صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

برخلاف برخی تبلیغات در مورد سهمیه مدیریتی زنان ، سهم زنان در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش کم تر از 3 درصد است/ آیا فرصت های دیگری برای تشکر و یا تقدیر از مدیران وجود ندارد/ اگر سیستم ارزیابی عملکرد مدیران در وزارت آموزش و پرورش بر یک مبنای علمی ، مستمر و سیستماتیک تعریف و تبیین شده باشد و ارزش گذاری درست و منطقی انجام شود ؛ آیا نیازی خواهد بود که بخواهند از در یک نشست سه روزه چنین کارکردی تعریف شود/ معلمان غالبا به مدیران اعتماد ندارند و البته مدیران هم غالب معلمان را فاقد تحلیل و یا درک در فهم مشکلات با نگاه سیستمی و یا جامع می دانند/ آیا مدیران صف و ستاد درک درست ، واحد و واقع بینانه ای از اهداف آموزش و پرورش و نیز اسناد بالادستی دارند/ آیا مسئولان وزارت آموزش و پرورش قصد دارند در مدت 3 روز این فاصله را از بین ببرند / وزارتخانه ای که بین مدیران صف و ستادش فاصله و به قولی " عدم درک مشترک " وجود داشته باشد چگونه می تواند بین " صف " و " ستاد " در کل مجموعه هماهنگی ایجاد کند/ معنای نهایی چنین گزاره ای آن است که در وزارت آموزش و پرورش ارتباطات مدیریتی فقط و یا اکثرا به صورت " عمودی " تعریف شده است و " ارتباطات افقی " که برآیند سازمان های اثربخش و کارا می باشد در وزارت آموزش و پرورش بسیار کم و یا در حد ناچیزی است/ این مساله نشان می دهد که نهادهایی مانند روابط عمومی و حتی حراست ها به وظایف خود درست عمل نمی کنند/ حتی برخی از این مدیران هنگام سخنرانی در اجلاس از زوایای مختلف عکس گرفته و در منطقه و یا ناحیه خویش پس از استقرار به تبلیغ خودشان پرداخته اند/ برگزاری این نشست بیشتر حالت " نمایش " داشته و کم تر به موضوع اصلی که همان " آموزش و پرورش " است پرداخته شده است/ در حالی که وزارت آموزش و پرورش در پرداخت بسیاری از مطالبات ساده و معمولی حتی پرداخت حقوق معلمان قراردادی درمانده است ؛ برگزاری چنین مراسم و میتینگ های پر خرج و زرق و برق دار منطقی و اقناع کننده نیست/ تحقق و حل این مساله نیاز به تفکر تحول گرا ، برنامه ریز و آینده نگر دارد که در حال حاضر چنین مناسباتی در در بدنه و مدیریت مشاهده نمی شود

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ مطهری در پاسخ به تذکری ؛کمیسیون آموزش زودتر تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را در دستور قرار دهد .

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

پیگیری ارتقاء رتبه

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی
 دریغ از سیاست زدگی در این استان سیاست زده که  تمام انرژی مسئولان استان مان صرف امور سیاسی مطلق و حفظ موقعیت و میز مدیریت خویش در مدیریت های اجرائی گردیده که این امر مدیران را دچار روزمرگی و مدیریت سنتی نموده و مانع از داشتن برنامه ریزی که در دنیای مدرن امروز است می گردد/ نتایج کسب شده توسط دانش آموزانی رقم خورده که عموما متکی به امکانات مالی خویش بوده  و از کمترین حمایتی توسط اداره ورزش و جوانان و آموزش وپرورش بر خوردار نبوده اند و برخی نیز فاقد تمکن مالی لازم می باشند/ چرا به ورزش های پایه و آموزشگاهی در لرستان پرداخته نمی شود و هزینه نمی گردد و این که این خشکسالی اعتبارات که همواره دولت مردان دم از آن می زنند کی به پایان خواهد رسیدبرای عزل و نصب های سیاسی از چنان انرژی برخوردارند که حتی برای تغییر یک کارشناس اداری با نماینده و مقامات فرا دست برای توجیه کارشان هزاران توجیه قائل می آورند/ نگارنده  قصد انتشار مطلبی در قدردانی از مسئولان ورزش را داشت که در کمال ناباوری متوجه شدم نه تنها استقبال و تجلیلی حضوری صورت نگرفته که حتی تبریک تلفنی هم از طرف مسئولان ورزشی به ایشان نشده است موفقیت خویش را نه مرهون مسئولان آموزش و پرورش که مدیون آقای سپهوند دانست

 ورزش دانش آموزی در لرستان و سیاسی کاری و بی کفایتی مسئولان آموزش و پرورش و ورزش و جوانان
ریاست به دست کسانی خطاست
که از دستشان دست ها برخداست 
  (سعدی علیه الرحمه )
 
دیار کهن و قهرمان پرور لرستان که در دل خود شیرمردان و شیر زنان تاریخ ساز و غیور را پرورش داده است ،هم اکنون نیز سرشار از استعدادهای ناب است ؛ استعدادهائی که در صورت فراهم نمودن زمینه های ظهور و بروز آن، نخبگانی کم نظیر در همه عرصه ها را به میهن اسلامی ایران از علمی و فرهنگی و..گرفته تا ورزشی عرضه خواهد نمود ؛ این حرف امروز و دیروز نیست.
ادعایی اغراق آمیز از روی حس ملی گرایی هم نمی تواند باشد، نقل تاریخ است …
اما دریغ از سیاست زدگی در این استان سیاست زده که  تمام انرژی مسئولان استان مان صرف امور سیاسی مطلق و حفظ موقعیت و میز مدیریت خویش در مدیریت های اجرائی گردیده که این امر مدیران را دچار روزمرگی و مدیریت سنتی نموده و مانع از داشتن برنامه ریزی که در دنیای مدرن امروز است می گردد .
در این مقال ، طرف صحبت نگارنده مسئولان ورزشی دو دستگاه عریض و طویل و پر طمطراق  ادارات کل آموزش و پرورش لرستان و ورزش و جوانان است که ارج و منزلتی برای ورزش قائل نبوده و شیوه عمل و برخورد مسئولان ادارات مورد نظر با مقوله ورزش و قهرمانان و نخبگان ورزشی چه در بخش دانش آموزی و چه در سایر بخش ها منجر به مهاجرت نخبگان ورزشی به سایر استان ها و حتی خارج از کشور مشروط به داشتن تمکن و بضاعت مالی گردیده  و نتیجه منطقی و طبیعی آن تهی شدن لرستان از نخبگان ورزشی است ؛ آن هائی هم که با وجود داشتن استعدادهای ناب ورزشی با اتکا به توانائی های شخصی و علاقه وافر و گاها حمایت های برخی مربیان و ورزش دوستان به مقامی مهم دست می یازند پس از بی میلی و بی رغبتی مسئولان انگیزه خویش را از دست داده و چه بسا برخی ورزشکاران به دلیل بی مهری های مسئولان ورزش استان و کشور به بیراهه کشیده شده اند .

به هر حال اخیرا در رقابتی ورزشی  کسب ۸مدال ملی ، ره آورد دانش آموزان لرستانی در مسابقات دو و میدانی دانش آموزان سراسر کشور بود .

این مسابقات از ۱۰ لغایت ۱۸ مرداد ماه به میزبانی شهر کرد برگزار گردیده بود .

دانش آموزان مدال آور در مواد زیر موفق به کسب مدال گردیده اند :
امیر حسین سلطان پناه در رشته دو ۲۰۰ متر مدال طلا
داود نورالدینی در رشته پرش طول مدال نقره
محمد گودرزی در رشته دو ۳هزار متر مدال نقره
رضا محمودوند در رشته دو صد متر مدال نقره
ایمان کلهری در رشته ۳هزار متر مدال نقره
محمد بادافروزه در رشته دو ۱۵۰۰متر مدال نقره
امیر حسین برزویی در رشته دو ۱۵۰۰متر مدال برنز
علی فتحی در رشته پرتاب نیزه مدال برنز

نتایج کسب شده توسط دانش آموزانی رقم خورده که عموما متکی به امکانات مالی خویش بوده  و از کمترین حمایتی توسط اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش برخوردار نبوده اند و برخی نیز فاقد تمکن مالی لازم می باشند اما تا این جای کار با کفایت شخصی ،علاقه واستعداد خود و حمایت ورزش دوستان و مربیان دلسوز تا این جای کار پیش آمده اند ؛ این در حالیست که امروزه در فرآیند مدیریت و برنامه ریزی  و تصمیم گیری  کلان پرداختن به  ورزش به عنوان یکی از محورهای اصلی بالندگی و شکوفایی استعدادها در آحاد یک ملت مورد توجه اکثریت قریب به اتفاق دولت ها می باشد و در کشور ایران نیز پرداختن به ورزش های پایه مورد تاکید است اما این که چرا به ورزش های پایه و آموزشگاهی در لرستان پرداخته نمی شود و هزینه نمی گردد و این که این خشکسالی اعتبارات که همواره دولتمردان دم از آن می زنند کی به پایان خواهد رسید  و آیا این کمبود اعتبارات برای کل کشور است یا مسئولان غیور لرستانی شهامت به خرج داده و با اعلام صریح و رسمی آن را می پذیرند باید مسئولان پاسخ دهند .

صرف نظر از موارد اشاره شده ، از ایراداتی که بر ادارات کل ورزش و جوانان و آموزش وپرورش وارد است ؛ بی توجهی در تجلیل از قهرمانان ورزشی دانش آموزی  توسط دانش آموزان لرستانی و عدم استقبال از ایشان می باشد؛ چرا که هر کدام دیگری را متولی اصلی می داند ، در حالی که درج  این خبر در تارنمای اداره کل آموزش و پرورش نشان از آگاهی و اطلاع مسئولان امر از عناوین کسب شده توسط دانش آموزان ساعی و ورزشکار دارد  و چنان نبوده که مسئولان در جریان نباشند .
جالب تر این که مسئولان ارجمند از کنار مواردی این چنینی که می تواند نقطه ای برجسته و مثبت برای استان و اداره کل تلقی شود به راحتی عبور می کنند اما برای عزل و نصب های سیاسی از چنان انرژی برخوردارند که حتی برای تغییر یک کارشناس اداری با نماینده و مقامات فرا دست برای توجیه کارشان هزاران توجیه قائل می آورند و به هنگام  ارائه گزارش عملکرد نیز  آسمان و ریسمان کرده و حتی قهرمانی دانش آموزان که درصدی در آن نقش نداشته اند را به نام خویش  مصادره می نمایند !
 
و اما دلیل نگارش این مطلب :
نگارنده در تماس با امیر حسین سلطان پناه دارنده  تنها مدال طلای این مسابقات در مورد نحوه استقبال مسئولان و نیز تجلیل از مدال آوران سئوال نمود و قصد انتشار مطلبی در قدردانی از مسئولان ورزش را داشت که در کمال ناباوری متوجه شدم نه تنها استقبال و تجلیلی حضوری صورت نگرفته که حتی تبریک تلفنی هم از طرف مسئولان ورزشی به ایشان نشده است !
دارنده مدال طلا عنوان می داشت اگر پدر بنده یا دیگر دوستان مدال آور از مسئولان ارشد ، نامی یا پولدار  استان بود چه ها که نمی کردند !
واقعا من متاسفم از این همه بی توجهی مسئولان ...
ایشان در ادامه اظهار داشتند اگر وضع بر همین منوال پیش برود یا با ورزش حرفه ای خداحافظی خواهم نمود یا به استانی برخوردار تر که مسئولانش قدر ورزش را بدانند و برای آن هزینه کنند مهاجرت خواهم نمود .
امیر حسین دانش آموز مقطع متوسطه دوم و دارنده ۱۰مدال کشوری ؛ متولد نورآباد و ساکن شهر خرم آباد در ادامه افزود برخی مربیان مطرح کشور در زمینه دو و میدانی از من خواسته اند زیر نظر ایشان کار را ادامه دهم و قول تامین امکانات را هم به بنده در سایر استان ها داده اند اما به دلایلی فعلا ترجیح می دهم در خدمت مردم شریف لرستان باشم چرا که من به این مردم بدهکارم و باید اگر لیاقت قهرمانی نصیبم می شود آن را با مردم لرستان قسمت نمایم .
امیر حسین در پایان از تورج سپهوند مربی خوش اخلاق و زحمت کشی که همواره حامی و مشوق اصلی و الگوی وی در تمامی زمینه ها  به خصوص درامر ورزش بوده تشکر و قدردانی و موفقیت خویش را نه مرهون مسئولان آموزش و پرورش که مدیون آقای سپهوند دانست .
گفتنی است در همین ارتباط با درک درست و صحیح مسئولان آموزش وپرورش استان های گلستان و همدان از اهمیت ورزش مدارس و رشته پایه و پر مدال دو ومیدانی و استعداد های که از همین مدارس می توانند باعث غرور ملی شوند که به نحو مقتضی از دانش آموزان خود تجلیل نموده اند .
به نظر می رسد با روندی که سیستم  سیاست زده اداری لرستان به ویژه  آموزش وپرورش لرستان که تب سیاسی بازی درآن بالا زده ،  انتظاری بیش از این نمی توان داشت .
در چنین سیستمی ، وقتی تمام انرژی و توان مسئولان صرف مسائل باندی و عزل و نصب های سیاسی  می شود و امور جاری و روزمره به فراموشی سپرده شده و برنامه ریزی و تعیین چشم اندازهای سالانه و چند سالانه جایگاهی ندارند ، طبیعتا در بخش ورزش همپای آموزش ،استعدادها نه تنها قد نمی کشند که به هرز خواهند رفت... ( لکنا )
 
امیر حسین سلطان پناه ؛ مدافع عنوان قهرمانی دو ۲۰۰ متر دانش آموزان کشور
 
ورزش دانش آموزی در لرستان و سیاسی کاری و بی کفایتی مسئولان آموزش و پرورش و ورزش و جوانان
منتشرشده در دانش آموز

تغییر مدیران احمدی نژادی در آموزش و پرورش شهرستان های تهران  گروه اخبار/

اعضای انجمن اسلامی معلمان شهرستان های استان تهران با عبدالرضا فولادوند مدیر کل جدید آموزش و پرورش دیدار کردند.

در این دیدار اعضای این تشکل دیدگاه های خود را در خصوص آموزش و پرورش بیان کردند.  از مهمترین نکات مطرح شده در این نشست توسط اعضا می توان به « وجود مدیران نا هماهنگ که مانعی در تحقق برنامه ها و اهداف دولت تدبیر و امید هستند » و نیز تقاضا برای افزایش نقش بانوان در حوزه های اجرایی و مدیریتی اشاره کرد.

در ادامه این نشست آقای فولادوند در سخنانی اظهار داشتند که برخی از مدیران کنونی مدیران دولت قبل هستند و باید تعیین تکلیف شوند.

وی افزود : مدیران باید عملا در راستای برنامه های دولت تدبیر و امید اقدام کنند.
آقای فولادوند  همچنین بیان کردند ، آموزش و پرورش و به ویژه مدارس متعلق به کل نظام است و مدیری که استقلال آموزش و پرورش را به خطر اندازد مدیر ما نیست و بنده با ورود جریان های سیاسی به مدارس به شدت مخالف بوده و اجازه این کار را نخواهم داد.

کمیته اطلاع رسانی انجمن اسلامی معلمان شهرستان های تهران به نقل از فانوس

شهاب الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان این روزها کجاست؟ آیا مدیریت او در این صندوق ادامه خواهد داشت؟ چه برنامه هایی در انتظار اوست و او چه رویکردی را دنبال می کند/ صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از ارکان اساسی بانک سرمایه است که شرکت های زیرمجموعه اش بخش مهمی از سهام بانک سرمایه را در اختیار دارد/ علیرضا حیدرآبادی پور که تا پیش از این مسئولیت مدیرعاملی این بانک را بر عهده داشت خرداد ماه امسال از این بانک به دلیل اختلاف نظر با یکی از اعضای هیات مدیره برای اعطای تسهیلات به مشتریانی خاص از این بانک خداحافظی کرد/ یکی از اساسی ترین اشکالات وارده به بانک سرمایه بی ثباتی در مدیریت ارشد آن بانک است، موضوعی که قاعدتا منجر به تحمیل هزینه های مختلف به بانک و نظام بانکی کشور می گردد

منتشرشده در اقتصاد

گروه استان ها و شهرستان ها/ جمعی از آموزگاران  شهرستان خوشاب ( خراسان رضوی ) در نامه ای که برای صدای معلم و خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نوشته اند نسبت به عملکرد آن انتقاد کرده اند .

« صدای معلم » آمادگی خود را برای پاسخ مسئولان ذی ربط اعلام می دارد .

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

پیگیری نامه

همدان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/ معاون وزیر صنعت با بیان اینکه مدیرانی که یکبار بازنشسته شده‌اند می‌توانند با شرایطی، مجدد به کار بازگردند، گفت: این مدیران باید حداکثر ۶۰ساعت کار کرده و یک سوم حقوق همتای خود را دریافت کنند.

منتشرشده در بازنشستگان

آزار و اذیت فراگیر همسالان در اروپا و آموختن احترام به تفاوت‌ها در کودکی  به کودکان خود به اندازه کافی در مورد تفاوت‌هایی که بین آنها و سایران وجود دارد، آگاهی و آموزش نمی دهیم تا اگر با فردی با ظاهری متفاوت (چه از نظر جسمانی و معلولیت‌ها و چه از نظر رفتاری و مدل صحبت کردن) مواجه شدند با او بدرفتاری نکنند. تفاوت‌های میان افراد چه از نظر ظاهری و اندام های بدن و چه از نظر خصوصیات اخلاقی باعث جلب توجه کودکان می‌شود و آنها با کوچک‌ترین تفاوتی در میان افراد به این مساله به شدت دقیق شده و به آن توجه می کنند. در این شرایط اگر اطلاعاتی که منجر به آگاهی از تفاوت‌های ما با دیگران است از سوی نهادهای مختلف مانند آموزش و پرورش و خانواده در اختیار کودک قرار داده نشود این در دراز مدت می‌تواند باعث ناهنجاری رفتاری و حتی آزار به دیگران و خشونت شود.

 

آزار و اذیت فراگیر همسالان در اروپا

برای مثال در مدارس کشورهای اروپایی، آمریکایی برخی افراد با توسل به تفاوت‌هایی که مهاجران با افراد بومی این کشورها دارند برچسب های مختلفی به مهاجران زده و آنها را به نوعی تحقیر می کنند. رنگ، تفاوت در زبان و ملیت و مهاجر بودن عده ای، پایه ای برای تبعیض قرار می گیرد و این تبعیض ها در قالب رفتارهای نژادپرستانه به شکل فردی یا گروهی اعمال می‌شود. آزار مهاجران یا خارجی ها، مدلی از آزار است که در همه جای دنیا یکسان عمل می کند. در کنار این روش آزار، بعضی از کودکان از نظر جسمانی ضعیف‌تر از سایران هستند، یعنی قد کوتاه تری داشته یا بدنی نحیف و لاغر دارند و به دلیل این ضعف قوای بدنی بیشتر مورد آزار و اذیت همسالان خود قرار می گیرند.

در حال حاضر در اروپا این آزار و اذیت همسالان بسیار فراگیر است و کشورهای اروپایی در حال برنامه‌ریزی روی این مهم هستند که آزار همسالان را نسبت به یکدیگر به حداقل برسانند.

با مجموعه برنامه هایی که اکثر آنها گروهی است بین مدرسه و خانواده می توان از این تبعیض ها کاست.

آن چیزی که در کشور خودمان شاهد آن هستیم: برخورد تبعیض‌آمیز بین کودکان. در کنار این بین کودکان تهرانی و کودکانی که از شهرستان‌های دیگر به پایتخت می آیند نیز این رفتارهای آزاردهنده دیده می‌شود. در بسیاری از موارد کودکان با پیش‌فرض‌هایی به سمت قضاوت به سمت یکدیگر می روند که اغلب این پیش فرض ها غیردوستانه است. در اغلب موارد اگر این تبعیض ها از طرف خانواده و مسئولان آموزشی مطرود نشود، استمرار می یابد.

در برخی موارد دیده شده یک تفاوت کوچک مانند چپ‌دست بودن یک دانش آموز می تواند منجر به شکاف‌های عمیق بین دانش‌آموزان شود. برای مثال شاگردی که می بیند همکلاسی اش که کنار او نشسته با دست چپ می‌نویسد این می تواند باعث شکل گیری سوالات زیادی در مورد تفاوت او با سایران شود که اگر ما این سوالات دانش‌آموز و کودک را بی پاسخ گذاشته و از قبل برنامه‌ریزی درستی برای آن نداشته باشیم تفاوت‌هایی که امکان دارد در خانواده، فضای عمومی و مدرسه ایجاد شود می تواند شکاف های عمیقی را ایجاد کند. کودکان هم در خانواده و مدرسه و هم در سطح فضای عمومی با افرادی متفاوت با خود مواجه می‌شوند و بسیار ضروری است که از چگونگی این تفاوت‌ها آگاه باشند و تحقیر کردن دیگران و رفتارهای ناخوشایند را از طریق آموزش به حداقل برسانیم.

تنها عاملی که می تواند از بروز و ظهور رفتارهای خشونت آمیز و غیردوستانه در کودکان جلوگیری کند، آگاهی دادن به کودکان است. اگر ما به کودک در مورد تفاوت دیگران با او آگاهی بدهیم، او این آگاهی را در رفتارهای خود نشان می دهد و از رفتارهای غیرانسانی با دیگران خودداری می کند. کودک باید بداند درصدی از افراد با انواع معلولیت ها متولد می شوند، در حالی که بسیاری دیگر بدون اینکه معلول باشند با تفاوت‌های جسمانی با دیگران در قد، وزن، رنگ پوست و سایر مشخصات ظاهری پا به این دنیا می گذارند. در مورد قومیت ها و ملیت ها هم، همه افراد متعلق به یک فرهنگ نیستند و بسیاری از افراد از نظر فرهنگ و قومیت با یکدیگر متفاوت هستند. اگر در زمینه این تفاوت‌ها آگاهی رسانی توسط خانواده و اولیای مدرسه صورت بگیرد دانش آموزان می توانند به صورتی انعطاف پذیر با سایر همکلاسی های خود تعامل داشته باشند و تفاوت‌ها باعث اختلافات نمی شود و این آموزش‌ها در آینده در برخورد فرد با دیگران هم موثر است. در شرایط فعلی جداکردن مدارس کودکان کم توان و استثنائی باعث شده کودکان عادی آگاهی از این افراد نداشته باشند و به محض رویت چنین موارد متفاوتی کنجکاوانه برخورد کنند و اگر برای این کنجکاوی پاسخ درستی پیدا نشود ممکن است کودک دست به رفتاری بزند که ناهنجاری را در پی داشته باشد.

 

رفتار انسانی با وجود تفاوت‌ها

در مورد تفاوت‌های مختلفی که در مکان های عمومی بین کودک و دیگران وجود دارد، مهم‌ترین مساله آگاهی رسانی به کودک است. همه اینها وظیفه مدارس و آموزش رسمی نیست و بسیاری از تولیدکنندگان محتواهای آموزشی برای کودکان و دست اندرکاران تولید متون فرهنگی و خانه‌های کودکان می‌توانند با طرح این مساله و درک تفاوت‌ها در متون کودک و سایر وسایلی کمک آموزشی کودکان به این مهم بپردازند. باید به کودکان آموخت که با وجود این تفاوت‌ها رفتار انسانی نسبت به یکدیگر داشته باشند و این گونه تفاوت‌ها حتی نسبت به مهاجران به حداقل برسد. در این زمینه برنامه‌های مشترک هم می تواند موثر باشد و راه حلی که ما برای این مساله در قالب برنامه های مشترک در نظر داشته‌ایم، تیم‌های ورزشی است. تجربه نشان داده کودکان وقتی در قالب تیم های ورزشی با یکدیگر همراه می‌شوند قضاوت‌هایی که تا پیش از این نسبت به یکدیگر و تفاوت‌های هم داشته اند کمتر می شود و این تجربه بسیار موثر است. تمامی رفتارهایی که در قالب رفتارهای انسانی و کودکان نمود می یابد با پیش بینی و پیشگیری از طریق مداخله به حداقل می رسد و حتی در فضاهای سخت مانند محلات محروم هم این کارهای گروهی راه را برای همزیستی مسالمت آمیز کودکان هموار می‌کند.

نظام آموزشی کشور ما باید به دلیل وجود تفاوت‌های قومی و ملیتی میان افراد مختلف و معلولیت ها که روز به روز تعداد آنها در جامعه بیشتر می شود به توضیح و تبیین تفاوت‌های افراد به کودکان بپردازد تا در مورد دیگران قضاوت نکرده و آنها را وادار به ترک اجتماع نکنند.

روزنامه آرمان

منتشرشده در آموزش نوین

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور