صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

محمد احمدی/ دانشجوی دکترای

7 پرسش از مرتضی نظری

چندی پیش ،  یاداشتی از مرتضی نظری مطلبی با عنوان « 6 پرسش از معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش » در صدای معلم منتشر شد . ( این جا )

در راستای تاسیس و تثبیت " فرهنگ گفت و گو » و « تفکر نقادی » مطلب زیر که توسط محمد احمدی برای صدای معلم ارسال گردیده است منتشر می گردد .

به عنوان یکی از نزدیکان و تاثیرگذاران بر آقای مهر محمدی چند بار ایشان را به بخشیدن عطای مدیریت به لقایش به خاطر تقویت و اصلاح امور این دانشگاه شده اید و پاسخ ایشان به این حصور متزلزل و اثرات منفی آن چه بوده است/ چرا پست های خالی ادازی را از طریق سایت در معرص دید عموم قرار نمی دهید و از طریق فراخوان و اعلام شرایط علمی و تخصصی به جذب نیرو اقدام نمی کنید تا پیشرو نوسازی در تقسیم مناصب و پست ها باشید و با تسهیل ورود شایستگان زمیننه کسادی بازار دلالان پست و متصب چون خود باشید/ ایجاد فضای نقد یکی از دستاوردهای خوب دولت دکتر روحانی است/ یک باداشت انتقادی از خود درباره عملکرد دولت احمدی نژادی و نظام آموزشی و وضعیت توسعه در کشور پیش از چهار ماه پایانی احمدی نژاد باز نشر نمایید/ آن روزها به عنوان یک کارشناس چند یاداشت چند مقاله و کدام پرسش های مشفقانه را در اعتراص به شیوه ها ی مدیریتی و عملکردی و حیف و میل بیت المال نوشتید و منتشر نمودید/ سهم معلمان پژوهش گر را در سهیم شدن در خوان پروژه های علمی و تحقیقاتی را چگونه ارزیابی می کنید/ گاهی نقد خود بیشتر از نقد دیگران بستر ساز فرهنگ گفت و گو می گردد و سریع تر و بهتر به فصل چیدن میوه ی شیرین اصلاح ما را می رساند

انتقاد از دانشگاه فرهنگیان

پرسش های خوبی مطرح شده اما بهتر است جناب آقای نظری در روستای نوسازی نظام آموزشی و سهیم شدن در به ثمر رسیدن میوه گفت وگو یعنی آگاهی و اصلاح ؛ به این پرسش ها پاسخ دهند و پیش از ان که در نقش مدعی العموم باقی بمانند به این چند پرسش ساده پاسخ دهند :

1- جنابعالی خوب می دانید دانشگاه فرهنگیان این روزها بعد از گذشت سه سال همچنان بدون ریاست و با سرپرست اداره می شود و حتما منکر لطمات و صدمات و آفات این بی ثباتی بر تمام ارکان و صدر و ذیل این دانشگاه نیستید .

به عنوان یکی از نزدیکان و تاثیر گذاران بر آقای مهر محمدی چند بار ایشان را به بخشیدن عطای مدیریت به لقایش به خاطر تقویت و اصلاح امور این دانشگاه شده اید و پاسخ ایشان به این حصور متزلزل و اثرات منفی آن چه بوده است ؟

 

2- جنابعالی خوب می دانید اهل نظرانی چون نظری نام این دانشگاه را « پارکینگ مدیران معزول » به ویژه مدیران دولت احمدی نژاد که اتفاقا مورد حمایت شما هم بوده نهاده اند . شما هم به عنوان مدیری از مدیران این دانشگاه و هم به عنوان یکی از نزدیکان آقای مهر محمدی در خصوص رویه کشدار حضور مدیران گدشته به این دولت مانند سحرخیز و کثرت باند بازی ها و رفیق بازی ها در انتصابات ساختمان مرکزی و تشکیل اتاق های فکر و کلونی های ضد تدبیر و امید چه پاسخی دارید و تا کنون چه توضیحی از ایشان خواسته اید و کدام مطلب انتقادی را منتشر کرده اید ؟

 

3- این روزها یکی از مبادی و شاهراه های ورود به این دانشگاه ارتباط گرفتن با نزدیکان و مقربان جناب آقای دکتر مهر محمدی از جمله جنابعالی می باشد . سهم شما از رفیق بازی ها و باند بازی ها و روش هایی این چنین در جذب نیرو چیست ؟

به عنوان یک مدیر در این دانشگاه ، چرا پست های خالی ادازی را از طریق سایت در معرص دید عموم قرار نمی دهید و از طریق فراخوان و اعلام شرایط علمی و تخصصی به جذب نیرو اقدام نمی کنید تا پیشرو نوسازی در تقسیم مناصب و پست ها باشید و با تسهیل ورود شایستگان زمیننه کسادی بازار دلالان پست و متصب چون خود باشید ؟

 

4 پرسیده اید چرا شاهد سکوت کارشناسان هستیم .

برادرم ؛  در این دوره به لطف گسترش وسایل ارتباطی فضای مجازی و همه گیر شدن این فناوری ها نه تنها کارشناسان که معلمان و افراد عادی هم به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود پرداخته اند و ایجاد فضای نقد یکی از دستاوردهای خوب دولت دکتر روحانی است .

اگر باور ندارید یک باداشت انتقادی از خود درباره عملکرد دولت احمدی نژادی و نظام آموزشی و وضعیت توسعه در کشور پیش از چهار ماه پایانی احمدی نژاد باز نشر نمایید !

 

5 - در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد جنابعالی در بیخ گوش ایشان و به واسطه چهره های شاخص اصول گرا چون هاجر تحریری نیک صفت و مدد داود احمدی نژاد روزهای خوب و آرامی را در سازمان مدبریت احمدی نژاد گذراندید .

راستی ، آن روزها به عنوان یک کارشناس چند یاداشت ، چند مقاله و کدام پرسش های مشفقانه را در اعتراص به شیوه ها ی مدیریتی و عملکردی و حیف و میل بیت المال نوشتید و منتشر نمودید ؟

 

6- این روزها یکی از توانمندی های کاسبان پست مجهز بودن به فن بدل ورزش کشتی است . ممکن است توضیح دهید چگونه ممکن است کارشناس سازمان مدیریت احمدی نژاد چگونه بلافاصله تبدیل به یک منتقد جدی سیاست های دولت گدشته تبدیل شده و به معاونت روابط عمومی بزرگترین وزارت خانه حسن روحانی می رسد و سرانجام در دانشگاه فرهنگیان مستقر و به تقسیم پست می پردازد ؟

به راستی علت ساختاری یا اداری یا روان شناختی این گونه مدیران که یک شبه از اردوگاه اصول گرایی به اصلاح طلبان می پیوندند و به گاه به محاق رفتن اصلاح طلبی در عرصه سیاهی در طرفه العینی اصولی و اصول گرا می شوند چیست ؟

 

7-  شما به عنوان یک پرسش گر ، تاکنون از دلالی های علمی و مافیای پژوهش و تحقیق چیزی شنیده اید؟

سهم معلمان پژوهش گر را در سهیم شدن در خوان پروژه های علمی و تحقیقاتی را چگونه ارزیابی می کنید ؟

درباره نقش خود در واگذاری برخی قراردادها به هنگام حصورتان در روابط عمومی مهم ترین نهاد پژوهشی وزارتخانه حاضرید توضیح دهید ؟

به عنوان یک کارشناس در راستای اصلاح امور آن زمان ، کدام مطلب انتقادی را در اعتراص به پرداخت های بی حساب و کتاب به برخی از حامیان امروز یاران نزدیک تان نوشتید ؟

باید پذیرفت گاهی نقد خود بیشتر از نقد دیگران بستر ساز فرهنگ گفت و گو می گردد و سریع تر و بهتر به فصل چیدن میوه ی شیرین اصلاح ما را می رساند .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 13 شهریور 1395 22:36 خوانده شده: 2418 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +7 -2 --
احمد 1395/06/14 - 02:22
همه این مشکلاتی که ذکر کردید به علاوه تمام مشکلات و معضلات
نوع بشر از ابتدای دوران پارینه سنگی، عصر مفرغ، مشکلات کپی ها و
انسان های نئاندرتال، تا جنگ های ایران و روم در 2000 سال پیش،
تا جنگ های جهانی اول و دوم همچنین مشکلات زیست کره، سنگ کره،
جنگ کره و جنگ ویتنام، جنگ اول و دوم خلیج فارس، قتل مرحومان
قائم مقام فراهانی، میرزا نتقی خان امیر کبیر و خلاصه اینکه تمام
مشکلات بشر از زمان هبوط حضرت آدم (ع ) از بهشت برین به زمین
فقط و فقط یک دلیل دارد و آن دلیل هم همانا :
" دولت قبل " است!؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/06/14 - 13:17
دولت قبل میخ فساد سیستماتیک رو کوبید.
خلاصه دزدی علنی شد زرنگی و لیاقت.
زشتی فساد رو کاملا از بین برد.
پاسخ + +9 -2 --
شیخ مراد 1395/06/14 - 03:33
نظری باورم نمیشه تو هم بد بوده باشی دذارم اشک میریزم تو با احساسات من بازی کردی.اونطوری داشتی با شفقت توصیه میکردی حالا یکی دیگه داره تو رو میکنه توصیه.بابا ایول دستت درد نکنه تو بودی که میگکفتی این یادداشتها ادامه داره؟ فکر کنم ادامه اش توی قیامته.
پاسخ + +4 0 --
علي 1395/06/14 - 05:44
يه نتيجه ساده و خيلي تاسف بار كه ميشه گرفت اينه كه تا وقتي كسي كاري به اوضاع مالي و زدوبندهاي معاونت پشتيباني نداشته باشه آب از آب تكون نميخوره ولي به محض سوال از ...مالي معاونت پشتيباني چنان حمله اي به تو مي كنند كه أصل ماجرا از ذهن ها پاك بشه
الان اولويت با كدومه؟
سوالاتي كه ديروز نظري از اوضاع و احوال تاريك معاونت بطحايي پرسيده اول بايد پاسخ داده بشه يا پاسخ به مسايل شخصي طراح شش پرسش از بطحايي؟
پاسخ + +4 -1 --
ستادي 1395/06/14 - 05:53
آقا پورسليمان سلام
حواستون باشه رودست نزنن
با گرد و خاكي كه باند بخور بخور دارن به پا مي كنن ميخوان أصل سؤالات كنيدي نظري از بطحايي رو كلا بپوشونن
اون ٦ تا سوال نظري از بطحايي سوال خيلياست ولي اين سؤالات شخصي از نظري بيشتر يه جور شعبده بازي براي پرت كردن حواس خوانندگان شماست
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/06/14 - 07:42
سلام
دوست عزیز ستادی

از تذکر شما سپاسگزاریم .

انتشار این مطلب به معنای نادیده گرفتن مطلب انتقاد از معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیست .

از نظر ما ، هر فرد و یا مدیری به تناسب حوزه اختیارات و مسئولیتی که دارد باید پاسخ گو باشد .

بسیاری از بندهای بالا پرسش های همکاران و فرهنگیان نیز می باشد .

جالب است بدانیم علی رغم انتشار انتقادات و پرسش های گوناگون که بسیاری از آن ها توسط دانشجو معلمان برای صدای معلم ارسال گردیده است تاکنون حتی یک مورد جوابیه برای ما ارسال نشده است !

پایدار باشید .
پاسخ + +4 -1 --
فرهنگی 1395/06/14 - 07:38
حتی اگر فراخوان دعوت به همکاری بدهند، صوریه. باز هم نورچشمی های بیسواد خودشونو جذب میکنند.
پاسخ + +5 -1 --
فرهنگی 1395/06/14 - 07:39
دانشگاه فرهنگیان مدتهاست فرم همکاریشونو پر کردم، رزومه فرستادم، اما دریغ از جذب.

دعوت به همکاریشونم صوریه
پاسخ + +5 -2 --
فرهنگی 1395/06/14 - 07:43
چرا پست های خالی ادازی دانشگاه فرهنگیان را از طریق سایت در معرص دید عموم قرار نمی دهید و از طریق فراخوان و اعلام شرایط علمی و تخصصی به جذب نیرو اقدام نمی کنی؟


چون نگه داشتن برا فامیلاشون!!!
پاسخ + +5 -1 --
معاونت متوسطه 1395/06/14 - 08:17
ترفند جالبیه!!!
یه باندی توی وزارتخونه همیشه دیدبانی می کنن به محض اینکه رسانه یا خبرنگاری بخواد به خط قرمزهای روابط مالی و پولیشون نزدیک بشه با تمام قدرت میریزن سرش خفش میکنن. احتمالا بزودی چند فقره پرونده قتل ناموسی و روابط نامشروع هم برای نظری درست بشه همین روزها که دیگه یادش باشه از مسایل مالی و عملکرد معاونت بطحایی سین جین نکنه
سخن معلم باید نشون بده که مستقله و روی سوالات نظری از بطحایی و ضرورت پاسخگویی بطحایی به این سوالات ئافشاری کنه
با تشکر
پاسخ + +4 0 --
مرکز نیروی انسانی 1395/06/14 - 08:24
من نمی دونم چرا یهو فضای سخن معلم عوض شد؟؟؟
بجای اینکه تاریکخانه بطحایی پاسخگوی عملکرد ضعیف و منفعلش باشه آنتن برنامه یکدفعه سوییچ شد روی مسایل دانشگاه فرهنگیان و ...!!
اونهایی که یخورده اطلاع دارند می دونن محدودیت و ممنوعیت ورود نیرو به دانشگاه فرهنگیان به دستور فانی بوده و حتی به خود مهرمحمدی هم مربوط نمیشه چه برسه به نظری
پاسخ + +2 0 --
مرکز نیروی انسانی 1395/06/14 - 08:41
من نمی دونم چرا یهو فضای سخن معلم عوض شد؟؟؟
بجای اینکه تاریکخانه بطحایی پاسخگوی عملکرد ضعیف و منفعلش باشه آنتن برنامه سوییچ شد روی مسایل دانشگاه فرهنگیان!!
اونهایی که یخورده اطلاع دارند می دونن ممنوعیت ورود نیرو به دانشگاه به دستور فانی بوده حتی به خود مهرمحمدی هم مربوط نمیشه چه برسه به نظری
پاسخ + +3 0 --
ایمانی 1395/06/14 - 10:06
متاسفانه افرادی که در جایگاهی که تخصص آنهاست قرار ندارند به رفتارهایی مخرب روی می آورند. متاسفانه رویکردی در سازمانها وجود دارد که فکر می کنیم مثلا آقای مهرمحمدی چون فردی است که در دانشگاه تدریس می کند می تواند مدیریت خوبی نیز داشته باشد. در حالیکه ایشان بدلیل ضعف شدید مدیریتی دانشگاه را سپرده به افرادی چون نظری و غیره و خود بدنبال کارهای خود است و متاسفانه تر آنکه برای حفظ این موقعیت به سیاسی گری افراطی دست می زند و باز متاسفانه تر آنکه با این عملکرد خود را علمی و روشنفکر می داند. در واقع چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا مصداق این نیت بعضی از مدیران است و ایشان مصداق همان دزد است که دانشگاه فرهنگیان را به یغما میبرد.
پاسخ + +4 -1 --
علي رضايي 1395/06/14 - 10:18
جناب پورسليمان شما بهتر است عكس و مشخصات نويسنده ي مطلب را درج مي كرديد. الان نويسنده مطلب نه عكسي دارد نه مشخصات درستي! دانشجوي دكتري كه نشد معرفي !
البته در برخي موراد شايد بتوان مطلبي را بدون ذكر نويسنده منتشر كرد. اما در مطالبي كه مشخصا يك نفر را هدف قرار داده بايد نويسنده كامل مشخص باشد.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/06/14 - 10:23
دوست عزیز
جناب رضایی

ما از دوستان و همکاران خواسته ایم که در صورت امکان عکس ارسال نمایند .

اما مهم تر از تصویر ، محتوای مطلب است .

به نظر می رسد دوستان عزیز به جای ذره بین گذاشتن و دنبال " پرتقال فروش " گشتن ، در مورد پرسش های مطروحه پاسخ گو باشند .

پایدار باشید .
پاسخ + +2 0 --
علي رضايي 1395/06/14 - 10:21
جناب احمدي
"یک باداشت انتقادی از خود درباره عملکرد دولت احمدی نژادی و نظام آموزشی و وضعیت توسعه در کشور پیش از چهار ماه پایانی احمدی نژاد باز نشر نمایید !"
ابتدا شما كه اين توصيه را داريد با هويت واقعيتان مطلب بنويسيد كه براي ديگران قابل باور باشد. شما كه از يك كارشناس دانشگاه فرهنگيان مي ترسيد كه با هويت واقعي وارد نمي شويد. چگونه از ديگران انتظار داري كه شفاف هر حرفي را بزنند.اول از خودتان شروع كنيد
پاسخ + +3 0 --
... 1395/06/14 - 10:23
اين آقايي كه با اسم محمد احمدي مطلب نوشته است اسم مستعارش است.اگر حرفش درست بود كه با اسم خودش وارد مي شد.
آقاي نظري خوب جايي دست گذاشتي
پاسخ + +3 -1 --
محمد 1395/06/14 - 10:46
چون قافیه به تنگ آید
شاعر به جفنگ آید

طبیعی است که یک وزارتخانه بدلیل حلقه منافع پشت سر معاونش دربیاد.
بجای تلاش برای پاسخگویی به پرسش هایی که از سه سال عملکرد بطحایی شده، دارند با وسط کشیدن موضوعات صد در صد بی ربط به مساله مثل مهرمحمدی، احمدی نژاد و دانشگاه فرهنگیان افکار عمومی را منحرف می کنند.
نقد عملکرد مهرمحمدی در جای خودش محفوظ . جواب سوالات نظری چرا داده نمیشه؟
من برای سومین بار نامه نظری رو خوندم حتی یک کلمه توهین آمیز توش نیست با نام خدا شروع کرده با ادب و احترام تمام کرده و شش تا سوال واضح و شفاف و صریح پرسیده ولی از دیروز تا حالا یه جماعتی بسیج شدند که فقط یا فحش بدهند یا انگ چپ و راست بچسبونند یا موضوع را به کلی منحرف کنند.
بوی تعفن قراردادهای مالی و خریدهای بدون نظارت و لفت و لیس و زیر میزی گرفتن ها برای تمام ستادی ها روشنه.

بجای فحش و فضیحت اون هم با نام مستعار، جواب سوالات را بدید
پاسخ + +2 0 --
علیرضا 1395/06/14 - 11:06
فانی در تمام ادارات آموزش وپرورش جو اختناق وسرکوب ایجاد کرده آیا واقعا رویه دولت روحانی در پس پرده اینه که در ظاهر دم از نقد وقانون گرایی بزنند اما در عمل ظالمانه ترین روشها را اجرا کنندونیرو های توانمند و آزاد اندیش را منزوی نمایند آنچه که فانی پیر انجام می دهد
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته 1395/06/14 - 11:14
ایجاد فضای نقد یکی از دستاوردهای خوب دولت دکتر روحانی است .
****
در ارتباط با جمله فوق:انتقاد هست ولی هیچ کس صادقانه پاسخگو نیست.
در دولت قبل حیف ومیل هم اگر بود به شکل غیر قانونی و تخلف و محدود بود که محاکمه و مجازات هم شدند(به هر حال همیشه افراد خلافکار بوده و خواهند بود) ولی الان حقوق نجومی می گیرند و ادعا دارند که قانونی بوده و سهم خود از سفره انقلاب می دانند حتی بخشی از حقوق های نجومی را قانونمند کردند(افزایش سقف حقوق به 10میلیون)این در حالی است که حقوق بازنشستگان سال های قبل با بازنشستگان سال 95(با مدرک و پست سازمانی یکسان)شکاف و تفاوت عمیقی پیدا کرده در واقع حیف و میل و هرج و مرج و تبعیض و بی عدالتی عجیب و تاریخی و کم سابقه ایجاد شده.
پاسخ + +2 0 --
درستکار 1395/06/14 - 16:28
یک نفر 8سال به ما یادداد که پرسش را با پرسش پاسخ دهیم،یادمان که نرفته ،از او زیاد انتقاد می کنیم اما به راه و رسم او می رویم، نه تنها ما بلکه برخی سیاستمداران منتقد او نیز گاهی از او تقلید می کنند . به راستی این معجزه ی هزاره ،ما را به کجا برد؟
پاسخ + +1 0 --
درون ستاد 1395/06/14 - 19:15
سلام
تمام مشکل دلواپسان با نامه نظری سوال شماره ۵ بود. یادمون باشه هرکسی شبیه این سوال بپرسه میشه احمدی نژادی دزد خائن اصولگرا و خیلی چیزای دیگه:
سوال پنج!!
۵ - چه نظارتی بر خریدها و هزینه کردهای معاونت توسعه مدیریت و برون سپاری ها وجود دارد؟ آیا در جریان برخی روابط مفسده انگیز غیررسمی و خارج از ضوابط با پیمانکاران هستید؟
پاسخ + 0 0 --
محسن 1395/06/15 - 17:42
این مسئله در ادارات کل استان و سازمان های نوسازی مدارس هم هست . وسائل و تجهیزات مدارس باید از طریق مناقصه عمومی و درج در روزنامه های کثیر الانتشار با کمترین قیمت تهیه شود . آیا اکنون چنین است ؟ شرکتها با انواع هدایا و پرداخت های خاص به افراد بدون هیچ تشریفاتی مسوول خرید و تهیه لوازم میشوند . نظارتی هم نیست چون افراد ناظر خود در این قصه سهیم اند .
پاسخ + 0 0 --
رهگذر 1395/06/17 - 19:06
بزرگترین دستاورد مهرمحمدی برای دانشگاه فرهنگیان قانون ستیزی و ظاهر سازی است او با حضور سه ساله اش که غیز از شش ماهش غیرقانونی است نشان داد بخاطر میز و ریاست حاضر است حتی ارزشهایی که در مکتب غرب اموخته است را زیر پا بگذارد اما ظاهر سازیش رفتن به دیدار مراجع و ...و ایجاد معاونت نظارت است با نیروهایی که مامور هستند و جرات اعمال نظارت ندارند و بله به قربان گو و ... او هستند
پاسخ + 0 0 --
محمدیاری 1395/06/30 - 21:59
با سلام
منصفانه به عنوان یکی از همکاران اقای مرتضی نظری در دورانی که حاجی بابایی وزیر اموزش و پرورش بود می گم که انصافا نظری به شدت ضد احمدی نژاد بود .
نویسنده این مطلب واقعا یا نمی دونه یا قرار گذاشته که ندونه چون من شاهد بودم که دور اول انتخابات احمدی نژاد نظری برای هاشمی با تمام وجود کار کرد و در دور دوم هم عضو کمیته رسانه آقای مهندس میرحسین بود بهتر بود کمی تحقیق می کردید بعد این ادعاهای بی پایه را منتشر می کردید.
واقعا چرا به نیروهای خوش فکر و منتقد اینطوری حمله می کنند؟؟
پاسخ + 0 0 --
شیما 1395/12/17 - 21:11
11111111

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور