صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

از ضریب حقوقی بیست و یک هزار و نهصد و چهل و نه ریالی تا ضریب حقوقی یکهزار و پانصد و چهل و یک ریالی !مشکل کجاست ؟ چه باید کرد ؟

مشاغل تخصصی برای برخی از کارکنان دولت پس از یک سال از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری یعنی از سال 89 اجرا شد/ در دولت یازدهم و در سال 93 این 800 امتیاز به 1500 امتیاز رسید .ابتدا برای آموزگاران اعمال شد .پس از یک تاخیر برای دبیران متوسطه تا 1300 آمد / تفسیر شورای توسعه مدیریت از حرفه معلمی چنین است که باید در سطح کارشناس دیده شود و نه بالاتر/ برخی از راه ها مانند اعتراضات خیابانی ، تجمعات که شکل میدانی دارند و... نمی توانند کار سازو ثمربخش باشند /مهم ترین کاری که می شود انجام داد تا « معلمی » به عنوان یک حرفه تخصصی نگریسته شود تلاش برای طراحی و استقرار « سازمان نظام معلمی » است/ پردازش این تفکر و پیاده کردن این گزاره کوتاه نیازمند حوصله ، کار جمعی و از همه مهم تر حضور مستمر و کارشناسانه در افکار عمومی و رسانه ها با داشتن پیش شرط « سواد رسانه ای » است

چرا ضریب حقوقی معلمان نسبت به اعضای هیات علمی دانشگاه و برخی مشاغل کم تر است

تصویب نامه ضریب حقوق و حداقل و حداکثر حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۳۹۵  در جلسه مورخ ۱۳۹۵/۰۳/۰۹ هیئت وزیران تصویب و با شماره ۲۹۹۳۱ مورخ ۱۳۹۵/۰۳/۱۳از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ گردید.

 بند اول این ابلاغیه عنوان می کند : ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات به میزان بیست و یک هزار و نهصد و چهل و نه (۲۱،۹۴۹) ریال تعیین می‌شود.

در حالی که در بند دوم چنین بیان شده است :

ضریب_حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت -مصوب ۱۳۷۰- (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه) به میزان یکهزار و پانصد و چهل و یک (۱.۵۴۱) ریال تعیین می‌شود.

در گفت و گویی که گروه صدای معلم با معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش داشت بطحایی در زمینه  بند 5 ماده 68 به صدای معلم چنین می گوید :

" موضوع این بند برای فوق العاده شغل مشاغل تخصصی است .مشاغل تخصصی برای برخی از کارکنان دولت پس از یک سال از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری یعنی از سال 89 اجرا شد .

دستگاه ها پیش سازمان مدیریت می رفتند و اجازه اجرای آن را می گرفتند که بتوانند از این ظرفیت برای افزایش حقوق کارکنان شان استفاده کنند .

متاسفانه وزارت آموزش و پرورش و معلمان نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و اولین بار همان طور که آقای حاجی بابایی اشاره کردند 800 امتیاز را که سقفش 1500 امتیاز است برای مشاغل لیسانس و بالاتر که 2000 است موفق شدند برای این بند از سازمان مدیریت مجوز بگیرد .

آن مبلغ 720 میلیارد تومان را در سال 92 دولت برای اجرای این بند اختصاص داد .

اجازه داد تا این 800 امتیاز اعمال شود .این گام خوبی بود و همان گونه که بیان شد متوسط تا 90 هزار تومان حقوق معلمان افزایش پیدا کرد .

در دولت یازدهم و در سال 93 این 800 امتیاز به 1500 امتیاز رسید .ابتدا برای آموزگاران اعمال شد .

پس از یک تاخیر برای دبیران متوسطه تا 1300 آمد .

بند 5 تقریبا ظرفیتش برای ما تکمیل شده است ... "

سپس صدای معلم از ایشان می پرسد :

آیا در سال بعد ردیف و یا برنامه ای برای اجرای کامل آن یعنی امتیاز 2000 وجود دارد ؟

بطحایی چنین پاسخ می دهد :

این یک ظرفیت خالی است که ما می توانیم استفاده کنیم .

طرح طبقه بندی مشاغل شغل معلمی را در سطح کارشناسی دیده است .در قانون گفته شده است برای مشاغل بالاتر از کارشناسی امتیاز 2000 اعمال می شود .

و اما پرسش راهبردی صدای معلم از معاون وزیر چنین است :

یعنی از دید مسئولان معلمی حتی در سطح کارشناسی ارشد و بالاتر به عنوان یک شغل تخصصی نگریسته نمی شود ؟!

و پاسخ بطحایی چنین است :

در سطح کارشناس دیده شده است و نه بالاتر از کارشناس .

در واقع و در حال حاضر تفسیر شورای توسعه مدیریت از حرفه معلمی چنین است که باید در سطح کارشناس دیده شود و نه بالاتر .

هر چند معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش راه  را بسته نمی بیند و بر این باور است که با کارشناسی ، پی گیری و کار رسانه ای قابل حل است .

اما پرسش اصلی این است که فرهنگیان و معلمان و به ویژه تشکل های معلمی در این زمینه چه باید کنند تا اولا تبعیض حداقل میان معلمان و سایر کارکنان هم رده که جنس فعالیت شان یکی است به حداقل برسد و دوما شورای توسعه مدیریت به این نتیجه منطقی و باور برسد که معلمی باید در عداد مشاغل تخصصی نگریسته شود .

آن چه که مهم است این است و قبلا نیز به کرات بیان شده است برخی از راه ها مانند اعتراضات خیابانی ، تجمعات که شکل میدانی دارند و... نمی توانند کار سازو ثمربخش باشند .

طرح چنین مسائلی سریعا فایل مشکلات فرهنگیان را به جای آن که در مسیر اداری و یا مدیریتی قرار دهد در فهرست مسائل امنیتی و... قرار می دهد و این مساله به هیچ وجه منطقی و مقرون به صرفه و یا فایده نیست .

ضمن آن که  اصرار بر پی گیری این گونه مسیرهای پر هزینه ممکن است حتی معلمان را در وضعیت انفعال قرار دهد و در نهایت صورت مساله به فراموشی سپرده شود !

و اما از نظر نگارنده و همکاران گروه صدای معلم مهم ترین کاری که می شود انجام داد تا « معلمی » به عنوان یک حرفه تخصصی نگریسته شود تلاش برای طراحی و استقرار « سازمان نظام معلمی » است .

صدای معلم در حد توان خویش سعی کرده است تا با ارائه تحلیل و حتی فراخوان ( این جا ) فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش و نیز افکار عمومی معلمان و مسئولان را متوجه این امر مهم و خطیر نماید .

کار معلمان و برون داد آنان بسی حساس تر و خطیرتر از کاری است که اعضای هیات علمی دانشگاه ها انجام می دهند چرا که مواد اولیه و درون داد دانشگاه ها توسط آموزش و پرورش و معلمان ساخته و پرداخته می شود .

و اما پردازش این تفکر و پیاده کردن این گزاره کوتاه نیازمند حوصله ، کار جمعی و از همه مهم تر حضور مستمر و کارشناسانه در افکار عمومی و رسانه ها با داشتن پیش شرط « سواد رسانه ای » است .

دوشنبه, 17 خرداد 1395 21:15 خوانده شده: 2954 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +34 -4 --
ناشناس 1395/03/17 - 21:59
یک جای کار به شدت لنگ میزنه؛ هیچ گاه, تاکید میشود هیچ گاه امثال فانی و بطایی که با مدد محافظه کاری (بله قربان گوی قدیمی) به اینجا رسیده اند, قدمی بر نخواهند داشت که به مذاق حاکمیت خوش نیاید.
حالا درخواست تصحیح حقوق معلمان که برای حاکمیت هزینه دارد, به هیچ وجه مطالبه فانی یا بطایی نخواهد بود.
حالا اگه بعضی ها نگن سیاه نمایی, فانی و گروهش برای حفظ موقعیت خودشون معلمان رو بدون هیچ تردیدی قربانی خواهند کرد.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/17 - 22:28
سلام
دوست عزیز
همان گونه که در یادداشت اشاره شده است جرقه این کار در زمان حاجی بابایی زده شد و در دولت یازدهم از 800 به 1300 و برای معلمان ابتدایی به 1500 رسید .

این شیوه نگاه کردن و سیاه و سفید کردن مسائل در وهله اول به خودتان و خانواده محترم تان آسیب می رساند .
راه بسته نشده است ...
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
نااامید 1395/03/17 - 23:34
سلام اقای پورسلیمانی عزیز
این همه بی عدالتی ربطی به حاج بابایی ندارد بلکه هر دو جناح چه چپ و راست مقصرند و برای این دو جناح معلمان سیه روز فقط و فقط سکوی پرتاب این دو جناح است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/18 - 01:35
جناب پور سلیمان مشکل فقط فوق العاده شغل ماست که ۸۰۰ باشد یا ۱۳۰۰ این همه بی عدالتی اصلا ما چه مزایایی داریم ؟؟؟ شما به فمر خودتو هنکارانت باش حاج بابا و فاتی جاشون راحته
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/03/18 - 07:35
جالب بود
فانی ما را بخیر شما امیدی نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/18 - 08:03
البته نباید فراموش کرد که این تغییر ضریب بیشتر به دلیل اعتراضات معلمان بود. یعنی قضیه آنقدر لوث بود که دولت مجلور شد تا حدی آن را اصلاح کند.
اگر اعتراضات معلمان نبود هیچ گاه فانی و گروهش بر سر آن با دولت چانه زنی نمیکرد.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/18 - 08:50
دوست عزیز ناامید
سلام
بخشی از کارهای ما نقد عملکرد و مسئولان از جمله حاجی بابایی ، فانی و... است .

اما همه چیز نباید در نقد این ها خلاصه شود .

ما باید به دنبال تصحیح فرآیندها و درگیر کردن همه معلمان با مسائل آموزش وپرورش و وادار کردن آنان به تفکر باشیم .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/18 - 08:53
دوست عزیز ناشناس
سلام

آیا شما مطالعه میدانی و یا نظرسنجی معتبری دارید که بتواند فرضیه شما را در مورد کارایی روش اعتراضات خیابانی به اثبات برساند ؟

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
احمد 1395/03/18 - 13:22
آقاي پور سليمان
سلام

آیا شما مطالعه میدانی و یا نظرسنجی معتبری دارید که بتواند فرضیه شما را در مورد کارایی روش « سازمان نظام معلمی » به اثبات برساند ؟
با عنايت به ناكارآمدي به عنوان مثال: سازمان نظام پرستاري و ... و توجه به اختلاف دستمزد 100 تا 500 برابري پزشكان با پرستاران!
در حالي كه پزشكان حدود 2 درصد از جمعيت كشور را تشكيل مي دهند!
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/03/19 - 08:01
در کشورهای غربی اروپایی تجمع صنفی مجاز ومحترم است وبا عناوین اقدام علیه...مواجه نمی شوند لذا عدم تجمع صنفی بمعنای رضایت صنفی نیست
پاسخ + 0 0 --
مجید 1395/03/21 - 14:45
موضوع اصلا امتیاز ۸۰۰-۱۵۰۰ نیست
این ی بخش کوچیک تبعیضه

مشکل ما خیلی بیشتر از این چیزاست
پرداخت هایی ک تو ارگان های دیگه هست همیشه فیش حقوقشون از حکمشون بیشتره
بغیر کارت هدیه هایی ک جدیدا مد شده و دیگه تو فیس ثبت نمیشه
اونوقت ما همیشه نصف حکممون فیشمونه
پاسخ + +24 -1 --
ناشناس 1395/03/17 - 22:10
لطفا یکی جواب من رو بده.
من معلم با مدارک دانشگاهی لیسانس, ارشد یا دکتری و کار آموزش چه تفاوتی با وزارت علوم دارم؟!!!
(خودم رو با علوم مقایسه کردم, نه بانک و نفت و... که بعضی ها بگن تو حق نداری خودت رو با اونها مقایسه کنی.)
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/17 - 22:32
سلام
دوست عزیز

در پایان یادداشت به نکته مورد نظر شما اشاره شده است .

مشکل این است که در جامعه ما مرتبه استاد دانشگاه از معلم بیشتر است .

در همین آموزش و پرورش این ذهنیت وجود دارد که کلاس مقطع ابتدایی پایین است ...

این ها ذهنیت های غلطی است که باید اصلاح شود و آن نیازمند طی پروسه ای است که در بالا اشاره شده است .

پایدار باشید .
پاسخ + +19 -9 --
ناشناس 1395/03/17 - 22:11
چرا حقوق معاونان مدیران مدارس بیشتر ه؟ با این که معلمها بیستر زحمت می کشند وبا سی چهل تا بچه یروکله میزنن ویک بارهم اگر غایب شوند نه مدیر ونه معاون کلاسشو نگه نمی دارن برید از معلمان دیگه هم بورسید با این که ابلاغ شش ساعت تدریس توی هفته رو هم دارند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/17 - 22:34
سلام
دوست عزیز

بنده مدیر و یا معاون نیستم و معلم هستم .

اما معاونین و مدیران مدارس تمام وقت هستند .
در تابستان دو روز در هفته موظف به حضور هستند .
مسئولیت های بیشتری در برابر سایر ارکان مدرسه دارند .
و...

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/18 - 06:24
تا اونجایی که من از نزدیک کار مدیر و معاون ها رو میبینم کار اضافه ای نمیکنن در طول سال
خوب اضافه کاری شون رو توی تابستون که ساعت بیشتری به مدرسه میرن بگیرن وگرنه توی طول سال خیلی از معلم ها راحت تر هستن
اینم یه نوع اقتصاد مقاومتی هست دیگه (-:
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/18 - 08:05
با سلام
جناب آقاي ناشناس خدمت شما عرض كنم جديدا مشاهده مي كنم عده اي به عمد و يا غير عمد قصد اختلاف اكني ميان جامعه ي فرهنگيان را دارند كه به نظر من اينها شايد اصلا معلم هم نباشند .
به كار بردن اينگونه ادبياتها كه چرا حقوق مدير و معاون بيشتر از ما است و يا چرا كادر اداري بيشتر مي گيرند و يا كلماتي مانند اينكه معلمان فلان درس كمتر زحمت مي كشند و ما معلمين اين درسها بيشتر زحمت مي كشيم به نظر من نوعي ايجاد تفرقه و چند دستگي را در بين جامعه ي فرهنگيان ايجاد مي كند .
پاسخ + 0 0 --
ز ف 1395/03/19 - 21:34
جناب ناشناس :بنده هم معلم بودم هم مدیر هم معاون ،
بدون غرض اعلام میکنم مدیریت ومعاونت از وحشتناک ترین پستهای آموزش وپرورشه
بحصوص با بخشنامه های پی درپی وغیر ضرور وانتظارات نابه جا وگاه خارج از عقل وعرف اداره و کارشناسیهای متعدد آن!!
راحت قضاوت نکنیم؟؟،
پاسخ + +11 -2 --
ناشناس 1395/03/17 - 22:21
استاد عزیزپورسلیمان فرزانه بنظرم این عین عدالت هست وقتی ازافلاطون پرسیدند عدالت چیست گفت حق هرکسی رابهش دادن وحق حکومت کردن با فلاسفه هستش کشورما هم ازاول انقلاب برمبنای همین عدالت بنا شد مردم میخواستند عاقل باشند دایره عدالت طوری گسترده بشه که شامل همه بشه امروز نمیشه تا تعریف عدالت درست نشه همینه ...
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/17 - 22:39
سلام
دوست عزیز
دیدگاه من در فلسفه با دیدگاه شما متفاوت است .

عدالت یک مفهوم قراردادی است و بر اساس روابط بین افراد در جامعه تنظیم می شود و یک امر جزمی نیست بلکه قابل تغییر است .

در این زمینه من بیشتر دیدگاه رفتارگرایان و عملگرایان را قبول دارم .

به نظرم ، عدالت به طو نسبی قابل تحقق است و برای عینبت بخشیدن به آن باید تلاش کرد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/18 - 12:39
سلام من کاری به مدیر ومعاون ندارم اما این معاون های پرورشی در مدارس چه کار می کنند من معاون پرورش می شناسم که حتی طاقت زدن یک پوستر با سنجاق ته گرد هم در دیوار مدرسه نداره وپوستر یک سال به صورت کج در دیوار مانده بود ان وقت ایشان هر ماه 500هزار تومان هم حق معاونت می گرفت ومی گیرد
پاسخ + +7 -4 --
فرهنگی بازنشسته 1395/03/17 - 22:25
صدای مغلم قربونت برم تو هم حرفی سخنی از ما بازنشسته گان نمی زنی هر چه بیشتر فریاد می زنیم کمتر صدایما ن شنیده میشود شما ذیگه بی وفانشو به کوش اقایون برسون که ما هم زمانی شاغل بودیم بی معرفتها رتبه بندی را شامل حال ما نکردید حالا با کمال پر رویی می گویید 12دزصد حقوقتان را زیاد می کنیم
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/17 - 22:41
دوست عزیز
سلام

صدای معلم شاید تنها رسانه ای است که به طور تخصصی روی مسائل بازنشستگان کار می کند .

کافی است نگاهی به تب بالای سایت ( بخش بازنشستگان ) بیندازید و مطالب آن را مرور کنید .

پایدار باشید .
پاسخ + +23 -1 --
فرهنگ 1395/03/17 - 22:40
بخشنامه افزایش ضریب ریالی کارمندان و مستمری بگیران دولت در سال 95 ابلاغ شد.
مثل سنوات گذشته قضات و هیئت علمی دانشگاه 20 برابر کارمندان دیگر و معلمان افزایش خواهند داشت!!!دلیلش تنها یک چیز است...
بسیاری از وزرا و مدیران کل و روسای نهادها و حتی رییس جمهور عضو هیئت علمی دانشگاه ها هستند و از آنجا حقوق دریافت می کنند.!
و کمتر از این ضرایب نجومی را پسندیده خود نمی دانند.!
لذا شعار اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل فقط کارمندان خرد و بویژه قشر معلم را نشانه گرفته است و آقایان همچنان بر اسب ثروت و مقام خود می تازند..!
تبعیض و بی عدالتی در این بخشنامه موج می زند. مگر کسیکه با مدرک فوق لیسانس یا دکتری در دانشگاه استخدام شده چه برتری و ارجعیتی نسبت به معلمان خدوم و تلاشگر کشورم دارد؟!
پاسخ + 0 0 --
عادل 1395/03/17 - 23:34
آقای پورسلیمان درجواب این دوست عزیز(فرهنگ 23:40 ) حرفی برای گفتن داری؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/18 - 00:08
سلام
دوست عزیز

بنده اطلاع دقیقی از آمار افراد نامبرده شده ندارم .

ضمن آن که صدای معلم این گونه اطلاع رسانی کرده و می کند .

اما فکر می کنم به این گونه پرسش ها قبلا پاسخ داده ام .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/18 - 01:40
آقای پورسلیمان شما هیچ پاسخی ندارید چون بی عدالتی کاملا آشکار است راستی چرا جسارت بیان این موضوع را ندارید؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/18 - 08:32
سلام
دوست عزیز

به نظر می رسد شما توجهی به نظرات و نیز کارکرد رسانه ندارید .

بنده به عنوان مدیر این رسانه مقام اجرایی نیستم که بخواهم در مقابل بی عدالتی ها و یا عملکرد نادرست دیگران پاسخ گو باشم !

صدای معلم بر اساس رسالت و وظیفه رسانه ای خود این بی عدالتی ها را بازگو کرده و در صورت لزوم راهکار هم بیان می کند .

اما بر این باورم که همه چیز یک شبه درست نمی شود و باید پی گیر کار بود .

پایدار باشید .
پاسخ + +27 0 --
لاله 1395/03/17 - 22:43
روحانی و معاونانش خودشان عضو هیئت علمی دانشگاه هستن.مجبورن بعداز پایان صدارتشان به دانشگاه برگردن.لذا تا می تونن ضریب دانشگاهو نجومی بالا می برن.
عدالت تو این مملکت یعنی کشک یعنی دروغ.....
پاسخ + +12 0 --
فرهنگی 1395/03/17 - 22:57
درود آقای پور سلیمان،برای چه از واژه اعتراضات خیابانی استفاده می کنید که وجهه خوبی نداره؟مگه ما با اعتراض کردن از دولت چه خواستم،فقط خواسته معیشتی را مطرح کردیم،اون هم به روش مسالمت آمیز،مشکل اینه که گوش دولت قبل و الان از سلیمان پر شده و الا تا الان صدای ما را شنیده بودند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/17 - 23:03
سلام
این اعتراضات در خیایان انجام می شود .

اگر در مکان دیگری برگزار می شد قطعا پسوند آن فرق می کرد .

البته در این مورد در یادداشت های قبلی توضیح داده ام و موضوع این یادداشت نیست .

نقطه کانونی توجه من روی رسانه و سواد رسانه ای است .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/18 - 06:31
آقای پورسلیمان عزیز بنظر شما مسئولین زحمت مطالعه نظرات ما فرهنگیان و نوشته ها و نقدهایی که در این میشه رو به خودشون میدن؟ آیا با این روش ترتیب اثری میدن؟
بنظر بنده خیر
چون در حال حاضر اقتصاد مقاومتی فقط برای کارمندان بخصوص قشر فرهنگی هست
چشم طبق گفته شما عمل میکنیم و یادداشت های خودمون رو در فضای مجازی و غیره نشر میدیم ولی اگر مسئولین توج ای نکردن و ترتیب اثری ندادند همون تجمعات و اعتراضات خیابانی ظاهراً رو عملی میکنیم.
شایدمسئولین اینطوری بشنوند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/18 - 11:40
کاملا هم این اعتراضات کارساز هستش
یادمون نرفته تا این اعتراضات شروع شد رتبه بندی هرچند نصفه و نیمه اجرا شد الان هم تا این اعتراضات شروع نشه مرحله دوم رتبه بندی شروع نمیشه شب استیضاحو که یادتونه 100تومن به همه دادن و...
پاسخ + +10 -3 --
بیاتی فرد 1395/03/17 - 23:26
رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم، فرمودند ما یکسری گسل های اجتماعی داریم، اشاره کردند به قومی،، شیعه...
ویکی از این گسل ها آموزش وپرورش است که دچار ولنگاری مدیریتی نزد مدیران مجری، وتصمیم گیری وسازی دراندازه ونگاه راهبردی است
مادامی که به اهمیت ویران گر این گسل بصورت ویژه توجه نشود روز های بدی در انتظار رمان خواهد بود.
پاسخ + 0 0 --
فاطمی 1395/03/18 - 06:34
احسنت
خیلی رهبرمان رو دوست دارم
خیلی روشن فکر و آینده نگر و.. هست
درد اینه که مسئولین کم توجهی میکنن
پاسخ + +14 0 --
ناشناس 1395/03/18 - 00:02
ممنون از آقای پورسلیمان.
اشاره جالبی بود و تبعیض فاحشی.هر دو کارمند و مستخدم دولت. ولی تفاوت دریافتی از زمین تا آسمان.
قصه یک بام و دو هوا... شعار منهای عمل.
امیدوارم به گوش روحانی و تیم نخبه اش برسد!!
پاسخ + 0 0 --
بیاتی فرد 1395/03/18 - 00:19
دوست وهمکار عزیز، این قانون است. روحانی مجری قانون
نمایندگان مجاز وقادر به تغییر قانون می باشند!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/18 - 13:37
چرا قانون تبعیض امیز خدمات کشوری که دوره آزمایشی است, دو سال است توسط این دولت تمدید میشود.
مگر قرار نبود پس از دوره آزمایشی با اصلاح آن تبعیضات رفع شود.
پس این دولت با قانون شکنی هیچ تلاشی برای انجام قانون نکرد.
جناب پورسلیمان هنگام توجیه, حواست باشه که با بچه طرف نیستی. احترام به شعور ما معلمان رو فراموش نکن.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/18 - 13:51
سلام
جناب ناشناس
دوره آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری به پایان رسیده است و توسط دولت تمدید می شود .

مشکل ما این است که همین قانون تاکنون درست و کامل برای معلمان به دلایل مختلف اجرا نشده است .

آیا اگر فرضا این قانون تغییر پیدا کند چه ضمانتی برای اجرای درست و همه جانبه آن وجود دارد ؟

این یک واقعیت است که باید برای اجرای قانون ظرفیت سازی کرد و البته تاکنون تلاش هایی در این راستا صورت گرفته است هر چند کافی نیست .

پایدار باشید .
پاسخ + +15 0 --
ناشناس 1395/03/18 - 00:27
مگر قاضی و استاد دانشگاه دست پرورده و محصول تلاش معلمان نیستند؟!
پس چرا حقوقشان بیست برابر یک معلم است؟
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/03/18 - 01:45
جناب پورسلیمان سخن شما درمورد نسبی بودن وقراردادی بودن مفهوم فلسفی عدالت متقن وقابل قبول است اما همین قراردادی هست که درنظام اجتماعی ما وجوددارد وازنظرحاکمان عادلانه هست شما ببینید هیچ کدوم ازمسئولین ازاین بی عدالتی ها حرف نمیزنند...حرف من اینه کی وکجا وچگونه باید این قرارداهای ناعادلانه را ازبین ببرد اینها برمبنای همین قراردادهای ناعادلانه همین سازمان معلمی که شما تنها راه حل میدانید منع میکنند ودرنطفه خفه کرده اند نمیخواهم بگویم ناامیدم ولی خیلی کارسختی هست...
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/18 - 08:41
سلام مجدد
دوست عزیز
از این که مجبور شدم بخشی از نظرات شما را نیاورم عذرخواهی می کنم .

ما باید سعی کنیم در چارچوب سخن بگوییم .

خیلی از معلمان می گویند ما سیاسی نیستیم اما میانگین وزنی سخنانشان حول محور سیاست است .

ما در این جا صحبت از یک بی عدالتی کرده ایم و سعی کرده ایم با کمک دوستان آن را کالبد شکافی کرده و راه کار هم ارائه کنیم .

این جا قرار نیست نظام سیاسی را نقد کنیم .

اجحافی که در حق آموزش و پرورش شده است محصول یک پروسه تاریخی است که کاتالیزور آن سکوت جامعه معلمان بوده است .

ما چاره ای جز سخن و بیان آن ها نداریم .

از نظر شما سپاسگزارم .
پایدار باشید .
پاسخ + +7 -1 --
حسینی 1395/03/18 - 04:51
آقای پور سلیمان اگر روزگاری با سواد رسانه ای توانستید این اختلاف فاحش بیست برابری را در دو دستگاه آموزشی را تعدیل بخشید ما را هم خبردار کنید .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/18 - 08:47
سلام
دوست عزیز
ما بر اساس کارکرد رسانه وارد این حوزه شده ایم .

مواردی از مشکلات و مطالبات که این رسانه و نیز سایرین توانسته اند حل کنند کم نیست .

مثلا در مورد ارتقای شغلی همکاران که 6 ماه معطل بود توانستیم برای معلمان محقق کنیم .

و یا در مورد مدیریت ها این رسانه توانسته است آگاهی بخشی نماید .
و...

ما به رسانه و کارکرد آن اعتقاد داریم .

اگر شما هم پیشنهاد و یا گزینه دیگری دارید ارائه بفرمایید تا سایرین نیز استفاده کنند .

برای ما یک اصل مهم در پی گیری مطالبات وجود دارد و آن تحقق مطالبات و حقوق با کم ترین هزینه و تلفات است .
پایدار باشید .
پاسخ + +1 -3 --
حسینی 1395/03/18 - 09:56
آقای پور سلیمان کار فرهنگی و رسانه ای در حوزه ای موثر است که جهل و عدم آگاهی و نقصان فرهنگی وجود داشته باشد .در این مورد خاص همه مسئولان و کارگزاران وتصمیم سازان به قدر کافی و وافی در اهمیت و والایی و شوکت و قداست و شانت آن همسنگ با انبیاء الهی کار فرهنگی کرده اند و عنصر آگاهی بخشی و رسانه ای در این میانه خیلی بیشتر ضرورت قضیه سالهاست که کارکرد خود را از دست داده اند. اصلاً اشکال کار این. نیست و بگمان قاطع بنده، تمام آرزوی سیاستگذاران این است که این روند اتفاقا به همین جا ختم شود .من اگر هم کار فرهنگی باقیمانده ای را ضروری بدانم برای همگرایی افکار خود فرهنگیان است تا دوای این درد خانمانسوز را در جایی دیگر بدانند و بیابند.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/18 - 10:42
سلام
دوست عزیز
آقا و یا خانم حسینی
آیا شما مطمئن هستید که به قول شما جهل و عدم آگاهی و نقصان فرهنگی فقط در مسئولان وجود دارد و بقیه مبرا از این سندرم اجتماعی هستند ؟!

اکنون عصر ارتباطات است و باید با ابزار رسانه تفکر را به دیگران معرفی و از آن دفاع کرد .

اما شما به سوال من پاسخ ندادید و با پاسخ شما به گمان من مبهم است .

جای دیگر را چگونه باید بدانند ؟

چگونه باید بیابند ؟

لطفا شفاف و دقیق توضبح دهید .
شاید راه حل شما بهتر باشد .
پایدار باشید .
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/03/18 - 14:12
جناب پورسلیمان عزیز سازمان نظام معلمی خیلی خوبه ومیتونه بخش عمده ای ازمشکلات معلمان حل کنه اما دومشکل وجودداره یکی اینکه ازاساس نمیگذارند این نظام معلمی شکل بگیره ومورددوم اگربواسطه چانه زنی معلمان شکل بگیرد کاملا صوری خواهد بود ونمیگذارند کارش بدرستی انجام بده ودرعمل باشکست مواجه خواهد شد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/18 - 14:29
سلام
دوست عزیز

این که سازمان نظام معلمی چگونه و با چه کیفیتی شکل بگیرد بستگی تام به مطالبه گری افکار عمومی ، پی گیری تشکل های معلمی و فضاسازی رسانه ای دارد .

ضمن آن که برخی نمایندگان مانند آقای دکتر عارف همکاری خود را در این زمینه اعلام کرده اند و باید از فرصت پیش آمده به صورت منطقی و درست استفاده کرد .
فرصت سوزی بس است !
پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/03/18 - 16:22
صحیح قبول دارم جناب پورسلیمان
پاسخ + +3 0 --
داود 1395/03/18 - 18:27
شکم گرسنه اییییییییییییییییییییییییمان ندارد
پاسخ + +2 0 --
منوچهر 1395/03/18 - 21:52
خانه ار بیخ وبن خراب است خواجه در فکر نقش و نگار ایوان است.احمدی نژاد باید به جای پراید می گفت معلم کیلویی چند!!!
پاسخ + +1 0 --
معلم 1395/03/19 - 10:05
به نظرم مشکل اصلی اینه که آموزش وپرورش جزء اولیت آخرمسولان نیست تاچه برسد به اولیت اول.تابااین نگاه دسته چندمی به آموزش کهززیربنای رشد تعالی هرجامعه است موجوداست راه به جایی نخواهیم برد.بایدنگاه به آموزش عوض شود.
پاسخ + +1 0 --
کاظم نصیری 1395/03/19 - 11:51
اینجانب کاظم نصیری 26سال سابقه خدمت در پست دفتر داری دارم که هشت سال است در دبیرخانه خلیل اباد خراسان رضوی هستم کلیه کسانی که در اداره هستند رتبه بندی به آنان تعلق گرفته بجز اینجانب از همه مهمتر کلیه دفتردارانی که در مدرسه بودن به معاون اجرایی تبدیل وضع شدن الان که می خواهم از اداره برم معاون اجرایی نمی توانم باشم چون سال 89در اداره بودم مگر ما که اداره بودیم کمتر از کسانی که در مدرسه بودن کار کردیم مگر دبیر خانه که به قولی قلب اداره می باشد کلیه بخشنامه های محرمانه وغیره وارد دبیرخانه می شود وهزار کار دیگر چرا فقط به نیروهای ضعیف دبیرخانه رتبه بندی تعلق نگیرد خواشمند م پیگیری نمایید تلفن 09158302366
پاسخ + 0 0 --
باباكوهي - دبير 1395/03/19 - 13:39
پسرم غصه نخور
درد تو درمون ميشه
من دعا ميكنم برات
مشكلت آسون بشه
لب تو خندون بهش
پاسخ + +1 0 --
شهسوارزاده 1395/03/19 - 16:10
به نام دوست
استاد گرانقدر جناب آقاي پورسليمان مديريت محترم " سايت وزين گروه صداي معلم "
صراحت بيان شما که ناشي از تجربه کار تشکيلاتي و رسانه اي مي باشد قابل تقديس است .
آنجا که مي فرماييد :


" آن چه که مهم است این است و قبلا نیز به کرات بیان شده است برخی از راه ها مانند اعتراضات خیابانی ، تجمعات که شکل میدانی دارند و... نمی توانند کار سازو ثمربخش باشند . "
" طرح چنین مسائلی سریعا فایل مشکلات فرهنگیان را به جای آن که در مسیر اداری و یا مدیریتی قرار دهد در فهرست مسائل امنیتی و... قرار می دهد و این مساله به هیچ وجه منطقی و مقرون به صرفه و یا فایده نیست . "
" ضمن آن که اصرار بر پی گیری این گونه مسیرهای پر هزینه ممکن است حتی معلمان را در وضعیت انفعال قرار دهد و در نهایت صورت مساله به فراموشی سپرده شود ! "
" و اما از نظر نگارنده و همکاران گروه صدای معلم مهم ترین کاری که می شود انجام داد تا « معلمی » به عنوان یک حرفه تخصصی نگریسته شود تلاش برای طراحی و استقرار « سازمان نظام معلمی » است . "


نظر ادامه دارد .
پاسخ + +1 -1 --
شهسوارزاده 1395/03/19 - 16:11
ادامه نظر :


اميد است در سايه تعهد قلم بدستاني چون شما ، و در سايه تلاش خستگي ناپذير اتاق فکر و کارگروه هاي تخصصي تشکل هاي مدني ( حداقل نه تشکل مدني که ميثاق نامه با معلمان راه يافته به مجلس دهم را تنظيم نمودند.) با همکاري کميسيون آموزش و تحقيقات و فراکسيون قدرتمند فرهنگيان در مجلس دهم ، شاهد تصويب قانون نظام معلمي باشيم .
زيرا براي ارزشيابي و رتبه بندي معلمان در نظام رتبه بندي " سازمان نظام معلمي " يک ضرورت اجتناب ناپذير است .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1395/03/19 - 17:38
سلام
این پروسه ای که شما عرض می کنید اگه با همین سرعت پیش بره احتمالا تازه چند نسل دیگه می گن اره حق با شما بوده و مثلا امتیاز رو به 2000 یا اصلا 3000 می رسونن
ولی مشکل اصلا این 200 یا 700 امتیاز نیست مگه اگه این امتیاز اعمال بشه چقدر به حقوق ها اضافه می شه همون طور که در تیتر خبر اومده 21949 ریال کجا و 1541 ریال کجا
به هر حال امید وارم مشکل هر چه زود تر حل بشه
برای ظهور مولامون اقا امام زمان ( عج ) صلوات بفرستیم
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/19 - 19:28
سلام
دوست عزیز
احتمالا شما مطلب را با دقت نخوانده اید .

روند افزایش ضریب حقوقی که قبلا اصلا مطرح نبود از زمان حاجی بابایی شروع شد و اکنون به نسبت قابل قبولی رسیده است اما کافی نیست .

روند اصلاح همیشه مشکل بوده است .

اگر پیشنیان ما در پی گیری همه مسائل دقت ، حوصله و صبوری به خرج می دادند اکنون شاید وضعیت ما این نبود ...
پایدار باشید .
پاسخ + +5 0 --
حسن 1395/03/19 - 23:50
قبلا احمدی نژاد و دار و دسته حالا فریدون ها ودوستان همچنین فریدونی که روحانی شد
پاسخ + +3 -2 --
حسن 1395/03/19 - 23:52
حالا راها باز کنید عارف داره میاد مشکلاتا حل کنه!
پاسخ + 0 0 --
دبیر متوسطه دوم 1395/03/20 - 11:46
آره حل می کنه خخ خخخختتخخخخخخ
خاک بر سر معلما
اول خودم
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/21 - 23:24
سلام
دوست عزیز
سعی کنیم در چارچوب سخن بگوییم .
این رسانه توسط همه اقشار و گروه ها رصد می شود و مختص معلمان نیست !
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/22 - 09:38
با سلام
من مطمئن هستم خيلي از اين نظرات براي معلمين نيست و اشخاصي به عناوين معلم نظر مي دهند.
پاسخ + +4 -3 --
اسد 1395/03/20 - 13:59
عارف داره میاد حوررررا
پاسخ + +4 -2 --
ناشناس 1395/03/21 - 13:37
از روی ناراحتی وعصبانیت به احمدی نژاد رای خواهیم داد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/21 - 23:23
سلام
دوست عزیز
نیازی به تبلیغ نیست !
زمان ایشان را کاملا حس کرده ایم !
پایدار باشید .
پاسخ + +1 -2 --
عبدالله حقگو 1395/03/21 - 22:54
سلام
مستحضریدکه اینگونه نهادها وسازمانه به هیچعنوان درایران مستقل نبوده ونیستندوبه نوعی باسرسپردگی بدولتها فقط موجب شرعی جلوه دادن ظلمهاست
فکرنمیکنیداین کارهم فقط وقت هدردادن وفرصت دادن به اینهمه بیعدالتی آشکاراست؛
اقدامات میدانی به موقع تأثیربهترنشان داده است درهمه جا.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/03/21 - 23:22
سلام
دوست عزیز

همان گونه که شما اشاره کرده اید ، وجه مهم این سازمان باید استقلال آن باشد .

اما نمی توان به این عنوان مانع از شکل گیری یک ضرورت برای آموزش حرفه ای شد .

در این زمینه یادداشتی نوشته ام و تقدیم دوستان خواهم کرد .
پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
بختیاری زاده 1395/03/22 - 09:59
با سلام دوستان اگریادتون باشه میگفتن احمدی نزاد ازنهاد ریاست جمهوری حقوق نمیگیره والان هم روحانی ودلیلش بخشنده بودنشون نبود فقط بخاطر این بوده که اگرحقوق ریاست جمهوری بخواهند بگیرند 6میلیون بقول خودشان وحقوق هیت علمی طبیعتا حداقل 4برابر این است وبقول همکارمون وزرا برای خودشون فکر فرداشون هستن وقتی برمیگردن تو دانشگاه حقوق خوبی بگیرند چون وزارت باشون زود گذر است ضریب 21989 و1541اینقدر تفاوت ضریب معنی ندارد اقای فانی پیگیری کن اگر از صندلیت نمیترسی
پاسخ + +1 0 --
علی 1395/03/23 - 12:42
یکی از همکلاسان دوره ارشد بنده حدود 3 ساله به استخدام اداره برق در اومده درحالیکه بنده 12 سال سابقه در اموزش و پرورش دارم مدرک هم همانند معدل بنده کمی بیشتر بود دریافتی همکلاسی محترم 5 میلیون بنده مفلس 1ونیم حساب کن پرتقال فروش را استاد معظم حالا بحث فلسفی بفرمایید ضریب ریالی بفرمایید تا صد سال دیگه وضعیت همینه که هست
پاسخ + +2 0 --
احمد 1395/03/23 - 20:53
وقتی قانون مصوب وجود دارد،تفسیر شورای توسعه مدیریت به درد خودش می خورد.امتیاز فوق لیسانس 2000امتیاز باید باشد.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1395/04/05 - 07:53
باعرض سلام وتشکر از سایت خوب شما جناب آقای پورسلیمان شما در پاسخ به یکی از مخاطبین سایت فرموده بودید که با پیگیری های شما رتبه های عقب افتاده اجرا شد از شما بابت این پیگیری هاتشکر می کنم همان طور که خود شما می دانیدوزارت آ-پ شرایط دریافت رتبه را در ابتدای سال 95 تغییر داد .یا بهتر بگویم سخت تر کرد باتوجه به این اقدام عده ای از دریافت رتبه محروم شدند از شما در خواست می کنم با پیگیری های رسانه ای ،این اقدامات ناعادلانه را به گوش مسئولین برسانیدتا حق ضایع شده عده ای از همکاران برگردانده شود .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/04/05 - 08:02
سلام
دوست عزیز
آقای شهاب
از لطف شما سپاسگزارم .
در صورت امکان در این مورد نوشته را تهیه و برای صدای معلم ارسال کنید .
ما هم سعی می کنیم گزارشی در این مورد تهیه کنیم .
پایدار باشید .

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور