صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

اكنون دولت اعلام مي كند با توجه به مصوبه قانون پنجم توسعه نيازي به اختصاص سهم دولت نيست و از ابتداي سال 90 تكليفي براي تخصيص سهم به صندوق ذخيره فرهنگيان ندارد/ چقدر فرهنگيان توانسته‌اند از فوايد اين فعاليت‌ها به جز آن مبلغ بازنشستگي که حقوقشان است استفاده کنند/ اطلاعات اندکي در رابطه با صندوق ذخيره فرهنگيان در دسترس است زيرا گزارشي از عملکرد سالانه‌اش ارائه نمي‌شود/ صندوق ذخيره فرهنگيان، امروز با چالش هايي جدي روبه رو است که ناشي از ايرادهاي متعدد در اساسنامه آن مي باشند/ صندوق ذخيره فرهنگيان يک شرکت سهامي نيست بلکه يک موسسه تجاري است و بر اساس قانون تجارت تاسيس شده است / قانون ايجاد اين صندوق به شکلي تدوين شده است که دست وزير آموزش‌وپرورش را براي انتخاب رئيس و اعضاي هيات مديره باز گذاشته است/ هيات امنا انتصابی نقش مجمع عمومي را به نيابت از اعضاء برعهده دارند. يکي از انتقادهاي اعضاي صندوق، فقدان مکانيسمي براي نظارت اعضاء بر فعاليت ده ها شرکتي است که توسط اين موسسه اداره مي شوند/ در اساسنامه ، نقش فرهنگيان به عنوان صاحبان سرمايه در اداره موسسه حتي بعد از گذشت دو دهه از فعاليت، هنوز مشخص نيست/ معلمان مي‌پرسند آيا مسوولان صندوق از ميزان رضايت اعضا اطلاع‌ دارند؟ آيا فعاليت‌هاي صندوق مورد بازرسي و حسابرسي قرار مي‌گيرد/ يکي ديگر از ابهامات موسسه، پرداخت پاداش هاي ميليوني به هيات مديره صندوق ذخيره فرهنگيان و شرکت هاي وابسته به آن است که نياز به تحقيق و تفحص مجلس از صندوق ذخيره فرهنگيان را دو چندان مي کند/ در اين ميان بهترين کار نظرخواهي از اعضاء درباره انحلال يا ماندگاري اين صندوق است

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

هدایت تحصیلی

خوزستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

خراسان جنوبی

منتشرشده در نامه های دریافتی
عید فطر از نگاهی دیگر با رویکرد شادی مدارانه  به دنیای پیرامون بیرونی خود نگاه می کنیم . دنیای آشفته و پرتلاطم از جنگ و خشونت و آثار آن ، شادی و نشاط را از ما می گیرد ، اما این همه ماجرای روزگارما نیست که درون مان هم از آشفتگی ، رنجوری ، افسردگی ، غصه و ناشادی و از فراق سلامتی رنج می برد ، تروریسم سلامتی با سرگرمی های روزمره و بی توجهی به کارکردهای شادی و نشاط به دست خودمان در روح و جسم مان رسوخ کرده و لذت زندگی را از ما می رباید .
مدیریت غم و شادی زندگی ، برای رسیدن به بنیان های معنوی و مادی درس آموزی تجربیاتی است که ما را ازگردونه ناشاد زندگی به سوی لحظات شاد و تعادل سوق می دهد .
سئوال اساسی این است که چگونه می توانیم شادی و غم را در زندگی به حالت تعادل در آوریم تا به آرزوی قلبی خود برای یافتن معنا و پیوند در زندگی آرام بخش روزانه جامعه عمل بپوشانیم .
روان شناسان و اندیشمندان  حوزه مسایل اجتماعی برای برون رفت از این خسران ، معجزه پراکندن شادی و نشاط همگانی را برای دنیای متلاطم و ماشین زده تجویز می کنند.
جنگ و ستیز از طریق کنترل نبض ، گرفتن فشارخون ، شمردن کالری غذا ، کنترل وزن و ورزش همراه با کشمکش روزانه ، ما را از درک این واقعیت غافل ساخته است که بیماری های فیزیکی ، جسمی و اجتماعی به هم وابسته اند.
باید بدانیم که سلامتی و شادابی نه تنها به یکدیگر بلکه با دنیای اطراف ما ارتباطی تنگاتنگ دارند و شادی واقعی از نشاط تقسیم شده به دست می آید.
انیشتین می گوید هر انسانی بخشی از کلی است که ما آن را جهان هستی می نامیم ؛ شادی ما بستگی به درک این واقیعت دارد که ما نمی توانیم به تنهایی و بدون وارد کردن شادی به زندگی دیگران به خوشبختی واقعی برسیم .
اگر از زمین و آسمان شادی می بارد ، دریافت نعمت خدادادی نشاط و خوشگواری از جهان هستی حتما و منطقا باید به تقسیم عادلانه ، فراگیر و همگانی منتج شود تا نقش واقعی جامعه پویا ، خلاق ، متفکر و پر نشاط در میان مردم به منصه بروز وظهور برسد.
بیاییم با رشد رویکردهای پیوند گرا در زمینه تکثیر نشاط و شادی میان مردم بر خشونت ، افسردگی ، بیماری روحی و روانی ، جسمی ، یاس ونا امیدی ، تنش و نگرانی منفی غلبه نموده و با هم و هماهنگ ، یکنوا هر روز صبح که از خواب بر می خیزیم ، کنار شکرگزاری از خداوند منان از نعمت ستاره های نشاط و همدلی و امید با هم و برای یک دیگر بشماریم و بهره ببریم .
باید بدانیم برای برخورداری از زندگی سالم و لذت بخش که تنها در جامعه سالم و نشاط انگیز امکان پذیرند ناگزیریم :
با هم باشیم ، با هم جست و جو کنیم ، با هم تلاش و چالش کنیم ، با هم کشف کنیم ، با هم بسازیم ، با هم استفاده کنیم ، با هم خوش باشیم و از همدیگر بیاموزیم .
مناسبت های شادی آفرین و اعیاد به عنوان الگوی مناسب برای یک جامعه پویا ، همگان را به شراکت و تقسیم شادی دعوت می کند تا هنرها ، قوانین ، اخلاق ، عبادات و باورهای مردم از جمله تکثیرگذشت ، بخشش و مهربانی ، به تک تک افراد جامعه سرکشی کند که در پی آن ، آستانه جامعه شاد محکم تر و تحمل رنج ها و غم ها و مشقات را آسان نموده و تجربیات پر نشاط خویش را در ارائه زندگی مسالمت آمیز با یک دیگر به اشتراک گذاشته تا بتوانیم با بهره گیری از برنامه های متنوع ؛ سلامتی ، شادابی و نشاط ، نه تنها برای خودمان که برای دیگران و در دنیای اطراف مان همچون بارش بهاری سخاوتمندانه مثمرثمر باشیم .
                                            عید فطر؛ عید تقسیم شادی مبارک باد
                                            روزگارتان شیرین شادی تان افزون
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در یادداشت

آیا سوال فروشی و نمره فروشی در سازمان آموزش و پرورش تهران اپیدمی شده است/ خود آموزش و پرورش شهر تهران در خرداد ماه امسال در برگزاری دو امتحان هماهنگ دروس دفاعی و جغرافیا ناتوان بوده است ، و سوالات این دو درس قبل از برگزاری آزمون لو رفته بود/ نه تنها اسامی متخلفان اعلام نشده و با خاطیان برخورد مقتضی صورت نگرفته بلکه عالی ترین مسوول آموزش و پرورش شهر تهران سلامت امتحانات داخلی در مدارس تهران را زیر سوال برده و حداکثر سلامت امتحانات داخلی را 30  درصد اعلام کرد/ اگر سلامت امتحانات داخلی 30 درصد است ، سلامت برگزاری امتحانات نهایی و هماهنگ صفر درصد است/ ، در همین ایام و در  کشور جنگ زده و دچار چالش های امنیتی  عراق که سوالات لو رفته بود ، منجر به اخراج 77 نفر شده و در مصر منجر به برکناری ده ها تن و حتی استیضاح وزیر آموزش و پرورش شده است/ البته آموزگاران و معلمان و مدیران شهر تهران این گفته های چهار بند را نه می بخشند و نه فراموش می کنند

منتشرشده در گفت و شنود

 گروه استان ها و شهرستان ها/ مدیر شهرستان بجنورد که بعد از 34 سال مطابق دستور رئیس جمهوری با مدرک لیسانس بازنشسته شد، به آیین تودیع خود نیامد

منتشرشده در گفت و شنود

وضعیت ادامه تحصیل فرهنگیان و عدم پاسخ گویی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی  « همواره در پی تحصیل علم باشید كه فراگیری آن امری واجب است.» امام علی (ع)

امروزه معلمان به دلیل تغییرات گسترده در نظام آموزشی و محتوای کتب درسی نیازمند ارتقای دانش حرفه ای متناسب با شغل خود هستند ؛ از همین رو ادامه تحصیل و به روزآوری دانش معلمان با استفاده از محیط های دانشگاهی اهمیتی دوچندان می یابد .

در واقع، بسیاری از معلمان جهت داشتن عملکرد مناسب نیاز روزافزون به افزایش دانش و شایستگی های حرفه ای دارند و این افزایش دانش و شایستگی را از روش های رسمی و غیر رسمی دنبال می کنند اما در یک سال اخیر با صدور بخشنامه هایی از جمله 170061 مورخ 23 / 12 / 1393   سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و همچنین 11 / 710 مورخ 17 / 6 / 1394  وزارت آموزش و پرورش ، ادامه تحصیل و همچنین اعمال مدرک تحصیلی معلمان بیش از یک مقطع از بدو استخدام ممنوع اعلام شده است . همچنین در بخشنامه ی دیگری شرط ادامه تحصیل دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان حداقل سه سال سابقه تدریس در نظر گرفته شده است .
بی شک صدور چنین بخشنامه و دستورالعمل هایی هر چند از سوی مراجع ذی صلاح صورت پذیرفته باشد نوعی توقف و اخلال در روند علمى و دانش افزایی معلمان دستگاه مهم و راهبردى تعلیم و تربیت در جهت بالا بردن سطح توان علمى و توانایی بوده و در تناقض آشکار با بیانات مقام معظم رهبرى و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است .

متأسفانه در یک سال اخیر سیاست منع ادامه تحصیل و عقب نگه داشتن معلم از قافله علم و دانش به جاى سیاست تشویق رشد علمى معلم به عنوان پرچم‌دار نظام علمى کشور به کار گرفته شده است .

آیا در سایر نظام هاى آموزشی دنیا نیز با معلم این چنین رفتار مى گردد و جلوى تحصیل و رشد دانسته هاى وى گرفته مى شود یا به او بورس ادامه تحصیل رایگان مى دهند؟

به راستی تغییرات کتب درسی ، هوشمندسازی کلاس های درس و استفاده از محتوای الکترونیک در کلاس ها بدون داشتن معلمانی به روز و کارآمد منجر به نتیجه خواهد شد ؟

امید است با همراهی همکاران گرامی صدای اعتراض خود را به تصمیم گیران برسانیم و مقررات مذکور هرچه زودتر حذف یا تعدیل شوند .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور