صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/ یکی از معلمان آموزش و پرورش میهمان در شهر بیله سوار با ارسال یادداشتی از بی توجهی به اسکان فرهنگیان در خانه معلم این شهرستان انتقاد کرده است.

گروه اخبار/ معاون سازمان ثبت احوال از شناسایی ۱۰۲ میلیون ایرانی بر اساس شناسنامه‌ خبر داد . در شرایطی که طبق آخرین آمار جمعیت کشور حدود ۷۹ میلیون نفر است .

بخشنامه توهین آمیز دانشگاه فرهنگیان در مورد دعوت به همکاری از معلمان  در روزهای گذشته، معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در راستای تأمین بخشی از نیاز پردیس ها و واحدهای تابعه به آموزش گران، اطلاعیه ای صادر کرده بود مبنی بر این که معلمان دارای مدرک دکترا در صورت تمایل به تدریس در دانشگاه فرهنگیان، مدارک لازم را به آن دانشگاه ارسال تا در مورد مأموریت تمام وقت آموزشی و تدریس آنها تصمیم گرفته شود.

تا اینجای کار مشکلی دیده نمی شود اما وقتی به سایت دانشگاه فرهنگیان و شرایطی که در نظر گرفته اند مراجعه می شود، از این که مورد توهین قرار گرفته ای، حسی ناخوشایند سراپای وجودت را فرا می گیرد و باید به حال نظام آموزشی و دانشگاهی که قرار است معلمان آینده را تربیت کند و این گونه با معلمان کنونی برخورد می کنند، تأسف خورد.


1. در اطلاعیه آمده است کلیه متقاضیانی که به صورت تمام وقت مأمور می شوند، حقوق و مزایای خود را از مبدأ دریافت خواهند کرد. برای من قابل درک نیست که چرا با چنین پیش شرطی، دانشگاه فرهنگیان تقاضای همکاری!! از معلمان داشته است. شاید تدوین گران این اطلاعیه که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به کار هستند، دچار نوعی خودشیفتگی هستند که این تقاضای نابه جا را از معلمان داشته اند. 

البته این امکان نیز وجود دارد که چنان نگاه و نگرش تحقیرآمیزی به معلم و معلمی رواج پیدا کرده است که در دانشگاهی که مربوط به آموزش و پرورش و مرتبط با شغل معلمی است این گونه با معلمان معامله و درخواست همکاری می کنند.

با این اوصاف، وای به حال معلمانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می-شوند. ناگفته پیداست حقوق و مزایای معلمان بسیار کمتر از هیئت علمی دانشگاه هاست، لذا اگر جذابیتی در تدریس در دانشگاه فرهنگیان برای معلمان وجود داشته باشد، عمده ی آن به دلیل حقوق و مزایای آن است و نه به خاطر آنکه نام دانشگاه را بر آن نهاده اند.


2. در بند آخر اطلاعیه آمده است: شایسته است به افراد متقاضی اعلام گردد، پس از اتمام مأموریت، دانشگاه هیچ گونه تعهدی مبنی بر انتقال یا پرداخت حقوق از مقصد را پذیرا نخواهد بود. در این بند نیز نشانی از همکاری دیده نمی شود. از این بند این گونه برداشت می شود که پس از آن که مشکلات دانشگاه حل شد و خرشان از پل گذشت، مأموریت معلمان به پایان رسیده است و باید کوله بار خود را جمع کنند و دست از پا درازتر به مدارس برگردند و این مدت از فعالیت معلمان، هیچ تعهدی برای دانشگاه ایجاد نخواهد کرد. در این بند نیز – همانند بند قبلی – صرفاً نیاز دانشگاه در نظر گرفته شده و معلمان کاملاً نادیده گرفته شده اند.


3. این اطلاعیه چنان از موضع تحقیرآمیزی به معلمان، تقاضای همکاری!! داده است که تمامی تعهدات، مربوط به معلمان است و دانشگاه عملاً هیچ وظیفه ای را برای خود در نظر نگرفته است.

در واقع ، با این نگرش نه می توان دانشگاه اداره کرد و نه معلم تربیت می شود.

از دانشگاه فرهنگیان – که چندان هم دانشگاه نیست – که وظیفه ی خطیر تربیت معلم را برعهده دارد انتظار می رود، بیانیه ی سنجیده تری منتشر نماید و بیش از این بر آلام و رنج های معلمان نیافزاید.

علاوه بر این، از هم اکنون می توان پیش بینی کرد، معلمانی که این شرایط استثماری و دور از شأن معلمی را بپذیرند و برای مدت محدودی به اصطلاح استاد دانشگاه!! شوند، با توجه به نگرشی که در این بیانیه دیده می شود مانند مهمانان ناخوانده ای تلقی می شوند و در عمل بدترین برنامه و واحدهای درسی را برایشان در نظر می گیرند و در امور مربوط به دانشگاه!!؟ هرگز از نظرات و مشارکت آنان بهره نمی برند.

خلاصه آن که باید گفت تحمیل یک طرفه برخی از شرایط به معنای یک رابطه ی مبتنی بر همکاری نیست و نوعی خودبزرگ بینی و یا عدم فهم معنای همکاری در آن به چشم می خورد که به هیچ وجه برای معلمان حاوی احساس خوشایند و مطلوبی نیست و گره ای از کارهای فروبسته ی آنان نمی گشاید .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

رتبه بندی و معاون اجرایی

خراسان رضوی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/

معلمانی که عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس دهم نیستند

در حال حاضر 18 نفر از نمایندگان فعلی مجلس دهم را « معلمان » تشکیل می دهند .

بر اساس اطلاعات دریافتی ، افرادی که به عنوان معلم به مجلس دهم راه پیدا کرده اما حاضر به عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشدند به قرار زیر است :

* حسین مقصودی - سبزوار

* هاجر چنارانی - نیشابور

* سلام امینی - ایلام

* علی اسدی - شهربابک

* محمدباقر سعادت - دشتستان

* روح الله بابایی صالح - بویین زهرا

* میر حمایت میرزاده - گرمی اردبیل

* مسعود رضایی - شیراز

* علاء الدین خادم - سپیدان فارس

* سید حمزه امینی - هشترود و چاراویماق

* حمیدرضا حاجی بابایی – همدان

در حال حاضر  اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متشکل از 23 نفر و به شرح زیر است :

حبیب‌الله ده مرده، سیدمحمد باقر عبادی، جبار کوچکی‌نژاد، فاطمه سعیدی، اسفندیار اختیاری، محمد باسط درازهی، سیدجواد سادات‌نژاد، محمود صادقی، داوود محمدی (فرزند مراد)، فریده اولاد قباد، محمدمهدی زاهدی، کارن خانلری، محمد قومی، احد آزادیخواه، ذبیح نیک‌فر لیالستانی، قاسم احمدی لاشکی، محمد بیرانوندی، علیرضا ابراهیمی، یوسف داوودی، محمدرضا عارف، پروانه سلحشوری، ضیاءالله اعزازی ملکی، علی مطهری.

پایان پیام/

هر ایرانی روزانه 144 دقیقه را صرف بازی‌های آنلاین می‌کند/ پس از آمریکا و هند، ایران بیشترین بازدید از سایت این بازی و بیشترین گیمرها در این بازی را دارد/ ما در ارتباط با پر کردن اوقات فراغت و مدیریت زمان فرزندانمان برنامه خانواده نداریم، همین مشکل در فضای مدرسه و نظام آموزشی نیز وجود دارد/ ما خودمان را بیشتر در تئوری ها و شعارها محصور کرده ایم و در عمل هیچ بوده ایم/ هایتا یک فضای مجازی را فیلتر کنیم. ما مزد بی توجهی خودمان را می گیریم/ سرانه مطالعه در ایران از پایین ترین میزان مطالعه در جهان نیز کمتر است/ نظام تربیت و تعلیم کشور بیشتر روی رتبه و نمره و فضایی رقابتی بوده که برای نوجوان و جوان استرس‌زا و هیجان منفی را در بر داشته است/ کشورها ظرفیت های جامعه خود را می‌دانند/ در ایران نظام تربیت و تعلیمی پایه‌دار و مطمئن وجود ندارد/ ما فقط شعار می دهیم

این مدارس به زندان شباهت دارند/ رسالت ما صرفا آموزشی نیست و تربیتی نیز می باشد/ قرار است مدرسه ای با نگاه جهانی ساخته شود/ سیاست زدگی اولین مساله آموزش و پرورش است/ با تغییر کاربری می توان به تولید ثروت اقدام نمود / دانش آموزان بی هویت شدند و معلمان بی انگیزه . آموزش و پرورش باید در عمل اولویت نظام باشد/ مگر با معلمان ناکارآمد و بی انگیزه می توانیم تولید علمی را در جهان و یا حتی منطقه داشته باشیم/ سال 94 ؛بحرانی ترین و بدترین سال بودجه ای پس از انقلاب بود / فقط به ژنرالی برای تحقق این مطالبات نیاز داریم /انصافا یک مورد فرهنگ امنیتی در این منطقه نداریم و دولت تدبیر و امید با شعار امنیت فرهنگی توانسته اعتماد معلمان را جلب نماید و فرهنگ نقد و نقد پذیری را از خود شروع کند./ رسانه ها نسبت به آموزش و پرورش مسایل قالبی و کلیشه ای را مطرح می کنند/ صدا و سیما باید 90 فرهنگی داشته باشد و مسوولان آموزش و پرورش فقط تعریف و تمجید نشنوند/معلمان نقش مهمی در شادی و شادابی اجتماعی یک جامعه دارند/ آموزش و پرورش نیازمند کمک همه ی مردم و مسوولان و اهل نقد و نظر می باشد و از صدای معلم که در تحقق فرهنگ نقد و نقادی و در بیان مطالبات معلمان تلاش می کند ؛ صمیمانه تشکر می کنم و امیدوارم همچنان شما و آقای پورسلیمان و همکاران شما در این مسیر موفق و پایدار باشید

منتشرشده در گفت و شنود

مشاغل تخصصی برای برخی از کارکنان دولت پس از یک سال از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری یعنی از سال 89 اجرا شد/ در دولت یازدهم و در سال 93 این 800 امتیاز به 1500 امتیاز رسید .ابتدا برای آموزگاران اعمال شد .پس از یک تاخیر برای دبیران متوسطه تا 1300 آمد / تفسیر شورای توسعه مدیریت از حرفه معلمی چنین است که باید در سطح کارشناس دیده شود و نه بالاتر/ برخی از راه ها مانند اعتراضات خیابانی ، تجمعات که شکل میدانی دارند و... نمی توانند کار سازو ثمربخش باشند /مهم ترین کاری که می شود انجام داد تا « معلمی » به عنوان یک حرفه تخصصی نگریسته شود تلاش برای طراحی و استقرار « سازمان نظام معلمی » است/ پردازش این تفکر و پیاده کردن این گزاره کوتاه نیازمند حوصله ، کار جمعی و از همه مهم تر حضور مستمر و کارشناسانه در افکار عمومی و رسانه ها با داشتن پیش شرط « سواد رسانه ای » است

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

جلسه بازی مسئولان و برگزاری جلسات اداری در پیک مراجعه مردم

بسیار مشاهده شده است که واحدهای مختلف اداری در مناطق و نواحی مختلف آموزش و پرورش جلسات و نشست های اداری خود را در محدوده ساعات اداری و حتی در برخی مواقع که مراجعه ارباب رجوع بالاست انجام می دهند .

این در حالی است که افراد شاغل در این واحدها هر ماهه مبالغی بابت اضافه کار و... نیز دریافت می نمایند .

در یک نمونه ، اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران در مورخه 9 / 3 / 95 ساعت 30 / 10  صبح جلسه اداری با موضوع " کمیته انتصابات " تشکیل می دهد .

افراد شرکت کننده در این جلسه 16 نفر بوده و مدت زمان جلسه گاهی به 2 ساعت هم می رسد .

البته این وضعیت بارها تکرار شده است .

در این مواقع ، ارباب رجوع برای یک کار ساده اداری ساعت ها باید معطل شوند .

بسیاری از معلمان و حتی اولیاء دانش آموزان در تماس با صدای معلم از این وضعیت ابراز نارضایتی کرده اند .

شایسته است که ادارات زمان بندی این جلسات را مدیریت کرده و ادارات کل نیز نظارت لازم را در این موارد داشته باشند .

پایان پیام /

گروه اخبار/ معاون آموزش ابتدایی شهر تهران گفت: معلمان دوره ابتدایی تا ۲۰ خرداد ماه در مدارس حضور داشته و از فرصت طلایی خرداد برای ساماندهی برنامه های سال تحصیلی آینده استفاده می کنند.

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور