلی بخشی از نیمه اول فروردین جلوگیری کرده و به دنبال لغو یا کاهش این تعطیلات هستند ولی حداکثر توفیقی که پیدا کرده اند نیمه دائر کردن ادارات دولتی در روزهای غیرتعطیل 13 روز اول فروردین است.


واقعیت وضعیّت موجود:
  از 13 روز اول سال 8 روزشامل 4 روز اول فروردین ،2 روز دوازدهم و سیزدهم فروردین و حداقل 2 روز یک پنجشنبه و جمعه کلیه ادارات دولتی تعطیل رسمی هستند.


برخی از ادارات از قبیل وزارت آموزش و پرورش و مدارس کلیه مقاطع ، کلیه دانشگاه ها و واحدهای آموزش عالی، مجلس شورای اسلامی، بسیاری کارخانجات مثل خودرو سازی ها و...تا چهاردهم یا پانزدهم فروردین تعطیل رسمی هستند.


پرچم سایر ادارت نیز از 5 فروردین تا 11نیمه افراشته است، مثلا"اکثر دادگاه ها برای روزهای غیر تعطیلی 13 روز فروردین وقت رسیدگی تعیین نمی کنند، مرخصی اکثر کارمندان ادارت باعث پاسخ گو نبودن ادارات به مراجعین می شوند و عملا" ارباب رجوع را به بعد از 14 فروردین ارجاع می دهند.


زیان های وضعیّت موجود :


با جرأت می توان ادعا کرد که تا 14فروردین کمتر از 30 درصد ادارات فعالیت روزهای عادی خود را دارند و 70٪ بقیه یا تعطیل اند یا غیر فعال، مردم نیز سعی می کنند درطول 13 روزاول سال به ادارات دولتی مراجعه نکنند ولی هزینه های ایّام دایری از قبیل آب، برق، تلفن، گاز، ایاب و ذهاب و...  برقرار است.


 از طرف دیگر استفاده  کارمندان از تعطیلی ایام عید به صورت ناقص انجام شده و استفاده مطلوب از آن نمی شود زیرا یا همراه با مرخصی است و یا تنها ایام تعطیل را(4 روز اول) به مسافرت می روند و بقیه ایام را در اداره به سر می برند و چون برخی کارمندان در مرخصی هستند و ارباب رجوع نیز کم است،عملا " به تنهائی نمی توانند امور اداری را پیش ببرند و به ناچار تنها به دید و بازدید همدیگر می پردازند و یا با تلفن حرف می زنند و ارباب رجوعی ندارند.


با این وصف هم کارمندان از تعطیلی بهینه استفاده نمی کنند و هم ارباب رجوع کم است و اگر ارباب رجوع باشد مشکل ارباب رجوع حل نمی شود چون همه کارکنان حضور ندارند و هم هزینه دائر بودن ادارات بر بیت المال تحمیل می شود و اینجاست که هم چوب را میخوریم هم پیاز را .


پیشنهاد منطقی و واقع بینانه :
 1-  توجه کنید که تمام بحث برای تعطیلی حداکثر 5 روز است چون بقیه 13 روزاول سال تعطیل است، به نظر می رسد اگر با شجاعت کل 13 روز را به جزمراکز درمانی تعطیل کنیم و برای جبران خسارات اقتصادی ناشی ازآن، صنعت گردشگری را فعال نمائیم کار صحیحی خواهد بود و هم مردم با اطمینان به کارشان خواهند پرداخت و امید به دائر بودن ادارات در طول  13روز اول سال نخواهند داشت و هم کارمندان ازتعطیلات لذت خواهندبرد.


2- برای افزایش نشاط و شادابی مردم و کاهش ناهنجاری های روانی درجامعه شایسته است درشهریورماه نیز 3 روز تعطیل رسمی در اوایل یا اواخر هفته داشته باشیم و صنعت گردشگری را فعال ترکنیم، فعال شدن صنعت گردشگری (داخلی و خارجی) تولید ناخالص داخلی را بالا می برد.


3- برای تقویت گردشگری و تفریحات سالم در جامعه 3 روز تعطیل رسمی در دی ماه پیشنهادمی شود.

به این ترتیب می توان برخی تعطیلات پراکنده درطول سال را مثل تعطیلات 15 خرداد را حذف کرد و کل تعطیلات را در  3 فصل مشخص درسال در اوایل یا اواخر هفته برقرار نمود تا عوارض ناشی از تعطیلات بین تعطیلی نیز در اثر تجمیع تعطیلات از بین برود.


بسیاری از کشورها مثل برزیل، فیلیپین و...تعطیلات ملی را به جشن و سرور و گردشگری تبدیل می کنند و تلاش می کنند در جشن های ملی توریست های خارجی بیشتری را جذب نمایند.

منتشرشده در یادداشت

  گروه اخبار /

اسکان فرهنگیان و معلمان

مدیرکل تعاون و پشیبانی وزارت آموزش و پرورش از اسکان و پذیرش بیش از 11 میلیون نفر روز مسافر درستادهای اسکان فرهنگیان سراسر کشور تا دوشنبه نهم فروردین 95 خبرداد .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، فرشید سیاری با بیان این که تا نهم فروردین ماه 95، 11 میلیون  و 32 هزار و 931 نفر روز در مراکز اسکان موقت فرهنگیان سراسر کشوراسکان یافته اند، اظهار کرد:  4 میلیون و 341 هزار و 395 نفر در قالب 923 هزار و 701 خانوار فرهنگی و غیر فرهنگی پذیرش شده اند.

وی تصریح کرد: : استان های فارس، اصفهان ، هرمزگان، خوزستان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین پذيرش را تا امروز داشته اند.

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور