چه عاملی باعث شده وزیری تا این حد غیرمقبول در بین فرهنگیان و حتی خانواده چند ده میلیونی آموزش و پرورش کشور ، برای بیش از سه سال اصرار بر حفظ مسند داشته باشد/ آیا فاکتورهایی که باعث عدم مقبولیت آقای فانی شد ، در وزیر بعد از ایشان مرتفع خواهد شد/ چرا آقای فانی ناکام بود / چرا وزیری از خود مجموعه آموزش و پرورش و تقریبا آشنا با اوضاع این وزارتخانه ، به زعم خیلی از کارشناسان و فرهنگیان ، به ضعیف ترین وزیر آموزش و پرورش کشور بدل می شود/ آیا با وزیر جدید مسیر آینده این مجموعه دچار تغییر و تحول اساسی خواهد شد یا آیا این وزیر نیز قربانی دیگری در گرداب مشکلات عدیده این مجموعه خواهد بود
فانی نتوانست مجموعه دولت و حاکمیت و ارکان مدیریت کشوری را با آموزشوپرورش همراه کند و از نظرش اعتراض فرهنگیان به عملکرد او درست است / قدم نخست در اینباره این است که آمار و اطلاعات درستی از وضع آسیبهای اجتماعی در میان دانشآموزان داشته باشیم و با شفافیت کامل جامعه را به کمک بطلبیم/ هرچیزی را باید به اندازه میزان مشکل بررسی کرد/ من میگویم که در سال گذشته اگر خیلی دست بالا بگیریم، ١٠٠ مورد تنبیه بدنی در مدارس ایران اتفاق افتاده است و مطمئن باشید که بیشتر از این هم نیست؛ ١٠٠ مورد از ١٠٠هزار کلاس یعنی یکهزارم، یعنی یک دهم درصد/ حتما باید سیستمی وجود داشته باشد که رابطه معلم و دانشآموز بهتر باشد/ معلم هم مثل بقیه است/ رسالت رسانهها این است که واقعیت جامعه را مثل یک آیینه منعکس کنند و اینکه مسائلی را بزرگ یا کوچک کنیم، درست نیست و برای موارد خاصی مورد استفاده قرار میگیرد/ مدیریت آقای فانی بهعنوان یک مدیر بهطورکلی بررسی شود/ در بخش مدیریت آموزش و پرورش باید تغییر و تحولات جدی اتفاق بیفتد/ یکی از دلایل اصلی تصمیم رئیسجمهوری برای کنار گذاشتن آقای فانی این بود که احساس کردند مطالبه فرهنگیان، تغییر آقای فانی است
گروه اخبار/
معلم و سرايدار مدرسهاي در ياسوج مورد ضرب و شتم قرار گرفتند؛ بهطوري كه سرايدار به اورژانس منتقل شد. هادي زارعپور، مديركل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد با تاييد خبر ضرب و شتم معلم و سرايدار مدرسه متوسطه اول شهيد قدوسي منطقه «بلهزار» از توابع ياسوج، گفت: اين اتفاق هنگامي رخ داد كه يكي از معلمان مدرسه، دانشآموزي را به دفتر مدرسه ارجاع ميدهد. اين دانشآموز نيز با مراجعه به خانه عدهاي از نزديكان خود را براي ضرب و شتم و كتك زدن معلم به مدرسه ميفرستد كه اين افراد هم علاوه بر ضرب و شتم شديد سرايدار مدرسه كه قصد جلوگيري از ورود آنها به مدرسه را داشت، آن معلم را كتك ميزنند. سرايدار مدرسه كه از جانبازان جنگ تحميلي است، به علت شدت ضرب و شتم با سلاح سرد به اورژانس منتقل شد.
مديركل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد از پيگيري قاطع آموزش و پرورش در اين خصوص خبر داد و اضافه كرد: براي جلوگيري از چنين كارهايي و همچنين حفظ شأن فرهنگيان، به دستگاه قضايي شكايت كرده و به صورت جدي پيگير اين اقدام زشت و زننده هستيم.
پایان پیام/
گروه استان ها و شهرستان ها - علیرضا شیوایی اسکویی/
مفاد نشست تبریز برای معلمان: نشست تخصصی مدیران کل آموزش و پرورش قطب ۱کشوری (شمال غرب کشور )
(با حضور دکتر مسعود پزشکیان، نایب رئیس محترم اول مجلس شورای اسلامی، دکتر سلمان خدادادی رئیس محترم کمیسیون امور اجتماعی مجلس، ضیاء الله اعزازی عضو محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، میرحمایت میرزاده سخنگوی محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، حنیفی مشاور عالی وزیر و قهرمانی فرد مشاور عالی مدیرکل استان)
موضوع جلسه: بحث و بررسی پیرامون لایحه برنامه ششم توسعه و قانون مدیریت خدمات کشوری با تاکید بر خواسته های فرهنگیان
میزبان: اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تبریز، باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی، شنبه، ۲۳مردادماه ۱۳۹۵
سیاست سم مهلکی در آموزش و پرورش است/ وضوع صندوق ذخیره را به صورت جدی پیگیری میکنم و با کسی تعارف ندارم/ مهم ترین دغدغهام ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در کشور و در میان دولت و مجلس است تا معلمان به عنوان اصلیترین رکن توسعه مورد توجه قرار بگیرند/ مدرسه زیربنای توسعه کشور است و باید به دانشآموز یاد دهیم که متفکر و خلاق باشد